Anna Karenina (2012) ☆ 👁

(Joe Wright)

angol dráma, szerelmi történet

3,2
★★★☆☆
261 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-04-02 23:12:38 Maminti (2) #35

Ha ma màr belejöttem az Anna Kareninàkba, hàt ez a legkínosabb mind közül.Vronszkij egy pojàca, K.K. mint Anna meg gyalàzat. Egy bàvatag f@pina , semmi élet, semmi telivérség- ès nem a külsejéről beszélek.Az,hogy a félig elnyílt szàjú ajakbiggyesztés az egyetlen színészi eszköz, amit képes megmutatni, az meg érthetetlen szàmomra. Kàpràzatos kosztümök és làtvàny-ez a színhàz a színházban is egy jó ötlet-, de ez parasztvakítàs, Anna meggyalàzàsa, akkor is,ha filmre vinni ezt a sztorit-meg Tolsztojt úgy àltalàban- nem könnyű.

2015-04-15 15:58:07 angel (?) #34

Világ szégyene! A huszon-vége Keira Knightley mint Anna! Jáááj. hogy adhatták ennek az angol ropinak a világirodalom legcsodálatosabb női szerepét! Semmi köze ahhoz a nőhöz, ami Anna Karenina a könyvben és lehetett a valóságban. Nincs semmi távolabbi, mint egy angol 21. századi színészlány és egy 19. századi, kelet-európai nemes asszony, aki ráadásul kb 30 feletti. :D Nevetőgörcs, sírógörcs- elmondhatatlan! Gondolom ,annyi igaz lehet, hogy Keira elolvasta a könyvet és megpróbált valami kelet-európai akcentust erőltetni. Tiszteletreméltó , hogy ennyire szeretik az angolok az orosz kultúrát, de ez a szerep nem volt neki teremtve, hogy finoman fejezzem mki magam! :D :D

2014-12-05 15:24:15 csabaga (?) #33

Én sem tudok mit kezdeni vele.Van egy mérges arckifejezése és azt variálja.
Komoly kritika a szakmának,hogy ő a kosztümös filmek "nagy színésznője" jelenleg.

előzmény: ChrisAdam (#32)

2014-12-04 19:42:04 ChrisAdam (3) #32

Gondolkodom ezen a filmen, hogy most jó volt-e vagy mi. Le tudott nyűgözni hatásos, ötletes megoldásaival. Ez a színházas forma nagyon ott van - egyedi. A látvány és a díszletek, szintén egyedülállóak. Az operatőr munkája is dicséretre méltó, technikai részről kifogástalan a film, sőt kimagasló is - ami azért nálam sokban befolyásolja a filmélményt.
Ami még jó volt - Jude Law, Matthew Macfadyen, Alicia Vikander. És a rendezés sem volt rossz.
Ami szörnyű és borzalmas volt - Keira. Hát sosem tudok mit kezdeni ezzel a nővel... De egyszerűen szörnyű, ahogy színészkedik, fintorog, áá...
Lehet azért is tetszett (?), mert nem ismertem előtte a történetet, ami amúgy zseniális történet, elképesztő dolgokat mondd. El is akarom olvasni.
Jó ez. De elsősorban a történet miatt, szóval lehet egy olvasás után már kevésbé fog tetszeni.

2014-03-31 23:25:06 flake (3) #31

Nekem meg túl művészieskedő, pozőr cucc. Ha lenne egy tumorom... ;)

előzmény: Marla Singer (#30)

2014-03-31 22:42:21 Marla Singer (3) #30

Nekem ez túl művészi volt.

