Back to the Future (1985) ☆ 👁

Vissza a jövőbe

(Robert Zemeckis)

amerikai kalandfilm, sci-fi, vígjáték

4,4
★★★★☆
1790 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2020-04-23 20:03:40 csabaga (5) #95

Ha ehhez hozzáveszed, a folytatás beígérése csak poén volt, és nem is tudtak mit kezdeni Jennifer 1985-ös karakterével, akit jól észrevehetően más játszott, ahogy írtad is...

2020-04-23 19:20:08 critixx (4) #94

A második résznél a fatert játszó Crispin Gloverrel volt igazán a gond, aki összebalhézott a producerekkel és nem volt hajlandó visszatérni a folytatásra. Ezért Zemeckisék egy másik színésszel helyettesítették őt, és hogy ne tűnjön fel a különbség, beleírták a forgatókönyvbe, hogy a (vaskos sminkréteggel megöregített) (nagy)apa fejjel lefelé lebeg, mert éppen így kúrálja a gerincét. Azonban még így is feltűnő volt, hogy másik színész játssza a szerepet, ezért végül digitálisan kivágták Glover arcát az első részből és megöregítve ráillesztették az őt helyettesítő színész arcára. Plusz az 1955-ben játszódó jelenetekben is látható néhány (az első filmből kiollózott) snitt erejéig a fiatal George-ot alakító Glover. Természetesen mindez a színész tudta és beleegyezése nélkül történt. Ezért Glover úgy döntött, hogy bepereli a stúdiót és a producereket. Csodák csodájára megnyerte a pert, és azóta is precedensként tekintenek az ügyre Hollywoodban. Glover és Zemeckis pedig azóta is dobálják a sarat egymásra.

előzmény: DevilTakeU (#93)

2020-04-23 19:09:06 DevilTakeU (3) #93

Hú,ez egyre bonyolódik,szintén nem tudtam. :P Persze érthető,Stoltz 1.80,MJF meg csak 1.63. Én az előbb Claudia Wells-re gondoltam,viszont a wikis forrás hüleséget írt,nem tíz évre vonult vissza a szakmától,hanem több mint 20-ra,egészen 2008-ig.

előzmény: critixx (#92)

2020-04-23 19:01:40 critixx (4) #92

Jennifer-t is más színésznő játszotta volna eredetileg. Azonban mikor Stoltz távozott, őt is kirúgták, mert Michael J. Fox-hoz képest túl magas volt.

előzmény: DevilTakeU (#91)

2020-04-23 18:53:35 DevilTakeU (3) #91

Köszi a kiegészítést,mondjuk a két hónap soknak tűnik így első hallásra,de az mindenképpen becsülendő hogy Stoltz is úgymond szó nélkül félreállt,hogy belátta,nem neki való,ez ritkaság. Viszont azt olvastam,hogy van pár jelenet,ahol nem Michael J. Fox van,hanem ő látható,úgyhogy a napokban egyszer még végigmegyek a filmen,kiváncsi vagyok. :) A második részben meg hatalmas váltás Elizabeth Shue,bár mindig is imádtam (Koktél,Karate kölyök,aww...),de azért az első Jennifer-t játszó színésznőt sajnálom,nagyon bájos lány,az anyukája betegsége miatt vonult vissza a filmezéstől vagy 10 évre. Meg azt néztem a stáblistán,hogy az egyik verőlegény Billy Zane,konkrétan a legeslegelső filmje. :)

előzmény: critixx (#89)

2020-04-23 17:55:48 caulfield (5) #90

Persze, szinte valamennyi figura végtelenül együgyű. Illetve azért mégsem, mert van benne dráma, de a film tagadhatatlan erénye, hogy sziporkázva egyensúlyoz a Tom és Jerry világa és egy Indiana Jones-szerű kalandfilm között. A felnőttek ezért többnyire imádják, a fiatalabbak meg egyszerűen csak élik.
Valójában szerintem az, hogy a Glover által játszott karakter a főszereplő és hogy az ő útja mégis mellékesnek hat, holott nem az, teszi a filmet eredetivé és megkerülhetetlenné sokaknak.

előzmény: csabaga (#88)

2020-04-23 17:09:50 critixx (4) #89

Eric Stoltz nem két hét, hanem két hónap után került leváltásra, konkrétan a film majdnem felét leforgatták már vele, mikor megváltak tőle. Ő maga is érezte, hogy nem való neki ez a szerep. Semmi komikusi vénája nem volt, és halál komolyan vette az egészet, "method acting"-al próbálkozott.

Egyébként ha már Biff: eredetileg nem Thomas F. Wilson, hanem egy másik színész kapta volna a szerepet, ő azonban nem tűnt elég fenyegetőnek Stoltz mellett, ezért inkább Biff egyik haverját játszhatta végül. Mikor Stoltz helyére bekerült a nála 20 centivel kisebb Michael J. Fox, a rendező azt látta, hogy mellette az eredeti Biff is félelmetes lett volna. De mivel akkor már Wilson játszotta a szerepet, nyilván nem cserélték le.

előzmény: DevilTakeU (#78)

2020-04-23 16:47:28 csabaga (5) #88

Sok szereplő meg vagy egydimenziós vagy karikatúra figura.Doki, Biff, Marty apja, a tanár stb. Így írták meg, ezért lett jó a film, hogy nem akart nagyot markolni.

előzmény: caulfield (#87)

