The Rite (2011) ☆ 👁

A rítus

(Mikael Håfström)

amerikai-magyar-olasz dráma, horror, thriller

3,0
★★★☆☆
410 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-11-02 19:58:51 GothMan (2) #20

Egész jól indul. Kár, hogy a felétől átvállt egy vállalhatatlan klisé kupaccá.
4/10

2018-03-22 22:10:05 Norbert Simon (3) #19

Másodjára végig nézve is ugyanaz a véleményem a Rítusról mint első megtekintés után nem egy rossz de nem is egy remek alkotás a műfajban. Határozottan nem váltja meg a műfajt viszont hétvégén este elmegy szórakozás gyanánt. ( talán már lehet ,hogy túl sokszor dolgozták már fel ezt az egyébként szerintem érdekes vallásos témát.) A Hopkins alakítása természetesen klassz mint ahogy eddig is. Én ezt tartom a legnagyobb pozitívumának a filmnek. Én úgy érzem ,hogy kevéske a sztori és mivel már sok hasonló filmet láttam ezért nekem egy kicsit felejthetőbb is. Nem is kicsit klisés és erősen kiszámítható pláne a végére. (Valahogy még is vártam volna egy kisebb csavart annak ellenére ,hogy tudtam jól a végét.) Három csillagosra tudnám értékelni a második megnézés után is.

2014-06-18 04:15:51 Calavera (?) #18

Jó volt ez, nem a tipikus amerikai fröccsöntött tucat szar. Kellemesen ijesztő, egy remek kis vasárnapi altató, aminek azért nagyon várni lehet a végét.
Egyetértek, 10/7, és hogy valóban arra van kihegyezve, hogy a csóka elkezd hinni lassacskán.

2014-02-28 20:32:45 GeryFlash (4) #17

Nem értem, ez az átlag azért röhejes, egy sor 3,5-s feletti átlagú filmet tudok mondani amik nem jobbak mint ez. Nem tökéletes, de hogy 3 alatt legyen, mint vmi szar film, hát...
Gyenge 4-es 10/7

2011-12-29 22:57:29 Rorschach (2) #16

Ajánlották páran, ezért megnéztem. Hát, igazából teljesen kihagyható mindenkinek, még a Hopkins életmű megátalkodott fanatikusainak is. Ha már Hopkins, hát hogy kerül ő ide?

2011-10-26 09:49:51 tomside (3) #15

Ezt a témát szerintem is lassan kell csinálni. Ez a szándék megvolt a készítőkben is. De amellett, hogy lassan, jól is. Na, ez viszont nem sikerült. Hát, így született az unalom. Olyan, mint a lottószelvény, amin kb. kettővel melléhúztad a nyerőszámot.

2011-08-10 18:32:36 RHCPgege (2) #14

Rettentő unalmas volt... jóindulatú kettes.

2011-07-10 01:32:59 Veres Szilárd (3) #13

egynek jo volt, es ez leginkabb Hopkinsnak koszonheto

2011-06-26 14:26:06 Horváth Szabolcs (3) #12

Lehetett volna jó is ez a film, ha az alkotók, egy fél évet pihentek volna, és újra átgondolják mit is akarnak csinálni. Nekem az első fele kimondottan tetszett, de amikor kiderült, hova is tart ez az egész, egyszerűen szétesett a film. Egész egyszerűen nem ezt építették fel az első felével. Mintha a forgatókönyv írót az 50.-ik oldalon lecserélik valami Asylum-os baromra. Ezért a filmért is kár...(Idén sok a csalódás)

2011-06-13 09:50:12 Cross (2) #11

Nagy kár. Meg sem próbál több lenni, mint az Ördögűző. De a levest csak félig sikerült felmelegíteni. Anthony Hopkinst és Rutger Hauert csak akkor kellett volna bevetni, ha sikerül jó sztorit összehozni.

"Mit várt? Körbeforduló fejet?"

Nem. Annál többet, de mégis csak azt kaptam.

2011-06-04 10:08:03 andras_a (5) #10

MOst már vagy 3x újranézve szerintem ez egy nagyon jó film. Igaz, hogy találhatunk benne logikai hibákat, de nem szabad ezeken fennakadni, hanem a film "mögé kell nézni", és a film által sugallt üzenetre kell figyelni.

