Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011) ☆ 👁

Harry Potter és a Halál ereklyéi - II. rész

(David Yates)

amerikai-angol dráma, fantasy, kalandfilm

3,7
★★★☆☆
961 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2020-04-10 16:54:00 Bubu (4) #232

Ebben a filmben már a kezdés mindent elárul: a fő zenei téma lelassítva, egy női hanggal előadva gyönyörű, kísérteties, síron túli dallamként és közben Piton teljesen egyedül áll a Roxfortot figyelve. Ez összefogja a kezdetet a véggel és előrevetíti, mire is számíthatunk a fináléban. Egy lassú tempót ígér ez a jelenet, ahol marad idő a karakterutak lezárásának és a végső, epikus összecsapásnak. Egyértelmű, hogy minden megváltozott, mégis az alapok ugyanazok. Ahol kell, ott pörög a film, ahol pedig hely kell az érzelmeknek, ott megadták neki, így nagyon jó a ritmusa. Két új szereplő van, mindkettő nagy múltú színész, akik tökéletesen hozzák, amit kell: Kelly Macdonald, aki nagyon finoman és érzékenyen formálja meg a szürke hölgyet és Ciarán Hinds, mint Aberforth Dumbledore. Utóbbi esetben az elmaszkírozása nagyon jól sikerült, hogy hasonlítson Albusra, és mégis teret kapjon az arcjátéka. Amin nagyon sok múlt, az a jelenetsor Piton emlékeivel, amit nagyon szépen oldottak meg. Vizuálisan elkülönül a film többi részétől, ahogyan a kamera közeledik-távolodik az egyes jelenetek között, és a tintaszerű folyadékból kialakul az újabb és újabb emlék. Helyenként érdekesen torzít a kép, mintha csak egy kollázs elemei közti átmenet lenne. Alan Rickman csak ezért a pár percért megérdemelt volna minden díjazást, méltatást, mert minden mozdulatának, szavának súlya van. Egyszerre van jelen a magány, félelem, kétségbeesés, gyengédség, szégyen és megbánás a tekintetében. A film többi része maradt a melegebb színeknél, a kamera, ahogyan körbejárja a főszereplőket vagy a roxfortot, bevonja a nézőt. Amit furcsálltam, hogy a roxfort lépcsőit és udvarát átalakították, de érthető is, mert így alkalmasabb volt a nagy létszámú jelenetekhez is. A forgatókönyvben is születtek érdekes döntések, amik részben a vizualitást erősítették, részben egyes szereplők kisiklott ábrázolását már nem is próbálták meg korrigálni. Hermione és Ron eddigi ábrázolása azt eredményezi, hogy aki csak a filmeket látta, jogosan nem is érti, hogyan kerülnek össze, hiszen Hermionénak és Harry-nek összességében több interakciója volt, ráadásul a szennyvíz nem tudom, mióta minősül afrodiziákumnak… Mielőtt Harry elindul a Tiltott Rengetegbe, az elköszönésüknél kínos, mennyire nem reagál semmit Ron arra, hogy a barátja elindul meghalni. A csata epikus és látványos, külön szeretem a filmben McGalagony professzor megszólalásait, de a nagy összecsapás Harry és Tom Denem között elég furcsa, túl sok fizikai kontaktus van köztük varázslás helyett. Voldemort halála értem, hogy jól néz ki, de egyrészt senki sem látja Harry-n kívül, így semmi bizonyíték nincs rá, másrészt amiatt, hogy konfetti lesz belőle pont a lényeg veszik el, hogy ő is csak egy ember, bármennyire szeretne mást gondolni magáról. A befejezés kicsit túl gyors, nem derül ki, mi volt a csata után, de a triótól való távolodás szép búcsú. Alexandre Desplat zenéje továbbra is gyönyörű, leginkább a lágyabb feldolgozásai a korábbi zenéknek. Hedvig témája többször is felcsendül, de aztán mindig átfordul valami másba, jelezve, hogy már nem gyerekek, már halványulnak a csodák és mindennek komoly tétje van. Az epilógus végén meg teljes a nosztalgia a titkok kamrájának záró zenéjével John Williams-től. Azt gondolom, a történet epikus lezárást kapott, ahol mindenki kitett magáért, bár a forgatókönyv bizonyos elemein már nem lehetett segíteni az előző filmek miatt.
Bár a sorozat közel sem egységes, látszik rajta, hogy az elején még nem tudták, mit érdemes beleírni, mi lesz az, ami később egy fontos szálhoz vezet, mindent megtettek, hogy méltó módon keljen életre a varázsvilág. Vannak olyan elemei, amiket soha nem fogok megszokni vagy elismerni, ahogyan mindig újra meg fogom hallgatni a zenéjét és időnként biztosan előveszem a filmeket.

2016-08-16 01:51:04 kritikuss (1) #231

A legrosszabb rész az összes közül,még az előző harmatgyenge epizód is jobb volt.Yates valami iszonyat béna módon csapta össze a befejezést,gyakorlatilag minden szereplő kárba vész.Nagyon szar a szinészi játék,elnagyoltak a trükkök.A roxfort ostroma is szarul néz ki,szimpla értelmetlen rombolás,pusztítás az egész.Sajnos a karakterek fáradtak,nyúzottak,koszosak,erőtlenek.Lehangoló,illúzióromboló befejezés.A sorozat rajongói nem ezt érdemelték.Volt olyan jelenet,ami annyira szánalmas volt,hogy csak röhögni tudtam rajta.Pedig lehet,hogy inkább sírni kellett volna ezen.Gyakorlatilag az alkotók arra nem vették a fáradtságot,hogy épkézláb cselekményt tárjanak a nézők elé.Így hát az utolsó rész egy nézhetetlen,igénytelen és méltatlan fércmű lett.Csalódás minden fronton.

2014-06-01 22:02:15 Livcsy (1) #230

Megint megnéztem és annyira kínos! Az első részt leszámítva mind AAAANNYIRA kínos....! A 3-7. részekből körülbelül 10 percet bírok, aztán ki kell kapcsolnom.... Hogy lehet, hogy ezt ennyien szeretik? Azokból, amit pozitívumkén említettetek, én egyet se láttam, sőt! Pont az ellenkezőjét. Elnagyolja a történetet, tele pakolja a filmet felesleges jelenetekkel, míg a lényeget nem mondja el. Alan Richmanen kívül senki se játszik jól! (Bár ezt a részt ő is elripacskodja) 3 év után is borzasztó!

2013-03-22 20:47:55 Eglaronion (4) #229

Vannak jó pillanatai, és ezek át is emelik a kínosabb részeken. Tök jó sorozat, most mi mást mondjak, klassz filmek, bár biztos, hogy nem fogom most újranézni...legalább jó pár évig, és azért annyira még nem jó, hogy minden buktatóba belekössek, és nem is akarom elrontani utólag az élményt magamban.
Nálam még mindig a 3. viszi a prímet.

2012-07-22 14:53:13 Glasseye (5) #228

Méltó lezárása a Harry Potter mitológiának!!

2012-05-14 19:07:59 ChrisAdam (4) #227

Persze ha létezik boszorkányság.

előzmény: Lil Martin (#226)

2012-05-14 10:37:03 Lil Martin (5) #226

egyébként rájöttem ám valamire! :D
ugye a Roxfortot kb 1000 évvel ezelőtt alapították. Namármost Nagy-Britanniát sosem sikerült senkinek bevennie Hódító Vilmos kivételével (1066). Rájöttem hogy hogyan sikerült neki ami még Hitlernek sem. Hát persze hogy mágiával, a 4 nagy mágus segítségével. ezért nekik adományozta a Roxfort területét. tuti hogy így volt.

2012-05-12 15:01:46 critixx (?) #225

Tudtommal azért akarta megölni, amiért Cervantes megölte Don Quijotét. Hogy a buzgó rajongók és egyéb "írók" ne tudják folytatni a kalandjait különféle szerzői joggal nem rendelkező történetekben, orgánumokban.

2012-05-12 14:54:49 Kuncz Melinda (1) #224

Érdekes pont Jézushoz hasonlítani HP-t, főleg mivel pont az egyház volt a legjobban felháborodva a HP filmeken. De, ha mégis úgy van, akkor sem saját ötlet, hanem a Narnia sikerének meglovaglása, hogy egy kis teológiát viszünk a történetbe. Nem akarok eltérni a témától, de Te említetted Jézust. Óriási különbség, hogy Jézus nem visszajött a halálból, hanem átment azon. Kicsit bonyolult, de egy kis teológiai imerettel könnyen megérthető. Ezek az utolsó részek egy kissé átmentek horrorba ezért nem tartottam szerencsésnek az utolsó jelenetet. Az első 3 epizódban elfért volna egy ilyen tipusú jelenet, mert azok a filmek még más jellegüek voltak (aranyos kalandfilmek tizenéveseknek). Persze tudom, hogy a történet miatt nem lehetett korábban ezt a jelenetet a filmbe tenni, de az utolsó részbe egyáltalán nem illik bele szerintem. Bocs a spoilerért. Utólag nem tudom rátenni?

