Nightcrawler (2014) ☆ 👁

Éjjeli féreg

(Dan Gilroy)

amerikai dráma, krimi, thriller

4,2
★★★★☆
896 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-04-01 11:54:33 Nordbright (4) #86

Részben valami hasonló érzésem volt nekem is a filmmel kapcsolatosan. Szenzációs színész Jake, számomra abszolút az elsők között van (főleg mióta az Enemy helyszíneit is volt szerencsém meglátogatni/bejárni Torontóban - lásd profilképem).
Néhol viszont eléggé kiszámíthatónak éreztem a történetet, ha nem is pontosan, de többször meg tudtam jósolni nagyjából mi fog történni, mit fog kitalálni a főhős - talán ezért is nincs szívem megadni az ötöst (és a többi filmjéhez viszonyítva sem). Inkább 4,5.
A zenét említik még néhányan. Hát nem tudom. Én vagy teljesen belebambultam a történetbe, vagy nem fogott meg a zene, de egy hangot sem tudnék visszaidézni belőle (nem úgy a Donnie Darko vagy Enemy hanghatásaiból, ami ugye...nem is kell részletezni).
Illetve sokan még a végét dícsérik az "utolsó mondattal". Például ezen a téren is volt némi hiányérzetem.
Én ezt nem érzem annyira ütősnek. Az előzmények alapján valami komolyabb "eseményre" vagy fordulatra számíottam, de ettől függetlenül összességében nem csalódás.
Én mondjuk végig azt hittem, hogy a főszereplő odáig jut el, hogy maga rendez meg egy véres jelenetet az elejétől a végéig. Persze valamilyen szempontból így is ez történt, de azért elég áttételesen (mondjuk nem saját kezűleg). A film elején látott agresszió/tettlegesség alapján arra számítottam, hogy ez az érzés eluralkodik rajta és akár valakit képes megölni is, hogy hitelesen tudjon róla beszámolni. És azt hittem, hogy jó eséllyel le is kapcsolják valahogy a zsaruk... aztán ebből valami komor befejezés jön... valami személyesen a főhőst érintő dráma.
Egyébként nem is értem (és biztos vagyok benne, hogy nem is így van) a rendőrség bénázását. Kizárt dolog, hogy valaki úgy "össze tudja tapicskolni" egy bűntény helyszínét, hogy annak semmilyen következménye nincs. Ráadásul "elmenekül" és nem várja meg a kiérkező egységeket és meg sem kérdezi senki tőle, hogy ezt hogy gondolta. Valószínűleg úgy bevágták volna pár napra amíg nem tisztázza magát, mint a huzat. Honnan tudják, hogy nem vett részt a bűncselekményben? Mert azt mondja? Mert kamera volt nála? És akkor? Szóval volt pár paradox vagy életserűtlen szitu a filmben, azt be kell vallani.

előzmény: ChrisAdam (#84)

2018-08-31 22:16:51 Xaos (5) #85

Talán Christian Bale-t is el tudtam volna képzelni a főszerepre az Amerikai Pszicho után, de Gyllenhaal is remek választás volt.

2017-02-07 23:58:53 ChrisAdam (5) #84

Talán ez az a film, ami a legtöbbet dekkolt a merevlemezemen, már két éve letöltöttem és azóta tologattam ide-oda, ma éppen láttam belőle egy snittet valahol, mondom ez egy jel, megnézem.
Nagyon beteg film, tényleg így az egész, de közben meg húsbamaróan valósághű. Jake Gyllenhaal....
...Jake Gyllenhaal. Én, én azt hiszem... azt hiszem, hogy holnap reggel az első dolgom az lesz, hogy kimegyek a határba és addig nem jövök vissza, amíg komplett oltárt nem emeltem ennek az embernek. Szenzációs. Már nem is tudom megszámolni, hogy hány filmjében nyűgözött le. De csak azért is megszámolom. Kilenc filmet láttam belőle, ebből... lássuk csak: Éjszakai ragadozók, Ellenség, Fogságban, Az utolsó műszak, Donnie Darko, Túl a barátságon és még ott van egy Zodiákus meg egy Forráskód. Ebből legalább az első öt egy nagy wow, az Éjszakai ragadozók és az Éjjeli féreg pedig a legjobbjai. Hát basszus. És akkor egy kicseszett jelölés árválkodik a neve mellett, plusz két Golden Globe jelölés, hát milyen szörnyen zord ez a világ.
Na de.
A film mindvégig tartja a színvonalát, amibe belevágott, azt szépen végigviszi, egy percre sem untam, mindvégig feszült, a finálé pedig hatalmas, zseniális. És rettenetesen fájdalmas, sokkoló. Mégis valami hiányzik belőle, valami nincs tökéletesen rendben ezzel a filmmel, vagy éppen csak rossz nézni, vagy nyomasztó és az ember kilöki magából, de nem érzem igazán nagy ötösnek. Ötös, de a gyengébbik fajtából. Persze micsoda középszer lenne ez Jake barátunk nélkül, azért megint itt egy olyan film, aminél a színészi játék rendesen felpumpálja a filmet.

