Thor (2011) ☆ 👁

(Kenneth Branagh)

amerikai akciófilm, fantasy, kalandfilm

3,2
★★★☆☆
932 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2017-10-23 15:57:43 Demóna (4) #96

Tetszett,jobb mint a Sötét világ.Bírom a fantasy t .

2017-09-10 18:56:04 The Cortez (3) #95

A szokásos akció sci-fi mellé itt már beúszik a fantasy is. Megy a laza, helyenként szánalmas poénkodás, de mivel Kenneth Branagh a rendező, és mivel a Vasember 1-hez hasonlóan ez is 1 Lion King-sztori, így sok szerepet kap a királydráma is. Téma: az alternatív világok.
Nagyon vontatottan akar beindulni, és később is rengeteg benne az üresjárat. Akciókból erősen hiányt szenved a film, ráadásul a legjobbat, egyben a leglátványosabbat már a játékidő 1. felében ellövik. A romantikus szál talán itt a leghangsúlyosabb, és a szokásos (ál)tudományos okosságokból is akad bőven.
Mint a Vasember 1-ben, itt sem feltétlenül az a főellenség, akit elsőre annak gondol a néző, bár itt is csak azt érheti meglepetés, aki semennyire sem ismeri a képregényeket. Ez az eredettörténet az 1. fázis leggiccsesebb, legcukormázasabb, legmesefilmesebb darabja.

2016-04-18 23:40:08 SoZi (4) #94

Persze, hogy mese! Mi más?! Szó szerint egyet értek alattam Marla-val.
Egyik kedvencem az Első Fázisból!

2014-04-07 21:31:30 Marla Singer (4) #93

Ez jó kis mese volt! Ha olyan kis aranyos mesének fogjuk fel, akkor szerethető, izgalmas és szép. Egy mesének pedig megbocsátható, hogy van benne néhány idióta, 10 éves fiúnak szóló poén, meg helyzet, soha nem derül ki ezek ketten mitől szerettek egymásba (mert a mesében így szokták), ja és ami mindig lenyűgöz: bárki érkezik a Földre, az perfekt angolból! Jó film volt ez, szórakozás, fantázia, happy end erőszak nélkül. Nekem bejött!

2013-02-13 21:35:54 gerbence (2) #92

A Marveles képregényfilmek közül (leszámítva a régebbi Hulk-ot, az újabbikat még nem láttam) ez tetszett eddig legkevésbé. Talán ez volt a legostobább és leggagyibb, kezdve az indokolatlan és megalapozatlan serelmi száltól a követhetetlen cselekményig és a bugyuta, gyermekded fordulatokig, az egész rettenetesen agyatlan és éretlen volt. A legrosszabb, szombat korareggeli idősávos rajzfilmeket idézte, komolya, ennyire fájdalmasan gyagya párbeszédeket ritkán hallani.
Persze Pókember (az új, a "csodálatos"), Amerika kapitány, vagy éspp Vasember filmjeit is jórészt az lökdöste át a szűrőn, hogy alapvető szimpátiával tekintek ezekre a hősökre, hiszen ők ismert, kedvelt, és jól eltalált figurák, akik a filmvásznon is működőképesen jelentek meg, míg Thor-ról, mint képregény-figuráról semmit nem tudtam/hallottam idáig. Szóval itt alapvetően hiányzott az előzetes ismeret, illetve csak annyi volt meg, amennyit az Avengers-ben láttam. Mindenesetre még a szintén igen bugyuta történetű Amerika kapitány és Pókember-filmben is találtam pozitívumokat, szimpátiát keltő részeket, itt nem igazán találtam fogódzkodót... akció kevés van, azt is jórészt súlytalanná teszi, hogy egy idegen, tőlünk távoli dimenzióban csapkodják egymást idétlen jelmezes bohócok mesterkélt rajzolt hátterek előtt; dráma (na és szerelem) van, de az meg nem igazán működik, mert nem hiteles; az áltudományos okoskodás pedig ezeknek a filmeknek minden esetben minimum a gyenge pontja.
A baj az, hogy ennek a filmnek (egy közepesen karizmatikus főhőst leszámítva) nincsen erős pontja.
Az eddigi leggyengébb. (Ang Lee számomra értékelhetetlen és értelmezhetetlen Hulkját leszámítva.)

2012-10-22 16:17:31 ChrisAdam (2) #91

Tényleg bugyuta, egyszerű, de legalább szép és látványos.

2012-09-16 21:53:14 Andicsku (4) #90

Kicsit bugyuta volt, de látványos!
Nekem tetszett :)

2012-05-03 22:44:19 Dynast Grausherra (2) #89

A mitológiai problémákra nem térnék ki. De meg kell említenem, hogy gyönyörűen látszik a filmből, hogy az amerikaiak mit is gondolnak a mítoszokról. A germán mitológiát kb. a három kismalaccal tartják egy szinten, legalábbis én ezt éreztem a filmből.
Egyébként nem ez a bajom a filmmel, hanem egészen más. Valahogy olyan gyengének éreztem az egészet, a látvány nekem túlságosan művi volt (ez persze az én személyes problémám), a történet vezetése pedig olyan lett, mintha egy gyenge vígjátékot néznék. Sajnáltam, hogy a főgonosz nem sikerült valami fényesen, sokkal többet kihozhattak volna belőle, de ezt általában el lehet mondani az összes karakterre.

2012-05-02 23:02:04 Jereváni Rádió (4) #88

Nagy baromság, de tetszett.

2012-04-06 13:31:45 amic (3) #87

Igen, mint írtam "nem kenyerem a műfaj", vagyis nem is értek hozzá, és a háterével/előzményeivel sem vagyok tisztában. Nekem a képregény feldolgozások általában a nagy, erős, tiszta és erkölcsös amerikai hősök megmentik a világot stílust jelentik. Ezért említettem meg, hogy itt nem ez volt a lényeg.

előzmény: elmouse (#86)

2012-04-06 13:11:38 elmouse (4) #86

Érdekes lett volna Asgardban egy amcsi zászló .:)

előzmény: amic (#85)

2012-04-06 12:16:31 amic (3) #85

Nem kenyerem ez a műfaj (kivéva a Kick/Ass-t), de végre egy olyan képregény adaptáció amiben nem egy maszkos félőrült ugrál a háztetőkön. Na meg az is tetszett, hogy nem pózoltak benne 10 percenként valami hatásos zene mellett egy amerikai zászlóval vagy egyéb jelképpel.

