Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Persze, teljesen jó és értékes folytatás ez, és tényleg csak magamat tudom ismételni, hogy miért nem ötös - az említett művekhez képest adott nekem kevesebbet, és így ilyen relatív tudom az osztályzatot belőni, de amúgy akármikor hajlandó lennék újranézni, továbbra is kötődök hozzá:D
Amúgy mik azok a jelenetek, amiket speciálisan csak a DC tartalmaz? Nem emlékszem, hogy melyik verziót láttam korábban, most a 2 és fél óráshoz volt szerencsém.
előzmény: Rorschach (#203)
Blaszfémia, és úgy en bloc mégis hogy merészeled? :)
Én külön műfajként gondolok a folytatások kategóriájára, és ezen csoporton belül szerintem szenzációs film az Aliens. Bővít, dúsít, rétegel, teszi mindezt úgy, hogy nem érzem erőltetettnek a végeredményt. Gyakran fog el olyan érzés folytatások alatt, mintha lenne A nagy, kész mű - az első rész -, aminek nagy lelkesen bevezetnek a függönye mögé, pusztán azért, hogy egy csetlő-botló stábot lássunk, akik oltják a roskadozó alapok spontán meggyulladó tüzeit.
Nekem sokszor visszamenőlegesen csesznek el folytatások filmeket, mert hasra esnek a nagy vállalásaikban, és csalódottan állok fel a moziszékből, mert újra és újra azt látom, hogy nem sikerült élettel megtölteni a történetet és az azt körbevevő kis kozmoszt, ami első alkalommal még gazdagnak, frissnek, érdekesnek tűnt.
Na, az Aliens nem ez :)
Én azt látom, hogy itt az alapok meg lettek erősítve, kőbe lettek vésve, és fel lett rájuk húzva egy újabb remekmű, ami nem működhetne így az első rész nélkül, ám ahhoz igenis hozzátesz. Gondolj bele, Ripley itt vált karakterré, itt kapott markáns célt, a film eleji építkezést pedig számomra igazolta az, amivé a sztori a zárásra kifejlődött. A gyalogos karakterekre pedig simán lehet mondani, hogy papírmasék, viszont szerintem ide nem kellett több. Színesek, beleillenek a világukba, és úgy-ahogy még emlékezetesek is.
Igazából sok mindenben egyetértünk, csak én még úgy három mondattal tovább tudom dicsérni a filmet, ahol már bőven ötös territóriumban mozog a végeredmény.
előzmény: Xuja (#202)
Zumm, lecsúszott a zseniálisról. Továbbra is egy baromi szórakoztató és izgalmas mozinak gondolom, de valahogy az Alien / Terminator tengelyhez képest nem hoz már annyi újdonságot - karakterkapcsolatok terén Weaver és a kislány szála a film motorja, fantasztikus az ő párosuk, de a többiek kifejezetten egydimenziós figurák, mégha vagányak is (pl Goldstein és Biehn). Az atmoszférateremtés, az akciók és a tempója az egészen kivételes továbbra is, azzal sem értek egyet, hogy ez csupán akciózúzda lenne - sőt, inkább a kissé lassú kezdést tudnám még kritikával illetni. Erős négyes.
Nem csak téged.
előzmény: Dió (#198)
True:)
előzmény: csabaga (#199)
A 186-ig kell csak visszaolvasni.:)
előzmény: Dió (#198)
Látom hiába írunk 2020-at, még mindig csak engem zavar, hogy Scott fojtogatóan egyedi űrparáját egy sima lövöldözős akciófilmmé degradálta Cameron...?
A "buli hangulathoz" képest azért érezni lehetett, hogy rendesen paráztak, amikor lassacskán araszoltak előre Hadley-s Hope romos, elhagyatott folyosóin, egyik szemükkel a padlóba mart, óriási lyukakat, másikkal pedig a mozgásdetektort lesve. :)
előzmény: kaamir (#196)
Szerintem ezeket a "hibákat" elég jól megmagyarázza, ha figyelembe vesszük, hogy mennyire lenézik az ellenséget előzetesen. Inkább bulinak tekintik, mint valódi bevetésnek.
Homályosan dereng valami a regényből, amit ezer éve olvastam, hogy a Sulaco szinte teljesen automatizált volt, ezért nem igényelt kezelőszemélyzetet.
előzmény: BonnyJohnny (#193)
Annak érzelmi töltete volt :)
előzmény: csabaga (#192)
Meg, amire korábban felhívtam a figyelmet: az anyahajónak nem volt saját személyzete? Leszállóegység, plusz 2 ember? :D
előzmény: macready (#190)
És miért kellett elkezdeni lángszóróval írtani a tojásokat és minden egyebet, mikor úgyis mindjárt felrobban az egész?
előzmény: macready (#188)
Nincs az az óramű, aminek a fogaskerekei közé ne tudna beakadni egy-egy homokszem :)
Most hogy mondod, jogos, de soha az életben nem tűnt volna fel.
előzmény: macready (#188)
Igen, ez nagy baki volt részükről. Fegyveres őröknek kellett volna rá vigyázniuk.
előzmény: BonnyJohnny (#189)
Azt a berakodáskor hagyták nyitva. Éppen készültek menteni menni. Az igaz, hogy őrizetlenül maradt, de csak két ember volt rá (az egyik a polóta fülkében, a másik rakodott). Hogy csak két ember volt rá? És quasi az egész anya űrhajón? Na az tényleg kérdéses... :P
előzmény: macready (#188)
Mit gondoltok arról az elkövetett hibáról, amikor a Cheyenne csapatszállító űrrepülőt gyakorlatilag őrizetlenül hagyták az ellenséges környezetben, ráadásul nyitott rámpával? Pedig ez a menekülés szempontjából létfontosságú eszköz volt. Sosem értettem, hogy egy ilyen jól szervezett katonai akció során miért nem gondoltak erre?
