Werckmeister harmóniák (2000) ☆ 👁

Werckmeister Harmonies

(Hranitzky Ágnes - Tarr Béla)

francia-magyar-német-olasz dráma

4,3
★★★★☆
289 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2020-10-17 09:27:26 zéel (?) #44

...és Medvigy Gábor operatőrét!

Alább Tarr Bélát idézem:
Felháborított, hogy Novák Emil a Werckmeister Harmoniák operatőreként tünteti fel magát.
Novák Emillel csak 3 napot forgattunk amiből sajnos csak egy jelenetet tudtunk használni az elkészült filmben. Menet közben világossá vált együttműködésünk lehetetlensége. Ennek okait az Ő maradék méltóságának védelmében nem részletezném. Ezúton szeretném világossá tenni, hogy a Werckmeister Harmóniák fő és meghatározó operatőre Medvigy Gábor volt.

előzmény: Rituska (#43)

2019-11-27 19:56:36 Rituska (5) #43

Lehetetlen küldetés ez, megfogalmazni a megfogalmazhatatlant. A Tarr-Kransznahorkai-Víg hármas olyan közel kerül ehhez, ami nem csak magyar művészetörténeti mérföldkő. Világszinten is lélegzetelállító, utánozhatatlan és keservesen gyönyörű. Zsenik ők külön-külön is, de amit együtt létrehoztak az több, mint maradandó. Felesleges bármilyen jelzős szerkezetet használni. Tarr képsorai egyszerűen beleégnek az ember retinájába, lelkébe. A kórházi jelenet olyan tükröt állít a nyomorult, elkorcsosult társadalomnak, hogy azt szinte fájdalmas nézni. A félelem szintjén élő csorda elpusztítja a jót, az egyszerűt a hálást.
Örökérvényű, időtálló.
Kiemelném mag Hranitzky Ágnest és Lars Rudolphot, az ő nevük viszonylag ritkábban kerül említésre, pedig nekik is jár a vállvergetés. Életem egy legmeghatározóbb filmélményét hozták létre.

2016-12-07 19:19:58 ryood (5) #42

másodszor láttam a filmet. sok év után szedtem elő újra, talán már egy évtized is eltelt az első megtekintés óta. mit is mondhatnék? nehéz megszólalni most..a filmművészetben évtizedenként, ha egy ilyen alkotás készül..

2015-04-05 14:49:33 manuva (5) #41

Politikai dráma, Krimi, Thriller, Misztikus fikció, Dráma, Horrorfilm, írja a google.

2015-01-24 20:16:35 Seymour Glass (5) #40

Krasznahorkai úgy ír, ahogy gondolkodik az ember, hosszú végeláthatatlan mondatokban, amik sokszor csak lazán kacsolódnak egymáshoz, az emberi gondolkodást próbálja visszaadni, fellengzősnek nem hiszem, hogy nevezhető.

előzmény: critixx (#21)

2015-01-24 20:13:24 Seymour Glass (5) #39

A legjobb magyar film, legalábbis nekem. Az első perctől az utolsóig magával ragadott. A Tarr-Krasznahorkai-Víg hármas mindegyik tagja zseni.

2014-07-29 17:49:13 sajoferenc (5) #38

Víg Mihály hozzá komponált zenéje pedig varázslatos...természetesen a fények, a beállítás, a vágás: egyszerűen tökéletes! Bármely film ékköve lehetne ez a jelenetsor

2014-07-29 17:47:10 sajoferenc (5) #37

Szerintem a film kezdő (a bolygók mozgását, és a napfogyatkozást bemutató) jelenete, számomra csodálatos élmény, melyet bármikor meg tudok nézni, ha valami különlegesre vágyom...

2013-06-27 21:51:59 somogyireka (5) #36


Jó ideje készülök erre a filmre. Bemelegítésként Az ellenállás melankóliájával kezdtem, amely persze több lett,mint egy előedzés, hisz a könyv után a film könnyen emészthető csemege. A krasznahorkai próza pedig a filmmel a semmibe vész. Az a próza, amely számomra egyenlő azzal a szóval, hogy magyar. Itt végre a helyén használhatom.
Tarr Béla a film eszközeivel ezelőtt a próza előtt hódol.Szenzációsan.(persze 1-2 részt sajnálom, hogy kihagyott a film..)Viszont kárpótolt érte Hanna Schygulla, a kedvenc színésznőm.

