Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Tomside-nak igaza van, tényleg igen okosan vették fel. Kár, hogy nem igen aknázták ki ezeket a lehetőségeket: a lélektani kép nem valami mély, és a társadalomkritika (a hatalom természetéről) sem mond újat. Szóval van benne ötlet, de azért összességében kevés.
előzmény: tomside (#64)
Nyílt hadviselésben állok a film jobb osztályzataiért - meg sem próbálom ezt letagadni. :)
előzmény: Mizi (#63)
Így már értem. :)
Egyébként én Nordbright-tal ellentétben kicsit erősebb, zúzósabb finálét vártam. Az osztályzaton még gondolkodom, mert az ötlet tényleg baromi jó, és a megvalósítás se rossz... na mindegy, majd még erre is alszom egyet.
előzmény: tomside (#62)
Amikor koncentrálnak, bármit
el tudnak tartani a testüktől, erre is jó a telekinézis. Ha nem figyelnek, védtelenek, lásd Árész-mintájú barátunk halálát. Szigorúan véve nem a testükkel ütik szét az épületeket, hanem a testüket védő erőtérrel(?) - nem tudom, jól fogalmazok-e. Bár, úgy érzem, szőrszálhasogatunk, mert ettől a film még lehet jó is, sőt.
Azért jó, hogy megnézted! ;)
előzmény: Mizi (#61)
Csalódás, mert szerintem a végét rendesen elcseszték. És azt sem értem, hogy ha a telekinézis volt a szupererő, akkor hogyan éltek túl annyi becsapódást a végén?
Kár érte, mert az ötlet jó.
Másképp gondolom, és a 28. hozzászólásban ki is fejtem. Sehol nem volt még ennyire indokolt a kézikamera.
előzmény: Nordbright (#59)
Ez tipikusan az a film, amikor a handycam-os felvételi módnak az égvilágon semmi értelme nem volt.
Főleg, hogy egyszer normál, egyszer "kézi" nézetből látni a jeleneteket.
Ez a kamerarepkedtetős kényszermegoldás teljesen kimaradhatott volna, semmivel nem lett volna kevesebb a film vagy a látvány. Egyébként egynek elmegy, de a film végére már kissé elgurult a gyógyszere a készítőknek. Ott visszafoghatták volna magukat.
... és ezt most nyugodt szívvel felnyomtam ötösre! Josh Trank pedig Mark Landissel kézen fogva most azonnal menjen és készítse el a folytatást! Követelem, mert... Boys will be Boys!
Ja bocsi,latom nem nekem irtad :)
csak tudod uj vagyok,meg nemis vagyok valami idos...
En?
Jo....tenyleg lekezelo volt
Ha ezt most személyesnek veszem, és szívem szerint és az etikai normák ellenében legszívesebben elküldenélek a vé.......szba, akkor azt hiszem, nem én kezdtem a személyeskedést. Nekem igenis kedves ez a film, de sehogy nem jössz ahhoz, hogy ezt minősítsd. Pláne nem ilyen lekezelő és alpári stílusban.
Előrebocsátom, azért nem írtam ehelyett inkább üzenetet Neked vagy az adminnak, mert az nem oldja meg a helyzetet. Szeretnélek megkérni, hogy magad kérd a hozzászólásod kimoderálását.
előzmény: Willy (#43)
Ja,és a found footage is tetszett :)
Hát nem is tudom...
Most így visszagondolva nem olyan vészes a film,mint amikor megnéztem,de messze nem az évezred filmje :D
[] Azt meg megértem hogy Andrew bekattant (én is kiborulós tipus vagyok) na de ennyire? Miért? []
És szerintem a történet kicsit hullámzó volt...Megvolt benne az a folyamatos bonyolódás,de néha völgybe került a történet
A karakterek viszont tetszettek,főleg Andrew-é :)
A poszter alapján jobb filmre vágytam,de csalódtam
mindenesetre nézhető,meglehet vele próbalkozni
(remélem a fantasztikus négyes reboot jobban sikerül majd,mint ez)
Hármas :)
Szeritnem jobb lett volna, hogy ha 15-20 perccel hosszabb lett volna, es jobban bemutatjak az elejen a 3 föszereplöt - vagy legalabb az egyiket -, majd pedig a vegenel is a csucsragadozo helyzet kibontakozasa elött is hasonloan jartak volna el
Ezt bantam, maga a film nagyon jo szerintem.