Na majd írok oda is mindjárt :)
Azzal amúgy nem értek egyet, hogy a többiek ne számítanának. Emlékeim szerint egyszer lehetett volna még túlélőkért visszamenni Newt elrablása előtt, méghozzá a terraformálós akció után. Ott viszont nem lehet lőni, hemzsegnek a dögök, és a csapat kétharmadát egyből le is szedték öt perccel korábban. Én itt megértem, hogy nem akarnak visszamenni túlélőket keresni.
Kempesbaba: Ripley-t itt még nagyon imádtam. Egyáltalán nem bonyolult karakter, viszont abszolút működőképes. Az pedig külön örömöm, hogy nagyjából semmi olyan nincs benne az itt beemelt anyai ösztönön kívül, ami utánozhatatlanná, határozottan nőiessé teszi - azért ő a főhős, mert okos, higgadt és logikus, ezek közül pedig egyik sem kizárólagosan női/férfi személyiségjegy. Egyszerű mint a faék, és szerintem pont azért buknak el az erőltetetten női akcióhőssel próbálkozó eresztések, mert túlbonyolítják a képletet és fingjuk nincs, hogyan is kéne megírni egy női karakter. Segítek: pont úgy, mint egy férfit :)
előzmény: csabaga (#186)
Én szeretem a folytatás hosszabb változatát, visszahozta az első szellemiségét: bezártság, "átlagemberek", semmi fegyver, egy idegen, semmi gyerek.
Egy számomra csak egy túl sok szereplős akciófilm, ahol csakis a gyerekért mennek vissza, mások nem számítanak...
Itt a rövidebb változat tetszik jobban.
előzmény: Rorschach (#184)
Igazából ennek a filmnek (és az egész Franchise-nak) van egy nagyon jó hozadéka, az erős női karakter. Ripley és persze a nagy kedvencem Vasquez úgy hozták ezeket a kemény, már-már macsó szereplőket hogy nem fulladt bohózatba a film.
Ezt a törekvést hiányolom a mai hasonló karakterekkel próbálkozó filmekből.
előzmény: Rorschach (#184)
Hiába közhely, le kell írnom, hogy az Aliens azon maroknyi folytatások egyike, ahol a több-nagyobb-bivalyabb mentalitás nem sült bele szégyenteljesen az alkotók hatalmas arcába. A végeredményt látva kíváncsi lennék azokra a brainstorming sessionökre, amiken az első részhez hozzáadni kívánt ötleteket kiagyalhatták, mert a világtörténelem folyamán kevés olyan produktív míting történt, ami ezekkel egy mondatban említhető.
A mai napig iszonyat vagány, zsongató elképzelés, hogy az első alienben látott bolygóra űr-tengerészgyalogosokat küldenek rendet rakni, miközben az ottani tudatlan, mészárszékre küldött kolonisták már alien-keltetőnek lettek használva.
A felületes jóságokat, mint Bill Paxton, a Weyland-Yutani cégnév, a mozgásérzékelő, vagy az azóta klasszikussá vált M41A, most nem is dicsérném, mert mindezek eltörpülnek a három legmarkánsabb újítás mellett:
- Ripley-nek két szimpla húzással (hogy amúgy anya, plusz Newt iránt felelős "pótanya") sikerült karaktert, célt és motivációt adni. Egyszerű, de nagyszerű fogás, zseniális.
- az alien királynő. Logikus, hogy ha tojás van, tojásrakónak is lennie kell, viszont nem láttuk, nem tudtuk az első rész után, hogy ez konkrétan hogyan is működik. Aztán itt úgy mutatják be nekünk, ahogy csak instant legendává váló főgonoszt lehet, plusz az alakja gyönyörűen szembe állítható Ripley karakterével.
- a harmadik (bár kisebb, de nem kevésbé fantasztikus) hozzáadott elem pedig Bishop. Henriksen arcán a világon semmit nem látni, és ez így van jól. Hiába kezeskednek érte, hogy ő egy "jó robot," ha csak a cég és egyszerű katonák esküsznek rá - egészen a film végéig nem tudod, hogy pontosan mit is szeretne és melyik oldalon áll. Nagyon jó, hogy itt, az alieneken túl is végig lappang a feszültség (természetesen ha az a mocsok Burke nem lenne elég), az pedig külön öröm, hogy szorult annyi jó érzés a filmbe, hogy ez a szál ne érjen keserű véget.
De a többieket is imádom - Vasquezt, Gormant, Apone-t, mindenkit. Karakterek vannak a filmben, nem csak kretén katona #1 és vágóhídra terelt slasher balfasz #2. Fantasztikus a film felépítése egyébként; pont annyi karakterépítést és alapozást kapunk előbbiekhez, hogy kellően meg legyen ágyazva a bekövetkező feszes, körömrágós, karfaszorongató akcióknak és az egyik legjobb végső leszámolásnak, amit valaha forgattak.
Remek, szívvel-lélekkel megcsinált sci-fi akciófilm. Micsoda borzalmas kár, hogy folytatniuk kellett...
...és a Wolfen főtémával együtt...:D
előzmény: ChrisAdam (#177)
Királyság! Gyakorlatilag a filmben folyamatosan emelkedik percekről percekre a feszültség. Gyönyörű klasszikus. A díszdoboz legszebbike és legnagyobbika. Cameron rendező zseni. A végső összecsapás fenomenális. Kiváló akció, kiváló sci-fi, és remek horror. Nincs is olyan perce melyet nem lehetne élvezni.Öt csillagot érdemel.