2012-05-10 18:29:05 ChrisAdam (4) #223

Nagyon nagy tévedés! Rowling már 2002-ben kijelentette, hogy Harry meg fog halni. Ezzel becsapta a rajongókat (félig). De Harry Potter története egy megváltástörténet. Ha ismered Jézus történetét, akkor biztosan tudod, hogy Krisztus feltámadt, miután meghalt, így legyőzve a gonoszt. Rowling ezt csempészte bele könyvébe. A pályaudvaros rész pedig a sorozat legjobb jelenete lehet.
Amit írtál viszont SPOILER!

előzmény: Kuncz Melinda (#221)

2012-05-09 22:00:30 Rorschach (2) #222

Bár a filmeket én sem zártam a szívembe, szerintem a pályaudvaros rész egyértelmű pozitívum még itt is, a könyvben pedig pláne végtelenül bölcs. Mi a baj vele?

előzmény: Kuncz Melinda (#221)

2012-05-09 21:23:36 Kuncz Melinda (1) #221

Kár, hogy nem halhatott meg Harry, ahogyan azt az írónő eredetileg akarta volna. A sok hülye taknyos Hello-kitty-n felnevelkedett pattanásos érzelmizavaros kiskamaszok miatt kellett megváltoztatni az eredeti történetet. Jó trágya lett a vége. Az utolsó pályaudvaros jelenet meg aztán végképp hányás volt. Így kell elrontani egy világsikert. Gratula!

2012-03-15 13:52:09 JeszKar (5) #220

Én olvastam és ez nem kimondottan zavart (ha valamilyen változtatást zavar, hogy a filmben sokkal jobban föl volt építve a rejtély/csavar (ilyen szempontból ez volt a legjobb könyv, ahogy adogatja a különféle nyomokat, az nagyon jól meg volt csinálva). De amúgy is nem lehet az alapján értékelni a filmet, hogy mennyire hasonlít a könyvre. A lényeg az, hogy a film működjön, és a karakterek a saját világukban funkcióval bírjanak. És az ifjabb Kupor teljesen hihető karakter.

előzmény: slawter (#219)

2012-03-15 13:47:58 slawter (3) #219

Engem az zavar, hogy ha a könyvben megalkottak egy hihetetlenül jó figurát, akkor miért kell azt tönkretenni a vásznon - holott gond nélkül hozhatták volna az eredeti karaktert? Mondjuk ez cska azt zavarhat, aki ovlasta a könyveket.

előzmény: JeszKar (#218)

2012-03-15 13:44:16 JeszKar (5) #218

Ilyesmikre már nem is emlékszel, de ilyesmiken kiakadni több, mint szőrsálhasogatás.
Szerintem Kupor se volt annyira különböző karakter, mint ahogy mondod, de még ha az is lenne, akkor se hiba, hisz a film világában teljesen jól funkcionál.

2012-03-15 13:39:45 slawter (3) #217

Van egy olyan rész, hogy Harry meglátja imádott szerelmét és kiköpi az italt, amit ivott - vagy mit - és bárgyún mosolyog. Ennyi az egész jelenet :D.

előzmény: JeszKar (#215)

2012-03-15 13:39:02 slawter (3) #216


Amikor a tárgyalása zajlott, akkor még csak egy olyan ember volt, akit elkaptak egy kínzás miatt és menteni próbálta magát. Ha őrült is lett, az nyilván később alakult ki, de ne teljesen őrült emberre gondoljunk, hisz ha az lett volna, akkor nem tudja véghezvinni azt, amit megtett. Én inkább a Voldemort iránti fanatizmusának felerősödését mondanám annak, amit ti őrületnek tartotok, azt a szenvedélyt, megszállottságot és vak hitet, amit ura iránt tanusított és aminek ksözönhetően elkövette tetteit.

De mint modntam, a filmben látott, nyelvöltögetős figura kroánt sem olyan - főleg nem oylan jó -, mint a köynvben szereplő számító és okos gyilkos.

előzmény: JeszKar (#215)

2012-03-15 13:31:33 JeszKar (5) #215

Nem nagyon emlékszem mire gondolsz a lánnyal kapcsolatban.
Kuporral kapcsolatban pedig
ugye te sem gondolod komolyan, hogy akkor már nem volt egy örült halálfaló, a visszaemlékezéseivel teljesen kiderül, hogy igencsak egy követ fújt Lestrangékal. Hogy miért könyörgött, gondolom így próbálta meggyőzni apját, hogy utána folytathassa Voldemort keresését. Hiszen, amint megszöktetni, azután is pórázon kell tartania az apjának.

2012-03-15 13:23:28 slawter (3) #214

A film vége azrét nem csak a prábajból állt :).

előzmény: BonnyJohnny (#209)

2012-03-15 13:22:49 slawter (3) #213

A postás őrökről nem is beszélve... Röhej volt, hogy Voldemort emberei mugliruhában parádéznak...

előzmény: JeszKar (#210)

2012-03-15 13:22:03 slawter (3) #212

Arra gondoltam, mikor Harry meglátja Cho Chang-et.

Neem, kuport látjuk akkor is, mikor Harry belenéz a merengőbe. Ott pedig egy tébolyult tárgyalást látunk, ami szöges ellentéte a könyvben leírt, feszült résznek. És ott kupor fia tiszta őrültknét viselkedik, holott eredetileg könyörgött az apjának és ártatlannak vallotta magát, a filmbn pedig szó sem volt erről.

A végén pedig bár van benne némi őrület, én inkább fanatizmusnak nevezném, hiszen brilliáns csapdát hozott létre, telejsen amgára hagyva, ami azért egy telejsen őrült embernek nem ment volna iylen jól


Morndonnal az volt a bajom, hogy sokszor nevetség tárgyává tették és a karaktera filmben veszített a tiszteletet parancsoló mivoltából - többek között.

Amúgy a főnix rendje végén mi a rossz? Párbajok például remekek (különösen a Dumbledore-Voldemort csata).

Mondjuk úgy, hogy kb fél órányi részen kívül nem tetszett afilm. Nem a párbajokkal votl bajom - bár a "habos" varázslatokon jókat mosolyogtam -, hanem a többivel. Számomra képtelen volt hozni a köyvn hangulatát, és folytatta azt az utat, amit a negyedik résszel elkezdtek és a hatodikkal is folytattak, tehát a cselekmény oylan szintű megváltoztatásást, hogy több dolog logikátlan , összecsapott lett és egyszerűen nem amagyaráztak meg dolgokat, vagy nemes egyszerűséggel kihagyták őket.


előzmény: JeszKar (#208)

2012-03-15 13:16:25 BonnyJohnny (4) #211

ahogy Voldemort győzködi Harry-t.
Az elég Star Wars-os. :D (Amúgy nem rossz.)

2012-03-15 13:13:37 JeszKar (5) #210

Amúgy érdekes, hogy az egész Minisztériumi zárlat tele van jó, és rossz dolgokkal is. Engem azért kicsit zavart, hogy a könyvben a hely sokkal misztikusabb, horrorisztikusabb volt. Ugyanakkor, mint mondtam a párbajok nagyon jól néznek (kicsit olyan, mintha vívnának), és van benne egy-két apró jó ötlet, mint Harry James-nek szólítása vagy, ahogy Voldemort győzködi Harry-t.

2012-03-15 13:08:52 BonnyJohnny (4) #209

A Főnix rendjében egyedül a a Dumbledore-Voldemort párbaj ér valamit. Azt lehúzni szerintem is furcsaság.

előzmény: JeszKar (#208)

2012-03-15 13:01:47 JeszKar (5) #208

Amikor kikőpi, amit iszik az szerintem pont a második részbe van, amikor az orviságot itatják meg vele, ami azért nem kimondottan hülyeség. Ron a humorforrás filmben, jobban mint a könyvben, de azért a karaktere nem is üt el igazán a filmtől.

