Elment az öszöd (2013) ☆ 👁

(Dézsy Zoltán)

magyar szatíra

1,1
★☆☆☆☆
77 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-11-16 21:30:54 ryood (1) #58

hát nem ez lett 2017-re...

2017-01-28 16:01:47 necksprain (1) #57

ez a dézsy, mint ember egy full kretén. nem tudtam, hogy ezt is ő rendezte, a seuso kapcsán beszéltünk pár szót, és talán az infantilis a legjobb jelző rá. kicsit úgy éreztem magam közben, mint szegény Brett a Ponyvaregényben, kikerekedett szemekkel tettem fel magamban újra és újra a kérdést, miszerint: HOGY MI??

2017-01-28 15:26:14 ChrisAdam (1) #56

Leírhatatlanul szemét. Nem néztem végig, nem vagyok én elmeháborodott, a film első 10 perce, a trailer tökéletesen feljogosított arra, hogy megadjam rá a nézhetetlent. Nincs ehhez fogható okádék.

2015-11-09 12:12:19 Atazzz (1) #55

El Mariachi, Kocka, Ideglelés, Nolan Followingje, Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan, a Visszajátszás Linklatertől, Shop-stop, Aronofsky első filmje. Nem hiszem, hogy ezek a filmek különösebben sok pénzből készültek volna, ha volt egyáltalán költségvetés.

2015-11-09 12:05:45 Atazzz (1) #54

Leírhatatlanul kellemetlenül érzi magát az ember a film nézése közben. Az egész olyan, mintha valami iskolai videószakkör csinálta volna. Azt meg nagyon szeretem, amikor a költségvetésre hivatkoznak, hogy azért szar a film. Rengeteg kitűnő eredeti alkotás készül, szinte nulla pénzből, főleg manapság, mikor már egy telefonnal is lehet filmezni, a dslr kamerákról meg nem is beszélve.

2015-06-25 03:31:52 budaik (1) #53

Kínosan rossz film, folytatja a hagyományát az Álom.net, Szuperbojz stb--- vonulatnak....

2014-03-27 00:53:49 rakó lászló (?) #52

Megnéztem ismét, egyre jobb. Igaz, hogy politikai film, s egy kicsit lila, de nagyon fontos.

2013-09-10 17:14:54 szabó sipos gergő (2) #51

igen ezt a filmet is anyagi okok miatt vállalta el
és neki sem tetszett
volt idő amikor azt mondta h jó lesz de hát ti is látjátok a végeredményt

előzmény: Hannibal Lecter (#43)

2013-08-12 23:47:03 Eglaronion (1) #50

"Csak hogy népiesen kérdezzem, neked elment az öszöd?" A hozzászólásból remélem lerí, hogy nem néztem végig, csak beletekertem, de a cím elhangzik a filmben?! Értitek? A cím! Hogy ez milyen furfangosan lett megírva!

2013-08-12 22:17:56 miraculum (1) #49

Vannak benne színészek meg párbeszédek is, de ez ettől még rettentő messze áll attól, hogy film legyen. Kevés ilyen kínos dolgot láttam eddig.

2013-08-12 22:14:23 critixx (1) #48

A Holnap történt legalább magánfinanszírozású független produkció. :D

2013-08-12 21:23:19 Hannibal Lecter (1) #47

Hát szerintem sem.

előzmény: critixx (#46)

2013-08-12 21:21:55 critixx (1) #46

Úgy látom, nem igazán sikerülhetett neki. Se a komikum, se a Gy.F. paródia.

előzmény: Hannibal Lecter (#45)

2013-08-12 21:21:09 Hannibal Lecter (1) #45

Valami humorista, aki korábban parodizálta Gyurcsányt.

2013-08-12 21:15:49 critixx (1) #44

Egyébként ki ez a Sás Péter?