( ugye nektek is összeszorult itt valami a torkotokban, amikor a felajzott csőcselék a kórházi kádban meztelenül álló bácsi előtt megáll,majd kivonul..Ott állt az ember)

Nekem Krasznahorkai ideológiai labirintusa sok,mintha folyton egy képzeletbeli ajtó előtt állna és dörömbölne..(talán nincs is ajtó, amit be kéne törni..)Az író nyelvezete nyűgöz le,szinte mindegy is,miről ír,de ez már a moly.hu

2013-04-15 21:24:44 critixx (4) #35

Valuska és Eszter úr is. :-) A '90-es évektől kezdve (az utolsó kivételével) Tarr mindegyik filmje elkészültéért nagyon sokat küzdött éveken keresztül, sokszor szinte reménytelenül.

előzmény: Tenebra (#34)

2013-04-15 20:56:32 Tenebra (5) #34

Tulajdonképpen Tarr is azért hagyta abba a filmezést, mert ilyen őrültnek érezte magát, nem? Én legalábbis úgy tudom, ezt nyilatkozta, hogy csak ismételni tudná önmagát és úgyis csak a "falnak beszél".
E filmjében mindenesetre egyértelműen ő Valuska. Mint utolsó modernista, aki megpróbál valamit belelátni a káoszba, meg értelmezni a látottakat, közben meg nincs mögötte semmi, csak az esztelen pusztítás (a bálnametafora is erre utal).

előzmény: critixx (#33)

2013-04-15 20:22:36 critixx (4) #33

Gondolkodtam ezen a filmen egy kicsit. Tulajdonképpen ez a film indul el azon az úton (persze már sokkal korábban megkezdte ezt Tarr), ami végül A torinói lóban csúcsosodik ki. Vagyis a modernizmus halála, a világ kifejezhetőségének halála, ezzel együtt pedig magának a világnak és az abban rejlő értelemnek a halála. Eszter úr azért zárkózik el a külvilágtól, mert hirtelen szembesül azzal, hogy még az ő hatalmas tudásával sem képes a világot teljességgel felfogni (a vak zongorahangolóval való "incidens" után, a regényben ez ki van bontva, a filmből hiányzik). Ezért kezd el dolgozni azon, hogy megpróbálja megtalálni az elrejtett értelmet, a tökéletes harmóniát, hátha, talán létezik még. Valuska pedig a saját félkegyelmű ("Szent Őrült" - nem véletlen, hogy Tarkovszkijnál is nyüzsögnek az ilyen figurák!) világfelfogása szerint igyekszik még a káosz szélén álló "átokföldjét" is pozitívként felfogni, láttatni. Azonban a film során elveszíti ezt az illúzióját, szembesül az értelmes, rendalapú világ nem létezésével, ennek a világképnek a tarthatatlanságával. A világban nem az értelem, hanem a féktelen ösztönök, az állatias romboló, pusztító erő uralkodik (Tarr nem csupán A torinói lóban reflektál az irracionalista filozófusok gondolataira), ami időnként kiszabadul a világra és a pusztulás szélére sodorja azt. Ezért kerül a történet végén kórházba, mert ezt ő már nem képes felfogni, belebetegszik ennek a tudatába (miként az történt Eszter úrral is). A torinói lóban Tarr még ennél is tovább megy, ott már a tényleges tarthatatlanságot, a "világ" totális felszámolását tudja csak megmutatni, mivel más már nem létezik. Ezen túl már csak a posztmodern világa van, ami megpróbál úrrá lenni ezen a káoszon, sőt élvezi azt. De Tarr - és a modernista alkotók - számára ez a világ már felfoghatatlan. Mint Tarkovszkij karakterei mondják az utolsó filmjében: "Kezdetben vala az ige." A szó világa elpusztult, a világ immár nem leírható "az ige" által.

2013-03-02 18:20:32 Kalevala (5) #32

Zseniális! 2 napja láttam és még mindig peregnek a képek a fejemben. Nem tudok szbadulni tölük, de nem is akarok.

