Macskafogó (1986) ☆ 👁

(Ternovszky Béla)

kanadai-magyar-nyugat-német animáció, kalandfilm, vígjáték

4,5
★★★★☆
1666 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2024-03-29 14:49:06 dorothygale (5) #85

Annyira jó ez. A szinkron, a zene, a poénok. 5*.

2024-03-29 09:16:29 Kerno (5) #84

Említsük meg a szenzációs magyar rajzfilm, az 1986-ban készült Macskafogó szintén szenzációs magyar szinkronját is - Nick Grabowski (hangja) Sinkó László Sinkó László [elhunyt]
2. Mr. Fritz Tejfel (hangja) Benedek Miklós Benedek Miklós [elhunyt]
3. Safranek (hangja) Haumann Péter Haumann Péter [elhunyt]
4. Don Giovanni Gatto (hangja) Körmendi János Körmendi János [elhunyt]
5. Buddy (hangja) Kern András Kern AndrásWinand Gábor Winand Gábor [elhunyt] (ének)
6. Billy (hangja) Szombathy Gyula Szombathy GyulaTóth János Rudolf Tóth János Rudolf (ének)
7. Pissy (hangja) Béres Ilona Béres IlonaIlly Dorka Illy Dorka (ének)
8. Pukie (hangja) Pálos Zsuzsa Pálos ZsuzsaGeri Edit Geri Edit (ének)
9. Lusta Dick (hangja) Mikó István Mikó István
10. Mr. Bob Poljakoff (hangja) Kállai Ferenc Kállai Ferenc [elhunyt]
11. Edlington (hangja) Mécs Károly Mécs Károly
12. Chino San (hangja) Pap Vera Pap Vera [elhunyt]
13. Fushimisi professzor (hangja) Szatmári István Szatmári István [elhunyt]
14. Maxipocak (hangja) Bodrogi Gyula Bodrogi Gyula
15. Pedro (hangja) Horváth Gyula Horváth Gyula (I) [elhunyt]
16. Banki ügyfél (hangja) Komlós Juci Komlós Juci [elhunyt]
17. Bankigazgató (hangja) Pathó István Pathó István

2023-02-19 11:54:56 Doktorúr (5) #83

Önmagukban már csak a karakterek és az örök klasszikussá vált, idézhető dumák (a szinkronhangokkal együtt!) is tökéletessé teszik ezt a műremeket. Ez kérem 100%.

2021-04-29 17:21:58 Kempesbaba (5) #82

:D

előzmény: Lady Ópium (#81)

2021-04-29 17:13:57 Lady Ópium (5) #81

"Te állllllat...Te állllat" :))

2021-04-29 11:42:48 Kempesbaba (5) #80

Akkor még egyszer ide illesztem az off-ba áthelyezett kommentemet:
Ez van akkor ha valaki a happy meal menün nő föl...
Egyúttal kérném a tisztelt szerkesztőség tájékoztatását arról hogy ez az esmény mi okból történt. Ugyanis megjegyzésem semmi sértőt nem tartalmazott,csupán a generációs különbségekből adódó nézőpont különbségekre világít rá...

előzmény: geminijan (#79)

2021-04-29 11:18:42 geminijan (2) #79

am ense vagom miert akkora kult

- poenok kozelse akkorak mint mas magyar animacios tarsaiban
- "4 gengszter" dal elmegy de az is inkabb csak kirivik az osszkepbol mert amugy nem musicalrol van szo
- megjelenitesre, kullemre, hangnemeben modern scifi ambicioi vannak marmar ilyen modern akira-s anime szeru de full nem izgalmas vagy porgos vagy badass vagy barmi amit legalabb elvarna az elozoekert cserebe egy tizeneves kissrac vagy egy intravenasan csillagkapun viasat6-on 024 csungo csaladapa
hanem kis marhaskodas uldozgetem idemegyek odamegyek az egesz semmi extra
idk smh

2020-07-20 04:25:47 Doc (3) #78

Hát megnéztem még egyszer, ha már moziban adták - de most sem fogott meg.
Úgy látszik ami mindenki másnak kultfilm az nekem egyszerűen nem jön be. Fene se érti...