Ez sokkal jobb, mint 3,4, méltatlanul le van pontozva szerintem. :) Aki nem érti, hogy Andrew miért kattant be, röviden összefoglalva:
Gyerekkorától nincs barátja, még az unokatesójával sem volt közeli a viszonya, az édesanyja, aki az egyetlen hozzá igazán közeli ember, halálos beteg, pénzük sincs, amiért a gyógyszerek megvétele is gondot jelent, aztán az anyja meg is hal, az apja rendszeresen bántalmazza, az iskolában szintén sokszor megverik, gyakorlatilag ki van közösítve, az utcában is erőszakoskodnak vele a "douchebagek", soha nem volt még barátnője, aztán amikor először lenne nővel, az is rosszul sül el, aztán miatta hal meg Steve az ő hibájából, akit már kezd barátjának érezni, ezért is hibáztatja magát, és ezek közül néhány esemény gyakorlatilag néhány napon belül történik... Röviden ennyi.. Na most képzeljük el, ahogy egy ilyen ember ilyen hatalomra tesz szert. Szerintem ez bőven elegendő magyarázat, biztos, hogy kattant már be a valóságban is ember ennél sokkal kevesebbtől is.
megint ezt nézem, ezúttal angolul és a francba is, szó szerint megidézi benne Matt a hübriszt. Ez agyarul hiányzott. A picsába is, ez tovább árnyalja, még inkább alátámasztja a mitológiával és a görögök "funkcióisteneivel" kapcsolatos olvasatot. Óriási! Zseniális!
ez egy kurvajó film! főleg az első fél óra. ha kisebb koromban néztem volna meg (azaz ha később születek és most kicsi lennék), szerintem 2 hétig erről álmodnék. repülés, stb. kurvajó. négyest akartam rá adni, de volt benne valami ami magával ragadott, jár az ötös.
...mivel nem egy akciófilm :D
Annak nem fog tetszeni a film, aki nézi, de nem látja. Meg kell kicsit kapargatni a film felszínét és belegondolni. Mindenből eleget kaptunk. Zseniális a címválasztás, a történet, a kivitelezés, még a színészek se rosszak.
Egy jó kis utazás az emberi lélek és viselkedés rejtelmeibe. Csak ajánlani tudom... azoknak nem, akik valami Avengers féle csinnadrattát várnak, mert a hangsúly nem azon van.
Aki meg esetleg azt hiányolja, hogy az erő forrásáról végül miért nem kaptunk többet, annak azt mondanám, hogy nem lényeg. Az az utolsó dolog, ami fontos benne.
Érdekes kérdés. Willy barátunk az Underground-ra egyest adott, ami szerencsére nem a Kusturica film, hanem egy 2011-es horror. És valószínűleg 1982 után látta. :)
előzmény: G-ergo (#44)
Ez esetben mire fel a 2 pont?
előzmény: Willy (#43)
Az egyik legelcseszettebb film amit az elmúlt 30évben láttam.
Egy rakás szerencsétlenség. Nevetve olvasok egy két hozzászólást akik hőssé akartak válni a film után. Hiába valakinek ettől áll fel :))))
Az elején túl kell esni-én majdnem abbahagytam az 5. percnél, de továbbvitt valami, és nem bántam meg. A story nem rossz, a látvány is jó és ebben a kategóriában szerintem újnak is számíthat...nekem nagyon tetszett a szuperhősös-repülő látvány blair witch nézetben (többek közt ezért adtam az 5 pöttyöt). A fő erénye számomra, hogy érdekes ötvözetnek érzem a Star Warsnak, Mátrixnak és az említett Blairnek, így ebben a formában szerintem nagyon jó.
Nagyon gyenge film, jól kezdődik, de aztán zuhanórepülésben érkezik meg a leszállópályára, talán fel is robban a gép. A vége 0 százalék, idegesített ez a... nemis tudom minek nevezzem. Andrewt már az elején le kellett volna lőni.
40%
Erős kettes, épp lecsúszott a hármasról. De végülis rossz film, szóval nincs az osztályzatommal baj.
