Prisoners (2013) ☆

Fogságban

(Denis Villeneuve)

amerikai dráma, krimi, thriller

4,2
★★★★☆
849 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2019-05-14 21:42:46 betti (4) #122

Tudom, h régi komment, de ..
1) ugyan miért "felesleges" és miért "provokáló"? Van véleménye, ami eltér a többségétől (az enyemtol is). Ettől még nem válik feleslegessé, sőt. Provokatívnak meg sokkal inkább azt tartom ha vki lényegében elvitatja a másiktól a véleménynyilvánítás jogát, azt feleslegesnek titulálva.
2) nem akarom megbántani, de nekem hirtelenjében diszlexiasnak tűnik. Akinek csak rossz a helyesírása, az leírja a muszáj-t ly-vel, aki nem figyel és melléüt, az rendre a klaviaturan egymás melletti betűket kever. Nála teljesen más van. De érthető, olvasható. Persze, megbélyegezhető is. Csak hát... Miért?

előzmény: Frozen (#37)

2017-01-14 01:48:01 Golyo (4) #121

Milyen szerencse, hogy méreggel akarta megölni a kiscsajt a spiné, ha csak levegőt nyom a vénába, már az is elég lett volna jó eséllyel.
Ami meg azt a kérdést illeti, hogy ki meddig menne el, hasonló helyzetben, mint Keller, ezt jobb nem megtudni. Tartok tőle, hogy akik itt kritizálják a szereplőt, hasonlóan működnének.

2017-01-03 10:32:25 chervoice (5) #120

A hit
Fuh, most fejeztem be ezt a filmet és egyszerűen zseniális volt. Számomra abszolút betalált a film ritmikája, a feszültség építése és kibontása. A film több karakter esetében is megkérdőjelezte a hit jelentőségét, annak létezését, erősségét és funkcióját. Én két (számomra győztes) karaktert választanék ki.
A Miatyánknak hatalmas szerepe van abban, hogy megismerjük Keller (Hugh Jackman) hitét. Ugye pont ezzel indít a film. Vegyük magunk elé az első jelenetet, ahol a fia éppen egy gyanútlan négylábút készül lelőni. Valahol ez az ima arra is utal szerintem, hogy a férfi elfogadottnak tekinti, ami történni fog, bocsánatot kér rá (bocsásd meg vétkeinket), ahogyan ő is meg szokott/tudott bocsátani (miképpen mi is megbocsátunk). Helyezzük a kezdő kép mellé azt a jelenetet, amikor az apa a régi családi házban belekezd a Miatyánkba (ahogy már előtte is tette Alex jelenlétében). Mindeddig úgy vélte, hogy amit tesz az jogos, mindeddig tiszta szívvel tudott imádkozni és kvázi egy szintre emelte a szarvas lelövését Alex kínzásával. De ő is elér arra a pontra, ahol meginog a hite, meginog a magabiztossága. Pontosan azért, mert ő képtelen megbocsátani a történteket (bárki is legyen a felelős érte: ő, Alex, a rendőr), és így az imája is félbeszakad. Ugyanakkor egy újabb információmorzsa elég ahhoz, hogy további lépéseket tegyen lányának megmentése érdekében.
A rendőr (Jake Gyllenhaal) esetében a tetoválás a kezén kísértő emlékeztető, amely ha őt nem is, minket biztosan ismét a hit és Isten személyéhez vezet. És akkor felmerül a kérdés, hogy egyáltalán milyen hite van (ha van), mert egy tetováláson kívül nem reagálja le a vallást. Nem imádkozik, nem kezeli kiemelt tisztelettel a papot sem (most nem tudom, hogy azért, mert pedofil vagy sem, ez nem volt tiszta). Ez akár arra is utalhat, hogy a hitét másba vetette, nem Istenbe (pl.: a saját képességeibe). Mégis úgy éreztem, hogy ebben a filmben két embernek volt igazán erős hite, neki és Kellernek. Ő a végsőkig kitartott a nyomozásban, minden oldalról megvizsgálta az ügyet, nem hallgatott a főnökére, hanem tette a dolgát (és most ne egy túlbuzgó, optimista, lelkes alakra gondoljunk). Egészen más elszántsággal és beteges kitartással küzdött a gyerekek életéért, mint a többi szereplő.
Szóval összességében két karakter hite emelkedik ki a többi közül (és itt most mindenki más hitét a háttérbe helyezném). Hiszen ők maradtak talpon a film végéig. Nagyon fontos különbség azonban, hogy míg az édesapa egy egészen romboló, brutalitásba és önbíráskodásba torkolló magatartásban harcol a hitéért, addig a rendőr saját erejében és az események megértésében, azok kontrollálásában keresi a megoldást. És bár mindketten győznek, valahol, mindketten veszítenek emberségükből: az édesapa a környezetére is veszélyes lesz, és morális leépülés áldozatává válik döntései által. A rendőr pedig hiába igyekszik hatékony lenni, a kontrollért, tudásért való harca és igyekezete belülről őröli fel (nem véletlenek azok a tikkek).
A hit tehát megőrizhető, de milyen áron?
Szerintetek megőrizhető a hitünk anélkül, hogy veszítenénk önmagunkból, a józan ítélőképességünkből?

2016-09-18 21:43:26 Dió (5) #119

Tegnap ismét bekerült a lejátszóba, és ismét konstatálni kellett, hogy az utóbbi 10 évben nem nagyon csináltak ennyire kikezdhetetlen és brutális hatású drámát (vagy csak nagyon keveset). Mire a film elér a csúcspontjáig, amit egyébként az évtized legtökéletesebb jelenetei közé be is varrnék (Jake G. karaktere kétszázzal száguld a haldokló lánnyal át az esőn, miközben patakzik a vér a szemébe), erős gondjaim támadtak a légzéssel. Az pedig számomra külön öröm, hogy egy cd boltból a múlt héten a mostanra out-of-print Prisoners soundtrackkel sikerült kisétálnom, ami külön hallgatva is felér a film nagyságához. John Johansson mellett Roger Deakinst is egy nem kis dicséret illeti, az pedig hogy Jackman és talán még Gyllenhaal is életük alakítását hozzák, csak hab a tortán. A baszott zseniális lezárást pedig már lentebb istenítettem is. Ennyi, ez hatos.

2016-02-05 01:46:54 ifj. Ó. Posszum (4) #118

Eléggé túlírt, rengeteg ez a két és fél óra, de a színészgárda (bár néha kicsit sok az üvöltés, főleg Jackman részéről, de még belefér) és Villeneuve zsenialitása miatt még ezt is lenyeltem. Fantasztikusan jó feszültségteremtő.

2016-02-02 00:02:34 hhgygy (5) #117

Újranéztem és a végével kapcsolatban nem változott a véleményem:
Az biztos, hogy a végén a nyomozó meghallotta a sípolást, de fenntartom, hogy ennyi időt nem bírt volna ki reálisan a föld alatt, lőtt sebbel.
Viszont második nézésre nekem bejött egy elvontabb téma is a képbe:
A bűn és bűnhődés ironikus formában: hiszen az apa szinte ugyanolyan lyukba lett bezárva, mint amibe ő zárta az egyébként ártatlan foglyát.

2015-05-24 00:10:54 dikalosz (4) #116

Nagyon jó film volt, Gyllenhaal brillírozik! Valamiért engem mind a hibátlan operatőri munka, mind a történet, mind a zene miatt a belga De Behandeling-re emlékeztet, bár messze nem olyan nyomasztó, felkavaró, és talán ha egy kicsit is elmarad tőle, mindenképpen az utóbbi idők egyik legjobb amerikai thrillere!
Ment az ötös(:

2015-02-01 17:00:21 TheDriver (?) #115

Nálam a 2013-as év legjobb filmje volt! Loki nyomozó fantasztikus!

