End of Watch (2012) ☆ 👁

Az utolsó műszak

(David Ayer)

amerikai dráma, krimi, thriller

4,0
★★★★☆
634 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-04-14 06:32:01 biri (3) #78

Engem sem tudott megfogni, a sok túlzás (karakterek, akciók, történet) miatt pedig a befejezés sem tudott ütni.

előzmény: Umberto (#21)

2018-01-14 13:48:53 peterhappy (4) #77

Szerintem mind a kézi kamerázás, mind a lövöldözés napján jelenet hozzáadott a filmhez. Ahogy lentebb mondtátok, kicsit tényleg "best of cops" jellege volt néha, de ha Brian is meghal, megadtam volna rá az ötöst.

Angolul, angol felirattal kezdtem el nézni, 15 perc után ki akartam kapcsolni, szerencsére felülkerekedtem a makacsságomon és magyar felirattal folytattam, megérte.

2014-02-01 11:58:35 andalgogalagonya (3) #76

kézi kamerát miért kell erőltetni?

2013-12-05 19:15:10 Dynast Grausherra (5) #75

Nem vagyok teljesen elégedett a filmmel, de nagyon jó volt látni két hétköznapi embert, hétköznapi (leszámítva a befejezést) körülmények között. Szeretem a zsarufilmeket, de általában a hős mindig egy valamilyen módon csodabogárnak számító alak, és a filmek során a mindennapi munka aránylag kis szeletet kap, mindig egy nagyobb, komolyabb bonyodalmat okozó ügy kerül előtérbe. Lényegében itt is egy komolyabb veszélyforrás van, de a hangsúly a napi rutinon van, és ez nagyon tetszett.
Egy dolog nem tetszett, ami viszont a film lényege: a kézi kamerás megoldás. Fejfájásom lett tőle. De ez nem változtat azon, hogy Az utolsó műszak egy nagyon szép tiszteletadás a közrendőrök felé.

2013-05-21 07:13:36 bajszom4 (1) #74

Természetes, hogy nem feltétlenül értesz velem egyet, jeleztem is, hogy borzasztó szubjektív okok miatt adtam rá egyest, ami nem is kezeli helyén a filmet, hiszen kizárólag a főhősök jelleme indukálta - ez tulajdonképpen sokkal inkább az én bajom, mint a filmé. Azzal viszont én nem tudok egyetérteni, hogy a film javára válna a klisés akcióhősködés, mert így az átlag sztivönszegál-film is egy átgondolt dokumentarista dráma jegyeit viseli magán, hisz ugyanígy, horzsolás nélkül puffantja le a képzetlen rosszfiúkat. Kettő: rendben, ő egy ilyen keménykedő, péniszvillogtató, pattogó zsaru, de akkor ne állítsuk ennek az ellenkezőjét... -tudom, nem te tetted, de én ezen "háborodtam fel".

2013-05-19 17:58:27 BonnyJohnny (5) #73

Nem feltétlenül értek veled egyet.
Az első észrevételedre jegyzem meg, hogy annyira azért nem lazák, mikor visszalőnek, szakszerűen csinálják amit kell. Az, hogy lazán leszedik őket, pedig azért van, mert a rendőrök képzett lövészek, a bűnözők többsége pedig nem. Ez igazából a legtöbb hollywoodi filmből nem derül ki. Pár igényesebb alkotás viszont figyel erre a kevésbé közismert dologra.
A második meg azért nem tűnik nonszensznek, mert ez egy kemény környék. Ott másmilyen eszközökre és hozzáállásra van szükség. Maga a jelent még így is keménykedőnek tűnik, ez viszont a rendőr karakteréből fakad, mivel ő egy "péniszvillogtató" kemény zsaru.

előzmény: bajszom4 (#72)

2013-05-19 17:54:01 bajszom4 (1) #72

"Két olyan kiváló, szerethető emberi karakterrel dolgozik, akikre joggal építették a filmet. Nem péniszvillogtató akcióhősök ők"
Ez valami vicc? Az első pár jelenet alapján nekem ennek épp a fordítottja tűnik igaznak... valahogy így: nem kiváló, szerethető emberi karakterekkel van dolgunk,sokkal inkább péniszvillogtató (és közben idétlenül jópofizó) akcióhősök ők. Már rögtön az első jelenet teljesen valószerűtlen, amikor tüzet nyitnak rájuk az autóból, mire nyugodtan kiszállnak a sajátjukból, s amolyan csáknoriszosan, gond nélkül szétlövik a "rosszakat". Utána a "becsületbeli" bunyó a fekete óriással már szóra sem érdemes. Béna volt, na. Szerintem. Ez az egész csak úgy tűnne számomra elfogadhatónak, ha valamiféle paródiája lenne a különféle ismeretterjesztő csatornákon futó rendőrös valóságshowknak. De a műfaji megjelölés szerint ez dráma. pff.

előzmény: Tenebra (#64)

2013-05-19 17:39:59 bajszom4 (1) #71

nézhetetlent kapott ugyan, de ettől még lehet, hogy nem rossz film. Csak egyszerűen annyira irritált a két antipatikus, sutyerák főhős, hogy az a tíz perc is sok volt belőlük, amit láttam.

