Wild (2014) ☆ 👁

Vadon

(Jean-Marc Vallée)

amerikai dráma, életrajzi film

3,8
★★★★☆
361 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2022-01-10 09:05:00 dittike (5) #28

Olyan igaz történet, mely nagyon sokat tanít rossz dolgokat megélt nők számára, akik ki akarnak szabadulni egy élet csapdájából.

2021-08-02 08:27:13 tomasso (3) #27

Unalmas, világmegváltó bölcsességekkel operáló, de annál kevesebbet mondó szenvedéstörténet, melyben a főszereplő szimpátiaharca sikertelen próbálkozás marad. Legfőbb erénye a tálalás, de az íze nem valami finom.

2017-02-18 22:07:07 Demóna (5) #26

„Ha cserbenhagy az erőd, győzd le önmagad.”....szerintem sokunknak el kéne indulnia egy ilyen túrára

2016-08-02 15:48:46 Leo_Stotch (4) #25

Lehet, hogy a főhősnő átérezte ezt, de én sajnos nem.
De soha rosszabb filmet.

előzmény: replay4 (#24)

2016-08-02 11:20:49 replay4 (4) #24

Érdekes amit írsz! Számomra totál megvolt a katarzis. A végén amikor a nő átsétált az istenek hídján, valami elemit realizált, amitől számára megjött az áttörés, valami feloldódott benne, és ez nekem abszolút átjött a filmből. Utána pedig gyümölcsöző életet tudott kialakítani. Az Into the Wild főhősénél is volt katarzis, de már késő volt. Én ezzel a hölggyel valahogy jobban tudtam azonosulni.

előzmény: Leo_Stotch (#23)

2016-07-15 23:03:36 Leo_Stotch (4) #23

Nem ér a mestermű Into the wild-hoz.. De mégiscsak szép tájakon bandukol a főhős..tán tanultunk is valamit. Az biztos, kevesebb nem lettem.
Mindent szeretek, ami utazással kapcsolatos,de a katarzis elmaradt.

2016-03-28 22:17:58 dora87 (4) #22

Gondoltam, hogy nem lesz olyan jó, mint a Café de flore, vagy a DBC, de azért elment.
Jimmy Carter tök vicces volt.

2016-01-08 14:13:21 ifj. Ó. Posszum (5) #21

Nagyon meglepődtem, hogy filmnyelven beszél, ráadásul számomra a legdelejezőbb módon. Nem vártam ilyen erős filmet, a retinába égős fajta, főleg Laura Dern jelenléte. Doktor Szöszit pedig végérvényesen megszerettem!

2016-01-07 11:51:07 hollyaudreyanne (5) #20

Az élet nem fekete-fehér. Nem vagyunk tökéletesek, követünk el kisebb, esetleg egész nagy hibákat, de ezzel nem ér véget az élet. Ezért jobb, ha levonjuk a tanulságot, és változtatunk, ahelyett, hogy életünk végéig marcangolnánk magunkat. Valakinek a pszichológus, valakinek a hegymászás válik be, a lényeg, hogy beválik.

előzmény: Mizi (#18)

2016-01-07 10:15:59 marcilu (5) #19

Egy átlagos nő, aki időről-időre elgondolkozik azon, hogy jó úton halad-e az élete, aki kutatja, hogy tegnap, ma vagy holnap jó döntéseket hoz-e. Aki tudja, hogy a saját választásai irányítják az életét. Ahogy az anyja mondja: "Cheryl, if there's one thing I could teach you is how to find your best self. And when you do, how to hold onto it for dear life." Nem világmegváltó Cheryl története. Egy átlagos nő története arról, hogy ő hogyan békélt meg saját magával, a múltjával, akármijével. Ennek módja sem rendkívüli, de az eredmény a lényeg. Az, hogy mindannyiunk előtt ott a lehetőség, a jó módszert kell csak megtalálni, akár lejárjuk a lábunkat, akár meditálunk éjjel-nappal, akár terápiára járunk, satöbbi. Szerintem könnyű azonosulni ezzel. Nekem legalábbis.

A történet miatt zseniális nekem a film. A kivitelezés kiszolgálta a történetet, ennyi nekem ebben az esetben éppen elég. Bár egy igazi róka talán jobb lett volna... :)

2015-09-08 13:45:40 Mizi (2) #18

Jogos. Viszont ettől függetlenül nem tanult a hibáiból és a pszichológus segítségét sem fogadta el. Inkább elment gyalogolni meg hegyet mászni, hogy a túra közben is szét tegye a lábát egy vadidegennek.