Az alig-alig fröccsen az túlzás, mert többen is így nem jutnak tovább egy-egy harcjelenet után a következő fordulóba :-)
előzmény: o0o (#178)
Ezzel maximálisan egyet kell értenem, mert engem is ugyanez zavart anno: hogy az anno kedvenc filmemből Cameron képes volt kiszedni az egész védjegyezett Alien-misztikumot, és azt egy sima lövöldözős, jópofizós akciódarálássá "züllesztenie", ilyen szinten eltávolodva az első hangulatától. Illetve ha jól emlékszem, nekem kicsit a vége is túl lett tolva. Mindemellett, ha ezen átlép az ember, és elfogadom annak, aminek (egy szikár akciófilmnek), akkor egy rendezői mesterkurzus az egész, amit szerintem azért többnyire jogosan dicsértek agyon, még ha a 4.3 szerintem is túlzás (vagy akkor az eredetinek kéne még magasabban lennie).
előzmény: o0o (#178)
Ahogy a RottenTomatoson is 9/10-en. :)
előzmény: o0o (#178)
Sose értettem, hogy bír ez itt 4,3-on állni. Nálam az alien-irtásra kivezényelt katonák (vagy mik) a film első harmadában előadott ámerikaias jópofizása mindig hazavágta az egész filmet, no meg az, hogy az "egykor" láthatatlan és elpusztíthatatlan alieneket itt úgy irtják, mint a legyeket, és közben alig-alig fröccsen rájuk a legendás alien-vérből... Ettől még a film többi erényét, a bele vitt hatalmas munkát ('86-ban szépet szólhatott ez a produkció így együtt!), a Ripleyből végre előbújó cuki anyai ösztönöket vagy az Alien-királynő gigantikus nagy picsáját én is értékelem természetesen, azért adok (minapi újranézés után is) egy erős 3-ast rá.
Érdekes, eddig sose hallgattam külön a filmzenéjét ennek a filmnek, pedig aztán brutálisan hatalmasan jó album, rettentő nagy hangulat van benne. (A klingon témával együtt.)
Szerintem a Galaxy Quest-ben. Ott tényleg szexi volt, pedig alapból nem az esetem.
előzmény: St4nt0N (#175)
Talán A veszélyes élet évében nézett ki a legjobban.
előzmény: ChrisAdam (#174)
Nekem is egyébként, azt nem mondtam, hogy szerintem Weaver nekem jobban bejön. :D
előzmény: critixx (#173)
Nekem Veronica Cartwright jobban bejön... Tudom, fura vagyok. :-)
előzmény: ChrisAdam (#172)
Szerintem nem így van. Egyszerűen csak felnőtt, véres film, amibe elfér ez is, Sigourney Weaver pedig ritka nők egyike, aki - leginkább az első filmben - olyan nő volt, aki egyszerre tudott vonzó lenni (kicsit kislányosabb még az arca) és egyben karakán és határozott megjelenésű. Ezt jól ki is használták, pl. ő az, akinek udvarolnak a gépészek is, nem Veronica Cartwright. A második résztől persze ez már nem szempont, meg a karakter is sok változáson megy keresztül.
előzmény: csabaga (#171)
Gondold meg,egy szexbomba külsejű nő meztelenül egy ilyen film végén?
Szerintem pont ennek a hiánya miatt vetkőztetik le,némileg feleslegesen.
Egyébként,tényleg vonzó nő...:)
előzmény: ChrisAdam (#170)
Szerintem az első részben Ripley még vonzó volt, nem hiába rakták be a fináléba a bugyis jelenetet (ami eredetileg meztelen lett volna). És még a harmadikban sem érzem azt, hogy "semleges nemű" lett volna. Itt inkább szerintem az játszott közre (vagy ez is), hogy akkoriban egy főhőstől azt várták el, hogy egy talpig karakán ember legyen, így nem tehettek egy olyat Ripley helyére - nagyon helyesen -, aki kifejezetten vonzó és az az első gondolatod, hogy jó csaj. :D Manapság ezt gyakran elkövetik (Terminátor legutóbbi része, ahol Emilia Clarke kábé erősebb volt a kétcentis karjával mint a mellette kigyúrt Jai Courtney).
Szerintem az anyai vonal pedig olyan szempontból jó, hogy ezek - és a harmadik részben a Clemenses "románc" - megmutatják, hogy Ripley nem lett egy fapina, aki csak gyilkolni tud már, hanem hiába ment keresztül mindenen, még mindig van szíve, lelke. Ez teszi amolyan gyengéd hőssé is, miközben persze a domináló az a fajta Ripley, aki odamondja a királynőnek, hogy egy bitch. És ezzel, hogy emberibb és közelebbi oldalát megmutatják, még inkább meg tudjuk szeretni. És szerencsére azért nem tolták túl - jó talán az Aliens DC-ben egy picit.
előzmény: csabaga (#168)
Az Alien ilyen szempontból mérföldkő volt, a második már 7 évvel utána készült.
előzmény: csabaga (#168)
Én nem tartom jó ötletnek ezt az anyai vonalat.
Úgy tudom,részben azért kapta meg a szerepet és maradt életben,mivel a magas termetével és nem feltűnően nőies megjelenésével kicsit "semlegesneműnek" is elment.
Mikor még a haját is levágják,főképpen,de hát ott meg beraktak egy "ágyjelenetet",szerintem feleslegesen.
előzmény: ChrisAdam (#167)
Szerintem igen. Az egyik legjobb karakterfejlődés, amely több filmen keresztül "változik meg" és tökéletesen illeszkedik egymáshoz (a negyedik epizódot hagyjuk ki a játékból). Szerintem nagyon finoman mutatja be a három film, ahogy Ripley megváltozik - kezdve a szinte még naiv, szabályokhoz hű, de már akkor is határozott egyéniségtől aztán a sok-sok borzalman keresztül ment, 57 évet átugró kissé megtébolyult karakterig, akibe az érzelmeket tulajdonképp a kicsi Newt hozza vissza, de már akkor sem lesz a régi. A harmadik epizódban is szinte érzelemmentes, megkövült lelkű karakter, aki kész meghalni. Szerintem eléggé szépen érzékeltetve van ez a lejtmenet, meg aztán egyértelmű, hogy a harmadik részben ennyi megpróbáltatáson keresztül menve - szinte mindenkit elvesztett maga körül, akihez egy picit is ragaszkodott (Dallas, Newt, Bishop, Clemens) - nem lesz ugyanolyan, mint az első részben.
előzmény: csabaga (#164)
Ami csodálatos , hogy mai napig mekkora kultusza lehet valaminek amiből 20 éve nem készült jó film(szerintem). Pedig próbálkoznak időről-időre, de semmi nem szegi kedvünk...