2011-11-07 17:48:31 Rorschach (1) #84

Bőven a fele. Talán több is.

előzmény: Jill (#83)

2011-11-07 16:28:17 Jill (?) #83

Ok... mennyi benne a modern rész? Mert az kurvára nem érdekel, de a tumblron dashboardomat elárasztják Lokival, akit bírok minden formában.

2011-10-16 09:46:24 tomside (3) #82

shálállá, lá-lá-lá-lalangyi, langyi-langyi-langyi-langyi, (jajj de buta Portman!), langyi..., langyilangyilangyi, jajj, tiváppámpámpéj, i am not lovin' it!

2011-10-08 22:30:28 hellasverona (4) #81

Nézhető,bár már elegem van a képregényekből.

2011-09-30 21:05:16 Hannibal Lecter (2) #80

Na igen, a politikai korrektség jegyében nemzetközi szereplőgárdát kellett verbuválni Asgard falai mögé. :-) A mítoszrombolás pedig valóban a Trójával kezdődött, de csak az utóbbi egy-két évben érett be igazán: Légió, Percy Jackson, Titánok harca etc. Hollywood egyre ostobább ezen a téren, és ez a Thorban is megmutatkozik.

előzmény: Dynast Grausherra (#77)

2011-09-30 20:33:18 BonnyJohnny (3) #79

Nem te vagy az egyetlen. :) De már korábban, a 73-as hozzászólásban fellebbentem a fátylat Muthafacka Jackson cameojáról.

előzmény: fatbastard (#78)

2011-09-30 19:31:43 fatbastard (1) #78

Még egy felejthető képregényfilm.Samuel L. Jacksont én nem láttam a filmben.

2011-09-29 19:50:17 Dynast Grausherra (2) #77

Amerikában már évek óta az a szokás, hogy kiirtják a mitológiai isteneket a filmekből, elég csak megnézni a Tróját. Ebben a filmben természetesen nehéz dolguk volt, de úgy tudom, beleadtak mindent. Ha jól tudom, itt Asgard inkább csak egy párhuzamos világ, így aztán beleférnek kínai és néger szereplők, akiknek úgyis szerepet kell adni, mert Amerikában ez is szabály. Különben is, Amerikában nagyon ritkán adnak a hitelességre, tisztelet a kivételnek.

előzmény: gellert01 (#76)

2011-09-12 14:34:49 gellert01 (2) #76

Hát nem ártott volna az alkotóknak egy kicsit jobban belemászni az északi(skandináv) mitológiába!!! Kínai meg néger szereplők?????? Hogy lehet így pofán vágni egy ős-mondavilágot?????

2011-08-31 10:39:04 Gasz András (3) #75

Thor:

Az év 3. legjobb látványával rendelkező film és a hangok minősége keverése terén is szuper lett. Jók a színészek, főleg Hopkins és Hiddleston, viszont a főszereplő Chris Hemsworth amikor érzelmi vagy dühös jelenteket kéne eljátszania, no azok nehezen sikerülnek neki. Ahogy Natalie Portman is csak tölteléknek van bent eyecandy egy giccses love storyhoz. Az Asgardi részek nagyon jók lettek féltem, hogy mit tesznek ezzel a másik világ teóriával vele, de szuper lett a design is van hangulata is és erős látványt is nyújt. Jók a maszkok (CGI vagy sima?) is főleg a Jégóriásoknál.Sajnos viszont a film vége eléggé csöpögős lesz és a földi részek humora és romantikája elég gyenge. Asgardban van a erő. :) A sztoriban felfedezhető, hogy Branagh nagy Shakespeare fanatikus rendező, csak persze picit leegyszerűsítette itt a dolgot.
Kíváncsi leszek mit nyújtanak majd a készítők az esetleges folytatásban.

65%

2011-08-29 22:33:51 korig (2) #74

Alapvetően jó színészek gyenge alakításokkal, élvezhetetlen párbeszédekkel, ma már gyengusnak számító cgi látványvilággal és fröccsöntött jelmezekkel. Csoda, hogy még a fejem is belefájdult?!

Kár, pedig a skandináv mitológiából sokkal többet lehetett volna kihozni.

Ui: még Samuel Muthafacka Jackson sem tudott most felrázni.

10/5

2011-08-28 21:43:27 BonnyJohnny (3) #73

A film végén mutat valami érdekességet a professzornak. (Az Amerika kapitányban derül ki, hogy mi is az.)

előzmény: jackguyver (#72)

2011-08-28 21:41:09 jackguyver (4) #72

Samuel L. Jackson
találkozott vele valaki a filmben?

2011-08-28 19:14:34 fade out (5) #71

Igazat adok neked. Ráadásul nekem semmit nem számít, hogy valami 3D vagy IMAX. Az Avatart is láttam így is, úgy is. Attól a filmtől is el voltam ragadtatva. Azt gondolom, a filmek elsődleges alkotóelemei a forgatókönyv, a rendezés, a fotografálás (de idétlen így leírni:)))), az alakítások... A 3D egy technikai tényező, egy vizuális hatás, amitől a film nem jobb vagy rosszabb lesz, hanem dimenziós.
A Thor szép film. Szép effektekkel, színekkel, és a mondatoknak több helyen van mély tartalma.
pl. a végén Thor és Heimdall párbeszéde:
Thor: - Elvesztettük a Földet.
Heimdall: - Nem. Mindig van remény!
Thor: - Látod őt?
Heimdall: - Látom.
Thor: - És hogy van?
Heimdall: - Téged keres...

