Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
A művészben néztük újra, sajnos csak ott derült ki számunkra, hogy szinkronos lesz. 10 év után is nagyon friss, ütős film. Az alapötlet zseniális, a történet elmesélése egyedi, az akciójelenetek pedig a minimális CGI miatt élvezhetők ennyi idő után is. Jó, hogy vannak olyan rendezők, mint Nolan. Maradandót alkotott.
Talán csak annyi negatívum jut eszembe, hogy az akciójelenetek a minőségük ellenére a vége felé már kicsit untattak. A minőségi drámáról elvették kicsit a fókuszt számomra. Ezt leszámítva nagy élmény volt moziban újranézni.
Az utolsó öt perc hangszórókból bömbölő Time-mal, mosziszékben libabőrözve továbbra is óriási élmény.
Olyan hihetetlen ,hogy már tíz éves a film. Akkor is már lenyűgözött végig. Most újranézve sem változott meg a pozitív véleményem a filmmel kapcsolatosan. Zseniális! Nagyon dicséretes alkotásnak tartom. Egyszerűen lenyűgöző minden tekintetben. Telis tele érdekességekkel, ötlettel, koncepcióval és különös csavarokkal. remek a látványvilága, a rendezés, a sztori, nagyon profin tolt akciójelenetek, a színészek játéka minden maximálisan jó. (5/5 Semmi kétségem efelől)
Simán működik! :)
Így fél év távlatából végre reagálok, mert azt hiszem, sikerült összeraknom, amit Te írtál, meg amire én emlékszek:)
Nem "kell" senkinek "10 évet várnia", ahogy írtad, mielőtt visszamehetnek a limbóból. Mal és Saito csak azért voltak lent olyan sokáig, mert jó volt ott nekik: ez a limbó "átka" ugye, hogy elfeledteti veled, milyen is volt a valóságban, és ha túl sok időt töltesz lent, nem akarsz majd visszatérni oda. Mindemellett közben leesett, hogy igaz, amit írsz, nevezetesen hogy ha a limbóban megölöd magad, akkor visszakerülsz a valóságba, és akkor ők ketten ugye így jutottak vissza. Van erre egy olyan utalás is, hogy a lötty, amivel az "alászállások" előtt leszedálták magukat, ki kell hogy menjen belőlük, mielőtt felmehetsz a valóságba - gondolom mire a limbóban voltak, ez már kiment belőlük, és így csak ki kellett nyiffantaniuk magukat. Most viszont, hogy megválaszoltuk ezt a két problémát, én még behoznék egy harmadikat:), mert ez esetben azt nem értem, hogy mi a csökönyös pélóért szarakodtak a "kick"-kel. Mennyi mindent kellett ugye összekombinálniuk, hogy elcsíphessenek egy kicket, és milyen bonyolult lett az egész, amikor már három level volt... ehhez képest akkor "lerúghatták" volna magukat limbóba, ahol fejbelövöd magad, és már vissza is tértél a valóságba. Nem lett volna ezerszer egyszerűbb?:)
Mindegy, nem szedem már le róla az ötöst, mert ezt félretéve is imádom, és soha sem felejtem el a közönség mozibeli reakcióját, amikor az utolsó, totemes jelenet félbevágásánál egyszerre kiáltott fel mindenki, hogy "aaaaaaaaaaaaa". Ugyanakkor az a véleményem, hogyha ennyire meg akarja tekerni egy film a saját sztoriját, akkor azért nem árt teljesen következetesnek maradni a saját világán belül, míg ezt a történetet szerintem egy expert level néző darabokra tudná szedni, ha nagyon akarja. :)
előzmény: ChrisAdam (#651)
Itt egy cikk, ni! Besenyő Pista bácsi zseniális "Igazam van" előadása jut róla eszembe. Aki nem látta, nézze meg azt is, de aki látta, az nem mondhatja, hogy nem látta.
Olvastam én is ilyen teóriát, de ez elég nagy kavarás lenne, mert Cobb - ha jól emlékszem - pontosan kijelenti azt, hogy az ő toteme. Ennek ellenére ez is lehet egy plothole, mert ha Malé volt annó a pörgentyű, akkor mi volt korábban Cobbé és hogyan lehet Cobbé, ha korábban Malé volt. Plusz: sose láttuk azt a filmben, hogy Cobb pörgeti a totemet az álomban, csak azt, hogy megpörgeti, de az elesik. Szóval ráció lehet benne, de azért már kicsit túl van maxolva.
előzmény: BalaKovesi (#653)
Nagyon régen láttam a filmet, ezért szinte látatlanban beszélek, de én valami olyasmire emlékszem, hogy Cobb toteme a gyűrű a kezén. Szóval a végén igazából lényegtelen hogy megáll-e a totem, mert az a totem Mal-é, és így pörgetheti DiCaprio akárhányszor, úgy is megáll, mert az nem az övé. Vagy volt a filmben olyan amikor megpörgette és nem állt le? Már nem nagyon emlékszem ilyenekre. :D Lehet hogy hülyeséget írtam, nem tudom, szóljatok hogy így van-e vagy sem.
előzmény: ChrisAdam (#651)
"Egyébként is, mi lett volna, ha Lynch rendezi a filmet????"
Tán nézd meg a Paprikát!
előzmény: ChrisAdam (#651)
Asszem igen. :) Tulajdonképpen bennem is (és akivel néztem, abban is) felmerült most, hogy ez hogy is volt akkor, de aztán megtaláltam rá a magyarázatot, bár lehet, hogy ez csak az én elméletem és lehet, nem jól látom.
Szóval korábban látjuk azt, hogy Mal és Dom a váróban ragadtak, éveket töltöttek el együtt ott. Aztán lefeküdtek a sínekre, meghaltak, majd pedig visszakerültek a valóságba. Eddig mindig azt hittem, hogy csupán eggyel feljebb kerültek, majd így lépcsőzetesen ugrottak át, egészen a valóságig, de erre semmi nem utal a filmben, mivel mindig azt mutatják csak, hogy a vonat után a narancsvörösben úszó szobában felkelnek, ami a valóság és az otthonuk, a valódi. A lényeg tehát az, hogy a váróban, ha megölik magukat, akkor egyből a valóságba kerülnek vissza. Eddig úgy képzeltem el mindezt, mint egy emeletes ház, aminek a tetején van a valóság, lemész lifttel, az az első szint és így tovább - azaz nem tudsz a legalsóról feljönni úgy, hogy ne érintenéd a többi emeletet. De mi van, ha ez egy kör - az a "legalsó" szinten, a váróban már csak egy fal választja el a valósághoz, így visszatér magába az egész. Arra is utal ez az egész, hogy az utolsó jelenetben, mikor Saitoval találkozik öregen, az megfogja pisztolyát, tehát erről arra lehet következtetni, hogy megölik egymást, ami által felkerülnek a valóságba.
A plothole tehát szerintem nem itt van. Hanem ott, hogy akkor miért kell várnia valakinek ahhoz több tíz évet, hogy felkerüljön? Mal és Dom korábban is felkerülhetett volna, Saito korábban is meghalhatott volna, ami által visszakerült volna a valóságba. Vagy ha ez az egész baromság, amit most leírtam, akkor fennáll a plothole abban az esetben.
