Rocco e i suoi fratelli (1960) ☆ 👁

Rocco és fivérei
Rocco et ses frères

(Luchino Visconti)

francia-olasz dráma, krimi, sportfilm

4,5
★★★★☆
231 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2023-11-10 11:05:32 zéel (5) #27

Igen, ahogy az első hozzászóló írta: "A minden szempontból zseniális film."

2022-03-11 11:01:22 Xuja (5) #26

Az Ossessione után kicsit félve ugrottam neki, de nagyon betalált! Nagyszabású, eposzi hosszúságú családregény, precíz karakterábrázolással, zseniális alakításokkal és elegáns rendezéssel. Először kicsit megijedtem, hogy a túl sok karakter miatt nem lesz jó a fókusz, de a fejezetekre bontással megismeri a fivéreket a néző, és nagyon szép egésszé áll össze a végére. Delontól ez az első filmem, kifejezetten erős alakítás az övé (is), még akkor is, ha ez a figura abszolút túlidealizált, a Csoda Milánóban Toto-ja realista kiadásban. És akkor a filmzenét még nem is említettem..

2018-01-01 15:06:44 Norbert Simon (4) #25

Valóban lenyűgöző film de nekem is elég szentimentális főleg az utolsó fél órája. Nagyon érzelmesre és keményre sikeredett az egyszer tuti biztos. Elég hatásos dráma nem vitatom. Ami nekem nagyon tetszett a filmben az a hatalmas kulturális különbségek bemutatása az iparilag, és gazdaságilag fejlettebb és tehetősebb észak Olaszország és a fejletlenebb, elmaradottabb jóval szegényebb mezőgazdasági dél Olaszország között. Mind a két országrész mentalitásban is eltérő. Dicséretes. A Nino Rota zenei aláfestése is nagyon betalál. Továbbá tetszik még az is ahogyan részekre, fejezetekre bontották az öt Parondi fiú összefüggő történetét. Kiváló megoldásnak tartom. Nagyon jól kidolgozottak a karakterek. Nagyon kiemelkedő színészi alakításokat nyújtanak a színészek. (a Delon és a Salvatori a legjobbak benne.)Nekem is kicsit hosszúnak tűnt a sztori. ( bár tény és való minden fiúra kellett kisebb nagyobb időt szánni.) Így még el is tudom nézni a hosszúságot. Összességében egész jó filmnek találtam még ha nehéz is volt néha nézni. A mamát alakító színésznő pedig szerintem túljátszotta a szerepet. Maradhat a négyes.

2017-10-11 15:21:49 ryood (3) #24

nekem ez túlnyújtott volt.
illetve a vége túlságosan szentimentális, érzelgős, operai..

2016-03-05 21:28:34 sleepingdancer (4) #23

Nagyon hosszú, nekem elég lett volna egy okosan vágott verzió, de ettől eltekintve lenyűgöző, nagyon szép film.

2014-11-16 16:11:44 csabaga (4) #22

Most egyvégtében megnéztem,hát a 170 perchez kell némi türelem.

Az öt fiú talán túl sok.Gyakorlatilag kettő jut fontos szerephez.A kicsi felesleges,a legidősebb és a második legfiatalabb szerepét akár össze is lehetett volna vonni.

Fura,Delon hogy kerül ide,ha nem tévedek,szinkronizálva van,más beszél helyette olaszul.

2014-10-13 16:47:14 csabaga (4) #21

Már nálunk is kapható,ráadásul 170 percben.
A többlet játékidő még inkább felhívja a figyelmet,a történet valahogy nem kerek.

