Avengers: Age of Ultron (2015) ☆ 👁

Bosszúállók: Ultron kora

(Joss Whedon)

amerikai akciófilm, kalandfilm, sci-fi

3,3
★★★☆☆
696 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2024-05-01 04:25:52 dorothygale (3) #60

Egy idô után ezek a filmek mind egyformák. Unalmasak. A film sötét jövőképet mutat au AI röl. Akár még igaz is lehet ha nem vigyáznak vele…

2022-08-21 23:13:35 Fatupi (4) #59

Újranézve, szerintem ez a rész kicsit alulértékelt a többi Bosszúállók-film mellett, mondhatni elengedhetetlen darab.
Az egyetlen, ahol a csapat elejétől a végéig együtt van és a saga főszereplőinek a legtöbb közös momentuma van, itt láthatjuk őket összeszokott munkatársakként és egy baráti társaságként. Az első Bosszúállók a kezdetek, a Polgárháború már a széthullás.
A film elején lévő partin kívül nem emlékszem olyan pillanatra a sagában, ahol mindenki teljesen önfeledt és gondtalan, aztán persze Ultron gyorsan belerondít az idillbe.
Nem tudom, hogy a rengeteg egymásról nem is tudó karakter mellett hogyan lesz összerakva a Kang-dinasztia, mert az eredeti hatos között nagyon meg volt a kémia, most meg azt is nehéz látni, hogy kire/kikre helyeződik majd a fókusz, ráadásul a big sixnek volt két saját filmje, mielőtt rájuk eresztették volna a főbosst.
Az Igazság Ligája moziba került, és a Snyder-vágását összehasonlítva nekem egyértelmű, hogy az első két Bosszúállók sikeréhez nagyon kellett Whedon és az általa megteremtett csapatkohézió. A Snyder-féle Igazság Ligájából nagyon hiányoztak egyes kisebb, a barátságukat elmélyítő jelenetek Bruce és Diana között, akár a malter a téglák között.

2019-04-30 10:28:49 Ágó (4) #58

Egyik munkatársunkat most "korrepetáljuk" a bosszúállókból.
Amikor meglátta ezt a filmet, felsóhajtott:
Elsőre úgy olvastam, hogy "Ultra koton".
:)))

2018-05-10 13:19:46 Hannibal Lecter (2) #57

Kíváncsi voltam erre a filmre, mert úgy hírlett, végre egy bonyolultabb rajzolatú Marvel-antagonistával találkozhatunk benne. Sajnos ez az álláspont végül nem nyert igazolást, és bár az Ultron kora csillogtat néhány erényt, mely az előd fölé emelhetné (kissé lefékezi a szokványos, bárgyú humort, és némely akciójelenete pazarul megkoreografált), de az utolsó fél órán olyannyira eluralkodik a megalománia, hogy olykor már az elégtelen felé hajlott a kezem. A Bosszúállók második felvonása hű marad a ciklushoz: alsó tagozatos, hígvelejű akciópornó, mely, ahogy purplerain írta, valóban nem javallott 16 éven felülieknek. A vetítőteremből kifelé jövet, a mosdóban oly gyorsan szabadulsz meg az emlékétől, ahogy a húgyhólyagodat feszítő fél liter kólától.

2018-05-10 09:24:11 mimóza (3) #56

Úgy hozta a sors (vagy a fiam?), hogy a Marvel univerzum összes filmje közül a Végtelen háborút láttam legelőször. Másodiknak pedig ezt. Egészen érdekes visszafelé haladni. Ugye a tetőnél kezdem (vagy a villámhárítónál?), és lefelé haladok... ez a film talán az egyik fal, vagy a tető egyik tartógerendája? De legalább most már tudom például azt, hogy honnan származnak a színes kövek, és miként keltették életre Víziót.

2018-04-30 05:59:21 The Cortez (3) #55

A Marvel a Vasember 3-ban kezdte el behozni a hülyeségeket, itt pedig folytatta a tendneciát. A filmből érezhetően egy csomó mindent kivágtak: már a kezdő képsorok is olyan hatást keltenek, mintha vagy 10 percet kiollóztak volna belőlük, de még a fináléban is ez érződik, így utóbbi helyenként összecsapottá válik. Szintén hatalmas nagy baromság volt 1 érdekesnek tűnő karaktert (A Winter Soldier stáblistás jelenetében felvezetett Struckert), nem sokkal a kezdés után kiírni a p***ba.
A sztori bár behoz új szereplőket- és cselekményszálakat, de mégis sablonos marad. A stúdió sajnos a főellenség eredettörténetét is elb***a. Nem az a probléma, hogy a moziban Stark alkotja meg Ultront, hanem az, hogy Hank Pym nevét még csak meg sem említik közben, pedig adta volna magát a dolog, már csak azért is, mert így kiválóan fel tudták volna vezetni az Avengers 2 után érkező Hangya-filmet (ami szánalmas módon, még credit card scene-t sem kapott). A lépés mellőzésével a Marvel tisztára úgy csinált, mintha nem az ő kezében lennének az Ant-man jogai. Minden esetre érdekes logikája van: akire lehetne utalni, arra nem utal, akiket még szerepeltetni sem lehetne, azokat szerepelteti.
A folytatás kizárólag a látvány + az akciók terén képes felülmúlni az előzményt. A végső harc itt már tényleg 1 túltolt, gigantikus, Michael Bay-szintű zúzás, amelyből néhány részt feltűnően kiszedtek, de még így is ez menti meg az egész filmet. A 2. epizód sötétebb tónusú, komorabb hangulatú és mélyebb kérdéseket próbál boncolgatni. Főtémája az MI, így az alkotók persze azt a klisét vették elő, amikor az öntudatra ébredő gép, a komplett emberiséget legyakni készül. Az Avengers 2-ben is vannak jó poénok-beszólások meg vicces jelenetek, ám közel nem annyi mint az elsőben. A alkotás egyik legsúlyosabb negatívuma a zene: nem elég, hogy a trailerben nyomatott, a hideg, darkosabb képi világhoz teljesen passzoló témát a kukába vágták, még az 1. rész zenéjét sem akkor használták, amikor kellett volna, helyettük inkább behoztak valami teljesen Disney-rajzfilmbe illő, gyerekes kreálmányt.
A stúdiónak az az egyik legnagyobb bűne, hogy még egy Bosszúállók epizódot is képes volt átvezető darabnak szánni, majd ezzel összecsapottá, kapkodóvá tenni az egészet.

