The Expendables 2 (2012) ☆ 👁

The Expendables - A feláldozhatók 2.

(Simon West)

amerikai akciófilm

3,4
★★★☆☆
655 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2017-07-25 15:45:36 BonnyJohnny (2) #109

És az a vicc, hogy pedig ő is jött a hamadik részre. :D

előzmény: ChrisAdam (#96)

2015-08-12 22:31:31 Nordbright (3) #108

Még ha vígjátékként nézzük is, ez a film olyan lapos, mint a Nagyalföld. Elején egy kis "Mad Max-es akció", aztán egy teljes órányi langyos víz. A végén egy/a szokásos lövöldözős akció és kész.
Se történet, se fordulat, se poénok (illetve igen, de sok csak erőltetett). Ez egy nagy-nagy kegyelem 3. Akció és vígjáték kategóriában is.
Egyébként ez az első olyan film, amelyben látszott és szinte zavaró volt, hogy Sly mennyire rohadtul megöregedett és mennyire szétcseszte a plasztikával az arcát. Gyakorlatilag egy emberi érzelmet nem tudott az arcán kifejezni :(

2013-10-05 16:34:30 Ugor (4) #107

Mit is mondjak, imádom őket! Mind! Remekül szórakoztam ezen is, tele vagyok vigyorral és hálával, az önirónikus akciófilm magasiskolája!

2013-06-17 05:32:34 Dynast Grausherra (3) #106

Amikor az első részt megnéztem, töprengtem a négyes és hármas között, először négyes is volt, majd aludtam rá egyet, és levontam egy jegyet. Most gondolkodás nélkül jár ennek a résznek egy gyenge hármas, nem is tudom miért. A szereplők csak be vannak hajítva egy-egy helyzetbe, és észrevehetően szinte kényszert éreznek, hogy minél több egysorost elsüssenek. Lassacskán el is csordogálunk a végkifejlethez, ami elég pörgős, de tönkreteszik azzal, hogy folyamatosan idézgetik a régi filmjeiket.
Ha már ennyire belementek ebbe a felidézéses dologba, az lett volna az igazi, ha nem Stallone, hanem Lundgren küzd meg Van Damme-mal a végén. Emlékeim szerint ők voltak nagy ellenfelek a Tökéletes katonában.
Akárhogy is, szórakoztató elnézni őket, már nagyon várom a 25. részt, ahol Stallone a járókeretével veri majd agyon az ügyeletes rosszfiút.

2013-03-03 15:13:48 Eglaronion (2) #105

Nincs ebben semmi, csak bohóckodás, nagy nevekből megélhetési sztárokat fabrikálnak. Nem értek egyet azokkal, akik azt mondják, egy akciófilmbe nem kell történet. Engem valahogy a godmodeban végig futott akció klippek nem kötnek le, ezt alig néhány hónapja láttam, de már nem emlékszem belőle szinte semmire, csak a fiatal és teljesen felesleges, súlytalan karakterű srác ömlengésére.

2012-12-20 11:27:13 JeszKar (2) #104

Gondolkoztam, hogy adjak rá egy hármas, mert úgy különösebben nem húzott fel, de nem nagyon tudnám megindokolni, hogy miért adjak rá hármast. Mert a film rossz, bárhonnan is nézem.

A készítők látványosan nem tudtak különbséget tenni az önirónia és magukból hülyét csinálás között. Norris fárasztó, Willis és Arnold akciója fárasztó, és még van Damme-nak is vannak beszólásai (bár azokkal kevésbé volt bajom).
Az akció gyengék, ráadásul a film két harmadáig nincs is akció (leszámítva a nyitányt)
A képi világ ocsmány, a CGI vér gagyi (és megint, miért is van ennyi CGI ebben a filmben?).

Az egyetlen, ami jobb az első részhez képest, hogy nem próbál meg valami gagyi történetet összerakni. Van egy egyszerű bosszútörténet, és ennyi. De ez az egyetlen pozitívum nagyon kevés.

2012-12-12 21:19:23 Victor Vance (4) #103

Tényleg Harrison Ford :) Először furcsán hangzik, de szerintem legalább egy cameo-szerepben feltűnhetne, mondjuk Ford elnök szerepében :D

előzmény: Gasz András (#94)

2012-12-01 16:53:17 Dió (3) #102

Jót tett a filmnek, hogy Stallone kiszállt a kamera mögül. Pörgősebb, akciódúsabb, tökösebb, mint az első rész. Van benne elég sok nem működő poén, de megérte végigszenvedni őket azért az egy-kettőért, ami viszont telitalálat. Tökéletestől messze van, de az első résszel ellentétben nekem ez egynek elment.

2012-11-26 23:51:10 depositum (1) #101

Mit szólnátok Yosemite (alias Rissz-Rossz) Samhez? Én a Chuck Norris belépőjénél komolyan azt hittem, hogy egyszer csak megjelenik a vállán... ;D

2012-11-25 08:49:54 ChrisAdam (4) #100

Bud Spencer és Terence Hill egy kis cameo erejéig tényleg jó lennének, csak ugye a Nagy Vízen túl már annyira nem kedvelik őket. Viszont ne verekedjenek, mert már a Bunyó karácsonyigban is rosszil néznek ki. :)

2012-11-25 00:37:02 acidphase (4) #99

bud spencer! :D lecsapkodná az összeset még öreg fejjel is :P

2012-11-24 23:31:52 Ninety-Four (4) #98

Realista beütésű politikai és menekülőthrillerek meglehetősen emberi (tehát hibák elkövetésére hajlamos) főszereplővel? Ő nem igazán játszott ideillő szerepeket, ha jól emlékszem.

előzmény: Gasz András (#97)

2012-11-24 22:20:03 Gasz András (2) #97

Ott voltak a Jack Ryan filmjei vagy a szökevényes stb. :)

előzmény: ChrisAdam (#96)

2012-11-24 22:05:11 ChrisAdam (4) #96

Hogyan kerülne ide Harrison Ford? :O

előzmény: Gasz András (#94)

2012-11-24 19:32:23 szakmunkás (4) #95

Lucy Liu-t vagy Maggie Q-t talán jobban el tudtam volna képzelni a noname csaj helyett, egyébként szórakoztató ugyan úgy mint az előző rész

2012-11-24 08:50:41 Gasz András (2) #94

Mel Gibson? :) Seagal, Cage, Snipes, Harrison Ford. Jöhetnek még a3. részbe.

előzmény: ChrisAdam (#82)

2012-11-24 01:44:19 coles (3) #93

Múzeumba való, pszichopata korcsbandánk kicsit extrém, tökös, de nem komplett hadjárata.