2014-10-05 00:46:47 Ugor (5) #20

Súlyos képek ezek. Beleivódik az agyba. Nem lehet könnyen szabadulni tőle, ezek nem vihogó amerikai kisgyerekek, ezek valódi emberek, valódi élettel. Persze, hogy nem értek egyet azzal, hogy ha egy családban van egy bűnöző rohadék, akkor a család kötelessége felmenteni, bujtatni, segíteni neki. Ettől csak a család is szennyessé válik. Nyomasztóan nagy téma, számtalan gondolattal…

2014-05-21 20:33:58 tomside (4) #19

Ezzel nem értek egyet, szerintem az nagyon is jó jelenet.
Elvégre ott szembesül azzal, hogy minden meghozott áldozata hiábavaló volt, a szeretett nő meghalt, a bátyja el fog bukni.

előzmény: puttancsospeti (#11)

2014-05-21 19:28:45 tomside (4) #18

Nagyon fegyelmezett darab, értem, hogyan működik, s habár a realizmus önmagában nagyon közel áll hozzám, ennek a filmnek a realizmusa nem tudott letaglózni. Úgy vagyok, akár a Biciklitolvajok esetében voltam, hogy értem én, és szépnek is tartom, de mégsem teszi meg rám azt a hatást, hogy zseniálisnak értékeljem.

2009-12-15 16:50:17 teebchee (?) #17

Ennek a filmnek a folytatása a Rocco és a fordított gangbang c. művészfilm?:DD

2009-05-04 11:16:59 jorgecosta (5) #16

a számból vetted ki a szót... azonban csak emiatt nem pontoznám le, de az fájt nekem is :-/

előzmény: puttancsospeti (#11)

2009-04-15 15:59:16 puttancsospeti (3) #15

De gondolom nem azért, mert a Rocco és fivérei nem tetszik neki. :-)

előzmény: emőke (#14)

2009-04-14 23:04:32 emőke (?) #14

HFF már ki van tiltva!

előzmény: mchn (#13)

2009-04-14 21:24:55 mchn (5) #13

Senki velemenyet nem szoktam leszolni, most is kerulnem, de azert durva, h a Fantaszikusan fos negyest meg kozepesre ertekelted. No m1, te remelhetoleg legalabb megnezted, nem pieroskodsz.

előzmény: HFF (#12)

2009-04-13 19:58:37 HFF (?) #12

Most lehet megköveztek, de nekem nagyon nem tetszett...

2009-02-27 13:16:29 puttancsospeti (3) #11

Nem rossz film, de amikor Alain Delon ott bőg az ágyon... Nagyon rossz jelenet.

2009-01-21 16:47:41 operett (5) #10

Egy másik filmnél is láttam beírásodat, annak sem volt értelme... megmagyaráznád?

előzmény: tesu (#8)

2009-01-21 16:43:57 operett (5) #9

Hát, örülök, h ez szóba került, mert a Fülöp Zsigmond (aki nemcsak szinkronszínészként volt kiváló) nagyon elfeledett, A. Girardónak pedig mindig Dallos Sz. a hangja, s mindig bravúros.

előzmény: zéel (#5)

2008-10-05 15:05:39 tesu (4) #8

Eredetiben, sorozatként! Láttam! A furcsa, hogy ez más generációt is érdekelhet! Még nincs minden veszve...! tesu

2008-04-22 05:19:34 Dougie (?) #7

Megtekintés után érdemes elolvasni:

Visconti Rocco és fivérei-ben az olasz élet egy tipikus helyzetét, a délről bevándorolt család a nagy ipari város, Milánó életébe való beilleszkedési kísérletének különböző útjait mutatja meg. Ezzel a szándékával bizonyos mértékig a nagy realista regények hagyományát folytatja. A cselekmény jelentős része az ökölvívók között játszódik, ami egyáltalán nem véletlen, ez a brutalitással, emberkereskedelemmel, a természetes tehetség áruba bocsátásával telített atmoszféra szimbolikusan is érezteti a kapitalista rendszer néhány jellemző tulajdonságait.