2013-01-26 11:59:30 simijohnny (4) #31

Már chat-be hajló, de erre még válaszolok. Irigylem az élményt tőled és jól teszed, hogy moziban nézed. Meglep egyébként, hogy még mindig adják valahol. Mi is ott néztük egy haversráccal, összesen ketten, azaz mi ketten ültünk a nézőtéren. A mozigépész szerint sokan otthagyták az előadást és meglepődött, hogy mi végigültük, egyébként neki is tetszett a film, de így huszadik alkalommal már inkább csak olvasgatott. :) A tíz perces nyitójelenet nagyon durva...

előzmény: critixx (#30)

2013-01-25 23:39:04 critixx (4) #30

Alig két héten belül magamévá teszem azt a bizonyos "lovat". Méghozzá moziban. :-)

előzmény: simijohnny (#29)

2013-01-25 22:19:02 simijohnny (4) #29

Ön uram csak ne helyeseljen itten, kérem szépen. Tessék végre leülni és magáévá tenni az utolsót! :) Viccet félretéve, nekem a Kárhozat a második legerősebb, a "ló" pedig mindent visz.

előzmény: critixx (#27)

2013-01-25 17:32:25 Xuja (5) #28

Még jó, hogy nem láttam az említett két filmet, mert nálam így minden idők egyik legjobb filmje :D

előzmény: critixx (#27)

2013-01-25 17:05:25 critixx (4) #27

Pont így vagyok vele én is. A Kárhozat és a Sátántangó után nem tudok neki ötöst adni.

előzmény: simijohnny (#26)

2013-01-25 16:49:17 simijohnny (4) #26

Mikor megáll a tömeg, kiszakad az ember szíve a helyéről. Örülök, hogy végre láthattam, de nekem ötöst nem ér.

2012-06-15 10:12:30 Prüstü (3) #25

Független alkotás, filozofikus tartalom, gyönyörű zene, gyönyörű képek, hosszú "festői" snittek.
Első megnézésre mint laikus nem tudtam hova tenni a filmet ez a nagybetűs tényállás, csak sejtelmem volt miről akar szólni, utána olvasással értettem meg, hogy nagyjából mi a konkrét mondanivaló.
Egyenlőre nem tudok pontot adni rá, mert 1-5-ig még bármi lehet, újra kell néznem.

Alapvető beidegződés, hogy az ember a több száz másik filmből kiindulva hasonló cselekmény lebonyolítást vár, de itt ugye sem az egyéni szembeszállás, sem a kollektív nem történik meg, egyszerűen szembesülés van az egész nem létezésével a Werckmeister harmónia hamisságával, hisz az eredeti "Isteni dallamok" bizony piszok gyatrán hangzanak az ember kreálta zongorán. A herceg figurája profin lett megoldva, hogy nem mutatják, végig az érdeklődés közepébe van, de örökös árnyékban. Mint bármelyik nagy rezsimünk, melyeket tízezrek követnek.Maga az "egész" hamissága viszont érthető, mint hogy az élet sem akkor egész mikor egészségesen 20-30 évesen csináljuk a kölköket, hanem bizony a halál beállta után válik teljessé, egésszé, ugyanúgy ahogy a lerombolt házak válnak ezáltal teljessé.

A végén én is vártam még valamit, így nem lehet vége alapon, de persze nem kaptam meg, talán túl szájbarágós lett volna. Megértem azokat akik Istenítik a filmet, azokat is akik rühellik, én nem tudom hova tartozok, de soha nem mentem mások után, majd szépen letisztul bennem. A zenéért meg még egyszer külön köszönet, sejtelmes, ez maga a Ellenállás melankóliája. Amúgy jobbnak tartom a Torinói lónál, hisz a cselekménye azért változatosabb, de viszont az valamelyest "banálisabb" ha lehet ilyet mondani, de azt hiszem ehhez a filmhez képest igen, mert talán ez a legerősebb filozófiai tartalmú film, ami tényleg nem szavakban hanem képekben beszél.
Terence Mallick mint független filmrendező jut eszembe hirtelen, de az ő filmjei is érthetőbbek, több szóval beszél. Az biztos hogy Tarr Béla, igen nagy elme, és mint művész előkelő helyen van a világ toplistán. Művész, mivel ma már jó pár filmrendező, csak rendező, és nem művész.

2012-06-13 22:45:44 grofjardanhazy (5) #24

Ez az eddigi nyúlfarknyi életem alatt látott egyik legjobbb film. Gyakran újranézem. Előttem már mindent elmondtak, csak csatlakozni tudok az előttem szóló Tenebrához és Kalti #22-es kommentjéhez.