Egyébként a legutolsó jelenettel kapcsolatban:
Ma már egészen biztos vagyok abban, hogy a totem eldől, az pedig a valóság. Nolan csak adni akart egy taslert a nézőnek a végére, de egyébként meg technikailag kábé lehetetlen az, hogy álom legyen. Ha csak nincs egy olyan valóság, amiben Mal mondjuk fogvatartja Domot és álomban is tartja, így minden más, ami az álmában van, a csapattól kezdve az apján át Saitoig, csupán kivetülés. Az álom pedig olyan régóta tart, hogy totális valósággá vált. De ez tök valószínűtlen, nincs rá magyarázat a miértre, stb. másképpen pedig nem lehetséges. Mert ha az utolsó jelenet is álom, akkor az egész film valóságnak hitt szintje álom, hiszen létre kellett hozni az utolsó jelenet álomszintjéhez egy komplett világot, mint ahogy a többi esetében is. NA, lehet én is kicsit belebonyolodtam. És az a baj az ilyen fejtegetésekkel, hogy mindenféle dolog eszedbe juthat egy idő után. Pl. mi van, ha a valóságnak hitt "álomszintet" Dom emlékekből építette fel? Mi van, ha több szintes váró van és ha meghalsz, akkor nem felkerülsz a valóságba, hanem még eggyel lejjebb, ahol az agy még nagyobb teljesítménnyel tud világot létrehozni, így aztán teljes valóságként foghatod fel az adott környezetedet anélkül, hogy rájöttél, hogy te építetted azt. Érdekes, de már nagyon trippes elmélkedés. :D Nem hazudtoltam meg magam.
Mindenesetre nem baj, hogy nem mindent lehet érteni a film kapcsán, nem kétlem, hogy ez szándékos is egy kicsit. Nolan van olyan precíz, hogy betömködje az ilyen lyukakat és szerintem direkt nem tette meg. Így lesz álomszerű, néhol megmagyarázhatatlan.
Bár nem eléggé: tulajdonképpen egyetlen dolog miatt vagyok kicsit "mérges" a filmre, hogy nem használta eléggé a fantáziáját. Túlságosan realista, földhöz ragadt az egész, Nolan csak éppen annyiban rugaszkodott el a valóságtól, amennyire a realista látásmódja engedte - városok átalakítása, építészet, járművek, de mind-mind a valóságból építkeznek, azaz szinte egyetlen olyan dolgot sem találunk az álmokban, ami megmagyarázhatatlan, vagy meghatározhatatlan. Kérdés persze, hogy ez miért van: az agyunk valóban csak emlékekből és saját tudásunkból építi álmait, vagy pedig önálló dolgokat is kreál ebben az állapotban? Természetesen az Inception nem fantasy, ahol csápos szörnyek és Gyűrűk Ura világok jelennek meg az álmokban, de Nolan lehetett volna merészebb a világok megalkotásakor. A valóság és az álom összemosódásának lehetősége továbbra is adott lenne, hiszen a film mondja maga, hogy csak az ébredés után válik nyilvánvalóvá, hogy álmodtunk, éppen álmodva nem tűnik fel annak abszurditása és lehetetlensége (bár erre egyébként nem egyszer cáfol rá a film maga). Tehát a szereplőknek nem tűnne fel az álom és valóság közti különbség, továbbra is kéne totem annak meggyőzéséről, hogy a valóságtól messze elrugaszkodó elemek álombeliek-e vagy a valóság. Az egyetlen dolog, hogy a néző felé nehezebb lett volna elhitetni. Félreértés ne essék: nem kell Sucker Punch szerű baromság, sem szörnyek, sem bármi, egyszerűen csak olyan elemek - arc nélküli emberek, szokatlan fordulatok és térváltások, elvont cuccok, a realista látásmódon belül akár -, amik még feldobják az álomérzést. Bár minden bizonnyal Nolan nem véletlenül csinálta ezt így, meg hozzá nem is illik az ilyen.
Egyébként is, mi lett volna, ha Lynch rendezi a filmet???? Totális KO, a legalsó szinten törpék és villódzások, értelmetlen döntések, a fent leírt elvont baromságok és teljes értelmetlenség. :D
előzmény: Dió (#650)
Így frissen újranézve reménykedhetek benne, hogy meg tudod nekem magyarázni a #645 hozzászólásomban írt plothole-szakadék gyanúját?
előzmény: ChrisAdam (#649)
Bárki bármit mond, ez a film még negyedik-ötödik (ki számolja már) alkalommal is baromira működik. Most sikerült végre egy igazán jó házimozi rendszerrel nézni, szóval a kép és hanghatás tetőfokára hágott, ehhez a filmhez pedig az is kell. Izgalmas, okos, érdekes és baromi látványos, minden benne van, ami kell egy igazán ebbe a műfajba. Azt hittem, kevésbé fog tetszeni, s beismerem, vannak lukak a sztoriban, de összességében bőven ötös.
Túlértékelt. Ez az első, ami eszembe jut a filmről. Ez a film se nem izgalmas, se nem zseniális, se nem világmegváltó, csupán egy túlértékelt sci-fi thriller katyvasz. A színészek jól játszanak, na de ki a francot érdekel, hogy ki hogyan játszik, amikor éppen csicsikálsz a film közben, kérdem én? Nolan leggyengébb filmje, annyi szent.
Dió,a kérdésedre a válasz: 1. tényleg plothole 2. azt sugallja,hogy álom.
Más kérdés: végig olvastam a spoileres véleményeket,de egy valamivel nem találkoztam: Mennyire van jelentősége annak,hogy Mal a pörgettyűt nyugalmi állapotba rakta be a széfjébe az álombeli házában?
előzmény: Dió (#645)
Szerintem teljesen egyértelmű, hogy a végén a vágás után egy másodperccel eldől a totem , csak Nolan, ha már odáig csak csavarta és csavarta az egészet, akkor már nem akarta elengedni a nézőt egy utolsó mindfuck nélkül. De ez az összefoglalód második lehetőségként tetszik:)
előzmény: polarbee (#622)
Sokmilliomodszor újranézve a végső megoldás egy része plothole-nak tűnik.
DiCaprio a limbó szinten rekedt Watanabe karaktere után megy, miközben a többiek, nem várva rá és éppen elcsípve az összes "kick"-et, visszaszáguldanak a valóságba. Csak hogy mire DiCaprio sikerrel meggyőzi Watanabe-t a visszatérésről, az összes "kick"-nek vége van, tehát lemaradnak róluk. Akkor hogyan jönnek mégis vissza??? Nem kéne, hogy lent ragadjanak mind a ketten?
Ez kicsit megrengette az ötöst, úgyhogy megköszönném, ha valaki elmagyarázná.
