La vie d'Adèle (2013) ☆ 👁

Adèle élete - 1-2. fejezet
Blue Is the Warmest Color

(Abdellatif Kechiche)

francia dráma, szerelmi történet

4,0
★★★★☆
262 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-01-21 21:09:36 dittike (5) #39

Életem talán legmeghatározóbb gender filmélménye mely kendőzetlenül mer és tud beszélni a másságról, előítéletekről, befogadásról és elfogadásról majd kitaszítottságról és magányról melyek hozzátartoznak ehhez a létformához de leginkább az egész élethez kapcsolataink alakulásához.

2017-04-01 19:15:11 Golyo (?) #38

Kinek tűnt fel még, hogy a moziban az elején a sráccal az Enter the Void-ot nézik?

2016-12-19 12:42:26 maguska (4) #37

Ez a véleményem!

2016-07-13 10:54:38 Ugor (4) #36

Nagyon szép szerelmes film. Az irányultságtól teljesen függetlenül. Még talán arra is alkalmas, hogy az ezt a szituációt elutasítókat is meggyőzze, hogy milyen mélyen emberi és ugyanolyan a más, mint az un. nem más. Szóval simán csak ember. Sok hétköznap van benne és azok is szépek. Sok mosoly. Emberi párbeszédek, mindenki által ismert és elfogadott szavak, kérdések, válaszok. Szép a park, az ősz, a gyerekek imádni valóak, a főszereplő lányok mérföldekkel szebbek, mint a környezetük, különösen a kortárs lányokhoz képest. Talán tudatos döntés, talán rásegítő vonatkozás ez, de szembeötlő. Nagyon tetszett az osztriga esete is, jelképes az elfogadás. Az utolsó találkozás a tisztázással meg különösen gyönyörű. Nekem, hetero férfinek kiruccanás egy másik világba, ami ugyanolyan, mint az enyém, csak párhuzamos ezzel.

2016-02-28 22:19:53 Mizi (3) #35

Van ennek a filmnek egy óriási hibája. 3 órás és tele van felesleges töltelék jelenetekkel. (Adéle eszik, Adéle alszik, Adéle csakúgy van stb.) Pedig akár indokolt is lehetett volna az igen hosszú játékidő, ha mondjuk jobban elmélyednek a részletekben... mármint a fontos részletekben. A két fél kapcsolatát véleményem szerint ugyanis rettentően felületesen ábrázolja. A szereplők sem mutatnak igazán komplex érzelmeket, például Adéle-ből végig hiányoltam a haragot. (csak sírt és sírt) Ilyen forgatókönyvvel nem szabadott volna ennyire bő lére ereszteni. A történet vége is annyira semmilyen...
Pedig az első felét még igen jónak éreztem. Ami a szexjeleneteket illeti - ha már szóba került itt korábban a dolog - engem felizgattak. :) És még ha a való életben heterók is a színésznők, nem tudom elképzelni, hogy az igazi leszbik mit is csinálnának "annyira" másképpen. De akkor már legalább az a része kreatív volt. :)
A hangulata az, ami még megfogott engem, életszagú és nagyon európai, de úgy érzem ez kevés ahhoz, hogy igazán jó filmként értékeljem.

2015-11-21 08:55:22 Szinva (3) #34

Az elején tetszett, és kifejezetten ígéretesnek tartottam (bár eléggé meglepődtem, amikor megláttam, hogy három órás.) A közepe felé már nagyon kezdtem unni, hogy indokolatlanul hosszan bámulom, hogy zabál a család -aztán rá kellett jönnöm, hogy a film fele olyan jelenetekkel van tele, amikor gyakorlatilag semmi nem történik. Adéle engem rettenetesen idegesített
azzal, hogy az első 1,5 órában állandóan a haját csesztette, nyitott szájjal csámcsogott, és azzal, hogy folyamatosan bőgött (nyilván volt, amikor jogosnak tartottam, de ez már túlzás volt nekem), arról nem is beszélve, hogy közben ömlött a taknya.. Amit még véletlenül se törölt volna le, helyette ivott, nyelve ezzel a trutyit, ami már a szájába csurgott bele.... Azt se nagyon értettem, hogy miért nem tette szóvá Emmának (még akkor sem, amikor az kerek-perek lekurvázta), hogy elég feltűnően van valami közte és a másik csaj között, akivel aztán Emma össze is jött.. -amúgy Adéle és Emma nem úgy jöttek össze, hogy Emmának volt egy 2 éves kapcsolata???
És rengeteg egyéb következetlenséget találtam a filmben, ami engem borzasztóan idegesített.. Talán, ha nem rétestésztának nézik a játékidőt, az segíthetett volna a minőség megtartásában is.