2013-08-12 21:14:36 Hannibal Lecter (1) #43

Szerintem a szinkron-abbahagyásnak is inkább anyagi okai voltak. Itt viszont bizonyára rendesen megfizették.

előzmény: critixx (#42)

2013-08-12 21:13:00 critixx (1) #42

Emlékszem, egy időben fel volt háborodva (jogosan) a magyar szinkron minőségén, és ezért nem is vállalt szinkronmunkákat, mondván, ő kitart egy bizonyos minőségi szint mellett, aminél alább nem ad. És akkor most ez??

előzmény: Hannibal Lecter (#41)

2013-08-12 21:10:50 Hannibal Lecter (1) #41

Igen. Szabó Sipos inkább maradt volna George Clooney szinkronizálásánál. Erkölcsileg mindenképpen jobban járt volna.

előzmény: critixx (#40)

2013-08-12 21:09:05 critixx (1) #40

Szomorú, mikor ilyen színészeknek ebben kell égetniük magukat aprópénzért.

előzmény: Hannibal Lecter (#39)

2013-08-12 21:06:11 Hannibal Lecter (1) #39

Sás Péter egyébként valóban egy ostoba, tehetségtelen ripacs. Nem mintha rajta állna vagy bukna a produkció sikere, de Szabó Sipos Barnabás vagy Ujlaky Dénes még a kínosan rossz szerepeikben is lejátsszák ezt az ócska bohócot.

2013-08-12 20:55:08 simijohnny (?) #38

Oh, köszi! Négy percet néztem meg belőle, elég is volt.

2013-08-12 20:43:40 nejmed (1) #37

Az ösz megáll, mög ne nézd! :D

előzmény: simijohnny (#35)

2013-08-12 20:34:58 grofjardanhazy (1) #36

simijohnny!

A #25 számú kommentben itt alább megtalálhatod az Indavideó-linkjét, ahol az egészet végigszenvedheted, de bizony eszedbe fog jutni a sajtreszelős hasonlat a Ford Fairlane kalandjaiból!

2013-08-12 20:25:58 simijohnny (?) #35

Hol láttátok? Csak nem moziban? Vagy leadta valamelyik csatorna?

2013-08-12 20:16:13 ryood (1) #34

NKA támogatta 5 millával ezt a szemetet, ami persze nem sok, de erre a tákolmányra 20 forint is az volna.

2013-08-12 20:14:52 BonnyJohnny (1) #33

Igen. Úgy értettem, hogy valakik pénzt adtak a magyar adófizető polgárok pénzéből.

előzmény: critixx (#32)

2013-08-12 20:12:08 critixx (1) #32

"De ha még amatőr film lenne... de nem... erre valakik pénzt adtak."

A "valakik" az adófizető magyar állampolgárok.

előzmény: BonnyJohnny (#29)

2013-08-12 19:22:25 Hannibal Lecter (1) #31

Dézsy Zoltánról legalább elmondható, hogy egyenletes színvonalon dolgozik. Előző opusza, Az ügynökök a paradicsomba mennek is alávaló hulladék.

2013-08-12 19:13:30 Cesare Gonzago (1) #30

Hulladéknak is szar.

0/10

2013-08-12 19:03:36 BonnyJohnny (1) #29

A Holnap történtnél ez is jobb. De méltó párja a magyar filmgyártás szégyenei listán.

De ha még amatőr film lenne... de nem... erre valakik pénzt adtak.
És ilyenkor mindig eszembe jut, hogy annyi jobb helyre mehetett volna az a pénz: az egészségügybe, az oktatásba, a drogkartellekhez, vagy a rászoruló terroristákhoz...

2013-08-12 18:50:58 Hannibal Lecter (1) #28

Ilyenkor kellene bevezetni egy, még az elégtelennél is alacsonyabb osztályozási fokozatot. Egészséges ízlésű néző számára értékelhetetlen, minden ízében roppant hitvány és gyalázatos produktum.

2013-08-12 10:51:47 critixx (1) #27

Félórát bírtam belőle tegnap este, három sör után. Lehet, hogy valamikor újra megpróbálkozom vele, ha kellően mazochista kedvemben talál a sors.

előzmény: Ivan/ (#26)

2013-08-12 09:12:32 Ivan/ (1) #26

Kritikán aluli szemét, amely Álom.net szerű mélységekbe taszítja le a nézőit. Minden létező dolog, ami csak lehet, rossz, de az egészet Sás Péter minősíthetetlen „alakítása” koronázza meg. Egész egyszerűen néztem, és a felénél már úgy voltam vele, hogy engem is felkérhettek volna erre a szerepre, mert ilyen jól talán még én is hoztam volna az ex- miniszterelnök karakterét. Aztán e mellett mily meglepő, de a rendezés is pocsék, ami természetesen mindenféle koncepciót nélkülözz. Elvileg Ferkóról kéne szólnia a filmnek meg az ő bukásáról, de e helyett néha már picit olyan érzésem volt mintha ő csak mellékszereplő volna, az igazi „hős” pedig a Szabó Sipos Barnabás által életre keltett ellenszenves figura. Aztán az a fajta rendezői bravúr is elnyerte tetszésemet, hogy időnként voltak archív bejátszások is az akkori eseményekről és ritka nagy ostobaságnak éreztem, mikor Fletó saját magát nézte a TV-ben ahol természetesen az igazi miniszterelnököt láthattuk!!! Ezek után pedig a jövőben (2017-ben) játszódó részek már nem is érdekesek, pedig más filmnél azok is bőven elegendőek volnának a nézhetetlenre, de itt ez már meg se kottyan senkinek.