2016-05-29 01:28:25 Xuja (4) #54

Minden tiszteletem Whedoné, hogy ebben egy cseppet sem próbálja másolni az első részt, hanem új vizekre evez. Az első fele igen érzékletesen mutatja be a karakterek problémakörét, azonban sajnos a vége felé kifogy a szufla, kapkodóssá, kuszává válik a dramaturgia. Ultron bár (szellemiségében) remek főgonosz, ebben a megvalósításában kissé kevésbé tudtam komolyan venni.

2015-11-14 15:08:37 Leo_Stotch (4) #53

Újranézve megremegett a kezem a hármason..de tán többet érdemel. A főellenség most Marvel filmhez képest jó volt.. De untam az egészet. Látványos, pörög, de tétnélküli épületzúzás pár poénnal. Fájdalmas, hogy felvezető, átkötő filmre degradálódott. 50 robotot törnek szét, vagy 100-at, mindegy.
Amerika kapitány új kalandjára kíváncsi vagyok, mert ott a Tél katonája nagyon jó lett, viszont hogy a két filmre bontott Infinity War-ra mi lesz, mivel fogják megtölteni, azon kívül, h a 86. épület omlik össze..nem tudom.

2015-10-28 22:46:38 ChrisAdam (2) #52

Sokkal rosszabbat vártam, mint amilyen valójában. Az első részt még csillogó szemekkel néztem újra a nyáron, pedig negatívan álltam hozzá, de majdnem ugyanúgy tetszett mint annak idején a moziban.
Igazából ez se hoz kevesebbet, egyszerűen csak túl sok és valahogy hosszú volt, néha meg unalmas. Az első részben valahogy az akciójelenetek szépen össze voltak hangolva, itt sokszor csak az esztelenséget éreztem, a valódi agyatlanságot. Ennek ellenére kaptunk jó kis karaktermélyítést több oldalról és egy elég jó főgonoszt. Legszívesebben most az első részt is levinném négyesre, de nem hagyom hogy a jelenlegi fejhasogatásom azt is befolyásolja, mert most a fülemből is akció folyik, az biztos, hogy nem fogok ilyet nézni jó pár hónapig, legalább egy évig.
Erős hármas, ha nem lenne ez a béna finálé (utolsó 40 perc), megkapná a négyest.

2015-09-18 18:41:05 Killjoy (4) #51

Ő Madame B volt, az Özvegy kiképzője, a Red Room projekt egyik vezetője. A céljuk fiatal lányok kiképzése volt a leghalálosabb bérgyilkosokká. Hacsak nem akartak azzal a flashback-kel "megágyazni" egy 2020 utáni különálló Black Widow filmnek (addig legalábbis nincs a bejelentett tervek közt), akkor nem hiszem, hogy nagyobb jelentősége lenne a szerepnek még akkor is, ha egy ismertebb arcot választottak a szerepre.

A film egyébként nem rossz, de pontosan ott vérzik el, ami az ilyen all-in-one dolgoknak a rákfenéje. Túl sok van a jóból, így elvesznek az apróbb részletek, amik igazán kiteljesítenék az egészet. A másik nagy hibája, hogy míg az első filmben megvolt a "Végre!"-faktor, addig itt már mindenből nagyobbat és többet kellett adni, hogy hasson. Annyira meg nem lett nagyobb és több, hogy igazi klasszikussá váljon. És ezen is nagyon érződött, hogy csak húzzák az agyunkat az elkövetkezendő Polgárháborúra. Talán ezért is lett annyira jó a Hangya. Mert visszatért az alapokhoz, és újra egy karaktert kaptunk, aki szerethető lehetett. Én amúgy sem vagyok oda a csihi-puhira építő szuperhős képregényekért, nem is véletlen, hogy anno, a képregény-honosító korszakomban a Hálózsákon (ez itt a reklám helye ;) is inkább a más irányú képregényeket részesítettem előnyben. Szeretem a hősöket, de jobban bejönnek azok a történetek, amikor emberiek is. És itt, a nagy acsarkodások és brutál látványorgiás harcok közt pont ez hiányzott nekem. Az ember. (Kövezzetek meg, de épp ezért szeretem az Ang Lee által rendezett Hulkot, miközben mindenki köpködött rá minden irányból, hogy mennyire el lett szúrva.) Úgyhogy nekem a közepe volt a kedvencem. És baromi kíváncsi lennék egy Hawkeye filmre, ahol a "nagyok" csak statisztálnának a háttérben és megmutatnák, hogy milyen nehéz is neki.

előzmény: SoZi (#50)

2015-06-23 23:13:17 SoZi (3) #50

Úgy gondoltam, jön egy képregényfan, és felvilágosít, hogy ki ez a karakter, és miért fontos, lesz-e még szerepe, stb, amiért ilyen extra szinészt kapott. Erről aztán majd elbeszélgetünk, új téma indul, ahogy az errefelé megszokott volt...

