Metallica: Through the Never (2013) ☆ 👁

(Antal Nimród)

amerikai akciófilm, zenés film

3,8
★★★★☆
96 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2014-02-01 12:22:08 drav (5) #23

Erő, szív, látvány, hangulat, kiváló rendezés és fényképezés. A legjobb koncertfilm, amit eddig láttam. És hogy mi az értelme? A Metallica még mindig az a Metallica. Persze, jó lenne ha a valóságban is lerombolnának magukban mindent, nem csak ezalatt a trip alatt, és úgy állnának neki az új albumnak...

2014-01-21 11:37:54 Rakott Krumpli (3) #22

Igazad van, köszönöm.

előzmény: Lil Martin (#21)

2014-01-20 22:13:20 Lil Martin (?) #21

metal, nem metál. mint ahogy a punk sem pánk és a rap sem rep.

előzmény: Rakott Krumpli (#20)

2014-01-20 21:20:34 Rakott Krumpli (3) #20

Ahhoz képest, hogy sosem hallgattam Metallicát, egészen élveztem a filmet. Amiért csak elmegy az a sok metál-giccs. Sajnos kedvet még mindig nem kaptam a zenéjükhöz. :(

2013-10-15 01:08:43 critixx (?) #19

Egy kritikában olvastam pozitívumként említve, hogy elég sok '80-as évekbeli szám hangzik el. Szerencsére Hetfieldék tudták, mit kell játszani.

előzmény: Zsombi (#18)

2013-10-15 01:05:00 Zsombi (5) #18

Ha már Through the never a film címe, igazán lejátszhatták volna a Through the never című számot. Nagyon tetszett, hogy jó pár olyan szám is volt a filmben, amit a 2010-es budapesti koncerten nem játszott a zenekar.

2013-10-13 10:41:12 mikithekid (4) #17

Az senkinek sem tünik fel, hogy a keretsztoriban felbukkan egy jópár filmes utalás? No meg a koncert és a történet is utalgat egymásra. Pl: wall of death.

2013-10-06 23:46:35 carmine (5) #16

Nagyon ingadoztam a 4-es és az 5-ös közt, mert a vége hagyott bennem egy kis hiányérzetet. De szerintem megérdemel egy gyenge ötöst. Ahogy máshol is olvastam a többségnek a Trip-es részek nem tetszettek. Nekem meg pont azt tette különlegessé ezt a filmet. Anélkül lenne egy élvezetes koncert videó, de semmi több. Manapság szinte minden hónapra jut valakitől egy koncert dvd (és most csak a rock zenekarokra gondolok). Ráadásul amellett, hogy látványos ez a koncert is, azért nem a Metallica csinálja a leglátványosabb bulikat. És Nimród és a zenekar nagyot húzott ezzel az ötlettel és a kivitelezés is zseniális. A koncert részek igazi metal zenék, a Trip-es részek, meg igazi metal képek. Látványos, szürreális és árad belőle metal zene. Vér, zavargások, gázmaszkos lovas, tűz... És jópofa volt a zenét megszakító pláza zene.
Hogy van-e mondanivalója, értelme vagy története a dolgoknak nem tudom, de szerintem nem is fontos, inkább úgy érzem, hogy jelképes a dolog. Az egész olyan mint egy LSD-trip(!), amit a Metallica klasszikusok hoznak elő. Összegezve: egy baromi látványos, baromi lendületes, baromi beteg és baromi szürreális koncertfilm, amilyet én még nem láttam egy zenekartól sem.

2013-10-02 11:48:03 radoznao (5) #15

Lesz.

előzmény: Zalaba Ferenc (#14)

2013-10-01 09:24:26 Zalaba Ferenc (3) #14

Nagyon remélem, hogy a BD-változaton lesz majd egy "concert only" lejátszási opció. :)

előzmény: Daemiaen (#13)

2013-10-01 09:21:27 Daemiaen (4) #13

Felejtsük el a rövid és emiatt tök fölösleges DeHaan-féle mellékszálat, ami amúgy drágának és csecsének néz ki, itt a fantasztikus koncert és annak látványvilága a lényeg. Ami szintén csak nyúlfarknyi, de legalább emlékezetes.

2013-09-26 18:18:02 carmine (5) #12

Egyrészt igaz ez is. De a hosszútávú zenei hatás szerintem korszakokra bontható, hiszen a mai fiatal zenekaroknak már sokkal inkább a Metallica volt hatással, mint az általad említett zenekarok, pusztán a korukból adódóan. Ők ezt hallották fiatalon, amíg a Metallica-ra és a kortársaikra, meg a Priest, Maiden, Motörhead vonal hallgatása volt jellemző. Stílus teremtésben, meg a Metallica is elől járt anno, mert akkoriban kevés zenekar játszotta olyan gyorsan a metalt, mint ők. A trash műfaj alapköveit is ők tették le szerintem kézen fogva a Slayer-rel, amikor nem akartak ők mást játszani, csak az általuk istenített heavy metal bandák által teremtett zenét még gyorsabban, brutálisabban előadni. Szóval ha korukból adódóan, még nem is olyan hosszútávú a hatásuk, mint a Sabbath vagy a Maiden, azért tagadhatatlan, hogy meghatározók ebből a szempontból is, akár a csak stílusteremtésben. ezt persze csak én gondolom, ráadásul úgy, hogy nem vagyok egy Metallica fan. A fekete album után már nem követtem annyira őket, bár szívesen meghallgatom mai napig amit csinálnak. Pár éve mikor itt jártak és választanom kellett két koncert közül, hogy melyikre menjek, gondolkodás nélkül a KISS-t választottam és zseniálisak voltak. De ez már más téma. :)

előzmény: deniro2 (#11)

