Jurassic World (2015) ☆ 👁

(Colin Trevorrow)

amerikai akciófilm, kalandfilm, sci-fi, thriller

3,1
★★★☆☆
661 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2017-11-19 08:14:56 Norbert Simon (3) #93

Elismerem a látványvilág nagyon klassz. A karakterek viszont szerintem kidolgozatlanok, nem rosszak de azért lehetnének jobbak is. A nosztalgiafaktor azért valamelyest dolgozik a filmben egyik másik jelenetnél eszembe jut egy két idézet. A csúcsélményt számomra a Mosasaurusz jelentette. Megkockáztatom de a dinókban még talán több érzelem is szorult mint a karakterekbe. Kedveltem őket. A Jurassic World jó hosszú, gyors, akciódús, és egész elmegy.

2017-05-23 14:11:37 lakatoszoltan01 (4) #92

Látványban nagyon szép. Persze érdekelne, hogy a főszereplő hölgyet később felelősségre vonják-e, mert a vezetői döntései miatt emberek tucatjai haltak meg. És amúgy a dínók gerincoszlopába miért nem ültetnek egy chipet, ami képes felrobbanni, ezzel megölve a dínót? Amúgy ez a film még mindig jobb, mint az második és harmadik.

2015-12-12 23:36:06 Magnificat (4) #91

Számomra nem kellemetlen módon mutatott tiszteletet az első rész iránt, bár a főszereplő ettől még nem lesz számomra akcióhős, csak vígjáték karakter (de annak nagyon jó). Szóval nagyon kellemeset csalódtam.

2015-11-10 18:57:35 MicaHiro (2) #90

A film közben végig azon gondolkoztam, hogy egyszerűbb lenne elvinni egy jó paródia, mint egy jó kalandfilm irányába. A látvány tényleg jó, de semmit hozzá nem tesz a régi Jurassic-hangulathoz. Tulajdonképpen a filmbeli Jurassic World úgy viszonyul az előzmények Jurassic park-jához, mint a filmek egymáshoz: az új sokkal nagyobb és látványosabb, csak kérdés, hogy minek? (Persze, pénzért)

2015-11-10 17:58:33 schankox (4) #89

Nem volt ez annyira rossz, mint ahogy az eddigi véleményekből gondolni lehetett. Jól hozza az izgalmakat, jó a látvány, feelingben egy kicsit valóban az első részt idézi. Tulajdonképpen elmehetne első résznek, amiből csináltak egy előzmény trilógiát. Az egész felépült park nagyon látványos lett, olyan, mint egy igazi nagy vidámpark. Jó, hogy a film első fele teljesen világosban játszódik, így minden elég részletesen megfigyelhető. Tetszett.

Ami viszont nagyon rontja az összképet: tűsarkúban sprintelés, verőfényes napsütésből 1 perc alatt leszálló éjszaka, pofátlanul sok termékelhelyezés (a már említetteken kívül feltűnik pl. a Starbucks és az IMAX mozi is) stb. Aztán megtudhatjuk, hogy a dínók a vastag bőrükön át is érzik a simogatást :-)

Hibái ellenére engem magával ragadott. Erős négyes, és épphogy lecsúszott az ötösről.
78%

2015-10-15 23:28:31 fatbastard (2) #88

Odáig bírtam,hogy Chris Platt eteti és idomítja a dino-hüllőket.Biztos komoly izgalmak vártak még a két főszereplő(?) srácra.

2015-10-08 11:33:56 Nordbright (3) #87

Önmaga (J.P.) paródiája sokszor.

előzmény: Zsoca87 (#86)

2015-10-07 22:32:38 Zsoca87 (1) #86

Ez egy elképesztően ostoba film, paródiának meg túl komoly. :D

2015-10-01 16:26:08 kfiro (4) #85

Nekem pozitív csalódás volt, először meg sem akartam nézni.

A középső korosztályt képviselem, a trilógia ott hever a polcomon, tehát a kedvenceim közé tartozik.
Épp ezért nem akartam lerombolni ezt az érzést, ezért féltem egy kicsit az újabb epizódtól.

Persze nem egy remekmű és a forgatókönyv sincs a csúcson, de számomra meg volt az a borzongás ebben részben is, ami az előzőekben is érezhető, még ha kicsit (nagyon) déjà vu érzéssel is. Sajnos főként az előzőekből lopott hatásokkal dolgozott az író és a rendező, de kérdezem én: manapság mivel tudnak még meghökkenteni bennünket, nézőket. Annyi mindent megfilmesítettek már és annyi látványelemet, meghökkentést és történést vittek vászonra a filmtörténelemben, hogy zseninek kell lennie annak az írónak vagy rendezőnek, aki valami újat tud létre hozni, amire a nézőknek leesik az álla és azt mondják: na ez cool!

Én azt gondolom, ha ez lett volna az első rész, akkor talán ez is megállná a helyét, de persze így ezt már csak, hasonlítgatni tudjuk és akkor simán nálam is megkapná a kettest.

Ha önállóan nézzük és azt, hogy milyen reakciókat vált ki az emberből, akkor én ezt közepesen jónak tartom, mondjuk olyan 4-es alá körülinek.

Amúgy megértem azokat is, akiknek csalódás volt, de én nem összehasonlítás alapján értékeltem, hanem a film rám gyakorolt hatásai alapján. Viszont a KT nagy része is hasonlóan gondolta ezt. :-)

Jó szórakozást!

2015-09-29 18:35:01 slawter (3) #84

Rosszabbra számítottam, jobbat reméltem. Azért a végén, amikor újra hallod a raptort, és jön a final chapter, megdobbant a szívem.

2015-09-27 18:14:20 Killjoy (4) #83

Nagyon szórakoztató blockbuster, ami pontosan azt szállította, amit az ember várt tőle. A bemutató után moziban is tetszett, de most, itthon ülve, bármikor megállítva és visszatekerve még szórakoztatóbb volt. Több helyen elmosolyodtam a kikacsintásokon, a technikus srác csókjelenetén pedig már hangosan röhögtem. És végre egy (Jurassic-univerzum szinten) egész normális sztorit is kerítettek az egész köré, nem úgy mint a 2. és 3. rész marhaságai. (A kikötőbe behajózó T-Rex még mindig kísért rémálmaimban...)

Az InGen - Wayland Yutani párhuzamot csak én éreztem? Hogy ezt most nyúlásnak, a véletlen művének, vagy éppen csak realista ábrázolásnak a nagyvállalatok pénzhajhász hozzáállásáról veszi az ember, azt mindenki döntse el maga :)

2015-09-13 14:06:45 ifj. Ó. Posszum (5) #82

Nem bizony, de mégsem vetem a szemére, hogy nem bélszín. Elfogadás, elfogadás :)
Viccet félretéve, nagyon aranyos az a gesztus, ahogy reflektál az egész Jurassic Park univerzumra, szórakoztatóak a folytonos kiszólások, a szériára és magára a filmnézésre tett megjegyzések. Ezért megy az öt.

előzmény: BonnyJohnny (#81)

2015-09-13 13:47:32 BonnyJohnny (2) #81

Ez így popcorn!
Ami nem épp a gasztronómia csúcsa.

