Lat sau san taan (1992) ☆

Fegyverek istene
Hard-Boiled

(John Woo)

hongkongi akciófilm, dráma, thriller

3,9
★★★★☆
134 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-10-11 12:45:06 tomside (4) #14

Ez az egész John Woo-féle akcióhurrikán a nyolcvanas-kilencvenes évek határán megsüvegelendő. Amikor még nem volt CGI... fuhh, egészen egyedülálló fejezete a filmgyártásnak.

2017-02-06 20:56:20 Mario Brothers (5) #13

Na az talán még ennél is jobb! Mármint a drámai része biztos. :)

előzmény: dikalosz (#12)

2017-02-06 18:56:28 dikalosz (5) #12

Ajánom a Mester The Killer című filmjét is :)

előzmény: Mario Brothers (#11)

2017-02-05 07:39:25 Mario Brothers (5) #11

Nem szoktam akciófilmekre ilyet mondani, de ez gyönyörű! Olyan gondosan összerakott koreográfiája van és olyan élethűek a lövöldözések, hogy a mai CGI-os hulladékhalmazok lazán elbújhatnak mellette! John Woo az egyik, ha nem a legjobb akciófilmrendező, Chow Yun-Fat és Tony Leung pedig nagyon vagányak a szerepükben. Meg kéne néznem valahogy a Golyó a fejbe című filmet is, csak nem találom sehol!

2013-08-27 21:46:45 gomez1000 (2) #10

Ész nélkül lövöldöznek... ez aztán a művészet...

2013-02-08 23:51:46 Xuja (4) #9

Dramaturgilag A bérgyilkos és az Álarc mögött van, viszont az akciók valami kicseszett jók, még Woo-hoz képest is. Nagyon erős négyes, második megtekintésre valszeg megadom majd az ötöst.

2012-11-18 23:32:56 coles (4) #8

"Az számít, mid van, nem az, hogy szerezted"?

Mr. Woo őrmesterének ("sz.rok a jellemvonásaira!") önbíráskodása, aki a gyászzenét maga írja. Aztán Yuen (aki "egy pisztolytól Superman, kettőtől Isten") társra lel ("rémes páros" Tequila és Bon... Alan), s együtt hajtogatják:

[link]

Picit hamis (bár "felüdülés ennyi homály után") e felfordulás ("régimódi zsúr"), szóval nem is udvariaskodnék tovább. Egyébként is, "szavaknál többre lesz szükséged".

2011-10-14 18:35:12 Bruce94 (5) #7

John Woo-tól ez volt a 4. film amit láttam, de ezután rá kellet jönnöm, hogy a hongkongi akciófilmeit mihamarább pótolni kellene. A történet egyszerű, mint a bot, de itt nem is az a lényeg. Az akciójelenetek pompásak, az utolsó 30 perc mintha csak nekem készült volna. [Imádom a jó lövöldözésekkel teli filmeket], de a többi akciójelenet is szenzációs. . Az említett jelenetet én is túlzásnak tartom, de ez még elviselhető. Chow Yun-Fat és Tony Leung remekül alakítanak. Mást nem tudok mondani, Igazi adrenalinmozi és klasszikus.

10/10

2011-09-03 13:59:07 Tenebra (4) #6

Akciófilm a javából. A végén az a 20-30 perces konstans zúzás szerintem Woo életművének megkoronázása. Csak az az erőltetett babás jelenet nem kellett volna. Nem vicces, hanem szánalmas inkább. Ha kibaszott nagy héroszokat mutat be, ennyire ne deheroizálja már őket egy szar poén kedvéért, hogy lehugyozza és úgy oltja el a tüzet. Pfff.

2011-07-24 18:58:14 BonnyJohnny (4) #5

A kommerszebb hangnemet egyáltalán nem hoznám fel hátránynak, de a szokásos érzelmi és drámai oldal hiánya nálam akkor is a Killer és a Bullet in the Head mögé helyezi, és nálam ez is lecsúszott a zseniálisról.
Az egysnittes akciójelenetek viszont lélegzetelállítóak. De ahol vágás van, ott sincs probléma, fantasztikus az akciókoreográfia.
A Die Hard párhuzam valóban nem elvetélt ötlet, de a főgonosz itt nem egy Rickman, és bár Chow Yun-Fat vagy Tony Leung lehetne Willis, a karaktereik és a szövegeik azért nem McClane.

2010-02-19 13:08:45 k3pl3r (?) #4

Egy biztos, John Woo marhára tud akciójeleneteket rendezni, és baromi jó ötletei vannak. Már csak az egy-két perces korházi vágatlan jelenetért megérte megnézni. Az ötösön még gondolkozom.

2009-12-19 15:29:42 ronin07 (?) #3

Woo hongkongi mestertriászában (A bérgyilkos, Golyó a fejben, Fegyverek istene) vérbeli suspense, mikor a jófiú sarokba van szoritva, és fegyverhez kell jutnia, hogy likvidálja az ellent. Vajon sikerül-e neki és ha igen, hogyan? Eget verő kérdés ez a fenti darabokban, nála igy ölt testet a feszültségteremtés. Ugyanerre sajnos csak egy huszárosan vágott idézetet látunk a M:I-2. végén.

előzmény: Hannibal Lecter (#2)

2009-12-11 01:38:03 Hannibal Lecter (5) #2

Semmivel sem kevesebb attól a Fegyverek istene, hogy a rendező szándékosan a hollywoodi konvenciókhoz igazította sajátos tudástárát. Pörgős, kemény, ügyesen felépített akció-maratont kapunk, McTiernan Die Hardjának említését én sem hagyhatom ki (a film második fele egy az egyben a DH egylégterű feszültség-ökonómiájának egyéni ötletekkel dúsított áthallása), ugyanakkor Woo ezúttal is egyedi. A protagonisták bináris oppozíciója - ahogy A bérgyilkos esetében - itt is megindító, dramaturgiai csúcspontokat jelentő fejlődés eredményeként érkezik a hajlíthatatlan bajtársiasság, a maszkulin önszerveződés révébe. Talán egyetlen Woo filmben sem fogalmazódik meg olyan szarkasztikusan és erőteljesen a bűnüldöző szervek kritikája, mint itt ("Legközelebb egy rendőrőrs alatt rendezem be a szállásomat!" - mondja cinikusan főgonoszunk), és a szokásos erkölcsi mondanivaló mellett helyütt szikrázva csillan meg mesterünk élvezetes humora.
Aki esetleg tudja, hol lehetne egészében meghallgatni Chow Yun-Fat fantasztikus szaxofonrohamát, legyen szíves, küldjön nekem egy privát üzenetet.

2008-09-03 19:40:30 ronin07 (?) #1

Woo legkommerszebb hongkongi filmje ez, ami nem véletlen, hisz egy évvel később már Vandál Jankó főszereplésével lőtte az újvilági Tökéletes célpont-ot, ujjgyakorlatában pedig - nem indokolatlanul - a Die Hard és hasonszőrű nyolcvanas évekbeli popcorn action movie-k eszköztárát vette kölcsön. A tökös zsaruk, kemény bűnözők, rekordhosszúságú lövöldözés meglétéből, valamint az intim helyszínek levonásából keletkező atmoszférában szerencsénkre még jutott hely a szimbolikának. Tipikusan ilyen például a távozó rendező utáni űrt jelképező nép, akiket játékosan megmentésre szánt (!) csecsemők képében vitt vászonra a vérontómester vagy a vívódó rendező, akinek honvágytól gyötört felére az eltökélt Tequilában, míg a távozni vágyó felére a végül az Antakrtiszra hajózó Alanben ismerhetünk rá.