0/10

2013-08-11 20:07:28 desmond (1) #25

A film megtekinthető: http://film.indavideo.hu/video/f_elmentoszod

2013-05-15 23:01:08 tomside (?) #24

Hogy fogjuk itt tiszteletben tartani a kt szabályzatát, kérem? :)

2013-05-13 13:11:20 Simpleton Larry (?) #23

Ezt azért nem mondanám.
Azért, mert nem gondoljuk Gy.F. személyét fontosnak, még lehetne e témából egy jó filmet kihozni. Bár én megfordítanám, mert nem róla kellene, hogy szóljon, hanem rajta keresztül rólunk, ahogy a nemzet/nép (oldaltól függetlenül) ezt megélte, illetve magát kinyilvánította. Ez megérne egy mélyebb filmet, könyvet, művet. Persze elfogulatlanul, az meg nehéz - illetve nem biztos, hogy tetszene sokaknak. Kinek ezért, másnak meg pont az ellenkezőjéért.

előzmény: JeszKar (#20)

2013-05-13 13:08:36 Tenebra (1) #22

Szerintem viszont igen is "fontos" téma, mert politikai értelemben valóban nem tényező már a főszereplő, viszont a kialakult szociális-morális káosz SZERINTEM szoros kapcsolatban van a 2006-os botrány(ok)kal, és e bukott politikus személyével. Ettől persze még nem feltétlenül paródiát kéne csinálni ebből.

De ezt leszámítva is: szerintem kívülről nézve igen is izgalmas téma az, ami 2006-ban történt. Egy kritikában fel is vetették, hogy milyen jó politikai thrillert lehetne ebből készíteni. Szóval az alapanyag adott lenne, meg érdekes lenne.

2013-05-13 13:03:05 critixx (1) #21

Így van. Gyurcsány egy levitézlett, önmagát rég lejáratott néhai politikus, aki jelenleg párszáz nyugdíjas körében próbál népszerű lenni. Dézsynek egyébként rögeszméje lehet ez a 2006-os rendőrattak, mert korábban az egészet rekonstruálni akarta és filmre venni az eredeti helyszíneken.

előzmény: JeszKar (#20)

2013-05-13 12:54:09 JeszKar (?) #20

Véleményem szerint még a témája se fontos.

Mert őszintén megvallva egy olyan politikusról készített filmet, aki ma már teljesen a jellegtelenség mocsarába süllyedt, a közéletben alig-alig lehet látni. Ráadásul még csak örökséget se nagyon hagyott hátra, se pro, se kontra. Az egyetlen ami megmaradt az öszödi beszéd, de a köztudatban, abból is csak egy taktus él.

Szóval mégis mi értelme egy ilyen filmet csinálni? A karakter nem elég érdekes, nincsen ma már jelentősége se politikai se más szempontból. Így a film igazából semmi értelmes, fontos dologról nem tud beszélni... és még csak nem is filmszerű az egész, ahogy hallom.

