Saw (2004) ☆ 👁

Fűrész

(James Wan)

amerikai horror, krimi, thriller

4,0
★★★★☆
1139 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2021-06-16 22:07:56 Mario Brothers (5) #72

Ez az első rész a legjobb. Itt az tetszett, hogy Jigsaw-ról alig tudunk meg valamit, rejtélyes marad és ezáltal rémisztőbb, az indítékai se teljesen világosak és ez így van rendjén. A következő részeket is kedvelem, de ott már minden misztikumot leromboltak a gyilkossal kapcsolatban, már azt is megtudjuk róla, hogy milyen kovászos uborkát rakott el befőttnek, ami szerintem nem tett jót a sorozatnak.

2021-06-11 21:26:09 budaik (5) #71

Kicsit az az érzésem, hogy szerinted Doe képviseli a primitívebb dolgot,....

fura :D

előzmény: DevilTakeU (#70)

2021-06-11 21:23:32 DevilTakeU (5) #70

Van is,ezt nem is vitattam sosem. :)

Kramer első gondolata az öngyilkosság. Túléli,ezek után kezdi el jobban értékelni a saját életét,a sors iróniája,hogy immáron halálra ítéltként,ugyanakkor azt látja maga körül,hogy mindenki más elkótyavetyéli azt,ha gazdag,ha szegény,ha egészséges,ha drogos. Ugyanakkor dühös,büntetni akar - ugyanis ha az idővonalat összerakjuk,a 2017-es részben tudjuk meg,hogy egy medikus elcserélte a leleteit,és emiatt nem derült ki időben a betegsége. A felesége egy drogos hibája miatt vetélt el,Doctor Gordon-t sem véletlenül választotta ki,csak ezek ugye mind részenként,morzsákból,az univerzum bővülésével derülnek-derültek ki,sőt,Hoffmann is "megvolt" már a legelső részben,Amanda előtt - akit a harmadik részig nem is láttunk. Doe meg szimplán elmebeteg,ahogy John mondaná: nem tiszteli az életet (lásd Tracy).

Nem egyszerű rendbetenni,azért rendesen megkavarták az idővonalakat,de nekem összességében nagyon tetszik,egy komplett dara alatt minden a helyére kerül. Jó... majdnem minden. :)

előzmény: budaik (#69)

2021-06-11 21:12:52 budaik (5) #69

Akkor úgy reagálnék, hogy nem azért mert , rákos lett. Hanem mert azt látja, hogy a többi ember elkótyavetyéli az életét és nem elég hálásak érte, pedig ő...

Azért érzek egy jó nagy szakadékot Doe és Jigsaw indítékai között....

előzmény: DevilTakeU (#68)

2021-06-11 21:08:31 DevilTakeU (5) #68

Köszi a hozzászólást. Szándékomban áll a többi részről is írni,a szokásosnál kicsit részletesebben,mintegy sorozatösszegzőként,ha netán valaki a most vetített Spirál: Fűrész hagyatéka kapcsán kedvet kapna a szériához,esetleg jól jöhet pár háttérinfó,ezért is mentem bele kicsit jobban a körülmények ismertetésébe (és még ennél is sokkal jobban lehetett volna,azért ne feledjük,az első rész lassan 20 éves lesz). Pont emiatt is csak az egyik felvetésedre reagálnék,de másoknak spoileres lehet,ezért inkább tag mögé teszem:

Jigsaw,azaz John Kramer nem azért kezd el gyilkolászni másokat,mert rákos lett. :)

Tobin Bell a 90-es években sok nagynak számító filmben szerepelt,talán a kedvencem "tőle" a Tom Cruise fémjelezte A cég,ebben talán még egy mondata sem volt. :) Vicces,de az első szerepe Woody Allen Manhattanjében volt,az Aranyoskám,a Sophie választása,a Lángoló Mississippi,a Nagymenők,a Célkeresztben meg szinte mind alapmozik.

Ja még annyit: igen,szerintem is zseniális a Saw,de koréntsem hibátlan,és korántsem ÚGY alapfilm a maga műfajában,mint a Hetedik,de a kettő közötti "rokonság" letagadhatatlan. Minden kritikában, videóban,tanulmányban gyakorlatilag "ikerfilmként" említik őket,ebben nyilván szerepe van a bűnösök-büntetés-bűnhődés tematikának.

előzmény: budaik (#66)

2021-06-11 10:23:24 Ubul (5) #67

mint a Paranormal Activity...kis büdzsé, nagy bevétel. Persze hogy instant berendelése a további részeknek.

előzmény: budaik (#66)

2021-06-11 08:04:43 budaik (5) #66

Szerintem kár ilyen statisztikáknak nagy jelentőséget tulajdonítani.
Szerintem zseniális a Fűrész első része. De megmodnom őszintén , hogy nem vagyok tisztában a különböző oldalak statisztikáival, bevételekkel meg főleg nem. Rengeteg nagyon jó filmet kerül el a figyelem.