A V mint vendetta volt ilyen meglepetés, ami tele van filozofikus mélységekkel. A Thor egy szép film. Filmes film. Nem a legjobb, nem egyedülálló, de nagyon jó. Ez az én véleményem.

előzmény: JohnnyJohnny (#51)

2011-08-27 22:52:02 Tinuszka (1) #70

ez valami borzalom. nem bírtam végignézni

2011-05-24 01:05:32 largo (3) #69

3szor láttam:), megerősítem, hogy csak képzelődsz:)
Ez a technika javarészt Imax-ben adja magát. Egy átlag mozi átlag vászna túl messze van. Én így láttam pl. a Beofulfot és nem volt nagy élmény, mert a látóteremet nem töltötte ki a vászon. Olyan volt, mint kinézni egy nem túl közeli ablakon. A térérzet gyenge. Messze a vászon.
Az Avatart amúgy 3D kamerával forgatták (két objektív, két perspektíva).

előzmény: Dió (#68)

2011-05-23 23:13:51 Dió (3) #68

Lehet, hogy képzelődtem vagy rossz helyen ültem, de számomra az Avatar 3D is tele volt képi hibákkal.

előzmény: Gasz András (#65)

2011-05-21 18:30:40 VVega (4) #67

Tökéletesen egyetértek Dióval, ez a fajta 3D, amivel sorra jönnek ki a filmek ez egyszerűen szívás, egy igazán pozitív dolgot sem tudnék mondani róla. És természetesen ebben a mai formájában nagyon nem a jövő. Sőt.

2011-05-21 17:03:43 Hannibal Lecter (2) #66

Az Avatar főleg nem. Noha az a film izzította be a 3D-mániát, de paradox módon annak volt a legkevésbé szüksége erre a technikára, mert gyakorlatilag önmagában is vizuális forradalmat jelentett minden képkockája.

előzmény: Gasz András (#65)

2011-05-21 16:25:27 Gasz András (3) #65

Az Avatar se ilyen volt?

előzmény: Dió (#64)

2011-05-21 16:02:35 Dió (3) #64

A hármas pontomat kiegészíteném azzal, hogy azon esetekben, amikor tényleg feltétele a filmnek, hogy 3D-ben legyen, mert hogy annyit dob rajta, akkor értelemszerűen nem zavar annyira a szemüveg. (más kérdés, hogy ilyen még nem láttam:)

2011-05-21 15:59:36 Dió (3) #63

Kalti, bocs de ez elég messze van a "dac"-tól, nem azért nem ültem be rá, mert egy sznob vagyok.

1.Drágább a jegy
2.Sztem nincs még ott a 3D technika, hogy ilyen nagy lendülettel tolják be a moziba a 3D filmeket, amiket eddig láttam tele voltak különböző képi hibákkal.
3.Szemüveggel beülni a moziba olyan, mint késsel/villával enni a joghurtot. Nekem kényelmetlen és idegesítő.

De pont most nyitottam ugyanerről egy szavazást, sztem majd ott folytassuk. :)

2011-05-21 15:28:50 Gasz András (3) #62

A Karib tenger kalózai 4. része is nagyrészt sötéten játszódott ott még nehezebben jöhet ki a 3D szerintem.

2011-05-21 15:21:27 ThomYerk (3) #61

nekem iszonyatosan b*ssza a szememet, elfárad kb fél óra után, mert hiába 3D a film, a fényerőt elfelejtik felnyomni, és erőltetni kell a szememet...plusz a szemüveg mellé sem kényelmes még egyet felvenni, drágább is, és nem is annyira jó. 3D-ben max imaxet nézek, mert abból látok is valamit, és nem fáj utána látni...
szóval szerintem egy elég jól megérthető álláspont, ha valaki nem akar többet fizetni azért, amire semmi szüksége

előzmény: Kalti (#59)

2011-05-20 22:42:05 BonnyJohnny (3) #60

Én például nem azért nem ülök be a 3D-re, mert az új, és fujj...
Én azért nem, mert drágább, és eddig egy kézen megszámolható mennyiségű filmhez jelentett értékelhető plusszot. A többinél csak parasztvakítás, trendhez simulás, meg jegyáremelés.
Teszem azt, az Avatart én, ha tehetném, csak 3D-ben nézném meg. Mondjuk eddig csak egyszer láttam, 3D-ben, és lám, nem is érzek késztetést 2D-ben lefrissíteni az élményt. :P (Itt fordítva működik a mechanizmus... :D)

előzmény: Kalti (#59)

2011-05-20 21:36:16 Kalti (3) #59

Ezt most nem értem, lehet valaki 3D ellenes, oké, valahol meg is értem, meg van olyan ember is, tegyük fel 100-ból egy, aki fizikailag rosszul lesz tőle, beleszédül, stb., ez is ok. De egy filmnél nálam kizárólagos szempont, hogy érdekel vagy nem érdekel, az hogy szívesen megnézném, de dacból nem ülök be rá, mert 3D és fújj, ez nekem ez új. Én se rajongok a technológiáért, de ha nem is dob hatalmasat az élményen, azért el se vesz belőle, max azon lehet bosszankodni, hogy miért fizettél dupla annyit a mozijegyért.

előzmény: Dió (#57)

2011-05-20 21:06:45 JohnnyJohnny (4) #58

Most lehet szidni a 3D-t, de akkor is ez a jövő. Mondjuk megértem ezt a nagy ellenességet, ritka nehéz kifogni jó 3D-s mozit.

2011-05-19 23:19:02 Dió (3) #57

Nekem a jelen lakhelyemen csak 3D van, és gondolom nem vagyok egyedül ezzel. Szerintem mindent elmond a 3D technikába vetett lelkesedésemről, hogy fogtam magam, és fordultam vissza.