Húha, látom, hogy sok hozzászólás érkezett ehhez a filmhez. Nem is olvasom végig, szóval lehet, hogy ezt már mások elmondták előttem, ez esetben bocsi :)
Nekem azért volt nagy csalódás az Eredet, mert az álmokról nekem az irracionalitás ugrik be, ebben a filmben meg pont, hogy racionalizálták a témát. (Mondjuk ez már lassan Nolan védjegye lesz)
Az álmokról filmet forgatni hálás téma, de itt valahogy nem sikerült megragadniuk az álmok hangulatát. Egy David Lynch, egy Buñuel, vagy akár egy Michel Gondry-filmet megnézve sokkal jobb álomjeleneteket láttam már, egyszerűen a szürrealizmus szerintem jobban passzol ehhez a témához.
Ebben a filmben viszont az álmoknak egzakt törvényeik vannak, amiket ráadásul szegény nézőnek még meg is kell tanulnia, szóval a játékidő nagy része gyorstalpaló "álomfizikából", ami persze ahhoz kell, hogy értsük a végső, szuperül megkoreografált akciójelenetet.
Szóval nem akarom leszólni, mert egy sci-fi akciófilmnek végülis jó, ötletes - de sokkal több, jobb, mélyebb is lehetett volna szerintem.
Lenne hát, mondjuk az összes időutazós sci-fi, amelyeknek a 99 %-a még paradoxon is.
előzmény: Bong (#642)
Terminator, Star Wars, Jurassic Park, Vissza a jövőbe, Cápa, Dolog, Köd, Légy. Most csak úgy a hasamra ütöttem, lenne még ezeken kívűl néhány olyan mozi, ami nem történhetne meg a valóságban. Ki mondta, hogy ez a film halál realisztikus lenne? Részben sci-fi.
Ne kövezzük meg Cristopher Nolant!
Félreértés ne essék, nem szeretem az Inceptiont.
Nem szeretem mert a premisszája egy óriási baromság. Az álmok nem így működnek, ilyen technológia nem létezIK és nem létezHET, innentől arra, minden amit a rendező szerint ,,komolyan'' kéne vennünk nem több egyszerű blöffnél.
Ez a mozi egy komplett disznóvágás, ahol maximális mennyiségű kolbászt és szalonnát (profitot) kell összehozni egy nagyon kicsi sertésből (eszmei háttér). Nincs benne valós dráma, nincs benne valós filozófikus töltet, tulajdonképpen egy óriási mind-fuck láncolat az egész, amit olyan ügysen fűz össze a rendező, hogy úgy tűnik, hogy van benne valami.
Mint a Big Mac, tudod. Úgy tűnik, hogy van benne hús, de igazából csak valami összedarált/kisütött zsíros nyavalya van rajta, a sajt benne sosem látott telyet, a saláta és a paradicsom génkezelt, és valójában semmi tápértéke nincs.
Minden filozófia ami belefért pár mondatba sűríthető (az is banális), persze ez nem is lenne baj, ha nem próbálna mindenki belemagyarázni valami tartalmat.
Mindent egybevéve az Eredet egy egyszerű akciófilm, ami többnek akar látszani, mint egy egyszerű akciófilm (lásd utolsó, teljesen szükségtelen jelenet), és pontosan ez (amikor úgy érzem, hogy a rendező hülyének néz) az oka a ,,rossz'' minősítésnek, a sima ,,oké'' helyett.
Az akciójelenetek legalább szépek. Legalább ennyi.
"Egyébként szerintem az eredet a Prometheusszal nem hasonlítható össze szinte semmilyen téren. Itt nem a "jóságára" gondolok, hanem alma a körtével dologra. Nem egy kategória, nem sok közös van bennük ami párhuzamba állítható." Plusz egy, csatlakozom!
"Amúgy meg a Prometheus csak szeretne Eredet lenni."
Ez egy eléggé invalid összevetés. Értem, hogy a kritika szemében jobb az Inception, de amikor azt írom, hogy én jobban szeretem a Prometheust, az az én véleményemet tükrözi, és nem egy általános igazságot mond ki, ezért nem is engedek belőle. Valami laza mellékszálon szóba jött a Prometheus, és mivel nem értettem egyet az oltásával, meg kívánom védeni. Ennyi, s lassan visszakanyarodhat a topik a saját filmjéhez.
előzmény: Leo_Stotch (#638)
OFF: Én nem pontosan így látom. Nagyon szeretném szeretni mindennel együtt a Prometheuszt.
Bennem pl. szinte semmilyen negatív nyomot nem hagytak a megválaszolatlan kérdések. Inkább azok a kérdések, hogy mi a jó égnek tettek bele annyi apró logikátlan dolgot/cselekedetet/"szálat" (ami nem a történet menetére vagy miértjére hat ki, csak ésszerűtlenség vagy egyszerűen baromság ... és rohadtul felesleges)?
.
Egyébként szerintem az eredet a Prometheusszal nem hasonlítható össze szinte semmilyen téren. Itt nem a "jóságára" gondolok, hanem alma a körtével dologra. Nem egy kategória, nem sok közös van bennük ami párhuzamba állítható.
előzmény: tomside (#637)
Nem olvastam végig a vitát de a Gyűrűk urán az első rész premierekor dobozban volt a trilógia és a könyv is létezett x éve.
Amúgy meg a Prometheus csak szeretne Eredet lenni.
előzmény: tomside (#637)
A Prometheus számos kérdést vet föl és sok mindent nem magyaráz meg. De tudjuk: ab ovo folytatásra szánt mű, tehát nem kötelessége az első résznek önmagában mindent megválaszolnia. Elég lesz, ha az összkép után vagdalkozunk abbéli ítéleteinkkel, mi volt "hiba", mi volt "hiány", mi maradt megválaszolatlanul. Az senkit nem zavart, hogy a Gyűrűk Ura első részéből nem tudta meg azokat a dolgokat, amiket csak a folytatásokból tudott meg végül?! Ettől még az első rész is jo film, nem? Mert ez a kettő ugyanaz a helyzet szerintem.
előzmény: Nordbright (#634)
Őt kérdezd! :) Engem ez a film annyira nem érdekel. Sokkal inkább a Prometheus. :)
előzmény: BonnyJohnny (#635)
Viszont lentebb (a vita indítója) is megváloszalatlan kérdéseket említettek az Inception hibájának. Most az hiba, vagy nem?
előzmény: tomside (#633)
Ez így túl relatív. Így "bármit" nevezhetünk hibának vagy kérdésesnek, csak rajtunk múlik, hogy melyiket melyik kalapba tesszük. Akkor először azt kellene definiálni, hogy mit értünk "hiba" alatt.
előzmény: tomside (#633)
A Prometheus védelmében: kevés "hibáról" tudok a filmben, és figyelmeztetnék rá, hogy a hibától élesen különítsük el az (egyelőre?) megválaszolatlan kérdéseket, amelyekből tényleg szokatlanul sok van.
előzmény: Rorschach (#631)
A hosszú című X-Man védelmében megjegyezném, hogy nincs annyi hiba benne, mint a Prometheusban, és nem is akarja magát komoly sci-fi horrorként eladni. Nem is tudom, hogy szerepel-e a sci-fi a műfajai között...
előzmény: Rorschach (#631)
Ha működik a suspension of disbelief, abszolút nem, amúgy sem kell mindent a szánkba rágni. Ugyanakkor, ha a kétkedés nincs felfüggesztve, a film az első perctől kezdve a sírgödrében vergődik (nekem ilyen a Prometheus és a hosszú című X-men, meg is vetem őket, mint a veszedelem).