A folytatás meg azért kellett, mert nagy siker volt, főleg a költségvetéséhez képest. Ez egyértelmű, mert a kreatív része nagyon hamar kifulladt.

Nekem a nagy nyereség Tobin Bell, akit a 90'-es évek elején,közepén láttam egy sorozatgyilkosos B filmben (ez is a címe: Serial Killer), ahol hátborzongatót alakított (legalábbis fiatal fejemben így élt).

Amúgy a szellemi örökségről teljesen nem beszélhetünk, hiszen Jigsaw és John Doe indítékai nem teljesen fedik egymást, de ez már egy érdekes kérdés.

Ugye Jigsaw megleckézteti az embereket, mert rákos lett (ezek a morzsák későbbi részekben épülnek fel), s így az emberi gyarlóságot torolja meg mindenkin, ez ha jól értelmezem eléggé önző álláspont. John Doe meg ennél nagyobbat markol és nem ő van a középpontban, az ő életéről nem tudunk meg sokat...

előzmény: DevilTakeU (#65)

2021-06-10 21:21:24 DevilTakeU (5) #65

Talán egyetlen film sem fog soha többé annyira arcul csapni,mint az 1995-ös keltezésű Hetedik. Hogy aztán ez jó dolog-e vagy sem,az majd idővel kiderül,annak azonban,hogy "korunk" egyik legnagyobb horrorszenzációjának az értékelését egy korszakos mestermű felemlegetésével kezdem,megvan az oka: Wan és Whannell filmjét tartom ugyanis a mai napig David Fincher hátborzongató alkotása egyetlen méltó (szellemi?) örökösének.

Elképzelni sem tudom milyen lehet az,amikor két,harminc év alatti srác a nagyon nehezen összekalapozott minimálköltségvetéses kis életükfilmje bemutatása másnapján egy laptop előtt ülve a bevételi adatokra várakozik. Bejön? Nem jön be? Bukunk? Kiröhögnek? Nos,igencsak megkönnyebbülhettek,a számok ugyanis szépen lassan pörögni kezdtek felfelé,érkeztek a zömmel pozitívabb,de mindenképpen lelkendező recenziók,hogy aztán a történet vége,azaz a film összbevétele a büdzsé kereken százszorosa legyen. Szép. A nép is ítéletet mondott: a majd' négyszázezer szavazó 7.6-os IMDb átlaga bármely rendező becsületére válna,akármelyik műfajban. Csak hogy játsszunk (sic!) egy kicsit a számokkal: a már említett Fincher Játsz/ma című,világsztárokkal megtámogatott,50 milliós mozija épphogy megelőzi Jigsaw első ámokfutását (7.8),a Zodiákus (7.7) már csupán egy paraszthajszállal,a Pánikszoba (6.8) azonban már jócskán mögötte kullog. Számomra ez csupán azért érdekes,mert a Fűrészt valamiért szokás lett nem szeretni,lehúzni,urambocsá' megtagadni,ugyanakkor jó tudni,hogy baromira sok néző megtalálta benne a számítását,azaz izgult,borzongott,álmélkodott,undorodott,meglepődött,de legfőképpen: remekül szórakozott.

A sors furcsa fintora,hogy ehhez a filmhez nem feltétlenül kellett folytatás,ugyanakkor annyira hézagos Whannell forgatókönyve,hogy gyakorlatilag a siker miatt sorozattá duzzadt többi rész kellett ahhoz,hogy az első etap visszamenőleg lehessen klasszikus. Na ilyenre sem volt példa korábban,a fiúk ezen a téren is történelmet írtak,még ha akaratlanul is. Az mindenesetre nem tett rosszat a film utólagos megítélésének, hogy például a fő helyszín,azaz egy mocskos fürdő-wc hideg,csempézett burkolatán majd' hat órán keresztül mozdulatlanul fekvő test nyugalmi állapotának-le nem lepleződésének az oka megmagyarázásra került,csak hogy egy olyan dologgal kezdjem,amibe a leggyakrabban belekötöttek a vájtszeműek,más kérdés,hogy erre a harmadik rész végig várni kellett (de hogy tovább bonyolítsam,még a hatodik! részben is kapunk visszautalást a legelső áldozat,Paul becserkészésére),maradjunk annyiban: az író-rendező páros vagy a legnagyobb mázlista a világon,vagy ők a legnagyobb látnokok.