Ehelyett kaptam egy tökfölösleges, szarkasztikus, lenéző, semmiresemjó, minden szempontból értéktelen (és érdektelen) primitív választ. De kurvára unom már!

2015-06-19 23:14:54 critixx (?) #49

Így.

előzmény: SoZi (#48)

2015-06-19 22:45:25 SoZi (3) #48

Volt egy flessem, hogy Julie Delpy-t látom egy pillanatra a nagy kavar közepedte. Más is kiszúrta? Hogy került ő ide?

2015-06-04 10:17:26 purplerain (2) #47

Ne legyél ilyen szívtelen :)

előzmény: critixx (#46)

2015-06-04 09:00:17 critixx (?) #46

A nap kommentje. (Bár szerintem inkább a 12-es.)

előzmény: purplerain (#45)

2015-06-04 08:31:47 purplerain (2) #45

Nem akarok egy életunt, sótlan fasznak tűnni, de ennek a filmnek jár a 16-os karika. Mint felső korhatár.

2015-05-19 19:41:18 lizardking (4) #44

Lehet, hogy nagyok voltak az elvárásaim, mert az első rész a maga műfajában szerintem zseniális. Még második megnézésre is kirázott a hideg egy-egy nagyon eltalált jelenetnél. Ezzel szemben az Ultron kora valahogy olyan súlytalan, lelketlen, steril látványmozi, ami még csak nem is olyan poénos, mint amilyennek szánták. Sok a karakter, amik nincsenek kibontva. És egyszerűen nem izgalmas - tudom, hogy nem túl nehéz kitalálni, hogy a jó győz, de az első résznek mégis voltak számomra feszült pillanatai. És még látványban is az előző rész alatt teljesít. Vagy csak lehet, hogy kezdek belefáradni ezekbe a blockbusterekbe? Lehet, minden esetre ezt nem nagyon fogom újranézni.

2015-05-19 17:26:12 KaeL (3) #43

kettes és hármas között ingadozok nagyon... nagyjából az előttem szóló negatívabb kritikákkal értek egyet. Már eleve Ultron fejéért egy pont levonás járt, mert ha már egyszer robot és fémből van, ne mozogjon már úgy a szája, mint egy hús-vér biológiai lényé... A klisékért és a poénnak akaró lenni erőltetetten repetitív egysorosokért még egy pont levonás. A helyenként zavaros és olykor unható történetért még egy levonás. Ami egy kicsit feljebb húzza, az természetesen a látványosság, de ez egy ilyen filmnél alap is. Az első rész határozottan jobban tetszett, kicsit csalódottan jöttem ki a moziból.

2015-05-17 14:46:56 marvelista95 (5) #42

és másodszorra :D
A vibrániumot még Vízió megteremtéséhez is használta az Élet Bölcsőben
ott mondta hogy A Vibránium világ legsokoldalúbb anyaga, az emberek pedig készítettek belőle egy frizbit.

előzmény: Gruden Gergo (#39)

2015-05-17 14:23:12 marvelista95 (5) #41

"Ultron katonái, ha jól tudom valmiféle fémből vannak. Ahhoz képest úgy halnak megfele, mint valami papirkatonak" :D akkor nézd meg még egyszer :D
én is elsőre azt hittem .. de nem :D
Az
annak a cuccnak a gerincszerkezete volt amit Ultron a magasba repített. "Péntek" meg is jegyzi hogy az egész Vibrániumból van :)

előzmény: Gruden Gergo (#39)

2015-05-15 09:11:19 Robobá (2) #40

A tévedés jogát-, ahogy a véleményemet is: fenntartom.
Ez a film egy csalódás számomra.

előzmény: Rorschach (#38)

2015-05-13 22:28:05 Gruden Gergo (2) #39

Namost... Ritkán szoktam hozzászólást irni, de ez a film valamiért megérdemli.
Millió dologba tudnék belekötni, ami kiverte a szemem, de csak párat irok le, mert másképp reggelig gépelhetnék és talán hosszabb lenne a forgatókönyvnél is :)

1: Ultron katonái, ha jól tudom valmiféle fémből vannak. Ahhoz képest úgy halnak megfele, mint valami papirkatonak, meghozzá úgy, hogy semmiféle kárt sem okoznak.

2: Szintén a katonák... Ők !!!!ROBOTOK!!!!! vagyis "tökéletesek". (Egy robottól azt várnád el, hogy 1000 lövésből 1000 x tud pontosan lőni). Hát szerintem a célzási programot valahogy pont nem töltötték le hozzájuk, mert annak ellenere, hogy robotok egy tetves pontos lövést sem tudnak leadni az egész film során!

3. A főgonosz annyira nagyon gonosz, hogy amikor megérkeznek a Bosszúállók a laboratóriumba úgy le tudja lőni a dokinőt, hogy annak szinte semmi baja nem lesz... Bitch Please!