2013-06-17 14:56:39 Szaracén (5) #29

Az oly sokszor színre és filmre vitt, lassan elavult orosz love story-t Joe Wright egészen különlegesen dolgozta fel. A történet nem változik, de a kameramozgások, díszletek, vágások olyan egyedi fényt adnak a filmnek, hogy a lassan 140 éves regény ismét frissnek és erősnek tűnik. Már csak az operatőri munkáért is érdemes megnézni. :)

2013-05-06 11:42:10 project640 (4) #28

Tetszett, ez a színházi ötletelés nagyon eredeti, és nagyon jól sikerült ezt átadni. A film után mentem elmentem volna színházba :-), nagyon jó volt, komolyan. Viszont Anna alakítása nekem sem tetszett, nem jött át a szenvedése a szerelem súlya alatt, pedig ez egy lényeges rész lett volna, a többiek alakításával semmi gond nem volt. Alapvetően egy jó, eredeti helyszínen játszódó, klasszikus történetet bemutató film.
A kisvasútas részek különösen tetszettek, és a színek, ruhák kavalkádka ugyancsak gyönyörű volt.

2013-04-21 12:07:25 nejmed (3) #27

Egynek elment. Néha elvitte a hátán a filmet ez a színházi sürgés-forgás, de pont a filmszerűség veszett el. Azt meg, hogy ha már felvállalta az elején ezt az egymásba átfolyó Anna Karenina-trip-et, akkor végig ezt kellett volna használnia. A történetet szépen fel volt mondva, miközben a film maga szétesett.

2013-04-13 10:01:26 berto (4) #26

Különleges filmélmény ez a sokadik Tolsztoj-adaptáció. Joe Wright, a rendező és Tom Stoppard, a forgatókönyv író színházi előadásként vitte filmre a művet, olyan soha nem látott elemekkel fűszerezve az „előadást”, amelyek nagyon sokáig emlékezetesek maradnak. Néhány példa: Alekszej Karenin irodája, keringő a bálon, szerelmi jelenetek, stb. A koncepció nyilvánvalóan az volt, hogy ez az átdolgozás erősen különbözzön az összes többitől és ezt remekül sikerült teljesíteni. Káprázatos jelmezekben és díszletek között gördül a cselekmény, egyszeri megnézésre nem is lehet az összes bravúrt észlelni. Az operatőr, Seamus McGarvey képsorai közül sok festmény formájában, zsánerképként, vagy portréként akármelyik neves múzeumban kiállítható lehetne. A kísérőzene, Dario Marianelli munkája remekül illik a stilizáltan teátrális cselekményhez. Keira Knightley minden gebesége mellett a jelenetek többségében gyönyörű. Jude Law alakítása a szokott módon parádés, Aaron Johnson pedig Vronszkij szerepében érthetővé teszi, hogy mi csábított egy addig hűséges asszonyt a korban főbenjáró bűnre, a házasságtörésre. Az alkotás joggal pályázhat a 2013-as év legérdekesebb bemutatójának címére. (9/10)

2013-03-21 07:21:02 sszilvi (3) #25

Ahhoz képest, mennyi rosszat hallottam róla, nem volt ez olyan szörnyű. Kövezzetek meg, de Keira Annájával sem volt sok bajom (legalábbis semmivel sem több, mint Sophie Marceauéval anno). Hogy most ki mennyire vékony... Nem lehet minden kor és minden nemzet szépségideáljához igazodni, és azt sem hiszem, hogy ez annyira lényeges volna. Jude Law meg pl. kifejezetten jól hozta Karenint.

A kosztümök csodálatosak, nekem a színházas megoldás is tetszett, viszont még ezekkel együtt sem tudom azt mondani, hogy jó film. Oké, elmegy. Mi hiányzott belőle? Az, ami (számomra) minden nagy író nagy regényének megfilmesítéséből...

2013-03-19 17:55:02 Glasseye (3) #24

Nagyon lassan, nyögvenyelősen indul be, aztána közepén elkapja a fonalat, viszont a vége értékelhetetlen lett! Ezt a filmet csak megrögzőtt Tolsztoj rangóknak, vagy azoknak javaslom akik elolvasták a könyvet, mert énse olvastam el és már az első 10 percben elvesztema s ok orosz név között.. Nem beszélve arról h. ugyan olyan ruhában jártak, meg egyforma szakállúak, bajszúak voltak a férfi szereplők..

