Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Az utolsó spoileredben feltett kérdés egészen abszurd. Szerintem a törött hangszer mint gyilkos eszköz rendkívül erős motívum, nem is tudom, mikor láttam ehhez foghatót. A tanulságot semmiképp nem lehet ennyire direktben megfogalmazni, ahogyan rákérdezel. A film fantasztikus játéktere a cilivilizált és a civilizálatlan világot összekötő erőszak.. Hogy milyen az egyikben és milyen a másikban. Mert ez rendkívül gazdag párbeszédeket eredményez anyai, szeretői, baráti viszonyok vonatkozásában.
Ez a film nálam az idén látottak egyik legstabilabb ötöse.
előzmény: zetor (#4)
Ambivalens érzéseim vannak a filmmel kapcsolatban. Az első fele egy erős lélektani dráma, teli erőszakos, gyomorforgató jelenettel, míg a (hosszú játékidő) felétől kezdve kislány halála átmegy az elején még jól eltalált rapeandrevenge-be, majd aztán egyre inkább unalmassá válik a történet az erős gore jelenetek ellenére is. Én ebben a főhősnőt (?) teszem felelőssé, aki a szigeten pihenné ki fáradalmait. Nem értettem tettének elkövetésére sem az indokait, sem értelmét, mint ahogyan a múltakat idézős, megmagyarázós jeleneteket sem, legutóbbiak is a második félidőre esnek. (elmegy a szigetre nagyapja házába kipihenni a dolgokat, hogy tanúként látta az elkövetőt, de nem azonosította. a szigetre érve látja, hogyan mennek a dolgok (kefél a kurvával a szerencsétlen sorsó csaj (innentől SZSCS) férje)), majd elutasítja a nő segítségkérését. a SZSCS lányától próbálja megtudakolni az itteni dolgok hogylétét, itt azt sem tudom megtudja-e, de ez nem számít, mert a visszaemlékezős jelenetekben kiderül, hogy azt is tudta, hogy kisebb korukban szexuálisan zaklatták SZSCS-t ezek a srácok, és azt is látta, ahogyan a kislány meghal.) ezek közepette ő össze vissza rohangál különböző faszikkal, az Argento-ihlette CSFCS főgonosz meg azzal a halált okozó bármivel zúz, amivel tud. A vége nagyvárosi részek -nél már totál elveszítettem a fonalat, olyasmire akar kilyukadni, hogy sosem nyerhet egy bekattant, gyermekét szerető, de elvesztő anya, mivel a sunyi férgek bármikor nyakon szúrhatják egy lehasznált, törött furulyával??
Olyan volt ez, mintha a felétől átvette volna egy tehetségtelen ember a film feletti dolgok irányítását, és hatalmas klisékből akkora katyvaszt hozott össze, hogy a fejem fogom. Az első fele miatt simán menne rá az ötös, új kedvencet avathatnék, onnantól pedig olyan amilyen. A fényképezés egészen kiváló.
Nem, ez nem földrengés. Csak éppen most szabtam ide egy akkora ötöst, hogy még Önöknél is rezegnek a falak.
Brutálisan sokkoló film.
A színesen megalkotott képi világában történő váratlan és megrázó jelenetek hihetetlenül jól működnek. A filmnek szinte végig, minden egyes képkockáján érezni a feszültséget. A színészek nagyon nagyon jók (különösen Seo Yeong-hie). A finálé pedig egyszerre sötét és megható, mely érdekes erkölcsi dilemma elé veti a nézőt! Én azt mondom, mindenképpen érdemes neki ülni!
8/10
a végé kissé zavaros lett, ezért "csak" nagyon erős négyes. de amúgy, ejha...