2015-07-19 13:19:47 Marquez (4) #33

Amúgy a magyar srác apja ugyanabból a faluból származik mint én, csak éppen most kint él Franciaországban :)

előzmény: Amokh (#28)

2014-10-30 02:51:01 -senki- (5) #32

Remek film, egyszerűen tökéletesnek mondható az úgy mondt "semmi sem történik" típusú francia filmek közül. Legalábbis én így nevezném őket, lassú folyású, abszolút hétköznapiak és még sem unalmas egy másodpercig sem.

Ez köszönhető a rendezésnek, és a színészi játéknak nem is igazán nevezhető dologért, ami a vásznon történik... egyszerűen a valóság teljes illúziója. Pedig van érzelem bőven még sem sok vagy mesterkélt.

Egyetlen negatívum számomra a már zavaróan sok és naturális szex jelenet, amit feleslegesnek éreztem. Botrány hajhászásnak jó, de egyébként aki pornót akar nézni az néz pornót, de a túlzás nélkül több percnyi együttlét nem tudom hanyadik pozitúráját én áttekertem már egy idő után. Ha valaki nem tudta elképzel hogy lehet ezt csinálni most megtudta.


Marqueznek tudnám ajánlani Claude Sautet, jobb filmjeit, pl. Vincent, François, Paul... és a többiek, Az élet dolgai.

vagy Eric Rohmernek van mind a négy évszakra egy filmje pl. Az ősz meséje. De ezekben már tényleg majd nem történik semmi :) de azért jók :)

2014-10-13 00:37:02 Marquez (4) #31

Mióta láttam ezt a filmet, valahogy nap mint nap, elgondolkodom a témáján, a naturalista megvalósításon, a hiteles párbeszédeken. Igazi kis ritkaság ez, és az ilyen hiteles, és életszagú filmekre van csak igazán szükség. Bár mondjuk ahogy én ezt tapasztaltam az eddig látottakból ez az európai filmeknek, kicsit a sajátja is.Több ilyen film kellene.
Valamint az is elismerendő, hogy a 2 lány szexuális viszonyának ábrázolása abszolút nem dob ki a filmből, hanem inkább átélhetővé teszi azt amin főhősnőnk átmegy.

2014-09-12 09:50:39 somogyireka (3) #30

Ezzel egyetértek.

előzmény: Olórin (#29)

2014-09-11 23:49:23 Olórin (4) #29

Vannak nagyon őszinte (vagy legalábbis nekem annak tűnő) pillanatok, amikben a karakterek (lelkileg) lecsupaszodnak - ez persze főleg a konfliktusokkal jön elő, szóval a film második felére áll inkább. A szakítás, és az azutáni kétségbeesett kapálózás jelenetei rendkívül erőteljesek.

előzmény: somogyireka (#26)

2014-09-10 22:03:58 Amokh (5) #28

Gyonyoru, hiteles, eletszagu, nagyszeru film! Chapeau! A magyar srac is jo!

