Titanic (1997) ☆ 👁

(James Cameron)

amerikai dráma, katasztrófafilm, szerelmi történet

3,6
★★★☆☆
1637 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2021-05-27 22:06:06 Mario Brothers (5) #143

Leonardo Dicaprio és Kate Winslet nagyszerűek, a látvány pompás, a történet szívbemarkoló és a zene az valami gyönyörű! Nem hiába ez a film kapta a legtöbb Oscart (a Ben-hur és a Gyűrűk ura 3. mellett), hiszen közel tökéletes.

2020-05-31 01:49:37 lizardking (3) #142

23 évvel a bemutató után, végre rászántam magam. Nem is volt annyira giccses, mint amennyire gondoltam, és ami miatt nem mertem eddig megnézni. A trükkök a mai napig elismerésre méltók.

2020-04-30 22:31:33 Leo_Stotch (5) #141

Én továbbra is tartom magam ahhoz, hogy ez a sztori, ez a nagy utazás a szerelmi töltet és körítés nélkül csak egy lelketlen techdemó lett volna.
Arról meg nem tehet a film, h a betétdala utána ömlött a rádióból. Akkor, ott a filmben működött.. Na persze ezt már így nehéz megítélni innen.
Nálam ez így egy kerek történet.

2020-04-30 14:49:41 Danesz99 (5) #140

Az operatőr tuti zsebre vágta... :D

előzmény: Lady Ópium (#137)

2020-04-30 13:28:15 Lady Ópium (3) #139

Akinek 2 anyja van.

előzmény: budaik (#138)

2020-04-30 13:20:23 budaik (3) #138

De akkor ki sírja tele Cameron úrat a nagyszerű történetével?

előzmény: Lady Ópium (#137)

2020-04-30 12:58:50 Lady Ópium (3) #137

Az öreglány bedobta a vízbe, pedig a zaciba tuti sokat adtak volna érte :))

előzmény: Ágó (#136)

2020-04-30 12:50:18 Ágó (5) #136

Fel bizony! :)
Hátha nyomára akadunk Az óceán szíve nyakéknek! ;)

előzmény: Lady Ópium (#135)

2020-04-30 12:48:28 Lady Ópium (3) #135

Látom a hsz-emmel felkavartam kicsit az állóvízet, izéé, óceánt.... :)

2020-04-30 12:32:11 Tenebra (3) #134

Ja, emlékszem, a '90-es évek végén divat volt utálni ezt a filmet, és amikor először ültem le elé (asszem, a tévé adta akkor már), bennem volt ez a félsz, hogy én most egy ilyen "romantikus filmet" nézek meg. Aztán pozitívan csalódtam, mert elég jól ábrázolta a XX. század eleji társadalmat (bár nyilvánvalóan ebben is volt "romantika" a szó másik értelmében), és nagyon szépen építette fel a feszültséget, illetve jó tempóban szabadította el a káoszt. Kb. az a mechanizmusa, ami most a koronaparának: eleinte "áh, mi ez, egy kis jéghegynek mentünk neki", aztán szivárog, majd ömlik be a víz, később megsüllyed a hajó segge, és... és nemsokára mindenki a jeges vízben találja magát. Moziban még nem láttam, de biztosan megnézném (szigorúan 2D-ben), ha újra műsorra tűznék, mert ha valami, akkor ez moziba való, technikai szempontból pazarul megvalósított látványfilm.

@ChrisAdam: Ja, ezt értem, és tudom, hogy a tengerentúlon hajlamosabbak a romantikára és a szentimentalizmusra, habár a 9/11 óta érezhetően az amerikaiak is cinikusabbá váltak, és azért vannak a XX. századból meglehetősen cinikus amerikai filmek is szép számmal. De valóban ez alapvetően hozzátartozik az amerikai karakterhez, hogy "nagy hódítások" meg "nagy szerelmek" határozzák meg az életet. Nem véletlen, hogy a klasszikus dramaturgiában is mindenáron kell "érzelmi motiváció" a hősnek, ami általában egy szerelmi kapcsolat. :'D

előzmény: Ugor (#133)

2020-04-30 12:19:57 Ugor (4) #133

A Déli pályaudvar mellett láttam, még volt ott mozi, talán 1998-ban. Tudom, hogy aggódva mentem megnézni, mert volt valami társadalmi visszhangja, hogy húú, nyál, meg giccs, meg fújmán, akkor mindenkinek trendi volt fikázni a Titanicot, úgy emlékszem. Mi meg, a barátnőmmel, akkor csakazértis! De kellemesen csalódtam! És nem értettem ezt a nagy Titanic-ellenességet, inkább azt gondoltam, hogy ejnye, ez a Cameron mekkora melót fektetett ebbe, és lám, sikerült is! Persze, azóta sem próbáltam erről meggyőzni senkit, mert amúgy reménytelennek tűnik.

2020-04-30 10:24:33 Ágó (5) #132

Van néhány ismerősöm, akik nem kérnek tőlem filmtippet azóta, hogy kiderült, nagy rajongója vagyok Cameron katasztrófafilmjének. De hát mit lehet tenni... :)
Az egyetlen film, amit négyszer is megnéztem moziban. (Nagyon ritka, hogy egyáltalán duplázok valamiből.)
Kaamir 93-as hozzászólásának megy a pacsi!

2020-04-30 10:07:49 ChrisAdam (4) #131

Szerintem ez alapvetően sok amerikai alkotóra igaz, a mi nemtetszésünk pedig a sokkal inkább földhözragadt, európai szemléletnek köszönhető. De a túloldalon nagyon is szeretik az ilyen szentimentális románcokat (hát ennek ékesebb példája nem is lehetne éppen e filmnek a népszerűsége). Ettől függetlenül egyébként simán igaz, hogy Cameron jobban rendez akciót, mint szerelmi sztorit, de inkább itt szerintem arról van szó, hogy egy bizonyos közízlést és igényt szolgál ki.

előzmény: Tenebra (#128)

2020-04-30 10:01:27 critixx (3) #130

Emlékszem, mikor kijött ez a film, 10 éves voltam, szó szerint minden csapból ez folyt (beleértve Celine Dion ominózus dalát is), egyszerűen képtelenség volt kikerülni. A legbizarrabb dolog számomra az volt, mikor a Balaton-parton a turisták Di Caprio és Kate Winslet portréjával ellátott törülközőkkel vonultak ki strandolni.