2015-09-13 09:19:07 ifj. Ó. Posszum (5) #80

Dínók, családok, problémák, aktuális gonoszságok, danger, danger, fogak és "hé, fiú a raptortörzs befogad". Ez így popcorn!

2015-09-02 16:19:53 blazserbozso (4) #79

Nem volt rossz film, meg lehetett nézni. Tipikus Spielberg-i nyomvonalon halad, pont úgy, ahogy ő szerkesztette az ilyen családi mozikat (érezni a filmen a produceri közreműködését). Ugyanúgy bontják ki a történetet, ahogy ő szokta, békés, kellemes hangulatú, folyamatosan aláfestő zenékkel az első képkockától kezdve. Profin felvett képek, gyönyörű vágásokkal. Ezzel semmi gond nincs, bár kicsit talán már idejétmúlt ez a stílus. Az a baj, hogy a karakterek viszont rohadtul kétdimenziósak, mintha kartonból kivágott figurák lennének. Van a gonosz riporternő, aki érzéketlen és kőszívű, és van a mimóza apuka, meg az aranyos gyerekek... stb. Az emberi figurák tökéletesen felejthető, csapnivaló bábok az egész film alatt. Az izgalom szikráját nem tudják felmutatni, színészileg értékelhetetlen teljesítményt nyújtanak. De ez nem is erről szól. A dinók látványosak, marha élethűre meg vannak csinálva, vélhetően sok valódi bábot is használtak, nem csak CGI-t. Nagyon látványosak az összecsapások, technikailag nagyon magas színvonalon elkészítve.
Felfelé kerekítve négyes, de az csak jóindulattal.

2015-08-28 11:56:34 Mizi (4) #78

A filmnek van egy rakás hibája. Nem is fogom mindet felsorolni, megtették már mások helyettem.
A szerelmi szálról annyit, hogy nem ilyen formában nem is lett volna zavaró. De az a csók jelenet irtó gáz volt, és az ilyen húzások sokat rontottak a film minőségén. Nem emlékszem rá, hogy Ellie és Grant között bármikor is elcsattant volna egy csók az első részben, pedig ők már komoly párkapcsolatban voltak.
A másik gyenge pont a CGI. Ugyan minőségi grafikát láttunk, de túl sok és túl művi volt ahhoz, hogy egy pillanatra is vetekedjen a 1993-as(!) első rész effektjeivel.
Harmadik negatívum, amire kitérnék, az a zene. John Williams egy teljesen új score-t írt a második részhez, ami ugyanolyan zseniális lett, mint az elsőé. Giacchino-nak ez nem sikerült, csakis a Williams féle témák újrahasznosítását észleltem, semmi újat, semmi egyénit.

Most pedig jöjjenek azok a negatívumok, amelyek talán nem is azok. Sokan megjegyezték, hogy Claire (Bryce Dallas Howard) lefutja magassarkúban az egyik dinoszauruszt. Erre csak azt tudom írni, hogy az előző epizódok is hemzsegtek az ilyen, kissé valószerűtlen dolgoktól pl az első részben két gyerek (az egyik nem sokkal előtte áramülést szenvedett) tartja vissza egy ajtóval majd zárja be a majd két méteres raptort. Ergo az ilyeneken nem kell fennakadni, mint azon sem, hogy a Csillagok háborújában nincs egyetlenegy jól célzó rohamosztagos sem.

A reklámok pedig számomra egyáltalán nem voltak zavaróak. A Mercedes márkajel már az első két részben is ott volt. Egy nagy gigaszórakoztatópark miért ne köthetne kizárólagos szerződést egyetlen márkával? Valaki említette a Coca-Colát is. Szerintem ha csak sétálunk Pesten, előbb találkozunk szembe egy kólás üveggel valaki kezében, mint valami ásványvizes palackkal. A Jurassic World pedig egy kalandpark. Mi mást lehetne ott leginkább kapni elsősorban, mint Coca-Colát?
Szóval nekem semmi bajom a reklámmal, ha nem tolják az arcomba (lásd:Szomszédok), és nem indokolatlan. Erre a filmre egyik sem volt igaz.

Na de most jöjjenek a pozitívumok:
Igen jól szórakoztam a filmen, meg volt a kellő izgalom, a régi, már bevált trükkök itt is jól működtek, és az újítások sem voltak zavaróak, pedig a trailerek után igencsak ambivalens érzések fogtak el.
De azt kell mondjam, a hibrid dinó jó ötlet volt, és nem rég azt is megláttam, hogy már Chrichton könyvében is ennek a lehetőségét fejtegeti dr. Wu. A szó szoros értelmében az összes dinoszaurusz hibrid hiszen a DNS hiányosságait béka DNS részekkel pótolták. Miért ne csinalhatnánk egy teljesen új dinoszauruszt, ami pont olyan lesz, mint azt szeretnénk? Persze most is kiderül, hogy a játék a genetikával nem játék, csúnya következményekkel jár, ha az ember istent akar játszani. Ezzel folytatta azt a szellemi vonulatot, amelyet a harmadik rész kissé megtört.
A raptor idomítás sem teljesen hülyeség, csak kicsit rossz irányba vitték el a dolgot. Bár nem egyszer volt már rá példa a történelem során, hogy ember és állat között nagyon szoros és különleges kapcsolat alakult ki, és ha úgy vesszük a dinoszauruszkal kapcsolatos felzevéseink csak feltevések.
Persze tisztában vagyok vele, hogy ez így is csupán egy közepest érő film, de én mégis most még adok rá egy négyest mert mint már írtam, összességében jól szórakoztam, és plusz pont jár neki a kedvenc szereplőm visszatéréséért.

2015-08-10 13:11:42 Nordbright (3) #77

Én is együttérzésemről biztosíthatlak. :)
Már teljesen kényelmetlenül érzem magam a "kiemelkedő" 3-asommal.

előzmény: BonnyJohnny (#75)

2015-08-09 16:06:06 Rorschach (1) #76

előzmény: BonnyJohnny (#75)

2015-08-09 13:51:32 BonnyJohnny (2) #75

Újra néztem az eredetit. Az felmegy ötösre, ez meg le kettesre. Szégyen ez a film. Égne a pofám rendezőként és technikusként, hogy 22 év távlatából sem tudok megközelíteni egy látványfilmet. (És igen, ha nem az lenne a címe ami, másképp állnék hozzá, ez igaz. De a producerek a nagyobb bevétel miatt a folytatás mellett döntöttek, így pedig elkerülhetetlen az összehasonlítás.) Forgatókönyvíróként pedig azért, mert ezzel a filmmel bizonyítja debilségét. Ja, hogy négy volt neki... lehet az a baj. Ez a film, és a sikere konkrétan felháborító.