Másnak meg már az Eredet elvarratlan szálai is lecsapják a biztosítékot. Na bumm, ízlések és pofonok :)
Bár kíváncsi lennék, a delikvens mit szól a fent említett két filmhez.
előzmény: BonnyJohnny (#630)
Egyébként a sci-fik többségében hiányzik a magyarázat, vagy technoblabla (változó valóságtartalommal). Szerintem ez önmagában nem hátrány.
előzmény: Rorschach (#629)
Ott a gond, hogy már a film alapjaival nem vagy kibékülve. Hiszen az álomba mászós táska ugyanannyira nincs megmagyarázva, ahogy az sem, miért csak egy ember képes eltörölni Cobb amerikai priuszát, és az az egy ember hogyan képes erre (és mi a faszért nem elég egy hamis útlevél Tijuanából). Ezek, ha szigorúan vesszük, talán plot hole-nak minősíthetők, de az igazság az, hogy a film a legkevésbé ezekről szól. A film Cobb utolsó nagy heistjáról szól, amin keresztül elnyerheti a megváltását. Ezen keretek közt az Eredet zseniálisan működik, a hosszú és precíz alapossággal elmagyarázott tervezés pedig korrekten felfüggeszti a kétkedést. A lényegi kérdések terén, persze. Ettől még lehet a film alapjaiban kételkedni, csak felesleges, mert ügyesen kerüli a rendezés ezeket a témákat, hogy inkább a gyakorlatiasabb kérdéseivel törődjön.
Ugyanakkor, amibe belekötsz, abba tényleg bele lehet kötni, mert nincs rá magyarázat. (pedig vagy négyszáz beszólással ezelőtt még kerestem, sőt érveltem is mellette, de akkor még ifjú voltam és bohó, s már belátom, hogy felesleges volt :))
előzmény: iiglo (#623)
Nyilván. Mi (és a kritikusok többsége) vagyunk az egymillió légy, aki a szart szereti. :P
előzmény: iiglo (#627)
Az Interstellar-ral is ez volt a baj, hogy baromság. Ha manapság ez a sci-fi, akkor az fasza... Persze ha erre van igény - márpedig ti zabáltátok mindkettőt-, akkor ez így is marad.
előzmény: ChrisAdam (#624)
Mond ugye, hogy ezt mind csupán poénból írtad, hogy kicsit felpörögjön a topic? :)
előzmény: iiglo (#623)
Ha nem Nolan rendezi és DiCaprio főszerepli, az valószínűleg kihatott volna a bevételre. De a film bevételtől függetlenül jó, ami többek között Nolan és Leo érdeme is.
előzmény: iiglo (#623)
Jaj, ne fröcsögj annyit, de legalább ne feleslegesen. :)
Hallottál már a sci-firől?
előzmény: iiglo (#623)
Alapvetően a film baromság. Mi az, hogy valakinek bemegyünk az álmába? Miért, hogyan, erre semmi magyarázat nem születik? Mi ez az építészes hülyeség, ráadásul? Ez a film egy olyan világban játszódik, ahol ez köztudott és bevett éljárás? Értem, hogy miért tetszik ez sokaknak, de a film, ha nem Nolan rendezi, és Leonardo játssza a főszerepet, akkorát bukik... Még egy probléma a filmmel, illetve a castinggal, Leonardo nektek nem úgy néz ki mint egy túlkoros kamasz?? Annyira gáz feje van, komolytalan az egész ember, ráadásul a sutyerák Artúr még inkább olyan érzést kelt az emberben, mint amikor vizsgafilmet nézek lelkes amatőr fiatalokkal, akik eljátszák a drogbárót, egyszerűen tök hiteltelen az egész szereposztás. Kedves főszereplőnk különben mihez is ért? Mert egy igazi elbaszott lúzernek tűnik, egy balfék.
Ne haragudjatok, ha már felmerült, nincs erőm a 621 hsz-t elolvasni. :)
A repülős 1.szint se valóság, hanem Cobb 1. szintű álma.
Mal megölte magát az első szinten jogosan, felment a valóságba, és azért tünik fel minden szinten erőszakosan, hogy kihozza Cobb-ot az álomvilágából, ne merüljön még mélyebbre. A többi csapattagot akár fel is bérelhette erre a mission-re.
A vége nem happy end, hanem Cobb csak visszatért az álmának első szintjére.
Vélemény?
Korunk szellemi és erkölcsi hanyatlásának példája, hogy ez a film Tarkovszkij, Fellini, Elia Kazan filmjei fölé van értékelve pl. az imdb-n, holott már eleve szégyenletes és méltatlan lenne összevetni ezeket az "Eredet"-el.
Már bocs, de a kutyát se érdekli, hogy mit hova értékelnek az imdb-n. Felesleges azt felhánytorgatni. Van ott egy figyelemre méltóbb szám (a metascore), igaz lejjebb van, kisebb, kevésbé látványos. Vagy van RottenTomatos pontszám (ott sem a nagy százalékos érték az érdekes, hanem a kicsi, kicsit lejjebb). Persze még ezek sem kőbe vésett igazságok, de talán kevésbé lehetnek felháborítóak számodra.
Maga az alapötlet nem új, nem eredeti
Senki nem is állította az ellenkezőjét. De jól meg is lennénk lőve, ha csak az eredetit lehetne értékelni.
egy színes, szagos, zajos, de mindenféle tartalom, logika és értelem nélküli üzleti termék
Függetlenül, hogy nem értek egyet, figyelmedbe ajánlanám a (mai) látványfilmek színvonalát. Azokhoz képest hol áll a film. Persze ami a rossznál jobb, az nem lesz jó. De így talán megintcsak kevésbé lesz felháborító a film (túl)értékelése.
Amúgy szerintem is túlértékelt egy kicsit.
Elkeserítő, hogy egy ilyen üres, ostoba, tartalmatlan film ekkora elismerést vált ki. Kétségtelen,hogy abból a kazalnyi pénzből, amiből csinálták, sok látványos jelenetre, effektusra telt. Lett hát az egészből egy színes, szagos, zajos, de mindenféle tartalom, logika és értelem nélküli üzleti termék, amit a tömeg üveges szemmel szépen becsócsált.
Korunk szellemi és erkölcsi hanyatlásának példája, hogy ez a film Tarkovszkij, Fellini, Elia Kazan filmjei fölé van értékelve pl. az imdb-n, holott már eleve szégyenletes és méltatlan lenne összevetni ezeket az "Eredet"-el.
Maga az alapötlet nem új, nem eredeti, csak éppen azt például Stanislaw Lem zseniális Kiberiádája sokkal jobban dolgozza fel.
Ha el is tekintünk a történet ürességétől, vagy éppen nyálas érzelmességétől (a hacker, felesége és két gyereke hülye, szirupos mellékszálától), akkor is ostoba, logikátlan és önellentmondásoktól hemzsegő katyvaszt kapunk.
Az eredet szellemi szintje alsótagozatos általános iskolásokénak felel meg, kivitelezése természetesen profi és látványos.
