Machete (2010) ☆ 👁

(Ethan Maniquis - Robert Rodriguez)

amerikai akciófilm, exploitation, krimi, thriller

3,5
★★★☆☆
778 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2022-04-02 18:06:29 iris orai (5) #129

Ez a legnagyobb pozitív meglepetések egyike. Egy elviselhetően gagyi agypihentető öldöklős filmet vársz, aztán szembejön veled egy remekmű, aminek minden perce felülmúlja az előzőt. Végig vigyorogva néztem, és nem azért, mert a zsékategória csúcsa, hanem mert azt minden elemében meghaladja, szándékoltan abszurd és mégis könnyed, önmagát felvállaló, klisék tömkelegébe burkolt antiklisé-orgia, ami nem unalmas egy pillanatra sem, sőt, visszaadja az ember életkedvét. Machete szólásait meg iskolai évzárókon, újévi elnöki beszédekben, kitüntetések átadóján és köszöntőkön kellene idézni.
Először akkor kezdtem el gondolkodni azon, hogy zseniálisra értékelem, amikor az első jelét láttam annak, hogy a Machete esetleg megbxssza a Jessica Alba-t, de aztán a műsoridő előrehaladtával arra jutottam, hogy akkor is így értékelek, ha végül nem teszi meg - pontosabban akkor is így értékeltem volna, ha végül nem tette volna meg :D

2012-12-31 13:23:49 Victor Vance (5) #128

Újranézve is igazi bűnös élvezet. Trejo faarca, Alba CGI-teste, Lohan apácajelmezben, Nimród, és még megannyi marhaság, Rodriguez a sok ballépés után nagyon eltalálta ezt a mozit, félúton van a Grindhouse és a Desperado között.
Seagal már-már bámulatosan szarul játszik, az akciójelenetek pedig önmagukért beszélnek, komolyan vehetetlen zagyvaság az egész, de pont ezért zseniális, infantilis vércsöpögés. Rodriguez tagadhatatlanul nyúl John Woo klasszikusaiból, leginkább A bérgyilkosból, de ez nem baj, mert cserébe olyan másfél órás szórakozást kapunk, ami mostanában azért ritka – és maximum Tarantino-tól láthatunk ilyet, ilyen minőségben.
Zseniális akcióhülyeség, a folytatás jöhetne már, minél előbb.

2012-11-28 19:46:31 Dynast Grausherra (4) #127

Most éppen erre a filmre volt szükségem, agyatlan gyilkolás, fegyverek, plusz Steven Seagal, aki ugyanolyan röhejes főgonosz, mint amennyire röhejes hős szokott lenni. Már miatta megérte megnézni, azt kell mondjam, ez a legjobb film, amiben eddig láttam.
Elismerésem Rodrigueznek, hogy összehozott egy ekkora marhaságot, mint a Machete. Nincs egy másodperce, amit komolyan lehetne venni. Most kíváncsi lettem a folytatásra is.
Talán kicsit igazságtalanok vagyunk Rodriguezzel a Kémkölykök kapcsán, vagy elfogultak a Machetével kapcsolatban, hiszen a Machete is ugyanolyan gagyi módon építkezik, csak éppen felnőtteknek szól, míg a Kémkölykök nagyon távoli megközelítéssel olyan, mint a Machete gyerekváltozata.

2012-05-20 11:57:22 tomside (3) #126

egy istent csak egy isten ölhet meg, az érinthetetlen kvázi magával végez

2012-05-11 06:51:23 ChrisAdam (4) #125

Rodriguez csinálhatna több ilyet Lávalányok helyett. Őrült jó akció, vér, hősködés. Nagyon tetszett. Le se tagahatná, hogy B movie. Minden gatyi szereplő benne van, szerintem ezért is választotta Lohant. Hiába olyan rossz színésznő Alba, még így is tetszett! Ütős beszólások, Nimród magyar mondata. Machete meg igazi hős. Persze csak röhögni lehet rajta...! :D
Erős négyes! 75%

2012-02-12 10:51:47 BonnyJohnny (3) #124

Eszembe jutott a film egy nagy hibája. :)
A fake grindhose trailer (amiből az egész kiindult) szerint a Machete X kategóriás (NC-17), ez viszont R kategóriás lett. :)

2012-01-11 09:59:10 Raul (5) #123

Igen.

előzmény: hellasverona (#122)

2012-01-11 09:25:32 hellasverona (5) #122

Azt tudtátok,hogy Antal Nimród is játszik benne?

