Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Sem Kovács Patrícia sem Gryllus Dorka nem tud színészkedni. Mesterkélt, túljátszott, Gór Nagy Mária "színésztanodás" mimikák. Szánalmas. Döbrösi Laura egész jó, nem kell erölködnie. Kulka János meg tudjuk hogy jó, de neki nem kell sokat bizonygatnia. A film maga jó, de a történet elviszi az egészet a vállán, nem kell ide nagy rendezés, meg produkció. Igaz, magyar filmek sorában kimagasló, de szerencsére nem focizik egy pályán a VA3, Kincsem és az elmúlt évek szánalmas magyar cukrosbácsis Pappa Piákkal.
Nekem ez az abszolut legeslegkedvencebb magyar filmem!! Nagyon szeretem a 1900as evek Budapestjet es a film remek idoutazas:)) Mind a ruhak, a helyszinek(Orfeum, Elza lakasa, ho(!)a tortenesek , hibatlanul abrazoljak a kort. Sztem az osszes szinesz zsenialisan alakitja a ra kiosztott karaktert.
Az egyetlen ami picit zavaro, az a hang. Tulsagosan is mai stilusban beszelnek (a regi magyar filmekben mas volt a hanglejtes, illetve a “de hulye vagy” szinten volt hasznalatos abban a korban) , Gryllus neha motyog. Kovacs Patricia es Kulka viszont zsenialis!:)
Eredetileg tévéfilmnek szánt alkotás az igényesebb fajtából. Színvonalas fényképezés- és képi világ, király díszletek. erős atmoszféra. A sztori érdekes, és csak ritkán fullad unalomba. A párbeszédeket jól megírták, bár 1-2 elhangzott duma arcpirítóan kínosra sikeredett. Színészek közül Kulkának és K. Patríciának meggyőző az alakítása, viszont D. Laura karaktere súlytalan, Gryllus egyes jelenetei pedig abszurdak, egyben rohadtul erőltetettek.
A csavar kiszámítható, tehát senki ne várjon valami hatalmas fordulatot. A történet egyébként – 1 ultramodern verzióban – simán játszódhatna mai környezetben is.
Ez végre egy nézhető magyar film!
Persze hibát elég sokat találhatunk benne, kicsit kidolgozatlanul ugyan, de nagyjából rendben van minden. Ha még egyszer ennyit dolgoztak volna rajta, zseniális is lehetett volna.
Az alaptörténet jó, a bonyodalom,feszültség remek, a párbeszédek is jók, technikailag a beállított képek, operatőri munka tetszettek, a vágás zseniális! Magyar filmek tekintetében ez már valami!
Amit kevésnek éreztem, az a filmbeli fiatal lány karakterének a kidolgozatlansága, tetteinek logikátlan indíttatása, illetve a színészek színészi játéka több jelenetnél is kissé hiteltelen, vagy színpadias. Szívesen láttam volna több női vonalat, csábító részleteket, szexis ruhákat, ha már van benne így is egy meredek szex jelenet, nem értem a film többi része miért lett túl visszafogott?
Egészében tekintve azonban kellemes meglepetés!
Egész élvezhető. Megvan a sajátos hangulata.
Nem lett volna rossz, ha a rá lehetne egyikükre is bízni akár egy kétsoros szerepet. Olyan sokat nem beszéltek a filmben, annál illúziórombolóbb volt mikor Döbrösi Laura kinyitotta a száját. Filmes jelenlétből elégtelen. De ennek ellenére kétségtelenül jól megidézték ezt fullasztó, klausztrofób kiúttalan hangulatot, ilyet néznék még szívesen... A múlt századelő Pestjét megidéző filmet nemkülönben. :)
Abszolút egyetértek veled Döbrösit Laura "játékát" illetően. Nincs mimikája, nem tud játszani az arcával. Bordán Irén a rövid jelenetében többet nyújt, mint a három főszereplő nő együttvéve.
előzmény: Ugor (#14)
Nem gyakran történt meg, hogy egy filmet gyors egymásutánban megnézzek, most ez történt, bár felirattal láttam és a PC monitorján. Így az iszonyatos szerepmondás ellenére (motyogás, makogás) tisztában voltam, hogy mit kellett volna hallanom a Duna TV-én, meg a sötét képek dacára valamivel világosabban láttam a történetet. Mindezek mellett nem javult az értékelésem, sőt… A film esetében szó sem lehet krimiről, vagy thrillerről, ez egy harmatgyenge melodráma, rossz színészekkel, a valóságos történetet teljes mértékben meghamisító feldolgozás. Nagy kár, mert ezek után nem lesz egy olyan rendező, aki a tényleges eseményeket bemutató filmet csináljon, pedig az százszor érdekesebb lenne, mint ez a trutymó. Tudom, az ízlések és pofonok különbözők, de fel nem foghatom, hogy akik dicsérő kritikát írtak/írnak, mi jót látnak ebben a fércműben.