Leonardo di Caprio ugyan jó színész, de a színészet igazi nagyságaihoz nem mérhető. Kitűnő iparos, aki jó asztalokat és székeket készít, de azért ne tegyük egy szintre Michelangeloval, vagy Rodinnal.
Dehát ezekről szól a film! A Jurassic Parkban meg a francnak vannak dinoszauruszok?
előzmény: lonecoyote (#618)
Én örülnék, ha valaki elmondaná, miről szólt ez a mozi, mert nekem csak egy szimpla mesefilmnek tűnik, ami próbálja többnek mutatni magát. Huszonötödik álomszint, meg ott ötvenezerszer lassabban történik minden... Áhh, ez egyszerűen komolyanvehetetlen. 10/3
Az egész sokkal összetettebb, mint elsőre, másodjára tűnik. Rengeteg a társadalmi kérdéseket feszegetö üzenet. Szerintem alapvetően ez is a legmélyebb szintű közölnivalója a filmnek. Az igazi főszereplő Cobb mellett Saito. Ő sokkal többet tudott Cobb-ról, mint gondolnánk.
eredetbirkák:)
http://indavideo.hu/video/South_Park_14evad_10resz_EredetbirkakSzinkronnal
Amikor elolvasok egy ilyen - mindenféle konkrétumot teljességgel mellőző - véleményt, akkor kénytelen vagyok arra gondolni, hogy aki írta, az egy kurva szót nem értett az amúgy agyonmagyarázott filmből.
"bosszantott, hogy egy Nolan kaliberű rendező, akinek a filmjei általában jól sikerülnek, ilyet ad ki a keze közül."
Sajnos már régi a hozzászólás, de rettenetesen érdekelne, hogy milyen az az "ilyen", amit Nolan kiadott a kezei közül :)
előzmény: reting1111 (#611)
Nagyon nem tetszik az út, amelyre Nolan lépett az utóbbi időben. Az Eredet és a Felemelkedés során is azt éreztem, hogy túlzásba viszi a látványosságot a történet rovására. Mind a két film egyszerűen túl monumentális. Itt is hiába van adva egy zseniális történet, remek konfliktussal, kiváló színészi játékkal, ha egyszer a játékidő nagy részében kénytelen vagyok azt nézni, hogy mindenki fejvesztve lövöldöz, miközben gigantikus álomvárosakban hajkurásszák egymást. Túl sok.
Simpleton Larry jól fogalmazza meg: Nincs atmoszféra, ami megragadna, nincs ügy, amiért az ember szurkolna.
Összességében ugyanazt tudom rámondani, mint a Felemelkedésre, megártott ennek a filmnek az a 200 millió dollár, amit ráfordítottak. Ha Nolan csak a negyedét kapja, sokkal jobb filmet készít.
Újból nekifutva értem a megosztottságot, de nem pont azért, amit az emberek hoznak fel. A látvány ostromolja a szemet, a filmzene és a hangeffektek a fület, a történetvezetés az agyat.... de a szív valahogy kimarad. Még itt-ott az izgalom felpörgeti, de azonkívül érzelmileg tétlennek tűnt a film. A karakterek bár mind remekek, de mégsem nőnek hozzá az emberhez, és a végén pont ezért nem tud az ember sem örülni, sem félve kételkedni - értelmezéstől függően. Nincs atmoszféra, ami megragadna, nincs ügy, amiért az ember szurkolna. És ezért nem lehet zseniális, csupán jó.
De ha valaki zseniálisnak osztályozza, azt kevésbé érzem túlzónak, mint ha elégtelennek. (Abba meg, hogy aki nem tud hangszeren játszani, az a BudapestTV színvonalról is áradozzon, mert nem tud jobbat, szerintem nem kell belemenni :P)
Ezt a filmet már akkor megnéztem, amikor kijött. Adtam is rá egy kettest, de nem álltam neki szidni, mert eszembe sem jutott. Most le kellett húznom egyesre, mert láttam a Prometheust, ami annyira megkevert, hogy hetekig figyeltem az elemzéseket meg a véleményeket, hogy mi is történt a vásznon. Arra kettest adtam, de legalább érdekelt, hogy mi is járt a rendező fejében, amikor ennyi baromságot összerakott egy filmmé.
Ez a film azért egyes, mert nem is érdekel, mi járt a rendező fejében. Nem akarom ezt a filmet szidni se, mert annyira semleges. Nem idegesített föl, csak bosszantott, hogy egy Nolan kaliberű rendező, akinek a filmjei általában jól sikerülnek, ilyet ad ki a keze közül.
Erről csak annyit, hogy nem tudok gulyás levest se csinálni, de megtudom állapítani, ha rosszul készítették el.
Amúgy a film szerintem nem szar, csak számomra nincs benne annyi, mint amennyit a többség lát benne. Nem azért mert nem értettem, hanem mert nem fogott meg. Nolan filmjeiről amúgy is van egy véleményem, de lehet, hogy szabályzatot sértenék vele. :)
előzmény: Kuncz Melinda (#605)
Hű, engem is pofán csapott, amit írtál. Nos, leszögezzem: nekem tetszett!!! Azt az Elbeszélgetnék Nolannel. kijelentést nem azért mondtam, mert lecseszném, hanem azért, mert kíváncsi lennék, hogy mit gondolt eredetileg, mi volt az ötlet. Ha olvastad az elemzésemet, ott kiderül, abból kiderül, hogy Nolan 16 éves korától ezt tervezgette. Számomra egy óriási film, bár nekem is van egy olyan gyanúm, hogy Nolan a forgatókönyvet kicsit megcsapolta, hogy az amerikai nézők számára is érthető legyen.
előzmény: Kuncz Melinda (#605)
Ez komoly érvelés, lehetsz is vagy 14 éves. Élettapasztalatod meg mint a tenger, ha így vélekedsz mindazokról, akiknek nem tetszik egy film, vagy ne adj isten éppen nem ájultak el tőle, mint te. Vagy esetleg logikai bakikat találnak benne... de ezt már alig mertem leírni, mert erre nyilván az a válaszod, hogy ki vagyok én Nolanhez képest, hogy bírálni merem őt?
Nos, én vagyok a néző.
előzmény: Kuncz Melinda (#605)
Előbb csinálj egy jobb filmet
Áháháhá, igen. :D Mint írtam, én is megkaptam pár napja, hogy "te vagy szar". :D Meg ezt is annyira szeretem, hogy "csinálj jobbat". Én szívesen csinálnék, de mivel nem Angliában születtem, hanem itt, ahol enyhén szólva nem adnának pénzt a Nolan-féle ötletekre, így aligha tudnék ilyen filmet készíteni. Pedig lenne alternatívám az Inceptionre, egyébként. :> (Mindenféle nagyképűség nélkül mondon azért, mert szerintem Nolannek is sokkal-sokkal eredetibb ötlet volt a fejében, csupán üzleti megfontolásból egyszerűsített a forgatókönyvön.)
Egyébként abban igazad van, hogy kb. a 1,5. óránál elvesztett engem a film, ezért is adtam 3-ast rá. De nem azért, mert nem értettem, hanem mert túlontúl kiszámíthatóvá, szimplává vált számomra. Holott... De ezt már leírtam.