Egyébként a végén miért is lett öngyilkos Anna Karenina?

2013-02-17 19:33:20 miraculum (4) #23

Nagyon jól megcsinált film, a rendezés kiemelkedő, a színészi játék is rendben van. Sajnos azonban az alapanyag, a történet számomra érdektelen, nemigen foglalkoztatott a főszereplő sorsa. Ennek ellenére nem tudok 4-esnél rosszabbat adni a filmre, annyira nagy szívvel, kreativitással és tehetséggel lett elkészítve.

2013-02-17 10:52:04 Ubul (3) #22

nem vagyok odáig az ilyen filmekért, de azért egy gyenge közepest a kivitelezésért megérdemel. Amúgy a vége fele bealudtam, ez talán mindent elmond :D nem szokásom filmeken elaludni, akár milyen szar :D

2013-02-10 21:45:15 flake (3) #21

Elkezdtem nézni, de annak ellenére, hogy Joe Wright minden filmjét szeretem, ez borzalmas, ezért 10 perc után feladtam, de nem szeretném "lenézhetetlenezni", ezért egyszer adok még neki egy esélyt.

2013-01-29 13:33:07 Bubu (4) #20

Nekem tetszett a film. Ha leforgatják a történetet "simán", csak beáll a sorba a többi adaptáció mögé.
Viszont az ötlet, hogy úgy forgatják, mint egy színdarabot, feldobta és lendületet adott a filmnek.
Könyvben ez egy nagyon szövevényes történet, ez igaz, de bizonyos könyveket szó szerint nem adhatnak vissza filmen, abból egy sorozatot is össze lehetne hozni...(Mint pl a Büszkeség és balítélet) Így viszont nem éreztem elnyújtottnak a játékidőt, és a lényeg sem veszett el. Tetszett, hogy bizonyos dolgokat nem szájbarágósan mutattak, hanem jelképes dolgokkal érzékeltettek. Ehhez sokat segített a zenéje, ami gyönyörű és jellegzetes; és a kidolgozott képi világ.
Keira Knightley annyira nem volt rossz, mint amennyire féltem tőle, de hasra sem estem azért az alakításától. Aaron Taylor-Johnsont nem láttam semmiben még, de Keirához illett, és nem volt vele bajom. Alicia Vikander és Domhnall Gleeson párosa klasszisokkal jobb volt, ők nagyon tetszettek. Ha két hasonló kaliberű színész lett volna a főszereplő, semmi gondom nem lett volna a filmmel.

2013-01-29 00:29:41 cinemagi (3) #19

na most már nézd meg tényleg, egyre inkább érdekel a véleményed. mert szerintem ez a film NEM szar. Keira ellenére sem.

előzmény: tomside (#18)

2013-01-26 22:08:29 tomside (?) #18

Egyelőre csak mások vélemény meg benyomás alapján. Elsősorban az alapján, hogy egy volt gimis diákom most szlavisztikát hallgat, gyakorlatilag szerelmes Annába, de még ő is fikázta. A mondatom mint kritika egyelőre invalid, igazad van. Azt hiszem, az egyre inkább beigazolódni tűnő csalódottság okán írtam. :(

előzmény: cinemagi (#17)

2013-01-26 21:52:15 cinemagi (3) #17

tomside, amíg nem láttad, nem értem, mire fel írod ezt. és szerintem Tom Stoppard elég jól megkurtította, aki olvasta könyvben, megállapíthatja.

