Intouchables (2011) ☆ 👁

Életrevalók
Untouchable

(Eric Toledano - Olivier Nakache)

francia dráma, vígjáték

4,4
★★★★☆
1313 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2024-01-18 12:42:06 Levita (5) #89

Élmény többedszerre is!
Idézünk belőle, mint a Tizedes meg a többiek-ből.
Nagyon élvezhető film, ne várj tőle mást, többet.
Imádjuk.

2023-04-11 16:45:19 Norbert Simon (3) #88

Sok szép momentuma van a filmnek de valahogy nem tudott meghatni, és nem hatott úgy rám mint ahogyan én azt reméltem Tőle vagy gondoltam. Hogy vicces-e? talán igen de annyira nem. Drámai-e? hát talán de annyira sem. Időnként azt gondolom jó megnézni.

2021-04-18 01:47:45 einstein (2) #87

Vígjátéknak gyenge, és meghatónak sem túl megható. A színészet átlagos. A főszereplő meg kifejezetten ellenszenves. Szóval se nem túl drámai, és se nem túl vicces. Így lesz átlagos kis filmecske. Szerintem ez egy nagyon túlpontozott film.

2021-01-19 20:27:23 Mario62 (5) #86

Nekem nagyon tetszett amikor először láttam. Időnként jó újra nézni. Szeretem!

2019-01-28 16:09:18 Ubul (5) #85

most, hogy lehúzták Bryan Cranston főszereplésével elkészült remake-et, gondoltam, nézzük meg, mit tud ez a film, amiért annyian rajonganak, amit annyian szeretnek.
Hát, kár hogy csak most estünk túl rajta párommal, feledhetetlen ~2 órát okozott számunkra, teli olyan poénokkal és feelgood jelenetekkel, amit már nagyon régóta, főleg a Bakancslistában láthattunk.

Ezek után úgy vagyok már én is vele (pedig nem vagyok remake-ellenes), hogy minek kellett ezt újrázni, de ha már újrázták, miért kellett elb***ni :) (főleg egy Bryan Cranstonnal az élén)

Negatívumokról tényleg csak annyit, hogy
nagyon nem volt kifejtve Driss családi háttere, Philippe múltja meg tényleg csak pár félmondatokból van bemutatva, ráhagyva a nézőre, hogy esetleg max utána néz, ha már megtörtént esetet dolgoz fel.

2016-07-10 17:08:43 tomasso (4) #84

Újranézve. Harmadszorra is jó volt látni. Szerintem épp az a legfőbb erőssége, hogy jól vegyíti a vígjátékot a drámával, hol keserédes, hol édesen kesernyés, fokozva ezzel a hatásokat. Mégis kicsit mesterséges ez a hatáskeltés, még akkor is az, ha az esetek többségében egyébként működik. Átlátni a szitán, zseniálist nem érdemel, de ettől még jó film.

2016-06-22 07:51:27 Jereváni Rádió (3) #83

Ez a film a tipikus "soha rosszabbat" kategória. Kedves is, kellemes is, de nekem hiányzott belőle a dráma és a mélység, egy ponton én is úgy éreztem, mint amikor a fekete srác megkérdi a kocsiban: és most hová megyünk? Tényleg, hová megyünk, mire fut ki ez az egész történet? A kellemesség érzete egy idő után nem elég. Ebből többet kellett volna kihozni, arról nem is beszélve, hogy a film folyamatosan pengeélen táncol a bájos és a giccses között, és bizony legalább kétszer át is lépte a határt (Earth, Wind & Fire számra táncolás, finálé).

Egyébként meg tényleg nem rossz film, sőt bizonyos political correct sablonokat ügyesen leplez le. De ez így csak: "Nem rossz. Nem rossz, de nem is a legjobb."

2015-12-31 23:33:09 angel (5) #82

Szuper-szuper-szuper.

2015-10-19 14:41:49 Nordbright (5) #81

Még jó, hogy igaz történet alapján készült (bár biztosan ki lett színezve).

előzmény: Mizi (#79)

2015-07-13 12:42:07 Calavera (?) #80

miért sincs köze az élethez???
ilyen triviális hülyeségek előtt nem kellene mondjuk megnézni a filmet (azt már nem is mondom, hogy rákeresni) és esetleg átgondolni, hogy mi is ami miatt ez a film 8.6, ha csak a legszembetűnőbbet írjam

bár ahogy olvasgatom itt ezt a sok nevetséges kommentet, teljesen felesleges bárkinek 'megpróbálni elmagyarázni' hogy miért is nagyszerű ez a film.

előzmény: Mizi (#79)

2015-03-15 11:54:08 Mizi (2) #79

Kár, hogy ennek a filmnek semmi köze az élethez.

előzmény: Karesz84 (#78)

2015-03-15 11:53:24 Karesz84 (5) #78

Imádom, hogy a legjobb sztorikat az élet inspirálja.
Szuper film, jó kedvre derít. :)

2014-09-12 01:20:34 Klein András (5) #77

Csodálkozom, hogy ilyen népszerű Mo.-on is ez a valóban masterpiece. Pozitívan csalódtam, bár a hozzászólások azért elég magyarosra sikeredtek. :)

2014-03-23 23:17:47 Iszram (3) #76

Langymeleg, kedves film egynek elmegy.