2012-03-10 08:28:37 Tenebra (5) #23

Nem annyira tökönszúró, mint a Sátántangó, de azért ez is elég megdöbbentő és jó értelemben lehangoló. Persze mégis valami optimizmus ebben talán volt - persze a végére azt is hazavágta Tarr. :D Így az összes eddigi filmjét látva elgondolkodtam, hogy vajon tényleg ennyire egy pesszimista ember? Mert filmjei abszolút személyesek szerintem, úgyhogy biztosan összefonódnak a személyiségével. Vagy esetleg csak azért ennyire komorak, hogy az emberek, akik megnézik, magukba nézzenek és elkezdjenek kitörni, vagy, hogy a film sztorijához igazodjak, "megvilágosodni"? Persze egy satuegyszerű embernek sajnos ettől nem lesz pozitívabb énképe, az biztos. :D De aki tovább tud gondolkodni, annak úgy gondolom, még Tarr filmjei is reményt adhatnak.

Egyébként szerintem ez a legszemélyesebb filmje. És kicsit ki is lóg a sorból, mert itt a főhőshöz egészen bensőségesen lehet kötődni, nem úgy, mint a korábbi filmjeiben. (Azért mindegyiktől eltávolított valamennyire.) Szerintem ezzel kifejezetten az volt a cél, hogy elénk tárja kiábrándultságát, amiért süket fülekre talál a "tanítása". Vagyis a főhős = Tarr, szvsz. Erről már a legelső jelenet is tanúskodik: egy ambíciókkal teli, értelmiséginek tűnő ember, aki a sok iszákos szarból megalkotja a Föld-Nap-Hold kapcsolatot és valami varázslatot teremt a kocsmában. Aki pedig a kocsmából Univerzumot képes alkotni, az nem kocsmatöltelék, hanem művész. Csak hát sokan, mint ahogy a kocsmáros sem, nem kíváncsiak erre a művészetre. Ez szeritnem jól tükrözi azt, amit egyszer Tarr kifejtett, hogy ő bár a magyaroknak akar filmet készíteni, de ugye nem nézik itthon a filmjeit. xd Vagyis számomra ez a mű nemcsak egy általános emberi végállapotról szól, hanem arról is, ami megtörtént Tarr-ral: hiába próbált utat találni az emberekhez a művész, nem sikerült neki, így az teljesen magára maradt. Csak itt ezt a magányt az őrület jelzi.

S igen, a zene, az még nagyobb. Megfelelő helyen szólal meg, és már a legelső jelenetben is olyan ellentmondásos hangulatot teremt, ami valóban kifejezi a művészet lényegét. Hiszen a művészet nem kifejezetten a szép dolgokra irányul. A rútat is tárgyának tekinti, hogy szépet varázsoljon belőle. A sok "szeszkazán" vonaglása így egyszerre nevetséges, de Víg Mihály zenéjével és a kitartott képpel mindez bolygómozgássá és Napfogyatkozássá lényegül át.

Úgyhogy nagyon tetszett. Már majdnem letaszította nálam Tarr dokumentarista filmjeit a dobogóról. :D

2011-12-05 18:01:01 Kalti (5) #22

Hát igen, Víg Mihály valami istentelenül nagy zseni, nem hallgatok sok filmzenét, de ha tíz számot kellene kiválasztanom, amibe életemben a legjobban beleborzongtam, akkor ennek a filmnek a muzsikája esélyes, hogy benne lenne.

előzmény: Csende Kristóf (#20)

2011-12-05 17:56:46 critixx (4) #21

Szerintem sokkal jobb, mint a regény, valahogy Krasznahorkai fellengzős, intellektualizáló, szándékosan agyonbonyolított stílusa nem jött be nekem. Viszont amitől továbbra is kiráz a hideg, az Valuska szinkronhangja.... grrrrr...

2011-12-05 17:46:03 Csende Kristóf (?) #20

A filmet még nem láttam végig, csak a nyitó jelenetet, az zseniális, úgy ahogy van. A film zenéje pedig talán a legjobb filmzene, amit valaha is hallottam (most is az megy közben, míg ezt írom).

2011-11-06 12:56:26 Tenebra (5) #19

OFF:
Nálad meg úgy látom pont az általad felállított típus fordítottja van: szinte minden (mai) műfaji filmet 1-esre osztályoztál. Nálad a Shrek, a Shutter Island és a The Road is egyaránt szar. Nos, ezt is lehetne minősíteni. ;) Gyanítom, hogy troll vagy, de ha mégsem, a te hozzáállásod sem éppen dicséretes. Király Jenő az ilyet pusztán így jellemezte: "ízlészsandár". Máshol úgy hívják: sznob.