A fiatal Kupor-ral kapcsolatban
nem értem mire gondolsz, hisz őt csak a végén látjuk, és tudjuk, hogy ő örült, ezt a könyv sem titkolta.
Mordon meg majdnem olyan, mint a könyvben, egy teljesen paranoid megszállott, habár talán a könyvben kicsit komolyabb volt, de Brendan Gleeson olyan jól hozza figurát, hogy egy szavam se lehet rá.
Amúgy a főnix rendje végén mi a rossz? Párbajok például remekek (különösen a Dumbledore-Voldemort csata).

előzmény: slawter (#203)

2012-03-15 12:53:37 BonnyJohnny (4) #207

Meg nem válallt volna el ennyi részt Yates, ha egy olyan diktatúrába kerül, ahol neki semmit sem szabad. Legalábbis szerintem, aztán a végén kiderül, hogy mégsem
A Harry Potter előtt csak TV-ben rendezett (bár a State of Playt sokat dicsérték már). Jó pénzért és ismeretségszerzésért vállalta el.

A regény ilyen mértékű átdolgozása pedig producernél, vagy írónál is eredhet. Nem biztos, hogy a rendező.

előzmény: slawter (#206)

2012-03-15 12:48:34 slawter (3) #206

Azért írtam így, mert - őszintén megvallva - fogalmam sincs, hogy mennyire volt elengedve a póráz. Viszotn ha figyelembe vesszük azt, hogy a köynvhöz kéepst mekkroa eltérsek vannak és menyni töltelékjelenet van - amik nélkül vígan meglennénk -, szeirntem elég nagy szabadságot kaptak a rendezők.

Meg nem válallt volna el ennyi részt Yates, ha egy olyan diktatúrába kerül, ahol neki semmit sem szabad. Legalábbis szerintem, aztán a végén kiderül, hogy mégsem :D.

előzmény: BonnyJohnny (#205)

2012-03-15 12:44:03 BonnyJohnny (4) #205

Viszont a rendező dönti el, hogy mit csinál meg és hogyan a forgatókönyvből és a szövegkönyvből
A hogyan esetében annyi a szabadsága, amennyit a szerződésében megengednek. Ez rendezőnként, filmenként változó. Egy Harry Potter szerű szuperprodukció esetében szerintem elég kevés.
A mit esetében ennyi sincs. Leforgat mindent, aztán összevágásnál eldöntheti, hogy mit nem hagy meg, de ennek szabadsága is szerződés szerint meg van szabva. Egy Harry Potter szerű szuperprodukció esetében szerintem ez is elég kevés.
És akkor még ott van, hogy a nem kivágott jeleneteket mennyire és hogyan vágják meg (el se képzelnéd mennyire megváltozhat ugyanaz a jelenet másképp vágva).
Mondjuk ez nem menti Yates-t. Ha ugyanannyi szabadsága volt, mint Cuarónnak... :P

2012-03-15 12:35:56 slawter (3) #204

Viszont a rendező dönti el, hogy mit csinál meg és hogyan aforgatókönyvből és a szövegkönyvből :).

Az általad említett jelenet valóban a jobbik fajtából való, viszont ez elsősorban ak könyvnek köszönhető - hisz ott volt először jelen.

Amúgy másokat nem idegesített, hogy számos karkatert más jellemmel ruáztak fel, mint amilyen, ezzel taccsra vágva a karaktert? A fiatal Kuport őrült idiótának állították be már az elejétől kezdve, holott közelében sem volt ezzel a köynvbéli karakterének. Ahogy Mordonból is elveszett mindaz, ami a köynvekben benne volt.

előzmény: TomPowell (#202)

2012-03-15 12:32:35 slawter (3) #203

Nem abba van, amikor Harry kiköpi azt, amit iszik? És ott is akad pár unalams Ron beköpés, amihez már csak a dobpergés és a végén a cintányér hiányzik. De ha kell, átpörgetem és kersek még pár béna részt :). Amúgy nálam a Főnix rendje lett a leggyengébb rész, máig nem tudtam végignézni - a vége annyira kiverte nálam a biztosítékot -, pedig DVD-n is megvan.

Amúgy számmora Neville inkább egyre jobban egy olyan akrakterré vált, aki fúú de tiszteletreméltónak akartak megcsinálni, egy laza és viccesnek szánt köntösbe öltöztetve. A könyvben remekül emgscinálták, a filmekben nem. Talán vele akarták könnyedebbé tenni főként az ultolsó két részt, amelyek a legsötétebb hangvételűek?

előzmény: JeszKar (#201)

2012-03-15 08:27:55 TomPowell (5) #202

Szerintem ezzel nem tették bárgyúvá, egyszerűen pár pillanatra feloldották vele a komoly hangvételt, mindezt úgy, hogy sikerült megőrizni Neville esetlen báját (az első részekben még Malfoyéktól is összecsinálta magát, most meg egy egész hadsereggel felesel:)).
A humor érdekes mód pont, hogy Yates filmjeiben működik a leginkább - kivéve a Főnix Rendjében, de ezért inkább a beugró forgatókönyvíró, Michael Goldenberg a felelős, mintsem a sokszor valóban esetlen rendezés. Nem az a térdcsapkodós fajta egyik sem, de megmosolyogtatóak, és jókor vannak jó helyen, pl. a Halál Ereklyéi első részében, amikor Ron visszaváltozik a minisztériumban.

előzmény: slawter (#200)

2012-03-15 07:55:53 JeszKar (5) #201

Azokban a filmekben hol voltak ilyen részek, oké hogy a főnix nem kimondottan tetszik, de ott sem rémlenek ilyen nagyon gagyi poénkodó részek?
Amúgy Neville karaktere már az ötödik rész óta nem olyan bárgyú.

előzmény: slawter (#200)

2012-03-15 03:02:47 slawter (3) #200

A Roxfort ostroma egy komoly hangvételű eseméy. Namármost, amikor az indokolatlanúl bárgyúvá tett Neville több tucat halálfalóval viccelődik - meglehetősen blőd módon -, majd ahogy azok meghalnak a híd összeomlásakor, na az már kimeríti a kínos fogalmát.

Egyébként szerintem a negyedik résztől kezdve a "viccelődések" ötből elgalább három esetben hatalmas melléfogásoki voltak.

A többi gyenge pont: negyedik, ötödik és hatodik rész, innen ki se kell emelni részeket, annyira gyengék :). (A legnagyobb szívfájdalmam az, amikor a könyvbeli rész helyett egy idióta, logikátlan, telejsen felesleges, vagy hihetetlenül gyenge részt tesznek be. Nem kell szentírásnak venni a könyveket, változtassanak rajtuk, ha akarnak, hagyjanak ki részt, de könyörgök, ne úgy, mint a engyedik-ötödik-hatodik részben.)

előzmény: TomPowell (#199)

2012-03-15 01:41:36 TomPowell (5) #199

Kifejtenéd bővebben?:D

előzmény: slawter (#198)

2012-03-15 00:58:02 slawter (3) #198

szerintem a híd felrobbantása volt a Potter filmek egyik legnagyobb mélypontja.

előzmény: TomPowell (#197)