2016-09-15 02:06:01 The Cortez (5) #83

2014 egyik legerősebb filmje. Egy köztünk élő, gátlástalan pszichopata felemelkedéstörténetét mutatja be tűélesen. Alantas eszközökkel, környezete manipulálásával éri el céljait, és tör fel a csúcsra. Jake Gyllenhaal ijesztő hitelességgel hozza ezt az ellenszenves karaktert.
Nem csak egy valóságos sztorit tár elénk a mozi, hanem ezerrel rántja le a leplet az arcunkba tóduló, szenzációhajhász kertévés hírműsorokról, és bevezet minket a médiát pörgető pszichopaták világába.
Az egyik legütősebb médiakritikus film, sötét, elborult hangulattal. Mindenkinek Kötelező!

2016-05-23 01:29:24 Xuja (4) #82

Fajsúlyos, kényelmetlen, kompromisszummentes. A Taxisofőrhöz nem hasonlítanám (minőségben azért nem ér fel vele, de tematikában helytálló a párhuzam). Gyllenhaal eggyé válik a szereppel, félelmetes alakítás.

2016-03-28 10:41:29 agymosott09 (5) #81

Ez a legjobb film ebben az évtizedben azt hiszem. A Taxisofőr 21. századi, sokkal sötétebb, groteszkebb változata. Mondanivaló és elképesztően feszesen pergő forgatókönyv egyszerre, zseniálisan megcsinált akciójelenetekkel, gyönyörűen fotózott Los Angelesszel. A zenét én is kiemelném, minden részletre odafigyeltek. De ha csak Jake Gyllenhaal alakítását nézem, akkor is, a film, mint műfaj egy új tetőpontja a Nightcrawler.

2016-01-03 01:25:58 Fonghi (5) #80

Dehát az autós üldözés itt lényeges elem volt, mert a sztori is úgy jött ki (társgyilkosság), plusz mert megtanították a többi amerikai filmben, hogy erre kell élvezni a nézőnek, és épp ezért kellett ilyet filmeznie. Különben nem csak a médiáról, hanem amerika egy létező arcáról is szólt ez. Meg érdekes, hogy bár igazi volt a felvétel, de megrendezett is, szóval valahol most sem az igazságot látták a nézők, hanem át lettek verve. Erősen reménykedtem, hogy a befejezés nem okoz csalódást, és nem okozott.

előzmény: ilozka (#79)

2015-12-19 22:54:21 ilozka (5) #79

Zseniális film, minden munkavállalónak, vállalkozónak no meg tévénézőnek "kötelező olvasmány". Gyllenhaal nekem eddig nem tűnt fel,de itt nagyot alakított. Amerikai film, bűn meg bűnüldözés a téma, így sajnos a kötelező gagyi autós üldözés sem maradhatott ki, de ez mit sem von le az értékéből.

2015-10-12 12:16:04 Zoliz (5) #78

Nagyon tetszett a film, szimplán zseniális, mert a média férgességét mutatja be, ezért be se kapcsolom a TVt mert úgysem látom az igazság minden részletét, mert pszihopaták vernek át benne minket általa. Tisztelet persze a kivételnek mert nem mindegyik tévés pszihopata, de van köztük szép számmal az bizonyos.

2015-08-27 21:57:59 Leo_Stotch (5) #77

Bivaly négyes, vagy szalmaszál ötös. A magyar cím roppant találó. Igazi féreg, mindemellett okos, kegyetlen, számító főhős, főszereplő. Mossa kezeit, manipulál mindenkit, közeben csak filmez, filmez. A házas és a kínais jelenet mesteri, de az egész felépítése, ahogy eljut idáig, felépíti a céget, megtalálja a számításait..csodás képekkel.

2015-07-31 21:14:28 Mikkey (5) #76

Karambol + Bringing Out the Dead = Éjjeli Féreg
jók a fűszerek benne

2015-07-29 14:39:59 violinreka (4) #75

Minden a helyén volt a filmben. Gyllenhaalt egyébként nem kedvelem, de ezt igazán rászabták (vagy ő szabta magát a filmre), a lényeg hogy végig fenntartotta az érdeklődést, egyetlen lapos jelenetet sem tudnék mondani, pedig azért ez nem egy pörgős film.
A vége pedig üdítő volt.végre nem hepiend - legalábbis a hagyományos értelemben

2015-07-24 23:59:09 Mizi (4) #74

Még alszom rá egyet.

előzmény: BalaKovesi (#73)

2015-07-24 22:49:09 BalaKovesi (5) #73

És mégsem ötös? :) Mi hiányzik belőle? :)

előzmény: Mizi (#72)

2015-07-24 21:55:30 Mizi (4) #72

Egy toppon lévő Gyllenhaal, stílusos rendezés, lenyűgöző képek, szép történet.

2015-05-11 23:18:51 BonnyJohnny (5) #71

A magamhoz hasonló botfülüek hajlamosak nem észrevenni az ilyen zenét, pedig ahogy írod is, ott van az, és azzal együtt éri el a hatást.

előzmény: Rorschach (#70)

2015-05-11 22:29:08 Rorschach (5) #70

Számomra a zene tipikusan az a "filmben nagyon király, de külön nem hallgatnám meg" kategória. Atmoszférikus inkább, nem az a saját lábán megálló, teátrális Zimmer-munka, nekem első nézésre pl. fel sem tűnt, mennyire passzol a jelenetek alá, de másodszor már világossá vált, hogy a film sokat vesztene nélküle.