2015-02-01 16:23:24 andras_a (?) #114

A "She was there, you were there" kérdéshez: Asszem volt a nőnél, mielőtt Joy megszökött volna, és mivel egy időben voltak ugyanazon a helyen, a kislány hallotta a hangját.

előzmény: ChrisAdam (#108)

2014-09-04 20:37:16 schankox (5) #113

Rég nem láttam ilyen izgalmas és jó filmet. Két és fél óra, de ennyi kellett is neki.
A síp kérdéshez annyit tennék hozzá, hogy a magashegyi futóversenyeken is kötelező felszerelés a síp, sőt a tengeri/repülőgépi mentőmellényeken is rajta van. Nyilván azért, mert egy kimerült, kihűlt ember is fel tudja hívni vele magára a figyelmet. A végén nyilván főhősünk sípol, de a hang erejéből hallható, hogy valószínűleg a végét járja.
Hátborzongató és elgondolkodtató.
90%

2014-09-04 15:53:45 betti (4) #112

Ami a kommentekből "kimaradt" :)
Azt hittem, nagyon sok beszélgetés lesz arról, hogy tkp Hugh Jackman figurája mennyire érthető-átélhető, illetve, hogy milyen tanulságot hordoz... Ugyanis - miközben nyilvánvaló, hogy embertelen, igazságtalan, kegyetlen, és elfogadhatatlan dolgot művel - a filmet nézve néha úgy tűnik, hogy igen, ez mind igaz, DE hatékony bizonyos mértékig, hiszen hozzásegíti olyan infókhoz, amelyek megmenthetik a két kislány életét. Sőt, van olyan pont, amikor még gyanús, hogy talán tényleg bűnrészes is, tehát még inkább érthető, hogy az apa szinte bármi áron megpróbálja kiszedni belőle az információkat.

Érdekelt (és most is érdekel) mások véleménye ezzel kapcsolatban.
Az enyém:
Egyfelől, nem tudom félretenni azt az alapvetést, hogy ilyen módon "kihallgatni" valakit NEM lehet.
De ha mégis, csupán elméleti szinten félreteszem, akkor is az marad, hogy egy ilyen "módszer", bármilyen végső ám elvileg megoldást hozó lehetőségnek is tűnik a félőrült apa számára, még ráadásul nem is hatékony... Ugyanis bármilyen félmondat, amit kinyög a szerencsétlen (ráadásul értelmi fogyatékosról van szó!!), az nem kerül be egy kontextusba, a rendőrséggel és a rendőrség által felhalmozott információk halmazába, nem mehet oda Lokihoz, hogy elmondja, "ezt hallottam", nem tudnak foglalkozni vele a rendőrök. Az apa nyilván egy konkrét címet, "házszámot" vár, de nem azt kap, és amit kap, azzal alig-alig tud vmit kezdeni. Amikor meg igen, akkor a lányát nem menti meg, csak kis híján kinyíratja magát - ennyire volt hatékony a magánakció.

Ehhez a gondolatmenethez már csak annyit, hogy ha már dns elemzés létezik, akkor ba...us pszichiáter miért nem? Senki nem gondolt rá, hogy talán nem a nyomozónak kéne (csak) nyaggatni a szerencsétlent, ha egyszer értelmi fogyatékos?
Ez különösen azért zavar, mert silányítja az "anya" szerepét. Ha "igazi" kihallgatás van, ügyvéddel, pszichológus bevonásával, akkor feltűnőbb lenne, hogy az anya (mint gyám) nem töri magát, hogy jelen legyen a sérült gyermeke kihallgatásánál. Így csak olyan "hát, kicsit slendrián ez a kihallgatósdi, de hát úgyis olyan zavaros ez az egész"..

2014-09-04 15:42:49 betti (4) #111

Au. Elfelejtettem jelölni a spoilert a 110-es kommentben. Írtam a szerkesztőségnek, remélem, segítenek. Ha Ti tudjátok hogyan kell javítani, lécci szóljatok! Köszi.

2014-09-04 15:40:30 betti (4) #110

Akkor négyes. Befolyásol az, hogy sajnos tévében néztem, szinkronnal, ami Joy nagyon is fontos mondatait igencsak agyonvágta, konkrétan tippelgettem (jól) hogy kb mit mondhatott.

Egyfelől végre egy jó thriller és jó krimi. A főszereplők nagyon ott vannak, az operatőri munka szintén. Engem még az sem igen zavar, hogy kicsit lassú - megvan a maga súlya.
Ami viszont bosszant: egy egy alapvetően a jelenben játszódó film, elvileg a mai rendőri munkával. Azt még vhogy elviselem (sok hozzászólót zavart), hogy a nyomozó egyedül dolgozik. Zavar, de elfogadom. Kisváros, mások a bevett módszerek. De az "ügyetlenségek", az, hogy Alex eltűnésekor nem mozgat meg minden követ, az, ahogy követi Kellert stb. bosszantó.
Kevésbé lenne az, ha közben látnám, hogy majd megszakad a melóban. Oké, nézegeti a számítógépet, jön-megy, de nem nyomják a képünkbe, hogy napi 16-20 órát dolgozik a kislányok megtalálásán, ezért nincs érkezése pl Alexszel foglalkozni (vagy normálisan kikérdezni a papot.....).

Néhány megjegyzésem a kommentekben felmerülő kérdésekhez is van. Ill ahhoz, ami - számomra meglepően -nem merült fel a kommentekben :)

Síp. Persze, hogy sípol, persze, hogy Keller sípol (és nem a szél, meg a fülemüle :) ). Ez számomra nem kérdéses, és az sem, hogy Loki meghallotta. Az már kérdéses, hogy mennyi idő alatt találja meg, és milyen állapotban. Mert egy haldokló is tud(hat) sípolni, lehet, hogy még ki is szedik élve, de a kórházba már nem érnek be vele. Számomra ez a befejezés azt sugallta: Loki "megcsinálta a házi feladatát". Előkerítette a kislányt, bónuszként előkeríti a valóban démonná változott apát, aki - ha túléli - megy a börtönbe. És az apa talán - még ha meg is hal - legalább megtudhatja, hogy él a kislánya. Ha több nem, ennyi jár neki.


Nagyon hosszú vagyok, a másik témát a köv. kommentben írom inkább meg :)

2014-09-04 15:30:53 betti (4) #109

Hali,
azért rabolnak (ill a férj eltűnése után: azért rabolt a vénasszony) gyerekeket, mert a saját gyermekük meghalt rákban. Addig mélyen hívők, szinte fanatikusak voltak, és ekkor - én úgy érzem - átestek a ló túlsó felére, "Isten nincs" vagy pláne "Isten szörnyű, mindenkinek gyűlölnie kéne" - valami ilyesmi lehetett talán a fejükben, és az volt a vágyuk, hogy minél több szülő olyan démonná váljon, mint amilyenné a fájdalom őket tette a fiuk halála után. Ez utóbbit (hogy a szülők démonná váljanak) konkrétan mondja is a nő. Én pedig azt gondolom, hogy valójában a lelke mélyén a "ha nekem fáj, fájjon neked is" könyörtelenségének egy abnormálissá súlyosbodott változata működött...

előzmény: ChrisAdam (#108)

2014-08-13 21:15:12 ChrisAdam (5) #108

Pattanásig feszült krimithriller, hihetetlen izgalmas, hangulatos film. A színészgárda egytől-egyig megállja a helyét, a Pálmát Gyllenhaal viszi el, a nyomozót alakító színész minden egyes megmozdulására öröm nézni, mindenképp a film hőse. Nem sokkal utána fut be Jackman, akinek karaktere kicsit talán túltúl erős lett (gondolok itt a hirtelen feltörő brutalitásra, ami meglepett). A többi színész közül csak Paul Danot emelem ki, aki amilyen félénk és lepkefingként nézett ki a vásznon, olyannyira belénk égett ez a beteg karakter. No és persze nem felejtem kiMelissa Leot, aki az elején úgy bujkált a filmben, hogy észre sem lehetett venni és az utolsó 10 percben minden egyes rezdülése fájdalmasan rémisztő volt - a hangja, a lejtése, félelmetes volt, hogy át tudott változni szörnyeteggé egy öreg idős ártatlan hölgyből.
A fényképezés lenyűgöző. Minden egyes jelenetnél megjegyeztem magamban, hogy milyen - szinte tökéletes az operatőri munka és a látványtervezés. Beszippantó hangulatot teremt ezzel, amelyet a zene még megdob egy-két nagy lapáttal.
Bátran állítom, hogy talán mint thriller, megközelíti a Hetediket - ez nagy szó. És még nagyobb az, amit most mondok: talán A bárányok hallgatnak Hannibal-sztorival egy szintben lebeg a nagy thriller-univerzumban. Őszintén bevallom, nem egyszer volt, hogy igencsak összeszorult gyomorral ragadt bennem a félsz - bár az is igaz, hogy nem igen szoktam rá az ilyenre az elmúlt pár hónapban. :D
A fináléval kapcsolatban: érdekes, hogy szinte pont egy nappal, azaz 24 órával később hallja meg Loki a sípot a kertben - namost azt mondta a némber, hogy 24 óráig talán kibírja - vagy meghal. Kis ideig azt gondoltam, hogy nem tudja megtalálni. Aztán hogy mégis... De így a tökéletes. Hogy én mit gondolok, az titok. Mert ha tudnátok, pesszimistának gondolnátok, pedig nem vagyok az :D
Zseniális film. Bőven ötös....