2013-04-24 16:55:16 pyrooo1 (4) #70

Sablonosak. De tudod miért? Mert az életben is azok. Egyszerű, 11-12 évesem bandaéletbe beleszagolt srácok, akik meg akarják mutatni, hogy ki a jani (nem sokuk éli meg a 20 éves kort). Mindegyik ilyen. Ne várj tőlük magasröptű gondolatokat és összetett személyiségeket. Már azért bummafejbe jár, ha a tetkós fejükre csúnyűn nézel, vagy nem térsz ki előlük.

De Gyllenhall-al való befejzés tényleg pfúj kategória.

előzmény: Tenebra (#64)

2013-03-24 16:01:31 flake (5) #69

Mikor csapdaba csaltak oket a hazban es egy golyo sem talalta el oket (legalabbis nem halalos sebet ejtve) mikozben 3-4 geppisztollyal lottek rajuk az emeletrol

Ezzel ugye nem azt akarod mondani, hogy

ott megkellet volna halniuk?

:)

előzmény: Gruden Gergo (#68)

2013-03-24 12:53:34 Gruden Gergo (3) #68

Meg kell mondanom, hogy en azert nem voltam oda ezert a filmert...
Nem volt rossz, de azert kicsit unalmasnak talaltam.
ahol meg lett volna egy kis akcio ott meg annyira eltuloztak, hogy az mar inkabb nevetseges mint elvezheto
Mikor csapdaba csaltak oket a hazban es egy golyo sem talalta el oket (legalabbis nem halalos sebet ejtve) mikozben 3-4 geppisztollyal lottek rajuk az emeletrol
ezt inkabb egy vicc-nek fogom fel, mint akciojelenetnek
nallam egy eros kozepes

2013-03-24 11:05:12 Tenebra (4) #67

Lehet, akkor már rég átlőttek volna engem is. :D

Én is elhiszem, hogy a rendező ezt tapasztalta. És valóban vannak ilyen csökött agyú, satuegyszerű, gonosz emberek, sajnos ilyenekkel is találkoztam már. Mégis azt mondom, hogy a tipikus rendőrfilmek tipikus bűnözői voltak ezek. De akkor lehet, azért, mert tényleg ilyenek. Meg itt most valóban nem a bűnözők lelki világának feltárásán volt a hangsúly, szóval ez elnézhető végülis.

előzmény: flake (#65)

2013-03-24 10:29:32 tomside (4) #66

Ez kurva jó volt, tesó, vágod?! ;)

2013-03-19 19:34:53 flake (5) #65

A bűnözők sablonosak? Hát lehet. Én nem tudhatom, ahogy te sem, ha csak nem nyomtál le pár évet a los angelesi gettóban. :)

Ha jól tudom, David Ayer igen. Én hiszek neki :)

előzmény: Tenebra (#64)

2013-03-17 00:08:57 Tenebra (4) #64

Csak néhány hülyeség miatt csúszik le a zseniálisról. De amúgy nagyon ott van ez a valóban a The Sheildhez hasonlító zsarudráma.

Két olyan kiváló, szerethető emberi karakterrel dolgozik, akikre joggal építették a filmet. Nem péniszvillogtató akcióhősök ők, habár nem is Vic Mackey-szerű antihősök. Egyszerű járőrök, akik "teszik a dolguk", meg még kicsit azért keménynek is érzik magukat emiatt. :D Esendők, nem mindenben viselkednek patyolatzsaruként, sőt. Van hibájuk bőven, de a rendért harcolnak. Szép sztori. Ez az, amit talán itt Magyarországon nem lehetne megcsinálni, mert itt kritikán aluli a rendőrség megítélése (talán ezért sem működött a Tűzvonalban c. sorozat). Holott szerintem többségében itthon is ilyen rendőrök járják az utakat, csak hát itt szeretik felfújni a korrupciós, meg egyéb szutykos ügyeket és a magyar még inkább szeret általánosítani. :D
Odaát viszotn a drogkartellek és low-life, de közel sem kispályás bűnözők elleni harc egy szent háború. Tulajdonképpen a The Shield kérdése is ez: vajon meg kell-e hunyászkodnia az állmnak, a rendőrségnek azokkal szemben, akik leszarnak mindent, áthágnak mindent? Nem-e Vic Mackey-nek van igaza? Pont ezért lehet ilyen filmeket is készíteni, mint az End of Watch, mivel odaát valóban harcolnak a bűnözők ellen.

Persze itt közel sem olyan többrétegű a dolog mint az emlegetett sorozatban. Itt nincsenek olyan "gengszterek", mint a Shield főhőse. :D Ezek tényleg "jófiúk" amúgy, csak emberek, nem félistenek.

Egyébként elcsépelt vagy sem, a stílus nekem nagyon tetszett. Szeretem ezt a fajta híradós, félamatőr imitációt. Az említett Shield is ilyen (szerintem rajongója lehet a rendező :D - hozzáteszem: nagyon helyes, hogy ha ez így van), az meg már 11 éves sorozat. De szeritnem jól működött itt. Pont ettől vált olyan közvetlenné, szubjektívvé az élmény. Az "FPS" nézetű képek pedig csak szimplán nagyon faszák.