2020-04-23 16:30:44 caulfield (5) #87

Pont, hogy többek között az idézett párbeszéd „túlírtsága” miatt válik ez a film ellenállhatatlaná sokaknak. A szereplők bárgyúsága a sava-borsa.

előzmény: DevilTakeU (#78)

2020-04-23 16:18:10 Kempesbaba (5) #86

Nálam is akad jó pár film ami nem akadt be,pedig a többség ünnepelte (legutóbb talán a Joker) de ilyenkor azt sosem érzem hogy annyi ember oda van érte én meg nem,akkor az én készülékemben lenne a hiba.
Megint csak azt mondom,hogy bátran merni kell szembe menni a többségi véleménnyel. Attól még nem lesz igaz valami,mert sokan állítják...

előzmény: DevilTakeU (#84)

2020-04-23 16:16:58 DevilTakeU (3) #85

Nem tudom,elég jó humorú emberke vagyok,kifejezetten érzékenyek az antennáim,ez elsősorban Rejtőnek köszönhető (az Elátkozott part tizenegy éves koromban került a kezembe,onnantól nincs megállás),de Molnár Ferenc (Játék a kastélyban,szintén 11 évesen láttam először),Örkény,Karinthy,rímhányó-Romhányi mind-mind nagymértékben alakították a személyiségemet. Klasszikus vígjátékból egy Idétlen időkig,egy Hal neve Vanda,paródiából egy Csupasz pisztoly,Nagy durranás,romkomból egy Négy esküvő,egy temetés,egy Harry és Sally, kalandvígjátékból egy Maverick,egy Kincsvadászok,családiból egy Drágám,a kölykök összementek,egy Örömapa bármikor lecsúszik,de jöhet akár Mel Brooks,akár a Wilder-Pryor duó,a drága jó Robin Williams,egy zseniális Ace Ventura első rész,Tom Hanks kedves kis 80-as évekbeli marhaságai,egy Roger nyúl a pácban-Paddington kombó,és akkor még bele se melegedtem (francia,olasz,magyar,cseh őrületek,animációk,sorozatok,ugye). :) Az abszurd is jöhet,a fekete humor is,gyakorlatilag minden. Nem tudom,és nem is értem hogy miért pont ez a kettő ment mellé nálam,a szándék megvolt,egyiket sem utasítottam el vagy ilyesmi,sajnos így alakult. :(

A zene zseniális,csak az a baj hogy a Predatoré szó szerint a fülemben van,és most hogy néztem a Vissza a jövőbe első részét,elképesztően szürreális élmény,már azt vártam hogy a film felénél mikor bukkan fel Dutch és csapata! :D

előzmény: BonnyJohnny (#83)

2020-04-23 15:59:23 DevilTakeU (3) #84

Köszönöm,és elnézést! :D

A hosszú bevezetővel nem mentegetőzni akartam,inkább azt a tényt kiemelni,hogy ez a dolog engem valahol azért marhára zavar. Mert nem értem. Olyan,mintha kizárnának egy exkluzív buliból. Ott az Agymenők,imádom - Ghostbusters. Ott a Stranger Things,imádom - Ghostbusters. Folyamatosan azt érzem/érzékeltetik velem, hogy dehát nekem ezt szeretnem kellene,és nem tudom hogy miért nem megy. Jó,persze,vannak racionális okok,ki lehet emelni a történetet,egy színészt,egy vágót,a tempót,stb.,de ha egy egész produkció (pláne egy trilógia!) félremegy, ami amúgy a popkultúra szerves része,az azért elég sz@r érzés. :(

előzmény: Kempesbaba (#82)

2020-04-23 15:48:59 BonnyJohnny (5) #83

koppra ugyanazokat a témákat variálgatta egy belezős akciómozihoz,mint egy tini-sci-fi vígjátékhoz
Tekintetbe véve, hogy mindkét filmzene jól sikerült, ez Alen Silvestrinek egy nagy érdeme, szerintem. ;)

Amúgy furcsa, hogy valakinek nem tetszik a film, mivel elég univerzális humora van. Értem ezalatt, hogy 6-tól 60-ig, USA-tól Magyarországig mindenki értheti és értékelheti. (Nem egy Monty Python.) Vagy épp az a baj, hogy kommersz? :/

Mondjuk, ha valamit unalmasnak talál az ember, az a legrosszabb, azon nem lehet segíteni, és gyakran kellemetlenebb élményt nyújt, mint egy tudhatóan rossz, de élvezhető film.

Amúgy az ellenvéleménnyel nincsen semmi baj, és értelmesen, tapintatosan megfogalmazva ugyanúgy örömmel olvasható, mint egy dicséret. :)

előzmény: DevilTakeU (#78)

2020-04-23 15:38:26 Kempesbaba (5) #82

Az ember az ízlésen sose tegyen erőszakot! Ha valami nem tetszik,igen is fel kell vállalni,adott esetben megindokolni (te kereken,elfogadhatóan fogalmazod meg) és nem kell behódolni a többség izlésének. Becsüllek a karakánságodért,de utállak hogy ma már a második számomra kedves filmmel kötözködsz :))

előzmény: DevilTakeU (#78)

2020-04-23 15:30:25 Lady Ópium (?) #81

Na nézd má válogat is!!! :))

előzmény: DevilTakeU (#80)

