Youth (2015) ☆ 👁

Ifjúság

(Paolo Sorrentino)

angol-francia-olasz-svájci dráma

4,0
★★★★☆
502 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2022-09-18 20:53:25 ryood (4) #46

végül csak eljutottam ehhez a filmhez is.
összességében jó élmény volt, de nem gondolom, hogy sokáig emlékezni fogok rá.
nem adott semmi különlegeset, vagyis esztétikailag de. tényleg jó volt nézni, hallgatni, remek a ritmusa, de igazán mély szubsztanciát nem véltem felfedezni benne.
szóval a lentebb emlegetett Varázshegytől nagyon messze van...
egy gyenge négyest azért kap tőlem.

2021-07-12 13:08:38 Joeker81 (4) #45

20 évesen ezt a filmet nem értettem volna meg, de most 40 évesen már pedzegetem... Paolo Sorrentino a polgárpukkasztás mestere. Imádtam A nagy szépséget, Az ifjú pápát és Az új pápát is tőle, ezért vártam, hogy valami hasonlót kapok ettől a korábbi alkotásától és hát nem csalódtam. Életképei a műben, mint egy-egy avatgard festmény adják meg a keretet a történethez, ahol is a film egyszavas címében megjelölt fiatalság fogalmáé a központi szerep. Miután már nekem is a B oldal forog egyre fájóbb látnom és beismernem, hogy a fiatalságomat meghatározó élményeim hajszolása egyre inkább egy hiú ábránd, egy kétségbeesett küzdelem az elmúlás elfogadásának egyfajta vízbefulladást megidéző metaforájával szemben. Mi dönti el, hogy beletörődtünk, elfogadtuk és tényleg megöregedtünk? A válasz itt lehet a filmben: amikor a fiatal szépségkirálynő anyaszült meztelenül belép az öregek közé a medencébe, és gyönyörű testével elnyúlik a medence túloldalán a két öreg nem mozdul, csak gyönyörködik az érzik, pőre test látványában és gondolatban nosztalgikusan elmereng. Míg ha érzünk magunkban igazi tetterőt, hódítási vágyat, akkor csak odaúszunk és megpróbálunk fiatalnak lenni, maradni. Amikor az előbbi mozdulatlanságot és szótlanságot választjuk, na akkor fogadtuk el, abban a pillanatban lettünk öregek. A film, mint általában Sorrentino alkotásai, kissé öncélú, képei éppen ezért csapongóak és talán csak az ő fejében koherensek a történetei, ezért nem lett ez sem tökéletes szerintem. És leszakadhatna végre a már-már perverzióba átcsapó, a fiatalságot önsanyargatóan üldöző témáról és kereshetne végre valami mást is, mert ez a témát már kivesézte elég rendesen, és talán más témával is szépen elboldogulna.

2018-08-16 19:22:15 sleepingdancer (4) #44

a végén hipp-hopp kijelenti a főszereplőről az orvos, hogy most kezdődik (folytatódik?) az ifjúságaez valahol persze szép, de egy idős embernél inkább parasztvakítás, aztán mégis elvezényli a királynőnek a müvet ezzel mintegy kinyílik, felülírja és felülmúlja korábbi önmagát, a lánya is kiköt egy új kapcsolatban, nekem ez egy kicsit túl szép, hogy igaz legyen - persze forgatókönyvileg magyarázza a változást a barátja halála, a látogatása a feleségénél, de mégicsak az az érzésem, hogy van ebben a filmben, a befejezésben, valami indokolatlan, hamis optimizmus

előzmény: ChrisAdam (#43)

2018-08-13 08:05:32 ChrisAdam (5) #43

Kíváncsi vagyok a véleményedre, hogyan és mi kerül helyére a film végén? Nem kötözködés, csak tényleg kíváncsi vagyok, hogy látod. :)

előzmény: sleepingdancer (#42)

2018-08-12 23:45:49 sleepingdancer (4) #42

Még több humort tettem volna bele, és kevesebb érzelgést. Vagy pontosabban: egy kicsit túl könnyen és egyértelműen kerül minden a helyére a végén. De még így is jó film azért.