Amúgy meg top 3 it is :)

előzmény: Kremy (#69)

2015-05-11 21:56:22 Kremy (4) #69

Remek volt,nalam az utobbi ev legjobb 3 filmjeben benne van. Gyllenhaal zsenialisan alakitja a pszichopatat,leginkabb azt volt kenyelmetlen nezni,ahogy
a sracot manipulalja,akit felvett maga mellé.,ahogyan nem ismer semmilyen tarsadalmi elöirast es szamomra a legdurvabb jelenet az volt,amikor
a hazban kamerazta a halott csaladot es a földön fekvö pasas meg lelegzett,ö meg ment tovabb,majd amikor a hiradoban bemondtak,hhogy segiteni probalt,azert ment be,akkor elvigyorodott. ott libabörös lettem töle.

Engem vegig lekötött,mondjuk a zene hianyzott belöle,hozzaadhatott volna meg valamit..

2015-05-02 10:57:30 BonnyJohnny (5) #68

Ha abszolút jó film, akkor miért csak hármas?

előzmény: schwed49 (#67)

2015-05-02 10:49:38 schwed49 (3) #67

Gyllenhaal szerintem egyáltalán nem illik ebbe a szerepbe. Amúgy nagyon jó betekintést enged egy olyan "iparágba" amirő ismét keveset tud a laikus, de ha felvilágosúl, döbbenve csodálkozik a haszon hajtotta manipulatív beavatkozásokon. Véleményem szerint kicsit túlértékelt, de abszolut jó film.

2015-04-27 02:01:23 kwzatz (5) #66

Elképesztő film és elképesztő alakítás! Egy ilyen film után jobban tudok azonosulni az idősekkel, akik pl. Esmeraldának gyűjtöttek a szemműtétre (még ha ez valószínűleg Urban Legend is ), mert Gyllenhaal annyira hiteles volt, hogy én elhiszem neki, hogy ilyen. :) Valamint gyanús, hogy a két legjobb alakítása két mentálisan nem igazán 100%-os karakter. :)

A film nagyszerűen adagolja az egyre meredekebb szituációkat , és mi egyre inkább érezzük részeseinek magunkat. Ahogy lentebb Kakimatyi is írta, az éttermes jelenetnél én is izgultam, de nem tudom megmondani, hogy pontosan miért. A főszereplőnek nem szurkoltam, az asszisztense miatt kicsit aggódtam, de mégsem ez lehet a fő ok, hanem az, hogy mennyire közelinek éreztem a jelenetet.

Vicces, hogy a filmek közül, melyeket a hasonlóságok kapcsán említettetek, a Taxisofőrt és A nagy karnevált májusra már feljegyeztem magamnak megtekintésre korábban, úgy néz ki, most körüljárom a média/pszichopata témát rendesen.

Az utolsó mondat hatalmas az előtte lévő 110 perc függvényében, és intő jel lehet mindenkinek, ha véletlenül meghallja ezt a jövőben valaki szájából. :)

2015-04-04 21:15:48 purplerain (3) #65

Na, hogy újra "trollkodjak", végigment a film ma. Az értékelés ugrott kettőt, immáron hármas, de valami miatt még mindig ott egy fal köztem meg a film között. Talán úgy érzem akkor lett vége, amikor beindult volna a sztori...

2015-04-01 11:10:49 purplerain (3) #64

Okés, akkor nekifutok harmadjára is, utoljára :)

Úgy fogalmazok akkor, hogy mindkettő "torzult" személyiség. Ha nem is lehet konkrétan kifejezni, hogy mi a baj, akkor is érzi az ember, hogy Travis esetében is, hiába akar jót, valami nem klappol a jó akarásával... Lou persze semmi jót nem akar, a párhuzam csupán annyi, hogy torzultak mindketten. Travis esetében tudni, hogy miért, Lou-nál nem derült ki a filmből addig amíg eljutottam. Persze az is lehet, hogy nem fog később se, és akkor elmondhatjuk azt is, hogy a társadalom már genetikailag ilyen torzult embereket gyárt, nem kell hozzá külső hatás, ilyen lélekkel születnek...

Na jól van, legközelebb akkor, ha be tudtam fejezni a filmet... :)

előzmény: St4nt0N (#62)

2015-04-01 11:02:47 acidphase (5) #63

na valahogy erre gondoltam énis Travis esetében, csak jobban megfogalmaztad, kösz!!

előzmény: St4nt0N (#62)

2015-04-01 10:52:33 St4nt0N (?) #62

Travis Bickle semmiképp sem nevezhető szociopatának. Zárkózott, de vannak érzései, szenved a magánytól, beszűkült, mégis próbál mások érdekében cselekedni (a saját fogalmai szerint).
Egy antiszociális személy ezzel szemben lelketlen és gátlástalan egoistaként manipulál és használ ki másokat, kizárólag a saját céljai hajtják.

