The Imitation Game (2014) ☆ 👁

Kódjátszma

(Morten Tyldum)

amerikai-angol dráma, életrajzi film, háborús film, történelmi film

3,9
★★★★☆
768 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-02-28 13:55:29 Bubu (4) #60

Tudtam, hogy a zenéje ismerős:
https://www.youtube.com/watch?v=Wm_O182G7dI&list=PLH9C08qrQ7S6hqzbn-M8jjYp0msI0D4lq&index=8 0:57-től a zongoraszólam... Csak az aláfestés más.

@Ehun69
A valóság más: Alan Turing sosem ajánlotta magát, nem ő jelentkezett az állásra. Ő egy konferenciáról tartott haza, és a hajóról gyakorlatilag vitték is az enigma csoporthoz. Nem ők számították ki, mennyi tudás fér bele, mennyi életet mentsenek meg. Ez azért felsőbb, hadügyi körök döntése, nem matematikusoké. Az enigma feltörése, a turing-teszt, a számítástechnika alapjai viszont igaz.
Ő csak egy gépet szeretett volna, amelyikkel könnyebben kiszámolja a fizika, biológia és matematika által felvetett kérdéseit. Az első számítógépért folytatott versenyben is az ő egyik elvét használták fel, csak őt nem az érdekelte, ki lesz az első. Ez sok mindent elárul róla. Továbbá a film eléggé azt sugallja, Aspergeres volt, amiről amúgy nem olvastam egy szót sem sehol vele kapcsolatban. De ha bővebben érdekel a téma, ajánlom Andrew Hodges: Kódjátszma c. könyvét!

előzmény: Ehun69 (#59)

2016-11-21 22:43:50 Ehun69 (5) #59

nagy film és ez csak az valóság azon része, amit látni engednek...mi lehet az Igazság?!

2016-01-01 19:56:49 cucu (4) #58

Majd egy eves kesessel:

mást is felvillanthatott volna Turing agyszüleményeiből, utóéletéből (pl. a teszt, az Apple logó története, molekuláris biológia...)! A második(?) világégés csak háttér...

Lehet, hogy csak azert, mert ismerem Turingot, de nekem atjott, hogy a vilaghaboru csak egy szelete Turing hagyatekanak (marmint nem maga a haboru). A teszt konkretan szerepelt benne, a nyomozonak magyarazta. Az Apple logot *nem* Turing ihlette, ugyhogy az jo is, hogy nem volt. A biologia valoban kimaradt, viszont a legfontosabb, az univerzalis, programozhato szamitogep benne volt rendesen.

előzmény: coles (#10)

2015-12-12 23:21:19 Magnificat (5) #57

Kiváló film kiváló szereplőkkel és kiváló színészi játékkal. Egy percre nem éreztem hogy mesterkélt lenne.

2015-11-15 13:41:13 Zsoca87 (5) #56

Abszolút én is így vagyok vele, sok hibája van a filmnek, ennek ellenére nagyon élveztem.

előzmény: Ugor (#15)

2015-06-26 23:22:26 purplerain (4) #55

Ezért megérte leülni a gép elé :)

előzmény: Corso666 (#52)

2015-06-26 21:19:34 ChrisAdam (4) #54

Ez az idei év egyik legvegyesebb érzelmeket kiváltó kommentje.

előzmény: Corso666 (#52)

2015-06-26 19:20:05 goromba (4) #53

Én is szoktam érdekes kirohanásokat eszközölni, nyilván jó előre kigondolt indulatból, épp ezért azt javaslom, nézd meg előbb, utána szidunk együtt mindenkit, akit érünk-ha érdemes.

előzmény: Corso666 (#52)

2015-06-26 18:43:01 Corso666 (?) #52

Tudom , hogy illik megnézni, de nagyon nem akarooom! :( :P

2015-06-16 16:31:07 csabaga (4) #51

Szerintem nem Oscarra készült,ahhoz túl rövid...:)

Javára írom,hogy nem akart többnek látszani,ami.A díjra nem lett volna szabad jelölni,ahhoz nem elég jelentős és mély alkotás a témája ellenére,de a műfajában(nívósabb kommersz) jól teljesít.

A főszereplő jó és Keira Knightley főző nélkül jelenik meg,meglepetés,kezd színésznőnek tűnni.