A negatívum pont ebből fakad. A film végig realista próbál maradni, ám néha a bevetéseknél feláldozza ezt a szenzáció és a fikció kedvéért. Pl. az utolsó tűzharcok. Na, azoknál erősen elvetették a sujkot. Persze nem kétlem, hogy a valóságban is vannak ilyen összecsapások, de azok a jelenetek már erősen dramatizáltak. Holott a film egésze epizodikus, dedramatizált. Az meg, hogy Jake Gyllenhall karaktere túlélte, egyenesen nevetséges.

Viszont ez csak 1-2 pont. Így nagyon erős négyes, igazából 8.5/10.

szerk.: Ja, meg igen, kifelejtettem: a bűnözők rendkívül sablonosak szerintem is. :D Ez is egyfajta áldozat a fikció oltárán a drámának... Kár.

2013-03-16 18:33:27 flake (5) #63

Nem, nem csak ezért. De nálam az a jelenet nem okozott katarzist :)

előzmény: PhilipMorris (#62)

2013-03-16 14:13:33 PhilipMorris (?) #62

Most ne már. :)
Szerinted csak azért van a végén az a felvétel, hogy megmutassa a szörny egy földönkívüli? Ráadásul ilyen homályosan . Tök egyértelmű hogy csak a katarzist akarták elérni, ilyen erőltetett hatásvadászattal .

előzmény: flake (#61)

2013-03-16 11:44:34 flake (5) #61

Nekem sem :)

előzmény: BonnyJohnny (#60)

2013-03-16 11:44:11 BonnyJohnny (5) #60

Ez igaz. :)

(Mondjuk, mikor először néztem nem tűnt fel.)

előzmény: flake (#58)

2013-03-16 11:44:10 flake (5) #59
2013-03-16 11:40:45 flake (5) #58

Na igen, de ott abban a bizonyos utolsó jelenetben látható, ahogy valami becsapódik a háttérben a tengerbe :)

előzmény: BonnyJohnny (#57)

2013-03-16 11:38:22 BonnyJohnny (5) #57

Te is hozzátetted, hogy itt pláne. Szóval ott azért egy kicsit talán mégis...

előzmény: flake (#56)

2013-03-16 11:20:53 flake (5) #56

A Cloverfieldben erőltetett volt és hatásvadász. Itt nem.

A Cloverfieldben sem volt hatásvadász! Itt meg pláne!

2013-03-16 09:41:17 BonnyJohnny (5) #55

A Cloverfieldben erőltetett volt és hatásvadász. Itt nem.
Még te is elismerted, hogy tűrhetőbb itt. Na innen már nem sok kell, hogy valakinek ez elnyerje a tetszését, miközben a Cloverfieldben látott verzió nem.

A kamerarángás meg szerintem nem volt túlerőltetve. Mindig csak annyira, amennyire az adott kamera amúgyis rázkódik. A kapkodó kamerarángások és vágások egy-egy rosszabb Bourne epigon filmben, vagy egy kamerás horrorban szerintem sokkal rosszabbak.

előzmény: PhilipMorris (#54)

2013-03-16 01:34:48 PhilipMorris (?) #54

Ez a zárás csak szerintem lopta a Cloverfield végét? Ugyanígy ott is kiszedtek minket a történetből és betettek egy kis videót ami még a szerelem alatt lett felvéve,hogy ezzel majd aztán katarzist csinálnak. Mondjuk szerintem ez elb*aszott erőltetett és giccses volt a Cloverfieldben is. Itt már tűrhetőbb volt de még mindig jobb lett volna ha kivágják , jól mondta ChrisAdam. Egyébként ha egy picit sötétebb a befejezés és nincs kamerarángatás feleslegesen például a párbeszédeknél sokkal jobb lehetett volna. Meg a forgatókönyvre is ráférne egy kis igazítás .
De összességében egész jó kis film.

2013-03-15 23:52:09 Xuja (3) #53

Pontosan. Az első felének igazából semmi köze a fő eseményekhez, csak olyan felvezetésképpen bemutatásra kerül a karakterek és munkájuk, ezt valahogy másképp kellett volna megoldani.

előzmény: carmine (#52)

2013-03-15 22:54:57 carmine (3) #52

Kicsit olyan érzésem van, mintha az utolsó negyed óra lett volna meg először és ahhoz akartak valamit még mellérakni, hogy meglegyen a hossza. De csak ötletek sorozata jutott az eszükbe és ezért nem egy összefüggő filmet csináltak, hanem epizodikus felvezetést a finálénak. És nekem pont ez a szaggatott ritmusosság nem jött be annyira. Előjött egy téma és hirtelen vége is lett. Mintha egy Cops-best of lenne, csak jobb rendezéssel.
Mert a rendezés alapvetően jó, a színészek is jók, a képek is jók. Csak nekem nem áll össze egy filmmé.

2013-02-25 19:01:40 Gasz András (4) #51

Az utolsó műszak:

Nagyon jó zenei világ jellemző, szépen válogatták össze a számokat a jelenetek alá. 2012 Drive-ja szinte e téren. Jake Gyllenhaal is egész jól alakított megint és a történet is megható de főleg a vége felé tartalmaz kliséket és sok kérdést hogy miért ilyen lassúak pl a rendőrök megint mint minden filmben mikor ezt a filmet elég dokumentarista filmként forgatták. Eleve erre utalt a tonnányi kézi kamerázás is. Amik olykor tényleg működtek pl a üldözéses jelenetnél, de szimpla mozgásoknál és a közeli verekedéseknél nagyon nem illetek oda és a jelenteket parodisztikussá tették és zavaróvá.
A rendezés szerint egész feszes volt úgy mint a Drive-nál a közepén volt egy kis lanyhulás de előtte és utána feszes volt.

