Jeune et jolie (2013) ☆

Fiatal és gyönyörű
Young & Beautiful

(François Ozon)

francia dráma

3,5
★★★☆☆
196 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-03-11 13:38:39 The Cortez (3) #20

A vadidegen valóban túlzás volt. Nem általános jelenség, de azért elég gyakori. A szülők tényleg nem normálisak, inkább csak tipikusak, úgyhogy én nem látom az ok-okozati összefüggést. Lehet nem volt dúsgazdag a család, de azért az látszott, hogy jól éltek: elég csak a film elején látható nyaralásra gondolni.

előzmény: Ugor (#19)

2018-03-09 01:12:49 Ugor (4) #19

Szerintem nem hétköznapi és nem feltétlenül valóságos. Ez ugyanis nem általános jelenség, hogy minden ilyen korú lány ezt csinálná. Ráadásul a lány sem átlagos, egyáltalán. A beavatása sem vadidegennel történt, hanem a nyáron megismert barátjával, akivel járt. Amúgy nem volt jómódú a család, inkább átlagos. És a szülők sem voltak feltétlenül "normálisak", szóval azért voltak itt okok és okozatok. A lány viselkedése pedig nem a gaz nyugati imperializmus mételye, kelet-európai lányoknál a pénzszerzés ezen formája sokkal gyakoribb. De ne meséljük el a filmet, mert 191-en már látták, azoknak minek, 42-en meg még meg akarják nézni, azoknak meg azért nem. De nyilván lehetnek eltérő véleményeink a filmről.

előzmény: The Cortez (#18)

2018-03-08 23:44:17 The Cortez (3) #18

Egy teljesen hétköznapi, valóságos sztori 1 fiatal, teljesen átlagos csajról, aki elveszti a szüzességét 1 külföldi vadidegennel, aztán szinte egyből kurvának áll, és mindenféle vén fasszal találkozgat. Ok nélkül, unalomból. Jómódú családból származik, tehát szegénykém tényleg nem tudja, hogy jó dolgában mit csináljon. Keményen reális alkotás a mai nyugati helyzetről, a felelőtlenségről, és a normális szülők egyik legnagyobb rémálmáról. A film legjobb részei az öreg kuncsaftok beszólásai, a muter kezdeti reakciója, na meg a házibuli jelenet, ahol dübörög a Midnight city.

2015-07-16 22:53:26 dézi (5) #17

oké, maradjunk annyiban, hogy én máshogy értelmeztem az egészet.

előzmény: caulfield (#16)

2015-07-16 21:52:12 caulfield (4) #16

nem sugall megalázást, hisz a lánynak felemelő élmény jelent, amit csinál. A film az ő világából közvetít, és ő pedig megváltásnak éli meg, amit tesz. Így tud feloldódni. Bár azzal a bizonyos fordulattal pont kerül a dolog végére, ami azért végül valahol önreflektálásra kényszeríti. De addig átadja magát nekik. Kérdés, hogy végül mi marad meg neki. A megalázottság? Mert végső soron prostituáltnak állt.

előzmény: dézi (#15)

2015-07-16 10:27:34 dézi (5) #15

általában a prostitúció értelmezésének tetszik, de számomra a film nem ezt sugallta. nem láttam ilyen önreflexiót (tulképp szinte semmilyet) sem a lány, sem a férfiak esetében. egyedül a végén a feleség reflektál magára. (ill. annyiban a lány is, hogy bűntudata lesz az idős férfival történtek miatt.)

előzmény: caulfield (#14)

2015-07-16 00:56:38 caulfield (4) #14

saját magukat vetik meg. A lány is, meg a kuncsaftjai is. Mintha legyektől nyüzsgő piacon árulná a szépségét. Erre van szüksége, nem tud szabadulni tőle. Az önmegalázás a vágyának a tárgya. Akárcsak a férfiaknál.

előzmény: dézi (#13)

2015-07-15 23:07:33 dézi (5) #13

mármint általában kérdezed vagy ebben a filmben? és kinek? ebben a filmben nem éreztem, hogy a lány viselkedése ilyesmit sugallt volna, hogy megalázza a férfiakat, szerintem semmit nem érzett irántuk, megvetést sem, ahogy mondta is (kivéve egy iránt, akit ugye kedvelt). akkor már inkább neki volt megalázó néhányszor.

előzmény: caulfield (#12)

2015-07-15 21:49:40 caulfield (4) #12

A prostitúció nem megalázás?

előzmény: dézi (#11)

2015-07-15 13:54:33 dézi (5) #11

"valójában megalázza kuncsaftjait" - ezt miből gondolod? nekem egyáltalán nem tűnt így.