...viszont maradt bennem pár kérdés, amit spoiler mögé bújtatva teszek fel.
"She was there. You were there."
Mondja a kis Joy a kórházban a Keller Dovernek. Nem értem. Hol és mikor volt ott Keller, mikor a lány is ott volt? Valamin keresztülsiklottam...?

A másik: nem értem a pontos indítékot - miért öl gyerekeket a házaspár?


Amúgy van pár gondolat ami elindult bennem a film megtekintése alatt, ezért is jó a film, mert nem csak egy thriller, hanem mondd is valamit - ami persze nem feltétlen jó.
Az emberi igazságszolgáltatás lealacsonyítja az igazságszolgáltatót arra szinte, ahol az annak elszenvedője van. Vagy még lejjebb.
És ez rohadtul durva és ijesztő.


Ötös!

2014-07-29 22:40:24 acidphase (5) #107

blueee velvet !!! (-:

előzmény: iiglo (#104)

2014-07-29 11:14:58 purplerain (5) #106

Miután leírtad, hogy Gillenhaal, tényleg velvet.hu szintre süllyedt az oldal egy pillanatra :)

előzmény: iiglo (#104)

2014-07-28 22:52:36 flake (5) #105

Gillenhaal úgy rángatja a szemét, mint egy fasz,

Ezt most próbálom NEM elképzelni :D

2014-07-28 22:50:18 iiglo (3) #104

Mit nem lehet ezen érteni, meghallotta, hogy sípol. És még van aki a szájbarágós filmeket lenézi, pedig az ember azt hinné, ez nem egy velvet.hu szinvonalú társaság... Gillenhaal úgy rángatja a szemét, mint egy fasz, naggyongáz.

2014-07-27 21:46:30 Gasz András (4) #103

Ebből számomra csak a No Country fényképezésileg. Bárányok hallgatnak-ban inkább a feszültségteremtés, a zenével hangokkal, a szuper színészi játékkal és a minőségi rendezéssel tetszett!

előzmény: Xuja (#102)

2014-07-27 00:01:35 Xuja (5) #102

No Country, Bárányok hallgatnak, Memento? Csak pár népszerű példa:)

előzmény: Gasz András (#101)

2014-07-26 23:48:52 Gasz András (4) #101

Az első 30 perc se épp egy izgalombomba, csak felvezetés, alapfelvetés, bevezető, de utána majd fél órán át leül és az 1. óra után kezd nekilendülni.

Lehet jó, csak ettől a filmtől nem vártam. Meg számomra ritka is thrillernél a jó fényképezés.

előzmény: Xuja (#100)

2014-07-26 20:45:58 Xuja (5) #100

A fényképezése mesteri, nem hittem volna először a trailerek alapján meg a műfaja alapján

Miért, egy thriller nem lehet jól fényképezett? Nem is értem mire gondoltál.

eddig számomra ez a legjobb filmje, már azok közül, amiket láttam tőle.

Ez is mókás jó hogy amit nem láttál annál nem tartod jobb filmnek:D

az első 30 perc után nagyon sokszor leül a film

Pont az elején nem történik semmi érdemleges, aztán kezd érdekessé válni a film. AZ eleje az abszolút vihar előtti csend, sablonos, persze nem baj, ez ilyen, de nem ezt emelném ki a filmből.

Jó, sötét film, de megintcsak eltúlzod, depressziós? Azért ez túlzás sztem:)

előzmény: Gasz András (#99)

2014-07-26 18:45:43 Gasz András (4) #99

Nekem lenne egy pár kérdésem pontosabban 3-4 is. Szuper izgalmas és szuperül felvett jelenet volt az autós jelenet a vége felé, de miért nem hívott mentőt sürgősen Loki? Ő gyorsabban odaért bódulva, és sérülten? A másik, hogy Joy hogy menekült meg? Nagyon gyors volt a flashback. A 3. pedig az hogy hogy hogy nem sípolt korábban még fél vagy 1 nappal korábban amikor először érkezett oda Loki. Hallhatta hogy mellette nem messze állt meg egy autó. S igen tényleg fura, volt hogy mindent egy emberként fog ő most megcsinálni Loki a ellen szuperhős ugyebár más filmben is! :D A pap érdekes volt, megölte azt aki talán meg is érdemelte, de ő maga is vétkezett, s nem is keveset! Oh és a labirintus miért kell, mit takar igazából, a bolond pár számára és hol jelenik meg konkrétan 'anyagi síkon' a filmben?


Fogságban :
Tényleg egy nyomasztó film, már-már rosszul érzi magát az ember, rá is átvedlik ez a trauma, amit a két gyerek eltűnése okozott a főszereplőknek! A fényképezése mesteri, nem hittem volna először a trailerek alapján meg a műfaja alapján, de Deakins már megint minimum Oscar jelölés szintet alkotott, igaz pl a Skyfallnál erőteljesebb látványa volt, de hát az egy látványfilm, úgy is filmezték. :D
Hugh Jackman is élete egyik legjobb alakítását nyújtotta számomra, ahogy Maria Bello is hozza amit elvárhatok tőle legalább már talán az Erőszakos múlt óta. Paul Dano továbbra is jól hozza ezeket az örült vagy nem százas szerepeket, de nehogy beskatulyázzák! A Vérző olaj óta. :)
A rendezőben is pozitívan csalódtam eddig számomra ez a legjobb filmje, már azok közül, amiket láttam tőle. Nagy baja a filmnek, hogy tényleg az első 30 perc után nagyon sokszor leül a film, nagyon vontatott és lassú lefolyású lesz, de mégis nagyon realisztikus a fényképezése, a menete és a rendezése ezzel együtt. A hangulata pedig igazán sötét. Ez rátelepedik a nézőre ezért nem egy 10 szer nézős fajta az biztos! :) (Már számomra, elismerem jó film, de tipikusan a depresszió melegágya :D ) No azért viccelek s túlzók, de tényleg erősen hat ilyen téren. Nagyon bejött ahogy a forgatókönyv beindult és szépen lassan derültek ki a fontos elemekről a dolgok. Tetszett az önbíráskodás témájának kivesézése, bemutatása.

80%

2014-07-08 11:55:27 Xuja (5) #98

Bár nem sokat láttam a 2013-as filmtermésből, meg merem kockáztatni hogy ez a filmecske sikerült a legjobban: végig fantasztikus, lebilincselő alkotás, ami drámának éppúgy megállja a helyét, mint thrillernek.

2014-03-29 22:48:32 acidphase (5) #97

őszintén szólva elég jó filmeket soroltál fel, ezért is meglep h a prisonersről ez a véleményed, dehát valóban ízlések és..