2020-04-23 15:14:32 DevilTakeU (3) #80

Csokiból túltengek,nem lehetne inkább Túró Rudi? Óriás,piros pöttyös. Nyami!! :D ;)

(Egyébként ez a legjobb jellemzés rá,én is untam,unom minden alkalommal,csak szerettem volna picit jobban kifejteni,nem csak úgy belerúgni. Sokan istenítik,megértem,elfogadom,nálam kereken 3 csillag,se több,se kevesebb.)

előzmény: Lady Ópium (#79)

2020-04-23 15:00:09 Lady Ópium (?) #79

Én csokit dobok!!!! :))

Anno halálra untam magam a filmen, azóta sincs ingerenciám, hogy újra nézzem.

előzmény: DevilTakeU (#78)

2020-04-23 14:57:11 DevilTakeU (3) #78

Valószínűleg nem ez a komment lesz a legnépszerűbb az oldalon (sőt!),mégis minden szaváért vállalom a felelősséget. Több mint harminc éve ki akarom adni magamból,szóval utánam az özönvíz! :P

Elöljáróban leszögezem,hogy baromira utálom azt a jelenséget,amikor egy sokak által kedvelt,sőt szeretett, már-már kultklasszikus darabbal elmegyünk egymás mellett,legyen az film,zene,színdarab, festmény,akármi - ugyanakkor képtelen vagyok csak azért (meg)szeretni,isteníteni valamit,mert sokan mások azt teszik. Általában meggyőzhető vagyok,több alkotóval,alkotással,műfajjal is jóval később találtunk egymásra (Dalí,Amerikai szépség,jazz..),de persze ellenpélda is akad szép számmal. A mozinál maradva,számomra két olyan franchise létezik,ami a fenti kitételeknek tökéletesen megfelel,én egyszerűen mégis képtelen vagyok hová tenni őket: a Szellemirtók,és a Vissza a jövőbe. Már gyerekként sem kötött le egyik sem,és bár az eltelt idő alatt - mint azt a mellékelt ábra is mutatja - próbálkoztam becsülettel,úgy néz ki,mind Reitman agymenései,mind Zemeckis trilógiája örök fiaskó marad a számomra. Sajnos. :(

Valahogy már a Vissza a jövőbe alapfelütése sem tetszett soha. Az első húsz perc kifejezetten unalmas,a maszkolás - főleg Lea Thompson arcán - rendkívül irritáló,kizökkentő (leírom: gyatra) munka,de Glover is,az idős Biff is katasztrófa. Ha már Glover,kevés tehetségtelenebb/rosszabbul játszó színészt láttam életemben, kicsit furcsának tartom hogy Eric Stolz két hét után leváltásra került,de az senkinek sem szúrt szemet,hogy Glover néhol mennyire rossz. Nem is tudom,mintha víz alatt létezne,vagy be lenne lőve,egyszerűen borzalmas. (Amennyire tudom,ő nem csupán játszik,civilben is igazi csodabogár,rossznyelvek szerint a Charlie angyalai elmebeteg-üvöltöző verőlegény extravagáns külleme-jelleme sem egészen a véletlen műve.) Már a múltba megérkezve,a "kanos csincsillaként" pihegő Thompson - nyilván eltúlzott - jeleneteiből feleennyi is elég lett volna,akkor is levágható az időskori-fiatalkori énje közötti különbség,az hogy még a Doki előtt is majdnem megmászkálja Marty-t,hót felesleges. Nem megyek végig az egész filmen,a befejezés felé közeledve sajnos minden egyes alkalommal ugyanazt a fáradtságot érzem, magamon meg a bágyadtságot,de még egy dolgot írnék mindenképpen: Alan Silvestri,és a film zenéje. Szokásom hogy meló,vagy egyéb otthoni tevékenység közben csupán hallgatom a filmeket,az évek során néhány szinte beleégett az agytekervényeimbe - azonnal kiszúrom ha valami nem stimmel. Jelen esetben nem a Vissza a jövőbe zenéje a "probléma",hanem a két évvel későbbi Predator-é,elképesztő,egyben hihetetlen (és nem kicsit kiábrándító) hogy koppra ugyanazokat a témákat variálgatta egy belezős akciómozihoz,mint egy tini-sci-fi vígjátékhoz,vagy háromszor is "felkaptam a fejem" automatice,márpedig az reflex. Lloyd karakterével nincs bajom,attól eltekintve,hogy ugye szinte végig a nézőknek magyaráz,Fox pedig nagyon él,de nem vett meg,még sajnos a gitározós jelenetével sem.

A magyar verzióról pár keresetlen szó: sajnos a szöveg néhol túlírt,zavaróan mű,steril,vagy nem is tudom hogy mi a jó kifejezés rá. Egy példa (ami rendesen cseszi a fülemet minden alkalommal): - Attól tartok,hogy az anyád nem az apádba szeretett,hanem beléd. - Doki,csak nem azt akarja mondani hogy az anyám belém szeretett? - de,hát pont ezt mondta. O.O Gyűjtöm az eredeti magyar szinkronokat,a Vissza a jövőbe is igazi kis gyöngyszem lehetne,ám (ismét) Crispin Glover,és a hozzá az égadta világon semmilyen formában nem passzoló,a figurát sajnos totálisan félreértelmező (amúgy Kossuth-díjas) Zsótér Sándor motyogása,illetve az a rendkívül mesterkélt "vakkantás-nevetése" a film elején közepesre húzza le,bármennyire is bírom a Rudolf-Rajhona duót.