Végre egy film amely nem egy mítoszt(U-571,Enigma)talál,hanem hozzávetőleg a valóságot mutatja be.

2015-06-08 18:16:10 tractorking (5) #50

Nem mondanám felületesnek ('tényleg').
Nagy része a valóságon alapszik, s persze az alkotók némileg kiszínezték egy kis meseszövéssel, -ami szorosan véve és egyes részletekben valóban nem történelmi hitelességű- de hát ezért "játék"-film.
Annak pedig elsőrangú.

előzmény: terika (#49)

2015-06-05 23:17:18 terika (3) #49

Érdekes volt. De tényleg BBC és felületes.

2015-05-31 23:48:28 GeryFlash (3) #48

Érdekes film, de a vége lehetett volna kevésbé szájbarágós.

2015-04-27 23:23:52 purplerain (4) #47

Na, ennek nagyon örülök, köszi, hogy megírtad :)

előzmény: ChrisAdam (#46)

2015-04-27 22:58:59 ChrisAdam (4) #46

Full egyet értek veled, ma már 3x hallgatom meg a full score-t.

előzmény: purplerain (#35)

2015-04-27 12:02:31 ChrisAdam (4) #45

Megnéztem. Tipikus életrajzi drámának tűnik, de valahogy mégis több annál. Mert egy viszonylag jó dráma és történelmi film, tele titkokkal. Ugorral tudok egyet érteni a 15-ös hozzászólásban. Azon túl, hogy Cumberbatch zseniális, úgy, ahogy van, látványos és szép film, kellő drámaisággal és titkokkal, Desplat kellemes zenéjével, ami fölteszi a pontot az i-re az tényleg az gondolat, az a tény: hogy mibe kerülhet egy háborút megnyerni? Lehet sokszor nem is több ezer tonna hadianyag, hanem egy döntés, hogy hagynak-e dolgozni egy zsenit, vagy sem? Kicsit félelmetes erre gondolni és amit Ugor is említett, hogy milyen ijesztő, hogy mennyi ilyen lehetett a történelemben, akár nem is csak a kódfejtők esetében, hanem más területen. Egy döntés mennyi mindent hozhat magával.
Elégedett voltam a filmmel, amit vártam, megkaptam. És kedvet kaptam újfent valami jó kis második világháborús backstage filmhez. :)
80%

2015-04-26 19:49:40 purplerain (4) #44

No, köszönöm az újrahallgatást, akkor tovább nem vergődök :)

előzmény: Mizi (#43)

2015-04-26 10:41:00 Mizi (4) #43

Ahogy megígértem, végig hallgattam újra a soundtrack-et, most már magában. Azt kell, hogy írjam, a főtéma kifejezetten tetszik, szép és dallamos, de mintha nem is ehhez a filmhez írták volna. A többi részére sajnos ugyanazt tudom írni, mint korábban, nagyon szép és kellemes, de számomra nem elég intenzív "érzelembomba". A főtémán kívül, még a "The Apple" című track tetszett igazán, de az meg túl rövid, megint csak ahhoz, hogy magával tudjon ragadni.
Tehát tipikus Desplat: Nagyon szép muzsika, de valami hiányzik belőle, hogy igazán "erős" legyen. (ha már múltkor a gyenge jelzőt használtam)
Ha már elkezdtem ezt az összehasonlítást, Horner Csodálatos elméjét még mindig sokkal jobbnak tartom, de azért kicsit árnyalódott a helyzet ezzel az újrahallgatással.

előzmény: purplerain (#39)

2015-04-25 17:23:02 BalaKovesi (5) #42

A Moon zenéjét szeretem.
Na,ez már tényleg off.

előzmény: Mizi (#41)

2015-04-25 15:37:32 Mizi (4) #41

Kicsit OFF, de ha már TOP1, az nálam Clint Mansell. Nála sohasem kétséges, hogy emlékszünk-e majd a score-ra a film után is.

előzmény: purplerain (#37)

2015-04-25 13:57:25 BalaKovesi (5) #40

Hát az nem semmi.

előzmény: purplerain (#39)

2015-04-25 13:41:03 purplerain (4) #39

Annyit még picit korteskedésként a Kódjátszma zenéje mellett, hogy a cd bookletje szerint kettő és fél hét alatt lett összerittyentve a cucc :)