2012-03-14 21:49:19 TomPowell (5) #197

Múlt héten újra megnéztem, és még mindig zseniális. Úgy tudnám jellemezni, hogy míg 2010-ben az Eredet az agyamra hatott maximálisan, addig a Potter-széria záró akkordja a szívemre. A fiatalok minden részben hibátlanul hozták azt a szintet, amit az adott rész megkövetelt tőlük (persze Oscart nem adnék nekik), az idősebb generáció közül pedig Rickman és Fiennes brillírózik. Előbbi Oscar-jelölésének hiányát nagyon sajnálom, utóbbi játékában viszont még úgy is benne van az egész karakter, hogy a filmek Voldemort figuráját kissé megkurtították. David Yates pedig a filmek alapján mindenféleképpen minőségi rendező, akinek tehetsége megmutatkozik néhány nagyszerű jelenet vászonra vitelében, vagy egyszerű képsorban (amiben a kiváló operatőri munka is közrejátszik), ilyenek például:
- Piton és McGalagony párbaja.
- A kastély védelmének előkészítése, alatta a zseniális zenével.
- A Roxfort rövidre sikerült, de hatásos ostroma. Egyik kedvencem, amikor a menekülő Neville felrobbantja maga mögött az ostromlókkal együtt a hidat, ami alapból az egyik kedvenc visszatérő helyszínem volt a filmekben.
- PITON TÖRTÉNETE (azon belül is az a képsor, ahogy a zokogó Piton a halott Lilyt szorongatja a karjaiban, miközben a háttérben a kis Harry siratja anyját, egyszerűen zseniális)
- A halott szeretteivel beszélgető Harry visszafogottra sikerült, de mégis erőteljes jelenete.
- A Malfoy-család utolsó képsorai, amikor kitör a végső összecsapás, azon belül is, ahogy a hezitáló Lucius a végén végül családját választja Voldemort helyett, ez egyben remek záró képsor a szintén remek Jason Isaacsnek.
- Bellatrix és Molly párbaja (teljesen átjön itt is, hogy Rowling élvezettel nyírta ki Bellatrix karakterét).
- A sokat szidott Harry-Voldemort páros kastély körüli repülése, amiben észlelhető a rendező szándéka, miszerint a néző is búcsút vesz ezzel Roxforttól, valamint szerintem benne van az is, hogy a két figurának mennyire meghatározó a kastély, csak az egyik céljai érdekében még elpusztítani is hajlandó azt, amit egykor otthonának tekintett.
- Mikor Harry legyőzi Voldemortot és a pálca kirepül a kezéből, egy pár pillanatig a kép két szélén látjuk őket, miközben a Pálcák Ura Harry felé repül, jelezve, hogy a pálca végre igazi gazdájához kerül. Egyszerű képsor, de hatásos.
- Szintén ugyanez a – sokat szidott jelenet – amikor Voldemort elporlad, és a hamvai a kastély fölött szállnak, miközben a távoli dombok mögül előbújik a nap, ezalatt pedig utoljára felcsendül Alexandre Desplat fantasztikus aláfestéséből a Lily’s Theme, ezzel jelezve, hogy Lily anyai szeretete győzött Voldemort gonoszsága felett. Szerintem ez a festői képsor jobban működött, mint a könyvben leírtak.
- A 19 évvel később közhelyes, de giccsmentes epilógusa.
Nálam többek között ezek az apróságok adnak minden egyes megtekintéssel rengeteget az élményhez. Egyre inkább hajlok arra a véleményre, hogy ez még Cuarón harmadik részét is felülmúlja, de legalábbis annak színvonalán van.

2012-03-09 11:52:56 Lil Martin (5) #196

a humorról mondtad hogy nincs benne. a filmes Harry Potter humoron sosem tudtam nevetni, az a baj. a könyvön néha hahotáztam, a filmen nem jött át. és szerintem a 4. résztől már annyira nem is szükséges, bár anélkül elég sötét lenne a történet, azt elismerem.

előzmény: Lil Martin (#195)

2012-03-09 11:49:09 Lil Martin (5) #195

költői túlzásba estem, bocsáss meg:)

előzmény: Gasz András (#192)

2012-02-27 06:28:05 ChrisAdam (4) #194



És akkor még elmondom (mert már megint elfelejtettem): A zene a Yates filmek közül a legjobb! Emma Watson meg nagyon felnőtt, már kész nő, csak úgy néztem. A humor szinte egyáltalán nincs benne. pedig igazán lehetne...

2012-02-27 06:21:07 ChrisAdam (4) #193

A Harry Potternek vége. Jó érzés visszatekinteni a hét (vagy nyolc) epizódnyi történetre, gigantikus sztorira, Harry, Hermione és Ron barátságára és a rengeteg szereplőre - Dumbledorra, Hagridra, McGalagony professzorra és... Pitonra. Aki tényleg eg hős, bár én sejtettem, hogy nem fogják gonosszá tenni.
Azonban én sokkal job, fordulatosabb befejezést vártam. Én nem olvastam a könyvet és nem tudom, hogy Yates hogyan tudta vászonra vinni azt, amit Rowling leírt. Még 2000-ben feltettek egy kérdést: meg fog halni Harry? Rowling azt válaszolta: Agatha Christie is megölte Poirotot. De Poirot nem támadt fel! Én szívem szerint megöltem volna őt. Már csak azért is, mert így túl szép a vége. Amikor Voldemort 'megöli' őt, már gyanítottam, hogy nem halt meg, mert túl egyszerűen ment Nyárföldre. Amikor pedig Voldemort meghal, azt hittem, hogy Harry odamegy hozzá és mond neki valamit, vagy V. mond vmit H.-nak. A látvány és a csaták is jók voltak, csak nem a Harry Potterbe. Túlságosan Gyűrűk Ura érzésem volt. A világvége hangulat nem ide való. Ennek ellenére jól működtek az akciójelenetek.
A vége kicsit össze van csapva. Nem mutatnak semmit Hagridról, meg a többiekről. Csak nagyon a három főszereplőre irányul.
Az egész sorozaton látszik, hogy előre volt eltervezve Rowling agyában és nem utólag/közben építette fel a történetet. Hát én mindenesetre faggatnám egy-kéz dologról. :)

A sorozat részei:
1. 70% 2. 58% 3. 83% 4. 90% 5. 45% 6. 69% 7,1: 68% 7,2: 76%
A sorrend: 4., 3., 7.2, 1., 6., 7.1, 2., 5.

2012-02-24 17:23:22 Gasz András (5) #192

Hát azt nem hinném. Ott ugye 200 ezer ork van, itt szerintem nem voltak annyian.

előzmény: Lil Martin (#190)

2012-02-10 09:51:42 Lil Martin (5) #191

majdnem mindenben igazad van, de Piton nem Malfoy pálcájával ölte meg Dumbledore-t, hanem a sajátjával. Malfoy viszont előtte lefegyverezte a sajátjával D-t, azért Malfoy lett az örököse a pálcának. Itt egyedül D. volt a broki, aki tudta hogy Piton, vagy így vagy úgy, de meg fog halni.

előzmény: limupei (#185)

2012-02-09 22:19:21 Lil Martin (5) #190

a csata tényleg elég gigantikus lett, annyi vérfarkast nemtom honnan szalajtottak, Szauron nem rendelkezett annyi orkkal Minath Tirith ostromakor, mint ahányat összeszedett Voldemort e jeles esemény alkalmából. Meg alapból, annyi halálfaló sem volt sose.
Egyébként azon gondolkoztam hogy mért pont Britanniában élnek a legjobb (Dumbledore), vagy éppen leggonoszabb(Voldemort) varázslók? Ha Voldemort jött volna ki győztesen, én Magyarországról tuti bealáztam volna a hasonlóan jó tulajdonságokkal és varázserővel rendelkező fehérorosz cimbimmel karöltve!

2011-11-29 01:16:46 BladesOrsi (4) #189

A film gyenge négyes, már-már a hármast súrolja.. sajnos egyik HP-film se üti meg a könyv színvonalát.. A z első kettő jött be a legjobban Chris Columbus rendezésében.

2011-11-28 23:33:37 Xaos (4) #188

A Roxforti csatának erősen Gyűrük Ura beütése volt...amúgy jó film, de nem lettem tőle elszállva.

2011-11-15 22:51:02 Livcsy (1) #187

Ezért sz*rok a filmek :)

előzmény: Leslie (#184)

2011-11-15 21:48:16 JeszKar (5) #186

Már nem emlékszem pontosan, de a lényeg, hogy nem azt találták amire számítottak, sőt a kirándulás alaposan megviselte őket (ha jól rémlik ott veszti el Harry a pálcáját), és azt azért mégsem lehet, hogy elmennek A helyre, ott nincs semmi. Utána B helyre, ott sincs semmi, mert C helyszínről szóló részt már el sem olvasná az olvasó.

előzmény: Leslie (#184)

2011-11-15 21:15:59 limupei (5) #185

Az lett volna csak szép, ha elárulják előre Harry-nek, tekintve, hogy Voldemort belelátott a fejébe. Piton átállása pedig megint csak szükségszerű volt, különben nem működött volna a pálcatrükk. Pitonnak kellett megölnie Dumbledore-t, méghozzá Malfoy pálcájával, különben tényleg Voldemorté lett volna a pálcaereklye.

2011-11-15 21:06:56 Leslie (3) #184

Godric's Hollow-ban is találtak nyomot (egy fénykép és egy sír), és csapdát is.