Na,jöhetnek a kövek,én addig kezdem a második részt.

2020-04-04 08:57:15 Edwest12 (5) #77

Igen, igen: átjött a poén nekem is. :D
Köszi a koncertfelvételt! Érdekes és persze szomorú nézni szegény MJF-ot, ahogy gitározik. Látszik, hogy Chris Martinnak is mekkora élmény. :) Elképesztő ez az ember! Úgy rémlik, pár éve még szerepet vállalt egy filmben vagy sorozatban.

előzmény: offerus (#76)

2020-04-03 11:13:13 offerus (?) #76

„Külön ezt a részt gyakran újranézem.”

Én is. Szerencsére ez a rész fent van külön is a YT-on. Ideteszek mellé egy eredeti koncertfelvételt a sok közül. Az megvan ugye, hogy a filmben, amikor a szám alatt a fekete srác izgatottan telefonál, akkor Chuck Berry-t hívja: ez az a hangzás, amit kerestél, figyelj csak!

előzmény: Edwest12 (#75)

2020-04-03 08:51:49 Edwest12 (5) #75

Igazi elévülhetetlen klasszikus, ami újranézve is ugyanolyan szórakoztató. A magyar szinkron hihetetlen jó; ez azon filmek egyike, amit nem is néznék máshogy. Számtalan örökzöld jelenet van benne, de számomra felülmúlhatatlan, ahogy Michael J. Fox előadja a Johnny B Good-ot. :) Külön ezt a részt gyakran újranézem.

2016-12-31 17:11:22 bambula (5) #74

Kár,hogy már nem készít ilyen jó szórakoztató filmeket Zemeckis.

2016-11-16 10:07:56 Dezsmant (5) #73

Az egyik legjobb sci-fi vígjáték, bármikor meg lehet nézni sosem lehet megunni és miután megnézi az ember automatikusan elkezdi a második részét is, mivel annyira magával ragadó a történet. Lenyűgöző alkotás.

2015-11-17 16:48:40 Bong (?) #72

Gyanús lett neki. :D

https://www.youtube.com/watch?v=N3WAnma39f8&ab_channel=AtRenatus

előzmény: The man who laughs (#71)

2015-11-16 21:17:25 The man who laughs (5) #71

Imádom (és a folytatásait is, mert bár a film tökre müködik önmagában is, nagyon örülök, hogy elkészültek mert nem kevésbé jók). Alan Silvestri legendás zenéje, az elképesztően szimpatikus szereplő gárda, a feszes és humoros cselekmény, a leglazább időgép mind mind csak apró okai annak, hogy miért is ez az egyik(?) legjobb ifjudági kalandfilm, ami valaha készült. Hatalmas élmény volt újra nézni a moziban.

Csak azt nem értem, hogy George-nak miért nem lett gyanus, hogy a fia pontosan úgy néz ki, mint az a csávó a gimből, akibe szerelmes volt a felesége (és még ugyanazt a nevete is adták neki).

2015-10-22 00:22:50 ifj. Ó. Posszum (4) #70

Sikerült eme ominózus [komment gépelésének kezdete 2015. 10. 21. 23:52] legendás napon megtekinteni először az első epizódot - tudom, nem vagyok ember - gondoltam meg kell adni a rendjét annak módja szerint. Popcorn be, néni unottan tép - nem úgy, bár lehet, nem ártott volna neki - jegyet, pisi, sötétbe világít telefonnal, hetedik sor, székbe süllyed és rendezte Robert Zemeckis. Fasza, bemondta az a bizonyos hang, hogy rendezte Robert Zemeckis, tehát mégse feliratos lesz; sebaj, több is veszett Holnapolisznál. Órák, Felixes tikk-takk, hát ez tök jó. Majd egy idő után azt veszem észre, hogy mindenki nevet, csak én nem, mindegy, majd bepörög. Aztán Michael J. Fox belenéz a kamerába, mint egy zárlatos porszívó és szembesülök, hogy ez egy gyermekded apokalipszis. Csodálatos, mindenki betéve tudja a poénokat, feszülten koncentrálnak minden apró viccre, mint agár a robotnyúlra, én meg itt karmolom a támlát és átkozom a fluxuskondenzátort. Majd valami elindul. Gőzöm sincs mi, de egy idő után a film elkezd humorosnak hatni, majd - nem gondoltam volna, hogy leírom - szerethető és a végére teljesen beszippant.
Marty McFly faszacsávó, még akkor is, ha a Michael J. Fox színészi eszköztára vetekszik egy krumpliéval, Christopher Loyd az egyik legszimpatikusabb ripacs Hollywoodban, az egész hóbelevanc (bugyutaságával együtt) pedig úgy, ahogy van, marhajó kaland. Tikk-takk!

2015-10-21 23:44:05 csabaga (5) #69

Nyilvánvaló,a film korhatáros.:)

2015-10-21 23:35:27 ChrisAdam (5) #68

Most fejeztem be, de máris kezdem a másodikat. Zseniális, hihetetlen jó film. Hogy lehet hogy eddig csak egyszer láttam? :)

2015-10-18 12:50:03 tomside (4) #67

Na, letudtam ezt az egyik legpopulárisabb elmaradásomat is, és tényleg nagyon jól szórakoztam. Nem fogom azok táborát bővíteni, akik meg akarják építeni otthon a járgányt, de tényleg nagyon szerethető film ez.