2015-04-25 13:17:36 BalaKovesi (5) #38

Jaja Zimmer is iszonyat király.
Főleg a Time (Inception). DE ez már off.

előzmény: purplerain (#37)

2015-04-25 13:09:48 purplerain (4) #37

Nos a Potterekkel és a GBH zenéjével elég masszívan egyetértek :) Zimmertől most a Pókember 2 zenéjével erőlködök, hát eléggé olyan semmilyen az is... Zörög csattog meg mindent csinál, de valahogy nem áll össze zenévé, szóval nehéz eset :) Nem mellesleg ha Desplat a TOP 1, akkor Zimmer a TOP 1,01 kábé imádom őt is :)

előzmény: Mizi (#36)

2015-04-25 12:08:22 Mizi (4) #36

Előre leszögezem, kedvelem Desplat zenéjét, de nekem ő túl lágy és sokszor kissé jellegtelen. Például a Grand Budapest Hotel zenéjére (amiért Oscart kapott) nem is emlékszem, egy árva hangjegyre sem. És a Harry Potter filmek is Williams munkájával voltak jók, Desplat féle verziókban semmi kiemelkedő nincs zeneileg.De ellenben a Színes fátyol zenéjét kifejezetten szeretem. Viszont nekem sokkal inkább kedvemrevalóak az erőteljesebb stílussal rendelkező zeneszerzők művei: Hans Zimmer, John Williams, Clint Mansell, James Horner. Azért is példálóztam A csodálatos elmével, mert azt csütörtökön néztem, és egész péntek délelőtt a zenéjét hallgattam. És most is A First Drop-off, First Kiss megy a fejemben ellentétben a The Imitation Game aláfestésével.
De megfogadom a tanácsod, és adok neki még egy esélyt. :)

2015-04-25 09:35:28 purplerain (4) #35

Jujjjj, reggel 6kor olvastam ezt a hozzászólást, de jobban felkeltett mint két espresso :)

Na szóval az elején kezdve. Mikor megláttam, hogy Oscar jelölt a zene, na mondom rápróbálok. Nem fogott meg, gondoltam ez egy sima átlagos limlom semmi. De, mondom hátha moziban film alatt működik... Persze nem működött, egy kalap szar volt. A film egy erős átlag volt, igazából szerintem 2-3 megtekintés után elmegyek mellette bárhol bármikor... De majd meglátjuk, az azért odébb van még :) Szóval erősen figyeltem a film alatt a zenére és basszus, nem hittem el, de egyszerűen semmit nem lehet észrevenni belőle alatta, a jellegtelenség talán nem is elég kifejező arra amit akkor éreztem. Aztán, mivel az elmúlt 2-3 évben Alexandre Desplat a semmiből TOP 1 zeneszerzővé lett életemben (és itt a csavar ja, amit nem akartam itt lelőni :)) megkaptam ajándékba egy barátomtól. Nos, cd-n, vagy fülesen hallgatva azt kell mondjam, hogy én padlót fogtam tőle masszívan. Konkrétan egy hete CSAK és kizárólag ezt hallgatom. Próbálkoztam mással is, de egyszerűen, se filmzene, se előadók albumai nem érdekelnek 2-3 tracknél tovább ezt akarom, ezt, ezt és ezt. Mint valami drog. Elképesztő a kontraszt albumon és a film alatt. Szóval ha van időd, szerintem adj még neki esélyt.

A csodálatos elme zenéje pedig pont ellentétes utat jár be nálam, film alatt fantasztikus, zseniális hangulati elem, külön hallgatva pedig talán még sose ment végig, annyira semmilyen... Viszont, most mivel felborzoltad a kedélyállapotom, berakom :)

A 20 milliós kérdés így a végére: mi az, hogy MOST IS GYENGE Desplat zenéje? :) Címeket ha kérhetnék :)

előzmény: Mizi (#34)

2015-04-24 23:52:43 Mizi (4) #34

Csak én érzem úgy, hogy Desplat zenéje (most is) gyenge eresztés volt? Mármint nagyon szép és kellemes, de előtte lévő nap néztem A csodálatos elmét, na ott James Horner zenéje ütött, és hihetetlenül sokat hozzá tudott tenni az élményhez, míg a franciáé csak aláfestésként szolgált a műnek.