Nem olyan bonyolult film ez, hogy "ne értsék". Csak vannak olyanok, akik Nolan esetében többre vágytak, és mivel még 1,5-2 óra után sem kaptak legalább egy "TÖkéletes trükköt", érdektelenné vált számukra az Inception. Persze ez egyéni ízlés kérdése. S ez már másfelé mutat. Mert van, aki képes elfogadni, hogy egyiknek tetszik másiknak nem, és van, aki meg ilyenekkel jön, hogy "csinálj jobbat". Az viszont már elég objektív, melyik a normális hozzáállás. ;>
előzmény: Kuncz Melinda (#605)
Merőben demagóg, ráadásul másokra nézve sértő érvelés. (Most komolyan mindenki szellemileg visszamaradott, akinek nem tetszett a film??) Azt javaslom, nézelődj egy kicsit errefelé, mielőtt megejted a második hozzászólásodat.
előzmény: Kuncz Melinda (#605)
Jellemző ránk magyarokra, hogy mindent csak szarozunk, de jobbat azért mi sem tudunk. Amúgy szerintem csak azok szarozzák ezt a filmet, akik menet közben elvesztették a fonalat és nem értik miről is szól. Legalábbis az összes ismerősöm, aki lehúzta ezt a filmet, arról mind kiderült, hogy valójában nem is érti. Hihetetlen! Mit nem lehet érteni ezen a filmen? Szerintem igenis zseniális és nem nagyon van párja, pont ezért jó, mert nem kiszámítható. "Elbeszélgetnék Nolan-nel" Persze, Ő pont a Te véleményedre kiváncsi. Előbb csinálj egy jobb filmet (vagy csak ugyanolyan "gagyit", mint az Eredet, aztán talán majd Nolan is kiváncsi lesz a véleményedre.
"Nolan meg ne csak a CGI-tól meg a 3D-től óvakodjék, hanem a sok akciótól is. Szerintem."
Hát, szerintem meg ne óvakodjék tőle, csinálja csak - mert nem mintha tele lennénk jó akciófilmekkel manapság, és ő pont jól csinálja őket. (Más kérdés, hogy én is örülnék neki, ha két ilyen megafilm közt kihozna egy-egy Mementót/Tökéletes trükköt.)
előzmény: Tenebra (#603)
Na, igen. Én csak azért adtam neki 3-ast, mert volt benne a feleséges szál, meg pár, a blockbusterekhez képest kreatív ötlet. Tehát nálam pont a filozofálgatós részek (az a kevés) mentették meg. :D Illetve önmagában nálam ez egy 4-es film, mert kikapcsolt aggyal szórakoztató. De... De nem kezdem elölről, amit már leírtam itt. :D
Szvsz az ilyen sci-fi témáknál pont az a jó, ha sokat agyalnak, magyaráznak. Meg lehet azt oldani, hogy ne váljon unalmassá, lásd Matrix. Engem itt is tökre érdekelt volna ennek az egésznek a háttere. 2 óra 20 percbe simán beleférhetett volna. De nem baj.
Nolan meg ne csak a CGI-tól meg a 3D-től óvakodjék, hanem a sok akciótól is. Szerintem.
(Amúgy egy másik fórumon megkaptam már, mikor ecseteltem, hogy miért nem "zseniális" az Inception, hogy "te vagy szar". xd Szóval ne hallgassatok rám. :C )
előzmény: BonnyJohnny (#602)
Ha, ezt egy szokásosnál intelligensebb nyári blockbusternek fogom találni, akkor ugyanúgy lehúzom a zseniálisról, mint az Avengerst. Szóval remélem, hogy nem ámen. :)
előzmény: ChrisAdam (#601)
A hozzászólásod több, mint egy ÁMEN! :)
Szerintem itt sokan egy mélyenszántó, filozofálgató mozit vártak, pedig az Inception csak egy szokásosnál intelligensebb nyári blockbusternek készült.
Úgy bizony. Nem egy Memento, hanem egy akciófilm, ami meg van csavarva egy irtó jó történettel.
A CGI mentes elveiért pedig hatalmas plusz pont Nolannak.
Arra is egy Ámen!
előzmény: Corey (#600)
"Ennek ellenére beszélgetnék egy kicsit Nolannel."
:)
Gondolom megmondanád neki, hogy legközelebb mire figyeljen oda a nagyobb siker érdekében:) Amúgy is ráférne már egy inspiráló beszélgetés, mintha ihlethiányban szenvedne az utóbbi években....:)
Szerintem itt sokan egy mélyenszántó, filozofálgató mozit vártak, pedig az Inception csak egy szokásosnál intelligensebb nyári blockbusternek készült. Annak pedig /szerintem/ a legjobb a kategóriájában. A CGI mentes elveiért pedig hatalmas plusz pont Nolannak.
Aki keres, az talál. Én egy hete direkt úgy néztem, hogy nem nézem a hibákat, hanem csak élvezem! Egyébként bevallom őszintén, hogy ez a film olyan furcsa utóhatásokat okoz. 594-es hszólásom elmondja minden jónak a filmet, de visszagondolva lehetett volna bonyolítani jobban a filmet. Túl egyszerű volt. Szerintem meg az a bajotok (kedves becsmérlők), hogy túl jó filmet akartok látni. Persze lehet, hogy csak szimplán nem tetszett, de azért ilyen ötletet és ilyen mzit nem lehet könnyű egybentartani, úgy, hogy minden passzoljon! Ennek ellenére beszélgetnék egy kicsit Nolannel.
előzmény: BonnyJohnny (#598)
Egyre több apróság kerül a szemünk elé.
Vagy egyre több hiba/ellentmondás/kihasználatlan lehetőség. :P
előzmény: ChrisAdam (#597)
Nézd újra! Nekem csak nőtt az élményem. JeszKarnak van igaza a 520-as hszólásban. Egyre több apróság kerül a szemünk elé.
előzmény: BonnyJohnny (#517)
Jaaa. Tényleg. És ezt lopták részben. (Prometheus)
előzmény: HejjaX (#595)
Ha már Oscar, akkor leginkább a Mind Heistérdemelte volna meg Zack Hemsey-től. Sokan azt hiszik, hogy ez Hans Zimmer, de nem az. Viszont csupán az Inception trailer-ének a zenéje, nem a filmé, ezért nem kaphatott Oscart.
Brutális zene, egyszerűen zseniális. Fucking epic.
előzmény: ChrisAdam (#592)
Most néztem meg harmadjára. Eszméletlen film, az egyik legjobb a világon. Megért egy komolyabb elemzés is - mert döbbenve észlelem, hogy senki nem írt eddig.
Rendkívüli sok magyarázata van a filmnek.
Én azt tartom helyesnek, hogy:
Ébredj fel! :)
Viccet félretéve. Nem biztos, hogy én ezt teljesen jónak tartom, csak egy felvetés: Cobb az egész filmet álmodja, igazából csak az utolsó képsor játszódik a valóságban. Nem létezik olyasmi dolog, hogy álomlátogatás, stb. Nem halt meg Mal, hanem él. Persze ez igen szélsőséges és merész. De nem lenne rossz.