Azért átment egysmáson.
előzmény: csabaga (#164)
Ripley karakterének a megváltoztatását jó ötletnek tartjátok?
Eredetileg ő egy rend,szabályzatmániás,a legénység körében nem túl kedvelt ( a gépészek utálják) ember és gyereke sincsen.
A céget is a két gépész utálja,még ő védi meg a társaságot.
Még ennél is rémesebb az első Alien film rendezői változata.
A berakott jelenetek még jók is lennének,nem is hosszúak,de mi a csodának kellett a régiekből kivágni?
Erre a filmre rátérve, a rendezői változat legalább egy osztályzatot lejjebb viszi,bár ma már az eredeti sem igazán tetszik.
előzmény: critixx (#162)
Tipikus esete ez a film is annak, amikor csinálnak egy "rendezői változatot", ami alatt annyit értenek, hogy üzleti célból fogják az annak idején (jogosan) a vágószoba kukájába dobott jeleneteket és teletömködik vele a filmet, elcseszve azt a tempót, dramaturgiai építkezést, stb. stb. amit annak idején a végső vágásnál szépen kicsiszoltak. Az Aliens-ből konkrétan egyszer néztem meg a "rendezői" változatot, vannak benne részek, amik bővítik, kicsit jobban elmagyarázzák, színesítik az eseményeket, de egyébként nem kár értük. Maradok inkább az eredetinél.
előzmény: ChrisAdam (#161)
Tegnap éjjel, borús, viharos éjszaka volt. A levegő nehéz és egyben hűvös volt. A Hold fénye szinte vörösen izzott, ahogy a felhők mögül ki-kikandikált, miközben a fákat szaggatta a szél és baljóslatú hangokat fújt, az eső pedig kopogott az ereszen. Nem is lehetne tökéletesebb idő újra elővenni A bolygó neve: Halált.
Az első részért a minap oda meg vissza voltam, megkerülhetetlen mestermű, a horror műfajának királya, legjobbja A nyolcadik utas. Olyan hangulatot teremt, ami azóta se sikerült sehol senkinek.
James Cameron pedig ért a folytatásokhoz, a Terminátor széria is hasonló formulát vet be: míg az első rész kemény feszültsége ránehezedik az emberre, addig a második inkább mozgalmasabb, terjengősebb, akciódúsabb, töltényekben gazdag film. Az Aliennél is így működik jól a második rész.
Viszont ha már párhuzamok - ahogy a Terminátor első része is tökéletes, kerek, úgy, ahogy van, James Cameron legjobbja, úgy a második rész is habár szintén zseniális, máshogy jó, más értékekben tud jeleskedni, viszont összképben nem tudja megelőzni az első részt. A második részek jussa már csak ez: a Birodalom visszavág sem tudja beérni a Csillagok háborúját, ha már itt tartunk, bár elég közel helyezkednek el egymáshoz. Így az Aliens is bárhányszor van átitatva feszültség izomszaggató hangulatával, bármilyen látványt is kínál fel szemeink gyönyörködtetésére, az első résztől messze elmarad - mindemellett mindketten zseniális filmek.
Spoileres írás lehet, inkább ide írom ki, minthogy méterenként [spoiler] gombot nyomjak.
Az alább ajnározott rendezői változatot tekintettem most meg, s most azt kell, hogy mondjam, hogy a rendezőiben, habár rengeteg sok jelenet van, ami joggal lehetne benne a moziváltozatban is, van pár jelenet, ami így is felesleges. Ezek leginkább az elején helyezkednek el, például rögtön az elején, amikor a terraformáló család hétvégi kirándulása a xenomorphok tanyájára vezet, vagy a bázison játszódó jelenetek, amely betekintést nyújt egy-egy pillanatra a telepesek életébe és munkájába. Tök felesleges, nem ad új információt és inkább csak a hangulatot, a feszültséget bontja. Ugyanígy nem vagyok abban biztos, hogy a "Ripley, mint anya" jelenség helyénvaló-e a filmben. Az első rész nagy előnye, hogy a karakterekről éppen és pontosan annyit tudunk meg, mint amennyit kell és nem többet. Való igaz, hogy a pici Newt és Ripley közt rendkívül jól el van találva a kémia, a kislány nem kolonc, hanem inkább szerves része a filmnek, akinek jut idő és hely, feladat. De ennek ellenére az az adalék, hogy Ripley lánya nemrég halt meg idősen az 57 éves utazás után, csak felesleges könnycsavaró eszköz, már ha valakinek erre könnye potyog, hiszen alig pár perces a jelenet. Az anyai gondoskodásra pedig nem csak volt lánya miatt lenne képes, egy középkorú, egészséges nő egyértelmű, hogy anyáskodik a kislány felett. A Föld feletti úrállomáson játszódó jelenetekből is lehetett volna még nyirbálni, kicsit lassan indul így be a film, de szerencsére a felesleges jelenetekből szinte teljesen kifogyunk, ahogy az LV-426 hátborzongató felszínére érünk és onnantól kezdve fejest ugorhatunk a mélyvízbe, de előtte is akad pár dolog, amivel talán nem vagyok kibékülve: James Cameronra nagyon jellemző az, hogy Q-ra jellemző precizitással mutatja be a kütyüket, fegyvereket, kissé hatásvadász módon felvonultatja a film fegyverarzenálját, miközben persze mindezt nagyon belevaló, tökös legények mutatják be. Mondjuk ez érthető, hiszen a film e része a Starship Troopersből van véve, kötelező volt az akkor még írott formában létező sztorit a színészeknek elolvasni, hogy tudják, mit kell csinálni. Ez persze jót tesz a filmnek, hiszen oldja a hangulatot, a karaktereket is jobban meg lehet ismerni - már akiket nem akart elpatkoltatni az első tűzharc során Cameron -, de ugyanakkor nem tudja rendesen meghúzni a határt a film, sokszor átlendül a másik oldalra és ezzel jelentőset veszt a fojtogató atmoszférából.