A sztorit nem ecsetelem,mindenki ismeri. A színészek bőven megtették a magukét,nekem Glover és Elwes játéka a mai napig tűpontos,de még a sztorit szállító,közvetlenül a Mátrix: Újratöltve után lévő Whannell is teljesen rendben van. Dina Meyert és az akkor már horrorveterán, Amandát alakító Shawnee Smith-t (A massza,Végítélet) is mindig jó látni,ám ők inkább a későbbiekben jutnak (jóval) nagyobb térhez. Kedvelem a Fűrész dramaturgiáját,a flashbackek okos használatát,a többszöri összevágott montázsokat - ugyanakkor vicces,hogy épp a napokban derült ki,ezek csupán szükségmegoldásként kerültek a filmbe,az alig 18 napos forgatási idő alatt ugyanis nem lett elég anyag a másfél órás játékidőhöz. Sokat elmond a körülményekről,hogy az elég hangsúlyos szerepet kapó,különféle testi és lelki státuszon áteső Danny Glover jeleneteit kereken egy nap alatt zavarták le. A hangok,zörejek nagyon rendben vannak,a zene viszont az azóta világhírűvé nemesedett Saw Theme kivételével felejthető,számomra semmi extra. A néhol egészen parádés vágás Kevin Greutert érdeme,az ő szerepe azért érdekes a franchise-ban,mert két későbbi részben rendezőként is bemutatkozhatott. Az operatőri munkáért David A. Armstrong felelt,de ez sajnos maximum tisztes iparosmunka csupán,nélkülözve a markáns stílusjegyeket (Istenem,Dharius Khondji mit kihozott volna az alapokból..),érdekes hogy valamiért mégis ragaszkodtak hozzá,egészen a 6. részig. Szép dolog a barátság és a lojalitás,de én a későbbiekben a producerek helyében azért próbálkoztam volna kicsit bátrabb képi világgal,a megnövekedett büdzsé miatt nevesebb,tapasztaltabb szakemberekkel is (a második rész 4,a harmadik már tízmillió dollárból készült).

Két dolog zavar a mai napig:Jigsaw Adamnak is,Amandának is hazudott. Utóbbinak a neki szóló kazettán azt mondja: a kulcs a halott társad gyomrában van - csakhogy az illető még él. Adamnek pedig nem volt esélye sem megnyerni a játékot,mivel még félig öntudatlan állapotban,a kádban felriadva a mellkasán volt a kulcs,amiről ő azt se tudta hogy ott van,hogy mi az,ami hopsz,eltűnt a lefolyóban,ergo mindenképpen le kellett volna vágnia a lábát,ez viszont nem választási lehetőség - bár az egész kivédhető azzal,hogy Doctor Gordonnak meg kellett volna őt ölnie este 6-ig bezárólag,akkor viszont minek a kulcs ugye...

Ötletesek a csapdák - a fordított medvecsapda azonnal kultklasszik darabbá vált -,de csupán flashbackek formájában,néha csak fel-felvillanva látjuk azokat. Ebben a részben még egyáltalán nem játszottak központi szerepet,ellenkezőleg,a nyomozásnak voltak alárendelve,hogy Tapp-el és Singh-vel együtt mi is végighaladjunk a gyilkos jellemrajzán, motivációin,tettein. Sajnos a későbbiekben aztán megváltoztak az arányok,a történetek szó szerint a csapdák,a "próbák" köré és a delikvensek hibái köré lettek megírva - de ezekről legközelebb. A lényeg: a franchise-indító,legelső Saw mozi minden kis hibájával és bizonytalanságával (esetlenségével?) együtt a mai napig etalon.

9/10

2017-11-01 22:38:25 ZoLeEe (5) #64

Szerintem a harmadikig simán megnézhető, onnan feljebb csak óvatosan :)

előzmény: Fatupi (#62)

2017-11-01 22:15:03 dikalosz (4) #63

Történetileg abszolút, teljesen szétviszik a sztorit mondhatni. Én egyébként fiatal fejjel elég nagy fűrész fan voltam. Aztán úgy egy két éve megpróbáltam végignézni az összeset. Nos, a második rész közepénél kilöttem, kénytelen voltam elismerni hogy a folytatások nem hogy labdába nem rúghatnak az első rész mellett, hanem még a stadionon belül sem tartózkodhatnak.

előzmény: Fatupi (#62)

2017-11-01 21:43:55 Fatupi (4) #62

Nem vagyok híve az öncélú vérontásoknak a filmekben, így kissé szkeptikusan ültem neki a filmnek. Ehhez a képest meglepően visszafogott volt a várakozásaimhoz képest, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy (legalábbis én így tapasztaltam) máshogyan van berögzülve a köztudatban, mint amilyen. Pár erősebb jelenetet leszámítva nem a durva halálesetek domináltak a filmben, viszont kaptam helyettük egy feszes történetet, okos történetvetvezetést és egy feszült, thrilleres légkört. Az alaphelyzet megismerése után a film precízen adagolja az információkat, majd az utolsó percekben azzal a bizonyos fordulattal sikerült engem arculcsapnia. :) Kicsit a Tökéletes trükk féle csavar jutott eszembe: a megoldás végig ott volt szem előtt, de a film folyamatosan szolgáltatott gondolkozni valót, így nem volt idő vele foglalkozni.