2020-04-30 08:26:46 Lady Ópium (3) #129

:D

előzmény: Tenebra (#128)

2020-04-30 08:19:20 Tenebra (3) #128

A 3-ast nálam ez a film konkrétan a nyáladzásnak köszönheti, pedig amúgy összességében egy remek katasztrófafilm, illetve izgalmas korrajz is. De ez a sok műmájer romantika, és persze maga a híres betétdal, ami a '90-es évek végén ömlött a rádióból, és utána belefurakodott a fejedbe... Jaj ne, és már itt is van, már szól is az agyamban, úgyhogy hallgatnom is kell valamit, hogy gyorsan kiűzzem onnan! :D :D

Egyébként én már a Terminator szexjelenetét sem túlzottan bírtam, és a Titanic is bizonyította, hogy Cameron nem ért a szenvedély és a szerelem ábrázolásához. Túl szentimentálisan valósítja meg, ez a szentimentalizmus meg sokunktól érthető módon elég távol áll. Talán a Két tűz között a kivétel, ott jót tett a cinizmus és az irónia az egésznek.

2020-04-30 07:05:39 BonnyJohnny (4) #127

Kate Wibsletet konkrétan a tosszullét kerülgeti, ha meghallja. :) Ami azért vicces, mert sokszor kedveskednek neki nyilvános helyeken azzal, hogy lejátszák. :D

előzmény: Lady Ópium (#126)

2020-04-30 06:20:37 Lady Ópium (3) #126

Azért nem gondoltam volna,hogy ennyien megzizzentek tőle:))

előzmény: budaik (#125)

2020-04-30 06:17:19 budaik (3) #125

Szerintem azzal a mai napig sok sok ezren vannak így, a pszichológusok meg degeszre keresik magukat miatta :D

előzmény: Lady Ópium (#124)

2020-04-30 06:09:49 Lady Ópium (3) #124

Celine Dion dalától meg a mai napig ver a víz..

2020-04-30 05:26:40 budaik (3) #123

Szerintem ha baj van a Titanic-kal, amúgy van, akkor az a romantikus szál az. Azt meg Cameron amúgy sem pontosan érti. Bar gyanítom ha azt progresszíven oldja meg, akkor messze nem snnyire népszerű. Úgyhogy a pénz és a rossz ízlés döntött. Izgalmasabb nem lehetett volna, viszont kevésbé nyálas igen. Bőven.

előzmény: Leo_Stotch (#122)

2020-04-29 22:28:44 Leo_Stotch (5) #122

Nem tudom, hogyan lehetett volna mondjuk a Titanicot bonyolultabban, izgalmasabban filmre vinni. Szerintem így tökéletes. Nagy mozi.

előzmény: budaik (#121)

2020-04-29 10:28:01 budaik (3) #121

Amúgy a felsorolás teljesen pontos, pontosan annyira jó , mint az Avatar és társai. Amúgy ez a történet nagyon faék egyszerű. A megvalósítás, akció része nagyon jó, de a dramaturgia vagy a történet itt is meg az Avatar esetében borzasztóan egyszerű.

Azért szerintem készítettek fajsúlyosabb témában bőven jó mozikat, Nolan is és Villeneuve is rendezett nagyon jó és okos filmeket, amelyek nagyvászonra valóak.

előzmény: Leo_Stotch (#117)

2020-04-28 20:37:35 Lady Ópium (3) #120

Nem mondom,hogy nézhezetlen de valószínű annyira élvezném mint Stevie Wonder.
Nekem se tetszhet minden, pedig nem vagyok érzéketlen, de most evvan :)

előzmény: Leo_Stotch (#119)

2020-04-28 20:33:06 Leo_Stotch (5) #119

Én akkor nem láttam. Csak vhs.. majd dvd.. majd mozi.
Na akkor ez nem a Te filmed :)

előzmény: Lady Ópium (#118)

2020-04-28 20:32:06 Lady Ópium (3) #118

Dehogy, anno még moziban, zsibbadtra ültem a seggem, amin még egy rakás popcorn se segített.

előzmény: Leo_Stotch (#117)

2020-04-28 20:24:18 Leo_Stotch (5) #117

Most láttad először?

Szerintem az egyik utolsó Nagy Mozifilm.
Olyan mint A király visszatér, Avatar, Bosszúállók.
Szerencsémre láthattam 2012ben moziban.. lepipált nagyon sok új filmet. Szerintem nem is nézem újra itthon, nem adja azt.

előzmény: Lady Ópium (#116)

2020-04-28 20:21:26 Lady Ópium (3) #116

Talán lehet meg kéne hatódni a filmen, mert, hogy igaztörténet meg minden, néhol nekem csöpögött a romantikától, nem éreztem igazinak.
Néhol giccses és túlzott volt,,amolyan hatásvadász feeling story, happy end nélkül.
Úgy vártam végig a jéghegyet mint a messiást.

2018-08-24 17:34:06 Hannibal Lecter (5) #115

Az Interstellarban elég kínos dialógusok hangzanak el ("A szeretet a válasz" - vagy valami hasonló), és ha a Titanic ultragiccses zárójelenetét ekézzük, egyébként jogosan, akkor ne használjunk kettős mércét: ismerjük el azt is, ha Nolan tolja túl a biciklit. Ráadásul az Interstellar túl hosszú és vontatott ahhoz képest, amit mondani akar, míg a Titanic a maga masszív három órájával sokkal egyenletesebb színvonalú.

előzmény: ChrisAdam (#107)

2018-08-24 17:22:44 Hannibal Lecter (5) #114

Valóban van ilyen szó, még KAB is használja magnum opusában, A modern film irányzataiban Hitchcock kapcsán. :D

előzmény: critixx (#113)

2018-08-24 17:01:45 critixx (3) #113

Bocsánat. Ez esetben Hannibalt illeti a megrovás. :)

előzmény: ChrisAdam (#112)

2018-08-24 16:30:25 ChrisAdam (4) #112

Hannibal szavaival éltem. Egyébként igen, van ilyen szó.

előzmény: critixx (#109)

2018-08-24 16:23:22 kaamir (5) #111

Az bárgyú és naiv. Más kategória.

előzmény: budaik (#110)

2018-08-24 16:22:41 budaik (3) #110

Azért az ostoba jelző talán erős, mert akkor mit mond az ember az AVATAR c mozira, de ez már tényleg off :D

előzmény: kaamir (#108)