Szakadék fos ez a film - Amerikában nagy hagyománya van a hülyeségnek és a gagyinak, ezt lehet lelkizős köntösben is eladni, sztem akkor is gagyi marad, mondjuk, lehetne Mr Középiskola Kapitány az új címe. Végigpörgettem, annyira nézhetetlennek találtam.
Erős Akira hatás - leginkább a végefelé. De a mellékszereplők elnagyoltak és sablonosak. És nekem végig olyan "gayi" érzésem volt a film nézése közben. Ez a féle filozofálgatás már 16 évesen is gyerekes.
Napok óta a film hatása alatt vagyok amúgy. "Túlkaptam" - így mondják ezt mostanában. Egyszerűen - és ez is ennek a filmnek az érdeme, korábban egyetlen szuperhősfilmnél nem tapasztaltam ezt -, olyan közel hozzá a kiválasztottságtudatot, hogy én is közéjök akarok tartozni, szuperhős akarok lenni. A pókember 1 el akarta ezt érni, ott rendesen szerzői szándék volt, hogy beleéld magad P.P. helyébe, de az a film ezt nem tudta. Ezt nekem csak ez tudja. ;D Kurva jó.
Na. Zsír. ;)
Bocs, ha offenzívnak tűnök (nem volt szándékos), csak kicsit kezdem már unni, hogy az egyetlen épkézláb érv, amit látok a film ellen, az az, hogy "ezt láttuk már valahol." Egyrészt ez igaz mindenre, másrészt pedig ha láttuk, sem ilyen kivételesen, mert amely erényeket lentebb részletezel, mind-mind baromi helytálló. A karakterábrázolás fantasztikus, a kézi kamerának meg most először van értelme - és ez még csak a jéghegy csúcsa, nagy vonalakban. A görög istenes eszmefuttatás pedig elgondolkodtató.
előzmény: tomside (#35)
Mintha dühöt, agressziót éreznék az érvelésedben, s csodálkozom: honnan van ez? Miért van ez? Na mindegy. Szerintem ne vessz el így benne, senki nem mondta, hogy ezek ugyanazok, hanem csak széljegyként odavetették - többen is -, hogy hasonlítanak. Lehetne más filmekkel is hasonlóságot találni, nekem személy szerint görög isteneket jelenítenek meg a fiúk, akkor meg már egyenesen a Hancockra lehetne asszociálni. Eddig ezt az ötletet nem vagányítottam itt elő, mert magam sem találtam elég erős olvasatnak, de végső soron, ha belegondolsz, hogy a vezetőnek (főisten?) készülő politikust egy villám öli meg (Zeusz), a pusztítás tomboló "istenét" (Árész) egy fegyver, a harmadikat, a békéset és a bölcset pedig a józan belátás tartja a helyes úton (Pallasz Athéné? - igaz, ő nő volt...:) ), akkor simán lehet ez a görög istenek kifigurázása, ironikus megjelenítése is. Egyetértek veled, ez a film valóban a megvalósítása miatt jeles -egyrészről. Nálam viszont, ami a zseniálisba húzta át, az a kamerák elbeszéléstechnikai szerepe - ezt lentebb már kifejtettem -, Andrew gyönyörűen összerakott motivációja - amivel kapcsolatban lentebb ugyan megjegyezték, hogy hiányos, nos, hát szerintem meg egyáltalán nem az, csak hála az égnek, nincs a szánkba rágva, hanem értően,sejtelmesen és cizelláltan, már-már balladaian van benne a filmben -, a nagyon erős evolúciós szál, és a nagyon tudatos pszichológiai vonalvezetés. Ez így már zseniális.
Ha jól emlékszem az Akirára, ott csak Tetsuónak van képessége, Kanedának nincs. És igaz, hogy kettejük közül csak a jófiú éli túl (milyen meglepő), de belőle nem lesz hős. Különben is, itt volt harmadik főszereplő, ott pedig nagyon komoly társadalmi háttér. Értem én, hogy miért hasonlít a Chronicle a szuperhősfilmek hetven százalékához - mert a hős és az antagonista egykoron közel álltak egymáshoz, de egyrészt ez semmi, másrészt itt a megvalósításon van a hangsúly, a film abból jeles.
előzmény: tomside (#33)
Ott is a két barátra van kihegyezve, meg itt is. Még a végük is kísértetiesen ugyanaz, ha a cselekményt nézed. Ennyi. Én a magam részéről ezt hasonlónak találom, de nem feladatom, hogy mások helyett is hasonlónak tartsam. Ha te nem, hát nem.