Gyenge Duke of Burgundy-ripoff (vagy minek nevezzem). Műfajfilmnek túl lassú és elvont, művészfilmnek felszínes. A színészek jók, bár a lányok inkább csak kinézetre. Kulka meg szintén jól alakít, csak hát kicsit hiteltelen a hűvös szexgép szerepében. :D És ezek az extrém kameramozgások sem voltak túl indokoltak.
Az atmoszféra rendben van, és Döbrösi Laurát is elnézem szívesen, de azért ez egy gyenge 3-asra elég csak. A berni követ után többet vártam.
Félvilág, félfilm. Mint egy pilot egy újabb magyar minisorozathoz.
Plusz ez a bordélyházas vonal mint múltbeli szekvencia + az új lány esetleges jövője reménytelenül elhanyagolt.
Félelem és reszketés a Kiscelli Múzeumban: vasárnapig látható a kiállítás a kastély úrnőjének rendkívüli életéről és az egész országot lázba hozó haláláról. http://magyarnarancs.hu/interaktiv/igy-gyilkoltak-meg-a-leghiresebb-magyar-luxusprostitualtat-97758
Szép fényképezés és egy igen erőteljes Kulka alakítás, amit pozítivumként lehet értékelni! Amúgy karakterábrázolás tekintetében időnként ritka kínos darab, a "történelem hamísitás" pedig szintén nem válik a film javára!
5/10
Mesterkélt, kínos.
A hang pedig kritikán aluli.
Akármennyire szeretnék kritikus lenni, nem tudok más következtetésre jutni, mint, hogy a maximumot hozta ki a rendező a 3 színésznőből. Ők együtt maradandó élményt nyújtottak.
Magyar filmben ilyen teljesítményt nem láttam eddig Ezért 5-ből 5.
Ez egy igen erős, jól elkészített film. Lehetett volna tényleg zseniális is, egy bátrabb rendezői és operatőri vízióval, de kár elégedetlenkedni, mert ez így is magasan megugorja az elvárásaimat. A színészi alakítások szerintem kiemelkedőek. Gryllus Dorka ilyenért Hollywoodban Oscar-jelölést kapna, de engem Kovács Patrícia is meggyőzött a karakteréről. Kulka mindig jó, és a naivát alakító lány is hiteles volt. Tetszett a miliő és a hangulat is, a történet is érdekfeszítő volt számomra. Masszív négyes nálam, meglepetés, jókor kapott el.
A hozzászólásokat elolvasva kétkedve ültem le megnézni, de kb. a felénél elillant minden feszültség. Csak az maradt meg, ami a filmben látható, de ez egy igen remek feszültség, köszönhető a remek színészi munkának, vágásnak, zenének. Engem magával ragadott, ez a kiválóan összegyúrt film. Nem tudom, miért nem adok rá ötöst, lehet,ez még változik. Mindenképpen ajánlom.
Nekem az operatőri munka - ami kétségkívül szép, jól kidolgozott és megvalósított - is túlságosan mesterkéltnek, erőltetettnek hatott. Ja, és egyszerűen nem vagyok képes felfogni, hogy egy tévéfilmet miért kell scope-képarányban leforgatni. Egyszerűen nincs rá logikus válasz. Hacsak nem szánják azonnal moziforgalmazásra a filmet. De akkor is.
De hát miért ne?
előzmény: angel (#23)
Előre elnézést kérek a színésznő kedvelőitől, de én csak annyit tudok mondani, hogy:Kovács Patríciát NEE! És az egész filmre: NE!
Furcsa film, kissé hatásvadász, ahogy említették alább, túl művi, pedig nagyszerű sztori, de valahogy nem sikerült teljesen jól filmre vinni. A vége el volt túlozva, a kevesebb néha több elv ideillik, a színészek viszont kifejezetten jól csinálták a dolgukat (bár Döbrösi Laura nem nagyon mutat többet mint amit láthattunk az Aranyéletben); na meg gyönyörű látványvilág, operatőri munka.