2018-08-24 15:57:34 critixx (3) #109

Teljesen OFF, de muszáj:
Mi az a "vizionárius"? Van ilyen szó a magyar nyelvben?
"Látnok", "látnoki", esetleg "látnoki erejű".
Van egy gyönyörű anyanyelvünk, ne csúfoljuk már meg ilyenekkel.
Bocsánat. Nyelvtannáci vége.

előzmény: ChrisAdam (#107)

2018-08-24 15:43:47 kaamir (5) #108

Nem sok ostobább filmet láttam a 2010-es években az Interstellarnál, úgyhogy nálam sztem a top 1000 moziélménybe se fér be (bár technikailag remek, mint általában a Nolan filmek).

előzmény: ChrisAdam (#107)

2018-08-24 15:32:55 ChrisAdam (4) #107

Szerintem bőven lett belőle jelentékeny vizionárius direktor, ha a "középszerű" Prestige-t és Inceptiont nem tekintjük (szerintem mindkettő zseniális), akkor is van egy Dunkirk a listán, ami igen csak erős és egyedi - más. Bőven olyan filmográfiája van már most - pályafutásának közepe táján (?) -, ami bizony jelentékeny. A többi meg: ízlések és pofonok. Meg lehet, hogy túlzó az Interstellar giccse (pont pár hete néztem újra és a végén igencsak rezeg a léc sajna), de az hótbiztos, hogy a 2010-es évek egyik legegyedibb moziélménye.

előzmény: Hannibal Lecter (#106)

2018-08-24 12:09:27 Hannibal Lecter (5) #106

Persze. Ezzel nincs is baj (épp e hűvös perfekcionizmus miatt emlegetik sokan az új Kubrickként, bár e megtisztelő titulusra Paul Thomas Anderson is ugyanúgy aspirálhatna), sőt bizonyos értelemben én is elismerem a kvalitásait, még akkor is, ha nagyon nem tetszik, amivé a mozgóképes Batman-mítoszt formálta. Ugyanakkor vallom, hogy ha a Memento és az Álmatlanság által kitaposott ösvényt töri tovább, igazán jelentékeny vizionárius direktor lehetett volna belőle. Amúgy igen, az Interstellart érdekes módon megpróbálta drámaira hangszerelni, de nagyon nem ment neki, a kísérlete Coelho-t idéző giccsbe fulladt.

előzmény: ChrisAdam (#105)

2018-08-24 11:57:14 ChrisAdam (4) #105

Egyszerűen Nolan maga ilyen. Nem érzelmes ember, hanem egy végtelenül racionális személyiség, ez egyértelműen megjelenik filmjeiben is. Ezért van az, hogy ő az igazi drámában gyengélkedik, az Interstellarnak habár vannak megindító jelenetei, nem azok a csúcspontjai a filmnek, messze nem. De az Inception, a Batman-filmek és A tökéletes trükk sem ezekről híresek. Egyszerűen Chris Nolan az a rendező, akinek nem megy az őszinte megríkatás és ezt minden bizonnyal ő is tudja. Ő az óraműpontos, masszív, bivaly filmek rendezője és kész. Egyébként sok pletyka terjeng, hogy Nolan Aspergeres, nem lennék meglepve.

előzmény: Hannibal Lecter (#102)

2018-08-24 11:36:42 kaamir (5) #104

"Lehet, hogy Nolan minden filmje pazar vizualitású, precízen megszerkesztett dramaturgiai óramű, de számomra hiányzik belőlük a szenvedély, a humor, a fesztelenség, az azonosulásra csábító karakterek."

Szívemből szóltál. Annyira sterilek a filmjei, mint egy műtőasztal. Számomra a humánum az egyik legfontosabb érték - filmekben is -, Nolannél pedig ez fájóan hiányzik.

"etalonokkal is rokonítható, mint a Casablanca, A Keresztapa vagy a Star Wars, még ha jócskán el is marad mindhárom mögött"

Nálam a Titanic személyes ízlés alapján egyértelműen a Casablanca és a SW felett van, de azt elismerem, hogy az említett két alkotás filmtörténeti szempontból jelentősebb.

előzmény: Hannibal Lecter (#102)

2018-08-24 09:34:46 budaik (3) #103

Sajnos a Nolan résszel nem értek egyet (illetve nem sajnos :) ), de a Cameron résszel igen. Ok lehet , hogy a Rose karakterben igazatok van, azért a Titanic-ot nem elemeztem szét, egyszer bőven elég volt látnom, illetve az Avatar is méretes csalódás volt.

A Nolan: nem tudom , hogy fogjam meg a számomra szimpatikus szálat, kb ilyen lehet: szerintem a látványfilmjei nagyon jól sültek el, Tökéletes trükk, Dark Knight, Csillagok között, Eredet, ha nem is a legprogresszívabb filmek, azért az agynak is adnak valamit, sőt. Bár talán a hibája is ez, hogy állandóan "okos" filmet készít, de én szeretem, még ha nem is tartom magam a logika és a racionalitás bajnokának.

Cameron: a zseniális Terminátor után olyan dramaturgiát dolgoz ki, mint egy egyszerű Disney film, csak és kizárólag egyszerű érzelmekre (giccsre?) hajaz, s ez számomra a fájó. Ott a 3 óra látványorgia és nincs megtöltve semennyi "okos" résszel, sőt árnyalattal sem, ezek az én bajaim.

De lehet, hogy majd 1-2 éven belül adok nekik egy új esélyt, viszont nem tudom elképzelni, hogy a közepesből nálam kijöjjön bármelyik :)

előzmény: Hannibal Lecter (#102)

2018-08-23 23:01:57 Hannibal Lecter (5) #102

Szerintem napjainkra mind Cameron, mind pedig Nolan tehetséges, de nem túl egyedi mesteremberré szürkült. Lehet, hogy Nolan minden filmje pazar vizualitású, precízen megszerkesztett dramaturgiai óramű, de számomra hiányzik belőlük a szenvedély, a humor, a fesztelenség, az azonosulásra csábító karakterek. Bár a Dunkirk-öt ennek ellenére is élveztem. Az már átbillent egy határmezsgyén: fokozottan formatudatos, öntörvényű "kísérleti filmként" figyelemreméltó darab. Ellenben szerintem Nolan az Álmatlanság óta nem alkotott műremeket. Cameron pedig a Terminátor 2 óta. A Titanic sikerének egyébként véleményem szerint sem a női főhős a fő oka, hanem az, hogy Cameron remekül szervesítette a különböző archetípusokat: a Titanic-mítoszt és a melodrámák klasszikus szerelmi háromszög-szituációját. És igen, ebben a tekintetben akár olyan - szintén egyszerű ősképekre, mitológiai elemekre épülő - etalonokkal is rokonítható, mint a Casablanca, A Keresztapa vagy a Star Wars, még ha jócskán el is marad mindhárom mögött.