2014-01-12 22:45:42 JuhG (3) #75

Úgy éreztem magam, mint egy Eddie Murphy filmban. Csupa egydimenziós karakter, kiszámítható sztori. Persze szép, meg vicces is, na de egy jó filmtől messze van.

2013-12-27 19:47:28 Leslie (4) #74

Én tegnap láttam először ezt a filmet, és nagyon tetszett. Majdnem ötöst is adtam.

2013-12-27 14:59:12 critixx (4) #73

Nekem másodszori megtekintés után felment egy osztályzatot. Alapvetően klisének számító, ezerszer lerágott témákkal operál, de mégis sikerül valami egész jót kihoznia belőlük.

2013-11-07 16:52:13 csabaga (3) #72

A sikeres film mai receptje:rakjunk bele mindent.

Két összenemillő ember(mint Pierre Richard és Gerard Departieu),bevándorlás probléma(napjaink kedvenc témája!),fogyatékosság(régi kedvenc téma),"humor",szerelem,abszurditás.
Régen ezek egyikéből is tudtak jó filmet készíteni,és annak mélysége is volt.Vagy ha nem,mégis sokszor meg lehetett nézni.

Ma mindez ömlesztve,elnagyolva,egyszer nézhetően...Másodszorra fárasztóan...

2013-05-11 11:35:53 Majvaldo (5) #71

Nekem nagyon tetszett Omar Sy játéka.

2013-04-20 18:09:28 critixx (4) #70

Tudtommal az egykori francia gyarmatokon élő fekete lakosság túlnyomó többsége muszlim vallású.

előzmény: Umberto (#63)

2013-04-20 17:06:28 Eglaronion (4) #69

Valós történetén alapuló filmbe nem tudom hogy lehetne "drámai szálat" beiktatni. Én egész végig élveztem, még akkor is, ha nem váltott meg semmilyen világot... De nem is számítottam ilyesmire, csak szórakozni akartam.
Ha nagyon támadni akarom, akkor Driss háttértörténete lehetett volna jobban kidolgozott, de még ezzel sem fekszik el a film, roppant szórakoztató, a színészi játék meg zseniális.
Sajnos a film túlértékelt és nem túl életszerű, így csakis egyesre osztályozhatom.-szarkazmus-

2013-01-12 18:42:00 ChrisAdam (3) #68

Dehogyis!!! Isten ments! Az a negatívum, hogy ezt a két zsánert iszonyú rossz módon ötvözi. Főleg a végefelé, az utolsó 50 percben egyszer dráma, egyszer egy poén, aztán elkezd egy nagyon mély drámai jelenetet megmutatni nekünk. És az ott nagyon kínos kb. 1 óra poénkodás után. Legalábbis nekem nagyon. :(

előzmény: acidphase (#67)

2013-01-11 16:33:21 acidphase (5) #67

az negativum ha egy film esetleg töb műfaj zsánereit ötvözi?? talán éppen emiatt zseniális..

2013-01-11 15:25:12 ChrisAdam (3) #66

Megint megnéztem. Vagyis megnéztük éneken (tanár minden osztállyal megnézeti, kedvenc filmje.. de amikor elkezdjük: Mit is néztünk? Mi mondjuk: Életrevalók... Tanár: Hö, azt a szart? :DD aztán nagyot röhög. :)))
Szóval. Most a szinkronról - szerintem nagyon is jó szinkron ez, Omar Sy is nagyszerű, de ez a magyar "vaker" is kiváló. A film végéről meg most annyit, a borotválástól megint zseniálisra ugrik a film! De az előtt az a dráma az nagyon, de nagyon rossz. Ennek csak vígjátéknak kellene lennie és akkor egy jó film lenne, de így nem tudom eldönteni, hogy tulajdonképp melyiket is akarták.

2013-01-10 23:33:24 deviant (4) #65

Igazából rossz ez a szinkron. Galamb érthető választás, logikus, ettől még persze rossz választás. És nem azért, mert rossz színész lenne. Totál nem ilyen az eredeti.

2013-01-10 22:57:12 Hannibal Lecter (4) #64

Korrekt volt, Dunai viszont egyenesen szenzációs.

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#62)

2013-01-10 22:49:45 Umberto (5) #63

Nem olvastam el minden hozzászólást, lehet, hogy volt már róla szó: a valóságban egy arab férfi támogatja a főszereplőt; ezt a politikai korrektség jegyében változtatták meg az alkotók, hogy az arabból feketét "csináltak"?