2014-08-31 18:21:47 Kalevala (3) #27

A három óra kifejezetten hosszú. Különösen a közepe felé ül le a film. Tulajdonképpen egy hogy úgy mondjam egyszerű szerelmi történetről van szó, most eltekintve attól, hogy leszbikus vagy heteró. Mindenki tudja, hogy egy szerelmi csalódás fáj és elkiséri az embert egy életen át, különösen, ha az első szerelemről van szó. Egy heteró kapcsolat ilyen intenzív ábrázoláa biztos már unalmas lett volna. Lehet, hogy hatásvadász módon választotta a rendező a leszbikus kapcsolatot, mert az még talán nem volt így kimerítve. De hát a szerelem az szerelem. Különösen a film eleje tetszett nagyon, amikor a leányka még keresi az utat a szexualitás felé, tapogatózik, próbálgat, befelé figyel, igyekszik megérteni a saját érzéseit, igyekszik besorolni őket. És itt élvezet volt nézni a főszereplő Adele arcjátékát. Annyira őszinte és valós, hogy néha elcsodálkoztam, hogy képes valaki egy szemrebbenéssel, egy távolba tévedt tekintettel, egy visszafogott mosollyal mindazt kifejezni, amit ki tudott fejezni, mert éreztem, hogy mi játszódik le benne.
A film második felében határozottan idegesített
ez az állandó taknyát-nyálát folyató zokogás. Nekem ez sok!
Fent az áll, hogy Adéle megtalálja a végén önmagát. Hát én ezt pont nem éreztem. Szerintem még nagyon távol van attól a ponttól, hogy megtalálja önmagát. Inkább még nagyon is a levegőben lógott, egy légüres térben, ahol nem tudja, hová tartozik és mit kezdjen magával.

2014-08-31 09:44:29 somogyireka (3) #26

Mire gondolsz,hogy amikor jó, akkor nagyon jó?

előzmény: Olórin (#25)

2014-08-29 23:27:36 Olórin (4) #25

Kínosan hosszú az a három óra, főleg az első felében, viszont amikor jó a film, akkor nagyon jó, Adèle Exarchopoulos pedig egyenesen órási, úgyhogy legalább egy gyenge négyest muszáj rányomnom.

A lent, főleg a szexjelenetekkel kapcsolatban felmerült kérdéseket illetően: a képregény ezeket sokkal természetesebben, életszerűbben kezeli. (Egyébként meg pár nagyon jelentős pontos is eltér az adaptációtól.)

2014-01-30 12:41:01 BonnyJohnny (4) #24

Hasonlóan érzek én is. Kicsit sok volt ez a három óra.
A főszereplő lány (mindkettő) nagyszerű (és gyönyörű :)), a film képi világa is tetszett, többnyire a hangulata is, de többször úgy éreztem, hogy újra és újra leül a film egy kicsit.

előzmény: Adam Taylor (#23)

2014-01-16 18:20:44 Adam Taylor (4) #23

Összességében jó film, de én inkább egy-egy apróbb vagy kevésbé apróbb részletét éltetném, mint magát a közel 3 órás alkotást. Elsősorban a főszereplőt: elképesztően természetes, hatásos, és igen, gyönyörű. Szép és érdekes volt a szín- és szájesztétika, a feltételezésem szerint improvizáción alapuló veszekedések és érzelemkitörések. Viszont bőven akadtak üresjáratok is.

2014-01-15 11:55:59 caulfield (3) #22

A rendező vice versája a szerelemre; vagy illetve arra a bizonyos feminista képregényre; de talán inkább a festészet, művészet hegemóniájára…
Valahol írta valaki, hogy a főszereplő Adéle valami gyönyörű ebben a filmben, annak ellenére, hogy egyáltalán nem jó nő. Esetleg, mindenféle rossz szándék nélkül úgy lehetne őt leírni, hogy intelligens, céltudatos személyiség, akinek arcáról egyszerre köszön le az elveszettség és a butaság.
A trükk pedig nem több, hogy a film készítője a feneketlen dráma felé lökve a történetet kifordítja vizsgálódásának tárgyát. A “Mi a szerelem? Mi az őszinte érzelmi kötödés?” helyett “Mi nem a szerelem? Mi az ámítás és az átverés?”
Persze van a szerelemre utalás - fontos, hogy csak utalás (ami meglehetősen nagyvonalú gesztus, még ha ravaszul az alkotói intenció másfelé is tart). A legtermészetesebb, hogy a képregény feminista, leszbikus szerzője rühelli a filmet, az is rendben van, hogy az egész sznobista - “na mi most megfestettük” - bagázs is berág/ berághat. A pornográf felé közelítő jelenetek, nem izgatóbbak, mint egy osztriga zabálás. Inkább okoznak feszengést, kényelmetlenséget, köszönhetően az élvhajhász, számító, üres mivoltuknak.
Adél egzisztenciális karizmája, sikere adja a kontrasztot érzelmi síkon zajló tragédiájához, amit Emma karrierista, hisztérikus, hazug természete tovább fűt.
Finomítva: nem a homoszexualitás és az azzal divatot majmolva, számítóan kollaboráló kortárs művészet ostorozása megy itt végbe - ezek csak a leképeződései az anyagiaságba fulladó, szadista önhittségnek. Adél csupán a Krisztusi áldozat szerepében brillírozhat.

