The Girl with the Dragon Tattoo (2011) ☆ 👁

A tetovált lány

(David Fincher)

amerikai-norvég-svéd dráma, krimi, thriller

3,7
★★★☆☆
653 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2014-01-02 16:01:22 Dynast Grausherra (4) #120

Egyáltalán nem hittem volna, de ez a film sokkal jobb, mint a svéd eredeti. Ennek azonban szerintem elég szomorú oka van: az amerikaik tudják, hogy az emberek nagy többségben nem olvasnak, így olyan filmet kell készíteniük, ami a regény nélkül is érthető. A svéd eredeti egy sótlan, kiherélt, cselekmény orientált adaptáció (lehet, hogy ez jellegzetes európai betegség, az Egri csillagik is ilyen, vagy, hogy egy A tetovált lányhoz időben és térben közelebb eső példát hozzak, ilyen a Fejvadászok is), az amerikai sokkal jobban elmerül a részletekben, kis apróságokat is belevesz. Blomkvist sokkal több teret kap, ahogy a Vangerek is. Lisbeth kicsit tényleg háttérbe szorul, de a regény első felében ez szintén így van. De ettől még el kell ismernem, hogy ezen az egy ponton a svéd film jobb. Noomi Rapace sokkal többet ki tud hozni a szerepből, de az abból is fakad, hogy az a film teljesen az ő, és a Blomkvistet alakító Michael Nyqvist vállán nyugszik. Az ő kettősük egyébként nekem jobban tetszett, mint Rooney Mara és Daniel Craig párosa, bár utóbbiaknak sem kell szerintem szégyenkezniük.
Két karakter gyengébb ebben a filmben: Isabella Vanger, akin a svéd filmben sokkal jobban látszott, hogy egy agyát elivó alkoholista, pedig a színésznőnek csak kb két mondata volt. A másik Bjurman, a svéd változat tenyérbemászóbb figurája közelebb állt a könyvhöz. Itt élből túlságosan szemétnek látszott, pedig többször is ki van hangsúlyozva, hogy Bjurman egy tiszteletreméltó gyám, akivel mindig nagyon jól kijöttek a védencei.
Egyet pedig nem igazán értek: a megveszekedett, kiállhatatlan náci Haraldból hogyan lett jó fej öregember? Amerikában úgy látszik, nem utálják annyira a nácikat.
Nem akarom védeni az amerikai remake-készítő, mindenáron adaptáló rendszert, de ha össze kell hasonlítanom a svéd és az amerikai változatot: az amerikai jobb. Ilyet nagyon szoktam mondani, de itt így van. Fincher filmje egy valódi, önmagában is megálló film, Oplev változata csak egy összeollózott csonka adaptáció, ami csak arra jó, hogy azon morogjak, hogy mennyire jó volt a könyv. Fincher filmje sincs olyan jó, mint a könyv, de legalább filmként nem vall szégyent.
Tenebra: "és valahogy túl sok benne a dugás" Ha tudnád mennyi volt a könyvben. Blomkvist Bergerrel, Ceciliával, Lisbeth-tel. Mindenkivel többször. Lisbeth és a gyám. Lisbeth és Miriam Wu. Ráadásnak, ami a múltban történt, és csak mesélnek róla.

2013-10-17 18:35:26 Olórin (3) #119

Hát, az lehet, hogy később a film egyes jelenetei inspirálták Fincheréket, még ha korábban is kezdtek dolgozni rajta:) Én mondjuk meg nem tudnám mondani, mert a svéd verzió is semmilyen volt, hogy mire ezt megnéztem, már nem is emlékeztem rá.

előzmény: Tenebra (#118)

2013-10-17 18:27:00 Tenebra (3) #118

Ezesetben még érdekesebb, hogy ez a film olykor kockáról-kockára hasonlít a skandináv változatra.

előzmény: Olórin (#117)

2013-10-17 18:24:44 Olórin (3) #117

Amennyire én tudom, ezen a filmen még az első adaptáció bemutatása előtt elkezdtek dolgozni, szóval attól független a dolog. Ez mondjuk mellékes, nekem sem az, sem ez nem tetszett.

előzmény: csabaga (#115)

2013-10-17 18:14:13 Tenebra (3) #116

Jaja, igazából engem sem izgatott annyira, de azért gondoltam, Fincher eddig jó filmeket csinált, miért ne lenne ez is az. Itt mondjuk az alapot nem sikerült alulmúlni, mert tök ugyanolyan lett. Tehát nem kapsz rosszabbat, de jobbat sem az eredetinél.

Egyébként az Álmatlanság azon ritka kivételek egyike, mely esetben nekem személy szerint jobban tetszett Nolan remake-je, mint az 1997-es norvég verzió. Na, meg A tégla is ilyen, nekem jobban bejött az, mint a Szigorúan piszkos ügyek.

előzmény: csabaga (#115)

2013-10-17 18:09:24 csabaga (?) #115

Az az érzésem,ezeket a szinte azonnal elkészített hollywoodi "újrákat" jobb elkerülni.Szinte mind teljesen felesleges,jobb esetben csak ennyi.

előzmény: Tenebra (#114)

2013-10-17 16:35:28 Tenebra (3) #114

Tipikus felesleges remake vagy újrafeldolgozás. Nem nagyon értem, az anyagi haszonszerzésen túl ezt minek kellett elkészíteni. Semmivel sem több, mint az eredeti. Az való igaz, hogy legfőképp David Fincher stílusa teszi némileg különbözővé a 2009-es filmtől.

Ráadásul itt eléggé háttérbe szorult a csaj karaktere szerintem, és valahogy túl sok benne a dugás. És 2,5 óra ez is... Legalább rövidíthetett volna rajta FIncher, fókuszálhatta volna ezt az eléggé széttagolt sztorit. Én tuti kivágtam volna belőle 60-70 percet.

És így ebben is azok a részek élvezhetők, mint az eredetinél. Talán csak egy plusz van benne: a kiváló intro. :D Ez bizony nálam 10/10, legfőképp a dögös zene miatt, de persze mint klip is kiváló. (Ala Harcosok klubja - annak is zseniális az introja. Kár, hogy itt a film maga nagyon nem az.)

2013-10-15 23:15:15 Pete (4) #113

Szerintem semmivel sem jobb, vagy rosszabb, mint a svéd, csak a hangulata más. tetszett, Fincher jól belevitte azért a stílusát.

2013-06-08 00:05:53 nandras (4) #112

csak az elsőből dolgozik.

előzmény: JeszKar (#111)

2013-02-15 13:35:13 JeszKar (4) #111

Valaki aki látta a filmet és olvasta is a könyvet, megtudná nekem mondani, hogy csak az elsőből dolgozik vagy átnyúl esetleg a későbbi részekre is.

2012-12-03 21:53:05 tomside (?) #110

Szerintem ők is belátnák, csak a kapitalizmus nem látja be, az a sátán! :D

előzmény: dido (#108)

2012-12-03 21:15:05 dézi (3) #109

csalódás, pedig nem sokat vártam. a 2-esen gondolkozom...

2012-12-02 12:31:32 dido (?) #108

A könyv zseniális, a svéd adaptáció szinte tökéletes, kár az ilyet újra forgatni. Szomorú, hogy ezt egy ilyen kaliberű rendező és színész sem látja be..