Egyébként a film jó, de sajnos nem több. Pedig a színészek kitettek magukért. Benedict tényleg megérdemelte volna az Oscart! És a többiek is rendben voltak. Itt is ment rendesen a "libabőr csinálás", de sokkal direktebb módon. És a sok tanulságot is kissé szájbarágósan adja át a film.
Valójában az egészben az volt a legszomorúbb, belegondolni abba, hogy Turing ezt már nem élhette meg, mármint, hogy méltóképpen elismerjék a munkáját, és az életét.

előzmény: BalaKovesi (#29)

2015-04-22 19:03:20 BalaKovesi (5) #33

Egyébként nagyon jó hangulata van.
Olyan....Angol.Mást nem tudok mondani. :)
Én meg végre nézek Vissza a jövőbét,de ez már inkább off.

előzmény: ChrisAdam (#31)

2015-04-22 18:55:48 BalaKovesi (5) #32

Nagyon helyes!
Nem véletlenül jelölték 7 kategóriában,közte a legjobb férfi főszereplő kategóriában.

előzmény: ChrisAdam (#31)

2015-04-22 18:51:32 ChrisAdam (4) #31

Köszi!

Bala: Most tervezem megnézni. :)

előzmény: BonnyJohnny (#28)

2015-04-22 18:51:10 BonnyJohnny (4) #30

Oly sokan vannak szobrocska nélkül (sokan már nem is kaphatnak sajnos)... de azt hiszem, pont ez adja az értékét.

előzmény: BalaKovesi (#29)

2015-04-22 18:48:44 BalaKovesi (5) #29

Kár,hogy nem láttad,pedig szerintem nagyon jó.
Főleg a zene (Alexandre Desplatnak köszönhetően).
Bennedict Cumberbatch-nek járna már egy arany szobrocska. :) Nincs igazam? (azoktól kérdezem,akik már látták). :)

előzmény: ChrisAdam (#27)

2015-04-22 18:43:11 BonnyJohnny (4) #28

Asperger-szindrómás

előzmény: ChrisAdam (#27)

2015-04-22 18:37:48 ChrisAdam (4) #27

Nem láttam a filmet, de lenne egy (lehet, hogy spoileres) kérdésem:
A főszereplő valóban autista a filmben?

2015-04-10 11:50:09 Il Matto (4) #26

>sajátos humorérzékkel

Ez egy nagyon fontos megjegyzésed. A filmben ugye lényegében nincs humorérzéke a főhősnek, amit meglepődéssel vegyes hiányrzettel észrevételeztem. Turing filmbeli karaktere az asperger szindróma iskolapéldaszerű tüneteit mutatja, kivéve azt a bizonyos SAJÁTOS humorérzéket ami az aspergeresekre nagyon is jellemző. A valódi Turingnek tehát volt ilyen, így már nagyon szépen stimmel a dolog.

előzmény: Bubu (#25)

2015-03-16 19:52:16 Bubu (4) #25

Mint film, nekem tetszett. Mint tudományos tényeken alapuló történelemfilm, vagy mint könyvadaptáció, már nem annyira.
Természetesen értem, hogy egy 800 oldalas életrajzot nem lehet belesűríteni egy két órás filmbe ferdítés nélkül, de itt helyenként túl sokat költöttek hozzá.
Olyasmit adtak Alan Turing szájába, ami az egyéniségéből elvett. A munkája csapatmunka eredménye volt, nem pedig önálló. Nem ő ajánlkozott fel a feladatra, őt keresték meg. Sokkal nagyobb tudással rendelkezett, mint mutatják, és szerény, visszahúzódó, félénk ember volt, sajátos humorérzékkel. Ezek sajnos nem derülnek ki a filmből.
Az volt az érzésem, izgalmasabbá akarták tenni kitalált kettős ügynökkel, MI6-szel, és a matematikusok nemzetbiztonsági döntéseivel. Pedig a munkássága, gondolatai így is elég érdekesek voltak.
Azért a lényének jó részét sikerült megragadni, ahogy előrelátó gondolatait is. Örülök, hogy emléket állítottak neki, igen jó színészeket választva.
Nagyon tetszett még a film hangulatának alaphangot adó zene, képi világ is.