2012-11-20 15:37:03 Ninety-Four (4) #92

Mostanában egy csomó filmet láttam egy bizonyos színésztől, aki bár fiatalabb korában amerikától igen messze tevékenykedett egy teljesen más műfajban, mégis, fénykorában legalább akkora mészáros volt a vásznon, mint mondjuk Stallone vagy Lundgren.

Chow Yun-Fat.
Vagy ő nagyon nem lenne idevaló?

2012-11-19 15:02:42 ChrisAdam (4) #91

Micsoda lekezelő modor ez...! :) DE vigyázz, már csak két évig mondhatod ezt! :D

előzmény: BonnyJohnny (#87)

2012-11-19 12:42:44 Umberto (4) #90

Michael Dudikoffot, alias Amerikai Ninját kifelejtitek???

2012-11-19 12:40:42 Ninety-Four (4) #89

Dacascos tényleg jöhetne, bár jobban örülnék valami pozitívabb szerepnek a részéről. De az is jó lenne, ha a stábhoz csatlakozna még Rutger Hauer, Michael Biehn, Wesley Snipes és/vagy Jeff Speakman.

Főgonosznak meg valami Taylor Lautner jellegű kis antihím seggfej kellene. Egy vidám, véres, könyörtelen, kegyetlen finálé így megkoronázná a szériát és még lenne némi üzenete is a dolognak. A csicskása pedig lehetne... mondjuk Michael Madsen :D

előzmény: Victor Vance (#84)

2012-11-19 09:36:50 acidphase (4) #88

haggyad má, én pl 29 vaok, és seagal-on kivul egyiket se tudnám felismerni ha látnám.. mondjuk seagalnak se sok filmjét láttam.. kölyökkoromban mary poppins és hasonlókon nőttem fel, biztos emiatt van!

előzmény: BonnyJohnny (#87)

2012-11-19 09:00:33 BonnyJohnny (2) #87

Kölyök... :P

előzmény: ChrisAdam (#82)

2012-11-18 21:25:56 Ubul (3) #86

pedig Pista a Machete-ben korrekt főgonosz volt :D

előzmény: Victor Vance (#84)

2012-11-18 20:42:58 manuva (?) #85

Lorenzo Lamas!

2012-11-18 20:16:28 Victor Vance (4) #84

Pedig ezen meghatározó egyéniségek ismerete nélkül nem élhetsz teljes életet :)
Ez egy nagyon jó honlap az ismerkedésre: [link]

A témára visszatérve: Szerintem azért van egy olyan mérce, ami alá már nem kéne menni. Dacascos-t valahogy eltudnám képzelni a főgonosz egyik csatlósának, mint amilyen ebben a filmben volt Scott Adkins, de Seagal még Norris-nál is rosszabb vicc lenne.

előzmény: ChrisAdam (#82)

2012-11-18 20:12:00 manuva (?) #83

Nézz utána a filmtörténet többi nagy művészének is :)

előzmény: ChrisAdam (#82)

2012-11-18 19:56:44 ChrisAdam (4) #82

Ebből csak Seagal nevét hallottam valaha is... :)

előzmény: manuva (#80)

2012-11-18 19:54:12 manuva (?) #81

előzmény: ChrisAdam (#79)

2012-11-18 19:53:31 manuva (?) #80

Jöhet Seagal, Mark Dacascos, Antonio Sabato Jr., Don The Dragon Wilson, Cynthia Rothrock, stb.

előzmény: ChrisAdam (#79)

2012-11-18 19:35:31 ChrisAdam (4) #79

Nem olvastam, de akkor meg kár. Újat nem hozhatnak (hacsak nem veszik be a csapatba Shia LaBeoufot:DD).

előzmény: Gasz András (#78)

2012-11-18 19:29:00 Gasz András (2) #78

3. rész tuti lesz ez már szinte biztos. :) Ha olvastad a híreket/pletykákat.

előzmény: ChrisAdam (#77)

2012-11-18 19:12:06 ChrisAdam (4) #77

Szerintem akármilyen jó volt ez, harmadikra nem tudom mit tudnának hozni. Az már tényleg unalmas lenne és gagyi.

előzmény: Gasz András (#76)

2012-11-18 19:03:05 Gasz András (2) #76

The Expendables - A feláldozhatók 2.:
Ez a rész már tényleg majdnem a akciókedvelő srácok Twilight-ja lett! Iszonyat érdektelen szar a sztori, gagyik a szövegek is csak most igazán. A sok kikacsintgatás a nézőre még inkább paródiává teszi a filmet. Én pedig megint egy rendes akciófilmet vártam volna Stallone-től. Az akciót azért meg is kapjuk a 10-12 perces nyitány mindjárt egész szuperül beindítja az adrenalint, és talán még Van Damme és Stallone verekedésének 50%-a. (a maradék 50% túl művi lett főleg azokkal a gagyi szövegelésekkel)
Swarzi és Chuck Norris szerepeltetése is vicc volt 5-7 perc erejéig. Értelme megint nem volt plusz gyakorlatilag mindenhol csak úgy ott teremtek egyszer csak, kütyük nélkül. :)
Az előző rész se volt épp Oscar esélyes alkotás, de talán még volt egy egyensúly félig-meddig a humor/paródia és az akciódús és komolyabban vett jelenetek közt.
A zene pedig röhej szinte végig ugyanaz a harsonás akciózene van és kész. Szinte a végére már rossz volt hallgatni.
Swarzi és Stallone, a 3. részre valami maradandóbbat hozzatok légyszi!