2012-08-28 18:48:55 Simpleton Larry (4) #107

Tisztességesen megcsinált mozi ez, önmagában nem piszkálnám. De mivel remake, elkerülhetetlen az összehasonlítás, és igazából bármennyire jó is Fincher filmje, minden aspektusában egy hajszálnyival elmarad az eredetitől. Az apró változtatások nem rontották el, de nem is erősítették érzésem szerint. És így, bármilyen jó munkát is tettek le az asztalra, ez a film szükségtelen, mert már meg volt csinálva, egy picivel jobban.
Amit ki tudok emelni a sok hajszálnyi hátrányból, az számomra Lisbeth, mert talán ez bír a legnagyobb súllyal közülük. Rapace Lisbeth-jét én jobban át tudtam érezni, jobban meg tudtam érteni; egy pokoli sors nekem hihetőbben szül egy elszigeteltebb, erősebb lányt, mint Mara ingadozóbb, törékenyebbnek tűnő Lisbeth-je volt. De talán ehhez hozzájárul, hogy amazt már három filmen keresztül láthattuk, míg ez újabbat eleddig csak egyben. Majd meglátjuk.

2012-07-06 23:33:06 vincent vega (2) #106

Szerintem Nolan nagyon is eredeti. Neki van 1 elképzelése arról a filmről amit csinál. A Batman filmeknél se a sablont követte. Eredet is olyan film amit ő elgondolt a saját ötletei alapján. Kérdem én, hogy Finchernek mi volt itt a koncepciója? Ez tényle olyan mintha mesélnek 1 történetet magamról 1 bulin és 2 hétre rá valaki elmesélné ua-t a sztorit csak úgy, hogy már vele történt meg. Ez azért kimeríti a lopás fogalmát.

Igazad van Krisztián :D

2012-06-20 00:26:25 pertwillaby (5) #105

Harmadszori megnézés után már rendíthetetlenül hiszem, hogy ez Fincher eddigi legjobb filmje. Minden részlete tökéletes.

2012-06-14 18:47:55 noomi (5) #104

Ironikus, hogy nicknevem elég sok portálon a svéd Lisbethtől lett kölcsönözve, szívemet mégis az amerikai rabolta el. Egy voltam azok közül, akik tavaly szidták a képernyőt, hogy hogy merészelik megcsinálni a jenkik ezt a filmet, egy olyan zseniális svéd adaptáció után. Szidtam az általam akkor gyűlölt Rooney Marát, kedvenc rendezőmet, hogy miért vállalta el ezt a dolgot. Nagy rajongója vagyok a könyvtrilógiának és az első svéd filmnek (a második és a harmadik könyv után szörnyű csalódás), így hatalmas előítéletekkel ültem be a moziba, fél éve. Előjelek persze voltak, két héttel azelőtt kijött az ütős opening, és NINfománként már tűkön ültem a soundtrackért, de mégis nagyon féltem ettől a filmtől. Azonban pillanatok alatt elillant minden kételyem, és beszippantott a Fincher-hatás, amit már nagyon régóta hiányolok. Míg a svéd adaptáció egy erős női karakter érzelmi hullámvasútja volt, ez egy erős bűnügyi thriller lett, amibe egyszerűen beleszerettem.
Kezdjük ott, hogy hiába a vizuális orgia (monumentális svéd tájak, remek fényképezés), azért a film veleje is biztos lábakon áll. A szkript magasan üti a svéd elődjét, mondjuk ez csak a svéd újranézésekor lett szembetűnő, de akkor nagyon. Fincher verziója hűebb a könyvhöz, hiába csavartak rajta oly sokat. No meg a legjobb az, hogy érezhető rajta az a Fincher varázs, ami Jodie Foster unalmas kínlódása, vagy Benji Button cukormázas élete alatt rohadtul hiányzott, de még az amúgy nagyon szeretett Facebook-film sem tartalmazta. Persze, közelében nincs a rendező aranykorának, de legalább kezd újra hű lenni önmagához. A könyv olvasása alatt Blomkvist figurájában végig éreztem valami szexualitást, amit a nagyon tehetséges Michael Nyqvist sajnos nem nagyon tudott érzékeltetni. Nem vagyok nagy rajongója Daniel Craignek, nem is a legkiemelkedőbb színész, de mintha ráöntötték volna Mikael karakterét. Legtöbbet valószínűleg a címszereplőről lehetne vitázni. Aki olvassa a könyvet, mindig más és más arccal képzeli el a Larsson által lefestett hackerlányt, és lehet, hogy egyedül vagyok, de az elképzelésemet Rooney Mara adta vissza teljes mértékben. Ő lett a hősöm, olyan mély játékot ad a vásznon, hogy behatolt a lelkem legmélyebb bugyraiba és felébresztette azt, ami a Millenium trilógia olvasása óta szunnyadt bennem. Egy dolog azonban furcsa a karakterrel kapcsolatban. Itt korántsem annyira Lisbeth-központú a dolog, mint a Man som hatar kvinnorban, ezért hiányérzetem volt és igazából fikarcnyira sem lett annyira hatásos a film, mint Oplevnél. Egy dolgot leszögezek, Noomi Rapace bizony tehetségesebb színésznő, amit nekem a Daisy Diamondban mutatott meg, de Rooney Mara számomra mégis jobban elkapta Salander karakterét és abszolút megérdemelte a jelölését. Törékenyebb, lágyabb, mint Rapace Lisbeth-je, talán pont ezek eredményezik azt, hogy emberibb.
Ez a fináléban teljesedik ki, nagyon bírtam ezt a változtatást a film végén, mivel a könyvet és a svéd filmet is egyaránt elcseszte a giccsesre megírt ending. Kifejtik, ami sokak számára természetesen unalmas, de a zárójelenet alatt megszakad a szívem, azóta is, pedig nem egyszer néztem újra. Az "odanemillőNIN-zene" a zseniális What if we could?, avagy a három órás soundtrack egyik legjobb száma, ami tökéletesen megadta az atmoszférát. A zene, na az még jobb, mint a film, de persze szerelmes vagyok Trent Reznorba, szóval kívülállók ne adjanak a véleményemre. A fényképezés és a zene, ezek miatt van meg az egyedi légkör, Fincher miatt pedig az a nyomás, az az apró társadalomkritika, amit már nagyon érezni akartam a moziban. Lehet róla veszekedni, lehet szidni a sárga földig, de egy filmről nem lehet kijelenteni, hogy jó vagy rossz - mindenkinek más a véleménye, nem kell azt érvényesíteni egyfolytában. Teljesen más, mint a Oplev filmje, kevésbé sötét, hatásos, de profi munka, pörgős, gyönyörű és.. Jól van, befejeztem az üres szövegelést. A harmadik kedvenc Fincher filmem, odab**z.

2012-05-20 13:45:59 kobretti88 (5) #103

Nekem nagyon tetszett:) Rooney mara naygon jól alakította Lisbeth-et. Daniel Cragi is jó volt, ahogy Christopher Plummer és Stellan Skarsgard is. Remélem a folytatásokat is David Fincher rendezi majd.
A Steve Zaillian által írt forgatókönyv is jó. Igaz kihagytak bizionyos dolgokat, de igyekeztek a könyvhöz hű maradni.