2020-04-18 19:15:32 Lady Ópium (5) #77

:D

Amúgy nyerítek mikor Mr.Teufel halál komolysággal mondja:
-Safranek,maga nem szeret engem!!
Az meg ott remeg talpig fásliban, mankóval és mondja:
-Ó dehogynem szeretem magát uram!!

:))

Egyébként ha már a dalt, mint a beakadt lemezt énekeltem ma, a fél család xanax-ot vett be, szóval lehet meg is nézem valamelyik nap az egészet.
:)

előzmény: DevilTakeU (#76)

2020-04-18 18:58:51 DevilTakeU (5) #76

Pörög az,még nem volt rá panasz! :D Á,a szöveg kész,néha még én is belegabalyodok,de egyébként nagyon frappáns,humoros,a Cotton Club Singers is előszeretettel játszotta a koncerteken évekig. A szinkron is óriási,Kern,Szombathy,Béres Ilona,Pálos Zsuzsa,és azok a nevek: Pissy,Cookie,Buddy,Billy - lehetetlen nem egy bizonyos kontextusra gondolni. :D Nem tudom ez mennyire volt szándékos az alkotók részéről. Nemrég olvastam Ternovszky-val egy interjút,elárult 20 vagy 25 érdekességet a Macskafogóról,érdemes ráguglizni hátha kidobja,pld. amikor Mr. Teufel leveszi a kötést a szeméről,sokan azt hiszik hogy alatta egy piros gyémánt van,pedig az csak egy macskaszem (érted,macska,szem..),ami kerékpárokon van. Giovanni Gatto pedig Macska János,azaz "macskajancsi!" :P

"- Te. Hallod őket?
- Persze. Kabócák.
- Hülye."

előzmény: Lady Ópium (#75)

2020-04-18 18:30:35 Lady Ópium (5) #75

Azt a dalt baromi gyorsan kell nyomni, én még a felét sem értettem elsőre mikor a patkányok nyomták.
Akkor marha gyorsan pöröghet a nyelved :))

"Mehetünk vissza a balettba ugrálni"

:))

előzmény: DevilTakeU (#74)

2020-04-18 15:07:41 DevilTakeU (5) #74

:) Én a Négy gengszter-dalt tudom betéve,bár nem volt minden egyértelmű hallás után,ezért ki kellett guglizni,de óriási az a szám! Párszor már előadtam kollégáknak,házibuliban,karaoke partin,sőt egyszer még egy tábortüzes sütögetés alkalmával is,persze gesztusokkal meg minden,a többiek szakadtak! :D (Annyiban necces csak,hogy bírni kell szusszal.)

előzmény: Lady Ópium (#73)

2020-04-18 14:11:21 Lady Ópium (5) #73

Köszi, hogy leírtad :)

Képzeld, reggel óta ezt a dalt éneklem(kellett nekem meghallgatni), valaki üssön le komolyan....

előzmény: DevilTakeU (#71)

2020-04-18 14:00:38 Kempesbaba (5) #72

Nálam ez benne van a mindenkori top5 rajzfilmben. Amúgy mi a tök az az intertext?

2020-04-18 13:53:30 DevilTakeU (5) #71

Világéletemben úgy tudtam hogy amerikai-magyar koprodukció,most utánanéztem,erre kiderült hogy magyar-német-kanadai. :) (Csak érdekességképpen jegyeztem meg,nincs jelentősége. A mai napig zseniális.)

előzmény: Lady Ópium (#70)

2020-04-18 11:48:53 Lady Ópium (5) #70

Engem közel 30 éve megmosolyogtat, tök mindegy hányszor nézem meg, teljesen időtálló alkotás.
Ami azért is kész csoda, mert hogy magyar.