40%

2012-11-14 14:55:55 ChrisAdam (4) #75

Fasza! De a köbön! Az öregek akkorát akcióznak, mindent szétszednek. Király akcióval van dolgunk, igazi retróhangulatot teremtett (ami az elsőnek nem sikerült). Norris belépője százpontos (utána elmond egy viccet, méghozzá kurvajól), onnantól volt igazán jó a film! Willis és Schwarzi is megéri végre a pénzét, a három szuperhős kibasz mindenkivel. Van Damme-ból pedig sikerült egy tényleges faszt csinálni.
Hűűű... De jó volt, az év egyik meglepetése!
85% Még az ötösön is gondolkodtam. :)

(500 napja vagyok itt és ez az 50. zöldfilmem.. :))

2012-11-08 00:45:48 Ubul (3) #74

hát...jobbra számítottam, de azért az első részt felül múlja. Van Damme-ot jó volt látni a gonosz szerepében, de azért több pörgőrúgást elviseltem volna tőle :D

2012-11-05 14:16:16 Ninety-Four (4) #73

Tényleg logikus lett volna, de Lundgren egyszerűen akkora arc, hogy vétek lett volna ilyen hamar megszabadulni tőle. Bár finoman szólva sem mutat túl magas színvonalat a filmográfiája, bírom a fickót, számomra ő volt a film fénypontja.

Amúgy JCVD tényleg furcsa választás volt a szerepre, de szerintem jól megoldotta a feladatot.

előzmény: Korben (#72)

2012-11-04 19:27:01 Korben (5) #72

Előttem hozzászólókkal egyetértve D. Lundgrent ngyon imádtam,igazi baromarcú,akit jó nézni:)Pedig az első rész árulása után,én lehet kiírtam volna a f.könyvből,vagy inkább ő lett volna a főgonosz.
Van Damme-akl is elégedett voltam.Jól játszott.Egy bajom volt csak, h ez a gonosz szerep nem neki való,ő egész életében pozitív szerepeket játszott.És én szívesebben láttam volna a jó oldalon.gyerekként ő volt a mi 'hősünk',az összes filmjét láttuk,pont ezért nem volt jó látni gonoszként.Viszont az első részben sztem Eric Roberts tökéletes volt,Ő olyan tipikus 80-as évekbeli gonosz figura volt.egyébként is sok negatív karaktert formált meg.Sztem a leglogikusabb gonosz Lundgren lett volna! az árulása miatt+jobban áll neki mint Van Damme-nak.Stallone elmúlt 60 éves és elképesztően energikus akcióhős,pont mint fiatalon.öröm őt nézni!csak az a ciki h pályatársai Willis és Schwarzi úgy lőnek mint a nyugdíjasok,de tényleg.mint akik kiöregedtek már rég ebből az egészből.csak kettejükből látszik ez,szerencsére.
De a felhozott érvek-hibák ellenére,a film tökéletes szórakozás!

2012-10-24 21:00:17 Hoqspok (4) #71

szeretek nosztalgiázni eszembe jutnak a hang alámondásos VHS filmek és ezek az akció hősök is akik ma már feláldozhatók
ne várj sokkal többet tőle és akkor szórakoztató :-)

2012-10-20 14:18:57 Ágó (4) #70

Az a baj, hogy ha az első részre négyest adtam, akkor erre ötöst kéne, mert szinte minden tekintetben jobb, sokkal nagyobb élvezet. Viszont még mindig vannak benne olyan hibák, amelyek miatt nem szívesen adnék zseniálist, úgyhogy végső soron az marad gyenge négyes, ez pedig nagyon erős négyes...

2012-10-09 18:29:26 hhgygy (4) #69

Tök hülyeség, de jó (4). :-)

2012-10-08 16:19:52 lizardking (5) #68

Ez egy ötös alá. De, egyszerűen képtelen voltam nem megadni ezt az osztályzatot, mert a magamfajta akciófilm fan-nak, maga az éden voltak az olyan jelentek, mint: Schwarzenegger, Stallone és Willis egy jelenetben osztják kőkeményen az ellent, Stallone és Van Damme bunyója, Chuck Norris belépője, Statham zúzása a templomban, na meg mikor Schwarzi és Willis oltják egymást. Az akciójelenetek látványosak, a dumák lazák, az utalások halál jók és egyáltalán piszok jó együtt látni ezt a sok akciósztárt. Ami zavart, az a CGI-vér, és lehetett volna még legalább 10 perccel hosszabb a végső balhé. Ja, és persze Chuck Norris-tól az ember azért elvárt volna minimum egy pörgőrúgást :) Ettől függetlenül le a kalappal az öreg iskola előtt! Jöhet a Last Stand, a Bullet in The Head és persze a Looper.

2012-10-07 16:24:31 Hannibal Lecter (4) #67

Ahhoz képest, hogy az első rész mennyire lagymatag és szürke volt, a második kellemes csalódás. Egyszerűen jó újra látni ezt a sok levitézlett fegyverropogtatót (pláne együtt), akik ugyan - miként Schwarzi megjegyzi - valóban "múzeumi darabok", de még mindig szórakoztatók, öniróniájuk pedig kifejezetten szimpatikus. Összegezve: ez az oldottabb, humorosabb stílus sokkal jobban áll a franchise-nak. Retró a köbön.

2012-10-07 01:26:15 nandras (3) #66

ez annyira rossz, hogy már majdnem jó :)
megérdemli a közepest, mert legalább egy pillanatig sem veszi komolyan magát.

2012-10-02 00:04:24 Simpleton Larry (3) #65

Jobb, mint az első.... de még mindig nem elég. Még mindig a kelleténél több az üresjárat, még mindig nem elég bénák a beszólások, nem elég gagyi a forgatókönyv. A vágás sok helyen elrontja a kellőképpen pocsék odamondásokat, és nem egyszer az akciót is. Pedig az akció tényleg jól sikerült (amiért valószínűleg az ütős hangeffektek a felelősek).
Ha esetleg mégegyszer nekifut majd Sly, javasolnám neki feltolni a gagyiságmércét Black Dynamite-nyi magasságokba emelni, rögtön sokszorosan jobban szórakoztatna.

2012-09-28 22:19:16 wayage (4) #64

Az első részt tűkön ülve vártam, s a nosztalgia faktor miatt megadtam rá a zseniálist. Legbelül viszont éreztem, hogy vannak vele bajok. Miután újranéztem, már láttam, sajnos filmként nehezen működik...Viszont a folytatás most teljesen levett a lábamról, tiszta szívű 5-ös.