2015-04-01 10:28:53 purplerain (3) #61

Persze, rosszul fogalmazhattam, mert tök egyértelmű amit írsz. Úgy mondom akkor (bár lehet ez se jó), hogy ha kiveszed a "képletből", a filmből a két szereplő végső célját, akkor ami marad, az nagyon egyforma nekem. A hús vér ember, a társadalomhoz való viszony (iszony :))), az emberi kapcsolatok vagy az otthoni környezet. Szóval nem tudom pontosan, hogy mibe tudnék kapaszkodni ha magyarázni akarnám, de valami ilyesmi.

előzmény: acidphase (#60)

2015-04-01 10:17:09 acidphase (5) #60

Én is utánanéztem hogy mások is a taxi soförhöz hasonlítgatják a filmet, bár tény hogy van ennek alapja, de számomra pl teljesen más a két látszólag szociopata karakter megítélése.

Travis egy fő motivációja a maga módján egyértelműen a környezete megtiszítása, mások (Iris) iránti megmentő szándék, amik alapján mégiscsak pozitiv megítélés alakulhat ki az emberben iránta, míg L. Bloom esetében ez a pozitiv jellemvonás, szándék egyáltalán nincs.
Ő igazi gátlástalan ’éjjeli féreg’ aki mindenkit és mindent eszközként használ fel a saját céljai érdekében.. vele kevésbé tud szerintem az ember azonosulni mint ahogy Travis-el.

Nálam legalább is igy jött le a két jellem megítélése.

előzmény: purplerain (#57)

2015-04-01 10:10:34 purplerain (3) #59

Na, ma azért nekiesek a folytatásnak mindentől függetlenül :)

előzmény: Raul (#58)

2015-04-01 09:51:43 Raul (5) #58

"Gondolom olyasmi lesz a mondanivaló, hogy a média hülyíti az embereket, manipulálja, meg blablabla"

nem nyert...

előzmény: purplerain (#57)

2015-04-01 09:13:53 purplerain (3) #57

Odáig bírtam nézni, hogy Gyllenhaal és Russo vacsiznak, ott elaludtam rajta. Jake isten, óriási módon hozza a szerepét. Jó a hangulat, a zene, a fények, a képek, egész egyszerűen, valami mégis hiányzott belőle, rohadtul untam az egészet. Gondolom olyasmi lesz a mondanivaló, hogy a média hülyíti az embereket, manipulálja, meg blablabla. Valahogy nekem gagyi... Bár kétségtelen, hogy utálom amikor azt érzem, hogy jön itt valami rendező, aki megmondja a tutifrankót, hogy hű meg há csak ámulunk... Gondolom ő nem néz tévét, híreket :)

Az meg végképp betette a kaput, hogy egész végig a Taxisofőr járt az eszemben:


- Jake a szociopata vagy mi, aki nehezen illeszkedik a társadalomba, magányosan él
- az állásinterjú az elején
- a lakás bemutatása, a virág nevelgetése, a pedánsan elrendezett ruhák, a vasalás...
- agresszív, nehézkes (vagy inkább a nő számára kényelmetlen) közeledés a NŐ-höz...


Sajnos olyan érzésem volt végig, hogy azt próbálják lenyomni a torkomon a készítők, hogy tisztelegnek a Taxisofőr előtt, miközben valójában azért csinálták hogy tutira menjenek, amit persze nem kötnek az orromra...

2015-03-30 20:33:35 Kakimatyi (5) #56

Köszike :) Előbújt belőlem a bölcsészállat egy álmatlan éjszakán.... hirtelen felindulásból követtem el, rendes "elemzést" meg nyilván lusta vagyok írni sajnos, pedig ez a film megérne egy hosszabb tanulmányt az összetett utalásrendszerével. Ha már itt tartunk, ma eszembe jutott még egy roppant fontos motívum, ami tovább bővíti az interpretációs lehetőségeinket: ez pedig a tudás megszerzésének mikéntje. Többször elhangzik a főhős szájából, hogy a guglival bármit meg lehet tanulni, "csak akarni kell". Hát, látjuk, látjuk... szinte mindent.

előzmény: Ubul (#54)

2015-03-30 15:11:13 project640 (3) #55

hirtelen a mad city és a taxisofőr jut eszembe

előzmény: acidphase (#42)

2015-03-30 07:55:47 Ubul (5) #54

azbeszép' hosszú hsz. lett :D félreértések elkerülése végett, nem zavar, sőt, jó látni, hogy vannak olyan felhasználók is, akik időt nem kímélve jobban kifejtik a véleményüket egy sz*r vagy egy király jelzőn kívül megfogalmazva :)

előzmény: Kakimatyi (#53)