Mijú miújsááág?
Itt a cicccussskááád....
Nnnem még nem alszooooom ,
Még ébreeen álmodozooooommm...
Hogy-hogy mmmiről?
Azt neked tudddnodnkell.
Hát persze váártam, hogy te hhhívj fel....

2020-04-18 11:39:24 Lady Ópium (5) #69

Neked nincs egy csöpp humorérzéked?

előzmény: ifj. Ó. Posszum (#66)

2015-12-16 09:31:55 ifj. Ó. Posszum (1) #68

Ja persze, ez nagyon az én nem tetszésem. Ha valami ilyen szintű kult státuszt és közönségsikert vív ki magának évtizedek alatt, az megkérdőjelezhetetlenül jól sikerült és fontos film, csak nekem nem az esetem. Biztos volt, aki Claudia Shiffert is rondának látta.

előzmény: Killjoy (#67)

2015-12-16 07:09:09 Killjoy (5) #67

Először mást akartam reagálni, de azután megnéztem a filmértékeléseidet, és rájöttem, hogy több tucat filmnél látjuk homlokegyenest másképp a világot, így elfogadom ezt a véleményt. Végülis ízlések és pofonok... De szerintem minden idők egyik legjobbja még nemzetközi viszonylatban is.

előzmény: ifj. Ó. Posszum (#66)

2015-12-15 22:22:42 ifj. Ó. Posszum (1) #66

Ha nincsenek a mexikói denevérek és maga a macskafogó, akkor ez az egyes olyan kövér, mint lusta dick. Így viszont jóindulatú egyes fölé. Dögunalmas, halálidegesítő, elcsépelt magyar animációs gagek tömkelege, átgondolatlan intertextek, nesze neki, hadszóljon alapon. Safranek és egérbarát kislányának a szála meg hova tűnt, bekajálta a musical betét? A patkánybanda, pedig a film abszolút mélypontja.

2014-02-03 21:22:53 Spirit (5) #65

Ez a Teifel, ez benne van minden idők 10 leghitványabb, leggonoszabb filmes karakterében. Az elején a bankrablás utáni irodajelenet félelmetes. Minden pillanatban brillírozik - és ez pedig csak egy rajzfilm! Egyetlen egy magyar gengszter film van, ez a Macskafogó és zseniális! 9/10

2013-10-25 21:45:44 Rituska (5) #64

Majdnem szó szerint egyetértek Veled. A patkányok + Safranek:))) A Macskafogó egy olyan mű, amire igazán büszkék lehetünk.

2013-10-25 21:11:09 Szaracén (5) #63

Szerintem a világ egyik legzseniálisabb rajzfilmje! :D <3 Annyiszor, de annyiszor meg tudom nézni! A patkányok a legjobbak! :D

2012-10-04 06:02:37 ChrisAdam (4) #62

Egyáltalán nem szeretem Cruise-t.

előzmény: #NULL (#60)

2012-10-04 06:02:02 ChrisAdam (4) #61

Azóta már lejjebb ment. Jóval... :(

előzmény: Jereváni Rádió (#58)

2012-10-03 20:13:06 #NULL (?) #60

Mert Grabowskit nem Tom Cruise alakította. :)

előzmény: Jereváni Rádió (#58)

2012-10-03 19:52:23 acidphase (5) #59

mer nála a zseniálishoz biztos a maximálisnál is sokkal több kell

2012-10-03 19:02:04 Jereváni Rádió (5) #58

Ha 100 %, akkor miért csak négyes?

előzmény: ChrisAdam (#57)

2012-02-05 14:49:01 ChrisAdam (4) #57

Most néztem újra úgy, hogy már alig-alig emlékeztem rá. Még talán kisgyermekként láttam elsőnek, akkor nem értékeltem igazán, de most valami eszméltlen nagy.