4. A történet egy nulla. Valahol a béka segge alatt.

5. Amikor körbeállnak és az a feladat, hogy megvédjék azt a valamit, nehogy hozzáérjen Ultron, vagy egyik katonája egyszerűen röhelyes. Mi az eselye, hogy 12.047.219.562.183.210.948 millio robot közül egyik sem ér el odáig? Főleg a nyomorult Robin Hood mellett...

6. A kutya. Amikor a mentőhajóra az utolsó pillanatban felszaladt a kutya hát én azt hittem, hogy leköpöom az elöttem ülőt! Ilyet is csak hollywoodi filmben látni...


Lenne még, de mint már mondtam, reggelig itt ülhetnék.

De ne csüggedjetek, pozitivum is volt benne:
1. Látvány
2. Néhol "vicces" jelenetek

Könnyes szemekkel, de muszaly volt megkapja a "rossz" minősitést. Idei legnagyobb csalódás!

2015-05-13 11:06:13 Rorschach (4) #38

"már ha jól figyeltem"

Szerintem nem figyeltél jól.

előzmény: Robobá (#37)

2015-05-13 11:00:11 Robobá (2) #37

Nem, nem.
El lett mondva filmben, már ha jól figyeltem, hogy ha a félelmetes és szuper intelligens windows 8-as kávéfőző Ultron 2000 terve beválik és Sokovia (hát ezen a néven beszartam, gondolom az amcsik kajálták) csodálatos városkája leszakad az égből, akkor az megrepeszti a Földet és az felrobban, tehát megsemmisül nemcsak a csúnya emberi faj, de maga a Föld bolygó is. Ez volt a nagy terve Megaagynak! Ez az igazság, ez hangzott el a filmben kedves filmrajongó barátom.

előzmény: BonnyJohnny (#31)

2015-05-12 21:20:21 BalaKovesi (4) #36

Most értünk haza, és hát...Hűűűűű.
Az első részt számomra sikerült űberelnie, főleg humor szempontjából.
Azt hittem, hogy sokat markol keveset fog tipusú film lesz, de úgyérzem, hogy amire vállalkozott, azt épp megtudta tartani. Ultron szerintem borzasztóan keveset szerepelt benne, mondjuk nem is csodálom, nagyon hamar elment az idő. Csatlakozom az előttem szólókhoz. Tényleg hiányzik az a bővített változat.
Van egy pár lyuk a történetben. Amivel még problémám volt, az vízio. Az előzetesben még jól nézett ki, de itt valahogy nem tetszett a kinézete, és keveset is szerepelt. Higanyszál is kaphatott volna pár perccel többet mielőtt meghal. Aminek nem látom értelmét. Behoznak egy tök király karaktert, akiről már a mozi előtt tudtam, hogy a kedvencem lesz, erre a hatásvadászat kedvéért kinyírják. Pedig meg lehetett volna úgy oldani, hogy annál a jelenetnél senki se haljon meg. Remélem majd valamelyik Hydrás föltámasztja :D.
A zene korrekt volt, tetszett, hogy keverte a bosszúállók zenéjét a különböző karakterek zenéjével (remélem érthető volt),bár csak aláfestőzeneként működik. A látvány teljesen jó volt, a 3D sem volt tolakodó (csak ritkán),és mint azt már leírtam, a humor is ütött. „Be akart férkőzni az agyamba. Vigyázz vele, egy ember nem tud ellenállni neki! Szerencsére, én mindenható vagyok.” :D És a MARVEL végre filmre vitt egy valamire való gonoszt. Még Ultron szinkronjával sem volt gondom, pedig az előzetesben kifejezetten nem tetszett.
Hát egy nagyon gyenge 5-ös.
Sajnos MARVEL filmes univerzum maratonnal nem végeztem a film előtt... Sebaj, idén lesz még egy Hangya is. :D

2015-05-12 17:32:14 BonnyJohnny (4) #35

Szerintem Whedon konkrétan rájátszott erre. :)

előzmény: Gatyamadzag (#34)

2015-05-12 04:56:58 Gatyamadzag (3) #34

Érdekes, nincs bajom a karakterépítéssel sőt, Hawkeye-nak kellette ez mint egy falat kenyér és szerintem is jól működött, de olyan furán vágta meg a film hangulatát, hirtelen jött nekem a csend két hatalmas adag robbanás között és picit leültek a dolgok. De legalább a tipikus nézzétek itt van Hawkeye mindenki szereti, a film végén meghal klisét nem lőtték el :).

előzmény: Olórin (#11)

2015-05-12 04:03:55 Proxyi (2) #33

na végre. kezdtem megijedni, hogy velem van a baj, de ezek szerint nem, szóról szóra ugyanígy érzek, sokban hasonlított a Furious 7 nevű szenzációs alkotásra.

előzmény: Robobá (#30)

2015-05-12 01:08:38 tomside (4) #32

Nem vagyok egy Marvel-fan, de ezt most rendesen túlkaptam, nagyon tetszett. A kőkemények összeállnak és megvédik Szlovákiát! :)