Az életerővel teli Simone látszólag nehézségek nélkül illeszkedik bele új környezetébe: a bokszolás segítségével a gyors felemelkedést ígérő úton indul el, de csak vergődik ösztönei és kétségbeesései között, majd a lassanként már semmilyen erkölcsi féket nem ismerő, az erőszaktól sem visszariadó boldogságkeresése vesztébe sodorja. Sorsa szorosan összekapcsolódik testvére - a Visconti végső mondanivalója szempontjából központi helyet elfoglaló - Rocco alakjával, akit a kritika csaknem egyértelműen Dosztojevszkij Félkegyelmű-jének Miskin hercegéhez hasonlít. Önfeláldozó, irgalmas lélek, csaknem szent ember, nem képes lázadni, mindent megbocsát, és nehéz áldozatokat hoz Simone érdekében, mert azt hiszi, hogyha testvére megkapja az emberi jóság ajándékát, valamilyen csodálatos megvilágosodás folytán szakít züllött életmódjával. Áldozata azonban hiábavaló, sőt épp ez sodorja a végső romlásba Simonét is, Nadiát is, akiben egy felszínes szemlélet talán a bűnökre csábító végzet asszonyát láthatná, pedig inkább az a szerepe, hogy Rocco érzelmes jóságának kártékony voltát hangsúlyozza, hiszen a szerencsétlen leány végső elzüllését az okozza, hogy Rocco feláldozta szerelmét, és magára hagyta.

A magányosságra ítélt Vincenzo, Simone és Rocco alakjaival szemben, akik jellemük és sorsuk különböző vonásai ellenére perspektívátlanságukban nagyon is édestestvérei egymásnak, Ciro, a negyedik testvér mindhármuk ellentéte. Öntudatos munkás, aki a jövő emberibb társadalmába vetett hitével azt a pozitív lehetőséget mutatja meg, amelynek fel nem ismerése testvéreit talajtalan magányosságba, sőt bűnökbe sodorta. A Parondi család ugyan szétbomlott, de történetüknek egyáltalán nincs még vége. Lucához, a kisöccséhez intézett szavai, ha egy kissé szónokiasak is, a jövő felé mutatnak. Ciro alakja ilyen értelemben kétségtelenül a három fiú sorsából levonható realista konklúziót személyesíti meg.

Nino Rota zenéje ékesszólóan tükrözi a Szicíliából Milánóba költözött, és a pénz, a gyökértelenség, a szex romboló hatására darabokra hullott család történetét kísérő zaklatott érzelmeket.

2008-01-27 23:25:54 zéel (5) #6

http://szinkronhangok.hu/

előzmény: zéel (#5)

2008-01-27 23:23:52 zéel (5) #5

Aki keres!:)
Találtam egy Internetes Szinkron Adatbázist!
Mely szerint:

Rocco/Alain Delon/Fülöp Zsigmond

Simone/Renato Salvatori/Sztankay István

Nadia/Annie Girardot/Dallos Szilvia

Én nem igazán szeretem a szinkronizálást, de ez az 1961-es szinkronizálás bravúros volt!

2008-01-27 16:41:50 zéel (5) #4

Tegnap az Örökmozgóban az eredeti (1961-es) szinkronnal vetítették a filmet.
Nem hangzott el viszont a magyar (szinkronizáló) színészek neve.
Nem tudom, tudja-e valaki?
Különösen kíváncsi lennék Annie Girardot magyar hangjára!

2008-01-26 20:59:29 Ivan/ (5) #3

Oh, van ilyen rendezőnk nekünk magyaroknak is, Sas Tomi vagy Koltay személyében. Biztos vagyok benne, hogy a Honfoglalás vagy az Apám beájulna remekművek 50 év múlva is földhözvágja majd nézői többségét:)

előzmény: zéel (#2)

2008-01-26 20:35:23 zéel (5) #2

A filmben ábrázolt szegénység és kiszolgáltatottság már nálunk is megvan. Most már "csak" egy olyan zseniális (sőt! bátor) magyar rendező kellene, mint Luchino Visconti! Akinek filmje, közel 50 év után is letaglóz!

(És nem "dráma-krimi", mint a műfaji megjelölésben szerepel. "Csak" egy dráma! A legerősebb fajtából!)

2006-07-07 02:11:15 operett (5) #1

A minden szempontból zseniális film.