2011-05-19 23:10:53 Hannibal Lecter (2) #56

Én például teljesen ötletszerűen ültem be egy hagyományos (nem 3D-s) előadásra a Palace Westendben. Úgyhogy azért nem lehetetlenség elcsípni egy sima vetítést. (Én magam egyébként lehetőség szerint soha nem ülök be 3D-s előadásra, nálam az csak zavarná az élményt.)

előzmény: Dió (#55)

2011-05-19 23:08:12 Dió (3) #55

Emiatt fárad el az ember a mozikasszákhoz, aztán látja, hogy csak "3D" van ebből is, és nincs mit tenni, már fordul is vissza.
Amint meglátok végre egy petíciót "le a 3D-vel" címmel, addig pakolom rá a szignómat, amíg el nem kopik a cerkám... vagy legalább biztosítanának a 3D-t nem pártolóknak egy "normál" verziót is ugyanazon filmből.

2011-05-19 00:27:33 VVega (4) #54

Hangos, harsány, látványos nobrainer, még épp tűrhetően giccses és legfőképpen veszettül szórakoztató. Remélem a nyár további nagy dobásai is legalább ilyen jók lesznek.

2011-05-19 00:00:57 Nevotil (5) #53

Nekem nagyon tetszett, jól szórakoztam rajta. Rég volt ennyire zsír 3d-s moziban részem :) A látványvilág teljesen elvarázsolt, így én nem vettem észre, hogy valahol baki lett volna. Persze lehetett látni rajta, hogy nem igazi jó része, na puff. Akkor is nagyon szép volt, főleg Asgard égboltja volt gyönyörű. A zene pedig szintén remek volt, az utalások pedig más filmekre haláliak voltak. :D
Történetileg nem olyan nagyon extra, de kellemes kikapcsolódást nyújtott összegezve, így én mindenkinek ajánlom. :)

2011-05-18 19:12:47 ThomYerk (3) #52

nekem ez azért sem ment volna, mert teljesen meglepődtem mikor megláttam kenneth branagh nevét :D csak szimplán nem működött annyira a film amennyire kellett volna. akciószegény volt, és egy popcorn szuperhősfilm ne legyen már ilyen nyeszlett! jó, nyilván emberi erővel nem lehet aprítani, de valahogy elcsúszott mindenféle a csúszka nálam, lazának nem laza, akciónak nem az, és tényleg egy tök jó egyszernézős mozi, de semmi több. nem mintha mást vártam volna, de ezt sem ugrotta teljesen meg, ezért a 3as

előzmény: JohnnyJohnny (#51)

2011-05-14 20:34:45 JohnnyJohnny (4) #51

Nos, a kommenteket olvasva lehet, hogy én leszek az egyedüli, akinek baromira bejött ez a film és hangot is adok neki. Én úgy ültem le, hogy a trailereken és egy-két kritikán kívül semmit nem tudtam a filmről, nem voltak nagyok az elvárásaim, de meg kell mondjam, számomra ez a film eddig az év egyik legkellemesebb csalódása. Megjelenésekor volt néhány magyar kritika (melyek mellesleg eléggé igénytelenek lettek), és úgy érzem az itt elhangzottak alapján mindenki ezekre az alapokra fekteti a véleményét, még ha közvetve sokan nem is olvasták ezeket. Mit várt mindenki a filmtől? Királydrámát? Akciódús vígjátékot? Olvastam olyat is, hogy vasember klón. Hmm. A Vasember is ugyanúgy lopott elemeket más filmekből. Sőt, ha jobban belegondolok minden film történését le lehet redukálni 5-6 alapműre, ergo ebben a felállásban, a filmek 99 % lop egymástól. A Vasembert az húzta ki igazán a középmezőnyből, hogy le tudtak szerződtetni a főszerepre egy olyan karaktert, mint Robert Downey Jr.-t, aki gyakorlatilag elvitte a hátán az egész filmet, mondhatni köré lett írva az egész forgatókönyv. Chris Hermsworth nem egy Robert Downey Jr., de Thor karaktere nem is egy Tony Stark.
A Thor megmarad egy szerethető, hihetetlenül látványos képregényadaptációnak, amiben van néhány klisé, de ezt el kell viselnünk, el kell engednünk magunkat, és cserébe egy üdítő popcorn mozit kapunk, mely úgy gondolom többször is nézhető.
Remélem, a Green Lantern, ill. Amerika kapitánya filmek is hasonló minőségüek lesznek.

2011-05-09 00:27:14 BonnyJohnny (3) #50

Az biztos, hogy a beharangozott királydráma, legfeljebb csak egy jobb Disney film szintjét éri el. (Szóval egyáltalán nem kiemelkedő, még a műfajon belül sem... ennyi a Vasemberben is volt, sőt, ott sokkal jobban volt tálalva.)
Az is biztos, hogy a beharangozott lazaság és humor is messze elmarad a Vasember első részétől, talán inkább a Vasember 2 környékén áll (a néhány jelenetben tetten érhető görcsös ragaszkodás a lazasághoz, és a néhol kínosan nem humoros humorosnak szánt jelenetek is hasonlóvá teszik a két filmet)... csak Downey Jr. nélkül. (Így ebben sem kiemelkedő, még műfajon belül sem.)
És bár az akciók tényleg látványosak, valahogy szintén nem találtam őket kiemelkedőnek. (Pláne műfajon belül nem.)
A romantikázás sem tetszett, hiába volt Portman ebben jó, sőt azokban a jelenetekben mintha a kémia is működött volna Hemsworthal. De amúgy szép szemein kívül semmit nem vitt bele a karakterbe. A kollegina idegesítő humorfaktora nem mindig idegesített, de amikor nem, akkor sem tudtam megmondani, minek van ott. Stellan Skarsgård jó volt. A vége főcím utáni jelenet alapján kifejezetten érdekes lett a karaktere.
Amúgy fenemód élvezetes kis semmiség. Mindenképpen nézhető, élvezhető film.
Hát, a Vasember 2-nek megadtam jót, az első részre, Downey Jr-ra, és a várt Avengersre való tekintettel. Ebben az esetben csak az utóbbi áll. Tipikus helyzet, amit Hannibalnak hetekkel ezelőtt megírtam. Az én szememben a Vasember 2 az első részére támaszkodhatott. Ennek a filmnek önmagában kellene megállnia előttem. De nem elég.
Erős közepes.