2012-12-25 22:28:32 [: Azuroo andrew :] (4) #62

Ha már itt tartunk, Galambos Péter aka "Galamb" munkájáról mi a véleményetek? Ő sokadik alkalommal kölcsönzi amúgy a hangját laza/fekete filmes karakternek - nála talán csak Kálid Artúr kap több ilyen figurát.

előzmény: Hannibal Lecter (#60)

2012-12-22 20:28:30 Ptrskay (5) #61

Ez egy fucking masterpiece, másodszorra is.

2012-12-22 20:15:40 Hannibal Lecter (4) #60

Nem tisztem a mai szinkronokat dicsérni, de Dunai Tamás kiváló a főszerepben.

2012-12-22 20:15:14 somogyireka (2) #59

Gratulálok, ChrisAdam!!Igazán! És mindezt már 16 évesen látod!

előzmény: ChrisAdam (#58)

2012-12-22 20:09:25 ChrisAdam (3) #58

Újranéztem.... Nagyot csalódtam a filmben. Elsőre tényleg csak egy könnyed vígjátéknak tűnik, mely kicsi drámaiságot felmarkolva mond igazságokat/kevésbé élethű dolgokat.
Aztán mikor másodszorra látod, akkor szinte kínosan feszengsz és azt kívánod, hogy inkább mondjon valami igazat, ne vegye olyan könnyen az életet.
Az első harminc perc kítűnő, odáig tényleg zseniális. Remekül mutatja be a karaktereket, bár Philippe nem igazán erős, de talán nem is kell annak lennie. Ebben a fél órában szenzációs poénok csattannak el, fantasztikus szituációk...
...aztán amikor a film komoly dolgokkal kezd foglalkozni, akkor látom, hogy hazudik. Előtte van egy jó nagy álarc, ami mögött mosolyog azon, hogy jól átveri a nézőket. Míg a Bakancslistán látszik, hogy egy Hollywood-gyártmány nagy színészekkel, nem manipulálja a nézőket, mert tudjuk, hogy a szép csomagolás mögött mi van, addig itt az alkotó még tesz is az ellen, hogy a néző nehogy belásson az álarc mögé.
Nem is néztem végig. Valahol 75 perc magasságában kivettem a lemezt.

Csak azt sajnálom, hogy erre másodszorra jöttem rá. Gyenge hármas. Csak az első harminc perc miatt.

2012-10-24 12:58:11 opposition (5) #57

Nagyon féltem ettől a filmtől; sokáig halogattam a megnézését. De nagyon tetszett.

2012-10-11 03:27:36 #NULL (?) #56

Egyetértek! :) Mióta megszereztem többször megnéztem.
Viszont van akinek nem tetszik. Érthető, hiszen nem vagyunk egyformák. Egy rocker sem fog orgazmust kapni a raptól, tehát pl. egy sci-fi kedvelőnek ez a film vontatott, unalmas.

előzmény: hellasverona (#55)

2012-10-11 01:03:17 hellasverona (5) #55

Többször megnézős,ebben nem lehet csalódni valóban senkinek.erre a filmre nem hiszem,hogy valaki is azt mondja,hogy szar.

előzmény: Kalti (#13)

2012-10-02 20:34:54 Sántha Orsolya (4) #54

Nagyon, nagyon jó.

2012-09-19 22:10:17 Lil Martin (3) #53

én mindkét karaktert, főleg a fekát nagyon megkedveltem és megértettem:)

előzmény: vadPINGvin (#52)

2012-08-26 14:48:48 vadPINGvin (3) #52

Teljesen átlagos film. Hogyan tudtak ezen eddig 362 millió dollárt keresni?
Jó alapszituáció, sok lehetőséggel és a gyenge forgatókönyv és rendezés megöli az egészet. Egyik karaktert sem tudtam megkedvelni, de megérteni sem.
Persze nincs vele semmi nagy gond, egynek jó, csak a világsikert azt nem értem.

2012-08-15 19:18:41 Dió (2) #51

Szerintem hagyjuk már ezt a ChrisAdam által feldobott tartalmi összefoglalót, mert az poénból, szándékosan ki lett sarkítva, így ehhez nem érdemes mérni. Ha carmine 46-os hozzászólásában látott tartalmi összefoglaló is klisé szerinted (amiben egyébként egyetértek, dehát ennyi erővel mi nem az), akkor arra azt tudom mondani, hogy az Esőember alapját is ez adta, és mekkora film volt már.

előzmény: JeszKar (#49)

2012-08-15 16:02:17 JohnnyJohnny (4) #50

Szerintem egy egyszer nézhető jó film, melynek bár tényleg vannak jó poénjai, összességében én is úgy gondolom, hogy túl van értékelve. Persze lehet azzal érvelni, hogy ez a film megtörtént eseményeket mutat be, mégis néha olyan érzésem volt, mint ha több helyen át lett volna színezve történet. A karaktereket nem tudtam sem megszeretni, sem megutálni, ez a fajta semlegesség pedig az érdektelenség kiváltásával nálam csökkentette a film újranézési faktorát.

