Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Itt Truffaut nem követte el ugyanazt a hibát,mint a Bársonyos bőrben,ahol a gyilkosság teljesen váratlanul jött a végén.
Most a befejezést gondosan(talán túl gondosan is) előkészítette,a szerelmi bánatából az hetedikről magát levető nővel,a karját levágó férfiról szóló mesével,de akár a film szereplői által megtekintett mozifilm tragikus sorsú szerelmeseivel.
Így a film vége nem is lehet más,mint amit leforgatott.
Aki volt màr igazàn szerelmes, az àt tudja èrezni fàjdalmukat. Egy ilyen kapcsolat, egy ilyen szemèlyisègû nôvel, " a vègzet asszonya" ... màs vèget nem is èrhetett volna...nèhol a vàgàs rosszra sikeredett, ès engem nèha zavar, hogy a szînèszek, esetünkben Fanny Ardant, mindig ugyanazon figuràt hozzàk minden filmben... A vègzetes szeretôt, a bomlasztôan vonzô, minden fèrfit îgèzô nô figuràjàt hozza mindenhol...a szinkron tènyleg jô , s összessègèben ez egy jô film. A szînèszek tökèletesen hozzàk a szerepüket, bàr ezt kèt franciàtôl, akik hîresek szerelmi , szeretôi kvalitàsukrôl nem is vàrhatnànk màskènt ...
Nincs az a thriller vagy krimi, amiben ekkora feszültség lenne, mint ebben a drámában.
Truffaut legfelkavaróbb filmje. Sőt, talán, az egyik legfelkavaróbb film, amit valaha láttam, ebben a műfajban. Méltó párja a felülmúlhatatlan Phaedra-nak.
És méltó a magyar szinkron is a zseniális filmhez, a nagyszerű francia színészekhez. Említsük is meg a nevüket: Balkay Géza, Bodnár Erika, Végvári Tamás. És kisebb szerepben is nem kisebb színésznő, mint Ruttkay Éva.
Igen, van. Van, amikor nem lehet lapozni, mert a lap száz kiló.
(Ez a film briliáns. Minden pillanatában.)