75%

2013-02-21 15:34:22 Gombatotti (4) #50

Az epizodikus történetvezetés, a színészi alakítások (Taylor és Zavala párbeszédei, monológjai, továbbá néhány, kézikamerával felvett, sokkolóan realisztikus jelenet (az autósüldözés a film elején, a házkutatások)tette nekem egyedivé ezt a filmet . A feszültség végig ott van a képvásznon és egyre fokozódik, ahogy egyre jobban megismerjük a két főhős járőr mindennapjait. A jellemábrázolás is viszonylag korrekt volt, érzelmes és átélhető jelentekben bontja ki David Ayer Taylor és Zavala személyiségét.

Azonban mégis közepest kellett adnom a filmre, mert a kézikamerás jelenetek nagy része számomra nem volt élvezhető, egyes részeknél pedig indokolatlannak tartottam egyáltalán kézikamera használatát. Igaz, hogy a found-footage az akciójeleneteknél fokozta az átélhetőséget és a realisztikusságot, de a dialógusoknál engem zavart, és lerontotta a filmélményt.

A lezárást pedig, amellett, hogy nekem lényegében tetszett a köznapiassága és egyszerűsége miatt, kicsit hatásvadásznak tartottam.

2013-01-26 22:57:13 MicaHiro (4) #49

Majdnem ötös, de ahhoz kicsivel több mondanivaló, és kicsivel jobb mellékszereplők kellettek volna.
De így is le a kalappal Ayer előtt.

2013-01-22 22:30:05 gerbence (4) #48

Nekem is a Drót és a Kemény zsaruk ugrott be közben, és pont azért tetszett, mert azokat bírom. Ami nem tetszett viszont, hogy a bűnözők iszonyúan egysíkúak voltak (nem azt mondom, hogy az erőszakos drogneppereket-gyilkosokat nagyon sokrétű és mély figuráknak kéne beállítani, de itt laposak voltak, és egyszerűbbek, mint mondjuk Svarci Terminátor 1-ben), és nekem ez nem hogy nem izgalmas, de egyenesen fárasztó nézni. Szerencse, hogy nem kapnak sok játékidőt, így viszont a feszültség kisebb, mert a főhősöket fenyegető veszély nem igazán valós, nem eléggé súlyos. Egyszercsak lőnek rájuk, és kész.
Szóval a mélység hiányzott nekem a filmből, viszont a tartalom hiányosságaiért a forma elég jól kárpótol, így átélhetővé téve a közvetíteni kívánt érzéseket. Picit hatásvadász, de viszonylag jól működik.
Számomra gyenge 4-es, jórészt a remek formai megoldások húzzák fel közepesről.

2013-01-09 02:18:29 ender1112 (3) #47

Jake Gyllenhaal lassan olyan negatív hatást gyakorol rám, mint Ben Affleck :) A kézikamerázás felesleges volt, a mesterkéltség érzetét keltette.

2013-01-05 10:29:48 macready (4) #46

Tökéletesen egyetértek ezzel. Aki végignézte a Shield-et, vagy a Wire-t, annak ez a történet semmi újat nem mond. Ezeknek a sorozatoknak a legtöbb epizódja lepipálja az End of Watch-ot. Ezzel nem azt állítom, hogy a film gyenge volna, nagyon is igényes, de némileg túlértékelik.

előzmény: emőke (#42)

2013-01-05 10:21:23 flake (5) #45

A Dróttal szerintem semmilyen film vagy sorozat nem vetélkedhet. Kategóriáján belül, persze.

2013-01-05 08:33:44 VVega (5) #44

Nem az említett sorozatok ellen beszélve, de azért hosszú évadokon, több tíz órákon keresztül jóval könnyebb karaktereket építeni, mint egy kevesebb mint két órás filmben. A maga kategóriájában az End of Watch számomra tényleg non plus ultra, mert hibátlanul használja ki a játékidejét, a történetnek íve van, a szereplőit pedig olyan közel hozza a nézőkhöz, amennyire ez 110 perc alatt lehetséges. Végig izgalmas, hibátlan zsarufilm.

előzmény: emőke (#42)

2013-01-05 02:13:40 Olórin (5) #43

A Dróthoz tényleg nem ér fel (mondjuk szerintem eleve nagyon más a kettő), de a Kemény zsarukhoz igen.

előzmény: emőke (#42)

2013-01-05 01:46:42 emőke (4) #42

Elnézést, ha már valaki említette korábban, de számomra leginkább olyan volt, mintha a The Wire (Drót) és a The Shield (Kemény zsaruk) egy-egy epizódját gyúrták volna össze két órában. Persze, ez nem jelenti azt, hogy nem lenne élvezetes, csak ha valakinek ez a non plus ultra, a maximális filmélvezet, az nyugodtan álljon neki az imént említett sorozatok valamelyikének, és akár órákon, napokon, heteken keresztül élvezheti az ilyen és ehhez hasonló akciókat, és az amúgy ezerszer jobban összegyúrt karaktereket.

