Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Rendkívül hangulatos darab, azonban baromi unalmas. Hiába végzett jó munkát az operatőr és a zeneszerző, a forgatókönyv gyönge volt: a sztori ugyan nem rossz, de egyáltalán nem lehet izgulni a filmen és a karakterek sincsenek rendesen kidolgozva (emiatt még a színészi játék is meglehetősen sótlan). A befejezés mindenesetre javított egy kicsit az összképen.
Először a pozitívumok: a fényképezés egészen jó, ami tekintve Kaminski szakmai elő (Schindler Listája, Ryan közlegény megmentése, Amistad ) és utóéletét (Terminál, München, Különvélemény, Világok harca…stb.) nem ad okot túlzott csodálkozásra. Félreértés ne essék, a filmnek Mauro Fiore az operatőre (A Sziget, Kiképzés, A Királyság, Avatar) én mégis inkább Kaminski stílusát láttam a képeken. Két dudás egy kamera mögött ugye… Szóval gyönyörűen bevilágított terek, izgalmas fény-árnyék játékok és kontrasztos-szemcsés kép adja a film sejtelmes, álomszerű és fenyegető légkörét. Az atmoszféra itt-ott némi Omen-utánérzést produkál. Ezek azok a dolgok, amik a filmben működnek.
Ami nem működik, legelőször is: a forgatókönyv, illetve annak hiánya. Könyörgöm, egy szerda délutáni egyszemélyes fazekas szakkörben több izgalom van, mint a Sátáni Játszma szkriptjében, holott a történet és maga az ötlet nem kevés potenciált rejt magában.
Sajnos Kaminski rendezése az unalmas alapanyaghoz asszisztálva remegő lábakon áll. Az a pár, Spielbergtől ellesett rendezői fogás másfél órára dagasztva bizony nem elég. Ráadásul a rosszkor bedobott, feszültségkeltőnek szánt jelenetek minden alkalommal kihúznak egy-egy téglát a gyenge lábakon álló történetből.
Winona Ryder haloványan hegedül, ellenben Ben Chaplin jól hozza a zavart írót. Nem az ő hibája, hogy karakterének néha életidegen reakciói vannak. Kár ezért a moziért, mert az ezredforduló hisztériáját kihasználva egy jó horror készülhetett volna belőle.