2018-01-28 18:06:44 dittike (5) #41

A svájci gyógyfürdőben a nyugalom látszólagos szigetén ott vannak a megbúvó kis emberi titkok, játszmák melyek a gazdagok és szépek valamint rútak világának sajátjai. Ebben a miliőben bontakozik ki egy rendező és egy karmester igaz barátsága mely a fájdalmas részletektől sem kíméli meg a nézőt. A fürdő életének egészen közelről lehetünk tanúi bepillantva a kulisszák mögé melyek ezt a mikrovilágot jellemzik. Aztán ott a valóság mely sokkal fájdalmasabb mindennél. Aztán a történet végére helyére kerül minden és mindenki.

2017-02-03 15:58:27 Ugor (5) #40

Erre mondja mindig Győrfi Pál, hogy a "helyszínre kiérkező kollégák már sajnos nem tudtak segíteni".

2017-02-03 15:37:31 kocz (3) #39

Elképesztően jó színészi játék (Michael Cain-t jó látni valami egyedi szerepben, az utolsó 10-15 évben ugyanazt a karaktert hozta minden filmben). A képi világ is remek, nekem néhol kicsit Wes Andersont idézte, főleg az elején a sok szimmetrikus vágással. Sőt, remek jelenetek és sok helyen meglepő poénok tarkították az egyébként megkapó mondanivalóval rendelkező sztorit. Ennek ellenére halálra untam a filmet....most akkor hogy van ez? :O

2016-03-30 10:39:13 ryood (4) #38

off: olyan történet mesélő műalkotásokra (film, könyv, színdarab) vágyom, amik nem akarnak valamilyenek lenni (mannos, fellinis, kubrickos vagy pintér bélás stb) hanem pontosan megmutatják, felfedik ömagukat. biztos sok értéke van az ifjúságnak is, de másfelé visz az orientációm.

előzmény: tomside (#37)

2016-03-30 10:06:15 tomside (4) #37

Pedig nekem ez a varázshegyes, Thomas Mann-os szál nagyon adta.
Egyelőre amúgy is A varázshegy a kedvencem Mann-tól, bár épp
a József és testvérei felénél tartok, (már csak vagy 700 oldal van hátra)....
változhat a helyzet, nagyon jó.
off.
off?

előzmény: ryood (#35)

2016-03-30 09:34:11 ifj. Ó. Posszum (4) #36

Pont emiatt húztam én is ennyire a film megnézését és a Nagy szépséghez képest most még duvább az idézgetés, ennek ellenére ezt még bevette a gyomrom. Viszont tény és való, az Il divo-s csávó jó ideje el van bújva az elvárások és az intertextek mögé. Jöjjön elő!

előzmény: ryood (#35)

2016-03-30 09:24:10 ryood (4) #35

nekem a nagy szépség bejött, bár így utólag visszagondolva, már az is megkopott emlékeimben, azért persze jó film.
láttam a youth trailerét, és akkor volt bennem valami impresszió, hogy ez egyszerűen nem érdekel. most már sorrentino-ra lennék igazán kíváncsi, nem fellinire, nem thomas mannra..

előzmény: ifj. Ó. Posszum (#34)

2016-03-30 09:18:47 ifj. Ó. Posszum (4) #34

Most ilyen idézgetős korszaka van, reméljük egyszer elhagyja, ahhoz általában kell egy jó nagy bukta. Térjen bizony vissza, de most ez van, ezt kell szeretni vagy nem szeretni :)

előzmény: ryood (#33)

2016-03-30 09:12:49 ryood (4) #33

"viszont a következő filmjénél térjen át Antonionira vagy mit tudom én"
szerintem saját magához térjen át (vissza).

előzmény: ifj. Ó. Posszum (#32)

2016-03-30 08:34:16 ifj. Ó. Posszum (4) #32

Amikor türelmetlenné váltam, mindig pont akkor állt elő valami lennyűgöző jelenettel, poénnal, agyeldobós beállítással vagy éppen cuki művészgiccsel, és újra elrágódtam rajta egy darabig, de mindig megvárta, hogy fészkelődjem kicsit :)
Egyedül a már égbekiáltóan fellinis jeleneteknél esett tulzásba Sorrentino, de üsse kő, hát essen, viszont a következő filmjénél térjen át Antonionira vagy mit tudom én, mert még egy 8 és fél/Édesélet tisztelgés már elégge uncsi lenne!
Ez még viszont nagyon rendben van, két óra intellektuális szem és agymasszás.