Hármas.
De azért jó, hogy egy napja él és ennyien beszélünk róla! Szóval, virágzik a magyar film és törődünk is vele! És lehet, hogy ez a film is jobb lett volna nekem, ha nem lettek volna ennél már csak ebben az évben is jobb magyar filmek! A Kánaán meg az lesz, amikor már remekművekre is csak fintorgunk, mert térdig járunk bennük! :o)
Nem ritka megoldás, de csak akkor működik, ha a forgatókönyv "erős". Ennél a filmnél, úgy érzem, jól jött volna a végkifejlet, mint slusszpoén.
előzmény: Ugor (#18)
Zseniális lehetett volna ez a film, ha Ingmar Bergman, François Ozon vagy Huszárik Zoltán rendezi. Ezzel azt akarom mondani, hogy csak olyan rendező és forgatókönyvíró próbálkozzon női sorsokkal, aki hozzávetőlegesen tud valamit a nőkről.
A karakterek kidolgozatlanok, a történet remek - ezért bűn veszni hagyni a benne rejlő drámai fordulatokat -, a ködös látványvilág pazar.
5/10 - gyenge közepes
Nem, azzal nem volt semmi baj, hogy az elején bemutatja a végkifejlet következményét, és a film pedig az odavezető utat. Nem ritka megoldás ez és nem is rossz. És persze, hogy nem elmulasztja az érdeklődést, hanem inkább felkelti, hogy miért is történt ez.
Ezer sebből vérzik. Iszonyúan művi, modoros, eltúlzott. A kamera minden pillanatban mozog, a szereplők minden pillanatban úgy viselkednek mintha épp szétfeszítené őket az ideg, felesleges és fárasztó lassítások, körbefahrtok, stb., sok helyen a zene is feleslegesen szól a háttérben. A míves korabeli bútordarabok és szobabelsők dacára én végig úgy éreztem, mintha egy álarcosbálban lennék 2015-ben. A sztori nincs kellően kidolgozva és mint már előttem mondták, súlytalan az egész.
Eddig sem voltam annyira elájulva a Köbli-Szász "vonaltól" mint sokan, de az eddigi filmek legalább élvezhető, tisztes iparosmunkának számítottak. Ezúttal nem jött össze. Még szerencse, hogy Buharovék is új filmmel jelentkeznek nemsokára!*
*irónia
Már az elején el van szúrva, hisz lelövik a poént. A forgatókönyv korántsem olyan erős, hogy ez a koncepció kicsit is indokolt legyen. Mondani se nagyon mond semmit, súlytalan az egész.
Viszont azt nem értem, hogy egyesek miért titulálják kriminek, ugyanis ez nem az (még itt sem szerepel a műfajok között). Nekem a köddel nem volt semmi bajom, szerintem ügyes húzás volt, és még a hangulathoz is hozzáadott, mert az azért volt neki.
Azt hittem Londonban játszódik, állandó köd, már vártam, hogy Hasfelmetsző Jack előugrik egy házrésből. A sztori gyenge volt, a konfliktusok nem voltak rendesen felépítve, volt gy derült égből villámcsapás veszekedés, egy kis szexkezdemény, és a komorna már ki is nyírta Elzát, a párbeszédek jók voltak (bár egyáltalán nem tükrözték a kor hangulatát). Kulka, és Gryllus Dorka jól játszottak, Kovács Patrícia meg erősen kilógott játékával a mezőnyből, lefelé. Annyi magyar filmben játszott, egyszer valaki észrevehetné, hogy egyszerűen rossz. Amúgy ha egy film a végső történés bemutatásával kezd, mint ebben az esetben, akkor nagyon ügyesnek kell lenni utána, hogy fenntartsa a törénet feszültségét. Ez szerintem nem sikerült. A végkifejlethez vezető út izgalmát elrontották fölös jelenetekkel, pl.: Elza pénzért megveszi a miniszterelnök feleségének kézfogását, vagy látogatást tesz egykori "munkahelyén" , amik túl sokat nem raktak hozzá Elza személyiségéhez, mert az, hogy mi volt, azt egy félmondatban el lehetett mondani, azt meg, hogy mi lett belőle, addig is láttuk.