Tulajdonképpen a felszínre érkezéstől számítva a végééig folyamatos feszültséghullám van jelen, valamikor leül a film, valamikor pedig elképesztő módon felpörög, ahogy azt kell. Sajnos azonban a kötelező akciókliséktől olykor nem szabadulunk, például hiába baromi látványos és zseniális a királynő és Ripley találkozása, ami oda vezet, Newt eltűnése kissé túlzott pörgetése a suspensenek, ami ugyanakkor valamirevaló izgalommal már nem szolgál, csak egy kis érzelmes, kicsit felesleges, "de tudom, hogy él" jelenettel, ami mehetne is a elcsépelt mondatok és jelenetek tárházába. Itt pedig a fináléban történik Ripley totális átváltozása. Persze korábban is láthattuk, mint karakán, határozott akcióhősként, hiszen már az első részben is megmutatta, miként győz le egy halálosztót, ennek ellenére a nőies karaktere tulajdonképpen e rész végén veszik el, mikor Terminátorként bevonul az alien fészekbe.
Nagyon erős jelenetek sora látható az Aliensben - kezdve a leszállást követő első feltérképezéstől, Ripley és Newt vs. arctámadó harcán keresztül a végső fináléig. Valahogy ugyanakkor egyik sem bír olyan átütő erővel, mint A nyolcadik utas kiemelkedő jelenetei. A horror műfaja is épp csak betoppan pár jelenetre, de az alienek csordaszám jötte is inkább izzasztó adrenalinbomba és akcióáradat, mint feszült, ijesztő jelenet. Ugyanígy a végső harc fent a hajón és lent a fészekben: a golyó és a lángszóróé a szó, valamint a targoncáé, de azzal, hogy szemtől-szembe mutatják a királynőt, az előző részben megölhetetlennek hitt szörnyet pedig most egyetlen gombnyomással zúzzák szét, tömegszámra, a félig-meddig ismeretlen szörnytől való félelem, a lehetetlen vállalkozás sokkal könnyebbnek tűnik, ezáltal a horror és az izomszaggató feszültség is feljebb enged. A finálé pedig elköveti azt a hibát, amit nem kellett volna, ostoba módon viszi fel a fedélzetre a királynőt, ahol habár újfent egy izgalmas jelenetnek lehetünk tanúi (ami egyben filmtechnikailag bravúros), esetlenül ér véget, valamint túlságosan is hajaz az egész koncepció az előző rész fináléjára, ahol ez ezerszer sokkal jobban működött. A légzsilip kinyitása és az, hogy az ezáltal keletkezett légnyomásra a filmet fittyet hány, nos, korántsem elhanyagolható. Ott minimum kezeknek és lábaknak, arcoknak és bőröknek kellett volna szakadni, ez A-kategóriás klasszikus esetében pedig ez nem éppen megbocsátható.
Messze nem olyan jó, mint Ridley Scott filmje, ez tény. Persze szerencséje, hogy nem is törekszik jobb lenni. Cameron más filmet tett le az asztalra, amelyben nem a bezárt, kietlen atmoszférát teremti meg, hanem egy pörgős, de kevésbé félelmetes és ijesztő akciózúzdát. Ennek hátránya viszont az, hogy sok helyen kevésbé gördülékeny a történetvezetés, a mellékszereplők kissé B-filmes szagot árasztanak, de tény, hogy a látványa technikailag felülmúlja az elsőt - összhatásban viszont semmiképp se, A nyolcadik utas helyszíne és hangulata messze meghaladja az LV-426 kihalt bázisát. A finálé újfent mínusz pont, hiába van előtte egy kiválóan megalkotott bizarr jelenet a fészekben. Mindez apró hibái ellenére az akciófilmek műfajának egyik legjobbja, Cameron még mindig az egyik legjobb akciórendező, olyan intenzitást tud beleinvesztálni a filmjeibe, amit más kevesen. Az izgalom folyamatosan jelen van, sose ül le annyira, hogy fel tudjon lélegezni az ember, a rettegés és az ijesztő atmoszféra ugyanakkor kevés helyen bukkan fel igazán annyira, mint ahogy az olajos, gőzös Nostromo fedélzetén tapasztalhattuk.
A bolygó neve: Halál kitűnő folytatás, méltán kaphatja sokadjára is az ötösét, az örök kedvenc ugyanakkor mindig a nyolcadik utas halálturnéja lesz a Nostromón.