2013-12-17 22:32:37 somogyireka (3) #21

Nő és nő közötti gyönyörű és igazi szeretetért nézd meg az új Ozon-filmet, s annak a végét, ahol a fiatal lányka és Charlotte Rampling találkozik..(Fiatal és gyönyörű)

előzmény: yahooboi (#20)

2013-12-17 21:16:26 yahooboi (?) #20

Olyan mesterségesen művészi akart lenni ez a film, hogy az már nekem túl sok volt. Teljesen egyet értek somogyirékával. Szerintem is csak átkötő elemként használták a művészekkel való dobálózást, jelzem semmit nem tudok az említett művészekről - ő talán többet. A szexjelenetek izgatóak voltak, - férfi vagyok és két meztelen nő nyúlt egymáshoz, annak kellett lennie - de olyannak tűntek mintha a filmből kiragadták volna. Az egész olyan odadobott, hosszú, szájbarágós jelenetek sokaságának tűnik. Olyannak éreztem, mintha szándékosan akarna mindig hatni valami érzékszervemre, hogy magával vigyen, de pont ettől lökött ki a sodrásból.

2013-10-23 20:15:48 Daemiaen (4) #19

Azok az apróságok, amelyek egy embert emberivé tesznek, a viselkedését, a jellemét formálják, és amelyeknek bemutatása helyből hiányoznak a legtöbb filmből, na azok teszik az Adèle-t naggyá. Meg néhány észveszejtően erős jelenet.

2013-10-23 12:17:39 Dynast Grausherra (?) #18

Nem ez az első, és biztosan nem is az utolsó eset a filmgyártás történetében, amikor az író nem érzi magáénak a filmet, sőt egyenesen kikel ellene. Ettől még a film nyugodtan lehet ugyanolyan műremek, mint az eredeti. Én ezzel kapcsolatban jó példának tartom a Solarist, amely regényként és filmként is imádok, miközben Stanislaw Lem nagyon utálta a filmet. De ugyanilyen a Ragyogás is. King kifejezetten kijelentette, hogy Kubrick egyáltalán nem ért a horrorhoz, csak ijesztő jeleneteket hajigált össze. Ezt azért említem, mert felvetetted a hitelességet. Persze erről hosszas és eredménytelen vitákat lehetne folytatni, amelyeknek nem sok keresnivalójuk lenne az Adéle topikjában. Mindenesetre én azt vallom, hogy nem kell feltétlenül a szerző szavaihoz ragaszkodni, és lehet a kettőt külön is kezelni. Ettől függetlenül nem vitatom a filmmel kapcsolatos véleményedet, mert én ebben egyáltalán nem lennék hiteles. Lehet, hogy ha megnézem, én is veled fogok majd egyetérteni. Az élet fája esetén így lett.

előzmény: somogyireka (#16)

2013-10-23 10:14:45 hhgygy (5) #17

Akit érdekel (és tud angolul): az eredeti műben az volt, amire a film alatt gondoltam, vagyis az Adéle-nek megfelelő Clementine meghal. (Emma a könyvben is Emma)
Wikipedia (en)

2013-10-22 23:45:51 somogyireka (3) #16

Ez a mondat megmaradt bennem azért az origos cikkből: Időközben ugyanis kiderült, hogy a film alapjául szolgáló képregény szerzője nem vallja magáénak a sztorit...sosem fogom persze megtudni,miért..de valahol itt van számomra valami elcsúszás az egészben.Szóval, hogy a rendező olyan témához nyúlt, amihez nem ért,amiben nem hiteles.És innentől kezdve igazából érdektelenné válik számomra az egész, bármennyire pompás is a színészi játék, a kameramozgás..