2011-10-09 19:48:10 JeszKar (5) #56

Nálam a sarokban az áll, hogy október másodika, melyik adat pontos?

2011-10-09 19:32:19 Tibcsaninja (5) #55

Isten éltesse a Macskafogót, ma 25 éve mutatták be! Érdekes olvasni, hogy a neten mennyire megmozdítja az embereket egy-két ezzel kapcsolatos cikk. Pedig biztos nem csak filmbuzik kommentelnek! Pl index címlapján egyből 3 cikk. Nem semmi, na!

2010-01-09 14:03:44 budaik (5) #54

jól sejtetted, pont ezen ment a vita
:) illetve én biztos voltam a dolgomban :)

előzmény: puttancsospeti (#53)

2010-01-09 13:58:06 puttancsospeti (5) #53

"Geri Edit, Illy Dorka, Tóth János Rudolf, Vinand Gábor (nem a Cotton Club Singers:)
[link]
Az eredeti szám:
Woody Herman - Four Brothers
(zeneszerző / composer: Jimmy Giuffre)
[link]

előzmény: budaik (#52)

2010-01-09 13:51:19 budaik (5) #52

Kik énekelték a patkányok dalát a rajzfilmben?

2009-05-16 16:39:15 puttancsospeti (5) #51

A Jabbás totálisan! [link]
:D

előzmény: kezdetektől (#50)

2009-05-16 16:00:01 kezdetektől (?) #50

Akkor jogos az észrevételem (hasonlatom)?

előzmény: puttancsospeti (#48)

2009-05-16 14:10:57 puttancsospeti (5) #49

Íme:[link]
Spoileres.

előzmény: puttancsospeti (#48)

2009-05-16 14:03:37 puttancsospeti (5) #48

És még egy ledér hölgyelet is dalolászott neki, mint ahogy Jabbának táncikált Oola.:D

előzmény: kezdetektől (#47)

2009-05-12 20:19:17 kezdetektől (?) #47

Hát akárki akármit mond, engem akkor is Don Vito Corleonéra és Darth Vaderre emlékeztet Mr. Teufel!
Az általatok említett lusta, semmittevő "főgengszter", Gatto pedig számomra olyan volt, mint Jabba a Star Warsból (kövér, buta, lusta).

2009-05-11 22:07:15 puttancsospeti (5) #46

"Tessék"

2009-05-11 22:06:11 puttancsospeti (5) #45

A film egyik nagy klasszikus elődje. :D

Ali Babának, a macskarablók vezérének ( a rablók felkantározott libán ültek) fél szeme volt, az arvát hegek tarkították lés a bajsza is leperzselődött valami véres küzdelemben! Komoly! :D Egyébként úrimcska volt és joviálisan rabolta el Hófehérkét. "Tesseék velem jönni."

Semmi udvariatlan presszió. Erre nagyon felfigyeltem anno... :D

előzmény: Jereváni Rádió (#43)

2009-05-11 22:03:25 Hannibal Lecter (5) #44

Hát igen, arra én is kíváncsi lennék. Az biztos, hogy pörgősebb, viccesebb és kúlabb előzményfilmet lehetett volna csinálni az általad is említett gigantikus homályok leleplezésével, mint az általam súlyos csalódásként értékelt A Sátán macskája.
Akkor még Ternovszkyéknak is volt érzékük a fesztelen és pózmentes karakterteremtéshez, a rajzfilmes bájhoz, de ma már - sajnos - ők is elkurvultak, na.