2011-07-31 23:05:03 fatbastard (4) #121

Ütős film,csak a lezárás gyenge.
Elég béna a végén a Hálózat kontra Önkéntes határőrök csata,és én valami komolyabb boss-fight-ot vártam Segal ellen,eredetibb és mocskosabb végkifejlettel.Azért de Niro vége jó volt :).Jessica Alba karaktere meg úgy ahogy van kimaradhatott volna a filmből.

2011-06-27 18:21:27 BonnyJohnny (3) #120

Igen, RR nem hangoztatja úgy ihletettségét, mint QT. Úgy értettem, ahogy te is írtad, hogy megfelelő filmes műveltséggel rendelkezve látható, hogy nincs véka alá rejtve.

előzmény: ronin07 (#119)

2011-06-27 18:15:04 ronin07 (?) #119

Igen, a Django-utalás tényleg egyértelműbb, ebben én tévedtem. (Bár RR azért a Dollár-trilógiát is szereti emlegetni a Zenész-trilógia kapcsán, nem is véletlenül, ahogy Woo-t a Machete kapcsán.) Viszont RR nem olyan hangsúlyosan állítja, hogy lop, mint QT, mert az utóbbi úriember tételesen ki is jelenti. Az, ahogy RR lop (mert lop, kétségtelen), inkább a "belsősöknek" egyértelmű, azoknak, akik rendelkeznek némi előképzettséggel, hamarabb feltárul előttük az utalások hálózata. Tehát az, ahogy RR nem rejti véka alá, amit tesz, filmismeret kérdése, így nyílik meg inkább az, mibe fog. Hogy mennyire ismertek azok a filmek, műfajok, irányzatok, amikbe QT vagy RR belekapnak, az érdekes téma, és más lapra is tartozik már, legalábbis erről nem beszéltem.

előzmény: BonnyJohnny (#118)

2011-06-27 18:10:05 BonnyJohnny (3) #118

A Desperado inkább Django áthallás, megfűszerezve egy kis Jhon Woo akciórendezéssel. Egyébként a hong kongi mester hatása több, mint egyértelmű, már éppen csak a galambok hiányoznak. Ezt csak azért mondom, mert RR egyáltalán nem rejti véka alá, hogy ihletettséggel dolgozik. Sőt, ő jóval ismertebb elemekből építkezik, mint QT, akire a francia újhullámos hatások és a wuxia filmek is erősen hatnak, amik messze nem a legközismertebb műfajok.

előzmény: ronin07 (#117)

2011-06-27 17:29:55 ronin07 (?) #117

Szerintem attól még, hogy RR nem figyelmezteti az embert arra, hogy csal, ugyanúgy ő is merít más filmekből, lásd pl. A testőr-Egy maréknyi dollárért áthallásait a Desperado-val. Arról egy szót sem írtál, hogy RR-t szeretik, különben nem életképes, te csak annyit jegyeztél meg, hogy tehetségtelen, amit továbbra is erős túlzásnak tartok a Kémkölykei ellenére is. Talán épp azért szeretik, mert tehetségesnek tartják abban, amit csinál. Az, hogy QT nem rejti véka alá, hogy lop, még nem jelenti, hogy RR nem vesz át elemeket filmekből, vagy lop, ahogy tetszik, legfeljebb nem hangsúlyozza, amit csinál, de ez számomra nem feltétlenül probléma vagy értékelhetetlenség. Nem attól lesz rosszabb vagy jobb valami, hogy kihangsúlyozzák a lopás tényét, szerintem, és lopni indirekten is lehet. A selejt kategóriáról pedig csak annyit, hogy elhiszem, hogy ez a véleményed, de az viszont tény, hogy az exploitation-filmek, vagy az azt megidéző filmek tudatosan ilyenek

előzmény: bali113 (#116)