Amúgy a történet elvileg a boldog békeidők utolsó hónapjainak Budapestjén játszódik, Budapest fénykorában, ebből nem sok derül ki, egy kort nem elég ruhákkal, meg díszletekkel megidézni, semmi komolyabb reflektálás nincs a korra, amelyben játszódik. Zavaró, hogy még a kor igencsak híres-hírhedt miniszterelnökét Tisza Istvánt és feleségét se nevezik nevén ("a miniszterelnök felesége"), nemhogy bármi más közéleti eseményre, korban híres személyre tennének utalást. Pedig ez a kávéházi nyüzsgés Budapestje, elvileg. Bár leszögezem, hogy ez az én nyomorom, a film minőségét ez nem befolyásolja, nem követelmény, csak volt olyan vélemény mely szerint nagyszerűen visszaadja a kor hangulatát a film, efelől vannak kétségeim.
És közben rájöttem, honnan van nekem ez a deja vum. Most, hogy mindenki a kislányon negédel, túrtam a fejem, hogy hát honnan ez a kép és miért olyan ismerős? Aztán megnéztem és igen, valami „Egynyári kaland” sorozatocska volt tavaly/idén (?) és ott is! Ugyanez az arc, ugyanezt csinálja. Talán láttam pár részt és mintha ott is szolgálólány lett volna, ott is mindig pár lépést előreszalad, fejet picit előredönt, szem tisztán és bűnbánóan előre, azután zavartan oldalt kissé jobbra és balra pillant, és ez arc ugyanezt mondja, hogy de hát én csak itt szép vagyok, ártatlan vagyok, nagyon helyes hangom van, nem csináltam semmi rosszat és makulátlan a lelkem. Hát akkor innen. Aha!
ITT lehet megnézni - 7 napig!
Eddig tetszettek a Köbli-Szász filmek, de ez nagyon mellé ment. Mintha egy félkész filmet, egy vázlatot néztem volna. Drámának totál súlytalan, kriminek elcsépelt és lapos, ráadásul egy nagyon avitt és túlhasznált dramaturgiára épül (a több jelentkező közül ki lehet a gyilkos). De nem is ezek a legnagyobb bajok, hanem a karakterek. Gyakorlatilag egyetlen szóval jellemezhető mindenki (az Intrika, a Hősszerelmes, a Féltékeny, a Naiv), nincsenek árnyalatok, emiatt nincs valódi érzelmi töltet sem. Sakkfigurák ezek, akiket mindig oda lehet pakolni, ahova a forgatókönyv éppen megkívánja. Értem én, hogy ez alapvetően egy krimi és hát 88 percben nem igazán lehet árnyalni a dolgokat, de sajnos ezen megy félre az egész film.
Erotikából is többet vártam, mint pár rideg csókjelenetet, és hát az olcsóság is látszik a filmen. Ugyanaz a három kocsi kóricál ugyanazon a ködös pesti utcán. Kovács Patrícia a rossz casting mintapéldánya, egy porcelánedényben több élet és szenvedély van, mint az ő unott tekintetében és furcsa grimaszaiban. Nála csak Kulka rosszabb, aki megint nem tudja elhagyni a színpadiasságot.
Hogy azért ne csak fikázzak: a párbeszédek tényleg jók (Köbli ebben remek), a képi világ csodás, és van pár hatásos, jól eltalált jelenet is. Gryllus Dorka pazar, de ennek a filmnek Döbrösi Laura az igazi sztárja. Abszolút nemzetközi szintű, tökéletes, lenyűgöző alakítás. Nagyon drukkolok, hogy ez a lány még sokra vigye!
4/10
Kicsit részletesebben, pár gondom. Már az elején recseg-ropog az egész a kislánynak nagyon fontos az állás, bármit megtenne, hogy megkapja. Az ajtóból visszahívják, az utolsó pillanatban. Azután azonnal mélyvíz, ki a konyhába, avokádót sem látott még életében, érthető módon, meg rákot sem, de egyszeri elmondásra azonnal meg kellene csinálnia pont úgy, ahogy az úrnő kedveli, meg ahogy valahol az úri világban csinálják. De ő nem zavartatja magát, Gryllusz Dorka sem, csak rábízza, hogy nosza. Ő meg csak áll és néz. Nem tüsténtkedik, csak mafláz. Mint máskor, a legtöbb esetben. Azután rögtön beszabadul a szobába, ahol jól bele is tenyerel a zongorába, leselkedés, hallgatózás, álmélkodás közben. Nem baj, ezen is túllépünk, hiszen ártatlan arcot vág és tiszta, mint a hó. Aztán ledobja hirtelen libidójában az üveget a szőke herceget megpillantva. Nem baj ez sem. Később ábrándosan nyúlkál az úrnő cuccai között, nyakláncon fantáziálgat, de soha sem tüsténtkedik. Később beszabadul az idegen férfi lakásába válasz, behívás nélkül, aztán nekiáll olvasgatni az úrnő levelét a szőke herceghez.. szóval ilyeneket nem csinál egy állását félő vidéki kislány. Majd megrohamozza az úrnő pasiját, szájon csókolja és szereti. Majd lazán hol az úrnőnek mond ellent, hol Dorkának. Mindent látunk, csak a hasznát nem. Hiszen még az éjszakai életben is vonakodik belevetődni. Akkor mit csinál? Csak van és szép?
