Chappie (2015) ☆ 👁

(Neill Blomkamp)

amerikai-dél-afrikai akciófilm, sci-fi

3,2
★★★☆☆
403 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-11-10 02:34:05 Ugor (4) #45

Rendkívül szórakoztató film. Imádom az agyát annak, aki így tudja látni és láttatni a világot, ennyi humorral, és ennyire kötetlenül szabadon.

2017-03-12 00:35:02 SoZi (4) #44

Rohadt egy zavarbaejtő film ez.

2017-02-06 02:53:34 manson84 (3) #43

Vannak remek pillanatai, de nem tudtam elvonatkoztatni a Rövidzárlattól nézése közben. Mintha a Chappie annak a filmnek lenne a felnőttebb/modern változata, megőrizve az összes idegesítő giccses és melodramatikus elemet. Nekem a Die Antword szerepeltetése nem fájt, igazából nem voltak se jobbak, se rosszabbak a többi két dimenziós karakternél.

2016-01-22 08:02:59 Dió (3) #42

Ha az Elysiumnak megadtam a négyest, ennek is meg kéne, mert ezen legalább annyira jól (igazából meglepően jól) szórakoztam, ugyanakkor, míg az a film egy dologra vállalkozott, és azt hibákkal bár de hozta, a Chappie egyszerre száz dolgot akar markolni, aminek csak a felét sikerül megfogni, és a végére még azokat is kiengedi a kezéből.
A pozitívumokkal kezdve, Hans Zimmer ehhez a filmhez írta a tavalyi év egyik legkedvencebb filmzenéjét, ami bár nem annyira populáris, mint az Interstellar, szerintem remek kis darab, pláne az ismét remek díszletként szolgáló Johannesburg „romjait” aláfestve. Ez, illetve az első fél óra többnyire ügyes sztorifonása remekül teríti meg az asztalt, ami után nem nehéz együtt izgulni a kis robotért, de még a (direkt?) borzalmasan játszó szereplőkért sem. Kivéve Hugh Jackmant (és itt lehet is rögtön átváltani a negatívumokhoz), aki szerepe olyan borzalmasan lett megírva, hogy én nem is értem, ez a szebb napokat is látott színész ezt hogyan vállalhatta el… a karaktere egy 5 éves, Karácsonyra játék pisztolyt kapott kis gyerek szerepében merül ki ugyanis, amit élete legrosszabb alakításával honorál. Aztán ott a mesterséges intelligencia, amely kérdését eredetileg ügyesen hozza be a sztori, de azt gyorsan egy olyan szintre degradálja, hogy nehéz mit kezdeni vele, majd mikor ezt megfejeli ezzel a „letöltöm a tudatodat” gagyisággal, ott végleg elszáll a film. Nem az a baja tehát, hogy műfajok között ugrál, hanem hogy ezzel az egészet lehetetlenül infantilis szintre rántja le, amit nehéz komolyan venni, miközben helyenként (még ha nem is mindenütt) ez lenne az alkotók elvárása.
Összességében, ha a vége fölött nagyon szemet is kell hunynom, nem egy rossz darab ez, bár örültem volna, ha a következő Alien felfokozott várakozásainak tüzében valami összeszedettebb darabbal bizonyítja be a rátermettségét Blomkamp, hogy legyen miért várni azt.

2015-10-30 14:23:45 Tenebra (3) #41

Voltak benne nagyon jó ötletek, a robot mint érző lény témája egyre aktuálisabb, hiszen egyre több az emberarcú robot a valóságban is. Ráadásul Blomkamp ismét elég társadalomtudatos volt, a dél-afrikai klímát jól megragadta Chappie különcségének kapcsán. (A testcsere, Chappie vonakodása, a Die Antwood mint gengszterek, s az, hogy jó ideig a bűnözőkkel azonosul a robot - mind jó ötletek, bár pl. már a Rövidzárlat című filmben is láttuk már ezt - meg még számos helyen, animékben.)