2011-06-18 10:39:03 bali113 (2) #116

ronin 07 épp erről beszélek.Őt biztos sokan szeretik, mert különben nem lenne életképes. Viszont a felsorolt filmek közül, nekem csupán a Sin city értékelhető, a többi, mint már említettem, selejt kategória. A Machete-t is beleértve. Ez az én szubjektív véleményem. Ahogy írtad lehet ízléstelenül is lopni, meg ízlésesen is. Rodriguez nekem ebből a szempontból is értékelhetetlen. Az ízléses ötletlopástől ő messze áll, Tarantinoval ellentétben. T.,főleg a régi filmjeiben briliánsan lop. De ő lopás tényét,soha nem is rejtette véka alá. Mindig is mondta:,,Vigyázat, csalok". Meg, hogy nincs szinte olyan jelenet a filmjeiben, amit ne látott volna más filmben. Szóval nem egy kategória a kettő. Nagyon nem... De már fentebb említettem, ez az én személyes véleményem.

2011-06-10 17:27:35 ronin07 (?) #115

Ez egy exploitation hommage, így a mexikói bevándorlókra tett utalás nem csoda, ha háttérbe szorul amögött, amikről ezek az exploitation-ök szólnak: hatásfokozás a csillagos égig, a verekedések, lövöldözések, kaszabolások, szex, mint esetleges hatásmechanikus események fokozásával. Ez az alműfaj (vagy mi a pokol) így működik, ez kanonizálódott vele. Szociológiai tanulmányt nem ettől a movie-tól kell várni, úgy sem, hogy ízléses kommerszként adják elő. Gagyi, de a Machete éppen, hogy direkt gagyi, szándékosan játszik rá az általad kifogásolt közhelyekre, komolytalanságokra, de ezek a jegyek Tarantino és Rodriguez egyéb mozijaiból sem hiányoznak. Az pedig igencsak csúnya és hamiskás megállapítás, hogy Rodriguez azt képzeli magáról, hogy Quentin cimborájára hasonlít meg, hogy a QT-vel való találkozás után véget ért RR direktori karrierje: alkotott El Mariachi-t, Desperado-t, Alkonyattól pirkadatig-ot, Sin City-t, és igaz, Kémkölyköket is, de azért tett ő már le sok igen elismert, és a maga kategóriájában elismert műveket. Nagyon erős és igaztalan kijelentés, hogy Rodriguez tehetségtelen, nagyon sokan kedvelik az előbb sorolt filmeket. A filmjei eredetiségéről pedig: ugyanezt Tarantino-ról is el tudod mondani. Ő is lop, ráadásul QT ezt még büszkén vállalja is. Csak lopni is lehet ízlésesen, ízléstelenül is.

előzmény: bali113 (#114)

2011-06-10 17:17:35 bali113 (2) #114

Megmondom, hogy mi a baj ezzel a filmmel. Illetve nem is a filmmel van a baj, attól eltekintve, hogy nem sokat ér. Mert ilyen gagyi filmeket tömkelegével ont ki magából Hollywood. A baj Rodriguez-zel van. Ez a pali egyszer megismerkedett Tarantinoval és ott vége is a rendezői történetének. Azt képzeli magáról, hogy hasonlít rá. Mert a filmjei semmi eredetiséget nem hordoznak magukban. Tarantinot utánozza nem vitás. Ez bármelyik filmjéből látszik. Amit összehozott T. a Kill Bill-lel, azt látjuk ennél a tehetségtelen semmminél a Machete-ben. Csak valaki rendezésre született, valaki meg wc-t felmosni. A filme kb. ez a színvonal. Szörnyű továbbá, hogy szörnyű közhelyek vannak a filmjében. Olyan tanulságokkal, ami egyszerűen nevetésgesek. Komolyan nem probléma a bevándorlás az USA-ban? A mexikóiak rég elfoglalták az USA dél-nyugati részét. A bűnözés róluk szól nagyjából azon a vidéken. Elég a börtönstatisztikákat megnézni. Szóval már itt sántít, amit üzen R. Hiteltelen. Gagyi.

2011-05-26 15:11:08 Tom85 (3) #113

Ja és itt valahogy nem láttam értelmét a neves színészek egybegyűjtésének. Segal egy nagy 0 ahogy Johnson is. Szerepelnek a filmben de valahogy mégsem. Nem is írok többet mert még átírom 2-esre.

2011-05-26 15:06:58 Tom85 (3) #112

Még nem találtam meg a megfelelő szót erre a filmre de keresem.... Sok kamu hentes jelenet, üres-sablon szövegek. Egy mozit nem ért volna meg.