Emberek, akik többé válnak. Ennyi erővel A Chronicle egy az egyben a Zöld lámpás.
előzmény: tomside (#31)
Szerintem sem kizárt. Egyszerű tematikai párhuzam:embereket látunk, akik többé válnak. Csak itt evolúcionalista és pszichológiai, ott meg inkább transzcendens kontextusban. Még a baráti viszonyok is nagyon hasonlatosak, csak gondolj bele.
Én láttam az Akirát, de egy deka közös nevezőt nem véltem felfedezni a két film között. Kifejtenéd, hogy érted?
előzmény: THE (#29)
Nekem egy kicsit ismerős volt a szituáció, aki szereti az anime filmeket, nézze meg az Akira című alkotást, kb ugyanez a sztori.
A különböző kamerák témájában szerintem egyelőre eltévesztettük a fő csapásirányt. Lehet centizgetni, hogy ez most akkor found footage-e, meg hogy egyáltalán mi az a found footage, de szerintem a kamerakezelés miértje és hogyanja közötti összefüggések feltárása sokkal súlyosabb, egyben érdekesebb kérdés. Hadd tegyek kísérletet.A szempont tehát a kamerakezelés hogyanjai és miértjei közötti összefüggések feltárására tett kísérlet. Tézisem szerint az egészet a pszichológia felől kell megközelítenünk és értenünk, s ha most érvként egyelőre csak annyit hozok is fel, hogy a film erősen tematizálja a pszichológiát, lentebb konrétabb érveket igyekszem majd beágyazni. Vegyük tehát a kamerakezelés változásait időrendben. (Részletesebb, de természetesen nem teljes körű tematizáció következik.) 1, Az első képünk, ahogyan Andrew a tükörből veszi magát - ennek a pszichológiai vetülete az öntudatra ébredés, az önkontroll. 2, Új nézőpontot képez a csaj kamerája épp akkor, amikor az unokatestvér a tömegbe küldi Andrew-t, hogy ismerkedjen egyedül, szocializálódjon. Ezzel megjelenik tehát az egyén és közösség valamint az én (ffi) és a nő viszonya, nézőpontja. Andrew ekkor kezdi el feltérképezni magát mint társas lényt. 3, Andrew a kamera lebegtetésével és eltávolításával újabb és újabb nézőpontokat képez, önmagát ismerve meg ezzel, új távlatokat nyitva önismeretében, saját korlátait feszegetve. Csak egy példa. Amikor felülről veszi fel hármójukat, amikor már majdnem elaludtak - erről a társai nem is tudnak! - akkor az új nézőpont az Andrew számára új élménynek, a barátság, az összetartozás élményének jelölője. (Külön zseniálisnak tartom, hogy ebből a képből kihajol a politikus srác, és ők maradnak ott ketten, mintegy kötődési hierarchiát vonultatva fel ezzel. Ez a jelenet tulajdonképpen egy előkép.) 4, Andrew, akinek az kameráját most a szó legszorosabb értelmében tegyük egyenlővé az önkontrolljával újabb nézőpontokból válik láthatóvá. Biztonsági kamerákon, rendőrségi felvételeken, térfigyelő kamerákon. Mik ezek tulajdonképpen? A rend letéteményesei. Az önkontrollját veszítő, a rendet megbontó Andrew ábrázolása a rend nézőpontjából. Hovatovább - és itt át is kötünk az ötödik mérföldkőhöz lassan - ezek már olyan felvételek, ahová Andrew a kameráját (=önkontrollját!) nem viszi magával. 5, Egyelőre ezt az ábrázolástechnikai állomást tekintem a legzseniálisabbnak. Itt ugyanis nem egy új kamera, és egy új nézőpont beépítése, hanem egy már meglévő kiírása következik be. Gondoljunk csak bele! Hol tűnik el végleg Andrew kamerája? A kórházban, amikor meg akarja ölni az apját. Amikor végleg elveszíti az önkontrollját, onnantól kezdve nincs a filmben a saját kamerája. Zseniális. 6, Az önmagát ezernyi kamerával körbevevő Andrew képe nem más, mint a nyilvánosságra, felülre került, most tomboló, korábban elfojtott, elnyomott én, amelynek freudi ezerszer spanyolviaszos elemzését nem kívánom itt magam is részletezni, ez evidenciaként kezelendő. 7, A zárókép, Tibet, ahol Matt újra behozza unokatestvére kameráját, akinek a kamera Tibetbe helyezésével lelki nyugalmat kíván adni, megkérdőjelezhetetlenül alátámasztva ezzel a hipotézist, miszerint amit Andrew kamerája lát, azt Andrew látja. És tudjátok mit? A leírtakkal tulajdonképpen adok egy alternatív választ azon kukacoskodóknak is, akik ott kívántak az általam századrangúnak tartott found footage-e-kérdésbe belekötni, hogy ki szedte össze a felvételeket?! Amit látunk, az nem videóanyag, ezt nem kellett megtalálni. Amit látunk, az sokkal inkább Andrew önlátása, önértelmezése. Csak egy betekintés, egy belehelyeződési lehetőség valakinek az önLÁTÁSába, amit itt - elvégre filmről van szó - kamerák metaforizálnak. Méghozzá kiválóan. Na, és mostanra magamat is sikerült meggyőznöm a film zsenialitásáról. Megyek, át is pontozom jóról zseniálisra.