Abban valaki segítene, hogy a többi rész hozzá tesz annyit a "mítoszhoz", hogy érdemes lenne megnézni? :)

2017-05-21 22:50:24 Tudomisén (5) #61

Azt hittem egy észnélküli kaszabolós filmet nézek majd, de a gyilkosságok okának feltárása,a mérhetetlen kreativitás, és a csontigható brutalitás egyenesen psychomagasságokba emeli a filmet! Én pedig megkaptam életem egyik legmeghatározóbb filmélményét! :D

2016-11-17 14:14:31 Dezsmant (5) #60

Nagyon kemény történet, durva kivégzések, csavaros történet és a végén lévő fordulat páratlan.

2015-07-12 22:03:08 ChrisAdam (4) #59

Ezt nem, de szerencsére nem vagyok olyan okos, hogy ebből kitaláljam. :D

előzmény: acidphase (#56)

2015-01-24 21:06:31 Seymour Glass (3) #58

Nem értem a kultuszát, semmi extra. A vége megdobja, de addig inkább a két bezártra kellett volna fókuszálni, és nem mindenféle flashback-ben elmutatni az előzményeket.

2014-10-01 10:03:16 Leo_Stotch (5) #57

Ilyen spoilert :)

2014-09-30 19:32:03 acidphase (5) #56

[link]

ezt is sikerült kizárnod idáig?:D

2014-09-30 08:16:42 Leo_Stotch (5) #55

Akkor az nagy szerencse..így kell ezt csinálni! :)

2014-09-29 21:49:39 ChrisAdam (4) #54

Sikerült teljes tudatlanságban megnéznem a filmet, bizony. Annyit tudtam, hogy van benne fűrész és lánc. Meg vér. És gyilkos.

előzmény: Leo_Stotch (#53)

2014-09-29 21:00:14 Leo_Stotch (5) #53

Most láttad először? Tudtál róla valamit, vagy sikerült ezt a 10 évet kizárni, paródia, folytatások.. Mert nekem annó ódiásif ütött, a második rész is..de manapság már inkább nem pörgetem..meghagyom az emlékeket..

előzmény: ChrisAdam (#52)

2014-09-29 20:39:30 ChrisAdam (4) #52

Nem rossz film, kellemesen csalódtam. Van benne kakaó, pörög rendesen és végre van valami plusz, valami új a műfajban.

2012-12-29 09:59:08 Victor Vance (5) #51

(Spoileres)
A híres-hírhedt Fűrész-sorozat kezdő darabja, amely eléggé megosztja a közönséget, van akik a horror műfaj megújítójaként üdvözlik, és szinte már istenítik, mély gondolatokat tulajdonítanak a franchise mind a hét epizódjának, mások szerint pedig már ez az egy is teljesen felesleges. Ugye a mozi azért is kapott kiemelt figyelmet, mert kis költségvetése ellenére valami hihetetlen bevételt markolt fel a kasszáknál, ezért szerintem mindenképpen dicséret érdemli James Wan rendezőt, és a stábját. Más részről pedig, minőségét tekintve a kritikusokat rendszerint szeretik rajta köszörülni a nyelvüket, a rajongóknak pedig évről évre piros betűs ünnep volt, mikor kijött a mozikban egy újabb folytatás.
Nos, az epés megjegyzésekkel szembemenve, véleményem szerint a legelső rész még teljességgel rendben van. Wan művét sokan a Hetedik szellemiségével, zsenialitásával hasonlítják össze, én azért ilyen messzire nem mennék, tény hogy sok párhuzam fedezhető fel a két alkotás között, de végtére is a legtöbben szerintem egyet értünk abban hogy ezeknek a témákban a bemutatása és kezelése Fincher-nek sokkal jobban ment, Jigsaw figurájába is bele lehet magyarázni némi küldetéstudatot, a mélyreszántó gondolatok azonban a Fűrész sorozattal kapcsolatban talán nem is annyira mélyreszántóak, inkább popcornosak. A Hetedik egy hatos film, Wan horror vagdalkozása „csak” egy gyenge ötös.
A hangulat, a bezártság-érzet, a karakterek kiszolgáltatottsága, ami nagyon működik Wan mozijában, az alkotás igazi titka hogy a cselekményben semmi természetfeletti töltet nincs, csupán egy elkeseredett ember akar ráébreszteni néhány olyan személyt az élet értékeire, akik nem becsülik saját kiemelt pozíciójukat, kiváltságaikat, csak élnek egyik napról a másikra, a hétköznapi, mégis jó dolgokat pedig nem élvezik, minthogy magát az életet sem. Ebbe a „játékba” néhány rajongó már jónéhány olyan dolgot belemagyarázott, ami tele van túlzásokkal, az ellentábor sem véletlenül létezik én azonban valahol középúton foglalnék helyet, talán egy kicsit azok felé húzódva akik elítélik Jigsaw módszereit. Azonban a Fűrész korántsem egy fajsúlyos dráma, hanem egy könnyed, s egyben rémisztő horror/thriller. A vérrel és brutális jelenetekkel cseppet sem spóroltak, itt még ugyan nincs annyi ötletes csapda és szekezet, mint a későbbi részekben, viszont ezt ellensúlyozza a hiteles történet, cselekmény, ami a folytatásokkal egyenesen arányban csökkent.
A színészek jól játszanak, közülük is a legjobb Cary Elwes, Jigsaw pedig örökre bekerült a horror figurák panteonjába, szorosan Michael Myers, Jason Voorhees, Freddy Krueger, és még megannyi legendás slasher-legenda mellé. Hála Tobin Bell-nek aki 2004-ig maximum csak mellékszereplő lehetett, de azután karakteres arca, és mély, rémisztő, tekintélyt parancsoló hangja miatt igazi kultarc lett.
A Fűrész ha nem is hozott új megvilágítást a horror műfajába, egy nagyon jó film, és minősége igazából a jó megoldásokon tűnik ki, a kis költségvetés ellenére. Az egész mozira jellemző egyébként a „kis kifejezés”, mert itt még csak két ember (vagy inkább három) volt bezárva egy kis helyre, valahogy sokkal életszerűbb, földhözragadtabb volt az egész. A magam részéről nem bántam volna ha csak ez az egy rész készült volna el a szériából.