Egyébként ő nem azt írta, hogy ez egy szar film, sőt, a 4-es egy nagyon is jó osztályzat.

De befejeztem az offolást.

előzmény: xjan (#16)

2011-11-06 12:29:09 Ágó (?) #18

Szerintem nem kéne ugyanazt eljátszani, mint az Út a vadonba topikjánál. Meg a bal oldalon található oszlop rulez linkjére is rá lehet kattintani.

előzmény: xjan (#16)

2011-11-06 12:27:50 MicaHiro (?) #17

Az pedig nyilván a tökéletes tudásszintre utal, hogy összefüggést vélünk felfedezni egy konkrét filmre adott osztályzat és a tudásszint között :)

2011-11-06 11:51:44 xjan (5) #16

Te miről beszélsz? Megnéztem a filmjeidet, szerinted például a A nyolcadik utas: a halál, Vissza a jövőbe című filmek zseniálisak..., ezek után, hatalmas önbizalommal idejössz és ilyen dolgokat írsz, ahelyett, hogy inkább magadba néznél és elgondolkodnál azon, hogy lehetséges (esetleg), hogy nem ezzel a filmmel van a baj, hanem a te tudásszinteddel...de persze ez butaság, hogy is feltételezhettem ilyet.

előzmény: -senki- (#13)

2011-06-09 17:04:42 k3pl3r (?) #15

Egyetértek. A nyitó jelenet, és az első bálnás jelenet elképesztően jók! Viszont a film második felében már szinte egy jelenet sem tetszett. Viszont Tarr Béla kameramozgásai és beállításai baromira tetszenek.

előzmény: -senki- (#13)

2011-03-21 12:50:39 Adam Taylor (5) #14

A zseniális jelzőt már azthiszem használták előttem, jobbat én sem tudok kitalálni. Sokan a saját szemükkel szeretnének úgy bánni mint ahogy Tarr a kamerával láttat, egész egyszerűen elképesztő. A jeleneteknek olyan szuggesztív jelenete van, ami nem akarja elengedni a nézőt még a stáblista után sem.
Rengeteg gondolat kering a fejembe, de ezek most még kis, különálló részek, azt hiszem lesz egy kis idő míg össze is fűzöm mindezeket :)

2011-01-02 04:15:52 -senki- (4) #13

Igazán az első két jelenet és még pár képsor tetszett, nagyon jó a zene, van hangulata.

De a olyan hagyományos néző elvárásoknak mint hogy a film cselekményét és helyszínét értelmezhetően, ok-okozat szerűen ismertesse nem felel meg: arról hogy mi-miért történik, a film világában mi-micsoda és ki-kicsoda nem tudunk meg sokat. Pár jó gondolat, nem állt össze egy összefűzhető gondolatsorrá számomra - így bizonyos dolgokról nekem nem mondott sokat, csak megmutatta őket. Bár minden bizonnyal ez a megérthetetlen világunk erőlködött magyarázkodás mentes reflexiója.

3.7/5

2010-06-09 13:20:09 ronin07 (?) #12

Korábbi, jó 2 éves bejgyezésemet kénytelen vagyok revideálni. Nincs remény. Végignéztem 5 Tarr-filmet, beleolvastam jó pár vele készült interjúban, és az öreg folyvást azt nyilatkozza szóban meg a képnyelv révén is: "Kész az egész, mindennek vége." (Kárhozat) vagy "le vannak osztva a lapok." és egy rakás szereplő a passzivitást nyögi. Szerencsétlen Valuska is a nagy halállal kénytelen szembesülni.

2009-06-09 17:51:39 mchn (5) #11

A Satantango sztem meg jobb film, sokkal lassabb a tempo, mindenre van ido, a szerkezet pedig zsenialis.