ui.: Aki belemagyarázással vádolna, tegye bátran, joga van hozzá, de jelzem, hogy az én szándékom pusztán az volt, hogy egy olvasatot rápróbáljak egy alkotásra, elvégre a valódi befogadói izgalom az, ha meg tudok tartani vagy el tudok vetni egy olvasatot. De ki tudja? Lehet, ezt is csak belemagyarázom.
Hát nem tudom, ez az interneten olvasom hogy van olyan, hogy csúcsragadozó..
Meg azt se nagyon éreztem, hogy ez egy olyan húdekiközösített csávó, oké, nem teljesen normális, meg ugye a szokásos jajdeszar családi háttér, de a francnak kattant meg ennyire. Bár mondjuk Amerikában lehet nem kellene annyira csodálkozni ezen.
De nem ez a fő bajom a filmmel.
előzmény: Rorschach (#26)
A spoileres rész miért nem volt érthető?
előzmény: Xuja (#25)
Nagyon túllihegett ez a szuperhős téma, de ez a film egy kis újat is hoz bele. Érdekes a koncepció, (mindent kamerák szemszögéből) és még a karakterek is elmennek, bár nem mindig érthetők tisztán a motivációik. Különösen Andrew bekattanása) De mégis, a rendezés baromi egyenetlen, a közepén annyira leül, hogy komolyan nem értettem, mintha a film nem tudott volna mit kezdeni magával. Összességében nem rossz , de mégsem tudom ajánlani a hibái miatt.
Technikailag valóban unikális, viszont a története ordas nagy klisékből áll össze. Érdekes, de gyorsan feledhető kis szösszenet.
Utólag megnéztem a Rush-t. Ott is három tini a főszereplő, meg még van valami barlang is, ennyin osztozik Az erő krónikájával, amúgy meg kábé annyi a hasonlóság, mint a Thor és A sötét lovag között.
És tényleg:D Hát ez nehezen védhető... de azért megpróbálom:) Jellegében, technikájában found footage film, viszont szigorúan véve nem az, tehát abba nem lehet belekötni, hogy ki vágta össze.
előzmény: HejjaX (#20)
Tökéletesen működik a keretei közt. Már látott elemekből felépülő, de kidolgozott, emberi karakterek, elmés megoldások, tökéletes eredettörténet. Kíváncsi vagyok, lesz-e folytatása. Szívem szerint megnézném, de tény, hogy a lényeget már láttuk.
Te mondtad, lsd. 1. hsz. :)
De azt én sem értem amúgy, hogy "korig" mit kifogásol? Emlékeim szerint az Ideglelés is összevágott felvétel, hiszen két kamerával dolgoztak benne és mégis a found footage iskolapéldája. Mégis, úgy hitelesebb lenne, ha a másfél óra fele értelmezhetetlen kamerarángatásból állna, gyakran mutatnák a földet, meg hasonló klasszikus amatőr kamerás hibáktól hemzsegne a film? Ja, az tényleg hatalmas élvezeti értékkel bírna - de legalább teljesen autentikus lenne. Mert "korig" ilyen hitelességet kifogásol, ha jól értem.