2011-05-08 22:08:17 Jill (?) #49

Én nagyjából ott buktam ki, mikor megláttam a trailerben Odint azzal a röhejes szemvédővel.

Nem bírtak neki egy KIRÁLY fél szemét átszelő sebhelyet csinálni?

Amúgy meg inkább az Amerikai Istennek-kel lenne valami végre!

2011-05-08 16:56:58 ThomYerk (3) #48

ne ezekkel egész egyet tudok érteni! néha nagyon bugyuta az egész, és valahol elveszik a komolyanvehetősége...de volt amikor tetszett is a vicceskedés pl ahogy beszél thor. tényleg picit én is vasember próbálkozást érzek, de ami az egyiknek jól áll, az itt kicsit kevésbé kellett volna, hogy laza legyen...
ami még megragadt a korábbi véleményekből, hogy talán azért sikkadt el nekem is a vége, mert az első harc viszon tényleg brutáljó lett! (mondjuk a szörny fején átsuhanó kalapács kicsit inkább komikus volt, mint jó, de azt elnézhetjük :D)

előzmény: Corey (#46)

2011-05-08 15:03:20 Hannibal Lecter (2) #47

Az a baj, hogy az egész egy Vasember-klón, csak ez még drámainak is akarja álcázni magát. A zenéje viszont tényleg egész ütős. (Gondoljunk csak arra a jelenetre, amikor Thor megpróbálja felemelni a sárba ragadt pörölyt.)

előzmény: Corey (#46)

2011-05-08 12:33:35 Corey (4) #46

Ti netán aludni jártok moziba?:)
Szerintem főgonoszban, zenében és az utolsó félórában simán veri a Vasembert, az utalások nagyon jók, viszont a poénok kb fele elég buta.

előzmény: deathcode (#45)

2011-05-08 10:42:24 deathcode (3) #45

Látványos. A nagy csinnadrattára minduntalan felébredtünk a barátnőmmel.

2011-05-07 21:15:54 opposition (3) #44

Ez gyengusra sikeredett. Jók a színészek. Szép a látvány. És mégsem működik...kár...

2011-05-05 21:16:20 The Hungarian (4) #43

Odin akkor bűvöli meg ezekkel a szavakkal, mikor a földre veti, szóval csak onnantól működik úgy. Szerintem.

előzmény: Rorschach (#39)

2011-05-05 21:09:27 Rorschach (1) #42

A film végére már tényleg elemésztődött minden energiám, viszont lassan úgy látom, jobb is, hogy nem figyeltem, mert így csak egyre szarabb lesz az összkép...

előzmény: gaillard (#40)

2011-05-05 20:04:38 gaillard (3) #41

Jaj de figyelmetlen vagyok, SPOILER!

2011-05-05 19:57:32 gaillard (3) #40

Thor megkapta élete első pofonját - a tűzokádó óriástól -, a papa ekkor jobbnak látta visszaadni neki a powert ;).

előzmény: Rorschach (#39)

2011-05-05 19:53:47 Rorschach (1) #39

Hádde' az a pöröly nem úgy működik VÉGIG, hogy csak azé lehet, aki ténylegesen méltó rá?

előzmény: Hannibal Lecter (#38)

2011-05-05 19:45:19 Hannibal Lecter (2) #38

Hopkins akkor még nem kobozta el tőle a hatalmát, mert nem tudta, mennyire vérszomjas és fennhéjázó is a fia.

előzmény: Rorschach (#37)

2011-05-05 19:20:17 Rorschach (1) #37

Amúgy vagy két napja ezen gondolkozom (sok a szabadidőm): ha Thor a film elején ugyanakkora öntelt pénisz, mint egy órával később, akkor mégis hogyan tudja megemelni a kalapácsát?

2011-05-04 16:40:27 Hannibal Lecter (2) #36

Engem kicsit kiakasztott, amikor a csaj elmondott három mondatot egymás után, és mindegyikben volt legalább egy "Facebook", egy "laptop" vagy egy "IPod". De ez még hagyján, a fő bajom az, hogy a karakter egyáltalán nem volt vicces, pedig nagyon próbálkozott. Az elgázolásos poénokat meg egy Disney-filmnek még elnézném, de itt csak ráncoltam a szemöldököm. Durva ez a tónuskeveredés, és egyre több szuperhősfilmre jellemző. A Vasemberben tulajdonképpen még indokolt is volt, de ide baromira nem illik.

előzmény: Olórin (#34)

2011-05-04 13:02:00 gaillard (3) #35

Gyakorlatilag az összes földi karakter comic relief-nek van ott (a fővonal pátoszát ellensúlyozandó), nem tudom min vagytok kiakadva :).

2011-05-04 11:51:29 Olórin (4) #34

Én egyáltalán nem éreztem tolakodónak. Sokkal jobban zavart pl. az amúgy sokkal jobb Batman Beginsben a folyton visszatérő, és "vicces" megjegyzéseket pufogtató hajléktalan, aki ezzel a csajjal ellentétben még a sztori kontextusába se volt behelyezve.

És csak a rend kedvéért: Natali nem félóránként gázolja el a főhőst, hanem összvissz kétszer, és abból csak az egyik mulatságos (és azon én jót nevettem) :)

előzmény: Hannibal Lecter (#33)

2011-05-04 11:26:46 Hannibal Lecter (2) #33

Igen, csak az a baj, hogy sokkal inkább irritáló volt, mint vicces. (Bár lehet, hogy erre a magyar szinkron is rátett egy lapáttal.)