előzmény: caulfield (#8)

2014-06-30 12:03:55 Kalevala (4) #10

Egy nagyon esztétikus filmmel ajándékozta meg a nézőt Ozon. A főszereplö egy testileg makulátlan, kiforrott szépség, csak a fejében van még nagy zűrzavar, mint a kamaszoknál többnyire. Mit kezdjen a szexualitásával, mit kezdjen az érzelmeivel, hová tegye őket, hol az ő helye mindebben. Nagy keresés, nagy érzelmi káosz, amit hűvösen palástol, rezzenés nélküli álarc mögé bujtat. Minden és mindenki idegenné válik, de mégsem vágyik semmi másra, csak hogy legyen végre egy ember, aki átölelné és aki megértően megsimogatná az arcát.

Lányos anyaként én is ugyanúgy kétségbe esnék, mert erre nincs magyarázat, vagy az egész kis fiatal élete a maga összetettségében az.

2014-05-06 17:54:54 pracli (5) #9

Szerintem zseniális. Kifejezetten jó, hogy nem derül ki, mit miért csinál a leányzó. A rezzenéstelen arca ezt csak fokozza. Nem hiszem, hogy Ozon általánosítani akart, és azt hiszi minden lány vágyik arra, hogy belemenjen ilyen játékokba. Azt hiszem, hogy -ahogy a mostoha apa szájából is elhangzik a filmben- itt tényleg a lány szépsége a kulcs és az, hogy nem tud vele mit kezdeni.
Persze azt hozzá kell tennem, hogy mint lányos anyát, elgondolkodtatott a történet és arra jutottam, hogy Isten ments, hogy ezzel kelljen egy szép napon szembenéznem. :)

2014-01-26 19:32:25 caulfield (4) #8

Egy kritikus jegyezte meg, - miközben méltatta a filmet - hogy Ozon saját krédója az, hogy nem ad válaszokat - még a bőséges számú szex-jelenet, a nagy szembesítés, de még a pszichológussal folytatott beszélgetés után sem lesz okosabb a néző azáltal, hogy mi is vezeti a karaktert.
Közhelyesen lehetne mondani, hogy Isabelle drámája a szavak hiányából fakad. A film elején számos alkalommal az öccse orrára köti, hogy “anyunak egy szót se”. Még nagyvonalúbban: a szerelmet kereső lány csalódásai után részben feladja a kutatást hogy aztán alámerüljön a testiség világába. Hátha valaki meghallja őt odakinn, ha bent már minden megkövült.
Az öccse kérdezi tőle az elején, hogy szerelmes-e, mire ő visszakérdez, s a testvér válasza, hogy a fiúk nem ismerik a szerelmet. Isabelle teljesen negligálja az anyját, akiben - okkal - képtelen megbízni s egyedül Victor marad neki. A testvérek kapcsolata, mint jelkép funkcionál. Az egészséges kamaszkori kíváncsiság által vezetett lány a férfiakban, de legfőképpen a korban hozzá közelebb állókban az éretlenséget, a figyelem- és szeretethiányt fedezi fel, amik addikciókba taszítják őket - a fiúk mindig csak “azt” akarják (ehhez kapcsolódik az öcsi képe is a videojátékaival).
A kényelmes felső-, középosztály kurtizánja lesz, aki az elmaradt válaszait, szüleiben való ki nem mondott csalódását, divatos szóval: apa-komplexusát éli ki így, hogy valójában megalázza kuncsaftjait, antagonistaként szembesíti őket saját lelki nyomorúságukkal.
Aztán abban a bizonyos hotelszobában az egyikőjük képes lesz reflektálni önmagára, s a férfi irányába addig is meglévő szimpátiája a bekövetkező tragédiával vegyülve kizökkenti a lányt, visszatereli a kezdeti kérdéseihez, s lassan megérleli az utolsó, enyhén szürreális jelenetet, melyben talán felnő, talán összetörik - egy biztos: súlyt vesz/ kap a vállára, ami persze csak újabb kérdéshez vezet, de immár a nézőben.
Kell méltatni az olyan filmcsinálókat, akik nem erőltetnek válaszokat, csupán kérdeznek. Főleg, ha ilyen jól csinálják.

2014-01-15 11:58:17 Umberto (2) #7

Nagyon nem tetszett. Egy barátom ajánlotta, hogy milyen jó film, nézzem meg; hát megnéztem. Nem tudom eldönteni, melyik idegesített jobban, a hősnő szinte végig rezzenéstelen arca, vagy pedig a sok-sok ostoba és béna jelenet. Semmilyen hatást nem váltott ki belőlem, legfeljebb ellenszenvet a főszereplő lány iránt. A film erkölcsiségével is gondjaim vannak, ugyanis nem, nem minden lány akarja ezt kipróbálni, pedig a film mintha ezt sugallná. Hogy miért teszi ezeket a dolgokat a hősnő? Nem tudni, nem derül ki. Már eleve itt kezdődnek a gondok a filmmel.