2016-03-30 00:46:47 acidphase (5) #31

egy újabb hatalmas moziélmény volt, nagybetűs művészet.

2016-02-04 09:12:01 nejmed (4) #30

Volt pár jelenet, ami lógott a levegőben, én simán kivettem volna (pl a távcsövön lamentálósat), de összességében tetszett a film. A Hitleres reggelizős jelenet zseniális volt, ahogy az fel volt vezetve, akárcsak a más sokat emlegetett Weiss monológ.

2016-02-01 17:36:14 adikaland (3) #29

Ha már itt tartunk, ahogy öregszem egyre kevésbé viselem az ehhez hasonló elitista, filozofálgatós, saját jelentőségét túlértékelő történeteket. Emlékszem tizenéve tetszett a Szerelem következményei, ezek után nem merem újranézni.
Megkomponált képek, nagyszerű színészek, itt-ott remek zenék - Simple song-ot nagyon nem venném ide, viszont Weisz kisasszony monológja Stravisnky Tűzmadarára a film egyetlen kikezdhetetlen csúcspontja-
Nagy téma, nagy célok.A végeredmény számomra mégsem művészi, hanem inkább művészieskedő.
Michael Caine-ben remélem lesz még egy komoly főszerep!

2016-02-01 08:30:58 kaamir (2) #28

Van benne néhány szép és hatásos pillanat és egészen pontosan kettő(!) jól megírt jelenet, de amúgy ez tipikusan az a sznob, magamutogató, belterjes művészkedés, amitől a hajam égnek áll. Hemzseg a fából faragott párbeszédektől és az egészen kínos, didaktikus jelenetektől (miss universe monológja, a kislány, aki nem a robotos filmet látta, Keitel eszmefuttatásai a moziról, a királynő megbízottja stb.). És talán a Halálos iram óta nem láttam olyan filmet, ami ilyen szinten tárgyként kezelte volna a nőket. Csakis a színészeknek köszönhetően néztem egyáltalán végig.

2016-01-30 21:52:01 Vitelotte (1) #27

Na, örülök hogy nem csak én vagyok ugyanezen a negatív véleményen.

előzmény: Mizi (#6)

2016-01-23 00:36:30 ChrisAdam (5) #26

Másodszorra is gyönyörű, zseniális, remekmű. Most még több kérdést és választ, valamint gondolatot kaptam. A finálé... szavak nincsenek.

2016-01-20 22:06:47 Fonghi (5) #25

Még mindig nem tudok mást mondani: gyönyörű. És eközben nagyon sokat mond az emberről.
A zenét még senki nem nevesítette: David Lang. Így könnyebb rákeresni, mint kisPärtként. :)

2016-01-20 14:43:33 Ugor (5) #24

:o) A Milka még nem jutott eszembe, de így, hogy mondod, lehet... Fonghi: én a pulóverem ujjával törölgettem a szemem.

előzmény: hhgygy (#23)

2016-01-20 14:38:24 hhgygy (5) #23

Nekem a "Milka-tehenek vezénylése" jelenet után egyértelmű volt, hogy ez a film ötös.

előzmény: Ugor (#20)

2016-01-20 09:39:01 Fonghi (5) #22

Én ma megyek megnézni moziba, egyedül. Így nyugodtan sírhatok. :)

előzmény: Ugor (#20)

2016-01-19 20:24:14 ChrisAdam (5) #21

Nagyon is együttérzek. :)

előzmény: Ugor (#20)