2013-01-04 10:45:28 explorer10 (5) #41

Szerintem a vége jelenettel nagyon jól ellenpontozott a rendező.Ezt a hatást én nagyon szeretem. Ez pont, hogy bátor húzás volt, nem belefutni a "megszokottabb" befejezésbe. Nekem így sokkal erősebb volt.

előzmény: Golyo (#38)

2012-12-31 10:15:37 Olórin (5) #40

Még ha fel is merült volna bennem ilyesmi (de nem, még egy pillanatig sem, belőlem teljesen mást váltott ki a jelenet), akkor is elvetettem volna, mert ez a film pont nem bátortalan és puhány, és nincs is értelme, hogy az legyen.

2012-12-31 10:02:57 Jawad.Zairi (4) #39

Így van.

előzmény: Golyo (#38)

2012-12-31 03:42:06 Golyo (4) #38

A film vége szerintem sokkal inkább szólt a befejezés puhításáról, mint bármi másról. Egy banális történettel, és a főhősök jó kedvének bemutatásával kicsit könnyebben kel fel az ember a székből. Ebben a filmben is benne volt a potenciál, hogy nagyon jó legyen, de számomra nem volt elég bátor.

előzmény: Olórin (#32)

2012-12-30 22:45:50 Kakimatyi (5) #37

Zseniális ! Elejétől a végéig.

2012-12-27 15:05:43 Pete (4) #36

Ez baromi jó volt! Az igazi pluszt a két főhős teszi bele. Hadd spoilerezzek: az esküvői tánc valami zseniális! :D

2012-12-26 16:50:50 diablo3 (3) #35

nem volt ez akkora "cucc"...
nem dobtam hatast tole...volt 1-2 durvabb resz,ahol felkpatam a fejemet,de semmi kulonos...semmi uj...a szineszi jatek rendben volt es az egesz tortenet nagyon realisztikusan volt abrazolva,de nem nagyon hatott meg...a 10 percenkenti szlenges karomkodasok meg egy ido utan mar eleg zavaroak voltak...
szodaval oke/elmegy kategoria...kisse tulhajpolt alkotas szvsz...

2012-12-17 15:23:31 ChrisAdam (5) #34

Félreértesz. Azért, mert utána egy órával kezdtünk bele (nagy hiba volt) a Ben-Hurba és ha olvastad a kommentemet, annál volt igazán katarzis számomra. És a két film között irtó nagy a különbség. Ha érted mire gondolok. Nem ülepedett le ez. Ez olyan, mintha ennék egy finom tortára egy nagy sültcsirkés krumplit jó sósan és olajosan. Mindkettő finom, de a kettő együtt nem megy. :)

(Az Alien 4-et ne szidd...! :D)

előzmény: BonnyJohnny (#33)

2012-12-17 15:14:11 BonnyJohnny (5) #33

Ötöst adtál a Ben-Hurra, meg az Alien 4-re? Én ezzel nehezebben birkóznék meg. :P
De a lényeg: nincs kapcsolat a két film között, így nincs kölcsönhatás sem. Szeretem az Iron Maident és Mozartot is. A kedvenc zenéim között ott van az I Can't Get No Satisfaction és a Kilenceik szimfónia is. Nem érzem úgy, hogy Beethoven haragudna rám miatta.

előzmény: ChrisAdam (#31)

2012-12-17 15:05:36 Olórin (5) #32

Az utolsó jelenet fantasztikusan sokat hozzátesz a filmhez. Anélkül nem lenne katarzis (nekem) - ahogy korábban, Ayer ott is visszarángatja a "hősöket" a földre, egyszerű, dolgozó embereknek mutatva őket, és azáltal, hogy nem egy dicső, heroizált "szentképpel" ér véget a film, sokkal átélhetőbb, sokkal emberibb.

előzmény: ChrisAdam (#31)

2012-12-17 14:59:30 ChrisAdam (5) #31

Simán menne az ötös, mert egyedi alkotás (legalábbis én még nem találkoztam ilyennel). Csak ilyenkor arra gondolok, hogy te úristen ötöst adtam erre is meg pl. a Ben-Hurra, amit ezután néztem és kicsit nagy volt a kontraszt. De lehet egy újranézés után ötös, sőőt majdnem biztosra veszem!

A végével kapcsolatosan: azóta megnéztem mégegyszer a végét, még most se megy le bukkanó nélkül a torkomon... :P De persze önmagában nem rossz jelenet.

előzmény: BonnyJohnny (#30)

2012-12-17 14:43:40 BonnyJohnny (5) #30

Szerintem nem vesz el a vég, pont azért nem, amiért nem feltétlenül szükséges a Hannibal által vizionált sötét vég sem (ahogy amúgy tagadhatatlanul letaglózóbb lenne az élmény, ezt elismerem). Mert ez a film sokkal inkább szól a két főszereplőről és kapcsolatukról, mint a munkájukról és ellenfeleikről (akik amúgy tényleg paródiába hajlóan durvák). Magyarán a filmnek nem ott kell véget érnie, ahol vége a "kalandnak". És számomra még hozzá is tett, mert én tényleg átérezve a tragédiát elszomorodtam a temetésen és Gyllenhaal "beszédén", de méginkább játékán, és az a kis szösszenet a végén (ami pont a found footage szerkezet miatt odaillő, és nem tolakodó, mivel valószínűleg Gyllenhaal karaktere is csak a temetés után nézi meg) egyfajta sírva nevetős érzést hozott elő (mint valószínűleg a főszereplőből is). És ez is hozzátartozik a gyászhoz. Meg amúgy vicces storyt mesélnek ott el. :)