Amennyire zavart az a légypiszok Sólyom az első részben, itt legalább annyira volt faszagányos. Vision - habár bénán néz ki - nagyon izgalmas karakter. Gondolkodásmódjában - ti. igen, ki fognak pusztulni az emberek, de azt még megteheted, hogy itt vagy velük - kiugróan izgalmas, és a lehető legközelebb áll ahhoz, amilyennek egy isten szemléletmódját el tudom képzelni. Hovatovább nagy kérdés, hogy mi a nagyobb érték. A Föld megmaradása vagy az emberiségé?
A stáblistás jelenet kicsit elvette a kedvem a továbbiaktól, nem igazán izgat egy űrzúzda valami lila gyurmaszörny ellen, aki Dragon Ball labdácskákat gyűjt, mert ennek a megvalósítását csak hyper megalomán kivitelben tudom elképzelni, márpedig látványból már bőven elég. Szívesebben foglalkoznék a karakterekkel, és valami földhözragadtabb, izgalmas sztorival.
Még annyi, okos húzás volt kinyújtani ezt a gyors fickót, mert számos más dolog között egyvalami vitathatatlan, méghozzá az, hogy DC-ék kifutófiúja, Flash, mint karakter, simán kenterbe veri, ha tetszik, lekörözi Quicksilvert. ;)

2015-05-11 18:22:11 BonnyJohnny (4) #31

a legnagyobb ötlete az volt, hogy
a Föld elpusztításával megvédi az emberi fajt a kihalástól

Nem. Fordítva:
Az emberiség kiirtásával megvédi a Földet.
És nem az első mesterséges intelligencia, ami így gondolkodik. Mert igazából ez tényleg logikus. Mint kivágni egy rákos szervet, hogy megmentsük a testet.
Mellesleg Ultronnak volt terve a későbbiekre is, egy továbbfejlesztett emberrel.

előzmény: Robobá (#30)

2015-05-11 11:51:52 Robobá (2) #30

Elnézést kérek előre is a fanatikus rajongóktól.
Nos.
Avangers 2, avagy a Windows 8 elszabadult
Kezdeném a film leglényegesebb pontjával: a főellenség, Ultron elemzésével.
Ultron értelmi intelligenciája és analitikus képessége messze alulmúlja egy hibásan működő elektromos kávéfőzőét. Viselkedése nagyban hasonlít egy magatartási zavarokkal küzdő meg nem értett tinédzseréhez. A külseje az x-men-ből, a transformers-ből és az ironman-ből is jól ismert, bevált sémát követte. Fizimiskája teljesen jellegtelen, semmi újat nem hozott, a bluetooth szarvakkal (fülekkel) a fején egyenesen röhejesnek látszott. Ettől tényleg csak az ijed meg, akinek eddig a Power Rangers volt a csúcs. Előrevetített mentális képességei ellenére cselekedeteinek motivációja borzasztóan homályos és nehezen magyarázható volt. Szuper intelligenciája ellenére a legnagyobb ötlete az volt, hogy
a Föld elpusztításával megvédi az emberi fajt a kihalástól .
Érthetetlen, zavaros, gyenge, buta karakter.

Szuperhősök:
Mindenki rohadt laza, rohadt vicces és rohadt egysoros. A legvadabb lövöldözések és robbanások közepette is képesek magukból kipréselni egy-egy jópofának szánt, frappáns mondatot. Ez az első részben nagyon működött, a másodikban pedig legalább annyira erőltetett volt, mint Thor magyar hangja...az már önmagában is egy vicc volt.

(A legtöbb értékelhető poén vagy vicces helyzet a kalapács körül lengett.)

Sztori:
A két mutáns iker történetén, és mondjuk úgy: "jellemfejlődésén" kívül nem igazán van mit írni erről - sajnos.

Az spojlernek számít, hogy a film tökéletesen mentes minden fordulattól, és ebből adódóan kiszámíthatóan sablonos?

Azt értem, hogy egyre lejjebb kell vinni a lécet hállivúdban, mert ez a feladat.
De lassan már tényleg kezd elegem lenni a gagyi sztorikból, a nézők hülyére vételéből és a régi szuperhősök nyilvános kiheréléséből...
Tényleg, mi volt ez?

2015-05-11 10:58:18 Zoliz (3) #29

Matrix : Matrix 2 = Avengers 1 : Avengers 2
Látványos meg minden, de nem az igazi. Amolyan X Menes, Transformeses, már érdektelen tucattermék. Kár, hogy már a 2. résznél érzem ezt, nem túl biztató, pedig az első rész többször nézhető volt. :(

2015-05-10 17:04:39 VVega (4) #28

Érettebb, komolyabb, látványosabb, árnyaltabbak a karakterek közötti viszonyok, jobb a csapatdinamika. A szememben minden elemében felülmúlja az első részt.

2015-05-10 00:47:20 BonnyJohnny (4) #27

De Marvelnél újabban kettő is szokott lenni. Ez nem bonyolult...
Az első a folytatást hivatott felvezetni, a másik meg egy plusz poén általában, mint az Avengersben a pita evés, vagy a cameo a Guardians of the Galaxy végén.
Amúgy itt a teljes lista.

előzmény: Leo_Stotch (#26)

2015-05-10 00:09:19 Leo_Stotch (4) #26

A stáblista közben van. Tehát van bónusz jelenet. Ez nem bonyolult...

2015-05-09 18:48:03 Rorschach (4) #25

Mivel Marvelék mindkettőt gyakran alkalmazzák, hasznos tudni a különbséget - már ha valaki nem akar öt percnyi stáblistát végigülni a semmiért. :)

előzmény: unfamous (#24)

2015-05-09 18:45:51 unfamous (3) #24

Stáblista közepe/vége...uraim,ugyan már:))

előzmény: BonnyJohnny (#22)

2015-05-09 18:05:24 Rorschach (4) #23

Ha a végtelen kesztyűbe bújó Thanosra gondolsz,az mid-scene.