2009-05-11 21:52:11 Jereváni Rádió (5) #43

Egyébként nagyon kíváncsi lennék az előzményekre is. Teufel hogy vesztette el a fél kezét meg a fél szemét? A négy patkányból hogy lett gengszter? Grabowsky mit csinált a king kongi esetnél (amitől azt hitte, hogy ő Mickey egér 13. reinkarnációja)? Egyáltalán mi volt a king kongi eset? Gattoból hogy lett elnök, és egyáltalán mi vezetett az egyensúly megbomlásához? Mi vezetett odáig, hogy az egerek majdnem belepusztultak?

előzmény: Hannibal Lecter (#42)

2009-05-11 21:38:33 Hannibal Lecter (5) #42

Igazi Jockey Ewing... :-) Egyébként hihetetlen frissességgel és találékonysággal vannak összehegesztve ezek a karakterek. Don Gatto Körmendi János szinkronhangjával egyenesen feledhetetlen mint semmittevő, elkényelmesedett, egész nap tisztálkodó főgengszter. "Teufel, ugye tudja, mi lesz, ha még egyszer megpróbál tisztálkodás közben zavarni engem?" :)

előzmény: Jereváni Rádió (#39)

2009-05-11 21:13:42 puttancsospeti (5) #41

De Teufel is maximum csak Darth Vader-a szolgalelkűsége miatt.

előzmény: Jereváni Rádió (#39)

2009-05-11 21:01:35 puttancsospeti (5) #40

Igazad van! :DDD

előzmény: Jereváni Rádió (#39)

2009-05-11 20:59:25 Jereváni Rádió (5) #39

Kevered Teufelt Giovanni Gattoval. Ő a puhány ellustult, kihízott macska. Teufel tapasztalt maffiózó, öreg róka, kemény arc, aki megharcolt egy-két csatát. Gyakorlatilag 50 %-ban rokkant (fél szem, fél kéz, fél fül, fél farok, protkó, szívgyengeség), de ő mégis kemény kézzel irányítja a vállalatot. :)

előzmény: puttancsospeti (#38)

2009-05-11 20:53:09 puttancsospeti (5) #38

"Don Vito Corleonéra és Darth Vaderre emlékeztetett."

Ahhoz túl elkényelmesedett, feminin, ellustult, puhány karakter volt ő! :D

előzmény: kezdetektől (#37)

2009-05-11 20:50:29 kezdetektől (?) #37

Igen, igen, de engem leginkább Don Vito Corleonéra és Darth Vaderre emlékeztetett. A keze pedig a Terminátorra :D Mindenféle filmmotívum van ebben a magyar remekműben (western, akció, vígjáték, gengszterfilm). A vámpírokról meg a Nosferatu jutott eszembe (de persze az is lehet, hogy túl sok filmet nézek, és lassan már minden filmben találok hasonlóságot).

2009-05-10 17:00:42 Cesare Gonzago (5) #36

Mr. Teufel karakterében gyúrták össze a valaha élt összes amerikai mozigengsztert.

előzmény: kezdetektől (#34)

2009-05-10 16:57:06 kezdetektől (?) #35

Ja, és a denevérekről pedig Sergi Leone filmjeinek hősei jutottak eszembe!

2009-05-10 16:56:11 kezdetektől (?) #34

Sajnos jön minden szarság most már! Az új Macskafogót sajnos még nem láttam, de a jövőhéten valószínűleg megnézem!
Engem Grabowski James Bondra, Mr. Teufel pedig egy Keresztapa-Darth Vader keverékre emlékeztetett!

2009-05-10 16:43:49 Hannibal Lecter (5) #33

Persze, hogy merítettek, tonnányi hivatkozási pontot használtak fel - de mindezt úgy tették, hogy koherens egész szülessen belőle. Kár, hogy ma éppen a kóros ötlethiány nyomja rá bélyegét mind az animációs filmes ágazatra, mind az élőszereplős magyar filmekre. Jönnek a Kis Vukok, kis Grabowskik, nagy bukások.

2009-05-10 16:39:57 kezdetektől (?) #32

Rengeteg (amerikai) klasszikus film ötletéből merítettek az alkotók! Fantasztikusan eltalált karakterek, poénos párbeszédek, gyönyörű rajzok és nagyon jó szinkronhangok jellemzik ezt a magyar kultfilmet!