Gyengébb ötös. 85%
Kicsit talán valóban eltúlzott az a jelenet, igaz, Ripley gesztusa, vagy mozdulata, ahogy magához "öleli" a lényt, színpadiasnak hat, főleg egy 1-2 másodperces eséshez képest. De az első részben, amikeor Kane-ből kitör az idegen, az is egy gyors, sokk-szerű momentum, valójában a lény egy(-két) mozdulattal kitör, kirobban a mellkasából, tehát ehhez nem kell sok idő. Az egy lassított felvétel, valójában szerintem másodpercben, töredék-másodpercekben mérhető. Tény, kissé "stilizálttá" válik így, ugyanakkor szerintem nagyon hatásos. Vagy hatásvadász, ízlés kérdése. De szerintem olyan sok idő nem kell ahhoz a "születéshez".
előzmény: BonnyJohnny (#158)
Csak a mozisat láttam,de nagyon nem tetszett.
előzmény: Gasz András (#152)
A mozis végben mégis milyen magasról kéne zuhanni, hogy olyan sokáig tartson az esés? Arról nem is beszélek, hogy mennyire erőltetetten badass akar lenni (szerintem konkrétan nevetséges), mert nyilván egyedül vagyok a véleményemmel.
előzmény: gerbence (#157)
Hehe, ezzel én is így vagyok. A legjobb film, ami sohasem készült el. Mert tulajdonképpen olyan, mintha leforgatták volna, de végül sosem fejezték volna be (nagyjából ez is történt), és két meglévő vázlatból kell összerakni a kész, teljes művet, fejben. Kicsit melós, de kis fantáziával és csipet rajongással működik, és megéri.
Szerintem a konkrétan megváltoztatott jelenetek a régi, mozis verzióban jobbak (pl. az Alien megszületése, Ripley halála), viszont a cselekmény az új, bővített verzióban világosabb. A mozisban nem mindig követhető, hogy ki van hol, és merre jár az Alien (pl. egyszer felállítják a csapdát, végigmegy a futkározás, majd egyszercsak megint itt tartunk). Emlékeim szerint a cselekményvezetés-beli lukakat betömködi a bővített verzió, csak abba meg felesleges jelenet-módosításokat tettek, amik gyengébbek lettek a moziséinál. A bővített forgatókönyve a mozis jeleneteivel együtt összességében tökéletes filmélményt nyújtan(án)ak.
A lényeg, a nyomasztó, fullasztó, kilátástalan hangulat, és Ripley karakterének további fejlődése viszont mindkét változatban ott van és működik, és érdekes módon az Alien-sorozat egészébe helyezve bármelyik formájában is nézzük, a teljességet nyútja. Sőt, a Ripley-karakter fejlődéstörténete, a passiójának íve számomra a negyedik résszel együtt mindvégig töretlen és lenyűgöző. Komolyan mondom, hogy szerintem pusztán Ripley karakterének értelmezésében az Alien-sorozat túlmutat a tömegfilmes szórakoztatáson, és magasabb szintre emeli a teljes sorozatot az egyes részek átlagánál.
előzmény: SoZi (#153)
Természetesen :)
előzmény: BonnyJohnny (#155)
Csak remélhetőleg jobb minőségben. :)
előzmény: SoZi (#154)
Csak egy kis elmélkedés:
Mivel Ridley is megcsinálta a maga folytatását, itt egy folytatás ötlet Cameronnak (Aliens 2, hehe): szerintem lehetne jó párhuzamos filmet csinálni abból a pusztításból, ami a bolygón történik, mielőtt megérkeznek a katonák. Vhol Newt csaádjával kezdődne. A katonák által felfedezett dolgokból látszik, hogy van ott sztori, pl a laborban hagyott facehuggerek. Olyan jellegű párhuzamos sztori lehetne, mint a Dolog újrája.
A 3. a kedvenc folytatásom, de az új vágás szerintem kb a feléig jó. Ezért hibrid módban nézem: valahol ott váltok vissza az eredetire, amikor bezárják az Alient. Azért biztos megnézném azt is moziban, ha lesz.
A 4-et meg már láttam moziban :PP
előzmény: Gasz András (#150)
Mindegy csak legyen az is moziban! :) A 4. részt már nem szerettem annyira.. Azon nem sokat változtatott a rendezői változat ugye ha jól emlékszem?
előzmény: csabaga (#151)
Az Alien 3. hosszabb verziója szerintem is jobb,de a rendező tudtommal nem ismeri el rendezői változatnak.
előzmény: Gasz András (#150)
Érdemes volt moziban nézni igazatok volt! Engem főleg a hangzás és zene ereje lepett meg, itthon azért nem így szólt, valószínűleg azt is felújították meg hát moziban más. :) A kép is sokat javult, a film pedig továbbra is klasszis. Bér néha túl sok a menő dumázás, még a nagyon feszült jelenetek előtt is.
Alien 3 is lesz rendezői változatban vajon majd? Ott sokat javított a rendezői változat.
Sokakkal ellentétben nekem messze nem ez a kedvencem a sorozatból. Talán mert többre tartom a jó suspense-t, mint az akciót. De meg kell hogy mondjam ennek a filmnek nagyon jól áll a mozi! Talán még jobban, mint az első résznek. A királynős részeket már előredőlve bámultam, és még izgulni is sikerült, pedig már ezerszer láttam. És életemben előszőr nevettem jókat Bill Paxton figuráján is.
Vagy méginkább a Total Recall után :D
Szerintem is inkább az, de csak a második legjobb, a T2 után.
előzmény: BonnyJohnny (#145)
+videodrome
előzmény: ryood (#143)
Ezt én sosem éreztem annyira sci-fi horrornak (ellentétben a lentebb említettekkel). De, ha az is, abban az aspektusában messze nem olyan erős szerintem. Ez inkább a legjobb akció sci-fi, nem?
Azt nem éreztem szükségesnek megemlíteni. Hiszen az nem az egyik legjobb sci-fi - horror, hanem A Sci-fi - Horror :)
előzmény: ryood (#143)
alien..
előzmény: flake (#142)
Még mindig ez a legjobb horror-scifi: pipa
Meg a The Thing meg a The Fly ;)
előzmény: THE (#141)
Moziban rendezői változat újranézés: pipa
Még mindig ez a legjobb horror-scifi: pipa
Alien 1 sajna kimaradt Pécsett.