A filmről amúgy... néhol túl komolyan veszi magát, néha meg a világon semmi értelme, de baromi szórakoztató. A plusz percekkel valszeg az ötös is meglesz.

előzmény: unfamous (#20)

2015-05-09 14:39:07 BonnyJohnny (4) #22

A stáblista után van jelenet, legalábbis az arénában volt:)
Szerintem az stáblista közbeni volt. ;)

előzmény: unfamous (#20)

2015-05-09 13:55:00 ifj. Ó. Posszum (3) #21

Felkeltetted az érdeklődésem: "kapkodva, Transformers, marhaság"... Eddig legyintetem, de most megjött a kedv! Kösz!

előzmény: unfamous (#20)

2015-05-09 11:00:31 unfamous (3) #20

Az eleje 5, de a vége sajnos egy gagyi, ötlettelen, már-már nézhetetlen, kapkodva összerakott, lelketlen, Transformers szintű marhaság.
A stáblista után van jelenet, legalábbis az arénában volt:)

2015-05-09 08:12:12 flake (4) #19

Én már személyes trollkodási hadjáratba kezdtem barátaim körében azzal kapcsolatban, amit a spoilerben említesz :)

előzmény: TomPowell (#18)

2015-05-09 08:00:20 TomPowell (4) #18

Másodszori megtekintésre valamivel jobbnak tartom, és míg az első rész nálam 5-ösről kacsingat a 4-es felé, itt fordítva, és nagyon kevés hiányzik az 5-öshöz. Kétségtelen, hogy nehezebb elődjénél, a humor is visszaszorult (vagy legalábbis nálam kevésbé működött, nem voltak olyan jól tálalva a poénok), viszont a személyes, bensőséges pillanatok két CGI akcióorgia közepette nagyon eltaláltak, főleg a farmon játszódó rész, de a kedvencem mégis a végén
Vízió és az utolsó Ultron robot beszélgetése
A személyes ellentétek kiéleződése is egy plusz pont, ahogy az első részben is már titkos kedvencnek számító Sólyomszem szerepének a növelése valamint Whedon trollkodása a nézővel, ahogy a játékidő alatt végig eljátszik a halálával, amit végül a legsúlytalanabb Higanyszáléval lép meg, a játékidőnek viszont még valóban kellett volna fél óra, mert Thor és a Maximoff-ikrek kissé elsikkadnak, ahogy az egyébként nagyszerű Ultron terve is elnagyolt. Mindenesetre a Marvel fokozatos komolyodása kifejezetten szimpatikus, amiben az Ultron kora így is csak egy kisebb megálló a két Amerika Kapitány (vélhető) komorsága között.

2015-05-09 07:10:34 flake (4) #17

Feliratosan úgy sincs 3D vetítés... aki teheti úgy nézze! :)

Úgy néztem volna hidd el, de nem megy az könnyen faluhelyen :)

előzmény: BonnyJohnny (#16)

2015-05-09 06:29:07 BonnyJohnny (4) #16

Aki teheti NE abban nézze!
Feliratosan úgy sincs 3D vetítés... aki teheti úgy nézze! :)
Azt nem értem, hogy feliratos vetítés előtt miért szinkronos trailerek vannak. Több nem magyar ember társaságában néztem, akik élve a lehetőséggel, eredeti nyelven nézték, erre a trailerek magyarul szólnak. Mi lehet a magyarázat (azonkívül, hogy "Magyarország")? Amúgy most láttam a Star Wars szinkronos trailerét (nagy vásznon libabőröző élmény), de nem Stohl Buci volt... pedig mintha ezt írták volna... na mindegy.
Ami viszont érdekes, hogy nem volt stáblista végi jelenet. Se pókemberes, se semmilyen. Pedig szokott lenni.
Hmmm... Most olvasom, ezt Whedon előre megmondta.

előzmény: flake (#15)

2015-05-08 21:34:51 flake (4) #15

Szinte biztos, hogy a BD/DVD kiadás után megkapja az ötöst. Nem is azzal van gond, "lyukas a cselekmény" mert valójában nem az. Whedon az akció szekvenciákban mozdítja a cselekményt is előre, de azok a bizonyos cselekményszálak, amik nem kapcsolódnak szervesen a történethez, mégis baromi erősen érezhető jelenléttel vonulnak végig a film hátterében, nincsenek kibontva, és ez bizony baromira hiányzik. Ettől függetlenül hatalmas moziélmény.

Az imént figyelmeztettek, hogy kissé "túlfogalmaztam". Igen, gyűlölöm a 3d-t! Aki ne teheti NE abban nézze. Még most is remeg tőle az agyam.