Várom a folytatásokat:)

90%

2012-05-20 11:15:35 tomside (?) #102

azért jellemző, hogy az imdb-vel diverz hozzuk a két feldolgozást. :) Itt legalább érezni, hogy valaki vagy.

2012-05-20 09:37:13 budaik (3) #101

Igazad van Szlama bácsi, de én előre megmondtam :D

előzmény: vincent vega (#99)

2012-05-19 09:06:34 BonnyJohnny (3) #100

Imádom Nolant (Finchert is), de azért ő se olyan eredeti már mint régen. Ez éppen a legutóbbi Eredeten látszott legjobban.

előzmény: vincent vega (#99)

2012-05-19 01:53:25 vincent vega (2) #99

Azt mondani, hogy Fincher a legeredetibb az álomgyárban én túlzásnak érzem. Nagyon jó rendező aki kicsit a múltjából is él. Remek filmek jellemzik és imádtam rengeteg filmjét, de ezzel az alkotással nem tudom őt hova tenni. Szerintem a legeredetibb rendező Christopher Nolan akinek minden filmjét nagy várakozásokkal várom minden évben. Ő tényleg valóban másképp látja a világot. Valamikor Fincher is ilyen volt, de erről már nem vagyok 100%-ig meggyőződve.

2012-05-19 01:32:37 vincent vega (2) #98

Ezt nem értem, hogy miért csinálta a rendező. Olyan kiváló művész, mint Fincher kézbe vesz 1 alig 2 éves darabot ami bejárta az egész világot és mindenki látta, hogy az első rész 1 mestermű. Szinte csak a színészeket cserélte ki. Más érdembeli változás nem történt. Tényleg sajnálom, h leforgatta ezt a filmet, mert az eredeti nyomába se ér. Az meg a másik szégyen, hogy az IMDB többre tartja ezt a filmet, mint az eredetit. Remélem a következő műve 1 eredetibb darab lesz, mert ez a cselekedet a rajongók szembeköpése volt.

2012-04-22 18:45:39 Gasz András (3) #97

A tetovált lány:

Mivel nemrég láttam az eredeti svéd film (méghozzá bővített változatát, ez a film nagy csalódásként ért sajnos. Egyrészt sztoriban és néha belső helyszínekben is szinte egy az egybe ugyanaz copy-paste módra. A karakterek cselekedetei is szinte 100%-ig ugyanazok. A színészek viszont szerintem Daniel Craig karakterét kivéve sokkal kevésbé fogtak meg mint az eredeti film főbb szereplői. Sokkal hitelesebb, velősebb, reálisabb képet is adott a svéd eredeti. Ez a film a gyors vágásának és zenéjének is köszönhetően végig modern thrillerként akarja magát mutatni, s alig éreztem benne azt a krimis jelleget, ami az eredeti filmet viszont jellemezte. Emellett sokkal hitelesebb volt Noomi Rapace, ő nem csak külsőleg hanem bensőleg is átalakult legalábbis szerintem. Eleve eléggé Marilyn Mansonosra fogták a figurát itt külsőleg. S az erőszakra is jobban rámentek itt, próbálták még erősebben láttatni az erőszakos jeleneteket.
David Fincher nem értem mostanság miért veszítette el számomra azt a tehetséges voltát, amit a Harcosok klubja és a Hetedik idején még nagyon jól láthattunk tőle. A vágás és a rendezés szerintem nagyon untató itt, és a hangulat is hiányzik, ami a svéd filmben adott volt. Úgy éreztem, hogy sajnos egy újabb felesleges remake-el/feldolgozással állunk szemben.


55%

2012-04-15 22:54:55 Hannibal Lecter (3) #96

Csak annyit, hogy a film láttán gondolkodás nélkül felkerekítettem a Zodiákus érdemjegyét.

2012-04-02 11:06:22 Leppard (3) #95

Rooney Mara engem szinte végig Marilyn Mansonra emlékeztetett.

2012-04-01 19:02:02 grofjardanhazy (3) #94

A két évvel ezelőtti feldolgozással szemben ez nem annyira tetszett.
Fincher, sajnálom, ez csak egy hármas.

2012-03-27 16:28:46 Karesz84 (?) #93

Minek kellett egy alig 2 éves filmet feldolgozni? (Az eredeti mellesleg csúcs.)

2012-03-20 20:38:45 EstiKornél (4) #92

Nem láttam az eredetit, ez a feldolgozás viszont ütött. Kemény, vagány, a sztori végig lekötött, bár valóban lehetett volna 20 perccel rövidebb.

2012-03-12 11:07:57 szakmunkás (3) #91

Szerintem jobb az eredeti, Noomi Rapace is jobb szerintem mint Rooney Mara

2012-03-11 14:40:50 korig (3) #90

Stellan Skarsgard "performanca" zseniális, a többiek meg le vannak sz*rva. Finchernek (a Harcosok klubja rendezőjének) meg volt képe termékelhelyezésekkel elárasztani az egész filmet.

De az egészben a legnevetségesebb, ahogy a csaj a végére átmegy "Salt ügynökbe" és könnyedén milliomos lesz, de előtte azért lesz*p pár csávót egy kis pénzért, hogy éhen ne haljon.

A sorozatokban elterjedt green screen-es megoldások is "felettébb kifinomultak" voltak.

2012-03-06 10:00:09 green81 (3) #89

Erős közepes. Daniel Craig mintha ott sem lett volna, hihetetlenül átlagos színész. A lány tetszett, de én inkább Gryllus Dorkát választottam volna a szerepre.

2012-02-29 12:46:32 Kremy (3) #88

Mivel láttam a svéd verziót,így akarva-akaratlanul is ahhoz mértem és így nagy csalódás volt. Ha önmagában nézem,akkor sem ér Rooney Mara alakítása Oscart,sem különösebb dícséretet. Teljesen átváltoztatták külsőleg,ez nem az ő érdeme,ezen felül meg csak hozta,amit elvártunk,nem győzött meg különösebben.
Ha hasonlítgatni akarok,azt kell mondjam,nem hozta azt a feszültséget,amit a svéd film,nekem ez hiányzott leginkább.

2012-02-25 18:17:23 diligo (3) #87

Niels Arden Oplev 10/8.65
David Fincher 10/6.00

2012-02-20 14:38:15 Gatyamadzag (5) #86

Nekem teljesen rendben volt, fel se tűnt, hogy akcentussal beszélt :)

előzmény: Rorschach (#85)

2012-02-10 20:20:11 Rorschach (3) #85

Én eredetiben nem bírtam végignézni. Rooney Mara olyan borzalmas mű akcentussal beszél, hogy fáj hallgatni.

előzmény: Ubul (#83)

2012-02-10 17:12:49 Ubul (3) #84

ja és valaki írta itt lentebb,hogy a film tök hiteles számára...kérdem én hogy hogy lehet olyan film hiteles,amelyikben
Svédeknél is minden angolul van írva? Nekem azért ez feltünt,mikor Lizbeth nézte át a papírokat a végén.

