Invasion of the Body Snatchers (1956) ☆ 👁

A testrablók támadása

(Don Siegel)

amerikai horror, sci-fi, thriller

4,2
★★★★☆
147 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2021-09-13 13:18:19 critixx (4) #15

Szerintem ez azon ritka esetek egyike, amikor a remake jobb, mint az eredeti.

2021-09-13 09:42:22 Xuja (4) #14

Paranoid, sötét, feszült és kifejezetten intelligens sci-fi, nagyon tetszett a mögöttes filózófia és a felvetett kérdések. Annál is inkább, mert előzetesen egy B kategóriás, a horrorral parolázó filmet vártam (ami amúgy teljesül is, ennek ellenére ott van ez a plusz). Kicsit lassan indul mondjuk be, a színészek nem igazán emlékezetesek - kivéve persze Wynter külseje :D - illetve a befejezésbe is bele lehet kötni, de ez így is egy eég ütős élmény volt. Erős négyes, nem kizárt hogy lesz ez valamikor zseniális is :)

A logikai bukfenc: szerintem arra gondoltak, hogy amikor a végén a csaj "átváltozik", annak nincs igazán alapja, mert nem fejlődött ki egy gubó, ami átvenné a helyét és amire addig láttunk példákat a filmben - bár ez amúgy sem nagyon lett kifejtve, hogy mi lett a testekkel. de olyan sodrása volt, hogy nekem ez a plot hole a nézése közben fel se tűnt.

2018-10-14 20:06:06 acidphase (4) #13

én is örülnék ha valaki megválaszolná mi ez a logikai bukfenc amit írtatok többen is..

előzmény: tomside (#11)

2018-07-21 20:13:39 ipartelep (4) #12

Ebben a filmben szerepel minden idők egyik legszebb (szerintem) színésznője, Dana Wynter.
https://hu.pinterest.com/pin/449163762823863552
Már csak miatta is érdemes megnézni.

2016-10-25 23:13:20 tomside (5) #11

60 éves mestermű. Ugyan az utolsó percekkel elrontják, addig jóformán hibátlan. 60 éve ilyen mesteri, részletgazdag zenét és ilyen pörgős, feszes forgatókönyvet?! Szinte hihetetlen!

Többen is írtok valami mérhetetlen logikai bukfencről. Mi az? Nekem most nem tűnt fel. :(

2013-08-30 18:55:00 Hannibal Lecter (4) #10

Rendkívül nyomasztó film, méregerős, szinte lázálomszerű atmoszférával. A stúdióérdeknek persze engedni kellett, a befejezés végkicsengése így valóban optimista, de azért a kor mércéjével mérve meglehetősen merész alkotás ez (a derék kisvárosi amerikai polgárok mint élettelen zombik), Dana Wynter pedig - habár színészi eszköztára nem túlságosan széles - csak hab a tortán. Gyönyörű teremtés volt.

2010-12-05 13:51:52 ronin07 (?) #9

... vagyis az '56-os nem volt stúdiócucc. '78-ban viszont már az UA színeiben jött a terror. Nem is akármilyen, és ez a csoda náluk.

2010-12-05 13:48:47 ronin07 (?) #8

Egy stúdiófilm volt (akárcsak ez, persze), pár évvel a Hollywoodi Reneszánsz totális lecsengése után, és ahogy haladunk előre, úgy enged egyre kevesebbet a bürokrácia, mert kell a bevétel. Valaki jól dumált a pénzosztóknál, vagy nem tudom, de mainstream berkekben az ilyesmi mindig is rizikós.

előzmény: BonnyJohnny (#7)

2010-12-05 13:25:16 BonnyJohnny (4) #7

22 évvel később forgatták. Azért az sok. Meg, biztosan az is közrejátszott, hogy más módon akarták megközelíteni a témát, de túl sok helyen nem lehetett javítani rajta, csak a hangulatot lehetett sötétíteni.

előzmény: ronin07 (#6)

2010-12-05 13:00:53 ronin07 (?) #6

"A film utolsó perce szerintem produceri utasításra történt."

Pontosan ez történt. Meglehetősen érdekes, hogy a '78-as átirat sokkoló utószava és persze a teljesen sokkoló kétórás mű viszont átment a rostán.