2010-12-08 20:17:44 budaik (5) #50

Honnan származik a kis bohóc arc?

2010-10-30 18:28:54 miki (4) #49

nagyon jó film.
de nem elégé ílyesztő.

2010-08-05 12:56:31 Bruce94 (4) #48

Az első fűrész film, még egész jó volt. A történet nem túl nag eresztés de azért mégsem annyira vészes. Ez még inkább thriler mint horror. Amúgy nem értem, hogy egyesek mért tartják a Fűrész sorozatot olyan kúltikusnak.
75%

2009-09-07 21:52:44 insano (5) #47

Hm már elfelejtettem mit írtam oda na mindegy :)Csak azért nem szeretem a kockához hasonlítani ezt a filmet mert én a kockában picit csalódtam és úgy érzem az alapszitun kívül azért még is csak másról szól a két film

2009-09-05 20:48:31 terika (4) #46

Nem látható a spoilered (nincs benne semmi).

Szerintem lehet a Kockához hasonlítani, és ja láttam a többi részét is a Kockának. A Saw első részének és a Kocka első résének vannak közös vonásai, mit a bezártság, a menekülés más élete árán satöbbi.Szerintem. Bár a Kockánál nekem jobban tetszett a megvalósítás. Én egyet értek a6notes-szal, hogy az alapkoncepcióban találhatóak összefüggések. Ettől ez a film még nem lesz rosszabb, szerintem.

előzmény: insano (#44)

2009-09-05 20:37:03 a6notes (2) #45

Azért hasonlítottam hozzá, mert egyszerűen az ugrott be róla :) (és sajnos láttam a kocka folytatásait :((( ) Tagadhatatlan, hogy az alapkoncepció elég hasonló.

előzmény: insano (#44)

2009-09-05 19:59:27 insano (5) #44

Én nem tudom miért hasonlítja mindenki a kockához! A kettő teljesen más max a "kínzó" szerek hasonlítanak és hogy összezárnak embereket de hahó látta már valaki a kocka többi részét?! Szerintem nagyon jó film ötletes és aki megengedi hogy megnézze a 12 éves gyereke az beteg

2009-08-02 22:38:14 a6notes (2) #43

Hosszú hezitálás után, a hozzászólások unszolására tekintettem meg.
csattanó 4, ötlet 3.5, forgatókönyv 2.5, alakítások 1.8, karakterek 1, feszültség 0
A Kockát idézte fel bennem, költségvetés és ötlet oldalán, de szerintem az jobban sikerült, mind feszültségben, mind színészi játékban (csak aztán a folytatások hazavágták).