2012-08-15 10:40:41 JeszKar (?) #49

De te mondod, hogy erről kéne szólnia, amit így is megtudok mondani, hogy biztos nem erről kéne szólnia. Mert hogy ezt a klisét már megszámlálhatatlanul sokszor láttuk a különböző buddy filmekben.

előzmény: Dió (#48)

2012-08-15 09:59:48 Dió (2) #48

Nem én írtam, hanem ChrisAdam, nem véletlen raktam idézőjelbe. És ő is csak kisarkítani akarta (ezt nem bántásból írom - jól tette), tehát amit Te írsz a tartalmáról a 46-os hsz-ban, az ugyanaz pepitában. Számomra ettől függetlenül sem erről szólt a film, csak erről kellett volna, de ezt már leírtam.

előzmény: JeszKar (#45)

2012-08-15 06:55:29 ChrisAdam (3) #47

Ezt a néger, bnukó, megváltozik dolgot csak nagyon nagyvonalúan írtam le. Amit carmine mondott itt alattam, az sokkal inkább rá illik a filmre.

2012-08-14 22:42:50 carmine (5) #46

Igaza van Diónak, parttalan vita, hiszen ez is csak egy film abból a szempontból, hogy valakinek tetszik, valakinek nem. Viszont ez az a film, amit mindenkinek látnia kell, hogy ő maga dönthesse el milyen.
Amúgy a film szerintem bőven túlmutat a "néger, bunkó megváltozik" klisén. Inkább szól arról többek közt, hogy két teljesen eltérő világból jött és teljesen más személyiségű ember, hogyan hat pozitívan a másikra. Mindezt ráadásul remek humorral tálalva. Nekem amúgy egyik főszereplő sem volt unszimpatikus. Driss az elején még eléggé antiszoc, de már akkor is jó a dumája.
Nem hibátlan a film és nem is célom meggyőzni erről azokat, akiknek nem tetszett. De számomra az utóbbi évek egyik legjobb filmje, amit bármikor újra tudok nézni és egy megtekintést mindenkinek csak javasolni tudok.

2012-08-14 21:08:26 JeszKar (?) #45

"Itt egy néger, aki kőbunkó és csak a pénz érdekli, erre találkozik egy tolószékessel, aki megváltoztatja az életét".

Még nem láttam a filmet, de amit írsz a egyik lehető legnagyobb klisé. Hogyha a film nem erről szól, akkor már jó lehet.

előzmény: Dió (#44)

2012-08-14 19:59:50 Dió (2) #44

"Itt egy néger, aki kőbunkó és csak a pénz érdekli, erre találkozik egy tolószékessel, aki megváltoztatja az életét". Épp ez az, hogy erről kéne szólnia. A dolog ott kezdődik, hogy az első pillanattól fogva halálosan unszimpatikus, amin valamiféle karakterfejlődés vagy jellemváltozás még segíthetne, de én nem látok semmiféle folyamatot, ami a "kőbunkó"-ból odavezetne, hogy tényleg megszereti a másik karaktert. Aki meg egyébként (a tolószékes) bár nem bunkó, viszont halálosan üres, aki így pláne semmit nem tesz hozzá a filmhez. Ez elég nagy pech az Intouchablesre nézve, ugyanis egy karakterközpontú filmről van szó, amely más motorral alapból nem rendelkezik, de így még ezzel sem, tehát ezek után nehéz fogást találnom rajta.

Persze ez a vita parttalan, mert feltételezem ti ugyanúgy nem értitek, én miért találom üresnek, mint ahogy én sem értem, ti mit láttok benne.

Régen láttam az Esőembert, de arra még emlékszem, hogy nagyon-nagyon tetszett, és sok hasonlóságot mutat ezzel... számomra az a film testesíti mindazt, ami az Intouchables csak lenni akart. Hogy ez a dráma-wannabe hogy állhat minden oldalon egy rakás osztályzattal feljebb Hoffmanék valódi mélységeket mutató Esőemberénél, pláne nem értem.

előzmény: ChrisAdam (#43)

2012-08-14 17:10:07 ChrisAdam (3) #43

Ugyanaz, mint a Bkancslistánál. Miért szeretik anyira? Mert a karaktereknek van egy varázsa. Itt egy néger, aki kőbunkó és csak a pénz érdekli, erre találkozik egy tolószékessel, aki megváltoztatja az életét.
Ott meg van két öreg (akit ráadásul két naggyon híres és szerethető satrafa alakít) aki életük utolsó percében mindent élvezni akarnak.
És persze mind a kettő megható és vicces. A kettő együtt pedig eszméletlen párossá alakulhat. A Bakancslistánál többé-kevésbé sikerült (de így is valaki imádja azt a filmet), itt pedig egy jó nagy fokkal többet hozott ez a fajta műfaj. Nálam ez 10/8*

előzmény: HejjaX (#42)

2012-08-14 16:06:42 HejjaX (4) #42

Becsapva vagy nem becsapva, kinek hogy, de azt azért megjegyezném, hogy ez a film egy igaz történeten alapul és az abból írt könyvön. Vagyis akkora becsapás azért mégsem lehet.