2010-12-05 12:51:34 BonnyJohnny (4) #5

Nekem a keretes szerkezettel és az "elmesélt történet" felépítéssel semmi bajom nincs. De én a film utolsó percének az elején lekapcsolom a lejátszót. Hátborzongató, sötét és reménytelen végkifejlet. Azzal az igazi. A film utolsó perce szerintem produceri utasításra történt. A film másik negatívuma a tényleg nagyon komoly logikai bukfenc. De valahogy az is jól lett eladva. Szerintem ezen a filmen nagyon sokat dob a rendezés, ami egyébként a szerintem szenzációs, helyenként már Hitchcocki magasságokban. És nem emlékszem, hogy leülne az amúgy rövid film.

2010-01-18 15:33:53 ronin07 (?) #4

Az optimista befejezés tényleg nem klappol ehhez a hidegháború érabeli paranoia thrillerhez, 5 évtizeddel ezelőtt, nem számitva talán A nap, amikor a Föld megállt eredetijét, vastag feketeség boritotta a társadalmat, a politikát és az ezekre reflektáló műfajfilmeket. Siegel adaptációja jobb lehetett volna, ha a kerettörténetet a végén hamarabb zárják le, de igy is csak egy paraszthajszál választja el az ötöstől. Máskülönben nem éreztem szükségét a flashback-struktúrának, viszont ahogy bevezetik Dr. Bennell-t, majd utána azt ábrázolják, hogy eredetileg ő is milyen szkeptikusan fogadta rokonsága gyanakvását (és végül mennyire padlóra került ő maga is), ijesztően tükröt tart az ember bizalom elé, az elé, ami miatt úgy véli, ugyan, ő remekül él, vele vagy a környezetével semmi rossz nem történhet, és ez bizony komoly pozitivum. A barlangbéli finálé sokkoló. Nem volt szükség injekciós tűre vagy lövésre, elég volt a rendezőnek egy kiüresedett tekintet, és generálódik a frász, de ugyanez egyaránt elmondható a cselekmény elején látható feldúlt kisfiúról, csak más állapotban. Az útjára engedett főhős segélykiáltásai nemkülönben borzongatók, pláne, ha ez utóbbi kapcsán megjegyzem, hogyan nyugtázzák a vesszőfutását a gonosz gubóemberek: "Hadd menjen! Úgy sem hisznek neki."

2006-11-06 19:37:16 Olórin (5) #3

Spoiler
Szerintem a keret csak visszavesz a film erejéből, főleg az optimista végkicsengésnek köszönhetően. Nagyon nem illik ez a befejezés a film és a korszak egyaránt paranoid hangulatához. akkor lett volna kib*szottul ütős, ha a jó öreg lovecrafti hagyományoknak megfelelően tényleg teljesen megőrül, nem hisznek neki, és be is zárják valami elmeosztályra, miközben odakint a világban lassan eltűnnek az emberek...

2006-11-06 14:01:01 Dió (5) #2

A felvezetése messze ennek a legjobb, a befejezés messze a 78-asban a legerősebb, a horrorjelenetek pedig messze a 93-asban a leghátborzongatóbbak. Esküszöm, ha ezt a három filmet összegyúrnánk, egy 100%-os filmet kapnánk. Kár, hogy megvannak mindegyiknek a gyengeségei (56: dupla logikai bukfenc a végén, 78: leülősebb pillanatok, 93: enyhe TV-filmes beütés, laza kezdés), de még így is 85% mind3.
Igazán kiadhatnák mind3mat egyszerre egy díszdobis kiadásban.

Még csak annyi, hogy a keretes befejezés nélkül (ami szerintem zseniális, pedig rendszerint utálom a keretes szerkezeteket) sokkal kevésbé látnánk a főszereplő megőrülését. Vagyis a meggyőzését, ami elsőre megőrülésnek tűnik, de a keretes szerkezet végén már látjuk, hogy az előbbiről van szó. Enélkül feleennyire se látnánk.

2006-06-04 23:15:31 Olórin (5) #1

A film kereken 50 éves, és bár látszik rajta az idő, még mindig hatásos, és megvannak az igencsak hátborzongató pillanatai. Jól van felépítve a sztori, megvan a feszültség, a korszakra jellemző paranoia is teljesen átjön, és a színészek sem rosszak. Viszont felesleges a kerettörténet (a stúdió akarta, hogy reménytelibb befejezés legyen), és van egy baromi nagy logikai bukfenc a vége felé. Ettől függetlenül még mai szemmel is tökéletesen élvezhető.