2015-07-27 22:34:30 Ilith (1) #74

Dühítő, de igazad van. Ennyi pénzből ezt? Szégyen.

előzmény: -senki- (#70)

2015-07-23 14:39:52 Anonnim (5) #73

[link]

előzmény: banana (#72)

2015-07-22 10:53:47 banana (4) #72

[link]

:)

2015-07-16 00:43:19 lip (2) #71

Ami sz@r az SZ@R!
Ilyet én is írok, pedig nem értek hozzá. Egy ilyen költségvetésű filmnek, miért nem telik egy rendes forgatókönyvre?

2015-07-14 11:13:20 -senki- (1) #70

Annyira igénytelen, bugyuta a forgatókönyv, hogy elmondhatatlan.

2015-07-13 11:32:12 Nordbright (3) #69

Olyanoknak biztosan jobban tetszik, akik az első rész idején még túl fiatalok voltak vagy inkább még meg sem születtek. Valószínűleg a jobb osztályzatok nagyobb része is tőlük származik.
Hiszen nekik ez még ugyanolyan újdonság lehet, mint "nekünk" az első/eredeti rész volt.
Akik meg kicsit komolyabb fejjel látták anno az első részt azokat ez nem győzi meg, mert szinte ugyanaz - egy koppintás/remake az egész. Illetve nevetséges újdonságokkal egészítették ki.
Ennek a filmen a megmentéséhez a nosztalgia megidézése nem elég, sőt néha túl erőltetett is (bár egyeseknél valóban bejött ez a faktor).

2015-06-28 13:49:48 Leo_Stotch (4) #68

Sőt ha trilógiává bővül, megnézem azt is..s értékelem annak rendje,módja szerint. Ha egy kanyit nem hozott volna, akkor is tetszene.

előzmény: gomez1000 (#66)

2015-06-28 13:12:44 Rorschach (1) #67

Indokolatlannak érzem a T/2-t, tekintetbe véve, hogy (gondolom én) ugyanúgy fizettél érte, mint mindenki más :)

előzmény: gomez1000 (#66)

2015-06-28 13:05:04 gomez1000 (2) #66

Ez a rész is bizonyítja, hogy ha egy franchise-ról lehúznak még egy bőrt, teljesen mindegy, hogy milyen bénára sikerül, az emberek bemennek a moziba, és megnézik. Itt pont ez a lényeg. Adunk nektek valamit, amin csámcsoghattok. Ha lesz Jurassic World 2, azt is megnézitek. Legyen az bármekkora nagy sz@r.
A bevétel meg megvan.

2015-06-25 11:09:49 Perselus (3) #65

Erős közepes, de annál semmi több. Popcorn mozi. Nagyon hasonlít az első részre, néhol kellemes nosztalgiát ébreszt, néhol viszont már az unalomba hajlik.

67%

2015-06-24 21:37:31 Tenebra (2) #64

Ezzel a filmmel ugyanaz a baj, mint a Godzillával. Kiszámítható, sablonos, bugyuta, logikátlan. Egy film+-os próbálkozásnak elmegy, illetve kikapcsolt aggyal még élvezhető is. Illetve azért még így is többet ér, mint egy átlagos szuperhősfilm.

De az látszik nagyon, hogy a 3D csak parasztvakítás. Nem tudták kihasználni ebben sem, pedig aztán itt lett volna rá lehetőség rendesen. De még a legnagyobb ziccert is kihagyták, a trailerben mutogatott "krokodil" nem ugrik a pofánkba... Hát ez azért elég ciki egy látványos 3D-film esetében...

Illetve nincs a filmnek ritmusa, vagy legalábbis el van cseszve.

És a karakterek is annyira tipikusak, a szituációkkal együtt, hogy néha már felröhögtem.

Önirónia mondjuk van a filmben, és leginkább az utalások miatt volt élvezhető (az első, Spielberg-féle verziót többször megidézik).

Mondjuk nekem az 1. rész sem jelentett ovációt annak idején, de azért az már csak a színészek miatt is ezerszer jobb ennél.

2015-06-22 10:28:15 Leo_Stotch (4) #63

Voltak nagyon jó és kevésbé jó pillanatai. Az elsőhöz mérni lehetetlen, annó az egy korszakot nyitott meg a Terminator 2vel együtt és személy szerint az én mozifanatikus korszakomat is. Ilyen sok év után veszélyes dolog egy sorozatot folytatni, de ebben sztem kiállta a próbát.
Tetszett a hangulat, előhozta bizony a gyermeki énem, apró ötletei, utalásai, a működő park bemutatása. Jó volt, hogy nem akart annyira epik, annyira megalomán lenni, egy két haláleset sem volt túl kiszámítható.
A raptor szelídítéstől, idomítástól féltem, de nem volt nagy blődség.
A finálé más tészta... Egyfelől jó , hogy kaptunk egyet, nem mint a háromban, ahol kivágták, másfelől meglepett azért egy két esemény. Megvárom dvd-n, második nézésre hova billen, marad-e négyes, vagy lemegy hármasra, mint a Godzilla (bár annyira erőltetett nem volt ez tény).
A reklámok. Nem zavaróak. Szétnézek a szobában..látom milyen márkájú a laptop, a telefonom..lemegyek az utcára jön velem szembe egy Merci, Converse van a lábamon és Colát is így isznak az emberek. Ekkora létesítményben bizony van Starbucks, Samsung kiállítás, egyebek. Sajnos ilyen életet élünk.

2015-06-21 19:42:35 GothMan (2) #62

ZS kategóriás szemét, dollármilliós háttérrel.
3/10

2015-06-20 09:41:54 simijohnny (2) #61

Megbocsájthatatlan dolgok:
Szörnyfilm klisé, raptorok a "barátaink" (hogy nem száradt le a keze a forgatókönyvírónak, nem is értem), a csókjelenet, a poénosnak szánt részek utáni kényelmetlen fészkelődés a székben, T-rex vs ember (a cipőt én már meg sem említem), érdektelen szereplők, feszültség teljes hiánya, CGI, idegesítő gyerekek. A végét pedig muszáj vagyok külön szedni... ahogy a mutánst együtt(!!!), közös érdekből győzi le ember és dinoszaurusz... ahogy összekacsint(!!!) a t-rex és a raptor, ez szerintem új szintre emelte a butaság és az együgyűség ábrázolását Hollywoodban. Nem, én nem erre számítottam.

2015-06-19 13:51:35 random117 (5) #60

Nem akarom bő lére engedni, de sok fanyalgó aki megvette a drága mozijegyet és megnézte a filmet szerintem nagyjából tudta mire számíthat. A filmben is elhangzik, hogy a "buta" közönség mindig nagyobbat, erőszakosabbat... stb szeretne látni. Így van ez az életben is akár dínókról akár mozifilmről beszélünk. Nincs ezzel semmi baj szerintem ilyenek vagyunk (tisztelet a kivételnek). Nehéz ellenállni a marketing/reklám háborúnak a jelenkori fogyasztói társadalomban. Számomra nem rég tudatosodott hogy egy "A" kategóriás mozifilm teljes költségvetésének közel 50% reklámköltség!! Ez azért BRUTÁL! A film előtti "RÖVID" reklámblokkban már látható volt a STAR WARS 7 magyarnyelvű előzetese. Bemutató karácsonykor!!!!!! GÁZ!
A film amúgy hozta az elvárhatót. Látványos, szórakoztató:)

2015-06-19 12:07:28 VVega (2) #59

Hát ez fájdalmas volt. Ennyire erőltetett és mű nosztalgiát talán még nem is láttam. A dínók megvalósítása semmit sem fejlődött, sőt. Amikor elszabadul a minden, akkor már majdnem magára találna, de aztán a finálé megint különösen kínos.