Ahogy az sem lehet véletlen, hogy ez minden idők legsikeresebb nem angol nyelvű filmje (jelenleg 361 millió dollárral). A nézők tehát szeretik - kivéve az amcsikat, ők nem annyira (az USA-ban csak 6 milliót hozott).
Szerintem sem olyan rossz film (egy 7/10-et nálam is megér), noha az IMDb legjobb filmek toplistájának 80. helyét elég otromba túlzásnak tartom én is. Pedig valamit muszáj tudnia, ha ilyen sikereket ér el. Ez aligha véletlen.

2012-08-14 15:29:52 carmine (5) #41

Ezzel most nem akarok más érzéseivel vitatkozni, de számomra nem becsapás. Mindenki tisztában lehet azzal, hogy egy ilyen beteg embernek a napjai nem csupa móka és kacagás. De szerintem jó, hogy van egy olyan film ami inkább a vidám perceket emeli ki és hangsúlyozza, hogy a rengeteg szenvedés és gond mellett, nem csak erről szólhat az élet. A filmben is látható, hogy rohamai vannak és mennyire szörnyen kiszolgáltatott a helyzete. De én nem érzem azt, hogy ez a téma, csak akkor lehet őszinte és hiteles, ha csupa tragédia és szomorúság van benne. Vannak biztos olyan filmek, amiben hasonló sorsú embereknek a tragédiáját mutatja be és szerencsére van ez a film, ami a vidámabbik oldalát tárja elénk, nem kevesebb mondanivalóval.

2012-08-13 19:09:59 Dió (2) #40

Szerintem is félreértetted somogyiréka hozzászólását - én is "becsapva" érzem magam az Életrevalók után, míg a Gyűrük ura máig ott van a kedvenceim között, beszélőfástul, tündéstül, banyapókostul...

előzmény: McCl@ne (#33)

2012-08-13 14:55:18 cucu (4) #39

Ja, oké.

előzmény: Xuja (#38)

2012-08-13 03:04:27 Xuja (4) #38

Nem értette félre, olvasd el somogyireka #7-es hsz-ét.

előzmény: cucu (#37)

2012-08-13 01:35:15 cucu (4) #37

Csöppet félreértetted a "becsapást". Dió azt írta, hogy neki mennyire nem jött be a film, pedig közönségsiker. somogyireka pedig erre reagált, hogy "becsapták" ezzel a filmmel, mármint a közönség, akinek tetszett, amiből arra gondolt, hogy jó film lesz, pedig (számára) nem volt az.

előzmény: McCl@ne (#35)

2012-08-13 00:36:35 Xuja (4) #36

Akkor egyetértünk, csak nem éreztem az "érvelésedben" az iróniát. :) Amúgy attól még, hogy megtörtént esemény, még tényleg lehet valami meseszerű (mint ez a film is), és le lehet vonni belőle a téves következtetést, hogy ilyen nincs, nem történhet meg.

előzmény: McCl@ne (#35)

2012-08-12 23:51:03 McCl@ne (5) #35

Igyekeztem annyira sarkítani, amennyire csak lehet: egy hisztiző levél és egy értetlenkedő komment lett az eredménye :)
NANÁ, hogy nem lehet összehasonlítani. Különösképpen azért, mert igaz történet az alapja ennek a "hazug" filmnek :) Tehát sokkal kevésbé igaz erre, hogy "becsapott" valakit, mint a filmek 95%-a.

előzmény: Xuja (#34)

2012-08-12 23:30:14 Xuja (4) #34

Ez szerintem baromság, egy megtörtént eseményen alapuló drámától azért nyilván több realitást vár el az ember, mint egy fantasytól. Az már más kérdés, hogy én személy szerint nem éreztem magam becsapva a film után.

előzmény: McCl@ne (#33)

2012-08-12 22:37:32 McCl@ne (5) #33

Gyűrűk urát messziről kerüld el, beszélő és sétáló fák vannak benne, ami bizony durva átb*szás!!!

előzmény: somogyireka (#32)

2012-08-12 22:28:11 somogyireka (2) #32

maximálisan egyetértek,bennem hónapok után is, hogy láttam, csak a düh maradt meg, hogy becsaptak ezzel a filmmel! de nagyon.

előzmény: Dió (#31)

2012-08-12 21:34:34 Dió (2) #31

Meglep, hogy egy ilyen szerethetetlen karakterekkel és semmilyen, üres frázisokat és már megannyi más hasonló film által ellőtt paneleket puffogtató alkotás ilyen közönségsikerre tett szert... először azt hittem, a magyar szinkron miatt nem tetszett (kétségtelen, hogy ront rajta, de aztán az eredeti nyelves újranézés során már csak a feléig jutottam), tehát részemről menthetetlen. Ha már újkori francia filmgyártás, akkor sokkal inkább a Les petits mouchoirs.