előzmény: budaik (#100)

2018-08-22 00:26:06 Bubu (5) #101

Szerintem nem feltétlenül a romantikus szál miatt rajong annyi nő / lány a filmért, hanem a főhősnő személyisége miatt. Rose karakterével lehet azonosulni: a sok elvárás, megfelelés a szerepének, a nyomás, ami rajta van, a félelem, hogy elveszti önmagát előbb-utóbb. A meg nem értettség érzése, a kilátástalanság.
Komplex karakterek nélkül nehéz szerelmi történetet írni, amire pont az említett Star Wars a jó példa. Azért szeretnek egymásba, mert ezt kívánja a történet, nem azért, mert összeillenek, vagy meglátnak valamit egymásban ( és nem, a homokokról dumálni nem afrodiziákum...).
Mindkettőnél érvényes elem, hogy egy világ választja el őket egymástól, de csak az egyik érződik indokoltnak. Így azt nem érzem kliséhalmaznak, míg a másik óriási bakot lő....

2018-08-21 17:05:19 budaik (3) #100

Ezt nem vitatom, hogy a mostani blockbuster filmek nem annyira velősek (bár azért akármelyik Nolan film veri ezt...) de ennek a sikerességének az egyik fő okozója, az a romantikus szál, ugye rengeteg női rajongója van.

előzmény: Hannibal Lecter (#97)

2018-08-21 17:00:31 budaik (3) #99

A Star Wars drámai vonala azért pár szállal bonyolítja a dolgot, nem mintha az lenne annak a mítosznak az okozója.

előzmény: kaamir (#98)

2018-08-21 16:21:50 kaamir (5) #98

Dehogynem jó, vagy legalábbis lehet jó. A Star Wars ugyanilyen sematikus (khm...szegény fiú és gazdag lány szerelme), népmesei elemekből szőtt film, mégis az egyik legelismertebb klasszikus.

előzmény: budaik (#96)

2018-08-21 16:21:26 Hannibal Lecter (5) #97

Néhány éve néztem újra. Nem, nem 3D-ben. A mai napig prémium kategóriás blockbuster (főleg ha a mostani kínálattal vetjük össze). Azzal vitatkoznék, hogy Cameron karrierjének csúcsa volna (financiálisan talán, de esztétikailag az oeuvre betetőzése a Terminátor), és az érzelmi szál - bár a rendező biztos kézzel vezeti, na meg a két színész is bájos - valóban nem rejt magában érdekes mélységeket. Ellenben technikailag mai szemmel nézve is kifogástalan a Titanic, a látványvilág rabul ejt, az pedig különösen imponál, hogy Cameron nemcsak a melodrámára fordít figyelmet, de a luxushajó mítoszának különböző aspektusaival is. Kitűnő, ahogyan ez a film megjeleníti: a polgári civilizáció is végóráit éli, és a robusztus gőzössel együtt sírba száll.

2018-08-21 16:07:40 budaik (3) #96

Jó ok, szerintem az AVATAR-ban sem működött :D

Amúgy lehet, hogy igazad van, hogy Hollywood így értelmezi a dolgot, vagy így tálalja, de attól még nem jó :)

előzmény: kaamir (#95)

2018-08-21 15:56:39 kaamir (5) #95

Hollywoodhoz sztem az is hozzátartozik, hogy ősrégi, már-már népmesei elemekkel dolgozik sok esetben. Igen, a romantikus szál sematikus, de olyan jól töltik meg élettel, és olyan profin mesélik el, hogy az páratlan.

Az Avatarban pl. azért nem működött ugyanez (vagy nagyon hasonló), mert sokkal gyengébb színészek sokkal árnyalatlanabb karaktereket játszottak, és ott Cameron sem adott elég időt a romantikus szál kibontásának.

előzmény: budaik (#94)

2018-08-21 15:34:19 budaik (3) #94

Persze ízlések és pofonok, s az is lehet, hogy szakmailag rendben volt a film. Jó helyen voltak a kamerák, a világítás profi volt, a díszlet, a hajó belseje kíválóan rekonstruálta az eredetit. De hogy lehetne ez a teljesen sematikus romantikus szál tökéletes? Egy annyira egyszerű és buta gondolat vonalon mozog, a gazdag gyökér és az egyszeri szerethető szegény srác karakter... hm.

előzmény: kaamir (#93)

2018-08-21 08:55:39 kaamir (5) #93

Ha csak egy filmet kéne mondanom, ami megtestesít mindent, ami jó Hollywoodban, akkor alighanem a Titanic lenne az. Az utolsó statisztáig remek minden színész, mágikus a zene, döbbenetes a látvány, tökéletesre csiszolt a dramaturgia, és úgy játszik az érzelmeiddel, hogy nem tudsz nem a hatása alá kerülni. Cameron sok szempontból ezzel a filmmel ért karrierje csúcsára.

2017-05-28 10:13:14 hollyaudreyanne (3) #92

Rose coming-of-age drámája megható és elgondolkoztató, de engem kizökkentett a folyton felbukkanó modern szál. Én maximum csak a végére tettem volna bele, nem úgy, hogy átszőjje az egész filmet.
Billy Zane karaktere szörnyen karikatúraszerű.