2015-03-30 03:32:53 Kakimatyi (5) #53

Az első 15 percben úgy éreztem ez valami rettentően unalmas dolog lesz, aztán eszembe jutott hogy ilyenkor általában mi szokott történni. "És mikor már elkezdenéd szidni a rohadékot, aki átvert, egyszer csak bumm!" - ahogy Raul Duke, az újságírás doktora fogalmazott. Megítélésem szerint a kezdeti unalom ugyanolyan eszköz e szaréletű szaréletűségének bemutatására, mint amilyen pszichopata nyugalommal adagolja aztán a film a feszültséget. Egyrészt az idő előrehaladtával nekem is Patrick Bateman jutott eszembe, de én a történet (és persze Gyllenhaal) zsenialitását pont abban látom, ahogy ez az átváltozás végbemegy a kezdetben szelíd mosolyú, kvázi-fogyatékosnak tűnő főhős személyiségében. Miben is hasonlít ő Batemanre, aki a kezdetektől fogva nyilvánvalóan elmebeteg ? (egyébként a szociopata-pszichopata kérdésben természetesen előbbi szóba sem jöhet, a film végére a főhős majdnem az összes pszichopatára igaz tulajdonságot magára ölti, - konkrétan 11-13 ilyenről beszél egynémely szakirodalom - de mekkora csavarral!) Szóval szerintem a legfontosabb közös tulajdonsága e két úriembernek, hogy szájukból nem saját szavaik ömlenek. Ellis konkrét hirdetések, lemezajánlók ("művészet, hangsúlyozom, művészet!" :) ) szövegét adja Bateman szájába, ugyanakkor a mi emberünknek is van egy ilyen "hiteles" forrása. Visszanéztem, és a legelején, mikor a helyi MÉH-be tart leadni a lopott vasat, egy az autóban hallható, interjúnak álcázott reklámból egy önfejlesztő-üzleti tréning csodálatosan ismétlődő buzdítása hangzik fel. Onnan indul az átalakulás, és a főhős monológjai egyre jobban e séma szerint retorizálódnak, cselekedetei is e logikára fűződnek fel, és ezzel egyenes arányban válik egyre inkább a pszichopaták személyiségjegyeit magán viselő karakterré. Ebben az egészben az a legdöbbenetesebb, ahogy e kölcsönkapott logikát kíméletlenül a valóságra alkalmazza, és a tuti módszer működik ! Itt már Chomskynál járunk, főhősünk a hirdetésben foglalt ígéretnek megfelelően megtanult "eladni" e szép új világban, közben szükségszerűen pszichopatává válik, mindennek szükségszerű eszköze (és nem forrása) a média, ami ebben az aspektusban csak egy olyan átlátszó közeg, ahol e dialektika közvetítődik. Sokkal összetettebb, több jelentésréteggel bíró alkotás ez, mint egy szimpla médiakritika vagy pszichopatatörténet. Itt utalnék vissza arra, ahol a pszichopatává-válásra mint egy bevett narratíva felforgatására utaltam. Ugyanis a műfaj nagy és klasszikus történetei sikeresen beültették az emberek tudatában azt a közhelyet, miszerint a tényleges pszichopata rendszerint zseni, aki ördögi módon képes átverni mindenkit. Persze a kriminológiai statisztikák szerint ez nem igaz, és bár a 11 tulajdonságban benne van az átlag feletti intelligencia, mindez messze van a zsenitől. Hannibal Lechter pl. az, egy ördögi elme, és a mi főhősünk is azzá válik, de nem önerejéből, hanem azon kölcsönzött logika segítségével, ami úgy tűnik, úgy mellesleg az egész üzleti világot - és így a médiát is – mozgatja. Itt most érdemes azokra a mondatokra gondolni, amit „beosztottja” utolsóként hall. Félelmetesen logikus, szinte már mi is igazat adunk... Az utolsó monológtól pedig egyenesen kiráz a hideg, mert habár eddig szkeptikus voltam, de most már elhiszem: a siker kulcsa az, hogy hinni kell benne :) Jesszusom, annyi mindenről lehetne még beszélni... pl. a kínai éttermes jelenet, de az egész folyamat, hogy részeseivé válunk e perverz voyeaurizmusnak, (a közvetítés mechanizmusát belengő "nem hétköznapi" libidinális energiákat nem is említem..) ott lihegünk mi is a nyakukban képzelt kameránkkal, és van egy olyan érzésem, hogy sokan (így én is) azért nem tudjuk egyértelműen gyűlölni ezt az éjszakai férget, mert kíváncsiak vagyunk rá, még meddig lehet elmenni, és korántsem vagyunk hű de biztosak abban, hogy mi magunk mikor hagynánk ott a férget, és mondanánk azt, hogy "itt a határ, erre már nem vagyok kíváncsi". Nekem konkrétan az éttermes jelenetnél a torkomban dobogott a szívem, de nem azért, mert aggódtam volna bárki esetlegesen bekövetkező testképromlása miatt, :) hanem mert valamiféle kéjes szégyenérzettel fedeztem fel, hogy mennyire ott lennék a remegő kezű kolléga helyett, hogy mekkora adrenalinlöket lehet végigfilmezni (akár a szemünkkel) bármi ilyesmit. Hogy mennyire kitolódott az erőszak-ingerküszöböm, de itt és most remegek, mint a nyárfalevél, mert a kukkolót kukkolni egy egészen új megvilágításba helyezi a történetet. Ez a kritika legalább annyira szól az átlag tévénézőről, sőt, tévét nem néző szemmel és füllel rendelkező, hiperrealitásba vetett egyénről, mint a médiáról vagy a pénzvilágról. Óriási ötös !

2015-03-27 12:38:11 flake (5) #52

Kicsit más.. de miért nem említi senki a Hálózatot?

2015-03-27 11:35:37 Raul (5) #51

Meg a La dolce vita is ilyesmi téma.

