Mientras duermes (2011) ☆

Amíg alszol
Sleep Tight

(Jaume Balagueró)

spanyol horror, thriller

3,9
★★★★☆
201 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-07-11 22:44:52 tomasso (4) #20

A spanyolok már többször bizonyítottak thriller fronton, és megint egy nagyon erős filmet tettek le a asztalra. Csak egy hajszál hiányzott az ötöshöz ;)

2017-07-31 16:13:11 hellcat (4) #19

Aztakurva :')))))) Nos kérem, az ilyen jellemű embertől mentsen meg mindenkit az ördög, mint a főszereplő. Igazából először csak egy szánalomra méltó féreg, aki később fokozatosan alakul át pszichóvá. Visszataszító nagyon. Azért az tetszett, hogy a szomszéd kislány átlátott rajta.

2016-06-13 01:30:29 dikalosz (4) #18

Spoiler gomb haló.

előzmény: Mindcrimewithin (#16)

2016-06-12 22:42:31 Panorámás öröklakás (?) #17

borzalmas, még jó hogy nincs ágyam áhhh.

2015-11-09 20:14:28 Mindcrimewithin (?) #16

De, tudta, hogy fóbiás. Hát nem megtalálta a rovarirtókat a kagyló alatt? Még meg is jegyezte, hogy "áhá, szóval félsz a bogaraktól".

előzmény: ChYga (#7)

2014-11-01 18:48:05 Dió (5) #15

Kicsit mintha keveredett volna az El secreto de sus ojos és a Gone Girl, ez jutott eszembe a film után. Merthogy van annyira mocskos, beteg és nyugtalanító a második fele, hogy még Fincher is könyörögjön a receptért. Engem a legbelsőkig sokkolt le - egyik legjobb spanyol film, amit eddig láttam.

2013-12-10 01:36:12 Calavera (?) #14

a horrorhoz semmi köze, valahol a besorolásban hiba csúszott a rendszerbe!
a film nagyon jó, izgalmas, lassan kialakuló őrülettel. A spanyol filmek mindig jók, ez sem kivétel közölük.
egyetlen -számomra- szürkepont, a több ízben nem eltalált filmzene, ami nem illik általában a helyzethez, de ez legyen a legkisebb gon

10/8

2013-08-31 02:03:06 Klein András (5) #13

Szerintem női főszereplő súlytalan és komikus volt, éppen ezért hozta hitelesen a buta, mai, modern női karaktert. Az említett kétségeid a film kritizálása kapcsán pedig értelmetlenek. Maga a sztori 10/10, a kivitelezés 10/8,5.

előzmény: carmine (#5)

2013-04-10 22:45:57 Xuja (3) #12

A líraiságával a Szemekbe zárt titkokra hajazó, szép lassú lefolyású thriller. Bár néha kissé hatásvadász, és itt-ott pár dolgot megváltoztattam volna, összességében jól múködik.

2013-03-27 19:22:18 blazserbozso (5) #11

Egy újabb zseniális spanyol film, nagyon jó atmoszférával, karakteres színészi játékkal, jó sztorival, feszültséggel, misztikummal. Szinte hibátlan alkotás. Nincs ugyan happy end, de nagyon szépen van megcsinálva, ijesztő, a végére gyűlöltem az embert - így kell hatást elérni egy filmmel! Azoknak, akik - hozzám hasonlóan - nem kultiválják az értelmetlen, vérben fürdő trancsír-horrort: ne ijedjenek meg, ennek semmi köze a horrorhoz, én le is venném a műfaji meghatározásból, hogy ez ne tévesszen meg senkit. Szuper kis thriller, a legjobb fajtából.
Mostmár odafigyelek a spanyol filmekre, mert ahogy a francia filmeknek is van egy saját ízviláguk,
úgy ezeknek is. Ez már nem az első kiemelkedő spanyol film. Az Időbűnök, A Fantomlakó, meg persze (más műfaj, de) a Torrente-elmebetegségek után ez a legújabb spanyol kedvencem.:)

2012-11-22 20:23:20 Daemiaen (3) #10

Amíg alszol, furcsa dolgok történnek, legfőképpen érdekes, szinte magyarázhatatlan, netán légből kapott fordulatok, amelyek majdnem tönkreteszik azt az aprólékos munkát, ahogy építkezik a film. Ugyanis némelyik építőkocka, bizony, belül üreges.

2012-11-20 22:22:40 frindli (?) #9

Szuper jó film. Különben egyáltalán nem horror, hanem egy erős és intelligens thriller.

2012-11-02 23:10:37 acidphase (5) #8

ez naon keményen ütött ez a film!

2012-10-11 16:16:33 ChYga (4) #7

Na, csak hogy azért is enyém legyen az utolsó szó!