Három színész lepett meg. Chuck Norrison zengett a mozi a nevetéstől, Van Damme meglepően jó főgonosz (csak keveset szerepel), de a legnagyobb meglepetés Dolph Lungren volt. Komolyon mondom, igazi jellemfejlődésen ment át a karaktere :) Ez egész Expendables legfontosabb kulcsszereplője.

Végezetül ez film bebizonyította, hogy nincs szükség mindig csavaros forgatókönyvre, lehengerlő alakításokra, rendezői bravúrokra, hanem az teszi jóvá a filmet, hogy egyszerre láthat ez sok akció legenda. És ők lőnek, robbantanak, lőnek, poénkodnak, szomorkodnak, lőnek, poénkodnak, lőnek, verekednek, lőnek, poénkodnak és folyamatosan szívatják egymást:)

Ha hibát kéne említenem, akkor az a néhol gyors vágás és Schwarzennegger - Bruce Willis kettőse (akik kicsit cikinek tűntek)

2012-09-27 01:21:58 gomez1000 (2) #63

Ebben a filmben csak az ért valamit, hogy újraa összehozták a régi bandát, de ezt a poént is ellőtték az első részben. Annyi történt, hogy sikerült hozzáadni a katyvaszhoz Van Damme-ot és Chuck Norris-t, ezenkívűl semmi. Ha az elejétől kezdve lett volna egy "Menjünk bandában és lőjjünk szét mindent" feelingje, akkor nem ez a "legyen mindenkinek egy semmitmondó jelenete!" röhejes keverék lenne az egész.

2012-09-23 19:45:34 dillinger12 (5) #62

Van Damme mint Jean Vilain nagyon megnyerő volt.Tökéletesen hozta a fögenya szerepét.Remélem ezek után sok ilyenben fogjuk még látni."A" kategóriás filmekben mert ott a helye!

2012-09-22 22:19:25 Corey (2) #61

Az egész forgatókönyv iszonyúan gagyi:
Liam Hemsworth karaktere egy vicc:csak azért van a filmben, hogy meghaljon és bosszút álljanak érte. Az nem számít, hogy a néző kb azt sem tudja ki ő, olyan gyorsan kinyiffan. És jön a nagy beszéd, hogy a jóemberek hallnak meg mindig, meg hogy bosszút kell érte állni.....bárkit kiírhattak volna az első részben szereplők közül -úgyis alig szerepelnek-, jóval hitelesebb lett volna, mert ez így paródiába illőre sikerült.
Norris és Schwarzi a semmiből tűnnek fel, teljesen megtörik a film ritmusát -ha volt neki egyáltalán-, ráadásul mire elérkezik az ő részük, vagy a finálé, annyi erőltetett és ciki poént kellett végigszenvednem, hogy tulajdonképpen már nem is érdekelt az egész.
A női szereplővel kapcsolatban már el se vártam, hogy bármit kezdjenek vele.
A minimum az lett volna, hogy coolak a beszólások és egy nagyot zúznak a végén.....egyik sem jött össze: akcióból például nem csak hogy kevés van, de iszonyúan monotonak is. Az első rész fináléját meg sem tudja közelíteni.

2012-09-15 18:31:31 simijohnny (1) #60

Osztom Olórin véleményét, miszerint már az elején jó lett volna eldönteni, hogy mit is akarnak forgatni, mert ez a vegyes izé nagyon nem működik, semmilyen szinten. Van Damme viszont valóban jó volt!

"Dolph Lundgren végre több teret kapott. A hátán viszi az egész filmet, minden megmozdulása, mondata aranyat ér." - Ez pedig, hála istennek egész egyszerűen nem igaz. :D

2012-09-10 22:31:21 gomez1000 (2) #59

Előző hozzászólásomnál félreérthetően írtam le, javítom:
Mivel a legtöbb szereplőnek idétlen, rövid és röhejes szerep jut, ahol annyira komolyan poénkodva játszottak, hogy az egész gyakorlatilag egy 90es évekbeli akciófilm paródia lett !!!

2012-09-10 22:26:31 gomez1000 (2) #58

Én is ezt mondom, hogy kár azért,hogy nem vették komolyan, és paródia hangulata van. Nagyot szólhatott volna, ha mondjuk az öreg csókák nem kis jelenetekben poénkodnak, hanem együtt egy nagyobban, és mindenkinek jutott volna rendes kemény szöveg. JCVD komolyan vette a figurát, és igazad van, legalább így kellett volna mindenkinek, csak az a bajom vele, hogy nem való főgonosznak, és így számomra hiteltelen, ezért rossz.

előzmény: Olórin (#57)

2012-09-09 22:01:14 Olórin (1) #57

Éppen ez a baj (vagyis az egyik baj a kb. százból), ahelyett, hogy csináltak volna egy tökös akciófilmet a '80-as évek stílusában, ami elvileg a cél lett volna, csupa kikacsintgatás az egész. És ha már ők is poénra veszik ezt a zsánert/stílust, akkor az egyértelműen halott. De pont ezért jó JVCD, mert ő nyílegyenesen hozza a tőle elvárt figurát, nem kacsintgat ki, és nem mond vicceket saját magáról.

előzmény: gomez1000 (#55)

2012-09-09 21:54:04 dwalker666 (5) #56

Sokan imádják felfedezni a hibákat. De egy ilyen filmben minek? Ez egy történelmi film, igazi klasszikus akciósztárokkal. Manapság már csak szuperhősök és buzi vámpírok vannak. Ők viszont örökzöldek. Vannak hibák, de itt annak kell örülni, hogy ők itt együtt nosztalgiáznak egy baromi nagyot és kinyírnak vagy száz embert. Csak egyszerűen, mint régen.

2012-09-09 11:17:08 gomez1000 (2) #55

JCVD éppenhogy nem volt jó benne. Semmit sem tudunk meg róla, csak annyit, hogy ő a főgonosz. Nekem tetszett, hogy végre elvállalta a szerepet, és így az összes értékelhető öreg csóka bekerült a filmbe. Azt hittem, hogy ez garancia a filmre. Viszont mivel a legtöbb szereplőnek idétlen, rövid és röhejes szerep jut, amit annyira komolyan vettek, ezért az egész gyakorlatilag egy 90es évekbeli akciófilm paródia lett !!!