Megnézem végülis szerdán. :) Jó lesz az tuti. Szinkronnal jobban kedvelem, de feliratosan se rossz ellentétben a Die Harddal. Amit nyáron fognak bemtatni, ide feliratosan. Holnap este a moziba, meg szállok majd mint a madár. (Birdman) :)
Én is ebben reménykedem. :) És azt se tervezték 4 hétre, csak 1-re.
előzmény: ryood (#136)
Tegnap este én is láttam moziban, legszívesebben ma este mennék vissza újra megnézni. Valóban nagy élmény volt a nagyvásznon. Hiába láttam már vagy tízszer otthon, ennyire még nem izgultam rajta, talán csak az első megnézéskor. A nagy, részletgazdag kép olyan közelivé tette az élményt, hogy végre ismét nem csak láttam, hanem átéltem a filmet.
Én egyáltalán nem éreztem zavarónak az olyan gyakran emlegetett vetített háttereket sem.
Egyetlen dolog hatott csak valószerűtlennek: amikor Ripley a végén a rakodógéppel küzd az alienkirálynő ellen, az nagyon látványos, meg persze nagyon menő, hiszen itt válik Ripley a legyőzhetetlen és harcos emberi (vagy inkább ember-gép) anyakirálynővé, ám most nézve nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a lassú és tudatosan irányított gép valójában nem lehetne ellenfele (pláne nem legyőzője) a villámgyors és ösztönös idegenkirálynőnek. Ez a jelenet - hiába a sok gyors vágás - mai szemmel, vászonméretben hiteltelennek hatott.
Minden másban hibátlan film!
A mozis újra bemutatáshoz : A film képe milyen lett? 2K-ban nyomják fel lett újítva?
Jövő héten lehet én is megnézném azért kérdem.
az alien is leglább 4 hétig ment. szerintem ez is hasolóan fog.
előzmény: ChrisAdam (#135)
Ejjjj, így nem lesz lehetőségem megnézni. :(
előzmény: Leslie (#134)
A Corvin honlapja szerint jövő szerdáig ott még biztosan lesz.
előzmény: Korben (#132)
purplerain-el egyetértve. Számomra is hatalmas-felejthetetlen élmény, sőt kaland volt moziba nézni. Pedig láttam már néhányszor a filmet, de rengetegszer volt olyan h ökölbe kellett szorítani a kezeim olyan izgalom, adrenalin-bomba volt a film, legfőképp a vége. És rádöbbentem h bezzeg a mai filmek nem adják eztafajta élményt, vagy csak nagyon kevés. Tény Cameron nagyon odatette magát. A film első fele viszont lassú volt,gondolom ez csak mai szemmel, de nem bántam, néhány negatívumot persze fel tudok hozni a film ellen - főleg az első részhez viszonyítva - de ezek legtöbbje elsikkad az élmény mellett. És különlegesség volt az is, h egy régi tipusú moziba néztem, semmi extra, dohos szag a teremben, ajtónál világító burák (pont mint gyerekkoromban a kisvárosi mozinkban, isten óvjon a multiplextől), tehát megvolt a 'feeling', igazi nyolcvanas évek, pont mint a film! Ez számomra így volt teljes, felejthetetlen moziélmény!
Corvin moziban és Pápai moziban ma vetítik utoljára,a többi mozit nem néztem.de nem fog sokáig menni,végülis egy szűk réteget érdekel csak a film moziba, a többiek meg úgyis otthon nézik.
előzmény: ChrisAdam (#129)
Na tegnap végre megvolt ez is moziban az első részhez hasonlóan. Mit mondjak, ismét megdöbbentem, hogy közel 30 év után még mindig iszonyatosan klausztrofób és karfaszorítóan nyomasztó jelenetek vannak benne. Amikor először csapnak le a lények, a falakról lemászva, ott konkrétan az egész mozi tapintható feszültségben ült végig... Nagyon komoly élmény volt... Ahogy az a jelenet is, amikor Ripley kiszáll a kocsiból, hogy bemenjen a katonák után az épületbe és megáll egy pillanatra és látszik rajta (vagy csak én látom :))), hogy szinte tudja mi fog következni... Isteni egy film, mennyei zenével. A "Somebody wake up Hicks"-et pedig nem lehet megunni :))) Egyébként meglepően sokszor felnevetett a mozi (velem együtt), leginkább Bill Paxton dumáin, aki óriási forma a filmben :)
A vége felé azért kacagtam egy jót. Amikor Riplex és Hicks mikor elkezdenek menekülni a hajóhoz, akkor valamelyikük említi (mondjuk nem tudom honnan tudja), hogy 15 percük van hátra. Aztán ahogy kiérnek a szabadba, Bishopnál már 26 perc van hátra :) Utána mikor nekiindul Newt-ért, már újra 15 perc van, leér a lifttel a szintre, addig megint eltelt vagy 1-2 perc... Utána meg vagy 20 :)
Igazából csak a Fast&Furious 6 miatt jutott eszembe, ahol negyven valahány kilométernyi kifutó kell az utolsó jelenethez, vagy valami ilyesmi miatt ment itt a hánykolódás, gondoltam megvédem egy kicsit :)
Jah és nem utolsó sorban a 2001: Űrodüsszeia előzetes ment előtte, márciusban életembe először megnézem, bár elég szörnyűnek néz ki az egész :) :)
Pontosan annyira fantasztikus élmény moziban nézni az Alienst, mint kimondani, hogy "én moziban láttam az Alienst".
előzmény: ChrisAdam (#129)
Na, milyen moziban?? :) Valaki meséljen!
Valamint: valaki bennfentes nem tudja, hogy meddig lesz mozikban?
[off]sok olyan filmnél, ami korszakalkotó volt, mai napig nincs 127 hsz, szvsz ki van vesézve a film rendesen :)[/off]
előzmény: G Bird (#127)
Tavaly Szeptember óta egy Commodore 64-es vélemény került ki az oldalra???
Mától nézhető a mozikban újra!! :-) Ha ez nem indítja be az Aliens vélemény folyamot, akkor semmi...