2015-10-16 14:56:52 Leo_Stotch (5) #66

:)

Totoro-val még adós vagyok, Szuper haver homályos. De kinek mi, persze.

2015-10-16 12:44:14 tomside (4) #65

"Légy fegyelmezett!" - itt hangzik bennem intésed nyomán József Attila. :) Igyekszem! De pl. a Szuper haver és a Totoro biztos beelőzi ebből a szempontból (is). :)

előzmény: Leo_Stotch (#62)

2015-10-16 12:37:37 tomside (4) #64

Homályos emlékeim vannak cirka 15 év előttről. Ez egy osztályozáshoz kevés, újra kell néznem.

előzmény: csabaga (#61)

2015-10-15 21:22:45 csabaga (5) #63

Nekem az Ének az esőben a legszerethetőbb filmem.A többi ember nevében nem tudok beszélni.

előzmény: Leo_Stotch (#62)

2015-10-15 20:51:14 Leo_Stotch (5) #62

Várom a címeket. De nem beleesni a hibába, hogy kedvenceket sorolunk. Mert szerintem nem az a kérdés. Hanem a legszerethetőbb, kortól, nemtől, filmnézési szokástól független, úgy ámblokk. Mert szerintem úgy, verhetetlen.

2015-10-15 18:29:15 csabaga (5) #61

Ezt hányasra osztályoznád?:)

Persze,nekem is vannak még ennél is szerethetőbb filmjeim.

előzmény: tomside (#60)

2015-10-15 18:27:11 tomside (4) #60

Most azert el fogok gondolkodni, mert jó szempontot vetettél fel, de szerintem sok sokkal szerethetőbb filmem van ennél. ;)

előzmény: Leo_Stotch (#58)

2015-10-15 18:19:19 csabaga (5) #59

http://filmbook.blog.hu

Sok érdekesség a filmről.

2015-10-15 18:15:20 Leo_Stotch (5) #58

Tehát,én még olyannal nem találkoztam. Az, h kik nyomnak rá egyest, pont nem is érdekel, mert ennél nem nagyon tudok szerethetőbb filmet mondani.

2015-10-15 15:35:51 Korben (?) #57

Pedig ezen az oldalon 12 ember nézhetetlenek értékelte! Gondolom ők picit máshogy látják a filmet (a világot).

előzmény: Leo_Stotch (#56)

2015-10-15 10:02:00 Leo_Stotch (5) #56

Nem nagyon lehet szavakba önteni, mennyire mesterien összerakott, tökéletes kis trilógia ez. Megnézésről megnézésre feltűnik valami profi kis apróság, vicces utalás. Azon ritka folmek egyike, amit úgy igazából senki nem utál, legalábbis én olyan emberrel még nem találkoztam. Nem mindenki rajong érte, de eddig bárkivel beszéltem filmekről és szóba került, csak a kellemes, nosztalgikus emlèkek jöttek.

2015-10-15 09:28:49 Killjoy (5) #55

Ma is bármikor. Marty és Doki kalandjai úgy össze vannak rakva, amit manapság nagyon ritkán látni. És amiben igazán zseniális a film, azok az apróságok, az apró nüanszok. Marty a DeLoreannal elszáguld a Two Pines Mall parkolójában és visszamegy az időben. Amikor megérkezik a kocsival kicsapja az egyik kis fenyőfát. Később, visszatérve 1985-be már nem Two Pines Mall az áruház neve :D Már csak az ilyenek miatt is megemelném a kalapom (tisztára olyan érzés figyelni ezeket, mint Hitchcock filmjeiben vadászni a felbukkanására :), de hogy ez mellett még a film is iszonyatosan szórakoztató az már csak hab a tortán. TÖKKKKKKKÉLETES!

2015-10-12 15:22:52 schankox (5) #54

Tegnap ismét megnéztem, és továbbra sem mondhatok mást: zseniális! A karakterek, a generációkról generációkra ismétlődő problémák, az utalások a későbbi filmekre mind-mind zseniálisak. Mai szemmel már igen furcsák az 1985-ös cuccok (autók, walkman, hajviselet stb.) de remekül hozzák a korszak hangulatát. Persze az időparadoxontól el kell tekinteni, de ez nagyon könnyű egy ilyen jól összerakott film esetén.
100%

2015-10-09 09:38:50 BonnyJohnny (5) #53

Jah, Hill Valley-be. ;)

előzmény: Nordbright (#52)

2015-10-08 12:06:02 Nordbright (5) #52

Hurrá! Még pár nap. Tudjátok, hamarosan jön a doki!

2015-10-07 19:07:57 csabaga (5) #51

A hiányzó telefonhang moziban elég kínos lenne az új változatból,kétszer is...

előzmény: Ágó (#48)

2015-10-07 17:27:16 Ágó (5) #50

Ez nagyon jó hír, köszi!

előzmény: bambula (#49)

2015-10-04 15:29:54 bambula (5) #49

Nem az új szinkronnal,hanem az EREDETI szinkronnal lesz! :)

http://hu.ign.com/vissza-a-jovobe/7633/news/vissza-a-moziba

2015-10-04 15:21:44 Ágó (5) #48

Így van. :)
Kötelező.

Azt nem tudom, hogy melyik szinkronnal lesz, de bízom benne, hogy nem az újjal.

előzmény: Tenebra (#47)

2015-09-29 23:51:35 Tenebra (5) #47

NA!!!