2008-12-29 19:31:23 puttancsospeti (5) #31

Alapmű! :)

2008-11-08 18:15:36 whiteman 01 (5) #30

Ebben igazad van, de ha figyelembe veszed, hogy mennyire kevés magyar rajzfilmalkotó van, akinek a neve tényleg garancia a minőségre, és a Macskafogó 2 is egy ilyen alkotó munkája-akkor ez már egy erény. Ezért nem nézem meg például a Kis vukot-ha azt is Dargay csinálta volna, megnézném.

előzmény: Cesare Gonzago (#28)

2008-11-08 18:07:51 budaik (5) #29

Szerintem sem rossz a 2. rész, de a kisvuktól kicsit én is félek....

2008-11-08 17:56:52 Cesare Gonzago (5) #28

Hogy magyar, nem erény. Állapot. Lehetne amerikai, brit, vagy francia: úgy, ahogy elkészült, pocsék.

előzmény: whiteman 01 (#27)

2008-11-08 17:43:56 whiteman 01 (5) #27

Sztem a második rész abból a szempontból, hogy magyar, ráadásul rajzfilm, valóban kiemelkedő. Viszont onnan kiindulva, hogy ez Macsakafogó film, úgy kevés.

2008-11-08 16:26:08 Cesare Gonzago (5) #26

Hidd el, simijohnny, magam is felülemelkedtem az elveimen, néha elkerülhetetlen a "revizionizmus", kiváltképp olyan filmek esetében, amelyek generációs életérzést közvetítettek - ilyen a Macskafogó is. Vérzett a szívem, amikor a "második rész" végén felálltam a székből, leszegett fejjel kiballagtam a vetítőből... Ternovszky Béla kontármunkája. A saját legendáját rombolta le. A Vukot legalább más rontotta el. (Tapintatból nem írom le a nevét.) Macskafogó című filmből csak egyetlen létezik számomra.

előzmény: simijohnny (#25)

2008-11-08 16:17:41 simijohnny (5) #25

Hm... ahogy nézem kicsit túlértékeled a filmeket. Mondjuk ehhez pont nem tudok hozzászólni, mivel elvből nem nézek meg Macskafogó 2-t, meg Kis Vuk szintű "csodákat".

2008-11-08 16:09:39 Cesare Gonzago (5) #24

Miért alapfilm a második rész?

előzmény: Egy filmkritikus (#23)

2008-11-08 15:54:31 Egy filmkritikus (5) #23

Az első és a második rész is mindenképpen alapfilm. A szöveg nagyon eredeti, a történet nagyon ötletes, követhető, amerikai mintára készült.

2008-05-29 10:16:27 Ágó (5) #22

Immáron dobogós az imdb-n! Bravó! Bravó!

2008-01-13 00:23:38 Lucy LeCroix (5) #21

Kicsigyermekkorom kedvenc meséje...képregényben is +van valahol...

2008-01-11 08:58:35 headydream (4) #20

Szerintem nem kell a filmeket ilyen szinten szétboncolni.Ha képes vagyok megnézni, akár többször is, az nekem azt jelenti, hogy a film JÓ.Nem tudom, mit kell ezen ennyit agyalni...

2007-12-28 01:36:38 Semprini (5) #19

feladom.. :-P

előzmény: Dió (#18)

2007-12-28 00:55:40 Dió (4) #18

"ráadásul nem lenne baj, ha nem tusd többet, hiszenm újra is kezdhetné akár"

Pff, ezt most nem értem, hisz' épp ezért nagy poén:) Pont mint vmi szőke vicc... az abnormalitásból csinálnak poént.

előzmény: Semprini (#17)