2017-05-14 20:47:04 Tudomisén (5) #91

Hamár kommenteltem az Avatart akkor a Titanicot is! :D Lehet nyálas meg szirupos de ahogy az akkori kort megjeleníti és ahogy annak a hangulatát megteremti lenyűgöző! Férfi létemre szeretem bár nem sírtam DiCaprio-ért mikor az akkor még csini Winslet leengedte a víz alá;)

2016-04-23 14:35:06 IzabellaBéres (5) #90

Sziasztok én vagyok megint,segitsetek kérlek titeket!
Hol találom meg a Titanicot PDF-ben Cameron filmje alapján?ugyhogy meséli a történetet,vannak benne párbeszédek stb.....angolul találtam meg csak de nekem nem angolul kell hanem magyarul!!!
Létezik ilyen?hol találom meg?!előre is köszi :P :Dha lehetne,vagy ha megtalálnátok akkk linket kérek!Köszönöm:3

2016-04-20 13:51:05 IzabellaBéres (5) #89

KIVÁLÓ FILM, nagyon sokszor megnéztem és még nagyon sokszor megfogom nézni és nem nyálas egyáltalán nem nyálas. Semmi nincs benne, attól hogy Rose és Jack szerelmes, egy szegény és egy gazdag(adósságok vannak a Bukater család hátterében, de attól még Rose gazdag, mivel ott van(volt)Cal és ő táplálta őket pénzzel :D)Bár Jack melett (ha valóságos alapon lenne a film) sokkal boldogabb és szabadabb lehetett volna,azt kivéve hanem is igaziak,attól elehetett volna játszani,bár mivel Jack meghalt, ezért Rose-nak saját utat kellett változtatni,majd jött az a Calvert,született gyerek is, szall minden úgy történt ahogy Jack mondta (hogy rengeteg gyereket fogsz még szülni)és már Rose valódi életét nem tudjuk meg mivel csak a Titanicon látjuk és idősen, hogy középkorúlag mit ért el azt nem tudjuk, mivel Rose Dewitt Bukater nem igazi, csak fiktív(kivéve azt amit állitólagos lánya mondott) na mind 1 TÖK JÓ FILM ez a lényeg ;)

2016-04-17 19:23:37 csabaga (4) #88

A rádiósukat meg korábban letorkollták,így lefeküdt aludni és nem vehette a segélyhívó üzenetet.Mindenki megmenekülhetett volna,látótávolságon belül voltak.

2016-04-17 19:04:27 IzabellaBéres (5) #87

Californian azt hitte, hogy a Titanicon megint valami buli folyik, és azért lövöldöznek. Pedig jóval közelebb voltak, mint a Karpatia.Szóval megmenekülhettek volna.Amugy Margaret Molly Brown,mesélt ott valamit,hogy ez a szerelmi töri valójában 80%-ban valós,természetesen meghalt már.Pontosan nem tudni,Wiki-be talán megvan,vagy hol is olvastam.Bár lehetett hasonló pár Rose-hoz és Jack-hez de ilyen repülős,korlátos jelenetek nem voltakXD :D és autós,szeretkezős rész,biztos nem volt,Cameron agyába született,bár annak ellenére hogy csak fiktív karakterek,nem lehet őket úgy elképzelni hogy nem léteztek volna,bár ezt már soha nem tudjuk meg,mivel a Titanic roncsa lehet 10 kb 30 év mulva már sehol sem lesz.Szó szerint szétmálik mint egy darab papir,mikor sokáig van a vizben.És nem is ettől függ a töri.És egy pár érdekesség!
-Rose estélyi ruhájá-nak másolatát elálverezték,később Cameron(nem tudni honann)visza szerezte.
-Arról az állitólagos tóról,amiről Jack beszél,az még 1912-ben nem létezett,csak 6 évvel a Titanic süllyedése után.
-Egy alapból igaz lehet Rose és Jack szerelmi sztorija,mivel fenn van az interneten egy olyan hír,ami alapján"Rose"állitólagos lánya nyilatkozik,hogy ő a Titanicon fogant(autós rész)bár ez csak 50%-ban igaz,ő ezt állitja,és szerinte valóságos alapja van a Cameron fajta filmnek,csak eljátszák Leo és Kate.
-ez a film jóval drágább voolt,mint mint anno a Titanic megépitése,mivel kikelett fizetni a szereplőket,és a dekorációt meg stb...stb....
-Gloria Stuart(Stewart) már élt mikor a Titanic elsüllyedt,ezér is őt választotta Cameron az idős Rose szerepére.
-A Titanic belfasti építése közben két munkás meghalt és további 246 megsérült.(1912-ben)
-A Titanic utasai közül mindössze 306 ember holteste került elő.(1912-ben)
-Amikor az újságban kiirták hogy elsülyedt a Titanic,jókorát hazudtak,mivel azt hazudták,senki nem halt meg,közben több mint 500 ember teste lebegett a vizen.
-Az R.M.S. Titanic az egyetlen olyan óceánjáró, ami jégheggyel ütközött.(eddig)
-Sokán mondják hogy valójában nem is a Titanic,hanem az Olympic sülyedt el,valójában a Gigantic is a testvér hajójuk volt,mert mind a 3 hajó a White Star Line tulajdona volt(J.Bruse.Ismay,Mr.Andrews.)
-A Titanic szintjeit összekötő lépcsőt sokkal nagyobbra tervezték a filmben, mint amekkora az a valóságban volt, ugyanis a 20. század eleji ember testmagassága jóval kisebb volt, mint a mostani embereké.
-Jack karaktere egy kiváló művész, aki rajzait is magával viszi a hajóra. Rose egyből beleszeret az ifjú tehetségbe, és megkéri, hadd álljon ő is modellt Dawsonnak. Az ominózus jelenetben DiCapriót rajzolni láthatjuk, ám az valójában nem az ő keze, hanem James Cameroné. Érdekesség, hogy a rendező bal kezes volt, Leonardo pedig jobb, így végül tükrözni kellett a képet a valós hatás érdekében.
-a hajón valójában volt egy Joseph Dawson nevű pasas,aki életét vesztette,ám ezt Cameron már akkor tudta meg,mikor már Jack Dawson karaktere kivolt találva és Leo is rajta volt a szerepén.
Nahát enyi amit én gondolok(tudok):))ÜDV mindenkinek..sziasztokk(rem segitettem,még találtok a google-én,vagy a you tuben.)

2014-08-06 20:34:27 sajoferenc (4) #86

Amikor Jack megpróbálja lebeszélni Rose-t arról, hogy a jéghideg óceánba vesse magát, a lékhorgászós tanmese közben csúnya bakit ejtettek a készítők. Az említett tó ugyanis akkor még nem is létezett, 6 évvel a Titanic elsüllyedése után hozták létre

2014-05-05 09:13:40 Szaracén (3) #85

Hátööö...jó...csak iszonyatosan NYÁLAS! -.-"

2014-04-27 03:22:29 Spirit (?) #84

"Are you ready go back to Titanic?"
Ez a film nagyon buta. _Buta_

2013-12-17 21:52:09 lonecoyote (2) #83

Teljesen átlagos film szerintem. Nekem legalábbis semmi különlegeset nem nyújt egy már ezerszer látott szerelmi történet, egy csomó jól megcsinált speciális effekt meg végképp nem. Ráadásul a film elég szirupos is. 10/4

2012-05-19 10:52:17 Henriett (5) #82

Gyermekkorom egyik legmeghatározóbb filmje. Nekem személy szerint nagyon tetszik,szépen felépített történet,zseniális színészi játék,gyönyörű helyszín(ek).
Én csak dicsérni tudom. Nálam 10/10.