2015-06-19 12:03:30 Robobá (4) #58

Minden hibája ellenére tetszett a film, noha hozzá vagyok szokva, hogy hállivúdban a nézők átlagos intelligenciáját kb. 32,5-re becsülik, és különös gondot fordítanak arra, hogy egy ilyen fantasy film ne legyen túl véres vagy ijesztő, hogy azt a gyerekek is megnézhessék a szüleikkel, azaz nagyobb bevételt hozzon egy film. Ez egyszerű üzletpolitika, ami sajnos sok esetben alkalmas arra, hogy egy ilyen filmet kiheréljen.
Az különösen szép volt, hogy a legtöbb 40 év alatti szereplőnek nagyobb orra volt, mint a T-rex-nek...Hát istenem, "Tetszettek volna hállivúdot csinálni maguk!"
Egyébként megkockáztatom, hogy a 20 évvel ezelőtti J.Park-nak élethűbb volt a CGI-je!
Nálam mégis győzött a nosztalgia!

2015-06-17 23:17:35 simijohnny (2) #57

Én rövid leszek: Childhood raped. Again...

2015-06-17 20:24:01 deniro2 (4) #56

OFF/ Elgépelésekért, szóismétlésekért sry.

2015-06-17 20:21:35 deniro2 (4) #55

Szerintem pont jó, hogy a szerelmi szálat nem bontották ki, mert az lett volna az igazi sablon, ha fél óráig ezzel szarakodnak. Így, szinte csak utalva rá, nem volt zavaróan olcsó a dolog. Én nagyon alacsony elvárásokkal ültem be a filmre (még csak nem is önszántamból), de kellemesen csalódtam. Mindig pont ott fogták vissza a sablon dömpinget, ahol azt gondolta az ember, hogy nem fogja szeretni, ha így mennek tovább a dolgok... Szerintem kimondottan igyekeztek a készítők, hogy elkerüljék a nagyon triviális dolgokat. Persze ez nem mindig sikerült, de a törekvést végig éreztem, ami nálam abszolút jó pont. Az, hogy nem volt nyálas nagyjelenet, hogy nem lett túlságosan kielemezve a gyerekek zavaros családi háttere, hogy egy kivételtől eltekintve nem hangsúlyozták túl az állatok szenvedéseit és, hogy nem került elő egyetlen szuperhős sem, illetve, hogy egyetlen igazán irreálisan gonosz karaktert sem írtam a filmbe, számomra mind pozitívum. Soha nem fog ez a film igazi respectet kapni, mert az eredeti rajongói mindenképpen lehúzzák, ha törik, ha szakad, de szerintem ez a film semmivel nem értéktelenebb, mint az első volt. Sőt, a készítők még nehezebb helyzetben is voltam, hiszen nem állt a rendelkezésükre még egy Crichton könyv...

előzmény: Jason13 (#54)

2015-06-16 09:12:55 Jason13 (4) #54

John Hammond álma végül valóra vált, az eredeti park romjaira felépült a Jurassic World. Az új létesítmény egész jól működik, viszont a vendégek számára már szinte természetessé vált a dinók látványa. Ezért a vezetőség úgy dönt, elő kell állni valami olyannal, amihez foghatót még nem látott a világ. Így születik meg az Indominus Rex, egy mutáns őshüllő, ami annak rendje és módja szerint elszabadul. Aztán jön a futás és a sikítás.
Mit ne mondjak, a történet meglehetősen egyszerű, de azt azért meg kell hagyni, már a Spielberg által rendezett első rész se rendelkezett bonyolult forgatókönyvvel. Viszont ott akadtak emlékezetes karakterek, remek atmoszféra és forradalmi látvány. A Jurassic World azonban nem fogja magát beírni a történelembe, köszönhetően annak, hogy az előbb említett dolgok közül nem sok jelenik meg benne. De azért nem kell megijedni, a folytatásokat még így is leiskolázza.
Kezdeném a pozitívumokkal. Annak ellenére, hogy látvány terén nem mutat újat a film, az akciójelenetek hibátlanok és az őslények kivitelezése is szemkápráztató. Egyedül a fináléban estek túlzásba a készítők, az már kissé erőltetettre sikerült.
A színészek is hozzák azt a szintet, amit egy ilyen nyári popcorn-mozi megkövetel. Chris Pratt szimpatikus főhős, Bryce Dallas Howard kellemes látványosság a szemnek és a két gyerekszínész se rossz. Viszont a karakterek elég felszínesek és sablonosak, emiatt közel sem annyira emlékezetesek, mint például Ian Malcolm vagy Alan Grant.
Fentebb ugye azt írtam, hogy nincs meg a moziban az a pazar atmoszféra, ami az első részben tetten érhető. De azért akad pár jelenet, melyek kihozhatják a nézőből a gyermeki énjét. Az én szívemet leginkább az eredeti alkotásra való utalások melengették meg, de például a raptoros-motorozós képsor láttán is széles mosoly jelent meg az arcomon. Néha még a John Williams által szerzett főtéma is felcsendül Michael Giacchino szerzeményeiben, így zeneileg se érheti panasz az alkotást.
Amit még megemlítenék, hogy a PG-13-s besorolás ellenére akad néhány véresebb képsor is a játékidőben és az eddigi három részben talán ebben fogyasztják el a legtöbb adófizetőt a dinók. Persze, azért olyan szinten megy a durvulás, hogy a kisebb korosztály lelkivilága ne sérüljön.
A film tempójával sincs baj, végig pörögnek az események, a cselekmény egy percre nem ül le. Még a kezdeti kötelező köröket is ügyesen futtatják le a készítők, hiszen a működő park bemutatása nagyon érdekes és szórakoztató.
De térjünk rá a negatívumokra. Ugye volt már szó arról, hogy a sztori milyen egyszerű, ezzel még nem is lenne baj, viszont szinte az összes B-kategóriás horror sablont ellövi. Kezdve a szuper intelligens szörnyetegen át a dínókat fegyverként felhasználó fickóig. Ezeken kívül néha még arcpirítóan kínos életigazságokat is elejtenek a szereplők, és akkor még a kötelező szerelmi szálról nem is írtam, ami valami elképesztően súlytalanra sikeredett.
Azonban ezek a hibák csak annyira húzzák le a filmet, hogy ne érje utol az első részt. Önmagában jól működik, végig nagyon szórakoztató, pörgős és látványos. Igaz, semmi újat nem nyújt, de ezt nem is kell elvárni egy nyári popcorn-mozitól. Úgyhogy akik szerették az eddigi dinó kalandokat, ezt se hagyják ki.