A másik ami kicsit idegesítő volt,és lehet hogy csak szőrszálhasogatás,de mondjuk Lizbeth megerőszakolásánál minek mutatták meg a táskát közelről,hogy az IQ 60 alat levő ember fejében is megforduljon,hogy hát ott valszeg kamera van eldugva,és hú,milyen dúrva...majd pár perc múlva kiderül,hogy tényleg!!!!! Emlékeim szerint a svéd verzióban ez nem történt meg,ezért is írtam szőrszálhasogatásnak,de nah...

Valahogy még az se tetszett,hogy több jelenetnek se eleje,se vége nem volt,de legalábbis az utóbbi,gyorsan pakolta Fincher egymás után a jeleneteket,legalábbis még az elején,és még így is nagyon lassú,és unalmasnak hatott. (az eredeti is lassú,hosszú film,mégse unatkoztam rajta,pedig nem voltak elvárásaim emiatt a film miatt se)

2012-02-10 16:46:54 Ubul (3) #83

a svéd után néztem meg,de ha ezt néztem volna először,nem lenne teljesen tiszta minden egyes főbb jelenet(egy-két dolgot jobban/részletesebben elmagyaráztak a svéd verzióban,itt meg mondjuk eldarálták,vagy kihagytak)

Nem tetszett Rooney Mara se,de lehet hogy csak a szinkron rontott rajta(na igen,szinkron,blöá,nagyon rossz szinkronhangja lett,vagy csak nekem nem tetszett). Na azért lehet az is rontott az összképen,hogy pár jeleneten konkrétan felröhögtek néhányan,mikor nem volt indokolt.

2012-02-09 08:44:50 Il Matto (4) #82

>talán a kései vetítés miatt.

Vagy inkább a záró jelenet kivételével teljesen felesleges utolsó 20 perc miatt.

előzmény: acidphase (#81)

2012-02-09 08:13:12 acidphase (4) #81

jo ez a film ! mondjuk a svéd eredetit nem láttam még, de ez a fincher féle átirat teljesen rendben volt. igaz a vége fele már eléggé vártam h befejeződjön, talán a kései vetítés miatt.

2012-02-03 17:47:03 Gatyamadzag (5) #80

Tegnap után ma megnéztem a svéd változatot is, és nem értem, hogy hogyan gondolhatja bárki is, hogy az jobb. Egyszerűen hülyén van felépítve, a karakterek (Noomi Rapace kivételével aki viszont kevésbé tetszett mint Rooney Mara, ez persze simán lehet azért mert őt láttam előbb) nem voltak eltalálva, a zene elég sablonos volt.

Úgy érzem, hogy előnyére változtattak a cselekmény egyes részein, a könyvet még nem olvastam így nem tudom melyik merített jobban belőle, de tudtommal Fincher változata sokkal hűebb, és ha ez valóban így van akkor látszik is.

A másik hatalmas pozitívum ennek a filmnek, az a realitása, öröm volt nézni, hogy nem húztak elő semmiféle CSI magic elektronikát, a nyomok megtalálása sokkal ésszerűbbnek tűnt itt.

2012-02-03 11:28:30 Corey (4) #79

Teljesen középszerű thriller, sok névvel, könyv lapozgatással, keresgéléssel az interneten. Még ha lehet is követni, élvezni biztosan nem. A könyvet nem olvastam, de úgy érzem az sem több egy közepesnél.
A rendezés és Mara jó, de zseniálisnak nevezni ezt a filmet csak erős Fincher iránti elfogultsággal lehet. A Zodiákushoz tudnám hasonlítani, ami szerintem feszültebb és hangulatosabb is volt.
Az utolsó 20 percért pedig simán le kellene vonni még egy osztályzatot.....talán majd ha egyszer újranézem.

2012-02-02 23:13:20 Rorschach (3) #78

Ugye, hogy ugye! :PA lopás még csak-csak, de a belső gyermek felébredése... Mindez két órányi teljesen mértéktartó filmélmény után nem csodálom, hogy kissé sok bárkinek is.

előzmény: BonnyJohnny (#77)

2012-02-02 23:04:29 BonnyJohnny (3) #77

Én a film utolsó fél óráját án blokk igyekszem elfelejteni. :) Nálam ugyanis az húzta le a jóról közepesre.

előzmény: Rorschach (#76)

2012-02-02 23:01:07 Rorschach (3) #76

Az ominózus jelenet a zárás.Mikor szegény, páncéljából kivetkőzött, apakomplexusos kislány meglepné hősét, majd látja tovatűnni a korábbi szeretőjével. Lehetett volna érzelmes és hatásos - tönkre vágták oda nem illő NIN-zenével.
"Rooney Mara jóval többet tesz, mint teleszurkálja magát, és megfekszik Daniel Craignek"
Tudom, ezért írtam egy kis kiegészítést, ami sajnos később ment el az éterbe, mint a válaszod.
A négyest a hangulat, meg a Vanger-család kapja. Úgy án blokk.

előzmény: BonnyJohnny (#74)

2012-02-02 22:56:48 Rorschach (3) #75

Félreértés ne essék, tényleg nem mondom, hogy a színészi repertoárja a két és fél órában a lent említettekben ki is merül; csak arról van szó, hogy egy színésznő, aki ezeket bevállalja, médiavisszhangot kelt, márpedig az AA, ami lassan kezd teljes egészében a hírértékre épülni, az ilyet joggal kajálja.

2012-02-02 22:54:59 BonnyJohnny (3) #74

pláne, hogy az ominózus jelenetet sikerült elbagatellizálni.

Mire gondolsz?

Amúgy Rooney Mara jóval többet tesz, mint teleszurkálja magát, és megfekszik Daniel Craignek, de mindegy, ha te nem így látod, akkor feleslegesnek tartom veled a vitát. :) Legalább már hallottam egy ilyen véleményt is.
A vicces, hogy a te hozzászólásod negatívabb, mint az enyém (ahol inkább Fincher életművének többi részét dícsértem, mint ezt lehúztam volna), csak akkor kíváncsi vagyok, mire adtál négyest?

előzmény: Rorschach (#73)

2012-02-02 22:45:43 Rorschach (3) #73

Attól, hogy valaki teleszúratja magát a teste véletlenszerűen kiválasztott pontjain, és megfekszik Daniel Craignek, még nem lesz lehengerlő színésznő :)
Semmi bajom vele, csak szerintem amit itt csinált, az túl van értékelve. Tény, hogy nem alakít rosszul - de, hogy ennyire maradandó lenne a játéka, azt azért is kétlem, mivel teljesen zárkózott, faarcú karaktert kell hoznia, aki csak a film végén nyílik meg valamennyire. Nem egy nagy mozgástér, pláne, hogy az ominózus jelenetet sikerült elbagatellizálni.

előzmény: BonnyJohnny (#72)

2012-02-02 22:31:05 BonnyJohnny (3) #72

Érdekes, hogy ezt mondod, mert Rooney Mara az egyetlen, akit mindenki a pozitívumok közt emleget.

előzmény: Rorschach (#71)

2012-02-02 22:28:10 Rorschach (3) #71

Két dolgot is kaptam a pofámba, ami nélkül sokkal jobb lett volna: rengeteg reklámot és explicit szexet - amivel még így önmagában semmi baj nincs, de baromira öncélú. Beletették, ami az R-be belefér... de csakis és kizárólag hatásvadászat, parasztvakítás az egész. Amúgy még ezzel a gagyi befejezéssel is tetszett, még ha az ki is maradt belőle, amiért eleve megnéztem: a Fincheri "azt a kurva életbe" érzés a film végével. Amúgy: hiába több, mint két és fél óra, nem untam. Ütemes, hangulatos kis krimi, de, hogy ennél több-e? Én nem hiszem. A legjobb női főszereplő oszkárjelölés meg egy vicc.