Szerintem a "Dream is Collapsing" eredetibb, jobban sikerült darab mint a "Time", ennek ellenére én sem értettem, hogy a mester, Hans Zimmer miért nem kapott Oscar díjat érte. Mondjuk, manapság már az Oscar díj sem egy nagy rang... ha azok az alkotások nyernének, amik meg is érdemlik, lehet követném évről évre az egész felhajtást.
Elsőnek nem figyeltem a filmzenére, de utólag hallgatva... Hűű, emberek. És ez nem kapott Oscart... Az anyjuk mindenit: :)
Hans Zimmer: Time (Inception OST)
Zimmer egy isten... (John Williams és Desplat mellett ő a harmadik harmadisten :))
Solaris-t ne hagyjuk ki, van abból is benne
előzmény: Tenebra (#550)
Van igazság abban, amit írsz. Már Mombassában elveszítettem a fonalat.
előzmény: JeszKar (#589)
Ugye vannak vélemények, hogy a végét álmodja még, hogy továbbra is a limboban van. Erre utalhatna a rangjelzés, meg a csiga is. De az ne feledjük, hogy bármikor láttuk korábban akkor a csiga soha nem bicsaklott meg. És mint mondtam, szerintem a rangjelzés baki. Amúgy ha jól rémlik, mindössze egy valaki szúrta ki rajtad kívül a fórumban.
És aztán vannak persze olyan vélemények, hogy az egészet álmodja, amely szerintem nem lehet igaz, hiszen akkor Mombasában fel kellett volna ébrednie (emlékezünk, ott kizuhan egy ablakon)
előzmény: Cesare Gonzago (#586)
A fene tudja... Nekem már az is magas volt, hogyan lehetséges az álmokat "összekapcsolni". Sebaj, a talpáról a feje tetejére állított, önmagába visszatérő Párizsi utcakép tetszett. :)
előzmény: terika (#587)
Erre mondtam én, hogy szerintem álmodja. Hiszen üldözik, talán tényleg a neje miatt, a katonaság üldözi, ezért van ott egy katona.
előzmény: Cesare Gonzago (#586)
"Én például nem szúrtam ki, mert nekem fogalmam sincs a rangjelzésekről..."
Több háborús filmet kellene nézned. :) A halál ötven órája és A piszkos tizenkettő az amerikai rangjelzések világába is bevezet.
De hogy az Eredet érdemében is nyilatkozzam, szerintem ezek nem bakik. Azok rangjelzések szinte vonzották a tekintetet viselőik egyenruháján. Bennem maradtak még kérdések: hová tér haza Cobb? És a pörgettyű szüntelen forgása nem azt jelenti, hogy még tart az álom?
előzmény: JeszKar (#583)
Ha közös tér, ki alakította ki? Isten? A természet?
előzmény: JeszKar (#583)
Akkor tényleg nagyon hülye a fordítás, mert több kontextusban is úgy adják el a magyar szinkronban, hogy az a személy, aki a váróba kerül Cobb dolgaival fog ott találkozni. Holott úgy logikus, ahogyan Te mondod. Azonban van egy olyan csavar is benne, hogy azé a váró, akié az álom. És ugyan hiába mondják el hatszázhuszonhétszer, hogy Fischer álmában vannak mégis valahogy úgy jönnek ki a szövegek, mintha nem így lenne... Én igazából nem akarok belekeveredni ebbe a szálba, olyan se vége, se hossza. :S Lehet angolul kellett volna néznem, de ezek után úgy kedvem sincs már hozzá.
előzmény: JeszKar (#583)
Én például nem szúrtam ki, mert nekem fogalmam sincs a rangjelzésekről, és ennél láttunk már nagyobb bakikat is a filmtörténelemben (Gladiátor).
Amúgy meg nincs olyan, hogy Cobb várója, Saito várója (hülye fordítás, én is tudom), hanem egy a váró tulajdonképpen egyfajta közös tér (2010-ben láttam utoljára, úgyhogy most nem tudok pontosan visszaemlékezni.)
A váró elvileg Cobb világa. Gondolom Saito teremtett magának pár dolgot bele. Bár elve melyik rész a váró? Mert voltunk egy világbani s, amit Cobb meg Mol termetett, de az nem a váró. Azonban volt egy világ, ahol megöregedtek, ötven évet éltek kb. Ez lett volna a váró? Nah mindegy, ennyire nem volt jó ez a film...
előzmény: Cesare Gonzago (#581)
Saito: ebben az esetben a japán üzletember "várója" egy hagyományos japán építésű ház ebédlője, Cobbé pedig a tengerpart, ahol Saito testőrsége rátalál? :) Na mindegy, nem nekem való ez a műfaj. A thriller-szálat értékelem, a színészi játékra sem mondhatok semmi rosszat, Hans Zimmer zenéje pedig fantasztikus, de a történet nem áll össze, és minden bizonnyal ez lehetett az alkotók egyik célja is: rágódjunk rajta, mintha metafizikai mélységeket érintett volna a film...
előzmény: JeszKar (#579)
Elég súlyos hiba, mert a beléptető kaput viszont egy őrnagy kezelte. Ebből én arra a következtetésre jutottam, hogy 1. vagy nem ismerik az Egyesült Államok hadseregének rangjelzéseit, 2. vagy szándékosan végeztettek olyan szolgálatot főtisztekkel, amely egy hadnagy számára is javában rangon aluli.
Én bizony kiszúrtam (szinte ordított a rangjelzés), és azóta sem hagy nyugodni. :)
előzmény: JeszKar (#579)
Valószínűleg bennmaradt hiba az ezredeses dolog (azért az emberek 99% nem vesz észre ilyet).
Sato: Ott is vannak mindketten.
előzmény: Cesare Gonzago (#578)
"... honnan tudják a gyerekei a telefonszámát? Nem éppen rejtőznek...?
A kérdés jogos. Illetőleg: mióta kezelnek ezredesek útlevelet az Egyesült Államokban. Valamint: hogyan keveredett az elejére a megvénült Saito: neki nem az álom "várójában" kéne rostokolnia?
Mindegy is, közepesen jó film; meglehet, én vagyok kissé földhöz ragadt és szkeptikus az ehhez hasonló témákkal szemben... :)
előzmény: terika (#577)
Újranéztem a filmet. Egyetlen egy megállapításom lenne a film legelejével kapcsolatban. Amikor leszáll Kiotóban Cobb és elmegy a szállodába, honnan tudják a gyerekei a telefonszámát? Nem éppen rejtőznek...?
A film nagyon jó, de véleményem szerint az egészet Cobb álmodja. Talán az az egyetlen valóság, hogy a feleség öngyilkos lett.