2007-12-27 17:16:51 Semprini (5) #17

Hát szerintem a "sajnos nem tudok több dalt" a film leggyenmgébb poénja, mivel Dick minden egyes nótának csak az ELSŐ SORÁT jáétsza el, ráadásul nem lenne baj, ha nem tusd többet, hiszenm újra is kezdhetné akár...:-P

Ettől eltekintve vitathatatlan mestermű, kultuszfilm, a magyar animációs filmek NON PLUS ULTRÁ-ja, és még fokozhatnám napestig!
A zwenéje pedig egyszeráen frenetikusan zseniális, különösen a négy gengszrter c. betétdal (eredetileg: Manhattan Transfer: Four Brothers)!

előzmény: Dió (#16)

2007-12-27 16:33:23 Dió (4) #16

Én egészen pontosan két musical-betétre emlékszem. De már meg nem mondom, melyik volt a másik...
Tökéletes karakterek: Grabowski valóban eléggé rendben van, nekem még Safranek tetszett a folyamatos szívásaival, más karakter engem nagyon nem vágott hanyatt. Talán még az egyik a négy patkány közül... De voltak olyanok is, akik kifejezetten idegesítettek (a mexikói macskabanditákat fegyverrel és latinos kalappal - már így leírva is túl debil - túlontúl erőltetettnek találtam).
Attól függetlenül, h az idézetek közé nem csak poénok vannak beírva, én nem mosolyodtam el a filmen 2-3 alkalomnál többször. Az ilyenek pedig, mint a Caesaros vagy az "ide a dohánnyal vagy felpofoztatom magam" sztem kifejezetten harmatgyengék. Nekem a piros gomb tetszett nagyon, meg a "sajnos nem tudok több dalt".
Mindezek mellett tényleg elvoltam a képernyő előtt, csak nem látok benne annyit, mint ti. Nálam ez egy gyenge négyesre elég.

előzmény: Jereváni Rádió (#14)

2007-12-26 21:21:36 Olórin (5) #15

Én mostanság néztem újra még a második rész előtt, és ugyanúgy végigröhögtem, mint régen (pedig gyerekként vagy 20szor láttam!), bár a 4 patkány dala életemben először most nekem sem tetszett. Túl hosszú, és feleolyan vicces, mint emlékeztem rá. Viszont az nem kis szó, hogy kb 10 év alatt (mert akkor láttam utoljára ezt megelőzően) mindössze ennyit kopott a szememben.

2007-12-26 20:30:23 Jereváni Rádió (5) #14

„h mi tette ezt kvázi klasszikussá”

1. Nem kvázi klasszikus, hanem klasszikus, 21 év után szerintem már megérdemelt ez a jelző
2. Mondjuk az, hogy tökéletes karakterek (Grabowski maga az akcióhős), tökéletes szinkronok (Benedek, Haumann, Sinkó, stb.), fergeteges poénok találhatók benne, jó zenei aláfestéssel, szépen megrajzolva.

„Az idézetekbe beírt poénoknak sztem a tizede ha vicces, emellett a musical-betétek halálra idegesítettek”

3. Az idézetekben nem csak poénok lettek beírva
4. Ha jól tudom csak egy darab musical betét van a Macskafogóban, a 4 gengszter dala (Lusta Dick száma instrumentális, Mr. Gatto partiján felcsendülő dal, a „Miú-miújság" sem musical), így nem tudom miért írsz musical-betétekről

előzmény: Dió (#12)

2007-12-26 20:21:45 Cesare Gonzago (5) #13

Valószínű, hogy másképpen vélekednél, ha korábban, mondjuk, úgy tíz-tizenöt évvel ezelőtt látod először. Amikor ma délután a család leült a képernyő elé, a régi élmény jutott eszünkbe, és ez kétségtelenül hozzáad a film értékéhez.

előzmény: Dió (#12)

2007-12-26 18:54:46 Dió (4) #12

Lehet h régen látva nagyot ütött volna, de most látva (először) nem teljesen értem a hype-ot körülötte. Nem rossz, leültet a képernyő elé, és elszórakoztat, ráadásul ha azt nézem, h magyar és animációs, akkor pláne örvendetes a színvonala, de h mi tette ezt kvázi klasszikussá, nem értem. Az idézetekbe beírt poénoknak sztem a tizede ha vicces, emellett a musical-betétek halálra idegesítettek.