2013-05-13 10:08:42 cucu (?) #19

Valóban, a kommentek nagy része OFFba való, de akkor még itt reagálok, ami már máskor is felmerült bennem: egy *film* kapcsán szerintem releváns kérdés, hogy mint *film* hogyan szuperál. Ha valakinek fontos mondanivalója van, az ezer formában közölheti: írhat verset, regényt, blogot, festhet, táncolhat, zenélhet, filmezhet, interjút adhat. Válasszon olyan formát, amiben ki tudja fejezni magát. Ha filmes formában képtelen, akkor az igenis az ő hibája, és nem menti az, hogy mennyire fontos a téma. Miért választotta a filmet megszólalási formának? Miért nem operát írt? Vagy miért nem csinált interjút magával a YouTube-on? Vagy miért nem ír blogot? Ha valamiért úgy dönt, hogy filmet csinál, akkor meg ne csodálkozzon, ha filmként értékelik a művét. Petőfit sem ismerné a kutya sem, ha nyolcadosztályú levelekben írja meg a nagybátyjának, hogy mit kéne tenni a királyokkal, nem pedig jó versekben. Ma meg pláne így van, amikor minden (politikai) témát százan száz helyen százféleképp megírnak. A világon semmi eredeti vagy extra nincs ma a rendszerváltásról vagy bármi hasonlóról beszélni. Beszélnek róla elegen eleget. De ha valami úgy dönt, hogy filmes formában adja elő, az igenis *filmet* csináljon, ne valami szart, ami max témájában érdekes, de valójában úgy sem, mert mint *téma* már tényleg százszor körbejárták. Szerintem.

előzmény: zéel (#17)

2013-05-13 09:57:11 Tenebra (1) #18

Lehetne jó filmet készíteni hazai politikusokról. Pl. Rákosi Mátyásról kiváló gengszterfilmet lehetne készíteni. :D De ugyanígy Gyurcsányról is lehetne hasonlót. Vagy akár az Orbán-Gyurcsány konfliktusról egy összeesküvés elméletest.

A probléma nem a személlyel van, hanem azzal, ami a kortárs magyar film problémája. Nem tudnak, nem mernek komolyan hozzányúlni a témához. Mondjuk élő személyről filmezni eleve kényes dolog, mert tuti beleszól (mint ahogy az itteni "főszereplő" is megtette ezt - be akarja zúzattatni a kópiákat, ha jól tudom :D).
A kritikák és trailerek alapján azt veszem le, hogy itt hiába akartak egy "komoly, tényfeltáró filmet" készíteni, vagy egy politikai kritikát, egy baromság lett belőle, mert: 1. nem mertek szerintem komolyak lenni, 2. egyszerűen nem ért hozzá a rendező, 3. a szokásos faszság, ami miatt elszaródnak magyar filmek: nem akarják Amerikát/Hollywoodot követni. Pedig csak meg kéne nézni Oliver Stone politikai filmjeit...
Egyszerűen csak kutatni kellett volna, és egy ellentmondásos karaktert megteremteni. Nem egy ilyen idiótát, aki önmaga paródiája (mondjuk szerintem Gy. alapból... de ne menjünk bele ebbe :D). Vagy, ha paródiát akar, akkor menjen el abba az irányba. Ha szatírát, akkor meg abba. Ha meg drámát, akkor meg vegye komolyan a főhőst. Gyurcsány nyilván nem egy Lincoln, de még Nixont se hasonlítsuk hozzá, akármit is tett, viszont róla sem feltétlenül egy bődületesen szar, teszetosza, bizonytalan műfajú filmet lehetne készíteni. Csak tehetséges ember kéne.

Egyébként meg a valódi művészek azért sem nyúlnak a témához, mert:
1. valószínűleg az épeszű magyar emberekhez hasonlóan rég kiábrándultak és viszolyognak a politikából/tól, és/vagy
2. tudják, hogy céltáblává válnának és a mai Magyarországon bezúzathatnák az elkészült művet a "média" morális pánikkeltésének köszönhetően.

Persze fontos lenne szerintem is, de egy olyan országban, ahol az egykori legendás művészből mára egy szennygyáros lett (gondolok itt pl. Jancsóra), túl sok jóra ne számítsunk.

előzmény: zéel (#17)

2013-05-13 08:48:12 zéel (?) #17

Nem az a nagy kérdés, hogy rosszak-e a színészek, hogy milyen a film képi világa stb. ennek a politikai pamfletnek.
A nagy kérdés az, hogy az elmúlt 25 év két legfontosabb eseményéről (rendszerváltás, 2006 ősze), miért egy outsidernek kellett filmet csinálni. Hol voltak (vannak) a mi nagy öregjeink, jeles filmművészeink? Pl. Ja...ja, inkább nem emlegetem.
Mindaz, ami ebben a filmben érdekes lehet, az nem filmesztétikai kérdés (mert nem is filmesztétáknak készült!), hanem politikai. Ez utóbbit viszont, helyesen, tiltja a jó ízlésünk és a szabályzatunk.