2011-03-24 22:38:58 Dió (2) #111

Hát, erre a filmre sincs mentség...

2011-03-22 10:18:46 BonnyJohnny (3) #110

Ha sikerülne ilyen abszurd módon felvágni az ereimet, akkor azon is annyit nevetnék, mint a filmen. ;)

előzmény: Willy (#109)

2011-03-22 10:12:20 Willy (1) #109

Hatalmas csalódás, egy kalap szar. Ez az új Rodriguez film. Könyörgöm mi volt élvezetes ebben a filmben ? Ennyi erővel vágjátok fel az ereiteket és gyönyörködjetek benne.

2011-03-16 18:09:54 copeland (2) #108

Nem volt unalmas, de jónak se mondható. Biztos nem fogom megnézni a többi részt.

2011-03-07 16:15:53 Horváth Szabolcs (3) #107

Számomra valahogy szélsőséges kettősséget éreztetett a film. Ezer helyen bele lehetne kötni. Tudom, hogy Exploitatin-ról beszélünk, de valahogy ennek a filmnek sehogyan sem akart sikerülni, ellenben a lentebb említett Kill Bill-nek, vagy a jó öreg Desperado-szériának. Azokban a filmekben helyén volt minden. A párbeszédek, a karakterek mélysége, bármekkora kliséhegyekre is épültek (szándékosan) mégis volt bennük valami erő, és hitelesség, amivel azonosulni lehetett, itt azonban ezt egy kicsit sem éreztem. Igaz Danny Trejo számomra egy karakterszínész marad, aki véleményem szerint, nem elég erős ahhoz, hogy megkapjon egy egész estés filmet. Ebből a szemszögből nézve elvérzet a film. Azonban a befejezés igencsak jól sikerült, és ha arra gondolok, hogy az előtte lévő unalmas jelenetek és dialógok ennek a pár percnek a felépítésre szolgáltak, akkor már egy fokkal jobb a helyzet. Nem rossz film a Machete, vannak jó pillanati, de ez nekem most valahogy nem jött át :)

2011-02-25 23:29:25 ispi (4) #106

Nem égesszén stílusparódia akar lenni... ez Rodrigez film...

előzmény: ilozka (#105)

2011-01-21 21:33:57 ilozka (3) #105

Gondolom, ez egy stílusparódia szeretne lenni: összegyűjti a B-kategóriás akciófilmek legtöbb kliséjét, néhány lecsúszott (meg feltörekvő) sztárját és megpróbálja humorral fűszerezve tálalni őket. Az a gond, hogy szerintem íztelenre sikerült ez a fogás, túl kevés a poén ahhoz a majdnem két órához. Kegyelemhármas a sztárparádénak köszönhetően...

2010-12-28 21:12:06 erahurka (3) #104

Szerintem Albán csúszott el a film, ha az ő történetét kihagyják akkor jobban tetszett volna... De még így is volt annyi zseniális jelenet,
például Segal halála, meg a bélbe kapaszkodva kiugrás az ablakon, a pap szereplésének minden egyes másodperce
hogy jónak értékeljem.
A Chingont meg eleve szeretem, itt is jól nyomták.

2010-12-25 12:05:43 arylacee (5) #103

THEY JUST F*CKED WITH THE WRONG MEXICAN! :D

2010-12-22 22:17:51 Freee (2) #102

Az év csalódása...

2010-12-22 10:57:19 Enzo Cortello (5) #101

Az exploitation filmeket vagy k...ra imádod, vagy kicsit sem.
...én IMÁDOM! (:

Run! Bitch Run! :P

2010-12-17 21:46:02 csabszz (5) #100

HE KILL THE BAD GUYS AND GETS THE WOMEN ! :-D

2010-12-10 11:26:57 Kremy (?) #99

Hát én gyűlölöm a Kill Billt,ezt meg imádom:) Szóval nincs egyenes összefüggés a kettő között.

előzmény: urbkri (#97)