2007-12-23 15:04:32 Film-fan (5) #11

Hiába no, azért a magyar animációs filmgyártás is ott van a szeren. És ha most ettől a zseniális műtől el is tekintünk, szerintem mindenki fel tud sorolni legalább három hazai animációs/mese darabot. A Mézga család; Frakk, a macskák réme; Pumukli kalandjai; Dr. Bubó; Magyar népmesék, Mátyás király - mind gyerekkorom kedvencei. Viszont nemcsak a sorozatokat említhetem, hanem szemezgethetünk az egész estés filmek közül is, pl. ott a Vuk, vagy a most beharangozott Egon és Dönci. Jómagam még nem láttam a Macskafogó második részét, de szerintem nehéz lesz elrontani. Hajrá hazai animációs filmgyártás, előre! :-)
(Ha már a magyar filmek elég pocsékok, néhány üdítő kivételtől eltekintve.)

2007-12-17 11:08:24 Semprini (5) #10

Hát, az biztos, hogy itt valamibe nagyon sikerült belenyúlniuk a magyar rajzfilmeseknek.... a Mézga és a Doktor Bubó sorozatok alkotói létrehoztak valami egyedien összemixelt, nagyon delikatesz koktélt, ami szinte kivétel nélkül mindenkinek ízlett, mi több: nehezen lehet vele betelni! Szenzációs figurák, humoros forgatókönyv, zseniális zene, pazar hangok, - ebben a filmben MINDEN tökéletes!
És ami még magyar rajzfilmmel nem fordult elő: 20 év után elkészült a folytatás! Azt hiszem, ez akkor is egyedülálló filmtörténeti bravúr, ha a második rész esetleg nem váltja be a hozzáfűzött reményeket... de miért ne váltaná? Én mindenesetre ott leszek dec. 20-án és le fogom ellenőrizni!
Macskafogó forever! "Jöjjön közelebb, Safranek"... XD
100% a köbön!

2007-09-09 19:54:39 Jill (5) #9

Vannak rajzfilmek... és van a MACSKAFOGÓ. :)

Ezt leírni nem lehet, nézni kell, nézni, nézni, aztán idézni belőle órákig, utána megint nézni :)

Abszolút. 210-es skálán 13. :)

2006-05-18 17:23:06 Jereváni Rádió (5) #8

Számomra a világ legjobb rajzfilmje. Punktum :)

2006-03-03 13:43:16 Daemiaen (5) #7

De jó hogy megtaláltam ezt a hozzászólást. :)

Ezt pont Te írod? ;)

előzmény: Ficus Cucis (#4)

2005-10-07 11:19:27 Dió (4) #6

"Annak, aki erre azt írta, hogy nézhetetlen, csak azt tudom mondani, hogy haló porait vesse ki a föld..."
Kicsit vicces ilyet pont tőled hallani, kedves Ficus:) Valszeg többen is vannak, akik az itteni filmekre adott szavazatokat látva ugyanezt kívánják tőled.

2005-01-09 18:49:42 taki (4) #5

szerintem jó film

2004-10-04 15:11:23 Ficus Cucis (5) #4

Annak, aki erre azt írta, hogy nézhetetlen, csak azt tudom mondani, hogy haló porait vesse ki a föld...

2004-08-06 03:17:37 Sellei Zoltán (5) #3

Az egyik legnagyobb magyar!

2004-05-10 00:21:56 klala (5) #2

Abszolút az

2004-03-08 15:06:39 stanleykubrick (5) #1

Abszolút klasszikus