Viszont akármennyire is vannak benne jó poénok, és szatirikus a hangvétel is, nem lesz belőle jó film sok butaság miatt. Eleve ez a Hugh Jackman-féle főgenyó valahogy nem működött, a sztori is elég bugyuta összességében, és nagyon-nagyon-nagyon giccses, melodramatikus. Sok kritika azt írta, hogy ez szatíra, és azért (is) szar. Hát nem. Pont azért nem lesz ebből egy fasza film, mert túlságosan konvencionális formát választott. Ebből tényleg egy szatírát kellett volna csinálni, így viszont csak egy szatirikus jeleneteket tartalmazó mainstream akció-scifi.

Na, és a forgatókönyv arányai is el vannak cseszve. Mert akcióscifinek sem működképes, mivel túl vontatott, túl sok benne az "epizód", és nem halad dinamikusan előre a cselekmény, sokáig csak döcögünk.

Kár érte, mert volt benne potenciál. De így egy kevés eredetiséggel bíró, potenciálisan jó, de közepes film a Chappie.

2015-09-12 16:30:19 fatbastard (4) #40

És tényleg! Ez egy Pinokkió sztori modern köntösben.

előzmény: ifj. Ó. Posszum (#35)

2015-08-17 10:16:53 Leo_Stotch (4) #39

Megint bebizonyosodott, nem szabad a nyavajgásnak hinni, mert ez egy igazán jó kis ötletes mozi. Tetszett a lepukkant színes látványvilága, színészei és itt külön a Die Antwoord. Sehol máshol nem tudnám őket elviselni, de ide illettek.

2015-08-15 12:35:38 The man who laughs (3) #38

Lehetet volna kiváló is, de azért bőven nem olyan rossz, mint a híre. A film egy valóságos műfaji katyvasz, viszont ez még többé-kevésbé működik. Ami nem igazán működik az a forgatókönyv, amiben azért nem nehéz lyukakat találni, illetve a Die Antword, mint főszereplő páros. Rettenetes színészek (azért nekem sikerült megszokni őket, de ettől még nem jók), és köszönhetően annak, hogy a többi karakter sincsen valami jól megírva, a rendes színészek sem brillíroznak. (Kivéve Hugh Jackman-t, aki láthatóan élvezi a fő geci szerepét). Ami, azonban remek az Chappie karaktere (mint a megvalósítás, mind pedig Sharlto Copley játéka), az akciók és a Blomkamp védjegyévé vált lepusztult-futurista világ. Azonban minden hibája ellenére sokkal érdekesebb (és ezért számomra jobb is), mint az új Terminátor vagy Jurassic Park filmek. Összességében egy korrekt akcíó-vígjáték-családi film-sci-fi hibrid, de lehetett volna sokkal több is. (Szerencsére azóta kaptunk egy Ex Machinát, ami betölti ezt az űrt)

2015-07-15 20:31:43 Vitelotte (4) #37

Csöpi xDDDDD Nee, ezen sírva röhögtem.
Nekem is bejött a film, pont azért mert olyan fura. Egyszerre paródia és dráma, eléggé meglepett a befejezés.
Szerintem a Die Antwoord tökéletes választás volt a szerepre, remélem látom még őket más filmekben is.
Amúgy nem gondoltam volna hogy Dev Patelnek a valóságban nincs indiai akcentusa.

előzmény: amic (#32)

2015-07-12 22:49:00 Pedro (5) #36

Egyetértek. Nagyon, de nagyon jó film. Nem a szokásos robot film és enged tovább gondolkodni. A zene szuper, a szereplők briliánsak és nagyon jó , hogy nem egy hiper szuper jövőbe helyezte az egészet hanem a külvárosok pöcegödrébe. Eredeti.

előzmény: ifj. Ó. Posszum (#35)

2015-07-08 01:02:40 ifj. Ó. Posszum (5) #35

A szereplőgárda fantasztikus, a Die Antwoord Ninjája és Yonadija remekel, Hugh Jackman sose volt még ilyen jó. Maga a film pedig, a hozott anyaghoz méltóan (80000. Pinokkió történet), vérbő mese, jelzés értékű, archetipikus karakterekkel. A lényeg Chappien, a szülein van és az ő fejlődésükön van!

előzmény: rrGery (#34)

