Last Night (2010) ☆ 👁

Tegnap éjjel

(Massy Tadjedin)

amerikai-francia dráma, szerelmi történet

3,6
★★★☆☆
236 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2013-09-27 03:10:04 Kakimatyi (4) #22

Elég egyértelmű, hogy milyen élethazugságot vesz célba a film. És ami a felszínen bonyolultnak és áthatolhatatlannak tetszik, az a mélységben végtelenül egyszerű. És pontosan azért üdítően modern hangolású a film, mert ugyan nem ítélkezik, de ennek nem az az oka, hogy egy eldönthetetlen morális kérdés a témája, hanem az, hogy megmutatja: a mai ember már nem képes saját mélységeiben elmerülni, mert ez túl sok szenvedéssel járna. Inkább intellektualizáljuk, túlbonyolítjuk sorskérdéseinket, vagy olyan pragmatikus és cinikus választ adunk rájuk, mint Canet "jóbarátja", aki azt javasolja neki, hogy tartsa csak kapcsolatát a "soha be nem teljesedés" folytonosan megújuló izgalmában. Ez lenne a nyugati értelmiség végső bölcsessége a szerelem kérdésében? A kérdés természetét illetően nem morális, hanem filozófiai természetű, és az értő olvasó/néző számára világos, hogy a film is itt helyezi azt el. Mindezt anélkül, hogy egyetlen bölcselkedő szentenciát fröcskölne a képünkbe.

2013-03-09 18:27:57 Perzeusz (4) #21

Teljesen egyet értek nejmeddel. Én is unalmasnak tartottam a filmet, de mégis élvezettel néztem végig. Nagyon szépen összerakott, igényes, és (szerencsére) egyáltalán nem csöpögős film. Nálam plusz pont jár a zenének is. Finom, kicsit ambientes.
Azért, ha gyönyörű nőket kellene most felsorolnom, Knightley nem biztos, hogy benne lenne.

2013-01-19 12:54:29 nejmed (4) #20

Massy Tadjedint nagyon ígéretes rendezőnőnek tartom. Maga a téma, és ahogy feldolgozza, nagyfokú finomságról és intellektusról árulkodik, amibe nem lehet belekötni. Ugyancsak hálás voltam, hogy a szokásos hollywoodi nagy dramaturgiai sablonokat hanyagolja, s engedi a szereplők abba az irányba sodródni, amit elvárunk tőlünk. Végeredményben semmi különlegesen meglepő nem történik velük, de ezt olyan szépen végigzongorázza előttünk, hogy nem lehet emiatt a kiszámíthatóság miatt haragudni rá. Rá kell hangolódni tudni, különben nagyon uncsinak fog tűnni.

Kicsit reagálnék is korábbi hozzászólásokra. Mélységesen egyetértek Bubu Spoiler-dobozban írott soraival. Dorothygalet viszont nem értem, hogy milyen kifogása van Keira Knightley testi adottságaival kacsolatban.:) Szerintem végtelenül gyönyörű nő. Talán túlságosan is.

2013-01-06 22:42:58 imhouse (3) #19

Tetszett, tudtam azonosulni az érzésekkel, a hangulattal, elkapott a problematika. Azért nem négyes, mert a drámázni próbáló zenével szerintem kicsit túllőttek a célon.

2012-12-20 18:32:34 Kalevala (4) #18

A vége a legjobb! Sok-sok kérdöjellel. Mennyi öszinteséget és mennyi hazugságot bir ki egy kapcsolat/házasság??

2012-12-08 13:49:16 timcsiy (4) #17

egyszerre nézhetetlen és zseniális, idegesítő és reális. mély mondanivalója van, ezt pedig remekül megfogalmazza az elejétől a végéig. egy percig sem untam.