2012-02-02 20:12:37 Gatyamadzag (5) #70

Érdekes, hogy ez a film mennyire megosztotta a nézőközönséget, függetlenül attól hogy látták-e a korábbi filmet és/vagy olvasták-e a könyvet.

Én megpróbáltam elkerülni a korábbi adaptációt mivel először Finchertől akartam hallani a történetet. És meg is vett kilóra, számomra minden a helyén volt a filmben, a fényképezés a zene, a színészek és az események folyása is. Először egy négyest adtam neki de most azon kapom magam, hogy fél órával azután, hogy megnéztem a filmet, már a soundtracket hallgatom és pörgetem az agyam a látottakon, ez részben betudható annak is, hogy Fincher filmjeit egytől egyig imádom, de még ha meg is próbálom magamból kiölni a szubjektivitást ez a film akkor is üt. Maradt pár kérdőjel a sztoriban ezt egyelőre nem tudom, hogy a film vagy a könyv hibájának tudjam be, de az biztos, hogy hamarosan már a könyvet fogom olvasni.

2012-02-01 17:30:10 wayage (3) #69

Az első kisebb csalódásom Finchertől. Pedig azzal az előnnyel indultam, hogy nem láttam az eredeti filmet és a könyvet sem olvastam. A problémám a filmmel ugyanaz, mint pl. A Da Vinci-kód esetében. Vagyis végig éreztem, hogy ez egy könyv adaptáció és unalmasnak, elnyújtottnak találtam. A film a közepétől kezdett el tetszeni, amikor végre összefonódott Lisbeth és Mikael sorsa. Érdekes, mert pár napja láttam a Suszter, Szabó, Baka, Kémet; mely film sokkal, de sokkal lassabb történetvezetésű, mégis izgalmasabbnak hatott. Vagy említhetném Fincher Zodiákusát, mely szintén lassabb tempójú, mégsem unalmas. Hogy valami pozitívat is mondjak az a nyitány és Rooney Mara:)

2012-01-29 17:47:59 Irak7 (3) #68

Friss élményekkel telve írok. A rendező neve jeles, a zeneszerzőéké szintén. A lesújtó mégis ez: Amerika, 2011. Ezt a remek történetet már 2009-ben felfedezhette a "kiváló étvágyú" közönség, európai keretek között. Az eredeti zseniális. Az amerikai? Daniel Craig valóban nagyon sármos, de mégis olyan érzésem volt, hogy a zoomolás mégis a happy meal menüs dobozra, és az Apple gépekre korlátozódott. Bár valljuk be azért rendesek voltak, hiszen a Volvót is feltüntették párszor. Nem lett volna olyan rossz, ha nem jut eszébe Oplevnek megrendezni, de mivel igen (ezer hála és köszönet neki), ezért Fincher nem versenyezhet vele.
Számomra mindig nagy élmény európai filmet látni, főként az északiaktól. Valahogy mindig olyan érzésem van, mintha én is benne lennék a filmben, és karnyújtásnyira történne tőlem az egész. Egy amerikaiba pedig nem igazán sikerül beleélnem magam (ld. marketing, marketing, reklámok, reklámok). És bár Fincher zseniális filmjeivel kivétel, most még sem tudta azt a hatást elérni, mint az eredeti. De próbálkozásnak nem volt rossz.
A kérdés azonban ott merül fel bennem (remélem másokban is), hogy miért mindig Amerikát kell látnunk a filmvásznon? Hiszen könyörgöm, itt élünk Európában. Ez a csodás film már évekkel ezelőtt elkészült szomszédainknál, és mégis 2012-ben kell látnunk amerikai szemszögből. Ez azért szerintem eléggé elképesztő. Na de inkább nem folytatom...
Aki meg szeretné nézni, az kezdje az eredetivel, de azért ha van rá ideje üljön be az újra is, hiszen az összehasonlítás mindig érdekes.

2012-01-28 20:53:16 project640 (4) #67

Szuper jó film, régen néztem ilyen jó filmet, ahol szinte átsuhant a több, mint 2 óra. Egyetlen dolog nem tetszett, és emiatt adtam csak 4-et az egyébként kiválló filmre. Láttam az eredeti svéd filmet is, és ott a lány és az újságíró között habár kialakul egyfajta kapcsolat, de semmiképpen sem testközeli. A lány életében történt szörnyű csalódások beidegződéseit nem fogja, nem tudja megváltoztatni egy rendes férfi. A filmben ezt a részét elrontották, és ezzel egyenes arányos a film végi befejezés. A lány kedveli -a maga szintjén a férfit-, de odáig nem jut el, nem juthat el, hogy beleszeressen. Túlságosan kiégett, túlságosan csalódott a férfiakban.
Ajánlom mindekinek az eredeti másik két részt is, ahol sok kiderül a múltról is!

2012-01-26 17:39:09 csabaga (?) #66

Kezdjed az első feldolgozással.Végül is Európában vagyunk.:)
Ott az újságíró nem egy ex(?) Bond...

előzmény: Gasz András (#64)

2012-01-26 15:48:37 ChrisAdam (5) #65

Amelyiket előbb látod, szerintem az fog jobban tetszeni.

Bonny: ja, én is így éreztem, mert sok volt ez így egyszerre, de idővel mindenképp érdemes.

előzmény: Gasz András (#64)

2012-01-26 10:47:58 Gasz András (3) #64

A svéd és az amerikai változatokból melyikkel kezdjem? Mindegy igazából?

2012-01-25 20:49:53 BonnyJohnny (3) #63

De mondom, szerintem nézzük meg a svédet.
Hú, de nem érzek rá késztetést... :P

előzmény: ChrisAdam (#62)

2012-01-25 19:38:48 ChrisAdam (5) #62

A Social Network vége tényleg zseniális. Nálam az a film teljesen rendben van.
Ennek a vége tényleg elnyújtott - igazából nem lettünk volna kevesebbek a film után, ha azt Fincher kihagyja, vagy lényegesen lerövidíti. Nálam se a legerősebb zseniális, de a azért köze van az ötöshöz. Majd egyszer csinálok egy David Fincher hetet, ahol hét nap alatt megnézem a filmjeit. És akkor majd eldől. De mondom, szerintem nézzük meg a svédet.

előzmény: BonnyJohnny (#61)