2015-07-07 17:13:26 rrGery (2) #34

Elkezdtem rajta gondolkodni, vajon hogyan lehetséges az, hogy a kritikusok lehúzzák a filmet, ellenben az igényes filmnézőknek tetszik a Chappie. Remélem nem állítok blődséget, ha azt mondom, az ezen kommentárokat olvasók nagy többsége valószínűleg nagy átlagban műveltebb közösség, mint a szombat délutáni matinézó családok, legalábbis a filmek terén bizonyosan.
Persze "érdekes" Blomkamp stílusok közötti csapongása (vígjáték-thriller), illetve a színészgárda megválasztása és annak 2 órás gyalázata, amit a vásznon művel, nézőpontom szerint mégsem itt bukik el a film.
Sokkal zavaróbb a hiteltelenség. Persze a blockbusterek miatt már megszokhattuk, hogy a régi, jól bevált fizikai törvények áthágása nélkül már nem élvezhetünk egy filmet. Meglátásom szerint itt sokkal több szabályrendszer borul fel. Ebben a filmben borzalmasan rosszul van alkalmazva a jellemfejlődés. Ennek elsősorban szerintem a motivációk bemutatásának elmaradása, illetve azok alapvető hiánya az oka. Nem érteti meg velem Blomkamp, hogy miért válik egy dezertált katonából egy lélek nélküli gyilkológép, aki élvezi, hogy SZÉTTÉPHET emberi lényeket...MIÉRT?? Nem lenne ezen agresszív snittekkel semmi baj, ha a rendező úr szentelt volna a film elején ennek a szálnak 3 percet. Még említhetnék legalább 2 ilyen orbitális kapufát. A szomorú az, hogy ezek az indokolatlan és teljesen irracionális képsorok mind-mind a karakterek kidolgozatlansága miatt vannak jelen.
Hihetetlenül haragszom, mert a Chappie ténylegesen egy remek film lehetne, tele olyan kérdésekkel, amelyek a létezés értelmét feszegetik, vagy az oly sokat taglalt "nevelés közben kialakuló tulajdonságok kontra egyetemes(örökölt) tulajdonságok" kérdéskörben mozognak. Sajnos ezek a lehetőségek mind becsődölnek, harmatgyenge egysorosok formájában. Sajnálom, hogy ennyire felbosszantott ez a film, illetve azt, hogy ennyire lehúztam, de azt még jobban, hogy ilyen remek ötletek ennyire kihasználatlanul maradtak.

2015-06-15 17:34:32 BalaKovesi (3) #33

Hát azért van bőven hibája a filmnek.
A baj ott kezdődik, hogy Neill Bloomkamp a Die Antwoordnek nem egy cameot adott, hanem főszerepet. Egyszerűen nem tudnak szinészkedni, de azért elvárják tőlük hogy elvigyék a hátukon a filmet. (Persze az igazi főszereplő a Shalto Copley alakította Chappie, de így is messze túl sok szerepet adtak az Afrikai együttesnek). Erre rátesz még egy lapáttal Yolandi szinkronja, és az általuk énekelt dalok. Ha már a zenénél tartunk. Ezuttal csalódtam Hans Zimmerben. Nekem még aláfestő zeneként sem működött az általa írt soundtrack. A fényképezéssel semmi gondom nem volt. Egyébként Sigourney Weaver mit keresett a filmben? A nevén kívül nem sokat tett hozzá a Chappiehez. Szerepelhetett volna többet is, akár csak Hugh Jackman. Chappie fejlődésével nem volt gondom, valamint az őt alakító Sharlto Copley-el sem. Viszont a film helyenként vontatottá válik, idegesítővé. (Gondolok itt Ninjára és Yolandira). Igazából a vége miatt adtam meg neki a osztályzatot. Remélem a rendező nem ilyen ELYSIUM féle mocskot hoz ki az Alien-ből.
7/10

2015-06-15 17:09:50 amic (4) #32

Kár, hogy nem Csöpi a magyar címe. :)

Egyébként baromi jót szórakoztam rajta.