2015-03-27 10:48:34 manuva (5) #50

A híradó sztárjai, Majd megdöglik érte, szerintem nagyon jó filmek.

előzmény: Ubul (#46)

2015-03-27 09:56:10 MicaHiro (4) #49

Nem láttam végig én sem, de az alapján amit eddig láttam belőle, a Híradósok sokkal inkább a ténylegesen színvonalas hírműsor készítésének viszontagságairól szól, nem pedig a zsigeri igényeket kiszolgáló éjjeli férgekről.

előzmény: Ubul (#48)

2015-03-27 09:31:38 Ubul (5) #48

filózok a "Híradósok" sorozaton is, de nem tudom, hogy van -e valamilyen köze hozzá stílusilag (nem láttam még, csak olvasgattam róla, tervben van)

előzmény: Tenebra (#47)

2015-03-27 09:14:32 Tenebra (5) #47

Nekem meg onnan nem ugrik be semmi. :P Erről a filmről egyértelműen az Ace in the Hole jutott eszembe rögtön, mikor csak a leírását olvastam is. Hasonló noiros atmoszféra, hasonló "vastagbőrű" főhős. És persze hasonlóan kiváló alakítások. (Csak azért nem osztályoztam még le az Éjjeli férget amúgy, mert csak a feléig láttam, mivel sajno elaludtam rajta éjszakai nézés alkalmával.)

De amúgy tök könnyű találni újságírós filmeket: kulcsszavak --> újságíró. :D

előzmény: Ubul (#46)

2015-03-27 08:57:46 Ubul (5) #46

és 90-es,2000-es évek környékéről nincs nagyon példád? :)

előzmény: Tenebra (#43)

2015-03-27 08:48:38 acidphase (5) #45

ja igen Ace in the Hole! az nagy film ! meg is kell majd néznem újra ! :) thx!

előzmény: Tenebra (#43)

2015-03-27 08:46:14 MicaHiro (4) #44

Kétségtelen, hogy nem egy túl eredeti téma, viszont szerintem egyáltalán nem elcsépelt, mert nem egy mindenki által elfogadott alapigazság az, hogy ilyen sötét oldala is van a médiának. Igaz, de szerintem még sokaknak rá kell erre ébredniük, ezért is fontos ez a film szerintem.

2015-03-27 08:36:47 Tenebra (5) #43

Sweet Smell of Success, Ace in the Hole, The Front Page. Meg valamennyire azért az Aranypolgár is ide sorolható, bár az nem annyira az újságírói gátlástalanságról szól persze.

előzmény: acidphase (#42)

2015-03-27 08:28:31 acidphase (5) #42

öö két kérdésem lenne hozzád, az egyik h ird már meg azokat a filmeket amik ilyen 'hirhajhász riporterekröl' szól mert nekem most nem ugrik be egy se de kiváncsi vaok mit ajánlanál ami ennél kiemelkedöbb,
a másik pedig h mondj egy történetet, témát amit még a mai napig szinte senki, vagy alig dolgoztak fel bármiféle filmekben.. vagy mittomén könyvben..

kösszentyű!

előzmény: project640 (#41)

2015-03-27 07:59:05 project640 (3) #41

erősen átlagos film! ... sokáig hezitáltam, hogy jó, vagy átlagos, aztán maradtam az átlagosnál, mivel 2 részletben néztem meg ... jó filmet pedig egyben szokta megnézni
a történet lerágott csont, számtalan film kivesézte már a hírhajhász riporter történetét ... egyedüli kiemelkedő a főszereplő alakítása ..szóval erős 3-as, majdnem 4-es :-)

2015-03-18 11:43:14 Amokh (4) #40

A Tv2 Tenyek stabja szerintetek latta ezt a filmet? :)

2015-03-17 07:02:20 schankox (4) #39

Én a vélemények alapján sokkal jobbra számítottam. Különösen az első fél óra lassú, aztán persze beindul, de inkább csak gondolatainkban, és nem akciójelenetekben. Egy ideig gondolkodtam, hogy a főszereplő zseni vagy pszichopata, de a film vége felé azért eléggé egyértelművé válik :)
Egy gyenge négyest azért megérdemel.
63%

2015-03-15 11:20:44 Singularity8 (5) #38

Jogos, pedig még olvastam is a Psychology Today-es cikket régebben. Bár máshol meg képesek teljesek mást írni egyikről-másikról, ezért is kavar meg néha.

előzmény: St4nt0N (#37)

2015-03-15 00:33:13 St4nt0N (?) #37

Mindenképpen antiszociális személyiség, de ha ragaszkodunk a szociopata-pszichopata megkülönböztetéshez, akkor inkább az utóbbi.
Az ilyen ember bizony nem szenved, legfeljebb frusztrálódik.

előzmény: Singularity8 (#36)

2015-03-14 23:20:12 Singularity8 (5) #36

Szociopata. Kedvesek, odaadóak, és tisztelik a családi értékeket.

flake: :D Ezzel össze is foglaltál mindent.

előzmény: THE (#34)

2015-03-14 22:25:39 flake (5) #35

Á, ők nem szenvednek :)

előzmény: THE (#34)

2015-03-14 22:21:21 THE (4) #34

Amit Jake alakít szereplő milyen pszichológiai eset?
Ismerek pár embert, aki hasonlóban szenved.