2012-08-06 09:46:28 tomside (4) #30

"... egy nagyon erős szívhez és humoros lelkünkhöz szóló filmet kapunk." - azt azért vágod, hogy ez így azt jelenti, hogy a film megszólítja az erős szívűeket és a humoros lelkűeket? Szóval gyenge szívűeknek csak szíverősítő fogyasztása után, humortalan lelkűeknek (az vajon milyen?) meg egyáltalán nem ajánlott? :D

2012-08-06 09:02:11 Gasz András (4) #29

Életrevalók:

Csupa szív és szeretet ez a film de nem giccses szerintem. S ez ritka manapság. Úgy árad a jókedv a filmből hogy csak na. A színészke is sziporkáznak pedig nem holmi sztárok éppen. Természetes a játékuk és nem túlzóak. Érdekes hogy a film elején a Drive jutott az eszembe autós kezdéses jelenet, miatt igaz itt más a szitu. :) A filmzenéje is hatásos hol a nevetést segíti elő, hol megríkat, hol megnyugtat. Igazi semmiből előjövő gyöngyszem lett a kritikusoknál és a filmnézőknél is. De sajnos nem tökéletes. 2 okból. A film második felétől sajnos kezd nem reális képet adni pedig addig sokszor elég jól hozta amit kellett a mondanivalója terén. A végén picit úgy éreztem hogy örülök is meg nem is. Sajnos eléggé mesés néhol a 2. felében a film. Ez nem áll kontrasztban a témájával és a film első felével. A második bajom pedig hogy elindítanak 2 szálat is (Magalie-Driss- Driss csládja) s nem fejezik be, nem zárják le igazán, nem foglalkoznak vele kellően főleg Driss családjánál, bedobják és félbehagyják. Ennek ellenére egy nagyon erős szívhez és humoros lelkünkhöz szóló filmet kapunk.

85%

2012-07-22 00:26:39 Máté Fanni (5) #28

ez a film több, mint zseniális!

2012-06-02 19:39:49 Rorschach (5) #27

Nagyon jó film, a karakterek meglepően erősek, Dris családi szála viszont baromi felesleges volt.

2012-05-28 16:23:04 csabaga (3) #26

Nézhető,de túlértékelt.
Eben a témában inkább a Mégis kinek az élete c. filmet ajánlanám.

Ott is van egy jópofa ápoló,aki a nőket hajkurássza...Viszont az a történet nem olcsó,hatásvadász,némileg hazug,hanem tényleg életszerű.

2012-05-27 13:31:26 ChrisAdam (3) #25

Na, ezt még átgondolom. :)

előzmény: slawter (#24)

2012-05-27 13:23:09 slawter (5) #24

Most pont úgy csináltál, mint a tanárok:D Ha az Életrevalók diák lenne, mosolyogna a jegyen, de belül azt mondaná: Akkor vazzeg miért nme lehetett ötös alá?!!! :D

előzmény: ChrisAdam (#23)

2012-05-27 13:04:36 ChrisAdam (3) #23

Végül 4-est adok rá. Hasonló a véleményem, mint amit Hannibal leírt a 16-os hozzászólásban, bár szerintem Yvonne beleillett a képbe. Ő mindvégig tudta, vagy inkább úgy fogalmazok, hogy az kezdetektől tudta, hogy a Driss egy utcaember, nem megbízható - mikor megtalálja a kést a táskában. De nem szól, sőt a film igazából azt akarja ezzel bemutatni, hogy nem szabad elsőre elvenni az esélyt az embertől, nem szabad egy tényből ítélni az emberek fölött. A végére rendkívül jó barátok lesznek. Magalie tényleg felesleges volt, talán csak épp egy-két poén elsütésére volt alkalmas.
Egy erős négyest adok rá, igazából egy 8,5-öt (ahogy az IMDb is mutatja), vagy másképp 4,49-et adnék rá. Nem ötös, hanem a legerősebb négyes!

2012-05-26 23:29:29 ChrisAdam (3) #22

Könnyed humornak látszó kemény mondatok, életszerű helyzetekbe ágyazott mély érzelmek. A történet pofonegyszerű, de emellett még meseszerű is. Most, hogy ezt láttam, a Bakancslistát 3-masra nyomtam le, ugyanis míg abban csak a nagy hollywoodi giccshalmazt használják fel az élet öreg dolgainak elmesélésébe, itt nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a néző, miközben esetleg sírna, néha fel-fel nevessen Driss életrehívó humorán, melyhez regeteget hozzásegít a színészi tudása, mely talán nem is színészkedés, hanem több annál. A melankónikus zenék olykor ütötték egymást a képpel, de ez így volt jó. Nagyszerű történet, nagyszerű film, nagyszerű minden, de még nem tudok dönteni a szavazatomon. Kell rá aludnom egyet.