2015-06-13 11:15:48 ender1112 (1) #31

Meg egy igazi rendezőt. Meg egy igazi forgatókönyvírót ;)

előzmény: opposition (#30)

2015-06-10 20:58:08 opposition (2) #30

Én azt nem értem, hogy miért nem kerestek ehhez a filmhez pár igazi színészt...

2015-06-09 11:59:47 flake (4) #29

Az élni akarás? :)

előzmény: tomside (#28)

2015-06-09 11:00:42 tomside (3) #28

Értem én, hogy gőzgép, de mi hajtsa? :)

előzmény: flake (#27)

2015-06-09 09:04:27 flake (4) #27

még a film végén is azt vártam, hogy oké, de ki lesz itt a főszereplő?

Hát azt hiszem, Chappie :)

előzmény: tomside (#26)

2015-06-09 01:32:19 tomside (3) #26

Benyomom rá a háromésfelest, de ezt most lehúzzuk, mert a tanulós részt nagyon untam. Ugyanakkor meglepett, hogy az együttes tagjai a főszereplők, mert azt hittem, csak beugrósok. Ők egy idő után idegesítettek, még a film végén is azt vártam, hogy oké, de ki lesz itt a főszereplő?

2015-05-31 21:23:35 Hicks (4) #25

a hibái ellenére ez egy szerethető film. kár hogy a fő témát (ember=gonosz, gép=jó / teremtés, emberek helyett robotok dolgoznak) nem sikerült kibontani.

2015-05-20 10:17:53 flake (4) #24

Ez a film percenként meglepett valamivel. Ezért már önmagában jár a négyes, plusz:

"Amerika" szétszakítva :)

2015-05-16 15:49:53 Mikkey (5) #23

hűű ezt tökre megcsinálta Blomkamp! Számomra ami kiemeli a hasonszőrű társaitól az, hogy van benne szív, nem is kevés! nem tudom a következő munkái mennyire lesznek személyesek, de ebben a közegben annyira otthonosan ficánkolt, nagyon összehozták az Antwoord-os haverokkal :)
a zárójelenetben az enter the ninjával feltették a Y-re a pontot :))

2015-05-14 14:33:16 Rorschach (1) #22

Atya ég, mekkora egy embertelen hulladék.
Ritkán esik meg, hogy képtelen vagyok végignézni egy filmet, de a Chappie-t ki kellett lőnöm tizenöt percnél, mert már fájt. A vágás borzasztó volt, a sztorit húsz perc alatt übereli egy ötéves, Blomkampnak pedig teljesen elment az esze, hogy a két Die Antwoordos kretén antiszínészt beletette ebbe a filmbe.

Számomra most vált végérvényesen nyilvánvalóvá, hogy ennek az embernek nem kéne sem írnia, sem rendeznie; a District 9-ban is inkább csak az ötlet volt jó, az Elysium már csak egy csinos közhelygyűjtemény, ez meg aztán égetnivaló szemét. És baszki, neki adták az Alien 5-öt... fasza lesz. :/

2015-03-16 19:10:08 kovi1970 (2) #21

Nem tetszett...
Valahogy nem igazán érdekelt mi lesz a bűnözőkkel. Aztán a végére még önfeláldozóak is lettek. Nemá! A District 7-ből a kis pöcs bürokrata érdekes módon idővel rokonszenvet tudott ébreszteni, ennél valahogy nem működött. De a robot se tudott megfogni. Valahogy olyan érzésem volt végig, mintha ez az egész film a deviáns embereknek készült volna.

2015-03-14 20:00:57 Gruden Gergo (4) #20

Ahhoz képest nem olyan rossz az az oké/elmegy :D

előzmény: gomez1000 (#19)

2015-03-13 21:41:21 gomez1000 (3) #19

Rettentő bugyuta kis film ez, idétlen karakterekkel, és hiteltelen cselekménnyel. Reménykedtem benne, hogy jó lesz ez, de annyira agyatlanul és óvodás szinten van összerakva, hogy rossz volt nézni.

2015-03-12 10:49:26 Gruden Gergo (4) #18

Igen, ebben teljesen igazat adok neked, hogy ők mégis, hogy gondolják azt, amikor szar filmet csinálnak. erre 2 lehetőséget látok:
1 - az ő fejükben az nagyon is jól néz ki és jól is működik
2 - kit érdekel, a sok hülye úgyis megnézi, a többit meg leszarom. Amúgy is mindenki a bevételre megy...