előzmény: Dynast Grausherra (#7)

2013-10-21 20:40:38 somogyireka (3) #15

Félreértettelek, bocs. A közös hangot kerestem, hiába..eszem ágában sincs kavarni. A leszólás-beszólás meg fáj,és továbbra sem értem, ha valaki biztos az igazában, miért nem marad nyugton ott?!Ezt amúgy általánosságban írom, már gyakorta előfordult más filmnél is.

előzmény: hhgygy (#14)

2013-10-21 20:19:08 hhgygy (5) #14

Ne kavarj: a több ezer km arra vonatkozott, hogy honnan veszed, hogy a két főszereplő "tutti heteró".
Azt, hogy egy heteroszexuális színész nem tud eljátszani egy homoszexuálist, gondolom, te sem gondolhatod komolyan. A naturális szexjelenetek eljátszása szerintem könnyebb feladat egy fizikailag megfelelően képzett színésznek, mint bizonyos érzelmek autentikus kifejezése az arcával a nagy vásznon. Éppen ezért volt nálam nyerő az újonc, 19 éves Adèle Exarchopoulos játéka, mert az arcán annyira jól megjelent a kétségbeesés és még sok más érzés, de különösen a film elején a bizonytalanság, ahogy az egy tinilányhoz illik.

előzmény: somogyireka (#13)

2013-10-21 20:12:26 somogyireka (3) #13

Köszönöm, ez tetszik, amit írtál. Ezt a hangot, ezeket az érveket értem és el is fogadom. Eddig úgy voltam veled, mint egy kamionnal, aki dudál rám az autópályán, hogy menjek már le előle,mert zavarom,de most megnyugodtam, végül is egész jól elférünk egymás mellett, ki-ki a maga sávjában.
(azért ez érdekes, amit a vállaltam feminista és leszbikus rendezőtől írsz, szóval akkor mégsem néztem annyira de annyira félre a filmet több ezer km ellenére sem)

előzmény: hhgygy (#12)

2013-10-21 19:33:52 hhgygy (5) #12

Azért remekmű, mert 3 óra alatt egy percig sem unatkoztam. Ezt írta egy komolynak tartott kritikus is: "az a bajom ezzel a három órás filmmel, hogy akár még további 7 óráig tudtam volna nézni".

Én azonosulni tudtam a főszereplővel átéreztem, hogy milyen, amikor az első leszbikus csók után az iskolatársa visszautasította és az elkereseredését, amikor a szerelme kidobta, mert félrelépett a férfi kollégájával. Amúgy azt hittem, hogy a végén öngyilkos lesz, igazából az is reális kimenetel lett volna.
A párbeszédek nekem természetesnek tűntek, most ha nagyon fennköltek lettek volna, akkor abba lehetett volna belekötni. A butuska párbeszédekhez hozzá kell tenni, hogy a film a lányt tizenöt éves korától kíséri, tehát nem igazán értem, milyen szellemi sziporkázást kellene egy tinilánytól és a butácska barátaitól-barátnőitől elvárni. (Akik egyébként hátborzongatóan jók voltak abban a jelenetben, amikor kiközösítik a leszbikussággal megvádolt társukat).
Egyébként engem sem izgattak fel a szexjelenetek, pedig állítólag a férfiak top 3 vágyában van a két nővel, illetve egyébként is szeretik a leszbikus akciót (persze én már nem 20-30 éves vagyok). Egyszerűen nem ez volt a film lényege, hanem inkább egy szerelmi kapcsolat "természetes velejárója". Az átlag heterónak, aki ilyet sosem látott-hallott (mármint a való életben) szerintem teljesen egyéni, hogy autentikusnak tűnik-e. Én elhittem nekik.

Amúgy maga a (vállaltan "feminista és leszbikus") szerző is azt mondta, hogy a szeretkezési jelenetek nem voltak hitelesek, de hozzátette, ez az ő egyedi véleménye és várja más nők véleményét.