2013-01-26 16:07:00 csabaga (?) #16

Ez igaz.
K.Knightley-t szerintem valamiféle A.Hepburn utódnak próbálják erőltetni,csak hát a hasonló alkat és a hosszú nyak nem helyettesíti a tehetség hiányát.
Ráadásul a nagynevű előddel ellentétben kisugárzása sincsen.

előzmény: BonnyJohnny (#15)

2013-01-25 19:57:21 BonnyJohnny (2) #15

Azért az a kislány igen sok mindenkit lejátszott volna a Vágy és vezeklésbeli alakításával...

előzmény: csabaga (#14)

2013-01-25 16:51:39 csabaga (?) #14

Én sem értem,ezt a színésznőt miért erőltetik ennyire?Nincsen más?
Az alkata mellékes,az még be is jönne nálam,hiszen kedvelem a vékony barnákat,de nem tud játszani.

A legjobb példa a Vágy és vezeklés,ahol még egy kislány is simán lejátszotta.

előzmény: cinemagi (#9)

2013-01-25 11:53:15 tomside (?) #13

Éreztem, hogy el fogják szabni úgy, ahogy van. Kíváncsi vagyok, lesz-e bármi értékelhető benne a kosztümökön kívül. :(

2013-01-25 10:18:54 Daemiaen (2) #12

Joe Wright legtöbb filmjében olyan lelkesen bánik a kamerával és az egyedi látásmódjával, hogy az alapanyagra már nem is marad idő. Az Anna Karenina is olyan gazdag, szövevényes és imádnivaló regény, amelyet még Tom Stoppard sem tud vonzóan megkurtítani, Wright "kamerát a színpadra"-rendezése pedig egyáltalán nem teszi átélhetővé és egységessé a filmet. Nagy kár érte, mert amúgy pazar kiállítású darab.

2013-01-25 01:49:05 cinemagi (3) #11

(de azt hangsúlyoznám, Keirával a gond nem a gebesége, szerintem a nőiesség és az érettség (ami Anna lenne) mutatója nem a testi idomokban mutatkozik meg)

2013-01-25 01:27:39 cinemagi (3) #10

még egy hozzáfűzni való: aki engem talán Keiránal is jobban zavart, az a Betsyt játszó kora orosz playmate és partykirálynő volt. végig azon gondolkoztam, ha őt mutatták, Tolszotj vajon melyik oldalon írt a szilikon szájról.

2013-01-25 01:21:16 cinemagi (3) #9

most láttam a filmet. sokkal rosszabbra számítottam. ugyanis magam sem örültem Keira Knightley főszerepléséhez. Vannak filmben, amikben szerintem jó - epizód szerep az Igazából szerelemben, stb. A kelet-európai jelző nekem túl erőltetett, ráadásul AnnaK orosz, ami azért valljuk be, totál más.
De Keira nem játszik jól. Annyira teátrális, erőltetett, mint minden igazi szerepében. A Dangerous Methodot például végig sem bírtam nézni, úgy idegesített. Ebben a filmben is ilyen volt, de legalább kibírtam ülve. Azért sajnáltam nagyon.
Viszont tetszett a helyszín-látvány megoldása. És tetszett jóformán minden egyes szereplő. Vronszkij az én fejemben más, elsősorban külsőleg, de talán Keirához kellett választani. Egyébként az a baj, hogy míg pl a Kittyt játszó NAGYON tehetséges lányzó, kémiát teremt mindenkivel, akivel színen van, Keirának ez nem megy, még Vronszkijjal sem, akivel szerelmest játszanak..
Amerikaias Anna Karenina volt, sok amerikai megoldással, de örülök, hogy láttam.

2013-01-24 13:31:41 flake (3) #8

Ne már, hogy ilyen rossz lett! Eddig minden filmjét imádtam a rendezőnek :(

2013-01-18 12:20:17 critixx (?) #7

Jeles András fiacskája is csinált Dosztojevszkijből rövidfilmet (vagy mondjuk inkább azt, hogy próbálkozott).

előzmény: nejmed (#5)

2013-01-05 00:03:24 robynballantyne (3) #6

Knightley széparcú teremtés (női szemmel nézve), de ezt leszámítva felőlem elsüllyedhet a feledés ingoványos mocsarába, mert színésznőként nem több egy felfújt lufinál. Ezt a szerepet is csak azért kapta meg, mert (sajnos) ő Wright uraság ügyeletes múzsája. Az, hogy mennyire nem illik hozzá a kelet-európai nagyasszony ’szerepkör”, a Dangerous Method esetében már kiderült, maradjon inkább Austen-hősnőnek, ott még elmegy vodkával.