2012-01-25 18:19:06 BonnyJohnny (3) #61

Nálam például a Social Network határozottan jobb film. Az nálam amolyan majdnem zseniális, de a "zseniális hatás" elmaradása miatt nem adom meg. (Lásd legutóbb Warrior, Rorschach bánatára, amit Rorschach visszaadott a 50/50-nél, az én bánatomra. :)) A példa már csak azért is jó, mert jól mutatja, hogy milyen változó, hogy az a bizonyos plusz hatás előjön-e a film hatására, vagy sem.
Na de ennél a filmnél szerintem erről nincsen szó. Semmi köze a zseniálishoz. (Olórin kijelentése alapján elgondolkodtató, hogy az alapanyag Kubrickos átdolgozása nélkül, talán esélytelen is a legmagasabb értékelésre.)
És az a baj, hogy az utolsó félóra (ami nem csak felesleges, de elnyújtott, unalmas és szájbarágós is) eleve ront nálam fél jegyet. (Had utaljak például a Social Network nyitott, szerintem hatásos, de mindenképp elgondolkodtató végére, amint a milliárdos frissítgeti a volt barátnő facebook adatlapját, hogy visszajelölte-e már. Az itteni vég ott olyan lenne, mintha a film még tartana fél óráig, ahogy újra összejön és újra szakít a csajjal, majd a végén ugyanígy játszana a facebookkal, de látnánk, hogy visszautasítja az ismerősnek jelölést.) Annak hiányában csont nélkül négyes lenne. De akkor is csak egy korrekt, jó rendezés lenne, ami Finchertől, saját magához képest, középszerű. Nem mintha számítana egy film értékelésénél, hogy egy film milyen helyet foglal el az életműben (akkor Guy Ritchie bérmunkáit nézhetetlennek kéne osztályozni :)), csak a többihez képest érzi az ember.

előzmény: ChrisAdam (#60)

2012-01-25 16:56:44 ChrisAdam (5) #60

Én sem éreztem zseniálisnak, hiszen láttam a Fincher-filmek legjobbjait, de a mai krimithriller-viszonyok mellett az egyik legjobb. És önmagában is megállná a helyét. Én próbáltam úgy tekinteni rá, mint aminek nem volt előző svéd eredetije. A Fincher-filmek között pedig még lekörözi a Social Networkot és a Buttont. Talán egy szinten van velük. Majd megnézem a svédet és szerintem neked is érdemes lesz, mert addig nem vagyok én sem biztos abban az ötösben. Ezért még csak az első, friss örömre hagyatkozok, addig nem változtatok.

előzmény: BonnyJohnny (#59)

2012-01-24 23:02:29 BonnyJohnny (3) #59

Én nem olvastam a regényt, és a svéd eredetit sem láttam, így prekoncepciók nélkül ültem le a film elé, és az utólagos értékelést sem rontja le, hogy a könyvben/eredetiben más volt/jobb volt.
Viszont volt egy prekoncepcióm, ami alapjaiban ássa alá az egész filmhez való viszonyulásomat. A rendező személye. Ezen prekoncepción megbukott a Benjamin Button, de átment a Social Network. Ez a film valahol a kettő között áll az én szememben.
Az itteni értékelések több, mint megoszlók, és jómagam sem tudok egyik oldalra sem állni. Az biztos, hogy ez a film nem zseniális, sőt erős négyes sem (ezen állítás bizonyítására elég éppen a Fincher életműben kutatni, ott találni zseniális és erős négyes elemeket, amiktől ez a film elmarad). Az is biztos, hogy Finchertől ez kifejezetten középszerű alkotás. De a mai krimi-thrilleres viszonyokat nézve nem rossz.
Csak az zavar, hogy thrillerként nem állja meg a helyét nálam. Mivel hiányzott a thrill. Én nem állítom, hogy unalmas (az utolsó félórát nem számítva), de számomra nem volt feszült. Krimiként tetszett. Sőt Lisbeth oldaláról még a drámai része is. (Sőt, számomra igazából ott volt a legerősebb a film.)
Ha már itt tartunk, Rooney Mara karaktere és alakítása fantasztikus volt. Nem láttam az eredetit, így nem bocsátkozom összehasonlításba, de így önmagában nagyon tetszett. És igazából a többi színészek is jók voltak. Bár ha jól tudom ezen részre nem érkezett panasz senkitől.
A forgatókönyv is kellően feszes volt, és jól váltott a párhuzamos történések között. Igazából, számomra a rendezés volt középszerű. Úgy értem, engem nem fogott meg. És a legrosszabb, hogy ezt egy olyan rendező alkotta, akinek több filmje is nagyon megfogott, és generációja egyik legjobbjának tartok. Ezért is mondom, hogy a film Finchertől középszerű. A többségtől egy korrekt, jó rendezés lenne. Egyeseknek meg életműcsúcs. Nem tudom, kinél olvastam, de én is úgy vélem, Finchernek semmi szüksége nem volt erre a filmre. És szerintem a filmnek sem rá. Vagy legalábbis a végeredményen nem látszik meg, hogy vagy egy tucat másik rendező (nem egy tucatrendező, hanem a jobbak közül egy tucatnyi) ne lett volna alkalmas.
Most ezt így leírva csalódáskeltő a film. De nem azért mert rossz. Ez a film felesleges. Semmi újat nem tud adni. Ami nem baj! De a régit se adja olyan jól, hogy érdemes legyen.
Az utolsó félóra nélkül így is megadnám a négyest. Még csak nem is gyenge négyest! (Bár a négyes alsóbb feléből.) Így viszont kénytelen vagyok a közepes párthoz húzni. Mindamellett megértem a jó osztályzatokat adókat. Sőt jobban, mint azokat akik közepesnél gyengébbet adnak. Ez a film profi munka. Látszik rajta.
Sajnálok rá közepest adni, de azt adok.

2012-01-24 18:43:27 ChrisAdam (5) #58

Most olvastam ezt és tényleg így van. A saját zseniális stílusát már elhagyta, de itt mintha kicsit visszanyúlt volna ahhoz a stílusformához. Ugyanaz a hideg, rideg thrillerféle. Bár közelsem olyan jó, mint a Hetedik, a Játsz/ma vagy a Harcosok klubja, de kicsit közelít hozzá.

előzmény: Victor Vance (#47)

2012-01-24 18:27:53 ChrisAdam (5) #57

Még hártavan két Fincher-film, amit nem sikerült megnéznem (a Zodiákus és a Pánikszoba), de azt mondom: ő az egyik legjobb rendező az elmúlt 20 évben, aki az álomgyárban is saját lábára tud állni. Ezt bizonyítja ez a film is. Zseniális alkotás, s bár nem hozza a Se7en vagy a Fight Club szintjét, de ott kullog mögöttük, a Social Network és a Benjamin Button előtt. A két 'lagymatag' történet után újra belevág az R-es kategóriába és egy ízig-vérig izgalmas thrillert alkot. Az eredetit nem láttam és most lehet, hogy ez fog jobban tetszeni, de talán nem. Mindenesetre úgy érzem kötelességem megnézni a svédet, hiszen azért mégis csak az a jobb.
A film nem tökéletes, de csupán csak egy szempontból: az utolsó tíz-tizenöt perc. Azt kihagyhatták volna, vagy lerövidítették volna (bár szerintem így is rövidített lett). De jár érte az ötös! Majd bővebben kifejtem az erényeit, ha megnéztem a Man som hatar kvinnort.
Így 90%!