2011-05-09 12:12:10 lozmor (2) #9

az egyik ismerősöm jóvoltából moziban kellett megnéznem, és a negyedénél már ki is akartam menekülni, hihetetlenül gagyi volt az egész

2011-05-02 11:54:04 Gasz András (3) #8

A rítus:

Hangulatos kis film és a színészek élükön a most is nagyszerű Anthony Hopkinsal nagyon szépen alakítanak. A film első felvezető 20-30 perce ami vontatott és egysíkú illetve Michael Kovak vívódásai itt még rosszul megoldottak és az a hirtelen jött baleset is elég hülyén lett megoldva.
Az tetszett, hogy az ördögűzős filmek között is próbált a földön ragadni s állítólag valós karakterek s események inspirálták a történetet. A filmzene is kellően sejtelmes félelmetes de igazán a háttérhangok, zörejek, morgások, sikolyok stb-k erősítik a horrorisztikus hatást igazán.
Érdekes volt hallani újra magyar ördögi hangokat két nagy színésztől. Budapestet sajnálom hogy elég szűkösen mutatják ami érthető hisz Rómában játszódik a film ezért csak szűk utcákat tereket és képszélességgel mutatnak. Érződött az, hogy Hopkins-on sokat segített azért Lecter szerepe annó, de itt megmutatta a film vége felé egy újabb oldalát is.
A rendezés maga viszont elég átlagos de a vágás szerintem jó főleg amikor Michael Kovak igazán megtér a vége fele.
Kicsit a Kör c. film hangulata érződött itt is nem a belezésen, fűrészelésen van a hangsúly hanem a furcsa képek, sötét bizarr hangulat és az ördögi 'játszadozások' s hangok kapják a főszerepet.

60%

2011-04-07 11:35:24 lizardking (4) #7

Egy kicsit a film védelmére kell, hogy keljek, mert szerintem közel sem olyan rossz film ez, hogy ilyen átlaga legyen. A story alapvetően az ifjú pap hitetlenségére épül, amit már ellőttek ugyan nem egy ördögűzős filmben, de általában kiégett, idős, vagy a hitében megrendült középkorú atyákkal találkozunk ezekben a bizonyos filmekben. Már ott kapott egy piros pontot, mikor a papi esküje előtt álló, huszonéves fiatalember hitetlenségét helyezték központba, aki már alapból egyfajta menekülésként választotta a papi hívatást és igazából az elejétől fogva nem volt biztos semmiben, és nem a már említett veterán, hitehagyott lelkészekre vár az ördögűzés. Aztán nekem tetszettek a hangulatot megalapozó "hullacicomázó" jelenetek, majd később a viták a megszállottsággal kapcsolatban a kurzus során. Azt aláírom, hogy valamilyen szinten döcög a történet és nincs benne semmi sokkoló, semmi hirtelen kiragadó fordulat, vagy ilyesmi, végig ugyanolyan lassú és nyugodt tempóban haladunk. Viszont, tetszett, hogy nem voltak benne túlzottan meredek dolgok, amire Hopkins úr rá is kérdez Michael-tól, hogy mit várt, pörgő fejet és borsólevest? Minimális testkicsavarodás, szögek felöklendezése, csúnya szemek, elváltozott hang. Számomra ezek miatt inkább reálisabbnak tűnt a dolog, nem mintha hinnék az ilyesmiben. Aztán jöttek az árulkodó jelek: a békainvázió; a karkötő; a kisfiú testén a sebek, majd a öszvér (az egyik legjobb jelenet szerintem); és szintén a kisfiú később valóra vált jóslata. Ezek fokozták a feszültséget,a maguk visszafogott stílusában. A vége meg aztán teljesen rendben volt. Persze fel lehet azt róni hibának, hogy mi az, hogy egy ilyen rítus eltarthat hónapokig, évekig, a végén pedig megoldja ezt a srác 15 perc alatt. Erre csak annyit, hogy a film végig arról (is) szól, hogy Michael nem hisz ezekben a dolgokban, és csak Lucas atya megszállotsága és a belőle szóló démon hozzá intézett barátságos mondatai után kezd el hinni. Ezek után meg hosszú lett volna, ha még egy órán keresztül ördögöt űznek :) Persze, ez sem igazi magyarázat, de nem is állítom, hogy hibátlan film. Voltak benne dolgok, amik nem kellettek volna, mint a párnás jelenet a békával, az ördögűzés közbeni telefonálgatás, és az az 1-2 hangeffektel való tipikus ijesztgetés. De egyáltalán nem ezekre az ijesztgetésekre épít a film. Ettől még megértem ha ez valakinek nem jött be, nem is meggyőzni akarok én bárkit is, csak a több negatív vélemény és a "beszédes" átlag mellé, gondoltam írok egy pozitív hozzászólást is. Tény, hogy az én négyesem sem sziklaszilárd, hanem a gyengébb fajta, de azért ki merem jelenteni, hogy jó film (számomra), jól szórakoztam.