2014-03-29 21:35:19 muffinman (2) #96

Hát, nézd, szinte biztos vagyok benne, hogy bármit is írok ide, az csak újabb kommenteket és vitákat fog szülni, hiszen ízlésbeli dolgokról van szó, azokon pedig teljesen fölösleges összeveszni, egyszerűen ez az én véleményem. Ami számomra nagyon meghatározó volt az utóbbi időben, mint rég nem látott faszaságú thriller, az a True detective, amely bár a sorozat műfajába tartozik, nekem teljes mértékben levitte a fejem, a vitatott befejező résszel együtt. Az én kedvenc thrillereim pl.: a Párbaj, a Puszta formalitás vagy a Kék bársony, de azzal együtt, hogy én nem hugyoztam magam alá tőlük, jó thrillernek tartom a Nyisd ki a szemed!-et is, vagy a Viharszigetet, a Rettegés foka pedig aztán tényleg nagyon kúrva jó. Elég közepesek, de azért ennél a fosadványnál szerintem valamivel jobbak a Fincher féle Tetovált lány vagy a Zodiákus. A legmagátólértetődőbbek (ilyen szó lehet, hogy nincs) közül pedig nyilván viszi a prímet a Hetedik, a Bárányok hallgatnak vagy a Ragyogás (igen, ilyen szó biztos, hogy nincs).

2014-03-29 20:20:30 JohnnyJohnny (4) #95

Ajánlasz akkor nekem egy kevésbé üres, következetlen, béna, hatásvadász, erőltetett stb... thrillert?

előzmény: muffinman (#94)

2014-03-29 18:27:51 muffinman (2) #94

Ez az első kommentem itt, a kritikustömegen, de megnéztem ezt a nem is tudom, hogy mit, és egyszerűen nem tudok elmenni mellette szó nélkül. Bevallom, kicsit hülyén is érzem magam, olyan szinten nem osztom a filmet a neten ajnározók véleményét, sőt, egyszerűen nem tudom hová rakni azon véleményeket, amelyek lelkesedést közvetítenek, hiszen számomra egyetlen olyan momentum sem volt a filmben, ami belőlem a tarkómat ellepő kellemetlen bizsergésen kívül mást is kiváltott volna. Lehet, hogy velem van a baj, de szerintem ez egy felszínes, üres, következetlen, béna, hatásvadász, erőltetett, helyenként kimondottan kínos, majdnem végig rettenetesen közhelyes, a döntő pontokon dühítően logikátlan, pozőr szarság volt, ostoba, semmitmondó párbeszédekkel, a legevidensebb motivációk által mozgatott karakterekkel, és hát a "rejtély" (amely a legintenzívebb pillanatokban is maximum heveny szemráncolást okozott nálam) iszonyatosan röhejes megoldásával. A rendező előző filmjéről, a Felperzselt földről nagyjából hasonló a véleményem, úgyhogy mondhatnám, hogy annyira nem vagyok meglepve, de annyira hájpolták mindenhol, hogy mégis meg vagyok. Hm. Nem értem.

2014-02-25 19:49:45 kobretti88 (?) #93

Elviselhető a szinkron, de akkor is dühít hogy Hugh Jackman magyar hangja megint nem Sinkovits Vitay András :(

2014-02-22 16:38:46 Tenebra (5) #92

Kicsit kétkedve ültem neki. Az eleje elég "baljóslatú" volt: a főhős a "miatyánkat" mondja, miközben egy szerencsétlen szarvast készül megölni... Na, mondom, tipikus amcsi republikánus faszság lesz. Aztán később megértettem, hogy ez miért szimbolikus, és direkt volt így, hogy már ezzel is előrevetítse, kivel állunk szemben.

Mert ez később egy igencsak érdekes, nagyon durva, kompromisszumot még a szakkönyvekből sem ismerő, sötét, kíméletlen krimi-thriller pszichodrámává válik.

A sztori annyira nem is érdekes: a szoksásos, ezerszer látott "pszichopata elrabolja a kisgyerekeket" szituáció. Az igazi ebben a karakterábrázolás. Kérdés: ki, meddig menne el azért, hogy megtalálja a gyerekeket? Meddig szabad elmenni? A főhős túl messzire megy. Már-már egy féreggé válik a történet során, aki egyik pillanatban imádkozik, másikban meg embert kníoz, ráadásul egy ártatlan, szerencsétlen, meggyötört fogyatékost, mint az elején a szarvaslövészetnél. Esztelenül durva és zseniális húzás szerintem. Nagyon merészek voltak az alkotók, hogy ilyen szintre züllesztik a főhőst. Ráadásul számára nincs megváltás. A végén a verembe zuhanás egyértelmű bűnhődés számára, és egyfajta tisztítótűz is. Vagy inkább Pokol? Kérdés, hogy megbánta-e bűnét, vagy csak a lánya érdekli.

De a zsaru karaktere is nagyon érdekes volt. Ő sem az a makulátlan kis igazságosztó, hanem egy pszichopata, akinek szép kis dühkitörései vannak. Majdnem el is cseszi az egész ügyet a kirohanása miatt.

Aztán persze mégsem. Ennyiben kicsit csalódás volt a megoldás, mert az eléggé a régi hollywoodi filmeket idézte. A bűnbe eső főhős megbűnhődik/meghal, s végső soron azért a "jó győz", a gonosz pedig elnyeri méltó büntetését. Jobban örültem volna, ha mondjuk kiderül, hogy egyáltalán nem volt gyilkosság, a lányok csak megijedtek a zakkant gyerektől, és elbujdostak, eltévedtek az erdőben mondjuk, és valaki meg magához vette őket. És akkor játszódhatott volna kevesebb idő alatt a film. Bár ez már így nagyon durva lett volna.
+Én azért nem mentettem volna fel a főhőst. Tipikus amerikai filmes húzás, hogy jó, szemétségeket csinált a főhős, de megbánta, és a halál által megváltást nyert. Nem. Én megtaláltattam volna a végén, és igen is megmutattam volna, ahogy kattan a kezén a bilincs és börötnben rohad egy darabig. Így gyakorlatilag megúszta a felelősségre vonást. Jóllehet, a legkegyetelenebb halál, a sötétben éhendöglés/megfagyás várt rá.

Ettől függletlenül ez egy 5-ös film. Régen nem kötött így le valami, ráadásul az az eleinte iszoynatosan soknak tűnő 2,5 óra igen gyorsan elrepült. Holott ez nem az a tipikusan mai "idegbeteg", vágtató akciófilm, alapvetően lassú. Mégis szórakoztató, feszült, izgalmas, elgondolkodtató. Ilyen kéne még sok a mainstreambe fos szuperhősös fantasy-k helyett.

2014-02-18 11:45:18 carmine (3) #91

Átkutatták a nagynéni házát és semmi nyomot nem találtak. Korábban észrevette, hogy elmozdították a hűtőt, de nem látta a a sáros úton az autókerék nyomait, hogy tolattak vele rövid úton és vissza. Mikor már gyanús volt Dover, nem nézet utána, hogy hol rejtegetheti Alex-et. Gondolom az ő nevén volt már az az ingatlan. Ennél feltűnőbben nem is követhette volna. Kirakhatta volna az elakadást, hogy kikerülje a kukás, vagy egy sarokkal arrébb áll meg és nem várja meg, hogy a dudálással felfigyeljen rá Dover. És valóban érthetetlen ez a mindent egyedül akarok megcsinálni stílus. Meg szerintem kihallgatásra pont a történtek miatt nem lehet fegyvert bevinni. Illetve ha már maga felé fordítja a fegyvert, abban a pillanatban lövi vállon szerintem bármelyik rendőr és nem kezdi el kérlelni.

előzmény: Leslie (#87)

2014-02-18 09:25:48 BonnyJohnny (5) #90

Egyébként, hogy egyedül dolgozik, az engem is zavart.
És a film legtöbb helyzetét megoldotta volna az, ha társsal dolgozik, ahogy amúgy KÖTELEZŐ.

előzmény: JeszKar (#89)

2014-02-18 09:15:54 JeszKar (4) #89

Például engem baromira zavar, hogy Loki gyakorlatilag mindenhova egyedül ment, és soha nem kért semmilyen erősítés, még akkor se, ha szüksége lett volna. Vagy például, amikor eltűnik az előző gyanúsított, akit az áldozat apja megfenyegetett, eszébe se jut, hogy köze lehet hozzá. Vagy például Loki, amikor gyanítja, hogy van valami a házban, akkor megy vissza, amikor ott van Dover.

Több ilyen is volt, de most hirtelen ezek jutottak az eszembe.

előzmény: Leslie (#87)

2014-02-18 01:30:25 Hannibal Lecter (5) #88

Lehet, hogy a mai átlagnéző számára lassú (nem egy Transformers, az biztos), de hogy nincs stílusa... ezzel vádolnám meg legutoljára ezt a filmet.