2012-01-23 21:52:04 deviant (5) #56

valószínűleg nem kell nagyot meríteni belőle, hogy azt mond: ha kettőt olvastál, mindet olvastad. :)

előzmény: limupei (#55)

2012-01-23 20:32:08 limupei (?) #55

a skandináv bűnügyi regények talán annak köszönhetik ezt a nagy sikert

Egy ismerősöm mondta: az amerikai kaptafától eltávolodva, egy másik kaptafát kínálnak:)

2012-01-23 20:02:20 Victor Vance (4) #54

Hát be kell vallani, így elsőre elég illogikátlan ötletnek tűnik hogy az amerikaiak feldolgoznak egy olyan regényt, amelyet azelőtt már a svédek megtettek, ráadásul a helyszíneken, a sztorin mit sem változtatnak, kis túlzással csak a karaktereket alakító színészek mások. Mielőtt megnéztem volna a filmet előttem is ezek a kérdések lebegtek, de a stáblista végeztével ezek a dolgok szertefoszlottak, mert bár tényleg nem sokban különbözik a könyvtől vagy a svéd verziótól, Fincher mégis tisztességes munkát végzett. Szerintem egyébként ennek a mozinak a rendezését neki találták ki, más nem tudta volna ilyen formában, ilyen stílusosan megcsinálni.

előzmény: deviant (#53)

2012-01-23 19:55:24 deviant (5) #53

szerintem egyáltalán nem. a skandináv bűnügyi regények talán annak köszönhetik ezt a nagy sikert, hogy egy idő után elkezdik olvastatni magukat, de nem képviselnek komolyabb irodalmi értéket. egyébként hihetetlen módon tucat a legtöbb, mint ahogy tucat az eredeti film is. ezért sem értem, amikor annyian felhördülnek, amiért fincher hozzá mert nyúlni a könyvhöz. a svéd adaptáció is csak egy popcornmozi, mégis sokan úgy állítják be mintha egy bergman opust erőszakoltak volna meg.

előzmény: Victor Vance (#52)

2012-01-23 19:37:15 Victor Vance (4) #52

Hát a Harcosok klubjánál nehéz lenne jobb sztorival előállni. Számomra az Fincher mesterműve, de ettől függetlenül én azonnal befizetek akármilyen mozira amit ő rendez. A tetovált lány sztoriját illetően pedig nem tudok biztos állást foglalni... inkább tűnt nekem egy egyszerű, eredetiséget mellőző történetnek, amelyet minél jobban túl akarnak bonyolítani. Bár nem olvastam a regényt, gondolom többek közt azért ilyen sikeres mert a cselekmény ellenére nagyon szépen le vannak írva a szereplők gondolatai, jellemei, motivációi, stb.

előzmény: Leslie (#51)

2012-01-23 19:11:39 Leslie (4) #51

Szerintem ugyanolyan a stílusa, mint minden filmjében: tökéletes. A Harcosok klubja utáni filmeknél inkább az alapanyag, a sztori nem olyan jó, mint a korábbiaknál.
Ennek a filmnek a sztorija még így is sokkal jobb, mint a hollywoodi átlag. Fincher rendezésében pedig bármit megnéznék. Eddig direkt nem néztem meg az eredeti Tetovált lányt, nehogy csökkentse az élményt. Most majd vmikor sort kerítek rá.

2012-01-23 18:58:40 deviant (5) #50

hát igen, a hetedik máig hat. amennyire ütött az a mozi annak idején, annyi kárt is okozott a thriller világában, hogy mindenki másolni akarta.

előzmény: Victor Vance (#47)

2012-01-23 18:57:33 deviant (5) #49

sosem értetettem, hogy ezt milyen sokan hozzád hasonlóan látják. szerintem a stílusa pont a pánikszobában teljesedett ki. a zodiákus a témája miatt talán finomabb, de vizuálisan ugyanolyan gazdag, sőt, fincher tovább kísérletezik (pl. a thomson viper kamerával). most érdeklődve várom, hogy mikor vállal el egy franchise filmet (pl. james bond, batman, m:i vagy valami hasonlót.

előzmény: csabaga (#45)

2012-01-23 18:36:44 limupei (?) #48

Maximum a műfajt adta fel, nem a stílusát. Bár ez most megint az a műfaj.

2012-01-23 18:31:36 Victor Vance (4) #47

Ha szereted a Hetediket akkor mindenképp tégy egy próbát ezzel a fimmel is. Ugyanis van összefüggés a két mozi stílusa és cselekménye között, egyébként az írónak nem kicsi inspirációt jelentett Fincher mesterműve.

előzmény: csabaga (#45)

2012-01-23 18:19:35 csabaga (?) #46

A Játsz/Ma kimaradt a jó filmjei közül.A Zodiákuson már csak kínlódtam.

2012-01-23 18:17:47 csabaga (?) #45

A rendező a Pánikszoba óta már nem jön be annyira.A Harcosok klubja és a Hetedik a kedvencem.Ezek jó filmek voltak tőle.
Szerintem ezután feladta a saját stílusát és rutinból kezdett rendezni.

előzmény: deviant (#44)

2012-01-23 18:00:37 deviant (5) #44

ha szereted fincher stílusát, akkor nézd meg. ha szerinted ez egy szenzációs sztori, akkor ne nézd meg. mert szerintem nem az, főleg a svéd verzióban nem az. finchernek sikerült többet kihoznia ebből a remek ponyvából, de azért valljuk be: ez a regény csak egy jó ponyva.

előzmény: csabaga (#43)

2012-01-23 17:46:59 csabaga (?) #43

Mármint,ha nem akarom két éven belül ugyanazt a történetet újra megnézni egy másik változatban?

Még világhírű klasszikus regényeknek sem nézem újra és újra a különböző filmes feldolgozásait.

előzmény: deviant (#33)

2012-01-23 17:43:19 csabaga (?) #42

Hány esetet tudsz,illetve milyen százalékban fordult elő,hogy az európai filmek amerikai változatai jobbak lettek,vagy legalább tartották a színvonalat?
Én inkább a fordítottjára emlékszem rengeteg esetben.

előzmény: Victor Vance (#35)

2012-01-23 00:02:22 Brumi (5) #41

Minden szavaddal egyetértek. Engem az lepett meg leginkább, hogy Fincher a tőle elvárt technikai tökéletesség mellett milyen ügyesen változtatott a film tónusán: feszes, pörgős cselekmény, ahol egyaránt helye van a humornak és az érzelmeknek is. A svéd adaptációt frissiben újranézve még szembetűnőbbek a forgatókönyvet érintő változtatások, szó sincs itt kérem semmiféle remake-ről.

előzmény: Dió (#30)

2012-01-22 21:31:09 deviant (5) #40

hariett vanger nem ausztráliában köt ki.

előzmény: Olórin (#39)

2012-01-22 21:28:54 Olórin (3) #39

Mit változtatott a végén? (Úgyse fogom soha elolvasni a könyvet...)

előzmény: deviant (#38)

2012-01-22 21:26:36 deviant (5) #38

nálam a feszesség itt helyreállt. a regény első része nagyon vontatott: a cselekménye unalmas, a párbeszédei pedig kínosan direktek. szerencsére fincher kivett egy szerelmi szálat, és csavart egyet a végén, amely húzásokkal nem kis játékidőt spórolt meg. ezzel együtt a vége nekem is too much, ráadásul lisbethet sem olyan jellemnek ismerjük meg, hogy különösebben izgatná a pénz.

előzmény: Olórin (#34)

2012-01-22 21:26:27 Olórin (3) #37

Na igen, pontosan erre céloztam.
És könyvben ez még általában kevésbé problematikus, mint filmben. Ezért érzem úgy, hogy változtatni kellett volna az adaptációknál.