A biztonsági kamerás, tv stábos meg mittomén milyen felvételek beillesztése pedig ügyes fogás és mit sem ront a film "ál-dokumentum" természetén. Hiszen ez ál-dokumentumfilm, aminek az első része found footage-szerű megoldással operál, a végén meg más típusú "valódi" felvételeket kapunk. A dokumentumjelleg azonban végig jelen van. De azt valóban nem állította senki, hogy ez 100%-ig, csak és kizárólag "talált felvétel".
előzmény: Olórin (#19)
Ki mondta, hogy ez a film "found footage"? Ugyanis sehol nem írták ki a szokásos szöveget, hogy a "felvételt itt és itt találták meg".
előzmény: korig (#18)
A found footage-t sose bírtam, bár a film elején elég ötletesen van megoldva az egész. Később viszont a készítők elveszítik a gyeplőt, hisz, a szereplők (pl. a csaj) olyan helyzetekben is használják a kamerát, amikor arra egyáltalán nem is lenne szükség (mármint a karakterek szempontjából), és az, hogy a sráctudja lebegtetni a kamerát, még nem indokolja azt, hogy látja is azt, hogy éppen mit vesz, mégis "makulátlan" felvételek készülnek. A film vége táján lévő "csúcsjelenetben", pedig már nem is lehetne olyan kézi kamera a közelben, amely tudná venni a főszereplőket premier plánban. Az meg már csak mellékes, hogy a rengeteg forrásból származó felvételt (főleg ilyen pusztítás után), ki, hogyan szerezte volna meg, és tudta volna ilyen pofásan összevágni?! Nem szőrszálhasogatni akarok, de ha már found footage, akkor legyen hihető.
A film meg olyan, mint Gus Van Sant Elefántja szuperhősökkel (még a "langyi" szál is megvan benne).
És most megnéztem a Mean Creek-et. Hát így kellett volna ezt is.
előzmény: jutas (#16)
"Unom, hogy szegény amerikai gyerekek annyira népszerűtlenek az iskolában, hogy ezért bekattannak." - yeah-yeah, épp csak Manson hiányzik az OST-ről. Vagy mégsem?
A tragédiák ha jobban ki lennének bontva (Steve halála pl teljesen habkönnyű esemény a történetben) és nem lenne teletűzdelve teenmovie-s motívumokkal, akkor kapott volna egy erős 4-est is.
előzmény: gringo (#9)
Kicsit lehetett volna durvább, gyorsan lezavarják a nagy balhét és vége is. Nagyon kellemes szórakozás volt, a talált kamerás ötlet, ötvözve az összes többi kiegészítővel - biztonsági kamerák, rendőri felvételek, híradók -, remekül sikerültek, a repülős jelentek az eddigi legélethűbbek, de szeretném elképzelni ezt a filmet R-kategóriában.
Azt sajnáltam még, hogy Jordant elég hamar kigyilkolják, és nem volt teljesen átélhető a megbolonduló srác motivációja sem.
Kicsivel több játékidő és R-kategória, na az lett volna baba.
Nem rossz film. De nem is jó. A 80 perc körüli játékidő viszont ideális.
Ahá! Tudtam, hogy Matt hangja ismerős az Akirából, csak rossz helyre tettem. :)
előzmény: TomPowell (#11)
Az Erő Krónikája
Hangulatos film volt. Alapból szeretem a szuperhős témájú mozikat, ráadásul ez is csak részben az, némi drámával, (found) footage tálalásban, ami az egésznek egy sajátos, személyesebb ízt adott. Azonban pont ez a kamera használat sokszor már röhejessé vált, főleg a vége felé, csak azért, hogy mindent láthassunk (röhejes, hogy a csaj sose engedte el a kamerát). Ellenben a három főszereplő rokonszenves volt, és végig lekötötte a figyelmemet is az egész.