Nem kiokító volt... csak nem értettelek...
előzmény: dorothygale (#575)
..... Nem èrtelek... Ez csak egy kèrdès volt ...s nem gondolom hogy , Spektrum -ot nèztem...s megnyilvànulàsom sem e fajta volt.... De azèrt kösz az ismèt kiokítò kommented... s egyèbkènt ez nem volt vàlasz....
előzmény: budaik (#574)
a sci-fi nem neked való. ez nem egy spektrum tv adása volt :)
előzmény: dorothygale (#573)
...s lehet rossz az okfejtésem, s egy sci fi esetében bármi bármikor megtörténhet.... De... Nem azt mondták a harmadik szinten 1 hét az 10 év... Cobb és felesége 50 évig voltak lenntva 3. Szinten...azaz 5 hétig... Ok.,le lehet menni a tudatalattiba s szinjeibe...de mi lesz a gazdatesttel addig...annak azért vannak szükségletei.... Mindenféle...a komában lévő emberek, akik valószínűleg az Eredet c filmet játszák le fejben... , is táplálva vannak... Mozgatva vannak, s emésztenek... Ezzel mi a helyzet.... S azzal , hogy a gazdatest a valódi, való vilàgbeli, jelez, ha valami történik veled, s felébreszt... Pl: túl hideg, túl meleg van, zaj, emésztés, éhség....
Talán nem elsődleges cél a nő kiiktatása, hanem a megoldása a történetnek....s végül az egész egy őrült körforgásba vezet...ahol sosem tudhatod, igaz vagy hamis amit átélsz...A mondás, miszerint " Keresd a Nőt" igaz , de csak részben, mert az alap problémát maga Cobb ídézi elő... Lehet, hogy lett volna más út is...
előzmény: Cesare Gonzago (#571)
Így igaz, nehéz írni róla. Erre a filmre is igaz ugyanakkor az ősi bölcsesség: "Cherchez la femme!" - mert Cobb (néhai) neje olyan zavarokat kelt az egyes álomszinteken, hogy végtére is az ő kiiktatása mozgatja a küldetést, ily módon a bonyolult konspiráció elsődleges célja (már ha egyáltalán elsődleges, hiszen Cobb a hazatérésért küzd) a nő kiiktatása a(z) (álom)képből.
Summa summarum, nem rossz film.
előzmény: dorothygale (#570)
....nehéz véleményt írni...nagyon érdekes film, szép szereplőgárdával megspékelve. Nekem Marion karaktere , s színészi játéka tetszett a legjobban. A történet, az alapok, a filmzene, a színészi játék mind jók....de az akciójelenetek....nem hitelesek....maga a történet, nagyon izgalmas elgondolás...s valami új...nem a szokásos ...bár itt sem marad el egy kis klisé....az hogy főhősünk megkapja e a hőn áhitott megváltást vagy sem... ,Előre Prognosztizálható volt, mint ahogyan a végszó is......
Érdekes film az Eredet; a maga módján még arra is képes volt, hogy némiképp lenyűgözzön a látványvilág és a színészi játék profizmusa. Az "álomrégiók" miatt még egyszer biztosan megtekintem. Érdekes, hogy az Egyesült államokban ezredesek kezelik az útleveleket. Ilyen csak álmokban fordulhat elő.
Nagyon erős közepes; elismerésem Hans Zimmernek a remek filmzenéért.
6/10
Nem olvastam végig a hozzászólásokat, ezért előre is elnézést kérek, amennyiben olyasmit írok, amit már közölt valaki más.
A film biz' nagyon tetszett, lévén, alapvetően közel áll hozzám a téma. Két film járt a fejemben párhuzamosan ezzel, miközben néztem. Az első Satoshi Kon Paprikája volt, a másik pedig az Ördög Ügyvédje.
Utóbbi azért, mert mikor vége lett, az első gondolatom az volt, hogy ott célszerű lett volna az utolsó fél órájából (egészen pontosan Pacino nagy monológjából) megcsinálni az egész filmet. Itt is ugyanez volt az érzésem. Egészen konkrétan az, hogy ha a témát veszem alapul, akkor ez a film gyakorlatilag a csattanóval kellene, hogy kezdődjön. Így "csak" olyan benyomást kelt, mint amikor a rock banda gitárosa kiáll, és nekiáll virgázni. Hozzá teszem, hogy örülnék annak, hogy ha minden virga minimum ezt a színvonalat hozná.
A Paprikával érdemes lenne "összegyúrni" :-D
Írok privátban. :)
előzmény: Máté Imre (#566)
Sziasztok! Nem tudom hogy volt már e róla szó, nem akarom végignézni a véleményeket. Tudnátok abban segíteni hogy a film vége hogyan alakul? van mondjuk egy ötletem.
Miért követ egy egyetemista minden fenntartás nélkül egy körözött bűnözőt? És miért rendelkezik ennyi tapasztalattal odaát? Erre csak Amerikában tudják a választ. :) Nem éreztem azt a katartikus élményt, amivel beharangozták a filmet. Jó, de ha a Mátrixot nekem meg sem közelíti.
teljesen egyetértek ChrisAdam-mel!
"Tudom, megoszlanak a vélemények, de én azt mondom, hogy tökéletes film, érdekes témával, nem unalmas. Ha valami igazán álomszerű dolgot vártok, akkor azt ne ettől a filmtől várjátok." Ilyen film például a What Dreams May Come, teljesen más műfajjal. :)
előzmény: ChrisAdam (#563)
Tegnap esti meccs előtt - néhol beletekerve - megnéztem, és még mindig azt mondom: zseniális. Nem egy Se7en, egy Fight Club, egy Memento, de számomra nagyon érdekes történetű film. Már az, hogy az álomvilággal foglalkozik, már érdekessé teszi, és akkor még nem beszéltem Cobb saját problémájáról, az álomlopásról.
Módosítom előző kommentemet, amiben azt mondom, hogy 10-15 percet ki lehetne vágni. Egy minutumot nem szabad kiszedni. Ugyanúgy, mint a Matrix, az elején azt taglalja, hogy miként létezik ez az álomdolog. A Matrixot is második nézésre értettem meg igazán és ezt is.
morcosmedve azt mondja, hogy ő nem kommandósokkal álmodna, hanem min. egy sárkánnyal. Érdekes felvetés, csakhogy ha úgy működne az egész, mint egy álom, akkor nem így lenne az egész. Sokkal egyszerűbb lenne, és olyan meseszagú. Ez egy thriller és nem mese. Próbálja a valóság mintájára bemutatni az álmot. Ezért történnek furcsa dolgok: meggörbül a város, stb. A valóság elemeiből vesz és nem új, meseszerű dolgokkal tűzdeli tele az álmot.
Az akciókról meg annyit: jók, és nem lehet rajta bealudni.
Tudom, megoszlanak a vélemények, de én azt mondom, hogy tökéletes film, érdekes témával, nem unalmas. Ha valami igazán álomszerű dolgot vártok, akkor azt ne ettől a filmtől várjátok.
Szerintem teljesen rendben volt a film hossza. Sőt, annyira tetszett, hogy néztem volna még.
előzmény: ChrisAdam (#559)
Szombaton láttam újra ezt a filmet a tíz éves jubileumi vetítésen, ahol, bejátsszák Christopher Nolan bevezető videóját magáról a filmről és az új filmjéről, a Tenetről is egy forgatási naplót.
Amúgy maga az Eredet c. alkotás mélyen belevág az álom és valóság közötti szakadékok, átjárók bemutatásába.