2013-10-21 16:48:59 somogyireka (3) #11

Az előzetes olvasmányaim a filmről azzal kecsegtettek, hogy a szerelem eddig sosem látott, naturális arcait fogom majd megismerni, a szerelmet púder nélkül, olyan közelről,mintha az enyém lenné. A túlcsordulás részemről elsősorban érzelmi túlcsordulásról szól. Szóval, kedves egyik hozzászóló, nem pornómozira vágytam, s nem is orgazmusra..minek ez a hang itt? Minek? Erre a hangra akkor tudnék csak válaszolni, ha én is lemennék ebbe a stílusba, de ezt nívón alulinak érzem.

De azt továbbra is fenntartom: szexen innen és túl, üresek, kissé butuskák a párbeszédek, amolyan möchtegerne művészkedés az egész, és ez tény.
St4ntON-nak köszönöm a támogató szavakat, és én is várom a választ az általa feltett kérdésre, mert ha valaki okosan érvel, akkor bizony hagyom meggyőzni magam. Idézem az ő kérdését itt: Inkább érveljetek amellett, hogy miért is remekmű ez a film, mert a hibáinak elismerése (#4), és a személyeskedés (#4, #6) mellett az valahogy elsikkadt.

2013-10-21 14:24:09 Glasseye (?) #10

Érdekes film ez. Sokak szerint nagyon megosztó. De hát milyen is legyen egy film ami olyan merész témákról mesél teljes nyíltsággal mint a leszbikusság, megkülönböztetettség, előítéletek sokasága. Még nem láttam, de mivel szeretem az ilyen és ehhez hasonló súlyos szociális problémákkal foglalkozó művészfilmeket meg fogom tekinteni!

2013-10-21 10:41:56 cucu (?) #9

Anélkül, hogy bárkit is meg akart volna bántani

Ez szerintem a lenti összes kommentre igaz. Ami "személyeskedés" itt elhangzik az mind arra vonatkozik, amit Réka a filmről mondott, és nem őrá. Én inkább némi félreértést látok benne, mintsem személyeskedést.

Ha az a baj a filmmel, hogy "nem izgatott fel", akkor jogos felvetés, hogy egyáltalán ez kell-e legyen a film célja, vagyis ez tényleg baj-e. Szóval ez érvelés, nem személyeskedés.

A félreértés meg szerintem az, hogy a "nem izgatott fel" nem úgy értendő, ahogy a rá reagálók értették.

előzmény: St4nt0N (#8)

2013-10-21 10:08:00 St4nt0N (?) #8

Nem látok semmi kivetnivalót Réka hozzászólásában. Anélkül, hogy bárkit is meg akart volna bántani, mindössze arról írt, hogy neki miért nem tetszett a film.
Miért kell ebbe ilyen stílusban – vagy inkább stílustalanul, s pláne egy nővel szemben – belekötni?
Inkább érveljetek amellett, hogy miért is remekmű ez a film, mert a hibáinak elismerése (#4), és a személyeskedés (#4, #6) mellett az valahogy elsikkadt.

2013-10-21 09:53:41 Dynast Grausherra (?) #7

Na meg elég valószínű, hogy mind a kamera mind pedig a rendezői székben férfiú ült.. és úgy forgatott női szexet, ahogy azt egy férfi képzeli el..
Azt talán érdemes megemlíteni, hogy az említett férfiúk egy nő (Julie Maroh) által írt képregény alapján dolgoztak. Nem ismerem, de lehet, hogy érdemes lenne összevetni a film képi világával.

előzmény: somogyireka (#3)

2013-10-21 09:44:15 hhgygy (5) #6

akik amúgy tutira heterok, szóval tettek is bármit, én bizony nem hittem el azt nekik..Na meg elég valószínű, hogy mind a kamera mind pedig a rendezői székben férfiú ült.. és úgy forgatott női szexet, ahogy azt egy férfi képzeli el..(hogyan is mondjam, a látvány tökre nem izgatott fel a hiteltelensége okán, na)

Ezzel az okfejtéssel több bajom is van.
1. Te visszautasítod a személyeskedést, viszont "tuttira" tudod tőled több ezer km-re élő ismeretlen emberek nemi irányultságát. (By the way a "gáz" szó gáz, de a "tutti" nem az?)
2. Hogy a látvány nem izgatott fel, egyéni szoc. probléma, de tulajdonképpen pornómozira készültél, ahol valóban testi élvezetre, hogy ne mondjam, orgazmusra számítottál?