2013-09-26 18:02:12 deniro2 (5) #11

Ismertség és pénzügyi siker alapján is lehet csúcson lenni egy zenei stílusban, de a stílusteremtés és hosszútávú zenei hatás is lehet szempont, ami azért nem teljesen szubjektív, így pl. a Sabbath/Priest/Maiden hármas érdemei megkérdőjelezhetetlenek, aminek tükrében a Metallica, mint a heavy metal csúcsa meghatározás kissé aggályos...:)

2013-09-09 15:41:26 BonnyJohnny (?) #10

Hasonló dolgot írtam én is az előző hozzászólásomban. Szóval egyetértek. :)

előzmény: dézi (#9)

2013-09-09 15:38:18 dézi (?) #9

szerintem meg hülyeség akárminek a csúcsának nevezni egyetlen zenekart, ez csak ilyen (béna) marketingduma. szerintem pont a thrash rajongók azok, akik a legkevésbé tartják a Metallicát a thrash csúcsának. :D simán csak azt kéne írni, hogy az "egyik" csúcsa (vagy "az egyik legjelentősebb zenekara") a heavy/thrash metalnak és kész is. persze az nem hangzik olyan szenzációsan.

előzmény: BonnyJohnny (#5)

2013-09-09 15:11:58 BonnyJohnny (?) #8

Szerintem ismertség, eladási adatok, rajongótábor, koncert-látogatottság alapján nincs nagyobb a Metallicának az egész metal stíluson belül.
Szerintem meg van egy. :P De rájuk sem mondanám, hogy a metal legnagyobbjai. (Ilyet nem illik mondnai, meg különben is, hogy hasonlíthatjuk össze sikereiket a két évtizeddel korábban működő úttörőkhöz, mikor még más volt a világ.) Inkább, hogy a heavy metal brit új hullámának legnagyobbjai. :)

De ezért is tettem egy olyan javaslatot, amivel valóban nem nagyon lehet kötözködni. :)

Farokméregetésbe meg ugyanolyan felesleges belemenni, mint szubjektív dolgokról vitázni. Egyszerűbb átírni egy szót. ;)

előzmény: radoznao (#6)

2013-09-09 14:39:24 critixx (?) #7

Ez csak a saját egyéni ízlésem, de én konkrétan az említett négy nagy közül a Metallicát szeretem legkevésbé. Ettől függetlenül persze, ténylegesen ők a legismertebbek/legsikeresebbek/legnagyobb hatásúak a klasszikus thrash metal műfajban.

előzmény: radoznao (#6)

2013-09-09 14:30:07 radoznao (5) #6

És kik lennének a Heavy Metal csúcsa? :-) (tippem van)
Szerintem ismertség, eladási adatok, rajongótábor, koncert-látogatottság alapján nincs nagyobb a Metallicának az egész metal stíluson belül. Esetleg lehet valakiket jobbnak tartani.., de ez innentől kezdve már szubjektív.

előzmény: BonnyJohnny (#3)

2013-09-09 14:08:32 BonnyJohnny (?) #5

Mindkét dologgal tisztában vagyok. ;)

De ha már az ismertető feltétlenül valaminek a csúcsának akarja nevezni az együttest, akkor inkább a thrash metal csúcsai ők, mint az egész heavy metalé.

előzmény: dézi (#4)

2013-09-09 13:40:43 dézi (?) #4

a thrash metal is heavy metal. amúgy az életművük kb fele nem is igazán thrash metal...

előzmény: BonnyJohnny (#3)

2013-09-09 12:42:23 BonnyJohnny (?) #3

A film leírásába mondjuk egy apró javítást javasolnék. Nem a Heavy Metal csúcsa a zenekar, hanem a Thrash Metal csúcsa. (Pontosabban a Thrash Metal négy nagyja közül a legnagyobb, de ez már részletkérdés.) Pontosabb, nem igazán beleköthető, és egyáltalán nem kisebbített érdem az is. (Meg azért is zavar, mert más zenekar a Haevy Metal csúcsa. :))

2013-09-09 12:02:00 radoznao (5) #2

A legújabb bemutatók alapján nem csak a zene lesz nagyon jó benne, de a történet is izgalmasnak ígérkezik.
Alig várom már.

2013-09-08 19:38:35 budaik (5) #1

Nagyon várós