Bár gondolom, fos új szinkronnal lesz (pár éve is úgy adták -,- ). Mindenesetre ezt kötelező moziban. Főleg az "Arrival Party" miatt. :D

előzmény: Ágó (#46)

2015-09-29 23:18:56 Ágó (5) #46

https://www.youtube.com/watch?v=txkoigjH918
Ismét a mozikban október 15-től!!!

2015-04-22 20:45:32 BalaKovesi (5) #45

Ez egyszerűen...ZSENIÁLIS!
Az első húsz percet unalmasnak tartottam/nem igazán kötött le.Azthittem,hogy csak szimplán felülértékelt a film.DE ÓRIÁSIT TÉVEDTEM! Ugyanis az első 20 perc után úgy beszippantott,hogy azt kívántam bár hosszabb lett volna a játékidő...Mondjuk a végén már szinte nevetséges volt az a sok bajlódás,de nem feltétlenül rontotta a filmélményt. Az zene is egész jó volt,bár nem az én stílusom. Ha tehetném/beleférne az időmbe,most azonnal megnézném a második részt.
97%

2014-07-16 22:27:39 ryood (5) #44

sajnos vagy nem sajnos, de a világ ilyen/így működik.

előzmény: Il Matto (#43)

2014-07-16 22:23:13 Il Matto (5) #43

> tipikus arab kinézetre
> egyből erre asszociálnak

egy "jogvédő" most ízekre szedne.

előzmény: ryood (#42)

2014-07-16 21:58:52 ryood (5) #42

az lehet, de maga a figura is a tipikus arab-terrorista kinézetre..meg egyébként is, egyből erre asszociálnak az emberek, ha meglátnak egy terroristát turbánnal a fején (nem pedig bornyákra vagy szikhre)

előzmény: Il Matto (#41)

2014-07-16 21:55:41 Il Matto (5) #41

A turbán rassztól független dolog, hordják / hordták is a történelem folyamán egészen változatos fajtájú / etnikumú emberek a világ különböző egymástól meglehetősen távoli pontjain. Pl. egy szikh harcos Indiában, meg egy bosnyák gyalogos Eger falai alatt eléggé különbözik egymástól fenotipusügyileg.

előzmény: ryood (#40)

2014-07-16 21:22:15 ryood (5) #40

a filmben van rasszizmus! az elején az egyik terrorista turbános.. :) :(

2013-06-19 08:23:08 Tenebra (5) #39

Igen, eredetiben a szövegei és hanghordozása alapján a Doki sokkal elmeháborodottabbnak tűnik, mint szinkronos verzióban. :D Christopher Lloydot hallva tényleg elhiszem, hogy egy őrült tudós. :D

előzmény: cucu (#38)

2013-06-18 23:56:57 cucu (5) #38

Mert ebben az esetben a szinkron jobban sikerült, mint az eredeti hang. :D Nagyjából hasonlít, ám Rajhona Ádám és Rudolf Péter olyan zseniálisat alakít, hogy lemossák Michael J. Foxot és Christopher Lloydot eredetiben.

Erről jut eszembe, mint nemrég megtudtam, a "csudát fogsz látni, fiú" eredetiben: "you're gonna see some serious shit". Azért ezen meglepődtem! :-)

van benne jócskán (ön)irónia ("Na, és ki az elnök?" "Ronald Reagan" "Az a pojáca?!"

És még nagy bölcsességek is: "Hordozható televízió-studió! Nem csoda, hogy színészt választottak elnöknek, jól kell mutatnia a képernyőn."

előzmény: Tenebra (#37)

2013-06-04 19:43:34 Tenebra (5) #37

Mostanában volt valami botrány a médiában, hogy az egyik műsorvezető híradó közben káromkodott. :D Ugye volt egy eset évekkel ezelőtt, amit pont elcsíptem: már vége a Vissza a jövőbe 2-nek, és hirtelen bejön a TV2-n a Tények, és "hát ez kurva jó, azt mondták csak fél óra..." :D. Nos, ennek apropóján újranéztem a trilógiát.

Mivel még nem írtam itt róla, így most floodolok egy kicsit.

Én ezt a filmet már vagy 1000x láttam, de 1001. alkalommal is gyermeki izgalommal néztem. :D Többször láttam már - többféle formában. Ez a filmtrilógia azon kevés alkotások közé tartozik, melyeket szeretek szinkronnal nézni. Mert ebben az esetben a szinkron jobban sikerült, mint az eredeti hang. :D Nagyjából hasonlít, ám Rajhona Ádám és Rudolf Péter olyan zseniálisat alakít, hogy lemossák Michael J. Foxot és Christopher Lloydot eredetiben. Szerintem.

De nem is ez a lényeg: minden meg van ebben, ami kell egy jó szórakoztató filmhez: érdekfeszítő sztori, frappáns világ, jó karakterek. Benne van ebben persze a kor ideológiája, de szerencsére nem válik didaktikussá és van benne jócskán (ön)irónia ("Na, és ki az elnök?" "Ronald Reagan" "Az a pojáca?!" :DD - vagy valahogy így van). Egy másodpercig nem fárad ki, nincsenek üresjáratai. Talán kicsit a vége túlhajtott (mármint a "showdownra" gondolok - Biff kiütése, tánc, jövőbe visszamenés - kicsit már túlpörgették), de az izgalom és a feszültség még így sokadszorra is meg van benne, így nem izgat.