abszolút illett a hangulatához a köd/hó.. találó megállapítás, bár a ködből kevesebb is elég lett volna (ha lettek volna hibátlan helyszínek)
előzmény: ryood (#7)
érdekesebb egy topik, ha nem mindenki ugyanazon a véleményen van.
Erre gyanakodtam én is.
Látom szeretitek, én nem akarom ám elvenni a kedveteket tőle! Majd igyekszem én is jobban szeretni.
előzmény: zéel (#6)
abszolút illett a hangulatához a köd/hó..
a külső képek meg örökké ködbe vesznek a sok ködös budapesti nap után nem is volt ez olyan furcsa!:)
Persze, nyilván, költségvetési/takarékossági okok miatt volt a sok köd.
Nem tudom, hogy mennyi pénzből készült ez a film, de alighanem sokkal kevesebből, mint egy mozifilm.
Hát nem is tudom… lehet, hogy valahol hibáztam, ma többször is szembejött itt-ott a neten, aztán az előzetes trombitaszavak után többet vártam. Szívesebben láttam volna többet, tényleg. Nem ócsárolni akarom a filmet, azt szeretem a legkevésbé, amikor szidnom kell, de hát mit tudnék a mérlegre tenni. Kovács Patrícia szép, meg szeretem is, meg abszolút érdekes jelenség, buja, szimpatikus, izgalmas arca, hangja, gesztusai vannak, örökké mosolygó szeme. Jó ez a szerep is. Neki való. Gryllusz Dorka már kiöregedett nőt játszik? Hogy megy az idő… de jó volt ő is ebben. Neki nem sok változatosság jutott, de ami a dolga volt, azt tette is, tényleg jól. Ez a kislány meg szép is kedves is, meg hiteltelen is úgy, ahogy van. Meg a szerepe is kidolgozatlan volt. Valami nem stimmelt vele. Sorozatban ellentmondott annak, amiért ebben a darabban/házban szerepelt. A sors és a környezet szeszélyéből büntetlenül. Amúgy kellemes belsők voltak, igaz, egy színházban több helyszín van egy kétfelvonásosban, a külső képek meg örökké ködbe vesznek, hogy ne kelljen makulátlan helyszínt találni vagy építeni. Állandó 10 méteres látótávolság, súlyos időjárási jelenség. A történet meg kerek volt ugyan, de nem volt elég érdekes. Néha egy-egy villanásra volt valami sokkolónak szánt dolog, hogy felkapd a fejed. Nem, amúgy nem volt egy rossz magyar film, de akadtak idén már jobbak is ennél, több is. Hát bő a termés, és talán azért láttam én is így, ahogy.
A három nő egészen kiváló volt. De talán a legkiválóbb - a számomra eddig ismeretlen - Döbrösi Laura volt.
előzmény: Singularity8 (#3)
Picit talán túl van rendezve, de a hangulat és a színészi játék csillagos ötös. A Saul után a legjobb idei hazai.
félig ezzel, félig azzal, félig itt, félig ott, félig lent, félig fent, félig bent, félig kint és így tovább..
főleg az atmoszféra "fagyasztott" le pozitív értelemben. hezitálok a négyes és ötös között, de most valamiért felfelé húz valami..marha jó (film)élmény volt!
Hosszú idő után egy magyar film, ami után elégedetten sóhajtottam a végén. Ez de jó volt. Végig tapintható volt a feszültség, a színészek jelesek, a történet és a zene is telitalálat. Ötös.
A kurtizánok világa nem csak pompa és csillogás, mindig kibukik a sok viselt dolog, a gyémántok alól.