2011-05-04 10:16:57 ThomYerk (3) #32

oké. vagyis nem oké, de köszönöm! :D

2011-05-04 10:15:45 ronin07 (?) #31

Azt akartam mondani, amit Olórin is. Az asszisztenscsaj a film comic relief-je, teljesen nyilvánvaló. Jókor is szólt be, vicces dolgokat szerintem. Egyáltalán nem idegen a hollywoodi tömegmoziktól.

előzmény: ThomYerk (#29)

2011-05-04 10:13:47 Olórin (4) #30

Semmi, ez nyilvánvaló. Humorforrás, ő helyettesítette a divatból lassan kikopó "vicces négert".

előzmény: ThomYerk (#29)

2011-05-04 10:12:54 ThomYerk (3) #29

én mondjuk azt nem értem, miért volt ott a csaj, mármint mi szükség volt rá a filmben, azon kívül, hogy beszólogatott? teljesen komoly kérdés, ha valakinek van ötlete szóljon.

előzmény: Adam Taylor (#28)

2011-05-04 00:27:37 Adam Taylor (4) #28

Shakespeare már rég kipörgött volna a sírjából ha látná mi van manapság, meg hogy mit nem műveltek műveivel halála óta :)
Persze azzal én sem értek egyet, amit egy-két helyen maga Branagh hangoztatott, hogy mennyi közös motívum van az angol mester művei és Thor története között, de az a néhány, melyben valóban hasonlóságot mutat a kettő, nekem kifejezetten tetszett és szerintem jól is volt megoldva.
Az alapmítoszon nem tudom, hogy a képregényes Thor történetét érted-e, én azt nem ismertem, ahogy a figuráról sem igazán tudtam semmit, de ahogy és amit a film bemutat, számomra elég is volt, és élvezetesre is sikeredett. Azzal, hogy egy jelenben játszódó filmben a mindennapi életbe nemcsak beépült, de már bele is rögződött kifejezések hangzanak el, nem értem mi volt a probléma. Persze a már-már erőszakosan trendi dolgok engem is idegesítenek a filmekben, de szerintem itt nem erről volt szó, egyszerűen mai és mindennapi akart lenni az a "fasza" csaj figurája, és az sem árt ha néhány poén mellett ez is szemlélteti a két világ közötti különbséget. Na jó, az elütések már nem tartoznak a jó poénok közé, de ha jól emlékszem kettő ilyen volt, ami nálam még belefér.

előzmény: Hannibal Lecter (#27)

2011-05-03 23:40:39 Hannibal Lecter (2) #27

Azért "kihangsúlyozásnak" elég langyos, amit Branagh művelt (még az egyesek által modern Jágóként emlegetett Loki karaktere is áldozatul esik a dráma tömörítésének). Távolról sem shakespeare-i ez a film, csak azért képesek bizonyos fordulatai igazán hatni, mert az egész egy önmagában is jól működő alapmítoszra van felhúzva. Mellesleg én meg azt nem tudom elképzelni, hogy miképp vehetnék komolyan egy olyan szuperhősi eredetmítoszt, amiben egy szándékoltan "fasza" csaj örökösen trendi hívószavakat (IPod, Facebook) hápog, Natalie Portman pedig félóránként elgázolja a főszereplőt, csak azért, mert az olyan mulatságos. Shakespeare forogna a sírjában, ha megtudná, hogy akárcsak egyszer is megemlítették a nevét ezzel a filmmel összefüggésben.

előzmény: Adam Taylor (#26)

2011-05-03 22:18:31 Adam Taylor (4) #26

Én örülök hogy ez teljes mértékben nem történt meg, nem tudom elképzelni hogy vehetnék komolyan egy Marvel képregényből készült shakespeare-imitációt. Kisebb kihangsúlyozásokkal viszont, ahogy Branagh csinálta, nekem tetszett a dolog.

előzmény: Hannibal Lecter (#25)

2011-05-03 21:27:52 Hannibal Lecter (2) #25

Nekem a Vasember 2 sem tetszett különösebben, éppen azért, mert az meg már annyira "feel good", annyira önmaga paródiája (sokszor erőltetetten), hogy maskarás igazságosztó helyett Jackie Chan is lehetett volna a főszereplője. Nagy kár, hogy Branagh is ebbe az irányba billent el, és magasról leszarta, hogy a háttérben meg kellene rajzolnia egy hős érési folyamatát. Ehelyett - ahol csak tér nyílik rá - már-már diznis poénokkal akarja elaltatni a szigorúbb elvárásokat. Dráma tehát nincs. Míg a Vasemberbe nem is kellett volna, itt égető szükség lett volna rá. Két jelenet azért még így is megragadott, de talán mindent elárul, hogy az sem Thorhoz, hanem Odinhoz kapcsolódott. (Hopkinst persze már megint nem hagyják játszani, de hát ehhez az utóbbi időben már hozzászokhattunk.)

Adam Taylor: bárcsak tényleg a történet shakespeare-i oldalaira helyezte volna a hangsúlyt.

előzmény: ThomYerk (#23)

2011-05-03 21:21:52 Adam Taylor (4) #24

Remek szuperhősös-fantasy, látványos, szórakoztató, és számomra meglepően vicces is ha kell. A fényképezés remek, a döntött kamerás felvételek különösen jól mutatnak. Branagh jól vezeti a- valljuk be- nem túl acélos karaktereket, azon pedig, hogy a történet shakespear-i oldalait hangsúlyozza ki, azt hiszem senkit nem ér váratlanul. Nagyrészt követi műfaja és elődei nyomvonalát, de képes kilépni azok árnyékából, és bár túlzottan eredeti vonásai nincsenek, én sablonosnak sem éreztem, sőt, kifejezetten jól esett a nagy hollywood-i átlagtól eltérő részeket nézni.