2012-01-23 23:26:48 bruce (5) #36

2011-12-21 18:01:43 Busmen (5) #35

Nagyon szeretem! fantasztikus alapötlet nagyon jó megvalósítás, bár több ilyen lenne manapság!

2011-12-14 15:57:03 csabaga (5) #34

Igen,az alapötlet már nem tesz ki egy filmre valót.A szerelmi szál nagyon nem illik bele,de azért vannak jó részei.
Én az utóbbi időben a második résszel sem vagyok teljesen kibékülve.Túl "sötét"...Az első viszont zseniális!

előzmény: Cesare Gonzago (#32)

2011-12-13 19:16:20 ChrisAdam (5) #33

Szerintem nem felesleges. Lehet, hogy nem azt a szintet hozza, mint ez, de attól még teljesen jó.
Mennyit adnál rá önálló filmként?

2011-12-13 18:52:23 Cesare Gonzago (5) #32

Nagyon egyszerű: az első kettőhöz képest erőltetett, felesleges, fáradt folytatás.

előzmény: simijohnny (#31)

2011-12-13 18:39:48 simijohnny (5) #31

Minden évben megnézem a trilógiát, most végeztünk vele és zseniális, egyszerűen zseniális. Ha ennyi év után szőrözni akarnék (de nem akarok), akkor azt mondanám, hogy a zseniális első részt próbálja megülni a második, a harmadik pedig nemhogy felülne, inkább leesik a lóról. Kritikus szemmel nézve ez a helyzet, de kit érdekel? Ha csak fele ilyen jó filmeket gyártana manapság Hollywood... Ez minden idők legjobb trilógiája, már azok közül amiket láttam.

Cesare: Kérlek oszd meg velünk, hogy miért utálod annyira a harmadikat? Ez mindig is érdekelt, de sose kérdeztem meg.

2011-12-03 00:18:11 BladesOrsi (5) #30

Kisgyerekként elkezdtem nézni, akkor nem tetszett. Most zseniálisnak tartom!

2011-06-18 14:23:38 PhilipMorris (?) #29

Megunhatatlan ,felülmúlhatatlan . Minden nagyon el lett benne találva. Mindegyik része tízes.

2011-02-09 19:27:47 edi95 (?) #28

Minden idők eggyik legjobb vígjátéka. A hangulat és a színészek tökéletesek a zene szintén és nem szabad kihagyni a véleményem szerint ritka jó magyar szinkront.
Nálam csont nélkül 10es mind a 3.
A folytatást pedig Michael j. Fox betegsége miatt kizártnak tartom. Nélküle pedig nem érne semmit :)

2009-11-19 20:27:10 Bruce94 (5) #27

Hatalmas kedvenc.
Kisgyerekként láttam és már akkor is tetszett.
Amikor tavaly nyáron volt mind a hármat felvettem.

Azt hallottam hogy elképzelhető a 4. rész de szerintem felesleges lenne.

2009-10-10 16:25:13 bruce (5) #26

Néhány képecske az eredeti szereposztásról[link].Érdekes hogy Marty ruhája hogy kicserélődött a szereplővel együtt:)

2009-04-22 20:37:03 gwandal (5) #25

nem hiszem, h megértettétek, mire gondoltam, de valszeg bennem van a hiba, rosszul írtam. nem is akarok magyarázkodni, jogos a felháborodás, elnézést.

2009-04-22 19:43:28 Hannibal Lecter (5) #24

Nem ám. És ez gwandal hozzászólására (16-os) is vonatkozik.

2009-04-22 19:38:30 limupei (4) #23

sznob is mint állat (mint itt sokan)

Na, ezt nem kéne.

2009-04-22 19:31:12 Brumi (5) #22

Lehet, hogy furcsa, de a felhasználók többsége csak olyan filmeket pontoz, amiket meg is nézett.
Azt ugye nem gondolod komolyan, hogy minden "népszerű" filmhez fűzzenek kommentárt a rossz vagy nézhetetlen minősítést adó illetők, csakazértmert a többségtől eltérő véleménnyel vannak az adott alkotásról? Kíváncsi vagyok, hogy például 1000 leosztályzott film felett mennyire fogod betartani a saját kódexedet és írsz minden egyes "túlpontozott" filmhez többsoros indoklást.
Egyébként meg miért kellene megindokolnom, hogy a Kitano-féle Zatoichi mennyire förtelmes, ha egyszer ott figyel a nézhetetlen értékelés mellette? Két mondatot is sajnálok rá, ahelyett inkább valamelyik kedvencemről írok pár elismerő sort.

előzmény: gwandal (#19)

2009-04-22 19:27:23 simijohnny (5) #21

Hm... nem hiszem hogy minden filmhez kellene indoklás. Bár egy embert tudok. Bolond Pierrot azért ad minden hasonló filmre nézhetetlent, mert számára a valótlan filmek mind nézhetetlenek és sznob is mint állat (mint itt sokan). Persze ez is csak ízlés kérdése...