előzmény: JeszKar (#36)

2012-01-22 21:22:16 JeszKar (4) #36

Én speciel mostanában kezdtem el olvasni, de úgy adták a kezembe, hogy a bevezetés kb. 300 oldalon keresztül tart.

előzmény: Olórin (#34)

2012-01-22 20:56:40 Victor Vance (4) #35

Ez Hollywood: "Ittvan ez a svéd regényből készült svéd adaptáció. De mutassuk meg hogy mi jobbat tudunk." Többek közt ez az oka annak hogy 2 év után az amerikaik is megcsinálták a saját verziójukat. Persze ez a film nem is lehetne nagyon más, hiszen a helyszín ugyanaz, a szereplők nevei, a történet és a cselekmény is. Nem olvastam a regényt és a svéd adaptációt sem láttam, lehet hogyha mégis akkor nem 4-es lenne.

előzmény: caulfield (#32)

2012-01-22 20:47:15 Olórin (3) #34

Mondjuk amennyire emlékszem a svéd adaptációra, nem sok különbség van a kettő közt (max annak a végén nem tetvészkedtek ennyit), szóval Fincheréknek azon megnyilvánulásai, hogy az ő filmjük más lesz, nem nagyon váltak valóra.
Igazából nekem már az egész történet ritmusával, struktúrájával is problémáim vannak (itt is meg a svédben is), és mindez nyilván a regényig vezethető vissza (nem olvastam), de hát ki mondta, hogy nem lehet változtatni az alapanyagon?

2012-01-22 20:33:44 deviant (5) #33

d, mint demagógia.

előzmény: csabaga (#31)

2012-01-22 17:32:47 caulfield (3) #32

Teljesen azért nem vagyok meggyőződve arról, hogy egy Fincher kaliberű rendező csak azért készítette volna el ezt, mert Amerikában nem szeretnek olvasni.
Én mindenképp kíváncsi vagyok rá, kiváltképp mivel nem volt szerencsém sem a könyvhöz, sem a másik filmváltozathoz.

előzmény: csabaga (#31)

2012-01-22 16:02:35 csabaga (?) #31

Azért nézzek meg egy filmet,mert Amerikában nem szeretnek olvasni?Mivel ezért készült csupán...
A svéd alkotás jó volt,az új változatra nem vagyok kiváncsi.

2012-01-22 11:01:22 Dió (5) #30

Tök fölöslegesnek tartom a kvázi shot-to-shot remake filmeket (pláne, ha az eredetit már rögtön pár év után akarják megerőszakolni), de itt most megint az történt, mint a Let me in esetében: biztos és hozzáértő kezekbe került az alapanyag, amely kapcsán kétség nem is értem, hogyan merülhetett fel bárkiben, ha egyszer Fincher a rendező. A képek brutálisak (jó döntés volt megtartani a lélegzetelállító svéd helyszíneket), az alakítások erősek, a sztorivezetés tűpontos, a legnagyobb himnusz pedig részemről a zenének megy: Trent Reznor végre filmzenét komponált, és a víz kiver tőle, olyan jól megy a képek alá (cserébe itt-ott felbukkan a filmben egy Nine inch nails póló;). Ennek köszönhetően még hangulat és atmoszféra terén is felveszi a versenyt az eredetivel, amire tényleg nem számítottam. Talán az ízléstelen nyitányt lespórolhatták volna (lentebb jama 15-ös kommentjében megtekinthető), illetve a vége felé leül picit, de a zárás megint felrántja. Profi munka, ötös!

2012-01-22 09:53:57 ChrisAdam (5) #29

Na, egy ötös :) Rendben, megnézem, mert eddig nem csalódtam Fincherben.

előzmény: deviant (#28)

2012-01-22 09:51:48 deviant (5) #28

nézd meg, mert nem vagyunk egyformák.

előzmény: ChrisAdam (#27)

2012-01-22 09:28:06 ChrisAdam (5) #27

Hűha, mindenit. Nagyon várom ezt a filmet - most pedig úgy kiábrándítotok belőle, hogy már azon gondolkozom, hogy egyáltalán megnézzem-e. :(

2012-01-21 22:55:00 Olórin (3) #26

Még ha az utolsó fél óráját el is felejtem (szeretném, nagyon), akkor se több egy korrekt, jól megcsinált filmnél.

2012-01-21 22:22:09 sleepingdancer (2) #25

Ebből a filmből szinte semmit nem tudtam elhinni, és még untam is. Így aztán még azt sem tudom rámondani, hogy profi iparosmunka, pedig legalább annak kéne lennie.

2012-01-21 18:03:37 Leslie (4) #24

Nagyon erős 4-es. Kár, hogy nem tavaly mutatták be, mert lenne végre egy jelöltem a Vapitire. Simán jobban tetszett, mint bármely tavalyi film, amit láttam.
A szokásos Fincher-minőség: kb minden tökéletes a rendezéstől a színészeken át, a fényképezésig és a zenéig stb. Egyedül a krimit éreztem túl egyszerűnek, kiszámíthatónak, helyenként kissé közhelyesnek.
Rooney Mara nagy felfedezés, fantasztikus volt. Mostantól már nem úgy fogom számon tartani, mint a gyönyörű Kate Mara húga, hanem saját jogán.

2012-01-21 12:35:14 slozi (3) #23

Nekem sajna ugyanúgy hosszú, érdektelen és unalmas, mint a svéd eredeti.

2012-01-20 23:22:13 deviant (5) #22

csodálatos adaptáció, hibátlan színészi teljesítmények és mesteri rendezés. fincher eddig sem szarral gurított, ezért magasak voltak az elvárásaim, és örülök neki, hogy most sem hibázott. rooney mara abszolút uralja a vásznat, de a legkisebb szerepekben is tökéletesen játszanak a színészek. a kisebb-nagyobb változtatások szerintem indokoltak, mert lefaragnak a játékidőből (pl. kihagy egy szerelmi szálat) és feszesebbé teszik a sztorit. ne higgyen senki azoknak a kritikusoknak, akik az állítják, hogy a film hollywoodi, fincher pedig iparos módjára készítette el a filmet, mert ugyan melyik standard álomgyári filmben látunk ennyire erős jeleneteket? az sem igaz, hogy amerikai módra felerősíti blomkvist és salander románcát, hiszen ez a regényben is pontosan így jelenik meg, sőt!
mivel fincher filmjéről beszélünk érdemes kiemelni a zenét, a fényképezést és jelmezeket. utoljára az útban figyeltem fel ennyire a ruhákra egy napjainkban játszódó film esetében. megértem azokat, akiknek reznorék zenéje too much, tényleg nem egy hallgatós anyag, de filmmel együtt valami iszonyatosan jól működik ez a komor kísérletezés. és igen, imádom stockholmot és úgy egyáltalán svédországot, ezért bízom benne, hogy fincher megküzd a másik két kötettel is.

2012-01-19 19:20:07 Daemiaen (4) #21

Jéghideg, precízen tervezett IKEA-bútordarab - akár az Oplev-feldolgozás. Amaz mégis jobban szerethető kevésbé steril mivoltának köszönhetően.

  • 1
  • 2