A transformels-el kapcsolatban meg annyit, hogy mivel szeretem a sci-fi-t, meg a hasonlo dolgokat, sajnos csak a látvány meg az élmény miatt megyek el a moziba, nem pedig azért, mert húúú de jó lesz ez a film.

előzmény: BonnyJohnny (#15)

2015-03-12 08:22:49 BonnyJohnny (3) #17

Igen, utólag odabiggyesztettem egy mondatot a hozzászólásom végére, ahol én is árnyalom a véleményemet, azt gondolom már az után volt, hogy gépelni kezdtél. :)

előzmény: Ubul (#16)

2015-03-12 08:19:53 Ubul (?) #16

Szerencsére Blomkamp még nem esett át a ló túlsó oldalára...ő csak minőségcsökkentett filmeket szállít idáig :D (ha a District 9-hoz mérjük, egyébiránt meg nincs gond a filmjeivel, kikapcsolódásra tökéletesek, de nem váltják meg a világot...na meg nem is oscarra gyártja őket :D)

előzmény: BonnyJohnny (#15)

2015-03-12 08:10:27 BonnyJohnny (3) #15

Egyébként eddig csak egy hármas vélemény született, a többi négyes, vagy ötös. Szóval, a "magunkfajta" úgy fog hozzá állni, hogy jó ez... mégha a kritikusoknak nem is tetszik, jó film ez. Pl: John Wick.

Sajnos sokat nem veszítenél, mert nem hinném, hogy abban a 2 órában amit egy film elvesz tőled feltalálnád a rák ellenszerét...
Ez azért elég demagóg volt. Van még pár dolog, a rák ellenszer feltalálásán kívül, ami jobb időtöltés, mint egy rossz film. ;)

És egyébként én az az ember vagyok, aki kétszer is bedőlt Baynek, hogy most aztán tényleg nem bárgyú folytatást készít a Transformersnek. (Először annyira, hogy moziban néztem a második részt.) Én Sandlertől mindig egy Spangolban reménykedek. De, ha egyszer szart tesz elém valaki, akkor ne lepődjön meg, hogy igyekszem minden rosszat megtalálni benne, hogy elmondhassam, hogy mennyire szar. És hanyagoljuk a "sok ember sokat dolgozott rajta" érvet. Ez igaz a holokausztra is, attól még nem lesz jó.
Ennyit az "úgy álltok hozzá" dologhoz...
Meg megkérdezném, hogy ŐK hogy állnak hozzám (fogyasztóhoz), mikor szart tesznek elém. Sandler nem egyszer bizonyította, hogy tud többet. Baynek is volt egy '90-es évek időszaka. De nem akarnak.

Persze direkt a két "kedvenc" példát hoztam fel. Blomkamp más kategória.

2015-03-12 06:59:21 Ubul (?) #14

nem azt írta, hogy szar, hanem - ha lehet hinni a kritikáknak. Mondjuk ez a "magadfajtáknak" elég személyeskedő, de hát biztos én értem félre.

Egy szó, mint száz, a film megbukott valamilyen téren (pénztáraknál biztosan). Ha neked tetszett, örüljél, mert akkor neked (is) készült. Én még nem láttam, de már várom azt a napot, mikor megnézhetem. És nem azért, hogy úgy ülök be a moziba, hogy minden egyes pillanatában csak a rosszat lássam, és fikázzam, hanem mert baromira bejött a trailer, szeretem a rendező úr munkásságait, és érdekel a téma.

Másik oldalról meg igaza is lehet TheDriver-nek, mert ha ez a film (is) megbukott a pénztáraknál, plusz már az Elysium se azt hozta, amit kellett volna, lehet kevésbé lesz szabad keze az Aliennél ezek után, ami által egy rossz filmet is készíthet. De ilyen ne történjen meg :D

előzmény: Gruden Gergo (#13)

2015-03-11 22:57:09 Gruden Gergo (4) #13

Igaz, nem zseniális, de határozottan jó!