2015-05-08 09:30:52 Jason13 (5) #14

A Bosszúállók újra egyesülnek! A híres szuperhősök most egy új ellenséggel találják szembe magukat, aki Tony Stark futószalagáról pottyant le. Ultron egy mesterséges intelligencia, aki öntudatra ébred és ahelyett, hogy az emberiség védelmezésébe lépne, megpróbálja elpusztítani azt. Ezt pedig nem engedhetik a MARVEL- univerzum népszerű karakterei.
Az Ultron kora a stúdió előző alkotásaihoz képest kissé vegyes kritikai fogadtatásban részesült. Ezt részben meg is értem, hiszen Joss Whedon nehéz fába vágta a fejszéjét ezzel a folytatással. Egyszerre kellett kielégítenie az elfogult rajongók igényeit, miközben a második részek íratlan szabályához is igazodnia kellett (mindaztl, ami miatt az első jól működött, megduplázni), emellett pedig a karakterek közötti kapcsolatokra is figyelnie kellett. És ha mindez nem lenne elég, az olyan nézőket is ki kellett szolgálnia, akik az előzményeket nem igazán ismerik. Hogy sikerült e tökéletesen helytállnia? Ha nem is tudta új szintre emelni a szuperhősmozik dimenzióját, attól még ügyesen végezte a dolgát.
Igaz, az eredeti vágás több, mint három és fél órásra sikeredett, míg a mozikba küldött verzió csak 141 perc. Így a vágó ollójának keményen kellett dolgoznia, ez pedig eleinte kissé zavart. De ahogy elhagytam a vetítőtermet, rá kellett jönnöm, szükséges volt ez a kurtítás. Mégpedig azért, mert hiába érdekes a címszereplő szuperhős csapat, azért kár lett volna túl komoly irányba elvinni a történetet és a cselekményt feldagasztani drámai mellékszálakkal.
Számomra bőven elég volt az a néhány érzelmesebb képsor, ami bekerült a moziba szánt kópiába. Sőt, hiába törik meg kissé ezek a jelenetek a pörgős tempót, igenis van jelentőségük. De az alapvetően humoros és laza hangulatot egyáltalán nem törik meg.
És akkor jöhet az a kérdés, hogy jobb lett, mint az első rész? Nálam sikerült megugrania a lécet. Egyrészt sokkal gördülékenyebben halad a cselekmény, mint az előzményben és maga a sztori is több érdekességet tartalmaz. Itt nem csak egy idegen fajt kell leküzdeniük hőseinknek, hanem a saját belső démonaikat is, emellett pedig egymásra is támaszkodniuk kell. Ehhez pedig az, szükséges, hogy tényleg egy jól szuperáló csapattá álljanak össze.
Félreértés ne essék, az Ultron kora nem fogja túl sok gondolkodásra késztetni nézőit, de mégis összetettebb egy átlagos popcorn filmnél.
Persze, akik csak szájtátva akarnak bámulni a vászonra és önfeledten szórakozni, azok se járnak rosszul. Az akciójelenetek elképesztően látványosak és kreatívak, miközben a remekül eltalált humorbombák is egytől egyig betalálnak. A színészek is hozzák a szokásos formájukat, egyedül az zavart, hogy néhány új karakter kevés játékidőt kapott. Például a Maximoff ikreket alakító Aaron Taylor-Johnson és Elizabeth Olsen eléggé perifériára kerültek, pedig a történetben azért fontos szerepük van. És magáról Ultron-ról se feledkezzünk meg. Sajnos a James Spader hangján megszólaló robot nem lett olyan erőteljes főellenség, mint amit az előzetesek sugalltak, de ennek ellenére a maga módján helytállt.
Filmzenei fronton az első rész aláfestéséért felelős Alan Silvestri helyét Brian Tyler és Danny Elfman közösen vették át és egész ütős tételeket komponáltak a látottak alá.
Mindent összevetve, az Ultron kora az eddigi legambiciózusabb MARVEL projekt és szerencsére ahhoz mérten is teljesít. Picikét komorabb, mint elődje, de szórakoztatási faktora ugyanolyan magas, köszönhetően a pörgős cselekménynek, a pazar akciójeleneteknek és a szimpatikus színészi játékoknak. Akik nem a képregényfilmek messiását várják tőle, biztosan nem fognak csalódni.

2015-05-07 21:13:29 carmine (4) #13

Igazából van, ami jobb benne és van, ami rosszabb, mint az első részben. Az első rész történetében is voltak fekete pontok, de itt ezek mellet még több benne a kidolgozatlanság és az alibi megoldás. Például az ikrek indítéka. Ha elüt egy autó, nem az autógyárat neheztelek... Vagy az olyan önismétlő momentumok, hogy ki bízik, kiben.
Viszont itt kevesebb üresjárat volt, mint az első részben, amit néha kicsit untam. Itt végig fent volt a színvonal és egyszer sem néztem az órámra.
A poénok minősége és mennyisége is tökéletesen volt eltalálva, hogy nevetni is lehet rajtuk, de nem válik önmaga paródiájává a film. Az akciókról meg igazából kár is beszélni, mert azok hibátlanok és látványosak, de ez valahol a minimum is szerintem.
Összességében legalább annyira tetszett, mint az első rész, talán még egy lehelettel jobban is. A fő erőssége a sorozatnak, hogy nem akar sokkal többnek látszani, mint ami.

2015-05-07 15:49:14 hirien (5) #12

Imádtam. Holnap megyek és megnézem újra.
Ui: The elevator is not worthy...

2015-05-07 13:07:51 Olórin (3) #11

Nekem a farmos jelenet a kedvencem:)

előzmény: Gatyamadzag (#5)

2015-05-07 11:38:03 Leo_Stotch (4) #10

Szerintem a Marvel filmeket nem a történet miatt szeretjük (én legalábbis), hanem a karakterek, meg úgy caklipakli összhang miatt. Persze nem hót buta filmek, nem agyatlan romboldák, de nem is integrált áramkörök.
Tetszik ez az univerzumépítés, boldogan követem a figyelmemmel, de nem vagyok feltétlenül nagy rajongó.