2011-05-03 21:10:52 ThomYerk (3) #23

szinte tökéletesen egyetértek. nekem semennyire nem húzta ki a szuperhősfilmet a katyvaszból - nem volt egyáltalán rossz film, élvezhető, de semmi extra, semmi több. valahogy iron man 2 jobban bejött, pedig az elsőt nem szerettem, stb. kicsit megint lebutítva érkezett az összes szereplő, és kevéssé érdekelt, hogy mi is történik, valahol nekem elveszett az egész tétje.
zárójelesen, nem tudom, konvertált volt e, vagy sem, de a grafikus kezét - vagy a konvertáló kezét letörném néha, annyira ronda volt az egész. ha nem közelik voltak akkor egyetlen egyenes vonal elárulta, hogy mennyire rémes az egész kép (pl lépcsők). a másik meg ez a kameradöntögetés, hát ez minden volt, csak jó nem, következetlen és zavaró is.

előzmény: Hannibal Lecter (#22)

2011-05-02 19:58:29 Hannibal Lecter (2) #22

Elvoltam vele, de nem éreztem azt, hogy kiemelkedne a saját műfajából. Branagh hagyja, hogy a mítosz, mint önjáró hatásmechanizmus tegye a dolgát, szépen rakosgatja egymás mellé az archetípusokat, de háromnegyed óra elteltével egyértelművé vált, hogy emellett igazi szellemi tőkéje neki sincs. Az akciójelenetek ugyan erősek, de ez már régóta alapelvárás, és nem erény; a Vasember "rockandroll" életérzése és a fagyos germán hitvilág nászából viszont életidegen tónuskevercs születik, és a kötelező fordulatok is úgy vannak előadva, hogy néha enyhén súrolják a giccshatárt. A főhősi jellemfejlődés hiánya pedig jobban zavart, mint vártam (egy ilyen epikus eredettörténetben ezt kötelező lett volna kibontani). Érdekes kísérlet, de olybá tűnik, nem ez a film fogja kirántani a viharból a szuperhősmozik roskatag hajóját. Stabil hármas, semmivel sem több.

2011-05-02 07:09:51 terika (3) #21

A személyes kisugárzása volt ilyen megkapó. :D

Teljesen elégedett voltam a filmmel, gördülékenyen ment: szerelem, epikus hős-mámor, izgalom, sztorizgatás ÉS egyikből sem volt túl sok. Már várom a második részt. :)

előzmény: Rorschach (#17)

2011-05-01 19:29:40 pertwillaby (4) #20

Számítottam rá, hogy jó lesz, de arra nem, hogy ennyire tetszeni fog. De azt hiszem vannak olyan filmek, amiket ha az ember megfelelő alkalommal néz meg, akkor nagyon magával ragadóak tudnak lenni. Ahogy pl. a Lost in Translation-t annak idején egy magányos késő estén láttam először, most Branagh legújabb művét is a lehető legjobbkor néztem meg....

...és ezt főleg az utolsó kb. 2 perc miatt mondom.

2011-05-01 13:24:31 Rorschach (1) #19

Mivel itt már rég fizikai fájdalommal küszködtem, ehhez nem tudok sok mindent hozzáfűzni, maximum annyit, hogy kibaszott sikeres egy stratégia volt, mivel ügynök barátainknak annyit sikerült kihámozni a szituációból, hogy Hemsworth egy igazi macsó mosolyával annyit mond: higgye el, én vagyok a jófiú. Zseniális. Amúgy a 3D konvertált volt? Csak mert nekem nem igazán tűnt fel, hogy művi.

A stáblista utáni jelenetet pedig nem szabadott volna leforgatni. Soha. SOHA, SOHA, SOHA. Lokit végleg megfosztották minden maradék (???) komolyságától.

előzmény: Olórin (#18)

2011-05-01 13:12:51 Olórin (4) #18

Azért engedték el, hogy szemmel tartsák, és megtudják, kicsoda valójában. Nem olyan komplikált.

előzmény: Rorschach (#17)

2011-05-01 13:07:23 Rorschach (1) #17

Nem lőttek rá, mert idióták voltak. Egyedül Sólyomszemnek tiltotta meg Coulson, hogy kilője, mert akkor már eljutott a kalapácsig. De gondolj már bele! Szakállas, rejtélyes tahó átverekszi magát a pörölyig, nem tudja onnan kihúzni - ahogy senki - , elfogják, és elengedik egy svéd tudós hablatyolása miatt? Ennyire senki nem hülye. Meg ha direkt engedték el, mégis mitől volt olyan bizalomgerjesztő, hogy ezek a szívós jenkik egyből tudták, hogy ő valójában világok megváltója, Asgard királya, meg úgy alapjában véve, ő a jófiú?

előzmény: BonnyJohnny (#16)

2011-05-01 12:48:22 BonnyJohnny (3) #16

Nem láttam a filmet (még), de, ha nem lőttek rá, az is az mellett szól, hogy hagyták elmenni.
Valószínüleg a S.H.I.E.L.D. már látta, hogy ez a fickó még hasznos lesz, ha bosszúálloskodni akarnak. :)

előzmény: Rorschach (#15)

2011-05-01 12:39:10 Rorschach (1) #15

Aztán mégis miért? Kisvárosi tahó bemegy a kalapácsért, tönkrever negyven ember, akik közül egynek nincs annyi esze, hogy rálőjön, majd mindenféle válasz nélkül elengedik. Hát mi logikus, ha nem ez?

előzmény: Olórin (#14)

2011-05-01 12:31:22 Olórin (4) #14

Ezek szerint nem esett le, hogy direkt engedik el őket?

előzmény: Rorschach (#13)

2011-05-01 12:20:37 Rorschach (1) #13

Ha már Donald Blake, szerintem ki kéne emelni, hogy röhej az egész katonai létesítmény-jelenet, az i-n a pont pedig, ahogy kiengedik. Persze, két ember - közülük az egyik két napja van a Földön, tehát teljesen tisztában van a dolgokkal - hülyének néz egy csapat titkos ügynököt, és büntetlenül elsétálnak. Great.
Amúgy a Hulkra és Vasemberre tett utalás, meg Sólyomszem felbukkanása még nekem is tetszettek.
Amúgy ez is fut The Mighty Thor címen (imdb szerint legalábbis).

előzmény: -Genzo- (#12)

2011-04-30 23:06:20 -Genzo- (4) #12

Egyetértek Ronin és Slozi véleményével. Nekem is tetszett, jó kis kikapcsolódás volt, a poénok nem voltak rosszak, az apró utalások pedig külön tetszettek, pl Thor képregénybeli földi nevének (Donald Blake) behozása a filmbe, de más körülmények között, plusz egy poént szolgáltatva.

Viszont, ha belegondolok, hogy ezek a filmek (Vasember, Hihetetlen Hulk, Thor, Kapi) mind csak beharangozói, úgymond kétórás trailerei az Avengers filmnek, akkor ott tejóisten mire számítsunk?