Ripley arckifejezése csúnyán elárulja, hogy miért pörköl oda nekik
előzmény: csabaga (#118)
Bakker,nekem volt ilyen játékom Commodore64-en!:)
előzmény: ryood (#122)
Látom, te sem érted a szarkazmust.
előzmény: JeszKar (#123)
Ezt egyébként én nem csak Királytól olvastam.
előzmény: critixx (#117)
előzmény: ChrisAdam (#120)
Ilyeneken akadsz fenn, miközben...
:D
előzmény: csabaga (#118)
Nem kezdené el irtani őket, de az egyik éppen mellettük kezd el kinyílni.
előzmény: csabaga (#118)
Annak mi értelme van,hogy Ripley elkezdielpusztítani a tojásokat,mikor a bolygó úgyis felrobban?
Ha Király Jenő lennék azt mondanám, a gyerek azért van a filmben, mert így erősítenek rá Ripley anya-figura (anya-kép) mivoltára. A pozitív, védelmező anya (Ripley) és a negatív, destruktív anya (a királynő) harca ez a film. Az élet-ösztön a halál-ösztön ellen. És akkor ott van Vasquez, a "hermafrodita", a nőiségét levedlett, férfivá lett nő figurája... No de nem vagyok én Király Jenő.
a többek által emlegetett atmoszféra azért jócskán elmarad az első résztől, de még így is egy szórakoztató mozi, összességében jóindulattal jó, mai (vagyis utóbbi 20-25 év)felhozatalához képest meg felüdülés..
Ahogy David Fincher-nek sem. :)
előzmény: critixx (#111)
Szerintem is remek húzás volt Camerontól, hogy mert újítani, és így csinált egy akciófilmet, ami hasonlóan zseniális atmoszférájú és feszült, mint az első rész.
Szerintem a saját (tökös akció sci-fi) kategóriájában ennek a filmnek is ugyanúgy top hangulata van, mint az első résznek a saját kategóriájában.
előzmény: ChrisAdam (#112)
Szerintem is meg kellett volna halnia a gyereknek, a további részekben nem volt már szerepe. Ebben egyetértek. Na de azért micsoda hangulata van a filmnek, harapni lehet, mondjuk ebben is lemarad az elsőtől :)
előzmény: critixx (#111)
"De az igaz,sajnos egy akciófilmet csináltak belőle."
És az elsővel ellentétben, mely máig megállja a helyét, ez a film erősen a '80-as évek akciófilmjeinek bélyegét hordozza magán.
A sztori is egyszerűbb, plusz az elsőben a színészek és a karakterek is sokkal erősebbek voltak. Ott remek színészek játszottak jó szerepeket, itt Cameron behozza a kedvenc B-filmes színészeit sablonos vagy egyáltalán nem érdekes szerepekben. Ripley-n és Bishop-on kívül ott van a "főgonosz", a gátlástalan céges pöcsfej, a kislány meg a katonák, aztán ennyi. A 150 centis Jenette Goldstein vicces a kemény kommandósnő szerepében. Még Lance Henriksen figurája talán a film erőssége, de ő meg elég keveset szerepel. "Szintetikus vagyok, nem hülye." - ez zseniális.
Amit pedig az első rész kapcsán említettél, hogy Ripley visszamegy és hősiesen megmenti a selyemgubóból a kislányt, tényleg elég giccses. Cameron valószínűleg úgy látta, a közönség sosem bocsánatá meg neki a gyerek megölését. Kár. Sergio Leonénak nem voltak ilyen aggályai.
előzmény: csabaga (#109)
Akciófilmet, akciófilmet... de milyet!! :)
Ilyen príma akcióthriller nem terem minden bokorban.
Sőt, szerintem műfajának egyik legjobbja.
előzmény: csabaga (#109)
Vagyis a rövidebb.
De az igaz,sajnos egy akciófilmet csináltak belőle.
A harmadik,és ott valóban a hosszabb verzió azért kiköszörüli a csorbát.
Melyik változatát láttad?
A hosszabb verzió szerintem itt jobb.
előzmény: critixx (#107)
A hármast megkapja, de sajnos köszönőviszonyban sincs a sokkal jobb első résszel.
már csak 1 szavazat kéne az 1000hez :D
DC-nek hangzik. Most megkapirgáltam kicsit a neten, és úgy tűnik, én soha nem is láttam a moziverziót, ami számomra is meglepő. Néhány alapozó jelenet kicsit hosszabb a rendezőiben, illetve van egy maroknyi fontos különbség.
Amire emlékeztem, és fontos is, az a jelent, amiben Ripley egy falra vetített erdős-ligetes kép előtt, padon merengve nézi az idős lányáról készült fotót, és gyászolja Amandát (fun fact: a kép Sigourney Weaver édesanyját ábrázolja). Azt hittem, ez csak picivel bővítettebb a DC-ben, viszont az internet azt mondja, hogy a moziverzióban egyáltalán nem is tudjuk meg, hogy Ripley-nek volt egy lánya, ami... wow. Elég nagy különbség minden további esemény kontextusában.
Elvileg a moziváltozatban nem látjuk Newtot a film elején a családi felfedezőtúrán sem, és a tengerészgyalogosokkal együtt érkezünk a bolygóra. Nem látod a kolóniai idillt, és a hajó felfedezését.
Az automata fegyverek, amiket a folyosók végében raknak le, és szarrálőnek rengeteg idegent, szintén nem szerepelnek ebben a formában a moziverzióban, így sérül az egész logikája. A DC szerint azért fúrják be magukat a plafonba, mert a fegyverek miatt alternatív útvonal után kellett nézzenek.
Plusz egy jópofaság, amikor a végén Ripley és Hicks elárulják egymásnak a keresztneveiket. Kis karakterpillanat.
Ezeken kívül létező jelenetek apró meghúzásai, hogy bekurtítsák a végeredményt 130 perc magasságába.
előzmény: Xuja (#204)