előzmény: somogyireka (#3)

2013-10-20 20:33:12 somogyireka (3) #5

Más helyről néztük a filmet. Te onnan, én innen. Én nem tudok odamenni hozzád, te pedig nem tudsz idejönni hozzám. Maradjon hát mindenki a helyén, és ne minősítse a másikat, ha biztos a saját igazában! Túlcsordulni meg bizony a nő nem csak lába között tud.Ám a testtünetek a legjobb kritikusok.
(a gáz szó meg önmagában irtóra gáz)

előzmény: milanomilano10 (#4)

2013-10-20 18:28:15 milanomilano10 (5) #4

1. Nem hiszem, hogy az lett volna a célja a szexjeleneteknek, hogy felizgassa a nézőt. Én férfi vagyok, és nem így képzelem el a leszbikus szexet, sőt, szinte teljesen hidegen hagyott. (Akkor én most langyi vagyok? :D) Szerintem az már rég gáz, ha azért akarsz beülni egy filmre, hogy felizgassanak a jelenetek... Ez a szex minden volt, csak nem eszményi. Véleményem szerint még mindig pikáns tud lenni két nő szerelme. És ismételten hangsúlyozom, hogy NEM a nemiség oldaláról, hanem engem valamiért lelkileg érintett meg ez az egész.
2. Számomra a művészeti szál így is sok volt. Nem hinném, hogy a nézőket mélységeiben érdekelnék különc művészek eszmefuttatásai. Ez helyett inkább a kettejük kapcsolatát kellett volna alaposabban bemutatni
3. Somogyi Rékával annyiban értek csak egyet, hogy tényleg lehetett volna egy fél órával rövidebb a film. Pont a művészetről szóló beszélgetéseket dobtam volna a kukába.

2013-10-20 16:08:14 somogyireka (3) #3

Engem egyáltalán nem nyűgözött le ez a feleslegesen hosszú maratonmozi, inkább csak a figyelmemet vette el, s cserébe nem adott semmit..igaz, túl nagy elvárásokkal ültem be, a kritikák finom kis jelzőket használtak a film kapcsán, amelynek okán naná, hogy arra vártam, majd én is ott a moziban mondjuk túlcsordulok..De nem más ez,mint egy banális szerelmi történet tizenéves korban, aminek az a pikantériája, hogy éppen két leány nyalja-falja egymást a vásznon, akik amúgy tutira heterok, szóval tettek is bármit, én bizony nem hittem el azt nekik..Na meg elég valószínű, hogy mind a kamera mind pedig a rendezői székben férfiú ült.. és úgy forgatott női szexet, ahogy azt egy férfi képzeli el..(hogyan is mondjam, a látvány tökre nem izgatott fel a hiteltelensége okán, na) Aztán van még itt ez a festészeti vonal a filmben, ami meg pláne gyenge, Schielével meg Klimttel dobálódznak, éppen csak érintőlegesen nyúlnak a témához. Közhelyeket puffogtatnak a két festő kapcsán..A festményeket Emma kiállításán pedig óvatosan weichzeichnerrel mutatják be, nehogy kiderüljön, hogy a film e vonala abszolút csak kreált..A beszélgetések, a hisztik az egész teljesen kiszámítható, legalább egy eredeti párbeszéd lett volna benne, vagy a művészetről hallottam volna valami érdekes új eszmefuttatást..A legjobb jóindulattal hármas ez..

2013-10-19 18:27:36 hhgygy (5) #2

Most láttam, 8-an ültünk az Uránia nagytermében ahhoz képest, hogy nagyszerű filmet láttunk.

2013-10-15 14:33:23 milanomilano10 (5) #1

Nagyon tetszett a film. A három órás hossz miatt volt 1-2 üresjárat a filmben, amelyet annyira nem élveztem, de a film nagy része hihetetlenül tetszett. Nem egyszernézős film, az biztos. A hangulata magával ragadó.