The Hustler (1961) ☆

A svindler

(Robert Rossen)

amerikai dráma, sportfilm, szerelmi történet

4,3
★★★★☆
95 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-09-13 17:32:24 mimóza (5) #11

Ebben a filmben minden szó és mozdulat szenvedélyes; és mindnek súlya van.
Meg ára. Nagyon magas.

A történet végig feszült, a színészek átlényegülnek, a fényképezés pazar, a mondanivaló nagyot üt. Ki a vesztes, és ki a győztes? Nem az, aki annak látszik.

Köszönöm az ajánlást, szépen besorakozik a Gyöngyszemek közé.

2017-12-21 19:34:57 BonnyJohnny (5) #10

Szívesen, örülök, hogy van ilyen hatása az írásomnak. :D
Remélem mások kedvét is meghozza ehhez a filmhez.

2017-12-21 14:49:34 dikalosz (5) #9

Ez pedig így leírva tökéletes, többször meghozta már a kedvem az újranézéshez. Köszönöm! :)

előzmény: BonnyJohnny (#1)

2017-12-21 14:48:37 dikalosz (5) #8

Tartom!

előzmény: wurlitzer (#6)

2017-03-25 20:41:06 VVega (5) #7

Nemrégiben egymás után néztem meg A svindlert és a A pénz színét. Össze sem lehet mérni őket, akkora különbség van a két film között. A svindler egy időtlen remekmű, ami ma is ugyanúgy szegez a székbe, mint 1961-ben tehette. Lászólag nem sok minden történik, férfiak biliárdoznak, mégsem untam egy pillanatra sem, hihetetlenül erős és feszült film.

2013-09-14 12:18:31 wurlitzer (5) #6

emelem a tétet: ez a világ egyik legjobb filmje

2013-09-13 20:30:13 acidphase (5) #5

többszörnézös remekmű

2013-09-13 18:40:27 bali113 (3) #4

Gyengécske sztori, jó színészi alakítások. Így tudnám nagy vonalakban körbeírni a filmet. A legnagyobb probléma, hogy nem igazán volt az egészben átütőerő. Ehhez hozzájön, hogy nagyon hosszúra nyújtott volt az egész. Ez a hiba, kevés tartalommal is párosult. A film magja a két főszereplő kapcsolatát hivatott bemutatni, de ilyen árnyalt, hosszúra vágottan szerintem nem tett jót a nézhetőségnek. Továbbá az, hogy igazából nehezen volt értelmezhető, hogy a kapcsolatuk, milyen szinten áll, beárnyékolta az egész filmet. Lehet, hogy ez az én szegénységi bizonyítványom, de ebből kifolyólag a film végi fordulat sem volt számomra odaillő. Így a film inkább nem tetszett, mint tetszett. A legnagyobb erőssége viszont, a zene, és a billiárdszalonok füstös hangulata, remekül visszaadta a korszak image-át. Talán ezért a hangulatért érdemes egyszer megnézni. Többször nem.

2012-04-29 16:47:09 csabaga (4) #3

Ha jól emlékszem,úgy kezdődik,hogy fél órán át biliárdoznak.
Mindez zseniális,de manapság sokan otthagynák a filmet.
Régen inkább csak erős közepesnek tartottam,de a "folytatást" látva javult az osztályzatom.

2012-04-29 09:54:53 [: Azuroo andrew :] (4) #2

Van hogy lassú, van hogy elnyújtott egy-egy romantikusabb jelenete, de amikor a pool asztalhoz ér a cselekmény akkor ez a film odaszögez maga elé a stílusával, a magabiztosságával - amelyet 3 alakításnak köszönhet a Hustler: Paul Newman, Jackie Gleason és George C. Scott.

(10/8)

Nem biliárdrajongónak is nagyon ajánlott ;)




2011-01-07 01:19:13 BonnyJohnny (5) #1

Hát ez érdekes élmény volt: valahogy a film cselekménytelensége unalmas érzést keltett, de mégis megdöbbenve tapasztaltam a két óra eltelését, és még egy óráig elnéztem volna. Tehát mégsem untam.
A megdöbbentő az, hogy a két órás játékidő maximálisan ki lett használva. Hiába lassú, nincs benne üresjárat, minden történik szépen egymás után. Nem éreztem egy jelenetet sem feleslegesnek, sem unalmasnak. Ha azzal az egy órával több, amit említettem, akkor vagy a jeleneteket nyújtották volna unalmasra, vagy betettek volna felesleges szcénákat. Ami különösen meglepett, hogy milyen hamar le lett zárva. Nem is kellett volna tovább húzni, de manapság általában elhúzzák a filmek végét, és meglepő volt, hogy itt nem.
Amúgy a film amellett, hogy nagyszerű sportfilmként remekül bemutat egy amúgy nem túl izgalmasnak tűnő sportot, megdöbbentően mély dráma. Mindegyik szereplőnek! A végén pedig senki sem nyer igazán, bár kétségtelen, hogy a kezdeti állapottól a címszereplő Eddie Felson lép előre a legnagyobbat. Mind anyagilag, mind karakterfejlődés ügyében. Igaz rendesen megszenvedi a tanulópénzt minden oldalról.
Persze ahhoz, hogy átérezzük a szereplők tragédiáját, jól kellett őket előadni.
Jackie Gleason visszafogott, méltóságteljes játékával ő maga Minnesota Fats. Benne érezni a magabiztos nagymenőt ugyanúgy, mint az embert, aki átérzi, hogy 15 év után először tényleg emberére akadt, majd veszít is.
George C. Scott elképesztő erejű alakítást nyújt (megint), bizonyos jelenetekben az Anatomy of Murder méltóságteljes ügyvédjét megidézve, máshol egy alattomos féreg, és a vége jelenetben tényleg elég félelmetes. Néha puszta tekintetével lejátszik mindenkit a színről, ha pedig szereope szerint produkálja is magát övé a terep.
Piper Laurie gyakorlatilag megjelenésétől kezdve a legszánalmasabb, de a leginkább együttérzést kiváltó alakítást nyújtja, igazából bőven rajta érezhető legjobban a film tragédiája, tulajdonképpen borzasztó, hogy mennyi csapást kap, mennyi helyről, messze a legszánalomraméltóbb szereplő, mégis benne van a legnagyobb tartás. (Vagy éppen azért.) Őszintén szólva, leginkább az ő alakítása tetszett.
A film főszereplője Paul Newman pedig a jól ismert figuráját hozza, ezúttal is zseniálisan. Remek a filmeleji svindlerként, aztán elhivatott, küzdőszellemű (és nagyképű) sportemberként, aztán vesztesként, majd lelkét eladó felkapaszkodóként, és a film végén
győztes ekkor a legsajnálatraméltóbb.
Az az érdekes, hogy az érdemi részt gyorsan letudja a film eleje, majd a vége. A film lényegi története kb. 40 perc. Viszont a köztes másfél óra az, ami aranyat ér. A két főszereplő kínlódása, és Scott svindlerkedése. És azt kell, hogy mondjam, hogy a három főszereplő közül ez legkevésbé annak köszönhető, aki a főszereplő, pedig az is zseniális.
Kicsit az olasz realizmust idézte nekem az átlagemberek kínlódása átlagos helyzetben, és a megnyugtató feloldás hiánya.