Kritikák, elemzések
[www.vox.hu] Kritika: Victoria
Egysnittes játékfilmet forgatni akkor is bravúr, ha a rendező stikában rejtett vágásokkal oldja meg az egysnittesség látszatát, de ha ezt egy rendező mindenféle trükkök nélkül, frankón élesben tudja megvalósítani, azelőtt kénytelen vagyok meghajolni akkor is, ha a filmje több más téren azért hagy némi kívánnivalót maga után.
[www.filmtett.ro] Kifulladásig a berlini éjszakában - Sebastian Schipper: Victoria
Sebastian Schipper negyedik nagyjátékfilmje a rendező szavaival élve nem egy bankrablásról szóló film, hanem egy bankrablás. A Victoria egyetlen akciódús éjszaka történéseit meséli el, úgy, hogy akarva-akaratlanul mi is részesei leszünk a történetnek.
[www.movieaddicts.hu] Victoria kritika
Ugyanakkor nem győzöm kiemelni, hogy minden kis apró hibája ellenére ez egy zseniális alkotás, mert képes magába szippantania a nézőt, amire azért manapság (sajnos) ritkán van példa.
[www.origo.hu] Idegbajt kapunk, mert nem indul a kocsi
A Victoria sok szempontból A lé meg a Lola egyenes ági leszármazottja, de nekem az Adéle élete jutott róla eszembe: utoljára ott éreztem azt, hogy együtt lélegzek a főszereplővel, és olyan mértékben azonosulok vele, hogy a moziból kijövet alig tudok leválni róla.
[geekz.444.hu] Victoria – Nagyvárosi rémálom vágás nélkül (Olórin)
Vágás nélküli, vagyis egyetlen hosszú felvételből álló filmet készíteni trükkös dolog, és nem csak technikai szempontból – felmerül a kérdés: Miért van rá szükség? Mit tesz hozzá a sztorihoz vagy a karakterekhez? Lehet annyi értelme, hogy ne csak gimmickként, jól hangzó reklámfogásként vagy valamilyen nem kreatív szükségszerűségként tekintsünk rá? (Ld. a found footage elterjedését, pusztán mert olcsó.) A német Victoria (2015), Sebastian Schipper meggondolatlan fiatalságról, rossz döntésekről és egy átlagosból rémálomszerűvé forduló éjszakáról szóló, piszkosul erőteljes, drámai thrillere hangos és ellentmondást nem tűrő igennel válaszolja meg a kérdést.