A másik mákvirág, akivel nem vagyok kibékülve, az AaronTaylor-Johnson, mint Vronszkij. A könyvet olvasva ő egy markáns, férfias jelenség volt számomra, nem pedig egy ilyen nyikhaj mitugrász legényke :/

2013-01-04 23:20:03 nejmed (3) #5

Jó Dosztojevszkij adaptációja volt Alexandr Petrovnak is. Egy nevetséges ember álma Tolsztoj viszont tényleg megfilmesíthetetlen, de csak amiatt mert olvashatatlan is, pedig van állóképességem az olvasáshoz. :P

előzmény: critixx (#4)

2013-01-04 19:39:42 critixx (?) #4

Tolsztoj és Dosztojevszkij szerintem megfilmesíthetetlenek (és nem a cselekmény miatt). Utóbbit azért Bresonnak és Kuroszavának sikerült valamennyire megragadniuk, de ők Bresson és Kuroszava voltak.

előzmény: angel (#3)

2013-01-04 19:23:05 angel (?) #3

Ezt itt muszáj megosztanom. Ez egy korábbi Facebook-bejegyzésem, Angliából:

Az jár a fejemben: hogy Angliában mindenhol Keira Knightley-t ünneplik és a buszokról ő mosolyog Anna Karenina szerepében. Engem pedig kiráz tőle a hideg. Nála keresve sem találhattak volna alkalmatlanabbat erre a tragikus, valódi kelet-európai szerepre! Egy igazi, kilúgozott nyugat-európai lányka -aki valószínűleg szerette olvasni a regényt (bizonyára ezt a lapinterjúkban elszepegi), de a világon semmi joga nincs rá, hogy el is játssza a világirodalom egyik legcsodálatosabb szereplőjét. Hogy miért:
1. Anna Karenina túl van a 30-on; s mint a tájékozottabbak tudják, Keira messziről sincs még annyi;
2. Anna Karenina egy 19. századi orosz asszony, akinek minden bizonnyal volt "teste", alakja és nem egy pálcikához hasonlított;

ha ez viszont csak a külsőségekről szólna. De nem:

mert a kelet-európaiságot egy angol csaj nem tudja csak úgy eljátszani. Ahhoz túlságosan angol, ahhoz túlságosan elcsépelt már az arca és unalmas. Hiába erőlködik orosz akcentussal beszélni az angolt, akkor se tud elérni vele semmit. Summa summárum, ideglelést kapok, ha csak arra gondolok, hogy ez a leány el meri képzelni magáról, hogy ő Anna Karenina! Mert Sophie Marceau, ő igen, ő még valahogy közelebb állhatott ahhoz a nőhöz, akiről Tolsztoj formálta a hősnőt. Szegény Tolsztoj, valószínűleg nevetőgörcsöt kapna, ha meglátná ezt a lányt abban a tragikus szerepben.

Még tudnám folytatni a mérgelődést- de mit tegyek. A filmiparban valakit fölkapnak és minden szerepet odaadnak neki.

2013-01-04 19:19:46 critixx (?) #2

Nem csak téged. Bár engem önmagában kiráz a hideg attól a nőtől. (Mondjuk inkább úgy, lánytól. A nő az a lény, aki mellekkel és fenékkel rendelkezik.)

előzmény: angel (#1)

2013-01-04 19:14:45 angel (?) #1

A hideg kiráz, ha Knightley-ra mint Anna Kareninára gondolok!