2010-12-05 19:10:36 Bruce94 (4) #98

Nyár óta két filmet vártam igazán, az Expendablest, és a Machetet. Mindkét film azt hozta amireszámíttottam, vért röhögést, szórakozást. Ha az ember látott már Rodrigez filmet, az tudja mire számítson: a lehető legbetegebb filmekre amit látott. [Terrorbolygó, Alkonyattól pirkadatig, Machete]. Trejo barátunk zseniális a főszerepben, nem egy szinészi tehetsé, de ilyen szerepben brillirozik. Segal mester az arcművész, is hozza amit kell, jól kelti életre Torrest. A hölgy szereplők mind nagyon szexik, a medencés jelenet a csúcs. :) Robert De Niro pedig eléggé kegyetlen a szenátor szerepében, és azt kell mndjam bár csak tudása kb 20 százalékát adja ki magából, mégis ő alakít a legjobban a filmben [bár ez el is várható]. Antal Nimród cameoja pedig nálam a csúcs. A film végén kiírt két film, pedig remélem létrejön. És ne feledjük az aranyszabályt: Machete Don't Text[

2010-12-04 18:47:13 urbkri (2) #97

Giccses, mert eltúlzott és hiányzik az eredetiség. Kill Bill? Gondolom neked az is tetszik, nekem pedig nem. Mindegy, de gustibus non est disputandum. :-)

előzmény: JeszKar (#87)

2010-11-29 17:19:07 Kremy (?) #96

A Grindhouse R.R. egyetlen filmje,amit gyűlölök,és tartottam tőle,hogy ezt is fogom,de nem. Zseniális a maga nemében. Amúgy sok kritikában olvastam azt,hogy hosszú meg tele van üresjáratokkal. Próbáltam ilyeneket keresni benne,de nem találtam,engem végig szórakoztatott,és aki szerint sok benne a vér,az még elég kevés igazán véres dolgot látott életében...
Seagal mondjuk szerintem egy elég meglepő választás volt,számomra ő a film gyengepontja,a többi karakter meg telitalálat.Lohan pedig hát...Lohan...Nem kellett sokat színészkednie:)

2010-11-25 09:54:05 Daemiaen (4) #95

Pedig mennyi ötletünk lett volna! :)

előzmény: "L" (#94)

2010-11-25 09:46:04 "L" (4) #94

a "jelkereső" hostess csajok is megmutatták mire lennének képesek, csak ők meg minket nem engedtek kibontakozni... :)

előzmény: Daemiaen (#88)

2010-11-25 09:41:00 JeszKar (4) #93

Így már érthető, akkor egyetértek :)

2010-11-25 09:36:21 Daemiaen (4) #92

Még szép! :)

előzmény: Zalaba Ferenc (#90)

2010-11-25 09:35:54 Daemiaen (4) #91

Arra, hogy ő maga a megtestesült tökély. Nem feltétlenül színészi kvalitásaiban. :)

előzmény: JeszKar (#89)

2010-11-25 09:27:01 Zalaba Ferenc (3) #90

Kibontakozni: mármint az öltözékéből, nem igaz? :)

2010-11-25 09:16:24 JeszKar (4) #89

"Lindsay Lohan pedig végre megmutatja, mire is képes, ha engedik kibontakozni."

Ez alatt mire gondolsz?

2010-11-25 08:08:45 Daemiaen (4) #88

Ugyan kevésbé delejes, mint Rodriguez korábbi korhatáros munkái, még így is rendkívül szórakoztató és jó mocskos szórakozás. Lindsay Lohan pedig végre megmutatja, mire is képes, ha engedik kibontakozni.

2010-11-21 19:46:58 JeszKar (4) #87

A giccs az utolsó szó, ami eszembe jutna erről a filmről.

előzmény: urbkri (#86)

2010-11-21 19:43:05 urbkri (2) #86

Giccsesen véres mészárszék...

2010-11-16 22:18:12 Brumi (5) #85
2010-10-22 18:32:54 leszlie (3) #84

Hat...hogyismondjam kicsit Kill Bill Deja Vu-m volt a sok nyesegetes lattan :) Jo volt ujra latni Pistat hhh,John bacsit igy rohan az ido.Amugy ude szinfoltjai a filmet a csajok,meg egy-ket jelenet,de itt kis is merultem :)
Tobbet vartam...azert ha megnezitek mindenkeppen eredetiben nezzetek!

2010-10-16 13:29:53 Pedro (4) #83

Ebből a filmből klasszikus lesz. Most még lehet, hogy sokan elemezgetik, kritizálják, de az idő csak neki dolgozik. Machete!!!