2014-02-17 23:20:59 Leslie (4) #87

A spoileres kérdésre: igen, ő volt az. A nyakláncból kiderült.

És egy kérdés tőlem, amit már korábban is akartam kérdezni, mert mások is felrótták a filmnek: Mik voltak azok a hatalmas hibák, amiket a rendőrség és konkrétan a nyomozó elkövettek?

előzmény: carmine (#86)

2014-02-17 22:29:14 carmine (3) #86

Túl hosszú, hiányzik belőle a stílus (pedig az elején megvolt benne, mert úgy tudott feszült lenni, hogy még gyakorlatilag semmi nem történt) és ráadásul egy idő után zavaró volt, hogy az 'eddig minden ügyét megoldó nyomozó' rengeteg hibát és figyelmetlenséget követ el szinte végig. Ráadásul a lezárás is kicsit erőltetett volt számomra, ahogy kiderült az igazság és az okok. Elismerem, hogy lankadt egyre inkább a figyelmem, de lenne egy kérdésem. Az atya pincéjében talált hulla, hogy kapcsolódik az egészhez? Ő ki is volt? A nő férje volt akivel elkezdtek gyerekeket rabolni?

2014-02-17 21:05:31 Sántha Orsolya (3) #85

Úristen, ez mennyire lassú volt! Ráadásul elég unalmas. A fordulatok sem voltak igazán meglepőek, még az is lehet, hogy a lassú tempó miatt. Az egyetlen érdekes aspektus az volt, milyen kegyetlenné válik az apa. Bár egy alkoholista vadásztól az sem volt igazán meglepő. Túl hosszú, túl lassú, Hugh Jackman karakterét végig utáltam (tegyük hozzá, eme teljesítmény miatt szerintem inkább őt lehetne jelölni a férfi Ezüst Vapitire). A magas pontszám miatt sokkal jobbat vártam. Lehet, hogy még a hármas is túl magas pontszám ennek.

2014-02-17 07:05:07 Ubul (4) #84

pedig a lassúsága miatt sokaknak nézhetetlen lehet.

előzmény: GeryFlash (#83)

2014-02-17 02:19:53 GeryFlash (4) #83

+1 a Happy end befejezésre, mutatják, hogy nála a síp, a 24 óra sem telt le, és a öld alatt nem tudom hogyan fújna a szél... :D

Amúgy nagyon komoly, hogy 400 szavazat közül egy olyan rossz indulatú troll sem volt mint a legtöbb filmnél, vagyis nem kapott egyáltalán 1-est (eddig).

előzmény: Dió (#82)

2014-02-15 00:34:59 Dió (5) #82

Én ezt nem mondanám nyitott befejezésnek, vagyis a szó szoros értelmében véve az, de számomra ennek csak egy kimenetele van. Az utolsó előtti snittben elölről mutatják Gyllenhaal karakterét, és közvetlen mögötte a háttérben látható az autó, ami alatt Jackman lapul, tehát pár méterre vannak egymástól. Azt egy korábbi snittben látni, hogy Jackmannél van a síp, tehát amikor pár méterre Gyllenhaaltól vki elkezd fütyülni a lyukból (mert onnan jön), az csak Jackman lehet. És ha nem alakult át zombivá, akkor igen, még él (nem is értem, az ellenkezője hogy merülhetett fel, a halottak nem sípolnak). Tekintve, hogy az utolsó sípszónál Gyllenhaal gyakorlatilag szinte megindul a lyuk fele, igen, meg is találja őt, és akkor már gondolom ki is húzza. Ettől függetlenül a befejezés zseniális, a film maga pedig az utóbbi nagyon sok év legstílusosabb, leghidegebb és legfeszültebb thrillere, két máskor csak átlagos színész elképesztő jutalomjátékával.

2014-02-14 00:18:11 Gruden Gergo (5) #81

Akkor eddig van pár befejezésünk a végére:
1: Meghalja a sipszót és megtalálja Kellert
1.1: Aki még él
1.2: Aki már halott
2: Lelövi a fülemülét :)))
3: Csak a szél
4: Szerintem csak cseng a füle, mert a vénasszony beleeresztett egy golyót a halántékába :)

2014-02-12 07:34:51 BonnyJohnny (5) #80

Egyébként igen. Az, hogy két féle befejezés mellett is érvelnek (van, aki mindkettő mellett tud egyszerre), egyértelműsíti, hogy a film befejezése nyitott. Még akkor is az, ha egyik, vagy másik befejezés hívei nem hajlandóak elfogadni a másikat.

előzmény: Adam Taylor (#77)

2014-02-11 19:07:28 Ubul (4) #79

lassan az lesz ,hogy a vége miatt felviszem zseniálisra :D :D :D pedig számomra az egész film maga nem volt meggyőző ehhez az osztályzathoz :D

előzmény: flake (#78)

2014-02-11 19:00:37 flake (5) #78

Vagy egyfajta valódi rendőri megérzés alapján tényleg megtalálja, de már halott :)

Tényleg jó a vége, na :)

előzmény: HejjaX (#75)

2014-02-11 18:39:31 Adam Taylor (5) #77

Ezért remek a befejezés, mert mindenki meggyőződése szerint gondolja tovább - ahogy a nyitott befejezéseket szokás. Más részről Villeneuve így oldja meg, hogy ne kelljen egyértelmű ítéletet hoznia: ne feledjük, Jackman karaktere önbíráskodott, amivel nemcsak törvényt sértett, de feleslegesen is kínzott hosszú időn át egy ártatlan áldozatot. Ergo egyértelmű feloldozást nem érdemel - de halált sem biztos, mert érzelmileg érthető a döntése.

2014-02-11 18:10:33 Ubul (4) #76

inkább az első :D

főleg, amit már említettem is , eléggé az arcunkba lett tolva (és Lokiéba), hogy a síp nem lett meg, a kórházban mondja is az anya, hogy vett egy másikat...de az elején a házkutatáskor, stb... akkor se volt meg a síp, ergo a kislány megtalálta az elrablása előtt - meg ugye Dovernél is ott van a végén, persze, hogy megtalálta a kislány - vagyis ha Loki elég eszes, rögtön az első pontodra gondolhatott a 2. sípszó után...feltéve ,ha nem volt elég kimerült már az adott napok miatt, és nem hitte azt, hogy képzelődik :D

előzmény: HejjaX (#75)

2014-02-11 18:06:16 HejjaX (5) #75

Azt csak viccnek szántam.
A kérdés az, hogy amit láttunk, az mire utal leginkább. Arra, hogy1. Dover sípolt és Loki tovább keresgél, majd megtalálja, vagy arra, hogy 2. az eddig bulldog szívóssággal nyomozó Loki 2 sípszó után úgy dönt, hogy ez csak a szél volt és hazamegy? Melyik a valószínűbb?

előzmény: flake (#74)

2014-02-11 17:34:20 flake (5) #74

Nem a filmet néztem a kimerülés szélén, de sok mindent hallottam már olyan állapotban, olyan dolognak, ami nem igazán fedte a valóságot :)

Egyébként azzal, amit írtál, hogy több esélyes a dolog. Az nem azt jelenti, hogy nyitott a befejezés? :)

2014-02-11 16:44:03 HejjaX (5) #73

Igen, jól elvagyunk :)
Mondjuk arra azért kíváncsi vagyok, hogy flake mit csinált közben, hogy a kimerülés határán nézte a filmet? :)

előzmény: purplerain (#72)

2014-02-11 16:28:22 purplerain (5) #72

Nagyon mókás, ahogy itt az ötös osztályzatot adók győzködik egymást az ellenkezőkről :) Egyébként én úgy értettem a nyitott befejezést, hogy

1. nincs a pofánkba tolva száz százalékosan
2. plusz attól, hogy nem tudunk dűlőre jutni él-e Dover vagy se, mégis mindenki a saját verzióját érzi egyértelműnek meg logikusnak :)))

Én abszolút nem tudom dekódolni a filmekben az utalásokat, szimbolikát, de most mégis azt mondanám, hogy arra utal minden, hogy ő fütyül....

előzmény: HejjaX (#71)