Nyilván nem a 11 éves Harry-nek kellett volna elmondani, hanem a 6. könyv idején. Úgy gondolom, hogy Pitonnak eleve nem kellett volna eljátszania az átállást (mert sok hasznuk nem volt belőle), és a még élő Dumbledore-ral, valamint Potterrel szerintem esélyesebben küzdhettek volna Voldemort ellen. Az nem derült ki a filmekből számomra, hogy Dumbledore mikor mennyit tudott. Nekem Dumbledore-ék terve eleve gyenge lábakon állónak tűnik, és valóban csak a véletlenek sorozata révén győzött Harry.

előzmény: JeszKar (#182)

2011-11-15 20:33:36 MicaHiro (4) #183

Annak hátterében, hogy Dumbledore elvállalta tulajdonképpen, hogy meghal, más is áll, amit megmondom őszintén, nem emlékszem, mennyire fejtettek ki a filmben. A lénye, hogy ugye Malfoy feladata volt megölni Dumbledore-t, aki, ha ezt nem sikerül megoldania nyilvánvalóan meghal. Dumbledore pedig ugye haldoklott. Így azzal, hogy hagyja magát megölni, megmenti Malfoy-t Voldemort haragjától, (és mivel Piton öli meg, így Malfoy lelke is megmenekül, ez is hangsúlyos a könyvben) és jelentősen bebiztosítja Piton helyzetét Voldemort szemében. Ennek a bebiztosításnak is nagyobb jelentőssége volt a könyvben, példának okáért a Főnix Rendjét is sokszor tudta tájékoztatnni Piton a veszélyekről. A következetlenségről meg annyit, hogy Grindelwald neve már az első könyvben szerepel.... És a 7. könyv előtt igen is nagy találgatások voltak arról, hogy meghal-e Harry. Ez a döntés mellesleg hosszú távon üzleti szempontból is indokolható lett volna egyesek szerint.

2011-11-15 20:26:33 JeszKar (5) #182

Akkor szép sorban, mert ez hosszú lesz.
Az ötletek soha nem randomok, mindig valamiból következtetnek (pl. Voldemort múltja, vagy elejtett félmondat), és nem mindig vezetnek eredménnyel (lásd a Godric's Hollow-i kirándulást).

Látom magam előtt a jelenetet, hogy Dubledore elmondja a 11 éves Harry-nek, hogy meg kell halnia, hogy legyőzhesse. Amúgy meg nem tudták, hogy horcruxok tartják életbe Voldemort, egészen a Félvér Hercegi, nyilván mi tudtuk, hogy van valami, mert valahogy Voldemortnak túl kellett élnie a halálos átkot, és Dumbledore sejthette, hogy horcruxok állhatnak az háttérben, kábé onnantól fogva, hogy a második epizódban elpusztult az első, de biztosra csak Harry segítségével tudott menni. Piton nyilván nem segíthette a horcruxok keresésben, furcsa lett volna, ha e témában szaglászik a halálfalók körében, amúgy se ment volna evvel sokra. Harry és Dumbledore belelátott Voldemort múltjába, és mivel csak Harry maradt életben, neki volt a legnagyobb esélye, hogy meg lelje a hiányzó horcruxokat.
És hogy miért nem szólt korábban Dumbledore Harry-nek? Azért, mert várni kellett, mire az összes maradék horcruxok elpusztul, hogy Harry tudatára adhatja (Pitonon keresztül), hogy mit kell tennie. Egyrészt a karaktere jelleméből kifolyólag (pl. nem beszélt a Főnix Rendjéig a jóslatról, mert óvni akarta Harry-t), más rész nem tudhatta, hogy milyen hatással lesz rá, könnyebb, ha csak az utolsó pillanatban kell szembenéznie evvel. (és ne feledjük, még itt is próbálta megkönnyíteni a dolgát --> a feltámasztás köve.)
Az ereklyéről miért nem volt szó korábban, mert nem volt lényeges, mert pusztán csak egy gyerekmesének hitték. Siriusról se volt szó addig, amíg meg nem szökött a börtönből. Nem lett volna értelme, ha már az első kötetben elárulnák, hogy a Harry köpenye az egyik ereklye.
Dumbledore a végsőkig ki tartott, feláldozta magát, hogy Piton álarca továbbra is megmaradjon, aminek több köszönhető, bizonyos mértékben segíteni tudta Pottert, és talán némileg csökkenteni tudta a pokol mértékét, ami az iskolába szabadult volna el, ha a halálfalók veszik át az irányítás.

2011-11-15 20:03:39 Leslie (3) #181

Ok, szóval a problémáim a történettel:

A 7/1 és még a 7/2 nagy része is a horcruxok kereséséről szól. A három főhős nem tudja mik ezek, nem tudják hol vannak, azt sem tudják hány van belőlük. Szomorúan néznek maguk elé, esetleg veszekednek. Majd egyikükben világosság gyúl, és random ötlete támad. A másik kettő közül az egyik zseninek nevezi, majd elindulnak az ötlet után. És ez minden horcruxnál így van. Természetesen sosem mennek tévútra, legalább egy nyomot mindig találnak az ötlet alapján, és egy csapdát is. Ez így még összeségében nem következetlen, csak eshetőleges, és unalmas. Ráadásul nem is lett volna erre így szükség.

A többit spoilerben:

Piton látszólagos átállásának mi értelme is volt? Mi hasznuk volt belőle a "jóknak"? Dumbledore-ral jó előre megtervezik az egészet. Össze is jön. Majd a két utolsó filmben, 4 óra alatt Pitonnak összesen kb 10 percnyi jelenete van, és akkor sem csinál semmi lényegeset. Oké a flashback alapján segített Potternek, de ezt amúgyis megtehette volna. Dumbledore és Piton nagy terve mennyiben járult hozzá Voldemort legyőzéséhez? Nem lett volna egyszerűbb, ha nem titkolóznak feleslegesen, és még az 5-6. részben elmondják Potternek, hogy mi a helyzet? Oké, Dumbledore a 6. részben már haldoklott, de ő még félholtan is többet ér, mint a "jók" együttvéve. Miért nem kereste Pitonnal és Potterrel együtt a horcruxokat? Miért nem mondott el Potternek mindent, amit tud, és ami lényeges? És akkor Potteréknek nem maguktól kellett volna rájönniük az ereklyékre, Dumbledore múltjára stb. A nagy titkolózás mire volt jó? Nehogy Potternek túl könnyű legyen? Elmondhatták volna neki pl., hogy ő is horcrux. Ehelyett Dumbledore kvázi öngyilkos lett, Piton látszólag átállt és nem csinált semmi többet. Potter meg boldoguljon, ahogy tud, a barátaival. A fenti unalmas séma alapján, random ötletekkel. Na ez az, ami következetlen szerintem. Dumbledore elvileg a legbölcsebb mágus. Ezek alapján nem úgy tűnik. Piton meg a nagy hős, ugye. Pontosan miért is?
Nekem pl sokkal szimpatikusabb a Gandalf-féle cselekvő mágus, aki tábornokként tartja a frontot, amíg Frodo végre eljut oda, ahova kell. Dumbledore ehelyett magára hagyta az övéit, ahelyett, hogy a végsőkig kitartott volna, és a kellő információkat is átadta volna.


Egyszerűen nem érzem, a fentiek miatt sem, kerek egésznek a sztorit. Olyan, mintha még a 6. könyv végén sem tudta volna az írónő, hogy hogyan lesz vége. (Mármint hogy hogyan győz Potter, mert ez nyilván nem volt kérdéses.) A 7. könyv sztorija egyszerűen nem illik egy ilyen nagyszabású sorozat végére. Koherensebbnek kellett volna lennie. Pl az ereklyékről egy szó sem esett a korábbi részekben. (Gondolom a könyvekben sem.)

2011-11-15 01:12:01 limupei (5) #180

Hát erre kíváncsi leszek:)

előzmény: Leslie (#179)

2011-11-14 23:47:08 Leslie (3) #179

Igen, pl a Dumbledore-család sztorija és Grindelwald szerepe nekem csak a wikipédia cikkek alapján állt össze úgy-ahogy. A filmből ugyanis a laikus nem érti meg. És még sok ilyen sztorivonal volt.
Rowlingot én másért okolom, magának a történetnek a következetlenségeiért. Esetleg holnap kifejtem majd, hogy itt mikre gondolok.

előzmény: Rorschach (#178)

2011-11-14 22:23:45 Rorschach (2) #178

Igazából a könyv nagyban épít a Dumbledore-család drámájára, amely a hetedik részek alatt (és itt most több, mint négy óráról beszélek) talán ha két mondat erejéig kap szerepet. Természetesen ezen kívül van még ezer meg egy többé-kevésbé fontos szál, nyilván nem lehet mindet átvinni vászonra - más kérdés, hogy ettől függetlenül valószínűleg nem a fantáziátlan CGI-puffogtatásnak kellett volna elsődleges prioritásnak lennie (Voldemort köpenyfoszlányai, valamint az öncélú kastélykörberepülés a múvi végén). Szóval a következetlenségekért én nem Rowlingot tenném felelőssé.