2015-03-13 23:23:30 greenfog (5) #33

Legjobb oktatófilm.

2015-03-02 20:41:07 hogyi (5) #32

@TheDriver: Nem ismerem Jake Gyllenhaalt, mégis utálom. Igen, ez előítélet. Biztos van olyan színésznő/színész, akit nem szeretsz...

előzmény: TheDriver (#30)

2015-02-26 12:23:18 St4nt0N (?) #31

Lou Bloom egy szabályos pszichopata. A karakter vonásait túlrajzolták, hogy ez nyilvánvaló és kellőképp szórakoztató legyen (épp csak feliratos pólót nem visel). Egy valódi pszichopatát sajnos nem ennyire könnyű felismerni.

2015-02-26 11:43:38 TheDriver (4) #30

és ezt miből gondolod, hogy a valóságban milyen Jake Gyllenhaal? Netán ismered?

előzmény: hogyi (#21352)

2015-02-25 22:05:34 hogyi (5) #29

Én nagyon rühellem ezt a Gyllenhaal gyereket, de rohadt jó színész, egyike azoknak, akik mindenre képesek egy jó alakításért. (Pont, mint Lou Bloom...)

2015-02-08 20:12:09 ryood (4) #28

naná, hogy tudatosan csinálta!

előzmény: carmine (#27)

2015-02-08 17:05:41 carmine (4) #27

Kicsit mást vártam, de jó kis film volt ez. Lou számomra egyáltalán nem volt szimpatikus és szerintem pont, hogy szinte mindent tudatosan csinált. Még azok a mosolyok sem voltak őszinték, csak elakarta hitetni az emberekkel, hogy gyenge. De azért időről-időre felvillantotta, hogy mennyire zseniálisan átlátja a helyzeteket. Az meg más kérdés, hogy félelmetes merre tart a hír-média, de ne feledjük el, hogy azt adják, amire igény van...
Viszont a film végével nem vagyok kibékülve. Azért a való életben nem megy minden ilyen könnyen és nem kell zseni nyomozónak lenni, hogy megfogják Lou-t.

2015-02-07 00:17:41 Ubul (5) #26

ott én is csak néztem...emiatt se gondolom azt, hogy nem úszkál az emlékezetes jelenetekben.

előzmény: TheDriver (#25)

2015-02-05 08:09:14 TheDriver (4) #25


azért az nagyon szemét húzás volt, amikor a "társát" konkrétan kinyíratta...

2015-02-05 06:09:44 zetor (5) #24

Nem, az arcot, aki őszinte gyermeki mosollyal fogadja az elismerést, és meg is köszöni, és azt, aki mindenféle rossz- avagy jóindulat nélkül filmezi a haldokló embert. Ahogyan példának okáért a Keresztapában locsolja le unokája a Dont, vagy mint mikor 3-4 évesen nem fogjuk föl, hogy a halotti toron a dédmamánk vigyorog ránk a koporsóból.

előzmény: TheDriver (#22)

2015-02-04 23:25:42 ROB REGGAE (3) #23

Szerintem Gyllenhaal egy baromi nagy színész, ahogy ezt a szerepet eljátszotta, már az Enemy-ben is bebizonyosodott nálam, hogy nem csak a DD miatt kell dicsérni folyton. Viszont pont ez a színészi játék ami nálam felhúzza filmet, mert nekem hiányzott valami a filmből, valami "nagy dobás". Sok a kihagyott ziccer, ami meg történt benne azt ki lehetett találni. Vannak ennél sokkal rosszabb filmek, de nem ütött úgy amit vártam a film témája kapcsán, de ahogy elnézem a kevesek közé tartozom.

2015-02-04 13:28:58 TheDriver (4) #22

kit értesz tapló 9 évesen? akit felfogadott maga mellé srácot?

előzmény: zetor (#20)

2015-02-04 07:35:29 hollyaudreyanne (4) #21

Jó tudni, hogy nem én voltam az egyetlen, aki pszichopata léte ellenére mondhatni szurkolt neki (a srác, akivel néztem, teljesen megdöbbent ezen). :D

előzmény: zetor (#20)

2015-02-03 23:14:54 zetor (5) #20

Szerintem nem görény ő, én inkább éreztem őt fogyatékosnak. Van benne valami gyermeki. Totál pszichopata az arc, mégis rokonszenveztem vele, mint a nem túl okos, másokat a grundon sokszor megagyaló tapló 9 évessel, aki nagyon szeretne gólt rúgni a számára fontos Kunadacs-Kaskantyú focimeccsen.

Egyébként elkezdtem most (4 perce) újranézni, már ebben a 4 percben is volt 2 darab kurvajó előreutalás. Zseniális ez a film.

előzmény: ryood (#19)

2015-02-01 21:42:43 ryood (4) #19

mekkora undorító görény ez a lou bloom!

2015-02-01 17:04:54 TheDriver (4) #18

Hatalmas film! Nagyon tetszett a moziban is, most másodjára még jobban! Az Akadémia újabb szégyene, hogy nem jelölte Jake-t...