2012-05-09 14:15:57 SoZi (5) #81

Naggyon jó lett a 3D! Még a szimpla beszélgetős jelenetek is mély teret kaptak, gyönyörűen néz ki az egész. Nem úgy, mint a Star Wars ep-I, ami óriási csalódás volt a 3D terén!

2012-04-27 22:00:53 The Hungarian (5) #80

Először videokazettán, aztán DVD-n láttam, mindkétszer egy átlagos tévén. Most, moziban nézve azonban egészen kiszélesedett az élmény, és nem csak a vászon méretére gondolok. És lehet nem egyet érteni, de tulajdonképpen azóta sem készült ennyire látványos produkció. Rendkívüli film, minden ízében.

2012-04-15 23:53:57 TomPowell (5) #79

Titanic 3D

A szakdolgozatommal az utóbbi időben annyira elhavazódtam, hogy a sors furcsa fintorának hála pont ma, a Titanic elsüllyedésének 100. évfordulóján sikerült végre megnéznem moziban. És hihetetlen, hogy a nagyvászon mennyit ad Cameron opusához. Alapból a film minden képkockáján érződik Cameron mély rajongása a hajómonstrum és annak története iránt, ez a mozi teremben ülve pedig csak hatványozódik, megtámogatva az egyik legszebb konvertált 3D-vel. Annak ellenére, hogy a szerelmi szál mindig kicsit gejlnek tűnik (és néha valóban az), film alatt valahogy nem tudok haragudni erre a részre sem, mert a DiCaprio-Winslet párosra annyira jó ránézni. Ha az óta nem tettek le volna semmi érdemlegeset az asztalra – ami szerencsére nem így történt – akkor is bevonultak voltak volna a filmtörténet halhatatlanjai közé. Mondjuk ettől függetlenül néha ez a rész túl van beszélve, de kétségtelenül szükséges, hiszen ez idő alatt a még harmadik szereplőként megbúvó hajó a film második felére már abszolút egyeduralkodóvá lép elő. És én különösen ezért a részért vagyok hálás Cameronnak – a mellettem sutyorgó tinilányok meg inkább az első feléért. A katasztrófa alatt az jutott eszembe, hogy manapság már nem feltétlenül tudnak ilyen erőteljesen pusztítani a vásznon (már Cameron se) mert mindent annyira eluralt az élettelen 1-esekből és 0-ákból álló CGI (persze ezeket is szeretem, de nekem mind a mai napig jobban tetszik, ha valamit felépítenek, és azt a film kedvéért elpusztítják, ennek pedig iskolapéldája a Titanic). James Horner zenéje még ennyi év után is hatásos, és a már említett színész duón kívül a kis szerepekben is tündöklő Bates-Garber-Hill trió maradt meg bennem a leginkább (Billy Zane meg az óta rendesen lecsúszott, ha azt nézzük, hogy egykor „A világ urával” dolgozhatott, manapság meg Sas Tamással). Nem tökéletes film a Titanic, de az a tisztelet, amit Cameron áthoz a vásznon, ha nem is feledteti el a film hibáit, de megbocsájthatóvá teszi azokat.

90%

2012-04-15 14:42:48 critixx (3) #78

Már láttam, de nagyon vicces. Különösen a Michael Bay-es rész. :D

előzmény: Hannibal Lecter (#76)

2012-04-15 14:33:53 Cesare Gonzago (5) #77

Kár lenne tagadnom, minden szavaddal egyetértek. Az osztályzatomat is feljavítom jelesre. :)

előzmény: Daemiaen (#74)

2012-04-15 14:23:45 Hannibal Lecter (5) #76

Zseniális! :)

előzmény: koke (#70)

2012-04-15 11:39:00 slawter (4) #75

Köszi szépen! :D Ezen szakadok 5 perce xd

előzmény: koke (#70)

2012-04-15 11:12:16 Daemiaen (5) #74

Csudajó élmény volt a 1998. január 22-ikei, az akkor etalonnak számító Hollywood Multiplex Duna Plaza (akkor még) 9-es termében született élményt követően ezúttal IMAX-ben is tanúja lenni a '90-es évek Griffith-t, DeMille-t vagy Wylert idéző megalomán legszuperebb szuperprodukciójának. Minden túlzásával, önös érdekével együtt egy fantasztikus hollywoodi produktum a Titanic, amely valóban megérdemelte ismételten a mozivásznat.

2012-04-15 01:50:37 Ágó (5) #73

A 3D korrekt, a film pedig még mindig az egyik leghatásosabb alkotás, ami valaha mozikba került.

2012-04-12 16:07:08 Cesare Gonzago (5) #72

Valóban patyolat tiszta. Ám az én fejem megfájdult, miközben néztem (hatodikán, az Alléban). A hagyományos film híve voltam, az is maradok. :)

2012-04-12 15:31:38 largo (4) #71

A 3D csodás!
A baljós árnyak blődlijéhez képest, ez olyan, mintha erre forgatták volna. A kép patyolat tiszta. Nagyszerű élmény.

2012-04-11 09:37:46 koke (3) #70

Ilyen: [link] :D

előzmény: largo (#69)

2012-04-06 10:04:42 largo (4) #69

Aki most beült rá, milyen a 3D?

2012-04-03 11:19:33 grofjardanhazy (4) #68

A filmet először elég kicsiként láttam ahhoz, hogy kellőképp tudjam értékelni. Nemrég újranézve úgy éreztem, megérdemli a négyest. Előttem már mindent elmondtatok.