2009-04-03 21:27:58 Rea (5) #42

Nagyon sokáig vaciláltam azon, megnézzem-e, avagy sem, aztán ma döntöttem.: legyn, maximum vagy nem tetszik, vagy egész éjjel nem alszom. Le a kalappal előtte, már ami a végét illeti. Sok krimit olvastam, de ez valahogy nem jutott volna az eszembe. (hulla a padlón)
A színészekre nem igazán figyeltem, inkább a sztorira. Ez nem volt annyira gyomorforgató. Összehasonlítási alapom a többi filmmel nincs, mert azokat nem láttam (még). :)

2009-03-28 14:37:57 Tray (5) #41

John Kramert nevezi el a rendőrség Jigsaw-nak, (magyarul kirakós), mert az áldozatainak mindig bizonyos feladatokat ad, aminek végrehajtásával megmenekülhetnek.
Innen ered egy kis Hetedik utánérzés is: Képes-e féllábbal élni, vagy túl büszke és inkább eldobja az egész életét. Vagy megmérgezi a másik foglyot és a gyilkosság bűntudatával él tovább.

előzmény: Manocska (#40)

2009-03-28 13:58:01 Manocska (?) #40

Amúgy nem a Jigsaw feküdt ott, hanem a John! Mert a gyilkos neve John Kramer! Jigsaw pedig a feketefehérarcú bábu, aki a feladatokat mondja...:)

előzmény: Gatyamadzag (#31)

2009-03-28 13:53:45 Manocska (?) #39

Szerintem a "Fűrész" inkább "nevetséges" mintsem ijesztő. Akkora egy FIKCIÓ az egész...;és tényleg nekem is úgy jött le, mint egy tiniknek készített kis horrorrjáték. Szerintem teljesen fölösleges rá a 18-as korhatár. Mai gyerekek/fiatalok kiváncsiságból úgyis megnézik, szóval bőven elég lenne rá egy "12-es karika"!!!

Egy óriási nagy FIKCIÓ az egész történet! Na jó! Annyi valós belőle hogy: Az életben is léteznek emberrablók, gyilkosok,prostik,poparazzik...,dehát ezek csak a karakterek a történethez Na de maga a sztori totál FANTÁZIADÚS AGYSZÜLEMÉNY. Hát igen! Mert egy betegségtől szenvedő embernek majd pont az jut eszébe hogy elkezdjen kínzógépeket tervezni és leckét adni az életről... Meg feketefehér arcú bábuk jönnek a kis bringájukon és mondják a feladatokat...

előzmény: karthauzi (#38)

2009-03-25 08:57:06 karthauzi (?) #38

Szerintem --nyilvánvalóan gyakorlatilag újra leforgatja a Hetedik c. filmet a maguk módján. Még a felügyelőket is igyekszik utánozni. Csak az a különbség, hogy a "Hetedik"-nek valahol volt valami mondanivalója volt a VILÁGról, ez meg mondjuk annak a gagyi "videójáték változata",kisdedek számára.
A sok vér meg horror ellenére - valójában a 14 év alatti korú gyerekeknek szól. És lám tényleg ők is nézik leginkább. (Abban az általánosban, ami én ismerek majdnem mindegyik 10-14 éves gyerek látta már...) Nem is csoda. Perverz módon eleve nekik készítették.

2009-02-14 19:16:07 JeszKar (4) #37

Nekem magyarázat nélkül is lejött, hogy mi történt, és ezt egy késöbbi részben alátámasztották.

2009-02-14 18:38:39 largo (3) #36

Bocsi, nem nyomtam ki!

2009-02-14 18:35:51 Jereváni Rádió (4) #35

Spoiler!

előzmény: largo (#34)

2009-02-14 18:25:16 largo (3) #34

Addig zseniális, amíg a szobában zajlódik.
És a főgonosz végig előttük imitált a hullát?:)))
Háháháháá!! Hány részen keresztül magyarázták ezt az ordító logikai buktát?:)) Pofán hgyozták vele a nézőt.

2009-02-14 18:16:15 madcows (5) #33

ez egy elegge fontos alkotas az amcsi horrorgyartasban :)

2009-02-01 01:39:00 Paul Ricard (1) #32

Érdekességek: A filmet 18 nap alatt (!) forgatták le.

Körülbelül annyit is ér...

2008-12-20 17:03:35 Gatyamadzag (5) #31

a rendőr azért lőhetett mellé (bár én is felhúztam a szemöldököm a dolgon) mert már régóta leszerelt volt, erőteljes stressz és adrenalin löket érte, ebben a helyzetben te se lőnél halálbiztosan, persze egy rendőrnek ez menne, de mivel ő már rég nem volt az.... az én véleményem hogy lehet a fűrész típusú filmet szeretni-nem szeretni, hagyományt teremtett a thriller-horror-ok között ;) végén mikor kiderül hogy jigsaw végig ott feküdt, az nagyon odaba. :)

előzmény: jesi (#29)

2008-12-13 19:19:16 pókmacska (4) #30

Ó, hát biztosan felzaklatott állapotban volt, és romlott a koordinációja, meg a neurológiai állapota:) A csavar tényleg nagyon ütött! (viszont a doki úgy nézett ki, mintha liszteszsákba dugták volna a fejét). Nekem tetszik, hogy gyors a vége (arra a részre gondolok, ahol másodpercenkénti vágások vannak, és nem arra, hogy elsiették a végét, mert az igaz). És jaja, a színészi játék sem a legprofibb. De az a csavar a végén, meg az alapötlet nagyon-nagyon ott van. (mondjuk hasonló a Kocka is...de akkor is)