2015-05-07 09:53:46 tomside (4) #9

A történet maga olyan, amilyen, nincs vele baj, de különösebben nem is jó. Az ilyen filmeket úgysem emiatt szereti senki. - ez lehet. De egy zseniális értékeléshez ez is kell(ene).

előzmény: MicaHiro (#8)

2015-05-07 06:51:23 MicaHiro (4) #8

Még gondolkoznom kell, hogy jó vagy zseniális, mindenesetre kifejezetten jó élmény.
A történet maga olyan, amilyen, nincs vele baj, de különösebben nem is jó. Az ilyen filmeket úgysem emiatt szereti senki. Azért az megjegyzendő, hogy érzésem szerint nem volt messze attól, hogy egy egészen mély kérdéseket boncolgató, zseniális képregényfilm lehessen, de sajnos kidolgozatlanul maradt sok történetszál. Például jó lett volna még egy kis kifejtés a mennyire veszélyesek a Bosszúállók a világra, és egyáltalán mi jogon döntenek élet-halálról témának, ahogy a Skarlát boszorkány által okozott álmokat is kicsit jobban körül lehetett volna járni.
A karakterekkel is ilyesmi gondjaim vannak, mint a cselekménnyel: kicsit olyan érzésem van,hogy egyszerűen túl sokan vannak ahhoz, hogy igazán jól működjenek. Félreértés ne essék, tele van így is remek karakterpillanatokkal és poénokkal a film (a kalapácsemelgetés például nagyon tetszett :D), csak valahogy az érződik rajta, hogy mindenkinek akartak adni játékidőt, de ez valahogy nem áll össze egy egésszé. Ez talán legjobban azoknál a jeleneteknél látszik, amiknél nincs együtt a csapat: nem rosszak azok sem, de valami valahogy hiányzik.

2015-05-07 05:54:53 Daemiaen (2) #7

Az, hogy egy karakterek nélküli, lelketlen cgi-szörny.

előzmény: Umberto (#6)

2015-05-07 05:49:21 Umberto (2) #6

Daemiaen, miért csak kettes? Mi a rossz benne?

2015-05-06 23:11:01 Gatyamadzag (3) #5

Egyetértek, habár nekem túlnőtt az első filmen, az egyetlen rész ami igazán nem tetszett a farm ahol élünk cameo, szerencsére erről gyorsan tovább is ugrottunk. Valahogy tét nélküli a volt a 2. fele a filmnek, ez tényleg igaz.

És nem Ultron lesz az a Marvel gonosz aki végre megtöri a rossz szériát, ő is súlytalan, keveset foglalkozunk vele, nem hiszem, hogy sokakat érdekelt volna (pedig a karakter maga/Spader nagyon érdekes volt).

Egy remek popcorn mozi, jó beszólásokkal, remek akciójelenetekkel és semmi több.

előzmény: Olórin (#4)

2015-05-04 18:56:21 Olórin (3) #4

Érettebb, mint az első rész, mégsem olyan jó, mert a második felében végig össze akar roppanni a saját súlya alatt. Látszik, hogy alaposan megvagdosták (kell az a beígért bővített DVD/BD).

2015-04-29 21:00:08 Leo_Stotch (4) #3

A csilli villi stáblista után van, nem is akármilyen. Reszkessetek! A legeslegvégén nem tudom, nem vártuk meg.

Lezárult a 2. fázis. Attól féltem, h összeroppan e a saját súlya alatt, mint mondjuk a Karib 3. De épp megúszta... Viszont a kettészedett trilógia zárás már kemény dió lesz.
Pici idő mindenkire jut azért, de elkélne még 10 perc ide oda. Ami még kicsit zavart, a finálé. Egyszerűen már nem tudnak mit kitalálni.
Viszont... Áll leejtés, vicc, zúzás van bőven..újra együtt a nagy csapat, csinálják is keményen.

Ötös szerintem nem lesz, erős négyes, mint a Tél katonája.

2015-04-28 03:15:30 vadPINGvin (4) #2

Az elsőt nem lehet überelni. Természetesen nem is sikerült nekik, mégsincs hiányérzetem. Whedon kezd kiszámítható lenni, de a poénjai akkor is működnek ha már épp várod őket. Néha úgy tűnik túl sokat vállalt a film a még nagyobb még látványosabb jelenetekkel, ami pl a bevezető akciónál nem kicsit kínos, de amikor a végén épp kezdenék igazán túlzásba vinni, akkor már szájtátva bámulod a gigantikus akcióorgiát. Kicsit sok lett a szereplő is akivel foglalkozni kell, pl Tony Stark túl depresszív is lett a nagy igyekezetben, Quicksilver pedig abszolút felejthető, de Natasha nem volt még ilyen őszinte, Hawkeye sem volt még ilyen jó arc, és Scarlet Witch...
"I'm your number one fan." <3

Nick Fury pedig megint lenyúlta a legjobb mondatokat. :)

Az extended version mindenképp kötelező lesz. 180-200 perc körül volt Whedon első vágása.

ui: Néhány hónapja volt róla szó, hogy ez lesz az első film a sorozatból aminek nincs semmilyen extra jelenet a végén, a stáblista után. Ha valaki elszalasztotta a hírt, most szóltam. :)

2015-04-27 13:44:03 Mannishboy (?) #1

Nagyszerű mozi élmény, de az első resz azert nagyobbat robbant. Kicsit olyan erzesem volt, hogy tul nagy lapattal adagoltak az akciókat. Túl sok karaktert próbáltak kordaban tartani, ami felig meddig sikerult is. Az extended versiont majd meg biztos megnezem, mert mintha egy csomó jelenet ki lett volna vagva. Ultron azert mindenképp badass:)