2014-02-11 16:22:08 HejjaX (5) #71

Ez kissé belemagyarázásnak tűnik.Ezek szerint harmadik sípszónál meg ultranyitott befejezés lenne, talán még egy fülemüle is gyanúba keveredne :)
De sípszó ide vagy oda, Lokit ismerve nem nyugszik, amíg alaposan körül nem néz, ez látszik a tekintetén. Mivel szagot fogott, valószínűleg megtalálja a gödröt. Onnantól pedig háromesélyes: a szél, a fülemüle vagy Dover sípolt. Előbbi két esetben Dover halott, utóbbiban még él.

előzmény: flake (#70)

2014-02-11 16:11:05 flake (5) #70

Azért a második sípszó, hogy nyitott legyen a befejezés :) A kimerülés határán pedig a szél hangja, még James Holdennek is hallattszódhat :)

előzmény: HejjaX (#69)

2014-02-11 15:57:04 HejjaX (5) #69

Köszi :) Úgy értettem, hogy cseppet sem érzem a befejezést nyitottnak.
Ha az első sípnál lenne vége, akkor oké. De ha nyitott befejezést akart volna Villeneuve, akkor minek a második síp? Úgy semmi értelme sincs. A szél pedig nem így szól.
Leírták már, hogy olyan mélyen elviselhetőbb a hőmérséklet (anyám is a garázs aknájában tartja a krumplit, mert fentebb megfagyna, odalent viszont nem fagy meg). Azt is tudjuk, hogy az emberi szervezet sokat kibír, különösen ha annyira elszánt, mint Dover.

előzmény: BonnyJohnny (#68)

2014-02-11 15:35:36 BonnyJohnny (5) #68

Lásd lentebb!

előzmény: HejjaX (#67)

2014-02-11 15:23:03 HejjaX (5) #67

Nyitott befejezés? Melyik filmben?

2014-02-11 15:07:03 flake (5) #66

Ezt a hype dolgot meg most nem feltétlenül biztos, hogy értem. Ez a film olyan észrevétlenül került be az évi filmfelhozatalba, hogy merem állítani, sokan csak a moziban vették észre esetleg plakát alapján.

előzmény: GeryFlash (#58)

2014-02-11 15:02:41 flake (5) #65

A síp szerintem is direkt van a "pofánkba nyomva", de valószínűleg azért, mert Villeneuve sötétebben zárta volna filmet, elég ha csak a korábbi filmjeire gondolok. Úgy gondolom, ez egyfajta megegyezés lehetett közte és a produceri ármánykodás között. Biztos vagyok benne, hogy Dover már halott. A végén Loki eléggé le van már strapálva, baromi sok minden kavarog a fejében, valószínűleg a síp is, illetve az is, hogy mi történt Doverrel. Aztán innen már könnyen hallhatja a síp hangját. Még mielőtt valaki rákérdezne, nem emlékszem már, hogy említették-e a szülők Lokinak a sípot, de ha a filmben nem is hangzik el, nyilván tudott róla, hiszen nyomozó lévén valószínűleg részletesen kikérdezte a szülőket.

Ami a legnagyobb húzása a filmnek szerintem pont az, ami sok embert dühít. A dramaturgia és a story. Mondhatni a szokásos klisékből építkezik, és igen, egy csomó minden kiszámítható, de szerintem, és szerintem nem csak szerintem, ez direkt rendezői koncepció. Valami elképesztően idegesítő, dühítő látni, ahogy a két főkarakter egymással párhuzamosan, de lényegileg egymás ellen nyomoz. Elég frusztráló tudni, hogy Dano karaktere ártatlan Dover mégis bizonyos a bűnösségében, és a kínzásában képes a végletekig elmenni, ugyanakkor mégsem lehet elítélni, hiszen biztos benne, hogy ezzel megmentheti a lányát. Ami az operatőri munkát illeti, szerintem sem ez Deakins legjobbja, de olyan elegánsan festi meg az adott szituációk képi világának hangulatát, hogy azért mégiscsak kiemelkedő. Plusz a végén az autós jelenet duzzad a feszültségtől, nagyon szerettem, és ez szinte kizárólag Deakins érdeme, meg persze az addig is zseniálisan építkező dramaturgiáé. :)

2014-02-11 10:55:26 purplerain (5) #64

Ezért jó a "nyitott" befejezés :D

előzmény: Ubul (#63)

2014-02-11 09:48:37 Ubul (4) #63


először én is erre gondoltam, de mikor olvasgattam a spoilereket itt, azért a másk eshetőség valószínűbbnek tűnt (meg valahogy jobbnak is), de jah, a sípot nagyon a pofánkba tolták, még a kórházban is, hogy hát az anyja vett egy új sípot a lányának, akkor Lokinak eszébe juthatott volna akár az is hogy mi van ha Dover sípol, mert pl megtalálta

előzmény: purplerain (#62)

2014-02-11 08:53:01 purplerain (5) #62

A fene tudja, nekem tökre egyértelműnek tűnt, hogy...

... Dover sípolt... Hiszen ott a síp amit megtalált, és hallja Loki hogy fújja... Oké, nem biztos, hogy azt hallja, de akkor mi mást? Bele lehet gondolni ezt meg azt, de ami konkrétan a pofánkba van tolva az alapján én úgy gondolom a sípot hallja... Az meg, hogy 2 hét mire felássál a talajt? Pont ezt készíti elő, hogy azt hiszed meghal, hisz 2 hét múlva ásnak leeeee és akkor a vége előtt két pillanattal megszólal az a hang, ráadásul finoman, óvatosan, hogy először ne is tudjuk, hogy most akkor hallucinál Loki, vagy tényleg szól valami. Ezután szépen felerősödik...

Nos, én így gondolom :)

előzmény: JeszKar (#60)

2014-02-11 07:33:18 Ubul (4) #61

a zene, a környezet, a képi világ 5ös, de valahogy nem tudott magával ragadni az egész, történetileg kb 3as szintén áll nálam, nem igazán kötött le, kivéve az utolsó fél óra. Ezért egy kb erős 4-esre kihozható részemről, de nem érzem zseniálisnak.

Viszont a
nyitvahagyott vége tetszett, bár a lentebbi kommentek azt sugallják, hogy tényleg csak a szél volt, hisz ennyi ideig nem igazán életképes az ember egy lőtt sebbel, hidegben. És ha így is van, akkor az a 4es még erősebb részemről.

2014-02-10 20:56:02 JeszKar (4) #60

Kegyetlen film, remek színészekkel és egy ismét nagyszerű Deakinssel (mondjuk, nem ezt a filmet emelném ki, mint a legjobb munkája), viszont két dolog egy kicsit zavart. Egyrészről némileg soknak éreztem a véletlenek jelenlétét. Nem volt bosszantó, de azért fenntűnő. A másik – és idegesítőbb – dolog, hogy többször tűnt úgy, mintha rendőrök vagy csak Loki kicsit ostoba lenne.
Például kicsit hihetetlennek éreztem, hogy miután eltűnik az előző gyanúsított, akkor eszébe se jut, hogy Dovernek köze lehet hozzá, annak ellenére, hogy korábban neki támadt Alexnek. Egyébként nem is zavarna annyira, ha nem próbálták volna valami „szuperzsarunak” beadni a főhőst.
Persze ettől függetlenül egy izgalmas film, és mindenképpen az év egyik erősebb filmje.

2014-02-10 19:55:36 miraculum (4) #59

Jó film, de az összpontszám azért túlzás. Beleillik a Titokzatos Folyó - Az Ígéret Megszállottja - Hideg Nyomon vonalába, de nagy újdonságokat nem tartalmaz. Ettől függetlenül sajnos manapság ritkaság az ilyen feszült thriller, és nagy dícséret jár az operatőri munkának és különösen Gyllenhaalnak. Jackman is jó, de nem kimagasló, és ne felejtsük Paul Danot aki újra kisujjból hozza a totál kattant gyépés figuráját.

2014-02-10 00:17:16 GeryFlash (4) #58

Egy nagyon erős 3-as vagy egy gyenge 4-es, de azért picit itt is a hype szagát érzem, egy Gone baby, gone szintű film, elég jó film, de azért nem annyira mint az átlaga.

