Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Van egy amolyan Isaac Asimov - Philip K. Dick crossover jellege a filmnek, és azt hiszem, egyértelmű, hogy ezt a puszta ténymegállapításon túl elismerésnek is szánom.
Beugorhat a Szárnyas fejvadász és a Ghost in the shell is, azaz a cyberpunk- ill. a mesterséges inttelligenciával foglalkozó filmek alapvetései, mindezt Asimov robot-törvényeivel kiegészítve (ill. arra mint alapra felhúzva).
Persze beugorhat akár a Rövidzárlat Johnny 5-öse vagy a Chappie is, csak ezúttal komolyan véve a témát.
Nem értem az általános fanyalgást, szerintem az utóbbi idők egyik legjobban átgondolt, megírt és megvalósított sci-fije. Igaz, nem a harsány látványfilmek divatjához van szabva, talán a mainstream-hez túl "unalmas" (értsd: életszerű, valós, hiteles) gondolatkísérlet, ami a nyomozásos sztorin keresztül kibontakozó társadalomkritikán túl még filozofikusabb tartalommal is bír: az életről, annak mibenlétéről lamentál. Persze nem éppen előképek nélkül (ahogy fentebb említettem is párat); nem egy forradalmian eredeti mű, de az utóbbi hosszú évek mozis trendjében mégis frissítőleg hat.
Tul sok kerdes marad megvaloszalatlanul. Bontja a sajat maga altal megalkotott vilag szabalyait a film vegen.
Az akció nem hiányzott belőle, de azt figyelembe véve, hogy több lehetett volna, is nagyon jó film.
Csak oda jutunk ki, hogy a M.I. alkalmasabbnak találja magát a túlélésre, mint az embert. (Lásd: Ultron) Vártam volna egy kis védelmet a módosítottaktól.
Jóójeeez! Azt megértem, hogy a sivatagos rész sokaknál kib@ssza, de ez ilyen műfaj, ebböl kifolyólag egyetértek a müvészfilmes beütéssel, mintha a stáb megnézett volna pár Herzog meg Wenders filmet meló elött. Banderas is izgi.
Az év egyik legjobb sci-fije lehetett volna, de a film utolsó harmada közel volt az értékelhetetlenhez.
A csótánykutyus szerintem a robotok következő evolúciós lépcsője. Többször is utaltak arra, hogy a csótányok milyen jól megvannak a sivatagban és egy jelenetben Cleo is "gyönyörködik" benne. Arra a következtetésre jutottam, hogy ő egy új, domináns életforma első példánya lehet. A humanoid robotok gyöngék, az emberek pedig a sivatag előrenyomulása miatt ki fognak halni a film világában, gondolom ezért is említik, hogy nem lesz szüksége a beszédre. Viszont mivel az embereknek nem tetszik ez a dolog, ezért nincs első protokollja, hogy meg tudja védeni magát.
A végén szerintem a város felé tartanak, a fickó pedig valamiféle emléket él újra (gondolom a halála előtt, mert durván megsérült, teljesen kimerült, ráadásul kapott egy hatalmas adag sugárzást is.
McDermott kapcsán nem jut eszembe pontosan, de mintha utaltak volna a feleségére és úgy emlékszem, eléggé dühösen reagált.
előzmény: elmouse (#4)
Nekem is felkúrta az agyam rendesen. A látványvilág nagyon rendben van, a robotok tök jók, az elején feltett kérdések érdekesek. A sivatagi triptől kezdve viszont értékelhetetlen.
Nem is állt össze nekem teljesen.
Dylan McDermott karkatere miért utálja ennyire a robotokat? Mi volt ez a csótány robot? Hova mennek a végén?
Óriási lehetőségek voltak ebben a filmben. Konkrétan feldühített, hogy mennyire elkúrták végül.
Igen, ott tényleg nagyon durván vált a film, ráadásul a Délidőt idéző finálé is felemás lett.
Jópofa első óra után, minősíthetetlen 40 perc. Nagy kár érte. 2/5
Sokan kritizálják a végét, pedig szerintem tök rendben van. Persze csak ha figyeltél a filmre, és nem csak valami látványfilmként nézted. Csak és kizárólag azért lett négyes, mert annyira sivatagos, sárga az egész, hogy vagy 2 liter vizet kellett közbe meginnom.
De helyén van kezelve minden. A kérdéseit megválaszolja, nem tudom miért gondoljátok, hogy nem. Persze gondolkodni kell, és helyet kell hagyni a fantáziának is.
Szerintem baromi jó sci-fi, majdnem mindenkinek ajánlom! Csak olyannak, akinek nem a Halálos Iramban a filmek királya! Olyan nézze aki tud is filmet nézni!