2012-09-07 23:25:02 freakin (3) #54

Nem lett volna ez rossz, ha a vérgáz egysorosok (Béke lőporaira!), az oda nem illő szereplők (Chuck Norris - igen, tudom, Chuck Norris az mégiscsak Chuck Norris, az élő legenda, de basszus, annyira, de annyira nem illett a képbe, hogy az valami elképesztő), a brutálisan kilógó CGI és a teljesen felesleges lelkizés helyett egy non-stop akcióorgia lett volna a film, de nem az lett.
Az oldschool akciójelenetek alatt vigyorogtam, mint a vadalma, mert látványos és jól megkoreografált zúzda a Feláldozhatók 2, viszont az akciók közé betűzdelt párbeszédekért kár volt.
Sajnos azt kell mondjam, hogy néhol túl komolyan vette magát Sly papa és ez rohadtul nem tett jót a filmnek, mert egy önironikus, laza all-star meccsnek kellett volna lejátszódnia, ami szalutál a 80-as évek és a nagy öregek előtt, viszont az erőltetett komolykodás miatt saját maga öniróniájába fulladt az egész.

2012-09-07 11:33:10 largo (2) #53

Az önirónia helyett csak másolja a 20-30 éves kliséket. Unalmas, lélektelen vacak. Arnold soha nem volt ilyen szar, és ennyi öreg dínót együtt látni kifejezetten kínos egy valamire való forgatókönyv hiányában. Csalódás. Akárcsak az első. JCVD viszont jó.

2012-09-06 19:41:22 Prüstü (3) #52

Elfogult leszek, csak azért tetszett jobban a nem igazán nagy mércét feldobó első résznél, mert Van Damme is szerepelt benne. Jó ez így, összehozni a régi arcokat, most aztán tényleg szinte ott volt mindenki aki számít......Jet Li-t bántam a legkevésbé, hogy nem játszott, mert soha nem éreztem oda valónak, sőt még az Afro-Amcsi csóka se vág a képbe, dehát mindenkinek nem lehet kultikonnak lenni.
Néztem a sok arcot, jó figurát játszik, vagy éppen rosszat, igazából mindegy volt. Össze tudtam vetni kb. hogy kit bírok a legjobban, és ez Van Damme, és a színészi játéka is a legjobb a filmben, kevés szerepe ellenére, őt talán a sorban Villis követi. ha a végén egomán Stallone bátyót, levágta volna Van Damme, akkor 4 pontot is ért volna, így marad egy átlagos agyrombolás, részemről nulla happy enddel

2012-09-05 21:31:22 Tom85 (5) #51

Remek!

Azt valaki tudja esetleg, hogy Jet Li miért csak a film elején szerepelt? Nem kapta meg az első részben kért fizetésemelést? :D

2012-09-05 12:00:34 BonnyJohnny (2) #50

Az első rész még akár jó is lehetett volna, de nem lett az, mindenesetre vannak benne jó részek is, remek akciók, és úgy hatja át a humor és az önirónia, hogy nem válik nevetségessé. Nem beszélve a cameokról, amik abban még viccesek, ebben erőltetettek.
Ez rossz. Egy nagy, de látványtalan és érdektelen zúzás, erőltetett és nevetséges humorral, semmirevaló történettel. Egy két priceless jelenet azért akad benne. De az a Battleshipben is volt.

2012-09-05 11:06:10 Norbii92 (4) #49

Képzeletbeli az év legjobban várt filmjei listámon simán rajta volt A feláldozhatók 2 és tegnap este meg is néztem! Király film volt! SPOILERES!
Először annó amikor kiderült, hogy nem Stallone rendezi a filmetnem örültem, de Simon West kiváló munkát végzett! Igaz nem volt olyan véres most a film mint az első, de sokkal akció dúsabb és izgalmasabb volt, s a felesleges drámázos, beszélgetős jeleneteket felváltották a humoros egy sorosok két akció között! Ez mindenképp pozitívum, ha már a történet itt még annyira se kidolgozott mint előtte (no nem mintha ott micsoda kidolgozott lett volna, de nem is várja el az ember egy ilyen filmtől)!
Nos ez esetben a főgonosz Vilain (akiről az ég világon semmit nem tudunk meg) egy régi szovjet bányát keres ahol mintegy ötmillió plutónium van elrejtve! Ezt szeretné kibányázni és jó pénzért értékesíteni! Persze ennyi plutónium rossz kezekbe nem kerülhet, így Barney csapata ismét akcióba lendül!
A csapat a régi, csak egy új tag van a fiatal Billy képében, akit Liam Hemsworth alakít és aki véleményem szerint felesleges volt! Tudom ő képviselte a drámai szálat (a halála tényleg megrendítő volt), de nem is illet a nagy öregek közé!
Később pedig Nan Yu csatlakozik a harcos Maggie Chan szerepében, aki inkább volt egy Jet Li pótlék szerintem! Apropó Li; a film elején eltűnik és utána már elő se kerül! Még a film végén se köszön be! Ez nem tetszett!
Ami a többieket illeti; hozta mindenki a megszokott karakterét, Van Damme jó főgonosz volt, Attkins is tökéletes volt a társaként, míg Chuck Norris feltűnése volt igazán öröm! Hozzá tartozik a film két legnagyobb poénja, amin sírva nevetett az egész mozi! Mintha csak az alkotók tudnák, hogy itt Magyarországon reneszánszukat lik a Chuck Norris viccek!
Schwarzenegger és Willis pedig ezúttal végre nagyobb szerephez jut mint az elsőben, de sajnos még mindig nem annyihoz mint várnánk!
Összességében A feláldozhatók 2 nálam még az előző filmet is veri! Nagyszerű, többször nézős szórakozás, és mindenkinek csak ajánlani tudom!

2012-09-04 23:04:15 kwzatz (3) #48

Én még nem láttam ugyan a filmet, de ahogy végignézek a szereplők listáján, már rááll a kezem az 5-ösre... Szóval ezt nagyon el kellett rontaniuk ahhoz, hogy rosszabbat kapjon. :) (az első részre 4-et adtam... de abban nem volt Chuck Norris :D)

2012-09-04 19:48:37 Rorschach (4) #47

Komolytalan bohóckodás, így van! De az is akart lenni, így jó munkát végeztek szerintem! Felkiáltójel!