2014-02-09 21:14:14 purplerain (5) #57

Hmmmm na ez így már jobban hangzik, csak kár, hogy hülye vagyok és nem jönnek át az ilyen "mondanivalók"...
Köszönöm!

előzmény: flake (#56)

2014-02-09 20:51:33 flake (5) #56

Őt is elrabolták, de megszökött. A cucctól amit itattak vele meg bekattant, és az útvesztők megszállottja lett. A házakba is ezért tört be, hogy elvigye a kislányok ruháit, mert nem tudott szabadulni a traumától.

előzmény: purplerain (#55)

2014-02-09 19:56:59 purplerain (5) #55

Teljesen letaglózott, valóban zseniális, csak egy dolgot nem értek.

Ki volt a kígyós srác?

Elolvastam lejjebb a hozzászólásokat, de nem mondanám, hogy okosabb lettem, hogy úgy mondjam, nem elégít ki az okfejtés :)

2014-01-26 22:16:04 andalgogalagonya (5) #54

számomra ez a film a 2013-as év legkellemesebb csalódása volt. az alap sztori önmagában fel sem keltette az érdeklődésemet, aztán a sok jó kritika mégis adott neki egy esélyt. Azt hiszem, ebből a filmből mindent kihoztak, amit lehetett. Minden percében képes volt lekötni a figyelmemet - abszolút nem éreztem a hosszát -, a színészek remekeltek (főleg Jake Gyllenhaal) és a nyomasztó hangulat is fenomenális volt. A felmerülő "morális dilemma", (hogy mit is léptünk volna?), pedig önmagában emberpróbáló és izgalmas.

2014-01-16 17:44:35 Szabó Dániel (5) #53

Ütős film az tuti. Jake Gyllenhaal ezennel egyik kedvenc színészem lett (y). Megadom rá a zseniálisat, mert a klísékkel együtt is maximálisan élvezhető volt. Ajánlom megtekintésre az 1988-as Spoorloos című francia filmet. Hasonló ehhez, sok bennük a közös(és persze szeniális).

2014-01-05 10:52:49 zsandar filip (4) #52

Kb. A film 2/3ig tudtam mélyen beleélni magam a szülők helyzetébe, de amint a "kulcs" megnyitotta a zárat, a megoldás klisék miatt már csak a the end- re vágytam, hosszan -hosszan.
Film 3*, a két főszereplő miatt tart 4 felé.

Azért ebben stílusban a dán és svéd krimiket felesleges koppintani, utolérhetetlenek...
Pl. Egy gyilkos ügy, dán sorozat, nos, ezt ajánlom meleg szívvel:)

2014-01-04 21:26:04 Sipőcz József (5) #51

Érdekes, sokan a Hetedikhez hasonlítják, de szerintem nem hasonlít sokban hozzá. Egyben biztos vagyok, 2013-ban ez az a film, amit legjobbnak találtam, ezen - természetesen a rendezés mellett - leginkább az operatőri munka dobott, a zene és Jake Gyllenhall játéka. Szerintem Hugh Jacmant gyakorlatilag lejátszotta a filmben, pedig Jacman is nagyon jó volt. A tikkelés és a börtöntetkó hátterét még csak nem is sejteti Villeneuve, de azért gondoljuk. Ezt nincs idő kifejeni még 2 és fél óra alatt sem. De ettől működik az egész szerintem..

2013-12-29 19:57:45 blazserbozso (?) #50

Nagyon jó és izgalmas krimi-thriller, a Hetedik nyomdokain. A 2 és fél óra elég hosszú, de szépen végigmegy, a megfejtés pedig nagyon klassz - bár marad néhány kérdés, ami homályos marad. Nagyon jó, feszült, izgalmas thriller, jó színészekkel, vad indulatokkal.

2013-12-25 13:14:29 taxilovearsenal (4) #49

Nem jó ez a film, de a vége miatt muszáj a 4-es, tetszik, ahogy a rendező nem egy hagyományos filmvéggel fejezi be. Egyébként alapvetően jó, tetszik az alapsztori, a környezet (ez a késő őszi Pennsylvania telitalálat), de nekem valahogy a onnantól, hogyelrabolja Keller Alexetkicsit szétesik a film, áll egy helyben, toporog, és nem érzetem azt, hogy a szereplők jellemének, érzelmeinek a mélyítése szükséges lett volna, mivel ez alapból jól volt ábrázolva.
Viszont a vége tényleg nagyszerű.

2013-12-18 10:16:33 Kremy (3) #48

A sok jo osztalyzat mellett felek barmit is irni.... En nagyon untam,a felenel ki lehet talalni,mi lesz a vege,annyira pedig nem diktalja a tempot,hogy lekössön. A rendörseg hibainak szama akkora,hogy a fejemet fogtam neha,mar-mar idegesitöen terelik a törtenetet,ami a haromnegyedenel nem is erdekel.
A szineszek elviszik a hatukon, Jake Gyllenhall-nak adhatnanak több ilyen szerepet,nem all rosszul neki.

2013-12-18 00:31:26 ujhelyiferike (5) #47

Nem gondoljátok, hogy az a gödör nem is csak egy gödör volt hanem az útvesztő?

2013-12-06 13:56:58 caulfield (5) #46

Újabb sikeres hollywoodi lenyomat egy kívülről jövő rendezőtől. A Fogságban még a sokat ünnepelt Felperzselt föld fölé is képes nőni - bár azért könnyebb a dolga, mert a néhol képtelennek tűnő fordulatok jobban megbocsáthatóak egy a krimi-thriller zsánerekbe ágyazott drámának, mint a konkretizált, közel-keleti konfliktussal foglalkozó sorstragédiának.
Lassan, de stílusosan bomlik ki a cselekmény, kifinomultan balanszíroz a dráma és a thriller elemekkel, technikailag ellenállhatatlan, komplex szimbolikája pedig izgalmas.
Ami érdekes, hogy szándékoltan túlzásokba zuhan kritikusságával: a rendőri tehetetlenség, vagy már-már idiotizmus ábrázolásával, (ami persze elengedhetetlen szikra az apa szilajságának megmutatásához) de ezzel talán valamelyest veszít is realitásából. Azonban mégse róható fel ez hibának. A címben foglalt üzenet megvilágítása, mint cél szentesíti az eszközt, ami pedig műfajilag tökéletesen kivitelezett minden obligátan hozzátartozó kicsapongásával, fiktív mivoltából fakadó toposzaival együtt.
Hollywood tud komfortos és plasztikus is lenni egy kreatív és mondandóval rendelkező filmesnek.

2013-12-02 10:05:51 hhgygy (5) #45

Ez oké, de egy súlyosan sérült ember sima háziruhában plusz egy-két fokban is kihűl szerintem, nem is kell mínusz legyen, naponta hallani ilyet (nem súlyosan sérült, de alkoholista és legyengült hajléktalanokról, de szerintem egyenértékű, ráadásul az emberünk kapott valami koktélt is, amitől szintén legyengült

előzmény: gringo (#44)

2013-12-02 09:51:39 gringo (5) #44

minél lejjebb mész a talajban, annál konstansabb a hőmérséklet. ezért van az hogy pl pincében nem fagy meg a káposztalé télen, de az udvaron hagyva már rögtön.

előzmény: hhgygy (#42)

2013-12-02 09:46:18 flake (5) #43

Csak a szél...

előzmény: hhgygy (#42)

2013-11-30 22:38:58 hhgygy (5) #42

Tökéletes szombat esti film volt.

De most a film után elolvastam rengeteg hozzászólást és csak a film legvégéhez szólnék hozzá. Természetesen nyitott a vége, de
gondolom, mindenki azt a verziót választja, hogy Loki meghallotta a sípszót és kimentik a gödörből. Ez oké is, de az időrend és a biológia nem egészen stimmel. Adott egy ember, akit bedrogoznak, combon lőnek, és bedobnak egy sötét, mondjuk 2,5 m mély lyukba. Ha jól értem, kb. két napot tölt odalenn. A film végén a rendőrök panaszkodnak, hogy a talaj szarrá van fagyva, ez mondjuk mínusz tíz fok alatt szokott lenni. A kérdés, hogy abban a bizonyos lyukban hány fok lehet és egy sima háziruhában lévő ember (comblövéssel) mikor hűl ki.

Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

2013-11-22 00:42:30 Hannibal Lecter (5) #41

"A kezdés még tetszik, de aztán megtolják azt a hollywoodi szekeret és elszalad a csikó."

Lehetne merészebb a film, kétségtelen, de nem lehet mindig egy újabb Hetediket várni. Egyébként az a nyitott befejezés azért minden, de éppenséggel nem trendkövető.

előzmény: korig (#40)

2013-11-21 22:58:34 korig (3) #40

Én még életemben nem láttam rendőrséget ilyen rosszul dolgozni. Ez nem suspense, inkább csak bosszantás.

És nem a szereplők "keserű sorsa" miatt vagyok pipa, hanem mert hemzseg a hibáktól és egy olyan filmnél, ami a logikára is épít, ez nehezen nézhető el.

A kezdés még tetszik, de aztán megtolják azt a hollywoodi szekeret és elszalad a csikó.
Mondjuk az értékelésekből úgy tűnik a nagyközönséget ez nem nagyon érdekli.

2013-11-21 20:32:46 flake (5) #39

Hajrá Prisoners! :)

előzmény: ChYga (#38)

2013-11-21 18:25:23 ChYga (5) #38

ryood: Nem baj az, ha más a véleményed, sőt! De az valóban nem mindegy, hogy miképp fogalmazza meg azt az ember, illetve hogyan teszi közzé (nem cseszegetésből írom, de a szövegszerkesztésre tényleg adhatnál). Az ilyesfajta spoilerekre pedig figyeljünk oda, mert konkrétan filmélményt ronthatnak.

Frozen: Az effajta személyeskedő (te írtad) beugatások pedig nem vezetnek sehova.

A Forbrydelsen egyébként régóta izgatja a fantáziám, de nem tudom elképzelni, hogy ennyire erős legyen, mint ez a film. A Prisoners nálam is az év legnagyobb meglepetése. Erősen Vapiti gyanús.

2013-11-21 18:17:21 Frozen (5) #37

végre megérkeznek lassan az eddig igényes KT-ra is a feleslegesen provokáló, írni nemtudó ovisok is. remek.
(elnézést a személyeskedésért)

2013-11-20 10:43:47 kobretti88 (?) #36

Végre én is megnéztem. A Hetedik óta nem láttam ennyire mesteri, izgalmas thrillert, ami első perctől az utolsóig a székhez szegez. Hugj Jackman fantasztikus alakítás nyújt. Roger Deakins fényképezése gyönyörű.(könyörgöm idén végre kapja meg a régóta megérdemelt Oscart).Aki igazán meglepett az Jake Gyllenhall, aki szintén remekül játszik. Eddig a Gravitáció mellett az év egyik legjobb filmje.

100 %

2013-11-19 20:36:09 ryood (3) #35

olxan stíluban fogalmazok ahogy kedvem tartja, ha nem tetszik ez, nem kényszeryt senki rá , hogy elolvasd. pláne reagálj rá. nem fogom "összeszedni" magam, tovabbra is azt fogom képvislni, amit gondolok, helyesnek latok. ha semmiféle prov. nem lenne, egy dögunalmas "vita maradna csak...aami sehová nem vezet.
a spoilerekre viszont majd oda fogok figyelni kösz.

előzmény: McCl@ne (#34)

2013-11-19 20:22:16 McCl@ne (4) #34

Mi lenne, ha megpróbálnál normálisan írni? Rohadtul irritáló ez az igénytelen szövegszerkesztés, és azt sem hiszem, hogy a véletlen műve.
Függetlenül a sok provokatív baromságtól, ami amúgy zsinórban ömlik belőled, legalább ezen a téren összeszedhetnéd magad.

Amúgy akkora SPOILER van az írásodban, amiért gondolkodás nélkül kivágnálak innen. De majd engem fognak, mert szólni mertem.

előzmény: ryood (#33)

2013-11-19 20:19:51 ryood (3) #33

másfél óra unalom, ami az utolsó órára némileg megtelik feszültségel, suspenssel, de ez sem segyt rajta. hugh jackmani gazi paraszt, felesége nem beszámítható, gyllenhaalról alig derül ki némi érdemleges, színézi játéka átlagoss cselkménx kikövövkeztetőhető
rem túl váratlan "csavar" kiszámtható karakterek,és a jól bevált didakszis. ráadászl két és fél órára elnyújtva. olcsó moralizálás. engem halvánan se emlékezetett egy életszerű filmre. a színészi játék és a hanuguat menti meg a észhetetlentől.,a vége egxneesen ultagiccs.az utolsó jlenet egyike, mikor véres fejjel viszon a korhazba JG a kislanyt egyenesen röhejes.
ég és föld e film és a dám forfbydelen c sorozat közti különnség, de ez nyilván sikeresebb lesz anyagilag..

2013-11-19 01:13:57 Klein András (5) #32

Ennyi erővel Jackman és családja volt totálisan felesleges. Engem például jobban érdekelt volna a másik házaspár mélyebb kivesézése, hiszen erkölcsileg talán magasabb szinten álltak, mint Jackman, a bosszúszomjtól ittas vadbarom szerepében!

A film túlságosan kiszámítható, ettől azért többet vártam.(a pap pincéjében lévő hulla medáljára már a legelején zoom-ol az rendező, hiba volt...)

Ugyanakkor azt el kell ismerni, hogy a film egyes jelenetei olyan részletekbe menően mesteriek (és misztikusak) hogy azok az egész produktumot is felemelik. Például amikor a film közepe táján Loki nyomozó követi a Wine strore-ba Jackmant, akkor a jelenet eleje még homályos, esős, aztán ahogyan Jackman rájön, hogy Loki követi, az esős időjárás átmegy hóesésbe és a színek is élesebbé válnak. Szerintem
Denis Villeneuve-től látunk még ettől jobbat is.

előzmény: BonnyJohnny (#11)

2013-11-17 17:40:52 flake (5) #31

Igen, azok is :)

Hannibal: A Mud-ot meg melegen ajánlom :)

előzmény: manuva (#30)

2013-11-17 17:39:25 manuva (5) #30

The East meg A Field in England is jó kis filmek.

előzmény: Hannibal Lecter (#27)

2013-11-17 17:38:35 Hannibal Lecter (5) #29

Az első kettő tetszett, a harmadikat nem láttam.

előzmény: flake (#28)

2013-11-17 17:36:54 flake (5) #28

Trance, The Kings of Summer, Mud...

előzmény: Hannibal Lecter (#27)

2013-11-17 17:27:59 Hannibal Lecter (5) #27

Milyen indie cuccokra gondolsz? Lehet ugyanis, hogy csak én voltam figyelmetlen. :)

Limupei: Igaz, díjszezon helyett írhattam volna azt, hogy az eddigi 2013-as felhozatal.

előzmény: flake (#26)

2013-11-17 16:52:31 flake (5) #26

Szerintem az éves filmfelhozatalra gondolt, ami valljuk be, tényleg elég laposra sikeredett. Szerencsére volt pár baromi jó indie cucc, ami a szememben megmentette az évet, a Gravity meg Hollywoodot :)

előzmény: limupei (#25)

2013-11-17 16:47:03 limupei (?) #25

Most arról a díjszezonról beszélsz, aminek a résztvevőinek 80%-át még nem is láthattad? Valószínű, mert az amerikai díjszezon eddig mindössze egy Hollywood Film Awards-ból áll, ahol ez a film pontosan annyi díjat/figyelmet kapott (1db a férfi mellékszereplőnek), mint amennyit a Gravitáció (1db a női főszereplőnek).

előzmény: Hannibal Lecter (#24)

2013-11-17 15:14:59 Hannibal Lecter (5) #24

Igazad van, ne csak azt bántsuk, hanem kb. az egész díjszezont, amiért a Fogságban toronymagasan kiemelkedik belőle. :)

előzmény: flake (#23)

2013-11-17 02:39:47 flake (5) #23

Szívemből szóltál! De azért ne bántsuk a Gravitációt :)

előzmény: Hannibal Lecter (#22)

  • 1
  • 2