Az a vadidegen meg nem más, mint a "csodás" Michiel Huisman. Ez a fickó ezzel pedig felkerült a nem túl népes feketelistámra. Akár életrajzi drámáról van szó, akár romantikus filmről, akár egy fantasy sorozatról, ő ugyanazt a jellegtelen és irritáló karaktert hozza. Mindegy az, hogy a forgatókönyv szerint milyen az adott szereplő, sőt az sem érdekli, ha az a színész,akit ő vált, teljesen másként játszotta a karaktert (ráadásul jól). Még a sérója is ugyanúgy van mindig belőve!

előzmény: cucu (#17)

2015-09-07 13:05:56 cucu (5) #17

Hat nem eppen: "I ruined my marriage, and now I'm ruining the rest of my life."

Ebbol (is) eleg egyertelmu, hogy vallalja a felelosseget.

előzmény: Mizi (#16)

2015-09-07 12:40:58 Mizi (2) #16

Én úgy emlékszem, hogy pont azt mondja a barátnőjének, hogy azóta szar minden, mióta vége a házasságának.

előzmény: cucu (#15)

2015-09-07 12:04:18 cucu (5) #15

csak azért ment tönkre az élete, mert vége lett annak a házasságnak

De hat ez pont forditva volt!

előzmény: Mizi (#14)

2015-09-07 10:23:24 Mizi (2) #14

Azért a hólapátolós jelenetnek mégiscsak van egy kicsi "áldozat vagyok" feelingje. Mert hát ugye ő felelősségteljes meg jó ember, és csak azért ment tönkre az élete, mert vége lett annak a házasságnak, ami alatt a férjén kívül ugyanúgy bárki felpróbálhatta őt, mint most.

A sztori egyébként olyan, amit nem igazán érdemes megfilmesíteni, nem hiába variálta meg a rendező az idősíkokat, lineárisan még ennél is unalmasabb lett volna. Az meg, hogy nincs is igazi vége a filmnek, csak ilyen "nesze semmi, fogd meg jól" lezárás, egyszerűen pofátlanság.

előzmény: hollyaudreyanne (#11)

2015-08-24 22:38:44 gerbence (3) #13

3.5

2015-07-30 00:43:24 WillyVentura (3) #12

Ugyanaz a story szinte,mint a the way(vándorút)csak itt a főszereplő egy nő....

2015-03-29 16:39:24 hollyaudreyanne (5) #11

A mostani filmes felhozatalból a legmegkapóbb és legoptimistább számomra. Reese Witherspoon is tetszett benne, még jobban is, mint A nyughatatlanban, pedig abban is szeretem nagyon. Persze értem én, hogy a főszereplő karaktere nem szimpatikus mindenkinek, de nem is éreztem, hogy áldozatszerepben akarna tetszelegni, vagy hogy másokat okolna a saját kudarcaiért. Való igaz, saját maga miatt süllyedt le, de saját magát is ráncigálta ki a gödörből, az én szememben ezért "megváltotta magát".

2015-03-28 21:55:03 borosta (3) #10

végre valaki kimondta az igazságot. szerintem a karakter marha önző.

előzmény: Dió (#9)

2015-03-16 20:53:17 Dió (2) #9

Ilyen alacsony osztályzatot talán nem érdemelne, de már nagyon elegem van abból, ahogy mostanában ígéretesen induló rendezők tucatjával süllyednek bele a középszerbe, majd a szarba. Jean-Marc Valléetól a C.r.a.z.y., a Café de Flore meg aztán pláne, nagyon erős filmek voltak. A Dallasos cuccon már nem teljesen értettem, mit kellett annyira enni, a legújabb filmje, a Wild, pedig iskolapéldája annak, hogyan lehet egy ígéretes ötletet ilyen szárazra, matt üresre, unalmasra írni, és így elb.szni.
Bocsánat a kisarkításért, de hogy azt nézzem két óráig, hogy a "szokásos" problémáktól sújtott harmincas nő túrázni indul, ahol azon keresztül, hogy minden mozgó tárgyat végigk*fél (ettől kéne hogy közel kerüljön hozzám a karakter??), eljut a beteljesülésig, amit a nagy semmi jelenti...
Egy hasonló történetet Sean Penn pár éve már sokkal jobban (bár ott sem tökéletesen) megcsinált. Az Into the wildban egy, ott tényleg szimpatikus figura úgy indult vándorútra, hogy ott majdnem mindegyik karakter, akivel találkozott, hozzátett valamit a filmhez, a történet egyről a kettőre jutásához, ill. az ő karakterfejlődéséhez egyaránt. Mindez megható volt, emellett valódi értékkel és jelentéssel, látványos helyszínekkel, szuper zenével és egy drámai fináléval bírt; még ha bénán is volt szerkesztve. Ezt a checklistet a Wild az itt sorolt dolgokból semmit sem teljesítve nullszadósra hozza, úgy hogy emellé még Witherspoont is félrecastingolták... vagy csak maga a karakter volt elképesztően idegesítő, önző és üres, nem tudom eldönteni... és ez utóbbi ugye talán még rosszabb, ha már egyszer, más szereplőket aligha mozgatva, az egész film rajta áll vagy bukik. És ez esetben bukik.
Szóval köszönöm Jean-Marc Vallée, ezzel lekerültél a "listámról".