2009-04-22 18:31:42 Olórin (5) #20

hahaha, baromi vicces vagy... várj, nem, nem vagy.

előzmény: gwandal (#16)

2009-04-22 18:31:20 gwandal (5) #19

anélkül, h vitát kívánnék indítani...
a megjegyzés alapvetően nem a hozzámszólókra vonatkozott, a 3-as osztályzatot különösebben nem kell magyarázni, különbözőek vagyunk, ennyi. az már nagyobb gáz, ha valaki, egy nagyon népszerű filmet nagyon lehúz, és semmi kommentárt nem fűz hozzá, esetleg fordítva (bár ez tulajdonképpen minden filmre igaz). ezt hívom én agyatlanságnak, ha be bírta húzni a nézhetetlen minősítést, akkor vegye már a fáradtságot, és írja le, h miért. már csak azért is, mert az oldalt alapvetően én is arra használom, h kedvemre való filmet találjak, ebben viszont sokat nem segít az - sőt -, ha vmi agyhalott több ezer filmet lepontoz unalmában, úgy h a többségét nem is látta...(igen, konkrétan célzok vkire)
röviden: önmagában rohadtul lexarom azt, h kinek mi tetszik, az viszont érdekel, h miért.
a mérföldköves szösszenet meg nagyon nem jön ide, semmi ilyesmire nem céloztam.

2009-04-22 13:14:35 jesi (3) #18

Ha valami annyira nem tetszik, akkor hármast kap tőlem: nem rossz, de mégis messze attól a kategóriától amire azt mondom hűha

előzmény: gwandal (#16)

2009-04-21 22:43:42 a6notes (3) #17

No, hát akkor én :) De kicsit off.
Ha pontozok, akkor sokszor (mindig) az alapján pontozok, hogy nekem mennyire tetszett a film, és mennyire szeretnék hasonló filmet látni ismét. A Vissza a jövőbe sorozat, közkedvelt bár legyen, nekem sosem volt kedvencem. Az ET sem, sőt, a Mechanikus narancs sem. Ezért nem fogok rá nagyon sok pontot adni, hiába mérföldkövek meg minden.
Azt hittem, az oldal funkciója ez, hogy kedvem szerinti filmeket találjak.

előzmény: gwandal (#16)

2009-04-21 22:36:35 gwandal (5) #16

agy nélkül:) nézd meg hányan szóltak hozzá a lepontozók közül...

előzmény: kezdetektől (#15)

2009-03-28 13:09:50 kezdetektől (?) #15

Nagyon jól összerakott film, izgalmas, vicces, stb. Mind a 3 rész zseniális, bármikor szívesen megnézem. Nem is értem, hogy hogy lehet ezt a filmet 4esnél rosszabbra osztályozni?

2009-03-21 22:43:49 kaporx (5) #14

Oda-vissza 1000x megnéztem már és ez a jövőben sem fog változni..:P
Emléxem a Füles rejtvénymagazin hátulján láttam először a film poszterét...akkor már tudtam,hogy kult lesz.

2008-08-19 00:47:03 Daveedxxx (?) #13

Ez egy olyan ritka film ahol a folytatások is tökéletesre sikerültek.

2008-08-08 10:26:42 [: Azuroo andrew :] (5) #12

Látom nem csak engem érdekelnek a zenék ;-)

Amúgy amit a Chuck Berry szám előtt játszik a zenekar az a Night train James Brown-tól - nem viccből mondom, sokkal jobban mint az eredeti lemezen James-ék

2008-08-08 01:05:27 czeppelin (5) #11

Beatles [link]
AC/DC [link]
És az eredeti Chuck Berry-től, akit a filmben felhív a zenekar sérült gitárosa: [link]

előzmény: Jereváni Rádió (#7)

2008-07-25 18:00:36 bey (5) #10

a 3 réssz fantasztikus ! a történet a megvalósást a szinészek egyszerüen miden fantasztikus !én már 1000 szer látam mid a 3 deh nem tudom meguni . egész kis koroba látam elszört a filmet akkor mág nem értetem igazán de imádtam :) aztán a kezbe került a film és mid a 3 egymásután megnéztem aztán másnap is XD

2008-06-15 20:36:33 Fuller (5) #9

Egyike azon kevés trilógiáknak, melynek mind 3 része ugyanolyan színvonalú! Zseniális!

2008-03-27 20:08:29 Livcsy (5) #8

jól összerakott, hiteles, szórakoztató!!! ennyi

2008-03-24 12:20:32 Jereváni Rádió (5) #6

Már csak egy kis foggal való húrtépés (a la Jimi Hendrix) + egy stage diving hiányzik, és teljes lenne a kép :)

előzmény: hhgygy (#5)

2008-03-24 11:59:26 hhgygy (5) #5

Kedvenc jelenetem: (Angus Young + Eddie Van Halen)

Aszittem, amikor először láttam, hogy beßarok ! Nézzétek a pofákat:-))))

http://www.youtube.com/watch?v=gHIwDbM_4Mw

2008-02-20 16:02:49 bruce (5) #4

Amikor először hallottam erről a filmről azt gondoltam hogy ez valami nagyon gagyi film lehet.De aztán egyszer rávettem magam és megnéztem az első részét és azóta a rabja vagyok a trilógiának!

2007-07-22 19:17:23 Denice (5) #3

Egyetértek mindenkivel :)

2005-09-19 13:31:47 kery (5) #2

Az időutazós filmek legjobbika. Precíz, apró részletekig kidolgozott alkotás. Ékes dísze DVD gyűjteményemnek.

2005-04-12 21:09:07 geminii (5) #1

Kedvenc trilógiám, ha nem láttam vagy ötvenszer, akkor egyszer sem. Nem tudom megunni...:)