Kritikák, elemzések
[www.movieaddicts.hu] Legjobb szubjektív Macbeth
Kurzel brutálisan vad és ambíciózus újraértelmezése alapján a skót thán drámája egy epikus tablóvá növi ki magát a vásznon. Olyan mértékű autenticitást garantál, amely atmoszféráján át nézőként lehetetlen érzelmileg kívülállónak maradni, rendezőként meg felülmúlni mindezt. Innentől kezdve ez a Macbeth lett az etalon.
[www.filmtett.ro] Film és színház közt, senkiföldjén - Justin Kurzel: Macbeth (gringo)
„Mese, mit egy bolond beszél, teli hangos dagálylyal – ám értelme nincs!”
Egy olyan világban, ahol szinte naponta készül egy-egy Hamlet-, Rómeó és Júlia- vagy Macbeth-adaptáció, alaposan meg kell indokolni, hogy miért éppen ez lesz A Feldolgozás, ami után már senkinek nem kéne kedve támadjon egy újat csinálni. Egy újabb Macbethnek megkerülhetetlennek kell lennie. Nem elég, hogy világhírű színészeket szedtünk össze, nem elég, hogy nagyszerű operatőrünk van, nem elég, hogy cudarjó helyszíneket sikerült lefoglalni, az újraadaptáláshoz kéne egy indok. Nem ürügy: indok.
[hu.ign.com] BŰNNEK FIA KÖZELEG (Zalaba Ferenc)
Elképesztően megkomponált, fantasztikus színészi játékokkal életre keltett őrületszimfónia, amely minden kimunkáltsága ellenére nem figyel eléggé oda arra, hogy nem csupán egy klasszikus darab adaptációja, hanem önálló médium is egyben.
[www.filmtekercs.hu] Lírai erőszak – Macbeth
Megérkezett Shakespeare legsötétebb drámájának legújabb filmes adaptációja a léleksanyargatóan nyers dokudrámájával 2011-ben berobbanó Justin Kurzel rendezésében. Az ausztrál fókuszában ismét nem a történet gördülékeny elmesélése állt, hanem a pszichológiai mélység és a költői fogalmazásmód.
[hetediksor.hu] Macbeth
Éljen Macbeth!
Újabb Macbeth-feldolgozás került a mozikba, ezúttal egy kevésbé ismert ausztrál rendező vette kezelésbe a középkori tragédiát. Justin Kurzel filmje az élő bizonyíték arra, hogy Shakespeareből soha nincs olyan, hogy elég.
[efesasanisimasa.wordpress.com] Macbeth
Oké, a történeteket ismerni kell, egyszer látni/olvasni/hallani kell ezeket a méltán klasszikus műveket. Azonban a lényege e műveknek szerintem éppen az lenne, hogy olyan emberi dolgokról, politikai vagy éppen lelki folyamatokról, történelmi tettekről és típusokról mondanak el messzemenő tanulságokat, melyek a mai kor embere számára is kellő érvénnyel bírnak. Éppen ezért váltak klasszikussá a klasszikusok. Így elsősorban azokat a Shakespeare-adaptációkat nézem élvezettel, melyek amolyan izgalmas szellemi játékként, áttranszformálják az ismert sztorikat más korokba, így téve azokat még aktuálisabbá, de érthetőbbé is. Természetesen vannak kivételek is – de Justin Kurzel igen friss és látványos Macbethje csak részben ilyen.
Interjúk
[index.hu] Sírni egyszerűbb, mint szexelni a kamera előtt - Interjú Marion Cotillard színésznővel a Macbeth című filmről
Már több hete játsszák a mozik Justin Kurzel Shakespeare-feldolgozását: az új Macbeth egyik legfőbb erénye, hogy két olyan színészóriást enged össze, akik korábban még nem játszottak együtt. A fejében skorpiókkal küzdő királyt Michael Fassbender alakítja, az őt gyilkosságra buzdító feleségét pedig Marion Cotillard. A 40 éves Oscar-díjas színésznőnek sorban ez volt a negyedik szereplése a Cannes-i Filmfesztiválon (2 nap, 1 éjszaka, Immigrant, Rozsda és csont), ahol a vörösszőnyeges premier előtt volt lehetőségünk interjúzni vele egy kerekasztal-beszélgetésen.