Ettől függetlenül sem tartom sokkal jobbnak, mint a 7/1-et, és nem értem a jó kritikákat, meg a magas pontszámokat
Szerintem sokkal jobb, mint az előző két rész. Más kérdés, hogy ez önmagában nem nagy kunszt, az imdb 8.2 láttán pedig a drága orcám leszakad.

előzmény: Leslie (#177)

2011-11-14 21:18:50 Leslie (3) #177

Egyetértek. A film képe annyira sötét ennél is meg az előző résznél is, hogy szinte élvezhetetlen. Ettől függetlenül sem tartom sokkal jobbnak, mint a 7/1-et, és nem értem a jó kritikákat, meg a magas pontszámokat (pl imdb). Maga az ostrom alig jelenik meg a filmben, és kivételesen ennek csak örülök, mert amit látunk belőle, az is koncepciótlan és unalmas. A forgatókönyv hatalmas lyukait és következetlenségeit pedig Kloves mellett muszáj Rowlingnak is felrónom, annak ellenére, hogy nem olvastam a könyveket, mert teljesen nem lehet más.
Jelentkezzen az, aki nem olvasta a könyveket, mégis értette az utolsó két filmet, és minden világos volt neki! Elhiszem, hogy 4 órába sem fér bele minden (sőt), de ez így katyvasz.

előzmény: Rorschach (#175)

2011-11-14 20:39:28 Egy filmkritikus (4) #176

Én is azt mondom, hogy közel sem adta vissza a könyv hangulatát (persze a legtöbb film nem tudja), de nem volt olyan szörnyű. A képi effektusok nekem tetszettek. Mint ahogy a halál ereklyéi 1. részében is.
A végét kicsit gagyinak tartottam:

az apa-fiú jelentet. Kissé nagyon félszeg volt a 21-22 éves Daniel is meg a kissrác is. Egyiknek se sikerült igazán negyvenes embereket játszaniuk. :) De egyik részben sem mondhatnám csodálatos alkotásnak, amit Daniel nyújtott...

2011-11-14 17:39:24 Rorschach (2) #175

Blu-ray ripet néztem másodszor, tehát nem hogy nem valami kamerás szart, mégis a film kilencven százalékában szinte SEMMIT nem lehet látni, olyan kurva sötét a kép. Ez már az előző 2(!) résznél is bőven közrejátszott az értékelésben, viszont az kismiska az itt uralkozó viszonyokhoz képest. Katasztrófa. Ugyan a moziban ez nem zavart, most viszont teljesen értetlenül állok itt az események forgatagában. Ez egészen egyszerűen f*szság annak tükrében, hogy már megint 125 milliót öltek a filmbe. Az értékelést levittem kettesre (hamuként elszállingózó halott gonoszok eftévé, nem mintha amúgy jó film lenne, sőt, inkább egy tragédia, a legfájóbb pont a menstruációs problémákkal küzdő, nyávogó kisköcsöggé degradált Voldemort),a hétperegyet pedig emiatt karóra, bár azt talán még egy mazochista százötven percemben újranézem.
Pozitívum: a Merengő és a King's Cross jelenetet még Yatesnek sem sikerült kiherélnie, megcsonkítania, lebutítania, tartalmától megfosztania, majd a procedúra végén önmaga szellemképes másaként visszaöklendeznie. Ja, és: a zene valami elképesztő kontrasztban áll minden mással. Baromi jó.
Méltó lezárás korunk legnagyobb jelentőségű fantasy-sorozatának? Egy nagy frászt. Méltó lezárás a Warner legnagyobb jelentőségű fejőstehenének? Done.

2011-09-13 13:32:47 terika (3) #174

Köszönöm az okfejtéseket is így utólag Livcsy, JeszKar, mostmár azt hiszem jobban értek sokmindent. Kedvet kaptam a könyvekhez, most már végérvényesen el fogom olvasni (Kubrick adaptációjának az alapját is :D)

2011-08-04 15:52:35 Livcsy (1) #173

Tényleg! De ugyanúgy említhető az az apró tény is, hogy Voldemort nem elpárolog, hanem ,,szimplán" meghal, szóval a teste megmarad. A megmaradt test sokkal hangsúlyosabbá teszi azt, hogy igenis VÉGE! Vagy nem tudom, miért lett hiányérzetem a szétesős Voldemort láttán.

A patrónusos dologhoz meg annyit:
Lily James-ba volt szerelmes, aki ugye az animágia miatt szarvassá tudott változni, aminek a párja erdei körülmények között az őzsuta. Piton számára pedig az őzsuta iránt érzett szerelem volt a patrónus egész életében. És igen: Piton tényleg egy hős! A legkedvesebb szereplőm az egész sorozatban. Amikor először olvastam Piton emlékeit (amit sokkal több időm volt így feldolgozni, mint a mozivásznon. olvasva kb: 15 perc, filmen: max!! 1 perc) katarzisom volt. Na és itt jöttem rá, mi a hiba az összes filmben: még ha valami pontosan is van megmagyarázva, akkor sem jut rá elég idő. Könyvmolyság ide, vagy oda, egy adaptációnak igenis az a feladata, hogy visszaadja a könyvet. Ott van a Mechanikus Narancs (ismét visszanyúlok a gyökerekhez) : ott is volt eltérés, de okkal. Kubrick más tónust adott vele a filmnek. Egész más hangulattal állsz fel a könyv mellől, mint a filmtől. Ugyanarról szól, csak más árnyalatú befejezéssel. Így lett a M.N. filmként ÖNÁLLÓ adaptáció, ami megállja a helyét. A H. P. a könyv nélkül egy felejthető, látványelemekkel teletűzdelt csonka fantasytörténet. Könyvekkel: csodás mese, fordulatos sztorival, eleven szereplőkkel, remek dialógusokkal, mesés világgal. De ha ettől könyvmoly vagyok, akkor bevállalom. A H-P.-k előtt úgyse mondtak volna rólam ilyet, mert nem olvastam soha semmit.

terika: A Félvér Herceg-dolog onnan jött, hogy (spoiler azoknak, akik a 6.-ot nem látták) Piton félig mugli volt,, félig varászló. A ,,Herceg-dolog" meg az anyja nevéből, akit Elieen Prince-nek hívtak. Ennyi. :)

előzmény: Batyu (#172)

2011-08-01 17:35:48 Batyu (3) #172

Tudom banálisan hangzik , de én az egész film alatt arra vártam hogy a végső párbajban majd kiemelik Harry zöld szemét és piros varázslatát és Voldemort Piros szemét és zöld varázslatát , sajnos ezt a pár snittet nem kaptam meg :( nem hiányolta ezt rajtam kívül senki? :D

2011-08-01 14:50:56 JeszKar (5) #171

Van, bár a filmekből annyira nem jön át.
Ellenben a könyvben (Az Azkabani fogolyban)
Elmondják, hogy a négyes, akik a tekergő térképét alkották: Tapmancs, Holdsáp, Féregfark, és Ágas az valújában Sirius, Lupin, Pettigrew és James. Ebből három animágus volt (egy pedig ugye vérfarkas)
James szarvassá tudott változni, ezért volt Ágas a neve. Harry patrónusa az ő formáját veszi fel.

És végül a Halál ereklyéiben megtudjuk:
Lily és Piton patrónusa ugyanaz. Vagyis előfordulhat, hogy Patrónus formája függ a megidéző szeretetitől is.

előzmény: terika (#170)

2011-08-01 12:16:49 terika (3) #170

Különben annak van jelentősége, hogy egyforma patrónusa van Pitonnak és Lilynek? És, ha igen, akkor ez jelent valamit?

előzmény: JeszKar (#167)

2011-08-01 12:15:01 terika (3) #169

Én sem bántam volna, ha bizony dolgokra több idő van. Engem kifejezetten érdekelt volna, hogy Ginny Weasley-nek mitől van olyan nagy ereje. Minden varázslat erősebb volt a többiekénél, erre aFőnix rendjében vannak a legjobb példák. Meg Luna is olyan rejtélyes maradt.
Egyébként a barátnőd feltételezése szerintem teljesen jogos. Persze attól még nincs így, de valójában ez sem derült ki. Meg ha már Piton hogyan lett ő a félvér herceg, milyen herceg ő? Egyébként én is úgy gondolom, hogy aki követte a filmeket annak nem biztos, hogy zavart okozott, de mint más máskor is meglepetések bármikor érhetik a nézőt, lehetett volna egy banális fordulat is ez a tény. Valójában a Lily iránt érzett mély érzelmi köztelék az, amire rá akart világítani ez a merengés. Micsoda erőfeszítés törődni egy olyan gyermekkel, aki egy utált férfitól és egy általa szeretett asszony közös gyermeke? Szóval valójában Piton egy igazi hős... :)

előzmény: Livcsy (#150)

2011-07-27 14:25:26 Rorschach (2) #168

Lily miatt félti és óvja, James miatt szívatja. Egy-egy :)

előzmény: JeszKar (#167)

2011-07-27 14:07:43 JeszKar (5) #167

A merengőben, miután Piton aggodalmát fejezi ki, hogy mi vár a Potter fiúra, Dumbledore a következő kérdést intézi hozzá.
- Csak nem meg kedvelte ennyi év után a fiút?
Mire Piton elővarázsol egy őzsuta patrónust.
- Lily? Ennyi év után is?
- Öröké.