2015-06-16 00:07:53 tomside (3) #53

Pedig ez egyszer tényleg elhittem, hogy enyém az overthetop-hozzászólás. :)

előzmény: Olórin (#51)

2015-06-15 23:01:07 McCl@ne (2) #52

Gondoltam, majd jól megnézem, aztán megmondom, hogy igenis jó volt, csak a sótlan emberek nem tudnak szórakozni. Nos, megnéztem, nagyon akartam szeretni, de nem ment. Borzalmasan gyenge film, a '93-as eredeti szánalmas paródiája. Mivel felfogható egyfajta tuningolt remake-ként, így egy valamire tökéletes: hogy megmutassa, mi romlott el a moziban az elmúlt 22 év alatt.

2015-06-15 21:52:46 Olórin (2) #51

De arra már lehet panaszkodni, ha felvizezik :)

előzmény: tomside (#49)

2015-06-15 21:26:48 gomez1000 (2) #50

Rettenet. Az eredeti Jurassic Park filmélményén túl semmi újat nem ad. Csak még egy bőrt lehúztak az eredetiről. Mellesleg olyan fennkölt zeneszólamok hallatszanak, hogy már-már színházban éreztem magam.

2015-06-15 20:45:48 tomside (3) #49

Én csak azt mondtam, hogy ez valószínűleg így működik. Nem azt, hogy jó is így. De amúgy deathcode-dal értek egyet. Ha kólát rendelsz, ne panaszkodj arra, hogy az szénsavas meg cukros meg fekete. :)

előzmény: Nordbright (#47)

2015-06-15 19:22:42 deathcode (3) #48

Ha talán elkerülnéd a mainstream, avagy a szánt szándékkal széles körnek gyártott filmeket, nem panaszkodnál, hogy megnéztél egyet. Nem? :)
Én ahogy belekóstoltam a kommentekbe, úgy számoltam nálam egy kövér kettesnek látszik a film...

előzmény: Nordbright (#47)

2015-06-15 15:49:51 Nordbright (3) #47

Értem a logikádat, de miért kell/miért elvárt manapság "minden" filmnek "CSALÁDInak" lennie?
Miért kell "minden" filmnek az összes korosztályt kiszolgálnia?
Miért kell "minden" filmbe erőltetett poénokat belerakni, hogy megkacagtassa(?) a közönséget? És a többi banális cucc?
Ja... de tudom. Mert, hogy eladhatóbb legyen. Ja... az már más. Tényleg. És akkor már jó is a mozi, mert sokat hoz a nyitó hétvégén. Aham...

előzmény: tomside (#44)

2015-06-14 14:38:56 budaik (2) #46

Lehetett volna nagyon jó nosztalgia és új sztori egyben. De annyi marhaságot raktak bele, hogy már fájt.
Ez a raptor idomitás nagyon fájdalmas volt. S persze Spílberget sem lehet letagadni, a filozofáló gyermek karakterek állandóan jelen vannak nála. S már rettentően unalmas az is.

Nekem csalódás.

2015-06-14 07:42:26 goromba (2) #45

Tényleg irigylem azokat, akiknek ez tetszett, mert nagyon vártam.
És akkorát csalódtam, mint Makó Jeruzsálemtől.
Borzalom mennyiségű logikátlanság, esztelenség, gyerekesség.
Hihetetlen.
Számomra a 2. és 3. résznél is gyengébb.

2015-06-14 04:38:57 tomside (3) #44

Nem tilos megkövezni, de szerintem ez nem volt rossz. Igen, nyál, igen, direktmarketing, igen, magassarkú, igen, elnagyolt CGI..., DE! Még történet is volt. Még nem is rossz. Körülbelül, a trailerből levágtam, ki-mi hogyan fog elpusztulni, de ezt végignézni így sem volt rossz. Ja, hogy Mercedes? És? A Vasember alatt golyózott a szemem a sok audi-karikától. Nem leszarom? De? (A mercik egyébként is szebbek... -üssetek!) A gyerekek a családi múvi-faktor miatt kellettek, de ezt felróni olyan lenne, mintha a Home alone-on kérném számon, hogy gyerekek vannak benne...
Nem bántam meg, ez szinte jó volt!

2015-06-13 22:30:14 Rorschach (1) #43

Whatever. Nem érdemes ennyit pattognunk a reklámokon amúgy, hiszen én örülnék a legjobban, ha pusztán ennyibe tudnék belekötni :)

2015-06-13 18:12:09 erahurka (3) #42

Korrekt film, bár nem ér fel az első részhez. Viszont a visszautalások nagyon tetszettek.

A reklámokhoz: én kifejezetten szeretem ha valódi cuccokat használnak. Sőt, egy sci-fi-ben ha a járművek valós márkát kapnak, az külön emel a hangulaton. Sokkal inkább úgy érzed, hogy ez egy jövőkép és nem valami alternatív kitaláció.

2015-06-12 22:19:18 Nordbright (3) #41

Találó. Én is elkészítettem a saját verziómat :)
DaimlER forevER
BonnyJohnny-val teljesen egyetértek.
Az offtopic-kal egyébként nem feltétlen, mert a film egy jellemző "részén vitatkozunk", így hozzá tartozik a témához a termékelhelyezés is, mivel meghatározza a róla kialakult képet.

A Raptoros motorozásnak kétség kívül voltak jó pillanatai, de az egész szelídítgetősdi közben attól rettegtem leginkább, hogy nehogy a végén az legyen, hogy a főhős megpróbálja egy jólirányzott kézmozdulattal az Indominust is elszédíteni. Volt egy olyan momentum amikor benne volt a levegőben.

előzmény: Danesz99 (#20)

2015-06-12 20:31:21 Yuriko-chan (4) #40

Nem bírtam ki, megvolt ma is, és felfedeztem valamit. Az egyik TV spot-ban Claire és Owen bekenik magukat dínósz*rral (majdnem disznót írtam). Ez a jelenet a filmben nem volt benne. :( XD

2015-06-12 19:06:03 TomPowell (3) #39

Sas Tamás reklámnak álcázott filmjeihez képest az amerikai nagytestvérek termékelhelyezései sehol sincsenek. Engem a film kellően lekötött ahhoz, hogy ne ezt figyeljem (ami egyébként is teljesen természetes egy ilyen volumenű produkciónál), max az maradt meg bennem, hogy többször jött velem szembe a Mercedes logo, mint általában, de késztetést nem éreztem sem arra, hogy felgyújtsam az autógyárat (vagy a film marketingeseit), sem pedig, hogy vegyek egyet.

Ami meg a filmet illeti (csakhogy ne legyek teljesen off): lényegében az egész egy nosztalgia hullámvasút, ami érdemi újdonságot nem igazán mutat és az alapozás is gyengélkedik, de az Indominus-Rex akcióba lendülésével a film is egyre inkább magára talált, hogy a fináléban, vagy a motorozós jelenetnél ujjongjon a bennem rejlő kisgyerek, még ha csak pár pillanatra is.