2015-03-11 16:47:23 peterhappy (5) #24

Tegnap jutott el hozzam a film es mint altalaban, amint internet ele jutottam, ide vezetett az elso utam.
Bevallom, nem gondoltam volna, hogy negyes alatti atlagosztalyzattal es ennyi negativ (es ilyen keves) velemennyel talalkozom.

Nekem borzasztoan tetszett a film, igaz egyebkent is rendkivul erdekelt a tema es bevallom ferfiasan, biztos van nemi elfogultsag az ertekelesemben, szerintem ha Benedict egy pelenkareklamot kuldene moziba, engem azzal is megvenne kilora.

Az egyetlen ami nekem is szurta a szemem, a - bizonyos ertelemben - Sherlockhoz hasonlo karakter. Kis tulzassal Benedict nemi modositgatassal kisujjbol kiraz(hat)ta a szerepet. (ami persze bizonyosan nem igaz)

A kivitelezes azonban szerintem egeszen kivetelesre sikeredett, a lentebb emlitett pontoknak hala: a tobb idopontban valo esszeru ide-oda ugralas, a bejatszasok, a korrajz, a zene, a szineszi jatekok, a forgatokonyv es mindenekelott maga az eredeti, megtortent eset mind-mind (Jason13-ra utalva) ha mestermuve talan nem is (bar hajlok ra), de mindenkeppen felejthetetlen filmelmennye teszi.
Helyenkent kifejezetten megmosolyogtato, majd par vagassal kesobb brutalis gyomrost kioszto mozi.

Szamomra a legdobbenetesebb azonban maga a teny, hogy
- milyen jelentos szerepe volt mindennek a masodik vilaghaboruban, egesz pontosabban annak mihamarabbi befejezeseben
- mennyire mas vilagot eltunk alig 60-70 esztendeje, hogy a massag mennyire sulyos bun volt. A fohos valaszthatott a hormonkezeles vagy a bortonbuntetes kozott? Egyszeruen felfoghatatlan szamomra.
Es - sajnos - nekem epp azert kellett az utolso par perc, nekem az epp hogy megfejelte az addigi elmenyt.


Talan Oscarra-gyurt produktum, de a "halmozott hatasvadaszat" ellen viszont kihangsulyozando, hogy a film megtortent eseten alapul. Nem csupan a forgatokonyviroval szaladt el alo.
Nalam emiatt nem (sem) lehet kerdojeles az erdemjegy.

A film temajanak horderejerol mindent elarul, hogy otven evig titkositott anyagrol beszelunk.
Es II. Erzsebet elott le a kalappal.

2015-03-09 08:16:28 Ubul (4) #23

jó film, kicsit feszengtem alatta, és valamilyen téren jó volt látni Turing életét is...de moziból kijövet csak az járt a fejemben hogy a júniusi zv-re tanulhatom meg újra a Turing gépeket is többek között bonyelmből :D

2015-03-05 20:34:56 Jason13 (4) #22

A Kódjátszma egy ízig-vérig az Oscar-gálára készült mozi, ez pedig elég erőteljesen meg is látszik rajta. Ugye vannak olyan témák, melyeket a zsűritagok kifejezetten preferálnak, mint például az igaz történeten alapuló háborús sztorik, a különc karakterek személyes drámái és bizonyos korok valósághű bemutatása.
Na, ez a mozi nem viccelt, a fent említettek egytől egyig szerepet kaptak a majd kétórás játékidő alatt. Emiatt könnyen egy katyvasszá is válhatott volna az összkép, de mégsem így történt.
Morten Tyldum direktor már a Fejvadászok esetében megmutatta, hogy ért a zsánerek minőségi összekeveréséhez és ezt a képességét itt is kamatoztatta.
Ugrálunk az idősíkok között, hol a II. világháborús kódfejtéseket követhetjük nyomon, hol a főszereplő különcsége kerül bemutatásra és még sorolhatnám.
Az ide-oda csapongások ellenére a cselekmény nem hullik szét, sőt, egy ideig kifejezetten feszes tempót diktál és esélyt sem ad arra, hogy figyelmünk lankadjon. Egyedül az utolsó pár percet éreztem már kissé terjengősnek, de sebaj, az élményen azért ez se rontott olyan sokat.
Mindent összevetve, nem egy felejthetetlen mestermű ez, szimplán egy igényesen levezényelt, érdekes mozi, remek színészi játékokkal, pazar zenei aláfestéssel és értő rendezéssel.