Ebből nekem az jön le, hogy a gyereket csupán a Lily iránt érzett szerelme miatt félti.

előzmény: Rorschach (#165)

2011-07-27 13:49:10 Adam Taylor (5) #166

Egyrészt örülök, hogy ezúttal is vannak eltérések a könyvhöz képest, mert a regény az regény, ez pedig nem az illusztrált mozgókép változata, hanem egy adaptáció. Szóval ha a történet magva, meg úgy egyébként a lényeg nem változik, és akadnak benne a rendező által hozzáadott, és működő extra dolgok, az szerintem jó dolog. Ez az ominózus jelenet viszont épp ennek a határán táncol- nem nevezném hatásvadásznak, időhúzásnak meg végképp nem (mivel szerintem így is több óra felvett anyag ment a kukába illetve a DVD-ra, szóval épp hogy megvágni igyekeztek), Yates gondolatát pedig megértem és elfogadom, csak épp nem ad hozzá túl sokat az élményhez. Másrészt viszont a regény remekül, drámaian, a maga súlyával kezelve írja le a párbajt, ami, ha jól emlékszem mindenki előtt zajlott le...itt viszont tényleg csak egy privát harc volt.

előzmény: Rorschach (#165)

2011-07-27 13:31:19 Rorschach (2) #165

Yates speciel itt (is) rosszul nyúlt a dologhoz. Szerintem.
A könyv azért mértéktartóbb. Háború van? Igen. Párbaj van? Igen. Fölösleges, hatásvadász marhulás időhúzásképp van? Nincs, mert minek.
JeszKar: nekem úgy esett le, hogy azt csak a szerepe kedvéért csinálta. Ebből a részből viszont egyértelműnek látszik, hogy magával Harryvel nem sok baja volt.

előzmény: Adam Taylor (#163)

2011-07-27 13:15:44 JeszKar (5) #164

Hát nem tudom. Szerintem, ha csak a múlt emlékét utálná, akkor csak próbálná távol maradni tőle, de ő minden létező alkalommal próbál kicseszni Harry-vel.

előzmény: Rorschach (#162)

2011-07-27 13:14:49 Adam Taylor (5) #163

Ezt a Pitonaz apa-dolgot több helyen is olvastam, de én személy szerint egyáltalán nem értem- talán mert a könyv olyan mélyen belém ivódott, nem tudom...
Felesleges jelenetet én nem igazán találtam, mindegyiknek van értelme; amelyik épp nem a történetet viszi előrébb, az a hangulatért felelős, a karakterek árnyalásáért stb. A jelenetről, amit te is említesz, maga Yates nyilatkozott: egyrészt elmondta, hogy született meg a fejében ez az ötlet (ami ugye harmadlagos), másrészt valami olyasmivel magyarázta, hogy a mindent eldöntő, utolsó csatát nem akarta egy egyszerű párbajként megjeleníteni, hanem azt akarta, hogy behálózza az egész Roxfortot, hogy még egyszer végigjárjuk mi nézők, és a harcolók is a birtokot.

előzmény: Livcsy (#150)

2011-07-27 12:59:15 Rorschach (2) #162

Nem utálja, maximum azt, amit képvisel (James-emlékek-félresiklott szerelem).

előzmény: JeszKar (#155)

2011-07-27 12:44:39 Olórin (4) #161

Nekem nem kell magyaráznod, én értem. De ha értem, és olvastam az összes könyvet, és láttam az összes filmet, és tisztában vagyok minden előzménnyel, és tudom, hogy Pitonnak baromira nincs semmi köze Harryhez, és ennek ellenére isfeltűnt ez a félreérthetőség a dialógusban, akkor csak nem stimmt valami... Elvégre erre még az sem magyarázat, ha hülye vagyok:)

előzmény: JeszKar (#160)

2011-07-27 12:31:18 JeszKar (5) #160

Hasonlít rá, mind viselkedésében, mint kinézetében, és ezért Piton utálja őt, mert utálta az apját is. Ellenben Piton és Harry semmiben nem hasonlítanak. És Piton valamint Dmubledore beszélgetése alapján egyértelmű, hogy
a jelenet csak arra akar rávilágítani, hogy Piton szerette Lilyt.

Na mindegy, de ez nekem nagyjából avval egyenértékű, minthogyha a Star Wars végé arról kezdene el filózni, hogy vajon Obi-wan-e Luke apja.

előzmény: Olórin (#159)

2011-07-27 12:19:30 Olórin (4) #159

Attól ez még lehet zavaros, az "apa" nem feltétlenül és nem mindig vér szerinti apát jelent.

előzmény: JeszKar (#158)

2011-07-27 12:15:03 JeszKar (5) #158

De az viszont kimondja, hogy Harry ugyanolyan arrogáns, mint az apja.

előzmény: Olórin (#156)

2011-07-27 12:08:27 yuriko (?) #157

Ezt csak megerősíteni tudom. Figyelembe véve a korábbi részeket meg sem fordult a fejemben, de az említett jelenet engem is elbizonytalanított. Mondjuk én rohadt hülye vagyok.

előzmény: Olórin (#156)

2011-07-27 12:04:25 Olórin (4) #156

"5. Ráadásul semmi ilyesmit nem is mondanak benne."

Konkrétan persze, hogy nem, de a merengős jelenetben nekem is eszembe jutott Piton és Dumbledore dialógusánál, hogy ez itt kicsit úgy hangzik, mintha ő lenne Harry apja. Nem tartom lehetetlennek, hogy aki nem olvasta a könyvet, annak az a rész zavaros egy kicsit. (Az is lehet, hogy csak a szinkronnal van baj.)

előzmény: JeszKar (#155)

2011-07-27 11:59:41 JeszKar (5) #155

Elnézést kérek, hogy így beszélek, de az nem tesz nagy intelligenciáról tanúbizonyságot, vagy pedig csukott szemel nézte az eddigi filmeket, aki azt hiszi, amit leírtál.
1. 8 filmen keresztül emelgetik, hogy Harry egy az egyben James.
2. Láthatjuk flashback-ben is.
3. Piton utálja Harry-t
4. Abban a jelenetben is megemlíti, hogy teljesen olyan beképzelt, mint az apja.
5. Ráadásul semmi ilyesmit nem is mondanak benne.

2011-07-27 11:59:04 Olórin (4) #154

"Annyi, mintha beülnék a moziba napszemüvegben"

Ez jó:D És tényleg olyan :)

előzmény: Livcsy (#150)

2011-07-27 11:58:56 yuriko (?) #153

Mivel egyetlen betűt sem olvastam a könyvekből, a sorozat megtekintése után hatalmas kérdőjelek repkednek a fejemben. A rengeteg megmagyarázatlan dolog miatt nem tud elvarázsolni és magába szippantani a történet. Ugyanakkor azt gondolom, hogy igényesen elkészített látványfilmek ezek és néhányon még a megválaszolatlan kérdések ellenére is jól szórakoztam.