2015-06-12 18:37:28 Bong (?) #38

A Terminál egy két órás reklám, Tom Hanks főszereplésével.

2015-06-12 17:35:16 Rorschach (1) #37

A Winter Soldier kutya f*sza az itteni állapothoz viszonyítva.

előzmény: BonnyJohnny (#36)

2015-06-12 16:52:52 BonnyJohnny (2) #36

Ezt hamarosan úgy is OFF topicba söpri valaki, úgyhogy megjegyzem, hogy engem sem zavarnak a reklámok a filmekben. Úgy értem, ha most valaki felvenné, miközben írok, az kapásból felérne egy Samsung reklámmal... meg egy Steffl reklámmal... :D Az életünkben körbe vesznek a dolgok, amiken rajt van a gyártó logója. Tulajdonképpen minden tárgy a gyártó egy reklámja.
DE azért van, amikor pofátlanul túltolt. A Transformers filmeket felesleges említeni, fosok azok a reklámok nélkül is. De például az általam szeretett, sőt jó filmnek tartott Winter Soldier esetében azért már zavart a túltolt Chevrolette reklám.

2015-06-12 16:47:03 Leo_Stotch (4) #35

2015-06-12 16:42:25 Leo_Stotch (4) #34

A film megtekintése nélkül is tudom, h nem igazán érdekel és zavar a reklám a hollywood-i filmekben. Amúgy meg nem meglepő ez a Mercis összefonódás..pár hete voltam az Európa parkban, ahol az egyik hullámvasút egy az egyben Mercedes reklám, kiállított autókkal, egyebekkel és ott nyomatták a földre kivetítve a film előzetesét, egész nap, miközben a háttérben állt egy 6 kerekű szürke pick up terepjáró, Jurassic World ös matricával...

2015-06-12 16:34:46 Rorschach (1) #33

Ez esetben javaslom, hogy nézd meg a filmet, és majd utána alkoss képet a benne szereplő reklámok mennyiségéről és minőségéről. :)

előzmény: Leo_Stotch (#32)

2015-06-12 16:27:58 Leo_Stotch (4) #32

Az elveszett világban is minden Mercedes volt..nem befolyásolta a fejlődésemet. 14 év után JP film a mozikban..ez öröm! Bondban is mindig van reklám, Különvéleményben is volt, ezer másik helyen.

2015-06-12 16:17:35 Rorschach (1) #31

Ó, hidd el, nem túlságosan fogták vissza magukat, bár természetesen van tipikus kamerára/falra fröccsenő verzió is.

Banana: hidd el, ennél a filmnél meg tudnád mondani :/

előzmény: BonnyJohnny (#29)

2015-06-12 15:39:28 banana (4) #30

Ti ennyire figyeltek a reklámokra meg a termékelhelyezésekre? Ha kínoznának sem tudnám megmondani egy frissen nézett filmről, hogy milyen márkák voltak benne.

2015-06-12 15:28:55 BonnyJohnny (2) #29

A besorolást nem feltétlenül a vér mennyisége dönti el. Hanem annak a mutatása. Tipikus trükk például, hogy nem mutatják a sérülést, csak a falra fröccsenő vért. Vagy, hogy az áldozatnak véres az ingje, de a vér nem folyik, sokkal inkább arra hasonlít, mintha leette volna magát egy olasz étteremben.

előzmény: Rorschach (#28)

2015-06-12 15:19:13 Rorschach (1) #28

Találóbb poszter lenne, igen :)

Ubul: igyekeztünk csak egymás között, mozis illemet szem előtt tartva trollkodni, hiszen én sem szeretem, ha a nézők csesznek el egy szerintem teljesen élvezhető filmet :)

Tomside: ott ez soha nem zavart ennyire. Még az Ultronban sem, amikor Renner Audit hajtott egy olyan, sztereotíp közép-európai országban, ahol azon az egy árva Audin kívül csak és kizárólag Ladák voltak. Ha mindenképp párhuzamot kéne vonni product placement-ben, akkor a Still Alice-hez hasonlítanám ezt a filmet, abban van még ilyen röhejesen túltolva. Abban van még annyi Apple-reklám, mint itt Samsung, Coca, Beats... no meg motherfucking Mercedes :)

Na meg még egy apróság: a film meglepően véres. Simán van benne négyszer annyi vörös massza, mint az R rated Mad Maxben... csak, gondolom, egy Jurassic film soha nem fog R-t kapni.

előzmény: Danesz99 (#20)

2015-06-12 11:24:13 Yuriko-chan (4) #27

:D Ha bejön a cucc, úgyis leszednek róla még egy bőrt (vagy kettőt, mert egyesek szerint új trilógia indult ezzel a filmmel).

előzmény: Nordbright (#26)

2015-06-12 11:06:24 Nordbright (3) #26

Und? Ennyi a különbség? Akkor majd ebben a hátrahagyott parkban a később pókhálós számítógépek már 10 magosak lesznek, a régi filmben meg csak Pentium 1-esek voltak? :) Erre folytatást építeni?

előzmény: Yuriko-chan (#25)

2015-06-12 10:41:57 Yuriko-chan (4) #25

Persze, hogy láttam. De azokban nem egy 10 éve működő parkot hagytak ott egyik napról a másikra.

előzmény: Nordbright (#24)

2015-06-12 09:33:48 Nordbright (3) #24

Láttad már a JP 2. és 3. részét? Na mert az a válasz a kérdéseidre. ott már folytatták... Remélem nem akarnak azokból is csinálni 1-1 remake-et.

előzmény: Yuriko-chan (#23)

2015-06-12 08:42:06 Yuriko-chan (4) #23

Az autóknak és a Samsung attrakcióknak legalább van funkciójuk a filmben, de a legkínosabb, premier plánban arcba tolt reklám szerintem egyértelműen a Coca-Cola volt. :D És még a karakternek is hülyén állt, nem az a tipikus kólavedelő. A szerencsétlennek csak a kezébe nyomták...

És hogy ne csak a termékeket szidjam, ha a tegnapi áradozás után most előjövök a nem tetsző dolgokkal is: A szerelmi szál szerintem nagyon erőltetett volt. Egyszer már randiztak, nem jött össze. Azért ez a csávó megérdemel egy olyan nőt, aki jobban tiszteli őt és az elveit, és hasonlóbban gondolkodik a világról. A kölyköket meg nem tudom hova tenni. Oké, hogy a sztori szerint már 10 éve működik a park, de elvileg ők akkor vannak ott először, ennél azért sokkal nagyobb lelkesedést várna az ember. A cipőt komolyan vártuk, hogy mikor dobja már el a csaj, és nem!!! Bokaficam nélkül kibírta benne a film végéig. (Biztos be akart vágódni a pasinál, hiszen az beszólt neki, hogy ilyen lábbeliben nem jut messzire. :P) A CGI meg olyan, amilyen. Semmiképpen nem rossz, csak sok. Ez van. Vigasztalódjunk a Jurassic World menühöz adott gumidínókkal.