Vonatkozó cikk csabaga-nak:

A Titanic jégheggyel való ütközése csak egy optikai illúziónak köszönhető?

előzmény: csabaga (#65)

2012-03-25 19:17:48 Karesz84 (4) #67

Lenyűgöző film. Erőteljesen magával ragad.
Nem tudok szó nélkül elmenni a negatív sztereotípiák mellett, mint ahogyan pl. a "gazdagok sablonosak, unalmasak és unatkoznak, ellenben a szegények és nincstelenek óriási hangulatban buliznak" motívumokat ábrázolja... Valószínű ezen tudatalatti programok miatt is lett ilyen "nép-szerű" ez a film.

2012-02-02 21:10:15 BonnyJohnny (4) #66

A megsiratás magánéleti magyarázata nálam, hogy akkoriban volt egy lány, akiért én is szívesen vállaltam volna egy utat a Titanicon. Ilyen erős érzelmeket (mint akkor én, és a filmben Jack) nem mindenki él át. Feltételezem, a sok negatív kritika is ennek köszönhető. A legtöbb felnőtt nem hiszi el, hogy ilyen lehetséges, és giccsnek véli a film sok (amúgy valóban giccses) jelenetét. Bizonyos szempontból szerencsésnek érzem magam, hogy a fiatal kori butaság, és a tiszta szerelem időszaka nálam egybeesett (ahogy a főszereplő Jacknél is). Ugyanazt sem előbb, sem utóbb érezhettem. Bár a film PG-13, biztos vagyok benne, hogy felnőttkor előtt teljességében nem élvezhető.

előzmény: ChrisAdam (#64)

2012-02-02 17:21:09 csabaga (4) #65

Mennyi minden is kellett ahhoz,hogy ez a hajó elsüllyedjen és ennyi ember meghaljon:

1.Túl északon és túl gyorsan haladt.
2.A jéghegyek ellenére sem lassított.
3.Az árbockosárban ülőknél nem volt távcső!
4.A hátramenet jó döntés volt,a fordulat már kevésbé.
5.A rekeszeket nem építették elég magasra
6.Kevés volt a mentőcsónak(bár a számuk megfelelt az akkori előírásoknak) és a meglevő helyeket sem használták ki.
7.Volt egész közel egy hajó,de csak egy távírásza volt,aki éjszakára kikapcsolta a gépet és lefeküdt aludni.

2012-02-02 15:42:53 ChrisAdam (4) #64

Én pont ezért nem tudok dönteni. Bár ötöst adnék rá néhol, de azért azt se tenném tiszta szívvel. Ezért maradok a négyesnél (és ezért van az, hogy ez az a film, aminél mindig változtatom a szavazatomat). Én ugyan nem sirattam meg, de remek atása volt rám (és a kistesóimra is). Karácsony első napjának estéjén adta a Cool és hát akkor már megnézzük az egész családdal (mind a 194 percet!). Másnap reggel meg még egyszer, amikor ismételték. Majdnem tökéletes. Csak valahogy a első óra kicsit unalmas, de a finálé nekem a TOP 10-ben benne van.

előzmény: BonnyJohnny (#63)

2012-02-02 00:24:24 BonnyJohnny (4) #63

Tíz éves voltam, mikor megjelent a film, de húsz éves koromig nem került a szemem elé. Akkor magánéleti okokból (meg talán életkorból kifolyólag is) igen fogékonynak bizonyultam a film romantikájára... mitagadás megkönnyeztem a végét. (És, még enyhén fogalmaztam.) Most, már "öreg róka" vagyok a lányok és a filmek területén (már négy évvel ezelőtti önmagamhoz képest persze :P), és be kell látni, hogy klisés és giccses a film ezen része. Legfeljebb egy erős hármast remélhetne (mint mondjuk az idei War Horse). De ezúttal a film más érdemei fogtak meg. Ez a film ugyanis egy rendkívül pontos és kétségkívül szép dokumentumfilm a Titanicról és katasztrófájáról, valamint a lehető leggrandiózusabb mementója az ember egyik legnagyobb technikai csodájának (mert az), és annak gyakorlatilag sorsszerű és tanulságos bukásának. Ami tanmeseként szintén megkapná a sablonos jelzőt, de ez (sajnos) igaz történet. Így a tanulság még meghatározóbb. A harmadik aspektusa a filmnek (ami eddig érthetetlen módon elkerülte a figyelmemet, pedig a három órás film felét teszi ki) az a hamisítatlan Cameroni pusztítás és akció parádé. Ezúttal persze nem robotok, szörnyek, vagy terroristák ellen, hanem egy menthetetlenül süllyedő hajó ellen. Ami kegyetlenségével simán méltó párja egy terminátornak. És persze nem lövöldözésekkel és robbantásokkal (bár ezek is vannak benne), de a Cameronra jellemző karakterközpontú, pergős, humort és drámát sem nélkülöző akcióval.
Igazából ezen a filmen is látszik, hogy Cameron jó rendező. Ha a film értékelhetőbb részei nem is lennének erre bizonyítékok, a tény, hogy ezt a nyilvánvaló giccsparádét képes volt úgy eladni, ahogy, mindenképpen perdöntő. Azóta sem érti senki, hogy csinálta. (Pedig azóta megcsinálta mégegyszer...)
Technikai téren pedig kifogástalan a film. Azokat a díjakat mind megérdemelte. Bár, ahogy lentebb megjegyezték, szerencsés évet fogott ki, tarolása gyakorlatilag vitathatatlan. Akár egy évvel korábban, akár egy évvel később, már keményebb ellenfeleket kapott volna. Persze ez nem mentség a legjobb film díjára, ami abban az évben nyilvánvalóan nem a Titanic volt. A vélemények talán megoszlanának, hogy akkor mi (szerintem az L. A.), de a nagytöbbség biztosan nem a Titanicot tenné a csúcsra. De talán úgy van rendjén, hogy egy film, ami ennyire uralta a szezonját, megkapja a fődíjat is... én aztán nem irigylem Camerontól.
Bő lére eresztett véleményem lényege az, hogy ez a film az én felfogásom szerint nem lehet közepes. Ez a film jó. És nem csak kétségbevonhatatlan érdemei miatt, de számomra élvezhető is volt a három óra, amit nyújtani tudott. Bár ezúttal nem sírtam rajta, és valószínűtlen, hogy ezután valaha is fogok, de tény, hogy első nézésre megfogott érzelmileg. Második megtekintésre pedig (jobb szó híján) szellemileg.

2011-12-26 13:51:29 dorothygale (5) #62

http://hu.wikipedia.org/wiki/RMS_Titanic. Link, Hogy valósàgos legyen....