2012-05-24 03:56:26 -senki- (3) #21

Nem véletlen, nekem is a Bakancslista jutott eszembe. Konyhafilozófus, popművészfilm, igazi mondandó híján el mesél egy sztorit.

2012-05-19 13:03:35 diablo3 (5) #20

eszmeletlenul jo film,szamomra tokeletes....reg volt mar ram ilyen hatassal egy film...a film utan is azon vettem eszre magam,hogy vigyorgok,pedig mar fel eve egy gyenge mosolyt sem tudok produkalni...depressziosoknak kulonosen ajanlott :D

2012-05-17 13:50:19 goromba (5) #19

Na tessék.
áááááá!
Remélem, legalább 3D-s lesz.

2012-05-17 11:33:13 Kalti (4) #18

Lesz, ne aggódj! :)) [link]

előzmény: goromba (#17)

2012-05-17 07:38:01 goromba (5) #17

Én csak azt nem értem, hogy már tavalyi film, és még nincs amerikai remake, fehér(esetleg latino) szolgával és afroamerikai főnökkel.
De lesz, ez tuti.

2012-04-28 18:49:41 Hannibal Lecter (4) #16

1. Számos szereplő (Philippe lánya, Magalie, de voltaképpen Yvonne-t is ide sorolhatjuk) csak céltalanul bolyong a két főalak körül, szinte semmi funkciójuk sincs, ráadásul teljesen esetleges, hogy éppen mikor bukkannak fel a történet folyamán. Őket nyugodtan ki lehetett volna hagyni, vagy következetes módon minimumra szorítani a jelenlétüket, mert egész egyszerűen semmivel sem - vagy csak morzsákkal - járulnak hozzá a főszereplők kapcsolatának alakulásához. Az expozíció ráadásul felébreszti a nézőben a(z egyébként természetes) elvárást, hogy Driss és Magalie viszonya idővel szintet lépjen, de ez nem következik be, ehelyett kétségkívül vicces, ám butácska egysorosokkal szivatják egymást.

2. A szereplők szociális/érzelmi hátterének felvázolása elnagyolt és klisés. Philippe múltja - önnön megjegyzéseiből következtetve - kész brazil szappanopera. Sorscsapás követ sorscsapást. Klisé klisé hátán, de ha legalább rendesen el lenne mesélve. De nem. Csupán kurtán odavetett félmondatok - szóval ez eléggé hézagos. Driss pedig a munkanélküli segélyért kuncsorgó élősködő, púp a társadalom hátán, akit még a (mostoha)anyja is kivág a lakásukból. Nem az a baj, hogy ez nem eredeti, hanem az, hogy hányavetin tolják a képünkbe. Azt már mondanom sem kell, hogy Driss rokonsága is töltelékfigurákból áll össze, egyikőjükről sem tudunk meg semmit. Csak úgy vannak. Feltűnnek, aztán elmerülnek, mint szar a lefolyóban.

3. Az igazat megvallva - hogy kissé ellentmondjak az előző posztomnak - kissé több komorságot is elviseltem volna. Persze eleve a "felszín" bemutatása volt a fő cél: hogy miként lehet humorral oldani a legszörnyűbb élethelyzeteket is. De ennek ellenére hiányérzetem támadt. Nem A bakancslista szégyentelen giccsét vártam, csak kicsivel több mély, emberi pillanatot.

4. Mindezt leszámítva teljesen élvezhető, korrekt kis film ez. Az Esőember, az Ébredések vagy az Egy asszony illata mellé ugyan nem tenném fel a polcra, de sajátos bája van, a színészek remekelnek, a hangulat pedig olyan, hogy a megtekintés után legszívesebben a plafonig ugranál. Végtére is mi kell még? ;)

előzmény: Czelder Orbán (#15)

2012-04-28 15:23:06 Czelder Orbán (?) #15

Akkor miért csak 4-es?

előzmény: Hannibal Lecter (#14)

2012-04-28 00:31:02 Hannibal Lecter (4) #14

Biztos kézzel vezényelt, könnyen emészthető, nyugtató derűt sugárzó feel good férfifilm, humor és tragikum egészséges kombinációjával, és egy olyan bombasztikus hangsávval, amitől a nagyérdemű haja garantáltan az égnek mered. Az Intouchables ékes példája annak, mennyi potenciál is rejlik az európai zsánerfilmben, és hogyan is lehet sikerrel felfrissíteni egy alapvetően amerikai - de lényegében univerzális, tértől és időtől független - történetsémát. Hiszen gondoljunk csak bele: a tengerentúlon már csak Bakancslisták futnak, nekünk pedig még itt van ez. Kellenek az ilyen emberi történetek, mint egy falat kenyér. Mindenkinek, mindenkor.