2011-07-27 11:49:58 Gasz András (5) #152

J. K: Rowlingnak is ez a film tetszett a legjobban és minden változtatásra engedélyt adott. Ez talán jelent valamit a könyvmolyok számára is. Egy filmet nem lehet 100% átvinni a könyvben leírtak szerint én is olvastam, de örvendek hogy az egyébként könyvben nem a legjobban megírt 7. részben voltak variálások a vizualitás miatt a vásznon. Nagybátyám is azt hitte elsőre, hogy az apja az a személy. :) Pedig egyértelműen kiderül, hogy nem főleg aki láttam ind a 7-8 filmet vagy olvasta a könyveket.

előzmény: Livcsy (#150)

2011-07-27 11:47:49 Rorschach (2) #151

Bár tőlem valamivel előkelőbb osztályzatot kapott, teljesen meg tudlak érteni.

előzmény: Livcsy (#150)

2011-07-27 11:35:00 Livcsy (1) #150

Teljesen egyet értek!!!
Igazából azon vagyok fennakadva, hogy hogyan születhetett ennyi pozitív vélemény. Ez a film BORZALMAS! Önmagában lehet, hogy nem lenne vele gond, de mind adaptáció, nem állja meg a helyét! Temérdek felesleges jelenet Voldemort és Harry ,,repülése" PFFF!!!! JÉZUSOM!!!! de most komolyan! miez?????????????????????? helyett megmagyarázhattak volna jobban dolgokat! Mi miért van, ki kivel van, meddig, hogyan mikortól??? Addig kavarták a sz*rt, ameddig végleg össze nem keverték az emberek gondolatait. Például egy barátnőm, aki nem olvasta a könyvet, de egyébként nagyon okos (tehát nem a kompetenciákkal van a gond) azt hitte Piton Harry apja. WÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ Ha éppen volt egy szívszorító jelenet, amit nem csaptak agyon a rémes dramaturggal, azt a következő pillanatban elkaszálták. Háromszor akartam kijönni! Bőgtem is a filmen, de nem a meghatottságtól, ahogy illett volna abban a pillanatban, hanem attól, hogy hogy vághattak tönkre valamit, amit egyszer már jól megírtak. A csúcs:Voldemort szétesik 10000 darabra xD

A 3D meg semmit se ér. Annyi, mintha beülnék a moziba napszemüvegben.

előzmény: PPGlam (#115)

2011-07-25 00:03:01 BonnyJohnny (4) #149

Tipikus, hollywoodi rátesznek egy lapáttal mentalitás. :D

előzmény: JeszKar (#148)

2011-07-24 23:57:15 JeszKar (5) #148

A film moziban való megtekintése után hazafelé menet láttam egy hármasiker triót, ők akkor meg már ezt a mozit másolták le másfélszeresen :)

előzmény: The Hungarian (#147)

2011-07-24 23:55:20 The Hungarian (4) #147

Fredet és George-ot egyértelműen a Mátrix: Újratöltve ikrei ihlették. :D

előzmény: limupei (#145)

2011-07-24 23:53:41 JeszKar (5) #146

Tekintve, hogy ebből kettő adaptáció, egy pedig elég sok műből nyúl, ezért szerintem egyiket se.

2011-07-24 23:51:10 limupei (5) #145

És szerinted ezekből emelt át szereplőket? Áruld már el, mely figurák voltak azok, amiket ezek a filmek találtak ki?

előzmény: PG (#144)

2011-07-24 23:48:45 PG (?) #144

Látom, nem sok filmet láttál. Olyanok nem ugranak be, mint Mátrix, Gyűrűk ura, vagy A démoni borbély?

előzmény: limupei (#136)

2011-07-24 21:08:08 Olórin (4) #143

"Wow, most tényleg valakinek az a problémája, hogy ismert mesebeli lényeket épített be a történetbe?"

Szinte minden létező fantasy ezt csinálja. Én sem értem, mi ezzel a bajjal.

2011-07-24 21:01:26 JeszKar (5) #142

Inkább arra gondoltam, hogy elég sok mindenből táplálkozik az is (népmese, szamurájfilm, western stb.)

előzmény: limupei (#141)

2011-07-24 20:59:07 limupei (5) #141

Pedig abban aztán hemzsegnek a Lucas által kitalált lények. Igaz, egy-kettőt leszámítva nulla funkciójuk van.

előzmény: JeszKar (#140)

2011-07-24 20:55:04 JeszKar (5) #140

Nagyjából azoknak lehet problémája az ilyenekkel, akik a Star Wars esetén is problémáznak, hogy nem eredeti.

előzmény: limupei (#139)

2011-07-24 20:53:13 limupei (5) #139

Ezt valóban nem metaforának hívják:) Rowling meg soha nem gondolkodott egysíkúan, bárki bármit állít.

Közben meg máshonnan választ kaptam az "átvett figurák" kérdésemre. Wow, most tényleg valakinek az a problémája, hogy ismert mesebeli lényeket épített be a történetbe? Pedig milyen ötletesen tette mindezt, elég csak az unikornisra, a mumusra vagy a goblinokra gondolni. Most komolyan nagyobb teljesítmény lett volna, ha a kitalál valami új nevet és hozzájuk rendel egy fizimiskát és nyolc tulajdonságot?

2011-07-24 20:43:33 The Hungarian (4) #138

Milyen az a párhuzamos hasonlóság?

A metaforákról meg annyit, hogy Ront a törött pálcájával valami potencianövelő szer reklámplakátjához illesztették be a második rész idején vicces kedvű egyének. :)

előzmény: Gasz András (#137)

2011-07-24 19:47:41 Gasz András (5) #137

Szuper ez a kép, ez is mutatja, hogy Rowling azért képes volt láncokban gondolkodni, s nem totál egysíkúan. Vannak azért párhuzamos hasonlóságok, mondanivalók, metaforák nála is.

2011-07-24 09:13:52 limupei (5) #136

Igen, az egy nagyon jó kép, pontosan erről van szó. Ki van ez dolgozva, méghozzá rendesen. Persze a könyvben, mert a filmeknek egyenként kellett volna ötórásnak lenniük, hogy ugyanazt elérjék. Lásd mellékszereplők. Bár a filmekben sem csináltak belőlük statisztákat, de a könyvben nagyon soknak kibontakozik a múltja.

PG: Áruld már el, milyen filmekből vettek át szereplőket?

És az sem igaz, hogy a többi házból nem kerülnek ki fontos szereplők. Nyilvánvaló, hogy a legjobbra és a legrosszabbra koncentrál (a népmesékben sem foglalkoznak sokat a középső gyerekkel), de mondjuk a Hubrabugból ott van Cedric Diggory, aki azért fontos szerepet tölt be. A Hollóhátból meg ott van Hisztis Myrtle, Cho Chang és Luna Lovegood.

előzmény: Rorschach (#135)

2011-07-24 04:49:45 Rorschach (2) #135

Bár a mellékszereplős dologgal egyet kell értsek, a mondandód első részében szerintem nincs sok igazság. Elvégre ez mégiscsak Harryről szólt ez az egész, nem a klubok egymáshoz viszonyított kapcsolatának végletekig részletes leírásáról, van egy jó ház a bátraknak, meg egy rossz az álnok szemeteknek, evidens, hogy ők szemben állnak. A legbátrabbak és a legszemetebbek pedig egyén szintjén is. És tudom, hogy sarkítottam, de nagyjából ez a helyzet.
Amúgy ehhez mit szóltok? Van benne valami, de valamiért nekem fel sem tűnt.

előzmény: PG (#134)

2011-07-24 01:20:47 PG (?) #134

Nem igazán látom, hogy bármiről is szólna, azon túl, hogy "a kiválasztott sorsa eleve el van rendeltetve", és pontosan a kidolgozatlanság a bántó az egészben. Az első részben pl. elhangzik, hogy 4 "részleg" van az iskolában, a süveg már csak háromba sorol néhány kezdőt, míg a cselekmények már csak két "részleg" csatájáról szólnak. Amikor két másik iskolával mérik össze a tudásukat, érdekes módon a "részlegek" megszűnnek létezni, egyének jelennek meg. Hasonlóan gyenge a tanítási és nevelési stílusok bemutatása, a tanulói típusok szinte nem is léteznek, a szorgalmas lány tanuló tudálékosnak bélyegzése mellett a többi lány tanuló a "szép lehetsz, de okos nem" kategóriában szerepel, majd külső varázslóiskolákkal végletes ellentéteket hoznak be, a fiúk a "nyers erő", a lányok a "manökenek", míg hp és társai "az értelmesek", így előre lefutott a meccs a nézők fejében. Az öröklött, szerzett és tanult képességek fontossága is keveredik az első négy részben, aminek elvileg a tudás megszerzéséről és szintetizálásáról, a helyes alkalmazásáról kellene szólnia.
Pontosan azt látom, hogy a mellékszereplőknek legfeljebb egy-két jelenetük van, amiben megjelennek, a többi jelenetben üres statiszták, bábuk, tehát nincs jól megírva, és emiatt a rendezésnél még a (jó) vágásnak is nagyobb szerepe van. Azért vesznek át más filmekből szereplőket, jeleneteket, mert nem tudnak mit kezdeni a mellékszereplőkkel.

előzmény: JeszKar (#129)

2011-07-24 01:01:42 PG (?) #133

Furcsa, én úgy látom, hogy ez nem topic, hanem egy adott filmről szóló vélemények cseréjére szóló bejegyzések helye.

előzmény: limupei (#128)