2008-12-12 17:26:02 jesi (4) #29

azt sem értettem, hogy egy rendőr 2 méterről mellélő meg ilyenek

2008-12-11 11:04:47 jesi (4) #28

sajnos az akciójelenetek itt is unalmasak, sablonosak és messze nincs olyan színészi játék mint mondjuk a Hetedikben (amúgy nálam a Hetedik nagyobbat ütött).
A vége túl gyors, de van benne csavar és emiatt is lett nálam 4-es
Az elején a horror elemek viszont túlzottak és elsőre abba is hagytam az üvegcserepes résznél...aztán mégis megnéztem és nem sajnálom, hogy ezt tettem.

2008-12-03 23:19:34 -senki- (4) #27

Jó a társadalom kritika és a csavaros "feladványok", rejtélyek. Bár legtöbb helyen nem fogott meg nagyon, de a végén a csattanóval sikerült 4-es elnyerni nálam.

2008-10-29 09:59:52 Jereváni Rádió (4) #26

A kérdésedre a választ (bár egy kicsit sután) a 3. rész egyik flashbackje adja meg.

előzmény: tzoli (#25)

2008-10-29 09:54:28 tzoli (3) #25

Sokáig gondolkodtam a film értékelésén, mert igazából egy jól kitalált eredeti történet, de több logikátlanság pl.: amikor a doki nyújtózkodik a csörgő telefonért mindent kipróbál, csak a keze ügyében levő fűrészt nem, amivel simán elérhetné, de utána egyből eszébe jut, hogy másra :) használja. A végső csavar tényleg ütős, de vajon ki tudna így órákig mozdulatlanul feküdni, és utána szépen felállni? miatt inkább az erős közepes felé billen a mérleg.

2008-10-18 23:34:59 s.csaba (2) #24

Az alacsony költségvetés miatt a Kocka sorozatra hasonlít, de gyengébb. Inkább bizarr, mint félelmetes.
2/5

2008-06-28 12:43:40 TaZaR (3) #23

Ilyennek kell lennie egy jó horrorfilmnek, egyedi ötletek, sok feszültség és durva atmoszféra.
A kategóriáján belül nálam mindenképp ötöst érdemel, és sajnálom, hogy a sorozat többi része már nem tudta visszahozni ugyanazt az élményt, amit az első rész nyújtott.

2008-06-07 23:46:26 [: Azuroo andrew :] (4) #22

az első rész jó

2008-06-07 22:39:52 mari-nuni bella muchacha delgado (5) #21

most láttam 5 perce...bármit mondotok h tinihorror így meg úgy meg hogy milyen gagyi a feszültség végig a maxon, szinte pislogni sem mertem...tetszett.

2008-06-06 20:54:30 avp1 (5) #20

Isten film! Az összes részével együtt, a mondanivalója pedig tök igaz. Nagyon jó, imádom!

2008-02-06 09:36:35 ronin07 (?) #19

A dicső ékkő a Fűrész-sorozatban. Itt még kreatívak tudtak lenni Whannel-ék, okosan kanyarítottak is nekünk egy majdnem kiváló, vitán felül nyomasztó és fordulatos pszichohorrort, aminek értékét a főszereplők helyenként gyenge alakítása húzza le egy picit. Nagy előnye még a filmnek, h. a rém itt "nem lép ki a fénybe", nem beszél nyíltan tetteinek mozgatórugóiról (ezt a 2. fejezetben teszi), hanem titokzatos mondataival gyakorol hatást a nézőre. A hentelős-szcénák erőszakosak, ötletesek, és ami fontos, nem öncélúak.
85%

2007-08-13 22:06:09 Rituska (4) #18

Igazad van, senkinek nincs joga az öntörvénykezésre. de ez csak film, és szerintem gond van azzal az emberrel, aki úgy értékeli, hogy a sorozatgyilkos tulajdonképpen egy jóságos igazságosztó.(bár sajnos biztos vannak ilyenek) született gyilkosoknál éreztem hasonlót. olyan fura volt utána.... nem tom. na, az sajnos hatással volt rám, negatív értelemben.(jó persze nem változtatott az értékrendemen) igazi remekmű, megyek szavazok is rá. a film tulajdonképpen fegyver. ha néhány percre is, de megváltoztatta a véleményem a legnagyobb bűnről.

2007-08-13 21:50:13 Ivan/ (4) #17

Elfelejtettél osztályozni.

előzmény: Rituska (#15)

2007-08-13 21:44:31 The Hungarian (3) #16

"mi járhat egy sorozatgyilkos fejében, aki tulajdonképpen nem is gyilkos"

Ez az, ami miatt nem szívlelem ezt a filmet. Sokakat sikeresen megtéveszt, s úgy állít be egy brutális gyilkost, mint a szentet, aki önkényesen játszik mások életével azt a látszatot keltve, hogy azok a bűnösök. Nagy népszerűsége is részben ebben rejlik, ami aggasztó. Szerintem.