2010-10-07 20:36:20 Tams (5) #82

Ez valami zseniális! azt kaptam amit vártam, kellemesen elszórakoztam, és röhögtem haverommal! Komolytalan, de pont ettől olyan jó! Lő, robbant, vág, minden nő gerincen! Szerintem ilyen egy jó akció film, ami tartja az ívet, a ritmust! Régen láttam ekkora blődséget, ami szórakoztat is, ahogy an kell! Ráadásul, ha belegondolunk, hogy egy kamu trailer-ből indult ki az egész...!

2010-10-06 16:26:36 deathcode (4) #81
2010-10-04 22:36:14 vadPINGvin (5) #80

Grindhouse ahogy illik. :)

2010-10-03 15:15:09 carmine (5) #79

Számomra azt hozta amit vártam tőle. Egy fokkal gyengébb, mint a hasonló stílusú Terrorbolygó. De így is Rodriguez legjobbjai közt a helye. Kellően brutális, kellően ironikus és kellően erotikus. A színész választás tökéletes. Mindenki azt hozza, ami elvárható tőle. De Niro nem alakít nagyot, de a karakter nem is kíván többet. Seagal meg valóban gyenge színész, de sosem a kvalitásai miatt szerettük. Danny Trejo megfelelően karizmatikus ahhoz, hogy elvigye a főszerepet. A csajok meg jól néznek ki. Sokkal több szerepük nincs is ebben a filmben, mint hogy dögösek legyenek. Viszont Michelle Rodriguez annyival szexibb mindegyiknél, hogy simán megnéznék egy Luz karakterére épülő filmet, akár több órán keresztül is.
Nimród cameoja nekem is nagyon tetszett. Biróm a palit.
Amin még jót nevettem az a stáblista egyik momentuma volt:introducing Don Johnson.
Összességében az év egyik legjobb filmje. (Remélem Machete által rögzített videó a medencénél, teljes egészében fent lesz a dvd extrái közt. :D )

2010-10-01 11:16:29 Gasz András (4) #78

Machete:

Machete zúz, Machete nem gondolkozik, Machete öl. :) Így is lehetne összefoglalni a filmet röviden.
Érdekesség tényleg hogy a forgatókönyv olykor műfajához képest picit komolykodó s jól is áll neki pl a Feláldozhatókhoz képest. Amikor meg zúzás van és paródia elemek sora húz el előttünk kifigurázva a régi jó B filmeket akkor ott jön a hahota roham. A gonosz karakterek is sokkal karakteresebbek :) és jobban is alakítanak mint a Stallone neve által fémjelzett film gonoszai. ( Jeff Fahey, Don Johnson pl. már persze stíluson belül) Nagy fegyvertény a tonnaszámra előjövő ötletes sok újféle fegyverarzenál mellett, hogy nagy neveket sikerült ide is behozni és állták a sarat és Machetét. :) A fegyverek mellett próbálták a testi látványt is megoldani a dögös Jessica Alba , Michelle Rodriguez, Lindsay Lohan hármassal.(+ talán a legjobb legszebb és leghitelesebb nem CGI-sített film eleji mexikói szépséggel) Mondanom sem kell Machete az Machete, szóval a lányok is döglöttek érte.
A háttérzene mesterien erősíti a vicces hatást, Ave Maria pl a Papos leszámolásnál hát az kész volt és Lohan átalakulása is, de maga a pap karaktere is irtó humoros volt, kórházi nővérkékkel egyetemben vagy említhetném Robert de Niro politikus karakterének parodizálását is.
Ne felejtsük el megemlíteni hazánk fiát Antal Nimródot aki egy elég hosszú cameoban szerepel itt és még magyarul is félelmet kelt Machetében igaz végül nem nagyon sikerül neki. :D
Seagal karate és szamuráj mesterünk feltűnése pedig elhozza a mennyei fényt erre a műfajra ugyanis totál egy paródiába illő a játéka.
A vége a filmnek picit kapkodó jellegű lett és nem volt mindig vicces is, de pl Michelle Rodriguez 'feltámadásáért' és Danny Trejo motoros jelenetéért megérte.
Összességében elmondható hogy veri az Expendablest és a 2 féle Grindhouse filmet is nálam legalábbis.
Reméljük Machete tényleg visszatér majd hisz Machetével szemben nem lehet egy másik machetét/kardot előhúzni. :D (Seagal tudna erről mesélni :D ) - Ave Machete Padre.