2015-02-20 23:00:55 carmine (3) #21

Az elején még azt gondoltam, hogy ez a film nagyon fog tetszeni fog. Bejött Turing arroganciája, mert mindezt úgy tette, hogy tényleg okosabb volt mindenkinél, amiben Menzies még asszisztált is. Aztán egyszer csak egy bő fél órára gyakorlatilag megállt a film és nem haladt semerre. Aztán amint kicsit megint elindultak a dolgok, mindig közbevágtak egy időugrással, amit én feleslegesnek éreztem, főleg a gyerekkori jelenetek nem tettek hozzá. Mintha a rendező bizonytalan lett volna a történetvezetésben. Viszont a színészi játék egytől egyig hibátlan. Cumberbatch viszi a prímet, de nálam Knightley alakítása is remekül működött. Strong pedig önmagában él a filmben, mint mindig. Ha nem lenne szövege, csak nézne bele a kamerába, az is emlékezetes lenne.

2015-02-10 18:05:30 Rorschach (4) #20

Ó, addig még sok víz lefolyik a Dunán :)

előzmény: BonnyJohnny (#19)

2015-02-10 17:51:25 BonnyJohnny (4) #19

Strong nekem is tetszett. Először arra gondoltam, hogy megnéznék vele egy külön filmet, de aztán rájöttem, van már egy egész franchise-a, aminek épen idén jön a 24. része. :D

előzmény: Rorschach (#18)

2015-02-10 17:26:11 Rorschach (4) #18

Én egészen jól elvoltam a filmmel, Cumberbatch és a többiek is megállják a helyüket (Mark Strong lubickol!), van néhány egészen erős jelenet is, viszont az elég röhejes, hogy a film végi kötelező pár soros epilógusból többet tudunk meg Turing életéről és érdemeiről, mint az azt megelőző száztíz perc alatt.

2015-02-08 13:55:30 Ugor (5) #17

Kössz! ))

előzmény: Olórin (#16)

2015-02-08 13:40:10 Olórin (2) #16

Fair, csak ami a bölényszékletet illeti, az nálam ott jön képbe, ha egy amúgy tényleg érdekes/megrázó történetet ilyen katasztrofális eszközökkel adnak elő.
Egyébként ha a téma érdekel, akkor javaslom ezt: Victim.

előzmény: Ugor (#15)

2015-02-08 01:08:29 Ugor (5) #15

Egy film annyit ér, amennyit a hatása. Pontosabban nekem annyit ér, amekkora hatással van rám. És a szárított bölényszékletet sem érdekel, hogy ki tartja giccsesnek meg hatásvadásznak vagy nem. A technikai részletek meg még kevésbé. Ez most gyomron rúgott, pofon is vert rendesen. Csak ültem ott és nyitva maradt a szám. Tényleg lehet, hogy ilyeneken múlt a második világháború végső kimenetele? Hogy egy hülye enged-e dolgozni egy zsenit vagy sem? Hogy a zseni megkapja-e a munkájához azt, amit kér? Hogy a megmentett ország a szexuális orientáltság miatt tapos el egy zsenit? És hányszor fordult ez elő a történelemben? Iszonyat.

2015-02-08 00:47:54 tomside (?) #14

Ilyesmit szagoltam, akkor ezt is kihagyom...

előzmény: Olórin (#13)

2015-02-07 23:16:16 Olórin (2) #13

Fájdalmasan dilettáns film, amiben másfél óráig konkrétan lófasz se történik, aztán mikor végre előhúzzák a konfliktust, akkor belefojtják az egészet egy 20 perces "fantasztikus dolgot vittél véghez" könny- és giccsmontázsba. A dialógusok borzalmasak. Még egyszer: BOR-ZAL-MA-SAK. De annyira, hogy azoknak a színvonala alapján akár a Transformers 6-on is ülhettem volna.

2015-01-31 13:13:33 Vektor (3) #12

Ezen most nagyon meglepődtem. Lehet, hogy rossz kedélyállapotban ültem be a filmre, de végig feszengtem, annyira kínosnak éreztem a dialógusok egy részét, az egydimenziós karaktereket, a kiszámítható történetet, a manipulatív jeleneteket. Semmi nem működött az utolsó jelenetig, ami megmentette nálam a filmet a kettes osztályzattól. Ott éreztem egyedül, hogy van súlya annak, amit a vásznon látok, és nem csak egy újabb erőtlen írói húzás a nézők szórakoztatásáért. Ha ez a befejezést nem lett volna, akkor simán el lehetett volna adni "A meleg Sherlock kalandjai a második Világháborúban" címen.