2007-08-13 21:40:08 Rituska (4) #15

Az átlag-thillerekhez képest nagyon jó, különösön tetszett a végén a csattanó. bár vannak benne hibák, de ez csak ilyen szőrszálhasogatás.

2006-04-13 10:51:06 Mátéka (5) #14

A történet jó meg érdekes, hogy mi járhat egy sorozatgyilkos fejében, aki tulajdonképpen nem is gyilkos. Nekem nagyon tetszett, de a körön azért nem tett túl.Jók a kameramozgások is és az alapötlet is. Kár, hogy a kettő kicsit kockásra sikeredett...

2006-01-28 20:39:26 budaik (5) #13

nagyon jó film, de nekem a kameramozgások nem annyira tetszettek, viszont az utóbbi jó pár év legjobbja....

2006-01-28 13:21:20 Zsolti (4) #12

Szerintem nézőpont kérdése.Az utóbbi időkben készitett gyenge horror,és pszichothillerekhez viszonyitva igenis megállja a helyét.Mert valami újat ad,és egy nagy csavarral ledöbbenti a közönséget.A végén úgy érzed hatása alatt vagy,és nem tudod ledönteni hogy most mi van.De utólag átgondolva és a többihez viszonyitvan szerintem jó!

2005-09-30 23:44:18 Dió (5) #11

Na ez is egy jó nagy vegyesfelvágott. A sztorija helyenként korrekt, helyenként viszont kissé bugyuta, kidolgozatlan, kezdetleges, ami lejáratott eszközökkel operál. Néhol hemzseg az eltalált pillanatoktól és sugárzik belőle a feszültség, néhol kifejezetten unalmas. Ez a kettősség végigvonul az első felén, de aztán jön az utolsó 30 perc, ahol végre beindul a pörgés, és gyomorszájon vágnak minket az évtized egyik legjobban kidolgozott, legütősebb csavarával, ami egyszerűen olyan gátlástalanul szemét, hogy az ember utána tíz percig tépi a haját, hogy nem vette észre a végig az orra előtt heverő megoldást. A színészek közül egyedül Cary Elwes csinál valami kimagaslót, a többiek maximum az elfogadható szintet hozzák. Szóval all in all ugyanúgy nevezhetjük a Fűrészt egy elbaltázott lehetőségnek, mint a sorozatgyilkosos thrillerek egy újabb - ha nem is mérföld, de legalább - kilométerkövének. E kettő átlaga nálam:
75%

2005-05-07 15:25:37 pity (5) #10

Szvsz Cary Elwes (Dr. Gordon) nagyon jót alakított. A film ötlete se rossz, ötvözi a Hetedik-et meg a Kockát, bár még talán csiszolhattak volna rajta. Mindenesetre nekem nagyon tetszett, remélem a folytatást nem fogják eltolni. (pedig sajnos gyakran előfordul)

2005-04-01 04:07:12 Ganja08 (5) #9

Szeintem nagyon ott van a szeren!

2005-03-18 16:27:42 kocz (5) #8

Nem volt rossz film. Történetben toronymagasan veri az utóbbi idők horrorjait. Voltak benne hibák, de amúgy szerintem élvezhető volt.

2005-03-01 08:36:18 elmouse (1) #7

Nagyon hype-olt, nagyon gyenge film. Ötlettelen, unalmas. Tele egetverő hibákkal, amiket még az ötletes befejezés sem tesz jóvá.

2005-03-01 05:52:22 tangerine (3) #6

Gyengus. Elsősorban a hotgyenge színészek miatt hiteltelen.

2005-02-05 23:59:56 azazell0 (3) #5

Lejárt, fantáziátlan eszközökkel próbál feszültséget kelteni a film, de nem nagyon sikerül neki. 1x nézhető kategória.

ja és azért nem tinihorror, mert nem horror.

2005-02-05 22:51:31 Ivan/ (4) #4

Az utobbi idők egyik legjobb "gyilkolos" filmje. Szinte végig maximumon van a film, a feszültség mindvégig garantált. Egyedül a vége kicsit gyengusz volt számomra, mikor is kiderül ki a gyilkos (ez mondjuk eléggé nagy bukfenc volt azért logikailag de mindegy:)
Ettől függetlenűl mindenkinek ajánlott film!

85%

2005-01-24 10:02:02 rec (4) #3

hat mi?
amugy ua. az alapotlet mint a kockaban.

2005-01-23 16:31:10 limupei (3) #2

Ez nem tinihorror!

2005-01-23 16:17:08 rec (4) #1

elvezheto tinihorror. ilyen nem sok van.