De még mindig tartom, hogy mindezek ellenére jó film, megvan a "wow factor". :D És elég nyitott a vége ahhoz, hogy tényleg képesek legyenek folytatni. Mi lesz a parkkal? Ki fog gondoskodni a helyükön maradt dinoszauruszokról? Na és az Indominus is simán életben lehet még, a Mosa csak berántotta a vízbe, elpusztulni nem láttuk...

2015-06-12 07:23:09 tomside (3) #22

Ilyen szempontból azert a Bosszúállók és a Vasember sem semmi. :)

előzmény: Rorschach (#19)

2015-06-12 06:57:44 Ubul (1) #21

"A mi esetünkben négyből két ember csak erős szarkazmus alkalmazásával, közberöhögésekkel és szórványosan tenyérbe temetett arccal tudta túlélni a vetítést"

remélem nem a mások szórakozását tönkretéve ezzel :D :D bocs az offért, és ne vedd személyeskedésnek

Nekem valahogy a Godzilla bejött, de csak abban a pillanatban, míg néztem...utána inkább nem mertem visszagondolni az egyes jeleneteire :D talán itt is ez lesz, majd kiderül jövőhéten :D

előzmény: Danesz99 (#20)

2015-06-12 00:29:56 Danesz99 (3) #20

???

előzmény: Rorschach (#19)

2015-06-12 00:11:08 Rorschach (1) #19

A történet és a karakterek összessége egy olyan agyzsibbasztóan buta, hézagos és ciki sablongyűjtemény, ami képes arra, hogy az egyébként elég határozott nosztalgia-feelinget gyökereiben fojtsa el.

De komolyan, ilyen arcpirító ostobaságokat utoljára talán a tavalyi Godzillában láttam, tehát aki érzékeny az ilyesmire, az vagy kezelje guilty pleasure-ként a Jurassic Worldöt, vagy be se üljön rá, mert csak felidegesítené magát. A mi esetünkben négyből két ember csak erős szarkazmus alkalmazásával, közberöhögésekkel és szórványosan tenyérbe temetett arccal tudta túlélni a vetítést.

Ui.: több Mercedes van a filmben, mint dinoszaurusz, olyan gyönyörű példája a néző pofájába tolt termékelhelyezésnek, hogy keresni kell a párját.

2015-06-11 22:23:11 Nordbright (3) #18

Még mielőtt befolyásoló véleményeket olvasok... nem mondanám, hogy rossz film. DE:
Röviden és tömören: ez a film egy Jurassic Park (1) remake.
Megfűszerezve némi második résszel és csipetnyi harmadikkal.
Igaz nem várhattunk valami fergetegesen új sztorit, de azért megerőltethették volna magukat. Ehelyett csináltak egy copy-t, mindegyik részből csenve egy kis részletet, de így gyakorlatilag egyetlen egy eredeti mozzanat vagy ötlet sincs a filmben. Illetve "mégis"... végig látszik, hogy a film a trailerben is látható dinó-szelídítésre van kihegyezve. És addig csűrik csavarják, hogy a végén ez lesz a "csodafegyver". Minő meglepő, hiszen minden 10. percben van rá valami utalás.

A fentiekhez jön még, hogy a színészi játék sem szárnyal a fellegekben.
Van férfi, nő, 2 gyermek, meg a töltelék - ez sem új! (na jó... a csaj az jó :) )
Az első részben Goldblum bohóckodása még üdítőnek hat és tényleg eredeti, de ebben... A humoros részek nagy része mint egy "újkori" Gálvölgyi Show. Legtöbbször iszonytatóan erőltetett, odavetett poénok, beszólások. Borzalmas és teljesen felesleges... de hát a korosztály.

És, hogy miért kellett a női főhős kultuszt is beletenni, az nem világos (illetve de... az eladhatóság). Szóval női főszereplő, kezdetben a "cipőjét sem tudja megkötni", még dinókat "sem nagyon látott" közelről (a park főnökasszonya), de hirtelen körbeszaladja a parkot sárban, sziklákon át, fegyverrel lő, verekszik, majd magára hívja a T-Rexet... és ezt VÉGIG tűsarkúban! LOL :)

A látvány nem rossz. De nem is új.
Ha úgy nézzük gyakorlatilag semmivel nem különb ez sem az első résznél. Az korához képest kiemelkedő volt, még ma is teljesen vállalható. Ez most korunkhoz képest hozza a megszokott szintet. Elájulni nem fogunk tőle. De persze mivel lehetne überelni...?
Egyedül a medencés jelenet(ek) ami "új" és érdekes.

Ja igen a "happy end":
Dúl a nagy harc a főgonosszal, még a titkon remélt Raptorok sem tudják csapatban legyőzni, na de aztán...fordulat ... T-Rex + Raptor + ember összefog(!), és közös erővel legyőzik a teremtményt. WÁÁááhhhh.... És a végén csak mindannyian összenéznek békésen, szinte kacsintanak is, majd mennek a maguk dolgára.
ÉS persze hogy van szerelmi szál is, összejön egy család és még a főszereplő hősök is összejönnek. Még jó, hogy a két gyerek nem fiú+lány volt. Mi lett volna?
P.S.: Ja. Termékelhelyezés van pár benne, de gyakorlatilag Daimler (Merci) reklám az egész film :)
Azt hiszem még így is maradtak ki dolgok amikről lehetne beszélni.

2015-06-11 12:55:25 Yuriko-chan (4) #17

Én gyermekkoromban a második részt láttam először, apukámtól kaptam egyszer karácsonyra kazettán, úgyhogy az emlékek miatt nekem az egy szinten van az - amúgy vitathatatlanul legjobb - első résszel, azaz mindkettő 5-ös. A harmadik rész irtó nagy csalódás, 2-es. Ez a mostani egy erős 4-es. :) Nevettünk, sírtunk, sokkolódtunk, izgultunk, minden egyes percét gyermeki lelkesedéssel élveztük. :) 14 évet vártam rá, az utóbbi egy évben folyamatosan követtem a filmmel kapcsolatos híreket, és végül eljött a pillanat, amikor felcsendült a zene, és megjelent a Universal logó... Következő menet kedd este, feliratosan, alig várom. :) (Ha kibírom, és nem megyek el addig még egy szinkronos vetítésre. XD)

2015-06-11 12:29:16 Leo_Stotch (4) #16

Jó sok Off...
De szerintem ami nézhetetlen, abba is legalább bele kéne kezdeni..

2015-06-11 12:29:12 banana (4) #15

Érdekes lenne ki egyszer kielemezni az adott pontozó típusokat. Én pl. olyan vagyok, csak azt pontozom, amit meg is próbálok megnézni. Viszonylag jól szűröm elő magamnak hisz 9 db 1-es és 82 db 2-esem van 2116 db leosztályzott filmből. Osztályzatot nem adok soha látatlanban.