2012-12-04 15:17:00 BonnyJohnny (3) #16

A film nézése közben már benyomtam a közepes osztályzatot. De a vége miatt emeltem egyet rajta, mert ahogy Bubu is írta: "Ha pár perccel tovább tart a film, csak közepes, így jó!" Én is így érzem.
Ettől függetlenül untam. Mint ahogy azt a megközelítést is, hogy a férfi (még ha nehezen is, de) enged a testi csábításnak; míg a nő nem, csak az érzelmekben szenveleg. Oké, hogy a két másik szereplő megmutatta a másik oldalt is, de nekem ez így annyira sztereotip és sablonos. Amúgy messze nem éreztem annyira romantikusnak a témát, mint David Lean Brief Encounterjében, sem annyira életszerűnek, mint a Litte Childrenben (annál sokkal kimértebb, értelmiségi szenvelgés volt). A port.hu-s kritikában említett Closerhez hasonítani pedig annyira van csak alapja, mint az Annie Hallhoz. Egyáltalán nem éreztem, hogy ez így önmagában elég-e egy jó filmre egyáltalán, egy parádésan megírt forgatókönyv nélkül, mint mondjuk amivel a Closer bír, vagy a még ennél a filmnél is egyszerűbb alapfelállással rendelkező Before Sunrise/Sunset.

2012-11-12 15:30:39 ChrisAdam (3) #15

....bajban vagyok a filmmel. Amit mondani akar, annyira összetett és komoly. Mélyreható és bonyolult. De sajnos nem tudták ezt jól vászonra vinni, csupán a vége az, ami tényleg jó, sőt! De ahogy bemutatja a karaktereket, elkezdi a történetet, az kifejezetten pocsék (a gyenge kettesen, sőt egyesen gondolkoztam). De ügyesen kihozza a mondanivalót, így a végén már gondolkodtam a négyesen is.
Sam Worthnington és Keira Knightley totál nem illenek egymáshoz. De mintha a film ezt akarta volna elérni. Worthnington illik Mendeshez, Knightley pedig Canethez. Mintha a film is azt akarná, hogy csalják meg egymást. És a vége fura... Itt tökéletes az a mondás, hogy a nőknek a fejükben marad a vér... Meg kell még egyszer néznem.

Mint film, technikailag kicsit összecsapott. Sok volt benne a hiba (operatőr!), a színészi játékok sem voltak kiemelkedőek. Knightleyt kivágnám a csukott ablakon. Vicsorogni tud, színészkedni nem. Hogy került az a Hálivúdba? (Egyébként ahogy öregszik, egyre rosszabb.)

65%

2012-11-09 03:19:55 Bubu (4) #14

A hűség nem egy érzés, hanem egy döntés. A film remekül megmutatja ezt.
Szerintem a nők nem képesebbek nagyobb önmegtartóztatásra, mint a férfiak. Csak az "agyukban marad a vér", előbb átgondolják a következményeket, és így bizonyos érzésekkel, gondolatokkal már könnyebb megzavarni őket... Azért, mert a nő nem feküdt le a másik pasival, még nem lett jobb. Elhitette vele, akkor érinti meg, amikor akarja. Elmondta, mennyit gondol rá. Felhatalmazta a pasast, hogy megtegyen vele olyasmit, amivel rég átlépte a határt. Attól, hogy testileg nem engedett meg mindent, lelkileg igen, és ez talán rosszabb, mint kétszer lefeküdni valaki mással.... És ez nem emelte nagyobb erkölcsi magaslatokba egyiküket sem.
Ha pár perccel tovább tart a film, csak közepes, így jó! :)

2012-07-08 15:21:06 xnikix (4) #13

Annyira mai. Imádtam.

2012-06-03 03:27:59 Rorschach (5) #12

Ez esetben ajánlom felirattal ;)

előzmény: zéel (#10)

2012-06-02 22:30:52 zéel (4) #11

Most találtam a neten: [link]!