2015-03-10 16:17:50 AtomAti (3) #8

Vagyis az elmúlt 15 évben 3 jelölés a lehetséges 45-ből, ha csak a színésznőket vesszük figyelembe. A sztereotípiát egyébként a fogyatékkal élő/valamilyen betegségben szenvedő szerepekre értettem, nem kifejezetten az alzheimeres alakításokra.

A "női" filmekkel kapcsolatban annyit, hogy statisztikailag talán érdekes lehet, de a szakmaisághoz nincs köze.
Női név a cím: Rebecca, Gigi.

előzmény: csabaga (#6)

2015-02-28 17:48:51 Lajos The Silent (2) #7

Rettenetesen unalmas, vontatott... Ez sem tetszett.

2015-02-26 17:43:17 csabaga (3) #6

Korábban két film(Iris,Egyre távolabb) volt a témában,Oscar-díj nélkül.

A "női" filmek 70-es évektől kezdtek háttérbe szorulni a legjobb film kategóriában.Eddig kb.25 film nyert ahol nő(is) volt főszereplő.
Utoljára a Millió dolláros bébi.
Csak 1990-től nézve a legerősebb női főszerep a Bárányok hallgatnak.

Két film akad,ahol egy nő neve a cím:Mrs.Miniver,Annie Hall.
A 60-as évek elején a zenés filmekben(West Side Story,My Fair Lady,A muzsika hangja sorra ott voltak a női főszereplők.

A legrégebbi filmek közül a legnagyobb női főszerep az Elfújta a szél.

előzmény: AtomAti (#4)

2015-02-26 15:51:35 Veres Szilárd (?) #5

Na és a filmet? Azt jelölték valamire? :) Többször pofára ejtették Moore-t, miközben a legrangosabb filmfesztiválok mindegyikén nyert díjat legtöbb alakításért, mostmár ideje volt az Akadémiának is elismerni a munkáját. Ez persze nem jelenti automatikusan, hogy az Akadémia tagjainak nagyrésze látta is a Still Alice-t.

előzmény: AtomAti (#4)

2015-02-23 11:41:31 AtomAti (3) #4

A fehér öregemberek a fehér Alzheimer-kóros nőt alakító J. Moore-t is díjazták, ha már a sztereotípiákról esik szó.

előzmény: Veres Szilárd (#2)

2015-02-09 23:40:38 Adam Taylor (4) #3

A DBC-től mondjuk pont nem gondolom erősebbnek, de egy megkapó és érzékeny film - néhol kicsit tapicskol a semmiben, de ott sem téveszt ritmust vagy hangulatot. Witherspoon pedig remekel.

előzmény: Veres Szilárd (#2)

2015-02-08 22:47:37 Veres Szilárd (?) #2

Akadnak apróbb hibái, de összességében erősebb, mint a Dallas Buyers Club, a mellőzése abszolút a sztereotípiákat igazolja az Akadémiáról. Fehér öregemberek nem szeretik a megterhelő filmeket nőkről, helyette viszont jelölik a leggiccsesebb "fehér férfi felemelő története, amitől a fehér férfiak jobban érzik magukat"-típusú Oscar-filmeket (igen, itt most elsősorban a borzalmasan rossz Theory of Everythingre célzok).

2015-01-15 17:51:11 dabo (2) #1

3 K: Közhelyes, Középszerű, Kevés. Az embernek néha eszébe jut Thoreau Walden-je: mind két esetben olyan karaktereket látunk, akik a civilizáció peremén ugyan, de attól nem véglegesen elszakadva élnek, önkéntes száműzetésben. A nap végén azonban mégiscsak a rossz színészválasztás és a gyenge forgatókönyv dominál.