2012-04-10 16:19:34 Kalti (4) #13

Akkor a hiba az Ön készülékében van :), keress olyat, amit az alábbi filmeket kedvelők általában nem szeretnek, és az lesz a megfelelő választás, vagy nem tudom. Offon kívül, az Életrevalókkal nagyjából nem lehet mellélőni, kortól, nemtől, ízléstől függetlenül nagyjából sztem mindenki számára fogyasztható.

előzmény: hellasverona (#11)

2012-04-10 15:50:35 Umberto (5) #12

Én is emiatt napolom állandóan a megnézését.

előzmény: hellasverona (#11)

2012-04-10 15:38:30 hellasverona (5) #11

Tartok tőle,mert agyon van dicsérve,az pedig itt még jó filmet nem jelentett számomra,pld:Drive,Az élet fája,Melankólia

2012-04-02 17:57:14 zéel (4) #10

A film storyja engem a Meseautóra emlékeztet, amikor ugye, a szegény kis banki alkalmazottba beleszeret a gazdag vezérigazgató.
Ha ez egy komoly film lenne, akkor még szigorúan idézném Háy Jánost is. ("A műalkotásnak nem a hiba az ellensége, hanem a hazugság".)
Ez persze nem egy komoly film. Viszont nagyon jó film.
Nem véletlen, hogy az elmúlt hónapok legnagyobb közönségsikere: szórakoztat és reményt ad. Igaz, hamis ez a remény. De, úgy látszik, minden korban erre van igény.

2012-03-14 18:59:55 acidphase (5) #9

[link]

nyam

2012-03-03 12:04:21 acidphase (5) #8

utóbbi idők egyik legjobbja.

2012-01-21 21:42:22 somogyireka (2) #7

dühös vagyok a filmre, ezért a kettes,mert látszat idillt hazudik,és nem ad megoldást.(az életből épp nekem is vannak hasonló "élményeim", sajnos.) Nem szeretem, ha megvezetnek, olcsó harmóniát hazudnak. Ide veled brutális, kőkemény "valóság". Inkább fájjon, csak legyen igaz!És akkor az igazsággal majd elboldogulok valahogy.

2012-01-21 19:57:25 Kremy (4) #6

Rám abszolút üdítően hatott,a kiszámíthatóság helyes meglátás,de nem zavart egyáltalán. Mondjuk talán a személyes élményeim miatt is többet adott a film,mint másoknak,de etől eltekintve sem érdemelne 3,5-nél rosszabbat. A zenét kiemelném még,passzolt egész végig.

2012-01-20 20:43:17 somogyireka (2) #5

Nem érintett meg, nem tudtam nevetni, de a torkom sem szorult el,amikor a film azt akarta volna, hogy na akkor most könnyezzek.Igaz, már eleve csupa-csupa fenntartással néztem végig,mert a kritikákat olvasva volt valami rossz előérzetem, ami be is igazolódott.
Az árvák könnyeire pályázó film, igazi párbeszédek és igazi dráma nélkül, sablonos, előre kiszámítható sztorival.Pedig amiről szól az lehetne tömény dráma,de a filmet nézve mégsem hittem el semmit. Gyorsan el is akarom felejteni. Sehova nem vitt el, akkor meg minek is.

2011-12-24 13:31:41 Daemiaen (4) #4

Adva volt a szituáció egy univerzális francia filmhez: az elképesztő párizsi társadalmi ellentétek hozták magukkal ezt a "kutya-macska" barátságot. És valóban vicces, tényleg megható olykor, de egy picit sem mutat túl azon, amit a tartalom elolvasása után vár bárki is.

2011-12-22 12:04:18 gregibroki (5) #3

Szerintem kiválóan eltalálták a filmet. Ez Hollywoodnak nagyon ritkán jön össze, hogy ne legyen giccses. Ez nem volt.
A két főszereplő nagyot játszott, végig lehetett szakadni a röhögéstől. A történet egyszerű, mint egy bot és rettenetesen kiszámítható, de ez senkit sem fog érdekelni, aki majd megnézi. Mondjuk nem is lehetett volna cifrázni, mert igaz történet alapján készült.
Nekem különösen Omar Sy játéka tetszett, olyan volt, mintha nem is színészkedne.

2011-12-21 23:04:27 caulfield (3) #2

Hangyányit émelyítő, de nagyszerű poénok vannak benne. Valóban a mozi szinte végig szakad a röhögéstől. Cluzet - mint a francia Dustin Hoffman - szemei valósággal regélnek. De a néger srác is sziporkázik. Furcsa, mert teljességgel kiszámítható, még a laikusabb nézőknek is, mégse válik unalmassá, taszítóvá. Volt már nem egy ilyen két merőben különböző világ véletlenül találkozik és kölcsönösen bölcsebbé válnak a szereplők történet, beintés a sznoboknak, a felső tízezer kikarikatúrázása, de jó, hogy elkészült ez a remek francia film, szinesítendő a palettát.

2011-11-14 09:14:10 Zalaba Ferenc (5) #1

Magyar cím: Életrevalók.