2012-06-02 20:11:21 zéel (4) #10

Jó kérdés és jogos kérdés. Nekem is ez jutott eszembe, amikor leírtam azt a bizonyos mondatot.
Hiszen, valóban, nem az alkotók hibája.
Hanem a magyar forgalmazóké, akik mindent szinkronizálnak. (Ritka az olyan forgalmazó, mint A diktátoré, amelyik feliratos kópiát is forgalmaz a szinkronos mellett.)

De, hát én mégiscsak a szinkronos változatot tudom minősíteni, mert azt láttam.

előzmény: Rorschach (#9)

2012-06-02 19:12:55 Rorschach (5) #9

Nem azért a két fillérért, de a szinkron - vagy, hogy Te azzal nézted - miért a film hibája?

előzmény: zéel (#8)

2012-06-02 16:21:02 zéel (4) #8

Vonzások és kísértések. Örök problémái minden párkapcsolatnak.
Nagy erénye a filmnek, hogy nem akar ítélkezni. Nem keres hibást, de még hibát sem.
Keira Knightley elképesztően jó. Minden szempontból!

Ha nem szinkronizálták volna, biztos az ötösre kattintottam volna.

2012-05-28 21:22:58 Daemiaen (3) #7

Claude Lelouch találkozik a fiatal Woody Allennel - egy férfi és egy nő Manhattanban elég egyértelmű története, azaz semmi olyan, amit még nem láttunk vagy tapasztaltunk.

2012-05-27 22:47:45 dorothygale (3) #6

S kihagytam, az utolsó képkocka kliséjét, melyet nem lövök le.... De előre lehett tudni, hogy ez fog bekövetkezni....

2012-05-27 22:41:28 dorothygale (3) #5

A film vége sok , további gondolatot, s kérdést vet fel, bár szerintem nem így kellett volna bevégezni a sztorit.....jó film volt , de nekem kissé vontatott, ezért a 3 pont. Keira játszott a legjobban, s jól adták előa szerelem feelingjét is GuIllaume-val.... Érdekesnek találtam, hogy a kamera, néha " félrenézett" , mint az ember, ha nem tud mit mondani, s csak kavarognak a gondolatok szívében , lelkében...pl. Mikor a kutyára , vagy a mosogatásra váró edényekre néz.... Keira- nak csak eggyetlen hibája van véleményem szerint..... S az is testi... Nem hiszem, hogy kell ecsetelnem...A színészi játéka, arcmimikája kiválló, mosolya szép. Férfitársaságom szerint ez a film a nő, s a férfi közti erkölcsi magaslati különbségről szól....hogy a nők, sokkal inkább képesek az önmegtartóztatásra, még akkor is , ha a vágy mi bennük van erős. Ennek ellenére a férfiak hajlamosabbak arra, hogy " kis " fej vigye a nagyot ...vágyaik elsodorják őket, talán még akkor is , ha szívből szeretik asszonyukat.....ősi kérdés ez, s sokan állítják, hogy az ember nem monogám lény........ Szerintem mindkét fél lehet parázna, s az , hogy ki- kit csal meg, vagy sem, az csak az egyénen múlik.....mindeggy, hogy nő, vagy férfi....

2012-05-24 11:36:44 tomside (3) #4

Mondjuk Mendes-t per pilla jobban marnám! ;)

2012-05-22 22:17:54 VVega (4) #3

Nem egyszerű kérdésekre keresi a választ az biztos, nálam a legjobb romantikus film, amit a Blue Valentine óta láttam. Knightley szerintem kiemelkedik a többiek közül, övé a legerősebb alakítás.

2012-04-07 17:52:23 Rorschach (5) #2

Basszus, mennyire jó volt ez a film!

Dió: nekem alapjában véve nincs vele bajom, de meg kell hagyni, itt írtak neki egy szerepet, ami könnyen megülheti az ember gyomrát.

2012-02-19 20:11:17 Dió (4) #1

Jól elmesélt szerelmi négyszög (ha van ilyen szó;), pont ott lezárva, ahol kell. Knightleyt még mindig nehezemre esik elviselni a vásznon, de a többiek mentik a helyzetet.