A "kaland" végével (nevezetesen, hogy Gyllenhaal túléli, és a tetteseket helyben szitáválövik) meg azért nincs problémám, mert a túlélő gyászán keresztül érzékletesebb a tragédia, a "banda" bukása meg egyértelmű (röhögcsélve sétafikáltak tökig/pináig fegyverben, kezükben a kamerával, amin rögzítették a brutális, kivégzésszerű rendőrgyilkosságot), és morálisan is kielégítő. De maga a tett brutalitása miatt azért még messze van a Happy Endtől.

Megjegyzem, én is gondolkozok csak az ötös osztályzaton, de legalábbis bivalyerős négyes. Jelen sorok írásakor még nem tudom, milyen éremjegy lesz a hozzáoszlásom felett. :)

előzmény: ChrisAdam (#24)

2012-12-15 11:10:12 ChrisAdam (5) #29

Igen, jól mondja Bonny. Egyes filmeknél segített osztályozni, viszont valahol meg pont megnehezítette az egészet. Például egy olyan filmet jól lehet így százalékolni, ami csak üres akció és látvány (pl. Transformers). De egy Makk Károly - Szerelmet vagy egy 21 grammot hogyan osztályzok így, mikor az ötös jó része azokban az esetekben inkább az érzés és a katarzis. Nem a látvány (habár az utóbbinál ilyenről beszélhetünk) és a technikai dolgok.

Ebben az esetben se tudnék csak az egyes részek alapján osztályozni, mert hiába majdnem tökéletes a film (f.könyv, színészek, rendezés, stb.), az ötöst mégsem érdemli meg.
Bár ebben a négyesben közrejátszott, hogy két órával e film befejezése után megnéztük a családdal a Ben Hur Part II-t és aközben gondolkodtam, hogy nem lehet mindkettő ötös. :)

előzmény: BonnyJohnny (#28)

2012-12-15 10:01:22 BonnyJohnny (5) #28

Talán mert rájött, hogy az egész nem a részek összege?

előzmény: Umberto (#27)

2012-12-15 09:53:24 Umberto (3) #27

Egy ideje már nem százalékosan összegzel szinte minden tényezőt (zene, színészek, forgatókönyv stb.). Miért szoktál le róla?

előzmény: ChrisAdam (#26)

2012-12-15 08:30:03 ChrisAdam (5) #26

Hát nekem nem. :( Másnap pedig már csak négyes.

előzmény: VVega (#25)

2012-12-14 17:25:45 VVega (5) #25

Az utolsó jelenet szerintem éppen hozzátesz az élményhez, felerősíti a finálét.

előzmény: ChrisAdam (#24)

2012-12-14 17:01:39 ChrisAdam (5) #24

Bár az utolsó jelenet nagyon, de nagyon leamortizálja a filmet, azért ráadom az ötöst. (Hogy azt mi a rohadt életért kellett beletenni??) Szóval ha nézitek a filmet, akkor majd A lövöldözés napján... feliratnál kapcsoljátok le. Mert nem add semmit a filmhez, de rengeteget elvesz a végéből.

Egyébként tökéletes film! Jake Gyllenhaal és Michael Pena kitűnő páros, a film pedig kegyetlen, ugyanakkor sok igazságot kimond. A kézikamerás felvétel pedig még hozzásegít ahhoz, hogy igazi életszerű filmként éljük meg.
90%

Fontos, hogy eredeti nyelven nézzétek!

2012-12-11 13:38:42 VVega (5) #23

Elsőre csak jónak osztályoztam, de egy-két nap múlva úgy éreztem, meg kellene nézni még egyszer és hát így másodjára egyértelműen ötös. Annyira életszerű és valóságos benne minden, kezdve a szerintem mesterien felépített sztorival, a két főszereplő remekül ábrázolt barátságán át egészen a durva akciójelenetekig. Az alakítások fantasztikusak, a kézi kamerázás nem önmagáért van, hanem tényleg hozzátesz az élményhez, a befejezés pedig tökéletes. Az eddig általam látott idei filmek közül könnyen lehet, hogy ez a legjobb.