Egyébként, szerintem, az eddigi hsz.ok nyugodtan mehetnek a süllyesztőbe (az enyémmel együtt), mert nem a filmről szólnak. És még egyszer mondom, ami viszont a film kapcsán vita-téma lehetne, az nem ide való. Úgyhogy, részemről, be is fejeztem!

előzmény: Tenebra (#15)

2013-05-12 23:24:30 Eglaronion (1) #16

Valahol el kell kezdeni a KT tagságot is... :P

előzmény: hhgygy (#13)

2013-05-12 15:20:05 Tenebra (1) #15

"Sás Péter alakításában Gyurcsány Ferenc ugyanis egy fékezhetetlen bolond, aki úgy viselkedik, mintha fürdősó hatása alatt bármelyik percben hörcsögként elmajszolná Ujlaki Dénes bajszát. "

:D:D:D:D:D:D
Már csak ezért is meg fogom nézni ezt a filmet, hogy röhögjek rajta. Biztosra veszem, hogy hasonlóan vicces, mint mondjuk a Hídember. Tehát nem bosszantóan szar, hanem szórakoztatóan rossz.

előzmény: ChrisAdam (#14)

2013-05-12 13:35:11 ChrisAdam (1) #14
2013-05-12 13:31:41 hhgygy (1) #13

Dohányboltra pályáztál?
regisztrált 0 napja
tapasztalata 2 film (2 db Dézsy Zoltán-opus)
kompetenciája 1 film
súlya 27

előzmény: Kabos Béla (#11)

2013-05-12 11:30:54 desmond (1) #12

Átlátszó vagy... :DDD

előzmény: Kabos Béla (#11)

2013-05-12 10:15:42 Kabos Béla (5) #11

Annyi rosszat olvastam/hallottam erről a filmről, hogy megnéztem. Nos, szerintem semmivel sem rosszabb, mint bármelyik magyar film az elmúlt évekből, de a témaválasztása miatt zseniális!
Az alaphelyzet is jó, erős felütés a bírósági jelent, sok a humor a produkcióban, amelyen kétségkívül látszik, hogy alacsony volt a költségvetése, de ez engem nem zavart. Sokkal jobban zavart volna, ha mondjuk 250 milliót adtak volna rá.

2013-05-10 23:23:25 deviant (?) #10

38 millió? az derék! valószínűleg egy mobiltelefonnal nívosabb filmet lehet készíteni. persze a tehetséget nem lehet pénzen megvenni. :)

2013-05-10 19:27:17 nejmed (1) #9

A Magyar Filmalap elhatárolódott sajtóközleményben Dézsy Zoltánéktól. Vagy más forrásból is lehet filmre állami pénzt kapni?

előzmény: critixx (#6)

2013-05-10 18:51:11 Eglaronion (1) #8

A hónap kommentje.

előzmény: simijohnny (#7)

2013-05-10 16:55:03 simijohnny (?) #7

Pár év múlva Dézsy rendezhet egy másikat. A trafik szelleme, színes magyar sci-fi vígjáték. Orbán Viktor szerepében, Csányi Sándor.

2013-05-10 16:46:45 critixx (1) #6

38 millió forint volt a költségvetés, aminek egy része állami támogatásból ment. :/

előzmény: deviant (#4)

2013-05-10 16:45:20 JeszKar (?) #5

Mire gondolsz, nézőre, vagy támogatóra?
Ugye, egyiknél sem kell ecseteznem, hogy igen van és, hogy miért :)

előzmény: deviant (#4)

2013-05-10 15:33:25 deviant (?) #4

ezért valaki egyébként pénzt ad? :D

2013-05-10 15:19:53 simijohnny (?) #3

"mi lesz ez?!"

Magyar film.

2013-05-10 15:12:44 kiDDny (1) #2

A Gyurcsányt alakító... nem, nem akarom színésznek titulálni, azt ki kell érdemelni. Szóval az őt alakító fazont már láttam egy stand up showban, ahol olyan fájdalmasan rossz volt, hogy fizikailag sérültem attól, amit előadott. A trailert, mintha egy tizenéves készítette volna, aki éppen most ismerkedik a windows movie makerrel... anyám borogass, mi lesz ez?!

2013-05-07 00:23:55 Eglaronion (1) #1

Rég láttam ennyire fos előzetest, bármilyen kategóriában. Külön fáj, amikor ordítva káromkodni akar, de nem meri, nehogy áthallatsszon egy szomszédos helyiségbe. Csak sajnos előzetes alapján nem fair értékelni...