1. Ebben meglehet, hogy igazad van.
2. Szerintem nem tudta hogy a csaj fóbiás. Különben nyilvánvalóan nem üldözte volna el. Ő csak "pusztán" megszerette volna keseríteni a mindennapjait.
3. Ja, de hát mindenki hibázik olykor...
4. Ebbe nem tudok sajnos belekötni. :D
6. Hát ez már elég szubjektív... Ki-mit lát bele.
8. Igen, a szekrényből vette ki a kulcsokat... amíg ott dolgozott. Viszont ha emlékezetem nem csal, a végén már nem látjuk, honnan szerez kulcsot a lakáshoz. Akár lehet a saját tartalék kulcsa is.

De hát ahogy írtad is: "Kinek a pap, kinek a paplan." Ez így van.

2012-10-11 16:02:14 #NULL (?) #6

Egyet is érthettek meg nem is! De, ahogy mondani szoktam: Ha (szinte) minden úgy lenne egy filmben ahogy elképzeljük, akkor a játékidő 30 perc lenne. 1 perces bevezető, 19 perc történet, 10 perc vége, főcím, felirat, filmzene.

Mindegyik filmnek megvan a maga hibája. A rendező direkt csinálta ezeket. Ti úgy rendeznétek a filmet ahogy, Jaume pedig így. Ez ilyen egyszerű! :)

2012-10-11 13:43:33 carmine (1) #5

Na akkor nézzük végig, miben van igazad (mert sosem voltam az, aki nem látja be, ha tévedett) és miben látom én másképp a dolgokat.
1. De hátizsákot mindig visz magával, lehet látni, ahogy előveszi reggel az ágy alól. Továbbra is logikátlanak tartom ott tartani a dolgokat. De elismerém enélkül nem lenne meg az egyik jelenet.
2.Az oké, hogy nem szokott feljárni, de azért reálisan várható, hogy egyszer megjelenik a pasija is. A bogarakat meg arra értettem, hogy elrejtette a petéket, hogy ellepje a lakást és mikor Clara mondja, hogy az irtás idejére az anyjához megy, látható a meglepődés César arcán, hogy nem erre számított. Miből gondolta, hogy a fóbiás ember, ott marad a csótányoktól hemzsegő lakásban?!
3.Ebben igazad van. Bár el is rejthette volna a lakásában, ahelyett, hogy elviszi magával a nőhöz.
4.Egy olyan helyen találták meg a leveleket és a telefont, amihez Césarnak is volt hozzáférése, akár csak az irodához. Azért ez nem ilyen egyértelmű, pláne hogy elég csak megnézni a takaritók kézírását a levélben találtakkal.
5.Ez igaz, bár nekem túl könnyen megúszta a dolgot a pali.
6.Ez a kislány nekem túl dörzsölt volt ahhoz, hogy elhiggyem, hogy betojt ennyire. Még a gyilkosság után is, amiről tudta, hogy a César volt képes volt fenyegetőzni.
7.Ebben lehet valami.
8. Emlékeim szerint mindig a portás szekrényből vette ki a kulcsokat, akár Clarahoz, akár a kutyás nőhöz ment be.


Én még továbbra sem érzem azt, hogy minden cáfolható lenne, amit írtam. De lényegében ez csak azt mutatja, hogy máshogy láttuk a filmet, ami az osztályzatból is jól kitűnik és vélhetően meddő vita lenne két különböző álláspontról. Kinek a pap, kinek a paplan. :)

előzmény: ChYga (#4)

2012-10-11 12:43:35 ChYga (4) #4

Carmine, kapsz tőlem némi magyarázatot, mert látom nem volt teljesen világos minden;
1. igen, kis fiolában az altatót, csak egyszer visz fel sporttásklát, szerencsétlenségére pont akkor üt be a krach.
2. egyértelműen bemutatják, hogy azért lepődik meg a csaj barátján, mert nem szokott hozzá feljárni, általában a csaj megy hozzá. és a csótányok addigra már eltűntek...
3. annak, hogy César leír mindent a naplóba, célja van. a végén ez világossá is válik az "utolsó döfésnél".
4. azért a takarítót veszik őrizetbe, mert minden bizonyíték ellene szól. elég egyértelmű.
5. "Bevallja mit tett egy levélben és azt sugallják ezzel, hogy meg is ússza." - nem sugallják ezt. igazából ez már nem is lényeges, hiszen végre elérte a célját. Az, hogy innentől mi történik teljesen jelentéktelen, meg is hagyják nyitott könyvként.
6. ha egy kislányt így megfenyegetnek, több, mint valószínű, hogy a valóságban is ugyanígy cselekszik. az ilyen durva megfélemlítés, még akár egy felnőttnél is működne, nem ám egy kislánynál...
7. "Clara barátja megtalálja az ágyba rejtett cuccokat és bár az bárkié lehetne, César rögtön bevall mindent." - persze, mert így sokkal hihetőbb a hazugság, amit kitalál, mintha csak makogna, hogy nem tudja kié. Arról nem is beszélve, hogy Clara is tisztában van vele, hogy egyedül neki van kulcsa a lakásához.
8. "Nyilvánvalóan nincs másolata a kulcsokhoz, mert mindig a szekrényből veszi ki, mégis miután kirúgják simán bejut egy lakásba." - ezt miből szűrted le? erre semmilyen utalást nem kapunk. sőt, ha én belopoznék egy idegen házába rendszeresen, vszeg én is másoltatnék magamnak kulcsot. Persze amíg ott dolgozott nem volt szükség használni őket, mert mint mondtad te is hozzáfért mindegyikhez.