2015-06-11 11:54:51 Soltyk (?) #14

A 300 c. film nálam 2-es. A második rész trailere, no meg a fél perc alapján, amit belepörgetve láttam, ujjongó szívvel vágtam rá az karót. Pont azért "nézhetetlen", mert képtelen lennék végigszenvedni. De ilyesmit tényleg csak az ilyen kaliberű moslékoknál csinálok, ahol akár a 2-es gyanúja is felmerül, ott nem.

2015-06-11 11:13:58 limupei (2) #13

Azért van lezárva minden film a premierig, hogy tiszta lappal indulhasson. Hogy utána mi történik vele, az már nem a mi dolgunk. Ha többszörös regisztrációt veszünk észre, azt orvosoljuk, de egy szavazata mindenkinek van. Másrészt nem kérhetünk mindenkitől mozijegyet, harmadrészt majd a többiek úgyis kompenzálják a végeredményt. Vannak itt olyanok, akik minden popcorn-mozit felülpontoznak, és vannak olyanok is, akik minden művészfilmmel teszik ugyanezt. Vannak, akik bizonyos tematikákat húznak le (vagy fel) és vannak, akik ideológiai alapon pontoznak. Ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni.

2015-06-11 11:01:48 McCl@ne (2) #12

Ez elég nagy gond szerintem, hogy itt emberek látatlanban bármit osztogatnak.
Illetve legalább annyira OFF is, de majd kigyomlálják, és akkor talán hallunk valami "hivatalos" álláspontot erről.

előzmény: Soltyk (#10)

2015-06-11 10:57:58 Leo_Stotch (4) #11

Biztos csak akkor lehet az ember, ha látott egy filmet, legalább a feléig, de még akkor se 100%ra. Hisz ki tudja, 50 filmből 49 szar, ha az első fele rossz, de lehet mindig pozitívan csalódni.

előzmény: Soltyk (#10)

2015-06-11 10:42:17 Soltyk (?) #10

Karót én is osztok ki néha látatlanba - ha már a gondolattól is kiráz a hideg, hogy másfél órát az adott filmre pazaroljak. De csak akkor, ha biztos vagyok benne hogy semmiféle pozitív csalódás (legalább egy 2-es) nem érhet.

előzmény: McCl@ne (#9)

2015-06-11 10:02:45 McCl@ne (2) #9

mr. eddy ezt csinálja, ezzel szórakozik. Nézd már meg a filmeket, amiket pontozott, és ahogy pontozta! Joga van hozzá, senki nem szól neki, pedig teljesen nyilvánvalóan egy troll, nem tükrözi a pontozása a valós véleményét, stb., de megteheti.

előzmény: Lorden (#8)

2015-06-11 09:39:50 Lorden (4) #8

Miért nyom vki -valószínűleg- látatlanban karót rá ?
Vagyis az első rész kettes, sok mozifilm a közelmúltból karó és csütörtökön már erre is ott van, kötve hiszem, hogy rohant megnézni.

2015-04-23 21:12:46 Mizi (4) #7

Szerintem meg pont ő kellene a rendezői székbe. Sokszor láttuk már, hogy "zöldfülű" rendezők egyszerűen nem tudnak megbirkózni a stúdiók által rájuk helyezett nyomással a blockbusterek esetében, és egy gyenge középszer lesz a végeredmény.

előzmény: Korben (#6)

2015-04-23 20:55:12 Korben (?) #6

Egy megint felesleges folytatás. Sajnos Spielberg a producer, az öreg már rég nincs a csúcson. 20 éve még a neve garancia volt a tökéletes szórakozásra. Talán ha 'más' csinálná, lenne remény.

2015-04-21 14:50:31 Mizi (4) #5

Nem értek egyet, szerintem közvetett módon meg is válaszolta. Persze sokkal mélyebben is elmerülhetett volna a témában, de az új rész valószínűleg még ennyire sem lesz "mély".
Egyébként ez az "állat, ami szórakozásból gyilkol" dolog sem új, a The Ghost and the Darkness-ben is hasonló szituációban találják magukat az ember, más kérdés, hogy ott mindez CGI orgia nélkül is működött. Nekem pont az első trailer tetszett jobban, ez a második már jóval kevésbé emiatt. Mindenesetre nem árul zsákbamacskát. (ha mégis, akkor pozitívan csalódok)

előzmény: McCl@ne (#4)

2015-04-21 12:21:42 McCl@ne (2) #4

Azért az első rész finoman szólva sem feszegette ezt a kérdést, maximum feltette, aztán otthagyta. Egy kitűnően, szívvel-lélekkel és máig példaértékű hozzáértéssel összerakott kalandfilm volt, amit valószínűleg nem fog tudni felülmúlni ez a rész sem, de az is lehet, hogy meg sem próbálja.
Attól függetlenül amúgy, hogy nem igazán győztek meg még arról sem, hogy moziba menjek érte, ez az előzetes egy fokkal ígéretesebbnek tűnt most, mint a korábbiak, bár összerakni nem tudták (nincs igazán csúcspontja, túl hamar elkezdődik az akció is, úgyhogy az íve is szar). És pont az általad kifogásolt részben éreztem egy kicsit a váltást, mintha szólva valamiről az egész, a szórakozásból gyilkoló, ember által készített ragadozó metaforája (uhh) semmivel sem kevésbé direkt vagy kevésbé béna alapfelállás, mint a "vajon szórakozzunk-e profit reményében a természettel?", amire az első részt húzták.

előzmény: Mizi (#3)

2015-04-21 10:53:53 Mizi (4) #3

Itt a második trailer.
Most már egyértelmű, hogy eme epizód nem hogy nem fogja megugrani az első szintjét, de még csak a közelében sem lesz, pedig én még reménykedtém, hogy ebből a hibrid témából kihoznak majd valami érdekeset. De a sztori itt annyiból áll majd, hogy emberek vadásznak egy szuper intelligens dinoszauruszra, ami meg rájuk vadászik, ellenben az első résszel, ami olyan érdekes kérdéseket feszegetett, mint hogy "jogunk van-e a teremtéshez?" stb.
Mindettől függetlenül azért érdemes lesz megnézni, mert lehet, hogy kapunk egy az Avengers-hez hasonló hihetetlenül szórakoztató agyatlan kalandfilmet.

2014-12-01 23:30:51 Leo_Stotch (4) #2

Mert a Jurassic park mindig etalon marad, ha látványfilmről lesz szó. Nálam annó, 93ban, 7 évesen ezzel kezdődött a moziszerelem (na meg A Dzsungel könyve),filmet olyan sokszor, mint azt, nem láttam, plusz dínókiállítás a Globe színházban, törcsi, sulitáska, tolltartó...
Remélem tiszteli a rendező az első részt és kapunk egy jó kis kalandfilmet.

2014-12-01 17:01:17 tomasso (?) #1

Az miért van, hogy a 2015-ös film sokkal gyengébb látványilag, mint a 93-as? Könyörgöm eltelt 22 év!!! Oké hogy szuperjó a számítógépes grafika, de mitől átélhetőbb az, ha mindenféle digitális szörnyek vonaglanak a vásznon?