2016-01-19 20:21:58 Ugor (5) #20

Az fetisizmus, ha szerelmes leszek egy filmbe? Ma megnéztem újra, és közben rájöttem, hogy még újra és újra is akarom majd! És szépen lassan belezúgtam mindenkibe: masszőrlányba, bumfordi szállodai prostiba, Rachel Weiszbe, Jane Fondába, Sumi Joba, Madalina Diana Gheneáról meg ne is beszéljünk… minden, a lejtős domboldalon álló nőbe, a zenébe, az énekesnőkbe, a tájba, a hegybe, az erdőbe, az időbe és egyáltalán…

2016-01-12 10:23:57 tomside (4) #19

De tényleg. Fonda alig van a filmben. Látni összesen vagy 4 kameraállásból. Caine miatt lenne kedvem megadni a kisötöst a filmnek, de ez összességében nálam egy nagyon stabil négyes.

előzmény: bambula (#17)

2016-01-08 09:09:28 ChrisAdam (5) #18

Egyetértek. Ráadásul hiába jó Fonda, Caine és Keitel lesöpör mindenkit jelenlétével (főleg az előbbi).

előzmény: bambula (#17)

2016-01-08 07:02:29 bambula (5) #17

Úgy látom a Golden Globe szavazói,vagy akik összeállítják a jelölteket nem látták a filmet,hogy ha Jane Fondát jelölték,de Michael Cainet vagy Harvey Keitelt pedig nem jelölték Globe-ra.

2016-01-07 08:51:48 miraculum (5) #16

Bár láttam és ötöst adtam 'A nagy szépség'-re is, de most újra meglepődtem, mennyire könnyeden csinál mennyire jó filmeket Sorrentino. Nagyon kellett már ez a filmélmény, mert az idei évben rettentően kevés igazán jó mozival volt dolgom, de itt végre minden a helyén van, és érzelmileg is erős töltettel bír a film. Gyönyörű képek, nagyon eltalált zenei betét, és szerepjeikben lubickoló színészek, olyan párbeszédekkel melyek végig érdekesek voltak számomra, végre újra adhatok egy ötöst. És érdemes volt azért is megnézni, mert a filmet, Michael Caine-t és Rachel Weiszt is felvettem a Vapiti-jelöltjeim közé. :)

2016-01-04 15:45:40 zsandar filip (5) #15

Nekem egyértelműen a 2015-s év legjobb filmalkotása.

Valószínűleg életkori adottság is, hogy ittam minden másodpercét, érzelmeim hullámvasúton, torkomban dobogott a szívem, velük emlékeztem. A színész óriások jutalomjátéka, miközben bizonyára pillantásaik, elhallgatásaik mögött önmaguk sikeres-sikertelen emléktöredékeit is vetítették számunkra elképesztő tehetséggel, megindítóan, felkavaróan. És mindez gyönyörű szép képekkel, zenével.

Az etűdszerű visszaemlékezések, múltból jelenbe és visszaívelő epizódok között átvezetések / én így nevezném/ csendesítenek, épp csak, mintha lélegzetet vennénk, mielőtt újra kortyolunk az öregedés gyönyör, fájdalom tengeréből, vagy épp a pokol tüzéből kitekintve, kinek-kinek ahogy tetszik. Életünk küzdelmei, hibák, tévedések, remények, szerelmek, barátságok, bűntudat, csalódás, tévelygő megoldások, bölcsesség, a jóvátétel próbálkozásai -nem is tudom meddig soroljam- erőteljes, mégis rendkívül finom jelenetei peregnek. Olykor humorosan, máskor könnycseppmorzsolóan.

Csodálatos történet, zene, színművészet, képfestmény és vágás, pontos nyílvesszőtalálat a szívbe ez a film.

2016-01-03 15:13:24 ChrisAdam (5) #14

Valóban így van. Tényleg olyan szépséget találtam ebben a filmben, amit talán soha semmi alkotásban. Sok filmért rajongtam, sokféleképpen, de valahogy ez olyan különleges, olyan finom és érzékeny, s egyben pedig kegyetlen és szomorú. Annyi érzelem van benne, annyi témát megmozgat... és ma már harmadszorra nézem meg az utolsó 15 percet és most itt ülök, hogy kritikát írjak róla egy blogra, de valahogy azt se tudom, hogy kezdjem.