Sajnos az a baj a magadfajtákkal, hogy olvassátok a sok "szakértő" véleményét, hogy hol mennyire húznak le egy filmet, és ha netán meg is nézitek, akkor úgy álltok hozzá, hogy na... csak essünk gyorsan túl rajta. Persze, hogy nem fog tetszeni, ha már úgy ültök le, hogy szar lesz.

Példának okáért felhoznám a 12 Dühös ember-t, amely jelenleg a KT toplistájának az élén áll. A szavazók jókora részének tetszett a film, de mégis van pár 1-es és 2-es osztályzat is. Vagyis attól, hogy a sok nagyokos lehúz egy filmet, attól még lesznek emberek, akiknek tetszeni fog, sőőőőt... lehet pont te is köztük leszel! De ha nem szánsz rá 1-2 órát a hihetetlenül értékes idődből, akkor ezt nem is tudod meg. Sajnos sokat nem veszitenél, mert nem hinném, hogy abban a 2 órában amit egy film elvesz tőled feltalálnád a rák ellenszerét...

előzmény: TheDriver (#3)

2015-03-10 11:28:35 henisz (4) #12

Szerintem a Chappie a sci-fi műfajon belül egy nagyon jó kis film. Látszik, hogy Blompkamp ért a sci-fi készítéshez, szereti és tiszteli is a műfajt. Vannak benne hibák, de mindez megbocsátható, mivel egy olyan fajta hangulata van a filmnek, ami különleges és nagyon egyedivé teszi a Chappie-t. A vége pedig egyszerűen zseniális. Ami még nagyon tetszett, hogy nem megy el a könnyes dráma irányába, hanem szépen megtalálja az egyensúlyt a különböző műfajok között.
Amikor megtalálja Chappie a neurotrenszmittert onnan már sejteni lehet, hogy ennek a filmnek érdekes vége lesz. És amin még jót rohogtem: "Chappie, mi az ott nálad? Neutranszmitter Mami! :D"

2015-03-07 15:54:07 carmine (4) #11

Egyébként nagyjából egyetértek veled és így pár nappal már egyértelműen a négyes felé hajlik a film.

előzmény: Jason13 (#10)

2015-03-07 14:24:47 Jason13 (5) #10

Engem személy szerint nem hatott meg a sok negatív kritika, de mikor elhelyezkedtem a vetítőteremben, mégis elöntött a bizonytalanság, hogy vajon mi is fog kisülni ebből a filmből. Hiszen az Elysium idején még az a hír járta, hogy a Chappie egy alacsony költségvetésű sci-fi vígjáték lesz a District 9 direktorától, erre az első előzetesek teljesen mást mutattak. Úgy tűnt, hogy egy látványos akcióbomba lesz Blomkamp legújabb munkája, amely a mesterséges intelligencia témájával fog foglalkozni.
A stáblista után viszont úgy hagytam magam után a multiplexet, hogy legszívesebben mentem volna vissza a következő előadásra, mivel nekem nagyon tetszettek a látottak és a sok negatív visszajelzés előtt is értetlenül állok. Tény, hogy a Chappie közel sincs olyan hatásos, mint a D9, viszont a saját lábán simán megáll.
Persze, lehet hogy a zsánerek közötti ugrálás feküdte meg a nézőközönség gyomrát. Ugyanis Blomkamp markolt egy nagyot és a Chappie-t megszórta drámai és vígjátéki elemekkel, majd a végeredményt elképesztően látványos akciójelenetekkel fűszerezte meg.
Azonban a film közel sem egy üres robot-zúzda, hanem egy szívvel és lélekkel megtámogatott fejlődéstörténet, ahogy a gyerekként viselkedő gép rácsodálkozik a nagyvilágra és megismeri azt.
Mindez pedig nagyon szórakoztatóan van tálalva. Az érzelmes jelenetek működnek, a viccesnek szánt képsorok mókásak, a golyózáporok meg igazi adrenalinpumpáló-löketek.
A színészi játékkal sincs baj. Jackman meggyőző fő gonosz, Patel szimpatikus a tudóskölyök szerepében és a Dia Antwoord-os duó is jól teljesített. Mivel én nagy rajongója vagyok a Dél-Afrikai formációnak, külön öröm volt számomra, hogy néhány muzsikájuk is felcsendült a látottak alatt.
És ha már zene, Hans Zimmer is megérdemel egy piros pontot. Igaz, komolyabb díjakat biztos nem fog elérni a Chappie-hez komponált tételekkel, de remek aláfestései még így is sokat hozzátesznek a nem mindennapi élményhez.
Mindent összevetve, én teljes mértékben meg voltam elégedve ezzel az alkotással. Pörgős, látványos, érzelmes és néhol kifejezetten humoros mozi ez, ami jól láthatóan megosztja a nézőket, de én azért bízom a sikerében.
Ezek után tárt karokkal várom az Alien 5. részét:)