Amiért végignéztem, az az, hogy legalább volt története, nem hajlott át fölösleges művészieskedésbe, rövid volt a film (a jelenetek is), és a téma is vezette a szememet.
Ezért:
4/10

Ja, és csak engem emlékeztetett a főszereplő a fiatal Julia Robertsre?

2014-01-13 22:29:21 Szökkencs (3) #6

Uralja a vásznat a cím egyébként nem túl izgalmas két szavas megállapítása.Mit kezd egy éppen a felnőttkor küszöbén bámészkodó átlagos, unatkozó, középosztálybeli lány azzal a két értékkel, amit egyelőre birtokol, mert a hamvas fiatalsága és franciásan sugárzó szépségén kívül nem sok mindennel rendelkezik, vagy legalábbis nem derül ki erről semmi több. Nincsen értelmezhető motiváció, összerakható sorsmintázat, utalásrendszer, semmi kapaszkodó a film megfejtéséhez. Alapvetően az elidegenítés eszközeit használja Ozon, mert nem csak nem vált ki szimpátiát a főhősnőnk, de még csak felháborodást vagy épp szánalmat sem érzünk iránta, közömbös. No, ez ugye mind önmagában nem is lenne baj, ha valamivel kárpótolnák a filmcsemegére éhes nézőt, mondjuk tetszetős párbeszédekkel, érdekes karakterekkel vagy miegymással. De ebből sem kapunk semmit (párbeszédek lapossága), vagy eleget (a kedvenc öreg kuncsaft, felbukkanó feleség, nevelőapa, öcsi). Jéghideg iparosmunka: lecsupaszított hétköznapiság, kristálytiszta képek, vannak jó nagy hallgatások, rövidre vágott jelenetek, de céltalannak tűnik az egész.
Erényei: a francia filmes hagyományokba szépen illeszkedik, a főszerepet játszó leány valóban sugárzik, jót lehet rajta agyalni (mert az nem lehet, hogy csak ennyi...), a záró jelenet... 5/3,5

2014-01-12 21:45:15 zéel (4) #5

Egy jó házból való úrilány...aztán mégis!
Bár ez a lány még csak nem is lázad, hanem...nem tudom. Unatkozik? Kíváncsi? Hajtja a vére?
Mit tehet a szülő? Elrontott valamit? Mit? Mikor?
Szeretne valaki ilyen gyereket?

2014-01-12 11:57:12 Lil Martin (1) #4

ez mennyire rossz volt. mármint olyan semmilyen. azt hittem, valamivel meghökkentőbb, szebb, vagy nemtommilyenebb lesz, ezek meg kiszúrják a szememet a nagy semmivel. vagyis egy relatíve szép lány melleivel. na, szóval ez nekem egy nézhetetlen-rossz közötti szösszenet.

2013-12-08 15:58:31 somogyireka (5) #3

Úristen,micsoda gyönyörűség, micsoda kőkemény profizmus, mily éles mozdulatok végtelenje ez a másfél óra,melyek szinte átvágják a vásznat, s mindez egy kislánytól szinte.
Abszolút és csakis női film ez, ide bizony férfi be nem léphet!! Charlotte Ramplingba meg amúgy is tiszta szerelmes vagyok, szóval ez a filmvégi nagyjelenet a leányka és közte nekem kitüntetett filmtörténeti esemény..
Talán más is átélt már olyat, hogy ezt a roppant nehezen meghatározható valamit, hogy "én vagyok",egyszer csak meglátja két ember között a térben, valahogy a két lélegzet között félúton. Na ez volt számomra a tér Rampling és a lány között az ágyban. (nem, nem semmi leszbi jelenet, szó sincs ilyen olcsó áruról..)

2013-11-03 21:56:48 Ugor (4) #2

Szép is, meg jó is, de valahogy nem talált meg az üzenete. Úgy a hármas és négyes között, talán közelebb a jóhoz.

2013-11-03 17:09:54 Daemiaen (3) #1

Marine Vacth fiatal és gyönyörű, igazi vad Lolita, Ozon pedig visszanyúl a Swimming Pool idejébe. Persze ő sem a régi: filmes erotikája kevésbé buja, szemlélődése nem annyira pajzán, története bántóan kiszámítható. De bolond lennék azt mondani, nem jó nézni.