2011-12-25 22:47:22 ChrisAdam (4) #61

Az a pár sör nagyon jót tett, mert most majdnem megadtam az ötöst. :)

2011-12-12 03:07:38 BladesOrsi (5) #60

Ez így mind szép és jó, de mint nagy Tolkien-fan, mégsem érzem úgy, hogy a film ezáltal hű lesz a könyvhöz. Sőt.

Amúgy meg herótom van ezektől a két részes filmektől..

előzmény: Gasz András (#58)

2011-12-02 11:26:49 ChrisAdam (4) #59

Nekem nincs bajom vele, hogy 2 részben jön. Valószínű megint hasonló látványban leszünk, mint a Gyűrűk Uránál.

2011-12-02 10:34:27 Gasz András (4) #58

Off picit: Hát igen már 2008-ban is 2 film terv volt. Igaz akkor a másik amolyan átkötő film lett volna. Most pedig a Hobbit végülis 2 részben jön, de azért mert a Gyűrűk Ura könyv függelékeiben lévő történések is benne lesznek, mivel azok a Hobbit idején játszódnak. (Fehér Tanács, Dol Goldur-i nyomozás stb.) Ezért lesz 2 részes és ezért lesz benne pl Szarumán is.

2011-12-02 09:27:59 BonnyJohnny (4) #57

Ez már egy ideje OFF, de majd jön egy illetékes, és áthelyezi.
Addig is:
Peter Jackson emlékeim szerint mindig is két részben képzelte el a Hobbitot. Márpedig, mikor eltervezte, az még jóval Potter utolsó kalandja és főleg a ragyogó vámpírok előtt volt időben.

2011-12-02 07:30:02 ChrisAdam (4) #56

Csak a pénzért. PJ is behódolt ennek a szedjükkettéatöbbpénzért-mániának, amit a Harry Potter kezdett el, az Alkonyat folytatott.

előzmény: BladesOrsi (#55)

2011-12-02 02:38:08 BladesOrsi (5) #55

A Hobbittól nem kell félni, király lesz! A történet viszont egy filmben is el lehetne mesélni, nem értem minek ment bele PJ a két részbe..

2011-11-26 15:36:40 ChrisAdam (4) #54

A Hobbittól én is félek. Megint összekapar pár milliót és min. 4 Oscar, hacsak Jackson nem csapott nagyon mellé.

előzmény: Corey (#53)

2011-11-26 15:09:11 Corey (3) #53

"Szerintem a Gyűrűk Ura az elmúlt évtized legegyértelműbb és legmegérdemeltebb győztese."
Nana, a Nem vénnek való vidéket ne felejtsük el, bár ez a "legmegérdemeltebb" dolog is inkább attól függ, hogy éppen milyen szerepben akar tetszelegni az Oscar.
És ha kicsit előre tekintünk, jövőre végre a technikai díjakért is komoly harc lesz:Hobbit, Prometheus, TDKR, Avengers....presztízs ütközet.

2011-11-26 14:39:16 ChrisAdam (4) #52

A 11 Oscarosok közül egyértelmű, hogy a Ben Hur az, ami veri a LOTR-ot és ezt. Az a film nem csak technikai díjakat kapott, hanem a színészek, a zene és a persze a film díját is. A Gyűrűk Ura szerintem is megérdemelte a díjait. A leglátványosabb film, ami eddig készült. De nálam még mindig a BH marad a nyerő.
És igen, a Szigorúan bizalmas talán tényleg jobb, mint Az ördög ügyvédje, de én akkor is igazságtalannak tartom, hogy ilyen kevés díjat kapott. (Talán azért, mert ilyen témát dolgoz fel.)

2011-11-26 14:27:14 BladesOrsi (5) #51

"Szerintem a Gyűrűk Ura az elmúlt évtized legegyértelműbb és legmegérdemeltebb győztese." Úgy bizony!
Mindenesetre én a Titanic díjaival is egyetértek.

2011-11-25 22:43:48 Leslie (5) #50

A Titanic díjainak a jó része technikai díj, azokat nehéz elvitatni. Hasonló a helyzet a Gyűrűk Uránál is, de ott a fődíjak is megérdemeltek. Szerintem a Gyűrűk Ura az elmúlt évtized legegyértelműbb és legmegérdemeltebb győztese.
Az ördög ügyvédje jelölve sem volt a díjakra, ezért nem volt vetélytárs. A színészi és a forgatókönyv díjat amúgy sem a Titanic kapta.
Akkor, 97-ben az év legjobb filmje elég egyértelműen a Szigorúan bizalmas volt. Ez elől a film elől vette el a Titanic a két fődíjat.

2011-11-25 22:38:49 slawter (4) #49

A Gyűrűk Ura technikai téren tarolt. Amit a Weta, meg Peter J. letett az asztalra, az szerintem a 2003-as évben verhetetlen volt. Kícáncsi lennék, mi érdemelte volna meg jobban a díjakat (a legjobb filmet nem számítva).

előzmény: csabaga (#46)

2011-11-25 22:24:02 ChrisAdam (4) #48

Ott van például Az ördög ügyvédje. Az is kaphatott volna legalább hármat (Al Pacino, forgatókönyv, és én még a legjobb filmet is neki adtam volna).

2011-11-25 21:48:51 largo (4) #47

A Titaticnak nagyon szerencsés éve volt. Sok kategóriában nem is volt vetélytársa. Korábban/később 1 évvel már nem jött volna össze a 11.

előzmény: ChrisAdam (#45)

2011-11-25 17:20:56 csabaga (4) #46

Nem hiszem,Akkor a szereplők is nyertek volna valamit.
Nekem a LOTR III. díjai sokkal érthetetlenebbek.
Ha a díjak erősségét nézzük,még mindig a Ben Hur az első a magát agyonnyert alkotások közül..

előzmény: ChrisAdam (#45)

2011-11-24 22:26:09 ChrisAdam (4) #45

Máig nem fér a fejembe, hogy ez hogy kaphatta meg a 11 szobrocskát. Bunda volt, vagy mi?

2011-11-18 10:20:46 simijohnny (5) #44

Ma már annyira nem vonz, a 3-d-ért meg fizessen aki akar. Cameron biztosan zsebretesz belőle pár millát, mondjuk érthető is és tegyen is, ez a legjobb és legszebb giccsparádé, amit valaha készítettek (na meg persze az Armageddon :D).

  • 1
  • 2