2012-12-05 22:44:52 Kalti (5) #22

Sztem nem egészen erről szólt, sőt... nem is kellett semmilyen jó útra térnie, hisz eleve tipikus jó zsaru karakter, még ha kemény arc is, arról se volt szó, hogy ő mekkora javíthatatlan csajozógép, épp arról beszélt, hogy idejét érzi megállapodni, stb.
Itt a középpontban 100%-ig a két zsaru barátsága, bajtársiassága volt, semmi más, de az remekül ábrázolva, sallang, érzelgősség nélkül, a vékonyan összeszőtt epizodikus szerkezet is jó ötlet volt sztem, még jobban kiemelte a két fő karaktert. A sztori tényleg szinte csak mellékes, így aki hagyományos zsarus, nyomozós filmet vár az csalódhat.

előzmény: Umberto (#21)

2012-12-05 22:09:27 Umberto (3) #21

Nem igazán tetszett. Végig olyan érzésem volt, hogy ez a jelenet, amaz a jelenet, szóval mind-mind jók lennének egy film kezdéséhez. Ez a film végig arról szólt, hogy megismerjük a szereplőket, tehát egy hagyományos film kiindulópontja Az utolsó műszak majdnem egész játékideje. A befejezés pedig sajnos előre várható és könnyen megjósolható. A naturalista ábrázolásmód tetszett, habár a rengeteg "fuck" már-már karikatúraként hatott, nem pedig hiteles látleletnek. Nem azt mondom, hogy epikus hömpölygést vártam a filmtől, de azért ne az jelentse már a történetét, illetve a karakterfejlődést, hogy
jaj, a nagy csajozós főhős végre jó útra tér, megházasodik, gyereke lesz, mert ez így azért elég szegényes, ötlettelen.

2012-11-28 19:11:08 coles (4) #20

Pénz, drogok, fegyverek, na meg a... Z, a barna cukorka és Taylor megfogta a kígyó farkát, most jön a harapás! Party Time.

2012-11-19 23:18:09 Dió (4) #19

És hát igen, a befejezést nem kellett volna elb*szni...

2012-11-19 23:15:33 Dió (4) #18

Az egyetlen baja ennek a filmnek (és az összes többinek), hogy készült egyszer egy Training day, és ez nem az.

2012-11-13 18:25:39 TomPowell (4) #17

Az utolsó műszak

Némileg túlzónak vélem a mennybe magasztaló kritikákat - talán azért is mert ez a "getto-feeling" nekem annyira nem fekszik - de kétségtelenül míves munka Ayer filmje. A dokumentarista stílus olykor visszafogottabb kezelésével valamint egy bátrabb befejezéssel sokkal jobb lehetett volna.

85%

2012-11-09 21:17:27 deviant (5) #16

ez valóban egy mestermű! jó karakterek, kiválóan összeszokott színészpáros és végig izgalmas helyzetek. az epizodikus szerkesztés szép lassan egy kerek történetté alakul. david ayer filmje unikum egy olyan korban, ahol egy évtized távlatából rebootok, remake-ek és csakis beszélő állatos animációs filmek készülnek. egyszerre tökös és érzelmes film. remélem, a díjátadók nem feledkeznek meg róla, ha eljön az ideje. 9.5/10

2012-11-07 21:54:40 Hannibal Lecter (4) #15

Én folyamatosan azt látom, hogy a kézikamerára valamiféle egzotikumként tekintenek a rendezők, következetesen alkalmazzák is, aztán végül az esetek többségében ez a megoldás cseppet sem gazdagítja a film világát. Szerintem itt sincs sem hangulatkeltő, sem jelentésgeneráló, sem illúzióerősítő, sem pedig más egyéb funkciója, az alkotás - képi világa, dialógusai, fordulatai okán - enélkül is szoros kapcsolatot ápol a reáliákkal. (Persze ezt igazából nem rovom fel komoly hibaként, mert nem olyan dózisban kapjuk a jelenséget, hogy irritáló legyen, szemben az olyan darabokkal, melyek esetében az egész koncepciót erre hegyezik ki, ld. Project X vagy The Devil Inside.)

Wurlitzer: értem én, de attól, hogy a történet a két rendőr barátságára fókuszál, és nem a testület korrumpálódását vagy a szervezett bűnözés elleni reménytelen küzdelmet állítja a középpontba, még lehetett volna borúsabb a befejezése. Megkockáztatom, hogy az még realisztikusabb is lett volna. (A Polipban egyébként nemigen volt rendőri korrupció, ott inkább abból fakadt a reménytelenség, hogy a maffiát nem lehetett megállítani, mert mindig új "csápjai" nőttek, és szinte mindenki, aki szembe mert szállni velük, előbb-utóbb holtan végezte. Itt is el tudtam volna képzelni valami hasonlóan nyomasztó konzekvenciát a végén, de így sem jártunk rosszul, mert Gyllenhaal gyászbeszéde tényleg emlékezetes, és noha végül sikerül leszámolni a bandatagokkal, a nagyérdemű azért korántsem úgy kel fel a székéből, hogy "minden rendben van." Sőt. És azért ez sem kis dolog.

2012-11-07 18:16:50 Rorschach (5) #14

Tagadhatatlan, hogy akkor is nagyon jó lett volna, ha ennél is sötétebben végződik, de így legalább meghallgathattuk a filmtörténelem egyik legjobb gyászbeszédét (igen, nagyon elfogult vagyok).A kézi kamera meg azért volt szerintem nagyon jó, mert így a film még elbeszélésmódjában is hordozta a realitást. Persze, nem - csak - ettől érezzük életszagúnak, de nagy szerepe volt a hangulatkeltésben.

előzmény: Hannibal Lecter (#12)

2012-11-07 17:30:50 wurlitzer (5) #13

Visszapörgetve fejben a filmet, szerintem következetesen és szépen építkezett, és még jobb, hogy anélkül mutatott a végkifejlet irányába, hogy az könnyedén kitalálható lett volna. Szóval nekem bejött a zárlat is.
Más hangulatú film ez azért, mint mondjuk a Francia kapcsolat, ahol ha nem is testi, de lelki megsemmisülés van a főhős esetében. Itt nem a rendőrséget is behálózó korrupció, mint a polipban, hanem a zsarubarátság a fő téma, amihez tök jól passzol ez a bejezés. Mindig mondogatják, ha vmi bajod esik, majd én vigyázok a családra - el is jött ez a pillanat, és tényleg megható volt látni, hogy ezek az emberek, ezeket a szövegeket, komolyan is gondolják. A mexikói bandatagok kvázi-kivégzésének is ott a helye, a család, vagyis a rendőrség bosszút áll. Patetikus, de ennek a filmnek ezek a helyenként kirobbanó, nyers érzelmek jól állnak. Nálam ötös.