2015-03-06 21:05:42 carmine (4) #9

Az a Vodacom torony valóban úgy néz ki, bár ha akarták volna letudták volna szedni digitálisan.

előzmény: slozi (#8)

2015-03-06 10:04:53 slozi (3) #8

Az Elysiumnál ambíciózusabb, de összképét tekintve egyenetlenebb is. Ami azt illeti, borzasztóan indul, bizonyos gyermekbetegségeit később sem növi ki, a végére mégis összeáll... nos valamivé, valamiféle élménnyé mindenképp. Sajnos témáit és karaktereit illetően bántóan leegyszerűsítő, felszínes és következetlen, azt viszont nem mondhatom, hogy mindezen hibái ellenére a végére ne tudott volna valamilyen szinten mégis a közelembe férkőzni és a maga gyermeteg módján érdekes gondolatokat indukálni az amúgy tényleg slendrián módon kezelt, bután elővezetett témáiban. Product placementet illetően viszont sajnos átbukik az ízlésesség határán. Az a Vodacom torony...

2015-03-06 07:26:26 Ubul (?) #7

"Néha mintha a készítők sem tudták volna eldönteni, hogy ez most komoly vagy sem"

mondjuk ezt már a District 9-nál is így éreztem, de ott jól állt neki...trailer alapján, meg úgy az egész történet alapján még itt is jól sülhetett ki a dolog (vagy sülhetett volna, sajna még nem láttam), Elysiumnál szerencsére ezt nem lőtték el, ott amennyire komoly volt a hangvétele a filmnek, maradt is azon a talajon. Bár lehet hogy félreértettem amit írtál a komolyságra.

előzmény: carmine (#6)

2015-03-05 22:02:34 carmine (4) #6

Kicsit olyan a film, mint Hugh Jackman haja. Egyszerre borzalmas és szórakoztató. Vannak benne szörnyen ostoba és rossz részek, viszont nem szűkölködik a szórakoztató és látványos jelenetekben sem. Néha mintha a készítők sem tudták volna eldönteni, hogy ez most komoly vagy sem. Épp ezért egyelőre egy közepes filmnek tudnám értékelni a látottakat.

2015-03-05 20:23:25 Olórin (4) #5

Én akkor most szembeúszok az árral. Szerintem fasza kis film, bár az tény, hogy (műfajilag, hangvételileg, mindenileg) elég tarka-furcsa-őrült egy valami. De pont ez a különcsége tetszett.

2015-03-05 06:50:01 Ubul (?) #4

hát a rotten és metacritic siralmas, szerencsére nem sok szavazatra még. Na de majd hétfőn kiderül, addigra úgy is lemennek az főbb vetítések ma estétől kezdve.

Mondjuk nekem az Elysium is tetszett, de már nem az volt, mint a D9-nél, nem nézném meg újra, mint azt, sokadjára is.

2015-03-04 21:37:37 TheDriver (?) #3

ha lehet hinni az első kritikáknak ez nagyon mellé ment... azért az Elysiumnak és ennek fényében azért nem kéne örülni, hogy a rendező úr fogja dirigálni az új Alien mozit...

2015-03-02 10:18:37 purplerain (?) #2

Ezt nagyon jó tudni, köszi! :)

előzmény: Bbazsa (#1)

2015-03-02 09:54:45 Bbazsa (4) #1

Már a bemutató film sem tettszet, így meg se nézem.