75%
Matt hangja nem Csőre Gábor volt, hanem Hamvas Dániel, aki egyébként Tetsuo hangja volt az említett filmben, míg Csőre Gábor Kanedáé.:)
előzmény: BonnyJohnny (#10)
A kézi kamerás megoldások fantáziadúsak (a lebegtetés, a több felvételből való összeállítás), és ez bizonyos értelemben a többi found footage fölé helyezi. De a found footage filmek szokásos kapkodása, életlensége, ostoba vágása, rossz kameraszögei engem zavarnak. Az meg, hogy mindig mindent felvesznek, engem eleve kiborít. Tudom, ez olyan, mint mikor valakit kiborítanak a musicalek, mert énekelnek bennük. De hát vannak emberek, akik így vélekednek (az egyik közkérdésnél ez kiderült), így engedtessék meg nekem is ennyi hülyeség, hogy kiborítson a kézikamerás film, mert kézikameráznak benne. Na meg a föld alatt maradt és a Himalája tetején hagyott kamera felvételeit ki szedte össze?
A történet viszont jó. Az Akira azért visszaköszönt nekem is... főleg Csőre Gábor miatt. Végig arra vártam, hogy a Matt nevű srác (akinek a hangját kölcsönözte) elüvölti magát, hogy Tetsuóóó!!! :D A film játékideje rövid így nem ül le a film, bár engem lekötni sem tudott, de nem is untatott.
Véleményem valahol Olórin és Jamamura között helyezkedik el (már a két belinkelt kritika alapján), erős hármas.
Nagyszerű ötlet összeházasítani a formát a tartalommal (gy.k. megindokolni a lebegő kamerát), de ezen a bravúron kívül meglehetősen ugyanolyan lett. Unom, hogy szegény amerikai gyerekek annyira népszerűtlenek az iskolában, hogy ezért bekattannak.
Jól sikerült. Nem volt zavaró a kézikamera és a trükkök is szépek voltak. Tetszett, hogy nem vígjátékozták el a témát, ugyanakkor voltak jó poénok. Szerintem köze nem volt Hollywoodhoz.
A found footage-filmek rákfenéje, azaz a kamerahasználat valami elképesztően ötletesen és jól sikerült, viszont már baromira idegesít, hogy Hollywood hosszú évek óta a szuperhős témára veri a farkát, és nem bír leszállni róla.
A hasonlóság annyiban kimerül a Rush-sal, hogy mindkettő szupererő(k)ről szól.ÉS ennyi.Most érkeztem vissza a moziból, de ez nagyon ....
Ja, most már emlékszem rá... valóban vannak hasonlóságok, de a Chronicle azért mégis eléggé más.
előzmény: Umberto (#4)
Igen, ez az. Köszi szépen! Itt pedig magyar nyelven el is olvasható a részletes tartalomleírás:
http://thexfiles.gportal.hu/gindex.php?pg=12584747&nid=2194934
Még nem láttam Az erő krónikáját, de az előzetese alapján már-már kísérteties a hasonlóság. Nem csak az alapötlet (jó ötletet talán nem szégyen lenyúlni), de ahová tart a sztori, az is hasonlónak tűnik, s ez már gázosabb.
előzmény: Olórin (#3)
Most, hogy mondod, nekem is dereng valami, bár már alig emlékszem rá. De a wiki szerint ez az: Rush
előzmény: Umberto (#2)
Most azon merengek, melyik az az X-akták-epizód, ami tulajdonképpen ugyanerről szól: 3 fiatal szupererőre tesz szert, miután egy különös üregszerűséget/barlangot hagynak el. Ezzel eleinte szórakoznak, utána azonban véresen komoly lesz a játék, és próbára teszi a barátságukat.
Hoz egy pici vérfrissítést a found footage meg a szuperhősfilmekbe is, amúgy meg egyszerűen baromi hatásos.
Nem, nem hiányzott a hübrisz a magyar szinkronos változatból sem. Elhangzott, fel is figyeltem rá, pedig nem olvastam véleményeket, kommenteket a film előtt. :)
Az ominózus párbeszédben szerepel, az iskolai "nagy show" után, a kocsiban (44:47-45:04).
Matt: Őrület, látom, hogy kezdesz elszállni a sikertől!
Andrew: Mi van?
Matt: Vigyázz, mert ez lesz a veszted. Hübrisz. Jegyezd meg!
Andrew: Mi az a hübrisz?
Matt: (gúnyosan hümmög)
Andrew: Tényleg nem tudom, mit jelent!
Matt: Ez komoly?
Imádom, amikor egy filmben ilyen apró, rejtett, csillogó mozaikkockákban sejlik fel a lényeg, és ebben a filmben rengeteg van. Ez bizony magasra röpíti az átlag fölé.
előzmény: tomside (#49)