Simán az év filmje. Magasan.

előzmény: Ugor (#12)

2016-01-03 14:17:18 zéel (4) #13

Minden idők legfontosabb, legszebb hozzászólása!

előzmény: Ugor (#12)

2016-01-03 04:15:09 Ugor (5) #12

Ennél soha nem leszel gazdagabb, mint, hogy képességet kaptál arra, hogy megtaláld a szépet.

előzmény: ChrisAdam (#11)

2016-01-03 02:22:27 ChrisAdam (5) #11

Hogyan lehet valamit ilyen gyönyörűen kifejezni? Szóhoz sem jutok. Régen láttam ilyen szép filmet, s régen tudtam ennyire elmerülni filmben.
Ezzel tökéletesen indult ez az év, s biztos helye van a Vapiti listámon is Sorrentino alkotásának, több szempontból is.
Zseniális. Tízpertízes.

2016-01-02 08:08:15 tomasso (4) #10

Erős film pedig, minden jelenetben komoly mondandó bújik meg. Megkapó mozi az elmúlásról, újrakezdésről, az alkotás fontosságáról.

2016-01-02 01:38:03 Rorschach (1) #9

Csatlakozom, én is a másik végletet képviselem - ha már úgyis tele a topic pozitív reakciókkal.

Nem tetszett, minden szavaddal egyetértek. Kár továbbá, hogy a pöpec dialógokat és a baromi erős színészi játékot (csak Jane Fonda nem üti meg a mércét, de ő egyenesen borzasztó) egy ilyen filmre pazarolták.

Nem indul jól az év :/

előzmény: Mizi (#6)

2016-01-01 22:12:11 Fonghi (5) #8

Régen volt részem ilyen jó filmélményben.

2015-12-27 22:06:08 Ugor (5) #7

Ez akkor most itt ledöntötte nálam az év többi filmjét. Egymás után olvadtak ki bennem a biztosítékok. Ilyen erős képekre nem készültem fel. Megrendítő.

2015-12-07 14:08:29 Mizi (2) #6

Vannak erősebb pillanatai, de összességében elég gyengus. Művészieskedő, inkoherens, és unalmas.

2015-12-04 13:38:37 The Hungarian (4) #5

A szentendrei P'Art moziban a Mozinet Filmnapok keretében lehetett, például.

előzmény: Kalevala (#3)

2015-12-04 13:26:28 Rakott Krumpli (4) #4

Én személy szerint letöltöttem.

előzmény: Kalevala (#3)

2015-12-04 13:13:19 Kalevala (4) #3

35 szavazat!?!?! Hol láttátok a filmet? Hol lehet megnézni??

2015-11-12 00:39:55 pracli (5) #2

Megkapó.

2015-11-09 04:01:08 caulfield (4) #1

Csodálatosan kifinomult, a szokásos éteri atmoszférával és froclizó humorral.
Sok újdonság nincs a nap alatt, sőt a nagy szépség után állottnak, újra melegítettnek is hathat mindez a delíriumos alpesi spa-trip. Hát persze, nyilván ez is a cél. A szándékolt hamisság, bárgyúan közhelyes és ezzel természetesen giccsbe hajló előadás csupán kellék. Ez az együgyű, svihák filmes hozzáállás, mely nem átall mellőzni a mélységet s bevallottan kizárólag az érzékek, érzelmek rabjává lesz és hozza, majd végül viszi is a parttalan melankóliát. Émelyítő, de rendkívül élvezetes - maga a pulzáló jóérzés (wellness) köszön át rajta. Mert ne tévesszen meg senkit: az elmúlás visszereit valójában lüktető vérerek hálózzák be, az erósz dicsőítése pedig mindenek felett van. Az élet levitál. Ennyi és nem több.