2012-09-04 17:49:49 Tams (1) #46

komolytalan bohóckodás! nem több!
annyi jó van benne, hogy hozta azt amire számítottam! a nagy semmit, körítésnek gyenge poénok!
de ízlések és pofonok, csak majd a Die Hard 5 után el kell gondolkozni, hogy hol kezdődik a jó akció film! (feltéve, ha az hozza amit kell! )

2012-09-04 17:00:30 imhouse (5) #45

Szerintem aki megérti ennek a filmnek az igazi miértjét, és tudja a helyén kezelni, az csak ötöst adhat erre a filmre. Szerintem.

2012-09-03 02:08:42 gomez1000 (2) #44

Nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet. Filmügyileg erőtlen sztori, ismert alaptörténet, miszerint a jó győzedelmeskedik a gonosz felett. A baj az egésszel, hogy előre tudom mi lesz a vége, és nem tesz kíváncsivá. A nagy klasszikus színészek kis jeleneteket egymásra halmozva fricskázzák egymást. Ez túl kevés, hogy jó legyen. A poénok néhol el vannak találva, de az egész egyben nézve harmat genge, és erőltetett. Az első rész hangulatilag valamit visszaadott a 90-es évek akciófilmjeinek filingjéből, ez itt nem sikerült. Nem elég, hogy tudni lehet mire megy ki a játék, de a színészek sem hitelesek. Van Damme nem éppen egy gengszter figura. Jól tud ütni, rúgni, de rosszarcnak nem jó. Schwarzeneggeren meglátszik, hogy eljárt felette az idő, és fizikailag sincs már a top-on. Chuck Norris feltűnt, kicsit barátkozott, és az, amit csinált, körülbelül egy rosszabb paródiába illő momentum volt. Nem túl sok helyen kapta el a fonalat a rendező, néhány jelent erejéig tudott mutatni valami értékelhetőt, de az összképhez nagyon kevés. Az első rész sokkal jobb volt, valószínűleg azért, mert Stallone rendezte. A képek is haloványak sajnos, több látványt vártam volna. Szóval ez egy csim bumm piff puff mozi, ahol szétlőnek mindenkit, és szétvernek mindenkit. Áldásomat adom arra, akinek ez elég egy jó szórakozásra!

2012-09-02 23:35:36 tomside (3) #43

viselhető. A szinkronhangok jók, de szövegkönyv...túl direkt és feleslegesen drámai. (legalább is az mb-ben) Jó volt látni az öregeket, a picsa teljesen felesleges, de legalább is jó lett volna megérteni, hogy miért nem görbülhet haja szála sem. Kinek a kije? Buta a cselekmény, ormótlanul buta. A szuperkemény államtemplom simán küldhetné vmelyik hivatalos brigádját is. Ha nem ilyen ormótlanul direkt, hanem cizelláltabban tálalták volna a retróhősöket, beadnám egy jó filmnek. Erős közepes, de inkább nézd meg, mint ne.

2012-09-02 22:35:56 gaillard (3) #42

"Arnold és Willis akciózása se volt semmi"

Nem bizony; erőltetett beszólásokat durrogtattak miközben harmincasával újratermelődő rosszfiúk lőtték őket kb. 10 méterről :)

2012-09-02 21:52:12 Ivan/ (5) #41

Az év egyik legjobbja, és amire vártam teljesült! Dolph Lundgren végre több teret kapott. A hátán viszi az egész filmet, minden megmozdulása, mondata aranyat ér. Ráadásul a többiekre se panaszkodhat senki se! Norris belépője tíz pontos, és Arnold és Willis akciózása se volt semmi.

10*/10

2012-09-02 19:05:18 Rorschach (4) #40

Nem azért a két fillérét, de te ennél a filmnél ebbe komolyan belekötsz? :)

előzmény: Tams (#37)

2012-09-02 17:49:08 banana (5) #39

Ennyi. :)

előzmény: TomPowell (#38)

2012-09-02 15:20:50 TomPowell (5) #38

Mert ő Chuck Norris.:D

előzmény: Tams (#37)

2012-09-02 14:24:47 Tams (1) #37

amellett, hogy tényleg gagyi, rengeteg jelenet máshonnan lett összelopkodva! a sztárparádén kívül nem volt sok ötlet benne! a poénok fájdalmasan erőltetettek voltak! de talán a legszomorúbb, hogy direktbe hülyére van véve a néző! pl az minek kellett, hogy chuck norris egy szál gépfegyverrel elintéz egy kisebb sereget, meg egy tankot? különben is hogy küldött rakétát fentről, mikor ő is a földön volt valahol?! -.-
kár volt azért a rengeteg pénzért, amit beleöltek! :/

2012-09-02 11:27:40 Olórin (1) #36

Az első részben még úgy-ahogy működött az egyszeri poén (szedjük össze az akciófilmek keményfiúit), és bár Stallone sem egy jó rendező, azért Westnél jobban összerakta az akciókat.
Különben épp a napokban láttam A biztonság zálogát (Statham), az se egy eredeti, sziporkázó forgatókönyvvel és komplex karakterekkel megrakott film, de minden szempontból keresztbe lenyeli ezt a nyugdíjas találkozót - apropó, vannak, akik igen jól tartják magukat (Norris, Van Damme, Stallone), de Arnoldra már rossz volt ránézni, egyáltalán nem áll jól a kezében a százlövetű, és amikor odaállt Crews elé, hogy most elveszi a fegyverét, komolyan féltettem, hogy ha a nagydarab fekete kicsit sokáig néz rá csúnyán, akkor összeesik.

előzmény: VVega (#35)

2012-09-02 03:05:37 VVega (4) #35

Az előző részben sem voltak jobb karakterek, színészek, poénok. Szerintem pontosan azt hozza, ami elvárható tőle, szinte végig mosolygós szórakozás a műfaj legnagyobbjaival egy olyan évben, ahol A-kategóriás akciófilmnek a nagy ritkaságban az amúgy elképesztően erőltetett Taken 2-t vagy Bourne Legacy-t várhatjuk, na meg talán megmentőnek a Skyfallt. Az, hogy Sly néha Coelhóskodik? Bőven elnézhető.