2009-06-09 17:08:53 Kalti (5) #10

Hát nem egyszerű feladat, annyira megfoghatatlan, hogy nehéz szavakban összegezni, nem is gondolkozik közben az ember, csak élvezi, mert szép. A Sátántangót is meg kellene már nézni,csak nem tud mikor lesz rá szabad 7 és fél órám :D, bár ha úgy repül alatta az idő, mint a Werckmeister alatt... :)

előzmény: mchn (#9)

2009-06-09 15:48:27 mchn (5) #9

Egyetertek abszolute, egyebkent a nyitojelenet a 2008 majusi emlet szintu media erettsegin volt az elemezendo jelenet :)

2009-06-09 12:48:32 Kalti (5) #8

Varázslat, nehéz jelzőt találni, milyen mély és kitörölhetetlen nyomot hagy az emberben. A nyitó jelenetet ezennel felterjesztem minden idők legjobbjai közé, tökéletesen megalapozza az egész alkotás hangulatát, onnantól többé nem ereszt a film. Komolyan, ha én rendező lennék, ez után visszaadnám a diplomám. Az elképesztően lassú snittek, ahol a kamera komótosan kígyózva követi a szereplőket szinte megbabonáznak. Alig néhányszor éreztem, hogy itt-ott egy fél percet le lehetett volna csippenteni, a különleges kamera kezelés egyszerűen hipnózisba mélyíti a nézőt. Annyi emlékezetes jelenet akad, hogy felsorolni se egyszerű, amelyekben pedig Víg Mihály keserű dallamai is felcsendülnek, azok végképp viszik a prímet. A zenét is nagyszerűen adagolják, 3-4 kulcsjelenetnél, a dramaturgiai csúcspontoknál úszik be, nem kímélve a könnycsatornákat. Tarr Béla hatalmas kincse a magyar filmművészetnek, sajnos nem is igazán találni olyat, akit vele egy lapon lehet emlegetni, ezért is szomorú, hogy hazájában alig értékelik. Ne akarok patetikus lenni, de nálam ez a film az európai filmművészet csúcsán helyezkedik el, nyugodtan odatehető Bergman és Tarkovszkij remekművei mellé, ennél nagyobb dicséret azt hiszem nem kell.

2009-03-10 16:28:14 pókmacska (5) #7

Annyi mindent átéltem a film alatt, hogy már ezért érdemes volt

2009-03-10 13:19:57 jesi (5) #6

Zseniális és megható: néhol a szemem gyönyörködött, néhol a lelkem

2008-07-28 14:23:59 Bolond Pierrot (?) #5

Krasznahorkai László regény után csalódás, leegyszerűsítés, de a regénytől függetlenül óriási film. Persze, ha az egész regény megfilmesítése lett volna a cél, akor ahhoz is 5-6 óra kellett volna legalább, mint a Sátántangónál...

2008-06-04 18:36:28 ronin07 (?) #4

Nem a plázákba való, és akkor még finoman fogalmaztam, de egyszerűen gyönyörű a film. Nem csak a szenzációs kamaerakezelés miatt, hanem leginkább azért, mert az irgalmatlanul lassú tempó az első percben magával ragadja a nézőt egy gondolatébresztő terror-genezisre. Poétikus képék és miniciózus építkezés kísérik az egyre depresszívebb atmoszférát, ám akármilyen furcsán hangzik, a remény még a pesszimista végkifejlet után is ott vibrál a levegőben.
Aki még nem látta, és érzi magát olyan nyitottnak, hogy belevágjon, az ne habozzon!

2008-02-26 13:55:48 Dougie (?) #3

IMDb-n az aritmetikaija 8.5, a Rottenen 96%, Ebertnél kiemelt 4 csillagos [link]

itt meg jelenleg 4 alatt van...

(Average shot length: 3.7 minutes, as compared to, say, "The Bourne Supremacy" at 1.9 seconds).

2007-05-23 20:29:49 limupei (4) #2

Hát emiatt max a forgalmazóknak kell aggódni:)
Amúgy a nép kivonult a Zongoratanárnőről (A zsűri nagydíja) és a Veszett a világról (Arany Pálma) is.

A Shreket meg ne bántsad, az legalább a versenyprogramban volt. Sokkal rosszabbak ezek az információs sztárparádék Da Vinci kóddal meg Ocean's akárhánnyal.

2007-05-23 20:08:11 deviant (5) #1

he-he, máté kriszta az újdonság elejével olvasta fel, hogy francia lapok tarr bélát jelentős rendezőnek tartják. no comment az egész magyar újságírásnak. szerintük a film azzal már megbukott, hogy tegnap 200 suhanc kivonult a vetítésről, és hogy fújoltak. még egyszer no comment, mert tényleg nincs mit mondani. ez történik, amikor shrek és társai megjelennek cannes-ban, vonzzák a marhákat.