Még egy megjegyzés: itt az oldalon van egy hiba, mégpedig a film magyar címének helyén az áll, hogy THe Mighty Thor. A film hivatalos magyar címe is simán Thor, a The Mighty Thor az ASYLUM studió újabb agymenésének, vagy szokásos blockbuster-átdolgozásának címe, ami viszont teljesen más film. No offense, csak mondom szólok. :)

2011-04-30 19:09:49 slozi (3) #11

Az első fél óra asgardi jeleneteit valahogy nehezemre esett komolyan venni, de aztán egyszer csak hirtelen működni kezdett a film, elkapott a sodra, és onnantól már végig megvoltam neki. Ami a legüdítőbb meglepetés, hogy még a humor is működik, és még az olyan, más esetben egyébként végzetes hibákat látva is csak legyintettem, mint amilyen pölö a gagyi jellemfejlődés. Mert gondolom nem számít spoilernek elárulni, hogy hősünk egyfajta jellemfejlődésen is átesik a történet során. Illetve... átesik? Ahogy visszagondolok, nem tudok felidézni konkrét jeleneteket, amik Thor belső változását indukálhatták volna, inkább afféle teleportált átalakulás ez. Az itt még gőgös és nagyképű Thor egy pillanattal később már felelős, áldozatokra képes hősként áll előttünk, és az egészben az a legmegfoghatatlanabb, hogy ez ebben a filmben nem zavaró. Vagy legalábbis engem nem zavart, és még csak azt se tudnám megmondani, hogy ezt a pergő tempóval, a látvánnyal, vagy szimplán csak Natalie-val érték el nálam. Jó volt, na.

2011-04-29 20:42:43 Rorschach (1) #10

Gagyinak tűnt már előzetesen is, és nem kellett csalódnom a végeredményben sem, ez bizony, hogy gagyi. A lehetetlenül rossz karakterek, poénosnak szánt, ám kurva erőltetett beszólások, az érdektelenségig nyújtott játékidő, a lószar jellemfejlődés és a sablontörténet nézhetetlen elegyéből egyedül a film eleji zúzás emelkedik ki, az is csak öt percig. Rettenetes egy hulladék.

2011-04-29 18:07:55 ronin07 (?) #9

Jó kis kommersz mozi lett ebből. Kenneth Branagh rendezése el tudta hárítani az akadályokat: ha kell, vicces, ha kell, epikus és izgalmas. Látszik rajta, hogy a rendezőt jó ideig nem lehetett kirobbantani Shakespeare mellől, bár az tény, hogy a királydráma-áthallásokat azért popularizálta, de ez érthető is. Clint Barton, alias Sólyomszem cameo-jának pedig lehet örülni, ha már a lényeg tetszetős.

2011-04-27 22:35:48 Daemiaen (3) #8

A jól ismert Marvel-adaptáció szintjén mozgó tizenkettő egy tucat forgatókönyvet Branagh rendezése és a műfajtól szokatlanul kiemelkedő zene ellenpontozza, a legmélyén azonban ez is csak egy szokványos, érdektelen karakterrel a középoontban lévő szuperhősös nyárindító.

2011-04-20 14:33:16 BonnyJohnny (3) #7

Nekem a Vasember 2 tetszett, de csak azért, mert az első része nagyon tetszett. Thornak, a "semmiből" jövet Vasember 1 színvonalat kell hoznia (vagy legalábbis közel akkorát), hogy tetsszen. De én szurkolok neki, mert az Avangers nagyon várós már, örülnék, ha a felvezető filmek jók lennének.

Amúgy tényleg öröm ilyen értékeléseket olvasni. :)

2011-04-20 14:22:23 Hannibal Lecter (2) #6

Azt nem is tudom garantálni, hogy neked tetszeni fog, mindenesetre öröm ilyen értékeléseket olvasni (most nem a hazai kritikákra gondolok), amikor egy ilyen műfajról van szó - ami ugye nem minden nap termel erkölcsileg is jövedelmező darabokat, és most szándékosan fogalmazok finoman. :)

előzmény: BonnyJohnny (#5)

2011-04-20 14:13:07 BonnyJohnny (3) #5

Valahogy nehezemre esik elhinni. Kb. mint a Kínai nagyfalat. Tudom én, hogy ott van, meg mekkora, de amíg nem látja az ember, addig nem hiszi el igazán. :)
Arra meg nem is térek ki, hogy hány olyan film van, amit a tengerentúli kritikusok dicsértek, de nekem nem tetszett, pedig a legutóbbi Oscar szezonig elég lenne elmenni.
Na meg a geekblog mellett befigyel az Aeon Flux kritika, ami pont ellentétes.
De felkeltette a figyelmemet. Sőt, mivel 3D-s látványfilm, sanszosan moziban nézős. Ahhoz képest, hogy már előre temettem ezt is meg az Amerika kapitányt is, ez is nagy előrelépés.

előzmény: Hannibal Lecter (#4)

2011-04-20 12:59:52 Hannibal Lecter (2) #4

Szerintem már most az. A tengerentúli kritikusok már napok óta dicsérik. Én még nem láttam, de azt hiszem, kedvemre való móka lesz. :)

előzmény: BonnyJohnny (#3)

2011-04-20 10:32:58 BonnyJohnny (3) #3

Azért megvárom még mások hozzászólását is, de Olórin véleménye és a geekblog cikk legalábbis felkeltette az érdeklődésemet. :)
Eddig ugyanis nem sokat vártam ettől a filmtől, és egyáltalán nem is vártam.
Lehet, az év pozitív meglepetése lesz?

2011-04-20 08:43:05 Olórin (4) #2

And it's great :)

előzmény: Zalaba Ferenc (#1)

2011-04-20 08:33:47 Zalaba Ferenc (3) #1

Thor smash. Natalie grins. Thor loose his mojo and make srambled eggs. Anthony sleeps. Thor go moral and get his mojo back. Thor smash.

Kb.