2012-09-01 22:04:23 opposition (3) #34

Egyetértek. Az akciók jók, de a sztori és a párbeszédek kritikán aluliak. Nem igazi utalások és kikaccsintgatások, hanem eröltetett szójátékok és odamondogatások. Gyenge lett sajnos.

2012-09-01 21:26:52 Jason13 (4) #33

Az akciók mennyiségével egyáltalán nincs baj,nem is írtam,a közöttük tátongó űrt nem sikerült jól kitölteni.

előzmény: Zalaba Ferenc (#31)

2012-09-01 20:57:08 Olórin (1) #32

10-20 perc? Az első felében egyáltalán nincs akció a nyitójeleneten kívül.

2012-09-01 20:33:33 Zalaba Ferenc (2) #31

"Ami ide kell, az töménytelen akció,ezt pedig meg is kapjuk Sly bandájától."

"Az rendben van, hogy két akció között eltelik 10, akár 20 perc, de ezt az időintervallumot nem pocsék drámai szálak behozásával kellett volna kitölteni"

Ehem.

előzmény: Jason13 (#30)

2012-09-01 20:31:11 Jason13 (4) #30

Az akciólegendák visszatértek! És ez jó nekünk? De még mennyire! A feláldozhatók második része nem tesz mást, mint újra csatasorba állítja egy letűnt kor hőseit és tiszteleg a műfaj előtt, ezt pedig meglehetősen ügyesen teszi.
Történet, mint olyan, teljesen másodlagos, már az első rész esetében is alibizésről beszélhettünk, ugyanígy van itt is. Ezzel pedig nincs is baj, hiszen a '80-s és '90-s év tesztoszteron mozijai se a komplex forgatókönyveikről híresek, úgyhogy épkézláb, logikai bakiktól mentes sztorit kár is elvárni egy ilyen alkotástól.
Ami ide kell, az töménytelen akció,ezt pedig meg is kapjuk Sly bandájától. Robbannak az épületek, szakadnak a testrészek és repkednek a golyók, miközben mi, nézők, örömittasan bámulhatjuk a vásznat, ahol épp gyermekkorunk kedvencei rúgják szét a rosszak seggét.
Akad azonban egy kis probléma, a cselekményvezetés. Az rendben van, hogy két akció között eltelik 10, akár 20 perc, de ezt az időintervallumot nem pocsék drámai szálak behozásával kellett volna kitölteni, mert ezek nem csak iszonyat rosszak, de a tempót is megtörik. Az meg már a kisebb probléma, hogy a beharangozott nevek közül a legtöbben alig 10 perc erejéig bukkannak fel, hogy aztán olyan gyorsan tűnjenek el, ahogy érkeztek. Emiatt hiányérzete is támadhat az embernek, mivel jó lett volna még nézni, ahogy a "legnagyobbak" irtják az ellent.
Viszont ezeket a negatívumokat nem csak az akciók próbálják eltakarni a szemünk elől, hanem a remek egysorosok és a kiváló utalások is. És ha nem is sikerül nekik teljesen elrejteni "a félresikerült perceket", azért tesznek arról, hogy amíg bent ülünk a teremben, jól szórakozzunk a látottakon.
Mint folytatás, működik a Feláldozhatók 2., hiszen szinte minden téren többet nyújt elődjénél (néhol ott is, ahol nem kéne) és akciómoziként is jól teljesít, ahogy műfaj előtti tisztelgésnek is tökéletesen megfelel. Igaz, megvannak a maga hibái, de azoknak, akik ezen hősök filmjein nőttek fel és az ő posztereikkel díszítették szobájuk falát, nagyszerű élményt nyújthat. És őszintén, az ilyen filmeknek nem az a lényegük, hogy a rajongók örömüket leljék benne? Dehogynem.
Jöhet a 3. rész.

2012-09-01 20:21:32 Olórin (1) #29

Azt hiszem, jelentősen mások a szempontjaink:)

előzmény: k3pl3r (#27)

2012-09-01 19:32:27 banana (5) #28

Most értem haza a moziból. Nálam ez a film volt, ami a mai moziba járók 90%-nál a TDKR. Míg ott fel sem tűnt, hogy már játsszák, itt számoltam a napokat, mint gyerekkoromban. A nagy elvárás mellett szerencsére nem csalódtam. Ez a film olyan mint egy közönségtalálkozó, egy show műsor, nem célja a műfajt reformálni. Mondanám, hogy az év legjobb akciófilmje, de egy másik cím sem ugrik be hirtelen a műfajból. Elkelt az idei első 5-ösöm.

2012-09-01 19:28:39 k3pl3r (?) #27

Pont ezert jo!:)

előzmény: Olórin (#26)

2012-09-01 18:23:48 Olórin (1) #26

Akárhonnan nézem, karakterek, színészek, akciók, poénok, hihetetlen GAGYI az egész.

2012-09-01 14:42:55 Cax (?) #25

Jó beszólások, jó zene és akció akció hátán. Az utolsó precig lekötött. Ajánlom nagyon! Egyként a korosztály is nagyon változatos volt, voltak öregbácsiktól kezdve fiatal iskolások is.

Mellesleg: Az ellenfél csoport neve: Szangok. Na ezen jót nevettem, mert a derült égból polly-ban is elhangzott a Szangás mint fogalom. (Idézem: fingasz és kint van a szarnak a hegye)

2012-08-31 23:12:50 aszpeti (3) #24

Az idei év talán legnagyobb csalódása. Vannak jó jelenetei a filmnek, de az egész unalomba fullad. Az egy dolog, hogy a kép szemcsés, a CGI kilóg, de a hangulat sem jön vissza. Ha az első rész olyan volt, mint egy összetartás a régi haverokkal, ahol újra átélitek milyen volt fiatalnak lenni, akkor ez maximum csak a 25 éves osztálytalálkozó: vállveregetések, és kedélyes sztorizgatások, beb***ás hlyett pedig csak óvatos fröccsözés.
Az önreflexió jó dolog, de könyörgöm, nem akciófilmet akartak csinálni?
Unalmas már, hogy
Schwarzi folyton csak visszajön.
Már szinte vártam a pillanatot, hogy Willis levetkőzik trikóra, és keres magának egy szellőzőaknát. Norris pedig...szó szerint a nyugdíj előtti sétálóidőt tölti. A kígyós poén pedig kurva kínos volt.Stílustalan, és olcsó.
Sajnos. :(

2012-08-31 23:08:34 TomPowell (5) #23

A Feláldozhatók 2.