Igazából minden pont, amibe belekötöttél cáfolható. Konkrét baki a filmben úgy vélem nem volt. Korrekt iparosmunka. Az egyetlen pont, amibe nem tudok belekötni, az az, hogy nem tetszett. Mert ez elég szubjektív, és érthető. Van akinek ez tetszik, van akinek meg az. :)

2012-10-11 01:35:05 wurlitzer (4) #3

Nana, akkor legyen itt más vélemény is. Fél éve láttam, lehet hogy volt az több is, és most alig várom, hogy moziban is megnézhessem. Nálam az idei, vagy a múlt év - ahogy vesszük, ugye - egyik legjobbja. Részletek, majd miután újból megnéztem.

2012-10-11 00:55:33 carmine (1) #2

Nem szoktam így fogalmazni, de régen láttam ennyire fos filmet. Az első perctől az utolsóig egy baromság. César szerintem nem félelmetes, maximum félelmetesen hülye. De illik a filmbe, mert az is végtelenül ostoba. Nem leszek összeszedett, mert nem érdemli meg a film. Inkább csak ömlesztem a bajomat.Miért nem viszi mindig magával kis fiolában az altatót, ha úgyis sporttáskával, meg hátizsákkal jár. Tudta, hogy van barátja a nőnek, mégis meglepődik mikor a férfi felmegy hozzá. Mit gondolt, a bogárfóbiás nő majd ott marad egy csótányoktól hemzsegő lakásban?! Leírja egy naplóba miket követ el, tök kézenfekvő végülis. A szekrényhez amiben a leveleket találja a rendőrség, Césarnak is van hozzáférése, plusz minden lakáshoz, mégis a több éve jól dolgozó takarítókat viszik el rögtön bilincsbe. Bevallja mit tett egy levélben és azt sugallják ezzel, hogy meg is ússza. A kislányt megfenyegeti, mintha valami bűnszervezet lenne, holott, ha a lány bevallja amit tud és Césart letartoztatják, semmit nem tehetne. Clara barátja megtalálja az ágyba rejtett cuccokat és bár az bárkié lehetne, César rögtön bevall mindent. Nyilvánvalóan nincs másolata a kulcsokhoz, mert mindig a szekrényből veszi ki, mégis miután kirúgják simán bejut egy lakásba. Gyakorlatilag egy pozitívum van a filmben, ő pedig Marta Etura. na jó még az alapötlet sem lenne rossz, de a kivitelezés részemről kritikán aluli.

2012-10-10 19:32:19 ChYga (4) #1

Remek alapötlet, remek színészek, remek rendezés. Igaz, nem fél rajt az ember, mégis talán az egyik legijesztőbb thriller, amit valaha láttam.
A sztori röviden: Adott egy César nevű portás, aki a lakók számára észrevétlenül végzi a munkáját, ő azonban nagyon is odafigyel rájuk. Mindenki életének ismeri minden apró darabkáját. Különös figyelmet fordítva Clarára, aki gyönyörű és sikeres, az élethez pedig mindig pozitívan áll. César szöges ellentéte. Ő képtelen boldog lenni. Úgy született, mint a vak a látás, vagy a süket a hallás adottsága nélkül. César boldogság nélkül született, és számára elfogadhatatlan ha mások vidámak körülötte. És nem nyugszik, amíg véglegesen le nem törli a lány arcáról az örökké ott bújkáló mosolyt...
César karaktere az utóbbi idők legrémisztőbb pszichopatája! Minél jobban megismeri a néző annál jobban fél tőle, holott ez általában fordítva szokott történni. Luis Tosar-ra mintha ráöntötték volna a szerepet. És amitől még zseniálisabbá válik az egész, hogy Jaume Balagueró képes elérni, hogy a néző együttérezzen Césarral. Inkább szántam, mintsem gyűlöltem. Többek között ezért is működnek olyan jól azok a részek, mint például a "Clara lakásából kiosonó" jelenet, ahol a suspense a tetőfokára hág, és zsigerből izgulunk és szorítunk a filmtörténet egyik legnagyobb elmebetegéért.
De Marta Etura is legalább annyira jól hozza Clara figuráját (plusz nem semmi eyecandy).
A másik amit még mindenképpen kiemelnék az a zene! A film hangulatával szöges ellentétben álló, laza slágerek hihetetlenül passzolnak az összképhez.
Végeredményben a Mientras duermes egy nagyon jó, ám ugyanakkor talán az egyik leggonoszabb film, amit valaha láttam. Igen, azt hiszem, a gonosz az elég jó szó rá. Emiatt nem is lesz nálam újranézős, de egynek mindenképpen megteszi!
8/10