2015-01-30 19:29:25 hirien (5) #11

Abszolút zseniális film - és ha nem éppen most jönnék a moziból, és meg tudnék fogalmazni értelmes kritikát, megtenném. De nem megy, ez a film nagy hatással volt/van rám, még napokig kell emsztenem és talán utána tudok majd véleményt írni. Benedict Cumberbatch frenetikusan jó.

2015-01-30 10:06:22 coles (4) #10

Két (vagy több) zsenimozi is fut a szezonban (ha nem is zseniálisak). Érdekes, Hawking bőrébe korábban épp Cumberbatch bújt. Itt is ráég a szerep e "melegvérű szalamandrára". A határidő-dramaturgiára építő moralitásjáték mást is felvillanthatott volna Turing agyszüleményeiből, utóéletéből (pl. a teszt, az Apple logó története, molekuláris biológia...)! A második(?) világégés csak háttér... Egyébként A. Gy. foglalta össze kiválóan: "Turing-teszt Turinghoz: két óránk van egyetlen perspektíva alapján képet alkotni a személyéről - az igazi enigma maga a főhős, ahogyan azzal a film alapjául szolgáló biográfia címe is játszik."

2015-01-25 14:47:02 Gasz András (4) #9

Az értékelés lemaradt bocsesz. 80%
Igen a párbeszédek is ötletesek voltak és ritkán éreztem azt, hogy erőltetettek lennének kivétel az ismételgetett idézet... A különböző idősíkok jó ötletnek bizonyultak, de én máshogy építettem volna fel, néha elég gyorsan, hirtelen váltottak.

2015-01-25 14:39:53 Zalaba Ferenc (4) #8

Nálam már csak a három különböző idősík közötti csodálatos egyensúlyozásért önmagában megérdemli a jó minősítést, és ehhez rengeteget hozzátesznek a remek színészek és a szellemes dialógusok, Keira pedig nem is játszik benne olyan sokat ahhoz, hogy zavaró legyen. :)

előzmény: limupei (#7)

2015-01-24 23:17:24 limupei (3) #7

A brit akcentussal beszélő Sheldon Cooper kibabrál a nácikkal ebben a minden téren tisztességes, de nulla meglepetéssel szolgáló BBC-filmben.

2015-01-23 23:12:28 Gasz András (4) #6

Nagyon tetszettek még az átfedések a konkrét háborús helyszínek és a számok háborúja között! :)
A súlyos döntések és fordulópontok is hatásosak voltak.

2015-01-23 22:05:03 ryood (3) #5

nem. ezt csak úgy megjegyeztem. (na persze az is tény, hogy ezt a "műfajt" nem kedvelem.)

előzmény: flake (#3)

2015-01-23 20:14:33 Gasz András (4) #4

Nálam annyit vont le hogy nem ötös! Néha tényleg nagyon látszódott. Főleg a 6-szor ismételt mondattal..

Egyébként nagy meglepetés, mivel a trailere annó nem fogott meg. Ahhoz képest Cumberbatch hatalmasat nyújtott! Keira se volt ilyen jó rég óta bár az Oscar jelölés talán túlzás nem volt annyi erős tennivalója. A zenéje is hangulatos és érzelmes lett. A Grand Budapest Hotelé pedig inkább amolyan klasszikus zene válogatásnak tűnt, mondjuk illett a humoros filmhez. Mindkettőt Desplat kreálta.
Tetszett az íve is a filmnek. S néhol nemcsak életrajzi film volt hanem dráma, történelmi/háborús és amolyan matek tudományos. :)

2015-01-23 19:04:02 flake (4) #3

Csak kíváncsiságból, de tényleg, no offense: Ez levon valamit az értékéből a szemedben?

előzmény: ryood (#2)

2015-01-23 18:08:55 ryood (3) #2

minden elemében oszkárra gyártott cucc.

2014-10-03 10:47:55 Zalaba Ferenc (4) #1

Akkor ide is:

Magyar cím: Kódjátszma.
Magyar premier: 2015. február 12.