Elődjével ellentétben (80%) jobban összeáll, mindenki megkapja a maga játékidejét, habár most is van pár váratlan felbukkanás (Chuck Norris), de önironikus humorból is több akad (Chuck Norris), néha talán már sok is. A történet most is alibi, de ezúttal sikerült némi súlyt adni az egésznek (már ha beszélhetünk erről ebben az esetben). Az akciók látványosak, a nyitó és a záró akció parádés (utóbbiban a nagyok akciózása szívdobogtató), ugyanakkor az olykor túlzottan gyors vágások megint rontják a retro élményt, ellenben a gyenge CGI-t én már szándékosnak vélem (azért a 15 évvel ezelőtti repülő zúzda jobban ment önnek Mr. West). Bryan Tyler zenéje is markánsabb az első résznél, de semmi extra. Az előző rész szereplői hozzák a formájukat, az újak közül Thor öcsikéjével nem volt komolyabb gond, ahogy a kínai csajjal sem, Van Damme viszont gonoszkodhatott volna többet is. Összességében kíváncsi vagyok, hogy a harmadik részben mi vár ránk.

85%

Szinkron: a nagy öregek itt is visszatérnek, érezni is a minőségen, talán csak a magyar szöveg tűnik néha erőltetettnek. Gáti Oszkár, Reviczky Gábor, Dörner György, Epres Attila, Jakab Csaba, Sörös Sándor, Mihályi Győző… hogy csak a legnagyobbakat említsem, akik már rutinosan hozzák a formájukat, de a többiekkel sincs gond.

2012-08-31 19:06:09 Ptrskay (5) #22

Nekem ez is elég volt a zseniálishoz. Egyébként feliratosan és szinkronnal is láttam, és szerintem nagyon kínos lett a fordítás..

2012-08-31 14:39:53 Zalaba Ferenc (2) #21

Mondjuk az, ha nem csak állnak vagy sétálgatnak ratatatázva és ciki dumákat eregetve, hanem AKCIÓZNAK is, a hétszentségit.

2012-08-31 13:59:33 Ptrskay (5) #20

Egyszerre látjuk egy akciójelenetben Arnold Schwarzeneggert, Chuck Norrist, Bruce Willist, és Sylvester Stallonet. Hát mi ez, ha nem zseniális ?:D

2012-08-31 07:35:28 goromba (4) #19

Annyit tudok mondani, valóban zavaró sok helyen a kép világ, de elfogultságom miatt úgy fogom fel, hogy nem bug hanem feature.
Chuck felvonultatása volt számomra előzetesen a legnagyobb kérdés, és erre azt mondom, nagyon stílusos, méltó volt.
Arnold jelenetei számomra kissé izzadtságszagúak voltak,a nő pedig megint felesleges volt bele.
Sly meg a legnagyobb akciókirály.
Még mindig.

2012-08-31 01:30:41 Rorschach (4) #18

Régen szórakoztam ilyen jól filmen, és egy ilyen első rész után nem hittem volna, hogy majd pont ezen fogok újra. Baromi jó film, végre nem erőltették az alibi történetet, helyette van humor, akció, és önirónia. Fasza.

2012-08-31 00:37:31 Zalaba Ferenc (2) #17

De a film nem csak emiatt rúg magának óriási öngólt (a digitális hatás írmagját is ki kellett volna irtani egy ilyen old school moziból), de az is nagy hiba volt, hogy a klasszikus bértasakos, protézises kaszabolást vacak CGI-vel helyettesítették.

2012-08-31 00:35:03 Zalaba Ferenc (2) #16

Állítólag már a forgatáson elceszték a módit, ahol összevissza cserélgették a kamerákat, és nem igazán tudtak dűlőre jutni azon, hogy filmre vagy winchesterre forgassanak. Az eredmény ezért lett ilyen felemás - pontosabban a hányni való hulladéktól az elviselhetőig.

2012-08-30 23:31:31 deviant (4) #15

csatlakozom. a film finoman szólva sincs túlbonyolítva. viszont ennyi cool arcot egy helyen...! örülök, hogy sly ezt így összehozta már megint.

(nem tudtam eldönteni, hogy a digitális kópia ilyen szar-e vagy a kamera, amivel a filmet forgaták. ...esetleg mindkettő. a kép nem szemcsés, hanem egyszerűen egy rossz felbontású, zajos hulladék. tény, utálom, hogy átálltak erre a rohadt digitális vetítésre. :/ 1500 ft-ért borzalmasan kevés.)

2012-08-30 22:27:13 Daemiaen (4) #14

Aki még szinte ágybavizelősként kalóz VHS-eken szívta magába a filmes rajongás alapjait, az most végre megkapja a kánaánt: a filmként szinte alig működő (értsd: nagyon kevés) produkció bálványkollekcióként szinte hiánytalan, élményként pedig leírhatatlan. Többet nyújt az elsőnél.

2012-08-26 20:05:47 BonnyJohnny (2) #13

Sajnos a szójáték miatt le kellett fordítani. "Ha már ilyen szép helyen vagyunk, szólítson Templomnak." Persze mivel ez magyarul nem vezetéknév, nem jön ki a szójáték, de a Churchel sem jönne ki.

előzmény: szam42 (#12)

2012-08-26 20:01:35 szam42 (2) #12

"Mr. Templom"?? Ez most komoly? Mert viccnek kicsit rossz...

2012-08-24 14:02:47 tomside (3) #11

te kéjenc! :)

előzmény: Ubul (#8)

2012-08-24 14:01:22 Simpleton Larry (3) #10

Sosem az volt a baj vele :) Ahogy egy haver mondta, az elsőt ott szúrták el, hogy rakta bele történetféleséget 100% agyatlan kaszabolás helyett, amiért igazából a nézők betértek. Értesüléseim szerint e részben ezt orvosolták, nem próbáltak sztorit tákolni össze, hanem csak színtiszta, se füle, se farka öldöklés, s így már jó. S így nézek elibé :)

előzmény: Zalaba Ferenc (#9)

  • 1
  • 2