2011-03-16 22:22:32 Hannibal Lecter (2) #6

Röviden és tömören: Anthony Hopkins az egyetlen érték ebben a filmben. A többi szóra sem érdemes.

2011-03-16 20:47:33 Ivan/ (1) #5

Atyaúristen, mekkora egy szemétdomb ez a film! Olcsó és fárasztó egysorosok tömkelege, rohadt logikátlan történet, (az elején kijelentik, hogy az ördögűzés hetekig, hónapokig, de akár évekig is eltarthat, majd a végén papunk az első ördögűzését kemény 10 perc alatt simán lezavarja) idegesítően hülye fordulatok tömkelege és szimbolika és még ezt nyakon öntik valami mocsok gyenge a filmhez rohadtul nem illő filmzenével. Frenetikus élmény komolyan mondom….

2/10

2011-03-13 20:07:49 andras_a (5) #4

Depositummal egyet értek, hisz én is olvastam Amorth atya könyveit, és az ördögűzések tényleg valahogy így mehetnek végbe, kivéve egyett
Lucas atyáét. De hisz abban az esetben a film saját magát cáfolja meg, először is, mert az atya azt mondja, hogy az ördög nem fedi fel magát mindig, erre amikor Michael belép, egyből azt mondja, hogy az atya nincs itt. Kettő, pedig mert mint megint Lucas atyát kell, hogy idézzem, az űzés akár hetekig, hónapokig, évekig tarthat( Amorth atya szerint vvan, amikor 10 perc is elég, így ez akár elnézhető is. Három az az akármi, ami megjelent, és rugdosta az ajtót, szerintem megint túlzás
Ezen kívül ami még nem teccet
Az öszvér. Csak én gondoltam először Bad Horsera a dr horrible-ből? Szerintem azt jobb lett volna kihagyni, jobb lett volna, ha az ördögöt nem muttatja semmi.

2011-03-10 22:01:27 depositum (4) #3

Engem - Michael Kovak szkeptikus karaktere kivételével - egyik mostani ördögűzős filmre sem emlékeztet, hanem valamelyest inkább a Terence Fisher féle Hammer-filmekre, csak Christopher Lee helyett Hopkins játszik, megjegyzem nevéhez méltóan (a Wolfman-ban nyújtott alakítását magasan übereli). Az ő személye teszi hitelessé az egyébként olcsó horror-fogásokkal megtűzdelt történetet. Az újonc O'Donoghue is elég jól játsza el a hit és hitetlenség közötti tétovaságot, és még Alice Braga játéka is megemlíthető, persze egyikük se közelíti meg a mestert.
Egy közepes és átlagos film lenne, ha nem lenne benne valami, ami viszont egyetlen egy ördögűzős filmre sem mondható el, méghozzá az, hogy itt teljesen hűen és hitelesen mutatják be a katolikus egyház ördögűzői tevékenységét. Ez tényleg így zajlik (ajánlott olvasmány Gabriele Amorth atya könyvei, aki a Vatikán főexorcistája). Emiatt 7/10.

2011-03-10 21:09:05 Umberto (3) #2

Van igazság abban, amit írsz, sőt... én azért megajánlok neki egy gyöngécske közepest, annál is inkább, mivel már megannyi ótvar filmre adtam kettest...
Nem tudom, honnét szalajtották a főszereplő srácot, de az alakítása valami eszeveszett módon súlytalan, Alice Braga szintén csak egy báb, akárcsak a többi szereplő, Hopkinst leszámítva.
Nekem A túlvilág szülötte jut eszembe a filmről, s azzal összehasonlítva bizony azt kell mondanom, hogy ez jobb, habár nem sokkal. Ott Gary Oldman került rossz társaságba, itt Anthony Hopkins. Az szimplán sz.r, ez csak hellyel-közzel. Akadnak azért jó pillanatai.

5/10

2011-03-10 20:35:59 Daemiaen (2) #1

Anthony Hopkins nélkül csak egy szép kiállítású, roppant érdektelen darab lenne, vele azonban egy egy szép kiállítású, roppant érdektelen darab a színészek egyik fejedelmével.