2015-01-29 11:13:55 VMVKWA (4) #17

A 11. perc kornyeken a helyszin a GTA 5-bol van:)

2015-01-10 23:50:55 morcosmedve (4) #16

Hihetetlenül erős az atmoszférája, főleg a második felének. Ilyet csak zseniális rendezéssel lehet filmre varázsolni. Szerintem nem a szatirikus hangvételen volt a fő hangsúly, hanem annak az ábrázolásán, hogy a szánalmasan szar élet önmagában is mennyire diabolikus. Félelmetesen!

2014-12-28 13:53:49 flake (5) #15

Ez milyen aranyos :)

előzmény: deathcode (#14)

2014-12-28 08:05:34 deathcode (4) #14

Bateman egy álmodozó :)

előzmény: TubicaKázmér (#13)

2014-12-28 04:00:01 TubicaKázmér (5) #13

vajon a battle royal-t pat bateman v louis bloom nyerte volna meg, de legalábbis melyik indult volna nagyobb sansszal? (én utóbbira tennék)

2014-12-26 00:03:59 Szabó Dániel (5) #12

Nekem is ő lett a kedvencem, mindig eszméletlen jól alakít. A film nekem tetszett, szerintem pont, hogy voltak benne remek jelenetek például a hármas gyilkosság vagy a kìnais jelenet
A befejezés nem jött be annyira. Valami dramaira vártam erre nem is tudom milyet kaptam.A vicc a végén jó lett volna film közben :D
Nálam is Gyllenhaal miatt 5-ös

2014-12-06 23:55:45 gomez1000 (3) #11

Szerintem egyedül a főszereplő karaktere zseniális. A film maga sokszor túlnyújtott jelenetekkel húzza a néző agyát, amúgy meg semmi maradandó jelenet nincs benne. Nem győzött meg.

2014-12-04 19:27:41 lonecoyote (?) #10

Félek. Új film, agyondicsért, csak jó értékelések mindenkitől, főszereplő alakítása miatti ömlengések. Ilyenkor szokott kiderülni, hogy valami félresikerült szar az egész egy béna színésszel, amiről és akiről csak elhitette a gépezet, hogy jó. De remélem, tévedek.

2014-12-04 17:58:11 flake (5) #9

Most már hivatalosan is Jake Gyllenhaal az egyik kedvenc színészem, és igen miatta nem négyes a film.

2014-12-02 18:38:53 deathcode (4) #8

A szemeinél csak az orrlyukai nőttek nagyobbat. Tuti a koksztól, és az pörgethette be, hogy szétgyúrja magát a Southpaw-ra.

2014-12-02 00:43:00 pracli (5) #7

Jake Gyllenhaal nélkül is jó film lenne, de miatta adom meg az 5-öst. Azt hiszem, a Donnie Darko-ban azt sejtettem meg róla, amit ebben a filmben bebizonyít. És tulajdonképpen minden filmjében. Zseniális színész, na.

2014-11-23 21:55:04 Rorschach (5) #6

Először én is majdnem a négyesre böktem rá, mert nincs a filmben igazán fűszeres, egyértelműen kiragadható jelenet... aztán eszembe jutott két betonkemény szcéna és az, hogy a Nightcrawler hiába nélkülözi az instant klasszikus pillanatokat, amit kapunk, az így is bőven kiemelkedő, még ebben az évben is.

előzmény: BonnyJohnny (#5)

2014-11-23 20:32:05 BonnyJohnny (5) #5

Valami hiányzik a zseniális értékeléshez. Nem tudom. Talán túl kényelmetlen volt nézni (ami nyilván cél volt), vagy hiányzik valami markáns zene... nem tudom...
De nagyon erős négyes.
Az év egyik legjobb alkotása, és alakítása (és karaktere).
Mondjuk először a Prisoners is négyesként kezdte, aztán újranézéskor felpontoztam. Ez is járhat így. Pláne, hogy akkor már eredeti nyelven nézem meg.

2014-11-19 17:47:01 zéel (4) #4

A rendező anyai ágon magyar: [link]! (Lehet, hogy "felkerekítek" ötösre!:)

2014-11-16 23:13:33 zéel (4) #3

Hírverseny, nézettség. Mindent a nézőért. (És a profitért. Of course.)
Van még valaki, akinek bármi illúziója lenne a médiával kapcsolatban? Akkor ne hagyja ki ezt a filmet. De akkor sem, ha csak egy jó filmet és egy félelmetesen jó alakítást (Jake Gyllenhaal) akar látni. Szerencsére feliratosan is vetítik.
P.S.: Ebből a média-mocsok műfajból Sidney Lumet 1976-ban készült Hálózat c. filmje alapfilm.

2014-11-15 01:48:28 GeryFlash (5) #2

Nálam az Interstellar és a Bíró mellett az év legjobb filmjei között van, brutális társadalom és média kritika, rég nem volt ilyen jó szatíra a vásznon. Gyllenhaal félelmetesen jó, ha tehetitek azért eredeti hanggal nézzétek, a magyar szinkron kissé furcsa.

Nagyon kemény lett ez az ősz filmfelhozatal szempontjából!

2014-11-05 16:36:52 Olórin (5) #1

A maga módján vicces, ugyanakkor nagyon is komoly és kemény film. Afféle XXI. századi Taxisofőr.