2012-11-07 16:22:34 Hannibal Lecter (4) #12

Telhetetlen vagyok, tudom, ám én csupán akkor adtam volna meg a zseniálist, ha Gyllenhaal is meghal a tűzharcban, a gyilkosok pedig megússzák. De hát ez nem A Polip, "csak" egy kőkemény bűndrámába torkolló amerikai rendőrfilm. Annak viszont kétségkívül első osztályú. (Az enyhe, de végig jelenlévő "found footage"-jelleget viszont nyugodt szívvel mellőzhették volna az alkotók: nem ez volt a produkció realista látásmódjának záloga.)

2012-11-06 21:03:23 BonnyJohnny (5) #11

Nem ide való a téma, de válaszolva a kijelentésedre. A Hobbitot ugyanúgy két filmben dolgozzák fel, mint eredetileg tervezték. A harmadik rész a függelékkel együtt jön ki. Ami van olyan tetemes, mint maga az alapmű.

előzmény: Rorschach (#10)

2012-11-06 20:11:47 Rorschach (5) #10

Több mint valószínű, hogy A hobbit jó film lesz - de nem hiszem, hogy hibátlannak ítélném meg, már csak azért sem, mert szerintem rétestésztaként fogják nyújtani, hogy kijöjjön a három rész egyetlen könyvből. A Pí élete számomra egy feel good, összebújós szórakozásnak néz ki, a Felhőatlaszról meg folyamatosan érkeznek az intő jelek, amellett, hogy valószínűleg túl tömény - még két és fél órában is.
Tuti megeszem a kalapom, ha ebben a szűk két hónapban jön olyan film, ami felülmúlja Ayer művét.

előzmény: Umberto (#9)

2012-11-06 19:20:40 Umberto (3) #9

A hobbit, a Pí élete és/vagy a Felhőatlasz megtekintése előtt nem elhamarkodott ez a kijelentés? :-)

előzmény: Rorschach (#8)

2012-11-06 19:15:52 Rorschach (5) #8

Az első film idén, amire érdemes volt várnom.

Már akkor boldog lennék, ha ez lenne a film legnagyobb érdeme. De nem. Nekem általában nem szokott sikerülni arról dönteni egy-egy év végén, hogy voltaképp melyik film is volt a legjobb? Melyik fogott meg, melyik tetszett leginkább? Hát, idén ilyen dilemmám nem lesz, Az utolsó műszak ugyanis toronymagasan az év filmje. Nem találtam benne hibát, azt pedig minden filmben perverz élvezettel keresek. 10/10. Tökély.

2012-11-05 23:32:05 flake (5) #7

Naná, hogy nem játsszák a közelben...

jamamura: akkor mi ez? pro-found footage? :)

2012-11-04 20:49:29 Zalaba Ferenc (4) #6

A figurák talán szélsőségek, de nem karikatúrák, inkább olyan emberek, akik szörnyetegekké váltak. Elképesztően hatásos film, leginkább azért, mert alig-alig szakad el a rendőrök szemszögétől, akik csak sejtik, hogy mekkora kígyófészekbe is léptek. Utoljára a Világok harca okozott ilyen eszközökkel hasonlóan intenzív élményt, csakhogy az egy sci-fi volt, míg ez egy olyan naturalista thriller, melyhez hasonlók Ausztráliából érkeznek mindenféle figyelmeztetőjelek kíséretében.

2012-11-02 20:32:09 Daemiaen (5) #5

Schwarzenegger a lehető legjobb kezekbe került.

2012-11-02 20:31:35 Daemiaen (5) #4

Amikor az ember úgy néz végig egy filmet, hogy a vásznon kívül semmi más nem létezik, hogy olyan finomságok kényeztetik, amelyek után mindig is vágyott, ha olyan izgalommal jár az utolsó 15 perc, amiről gyerekkora mozizásai jutnak eszébe, akkor könnyen kijelentheti: halhatatlan született. Leborulok David Ayer tökéletes mesterműve előtt.

2012-10-21 21:27:11 gringo (5) #3

Nagyszerű film!

2012-09-24 18:46:55 Rorschach (5) #2

IMDb-n felugrott hat csillagról nyolcra. Ez nem szokatlan? Na nem, mintha nem örülnék neki, hogy úgy tűnik, jó lesz :)

2012-09-18 19:52:55 Victor Vance (5) #1

Az eddigi kritikák eléggé méltatják a filmet, és David Ayer-ben is ritkán csalódok, szóval nagyon várós ez a mozi is.