80%

2010-09-30 11:13:56 Olórin (4) #77

Nézd meg a Run Bitch Run!-t. Tavalyi film, de teljes egészében olyan, mintha a '70-es években készítették volna grindhouse mozikba. A legtöbb, ami manapság azokat a filmeket idézi (mint a Terrrobolygó vagy a Black Dynamite), inkább paródiaként áll hozzá a témához. A Machete a kettő között van, de inkább húz az előbbi felé.

előzmény: simijohnny (#76)

2010-09-30 10:58:44 simijohnny (1) #76

Seagal még működött is volna valahogy (nekem soha nem volt vele, mint színésszel problémám), de ami az utolsó 20 percben történt nagyon felhúzott, botrány.

Olórin: Azt mondod, még léteznek ilyen filmek, mint ez? Láttam már exploitation-t asszem, de ilyesmi nem rémlik.

előzmény: BonnyJohnny (#74)

2010-09-30 10:57:05 BonnyJohnny (3) #75

Rendben van Olórin, én hiszek neked, mivel elismerem jobban értesz hozzá mint én.
De azért egy kis parodizáló szándék csak volt a filmben, nem?

előzmény: Olórin (#73)

2010-09-30 10:54:46 BonnyJohnny (3) #74

Mint mondtam, abszolút meg tudom érteni az álláspontodat. Ha nem vagy vevő rá, akkor tényleg a semminél is kevesebb.
Csak egy példa: Szerinted Segal halála a legbénább befejezés... én majdnem lefordultam a székről a röhögéstől. :D
Igazából amióta láttam a filmet, néha elgondolkodok rajta, hogy Segal komolyan gondolta-e a "színészetét" ebben a filmben, mert nem nagyon láttam különbséget a korábbi "komoly" munkáihoz képest. Vagy talán egész eddigi "színészi" pályáját önironikus paródiaként kell felfognunk? Mert, ha igen, ez a színészi alázat üti még Joaquin Phoenix I'm Still Here béli teljesítményét. :D

előzmény: simijohnny (#71)

2010-09-30 10:54:38 Olórin (4) #73

A Grindhouse filmek sokkal inkább paródiák (vagy legalábbis azok akarnak lenni), mint ez. A Machete azoknál jóval autentikusabb exploitation.

előzmény: BonnyJohnny (#70)

2010-09-30 10:50:52 gaillard (?) #72

Egy rakat tehetséges vendégművész színesíti a randa mexikóinak rendezett bulit, aki ennek ellenére végig úgy fészkelődik, mintha tényleg az utcáról szedték volna össze. A finálé meg valóban szánalmas.

2010-09-30 10:44:11 simijohnny (1) #71

"semmi köze a két Grindhouse filmhez és a Machete-hez"
Jó, akkor ez így még rosszabb Johnny. :)
Nekem nem változtat az álláspontomon az, hogy valami direkt lett rossz film, vagy csak véletlenül. Óriási csalódás egyébként, hiszen nagyon vártam a filmet.

előzmény: BonnyJohnny (#70)

2010-09-30 10:36:36 BonnyJohnny (3) #70

A két Kill Bill filmnek nem tudom mi a műfaja, de semmi köze a két Grindhouse filmhez és a Machete-hez.
A Kill Bill filmek ugyanis nem paródiák, mint ahogyan a Sin City sem az. A Grindhouse filmek és a Machete viszont azok.
A három film nagyjából annyira akció thriller, mint amennyire a Dr. Strangelove dráma.
Na persze az irónia messze nem olyan finom, mint Kubrick klasszikusa esetén, sőt kifejezetten undorító, ízléstelen és értelmetlen. Ezért meg sem fordult a fejemben, hogy zseniálisra osztályozzam RR legújabb agymenését.
Egyébként, ha nem éreztem volna a film banalitásában végig a direktséget, én is simán egyesre osztályoztam volna.

előzmény: simijohnny (#69)

2010-09-30 10:17:37 simijohnny (1) #69

Jesszus, még egy ekkora undorító, ízléstelen, értelmetlen, hatalmas nagy gőzölgő, bűzölgő, sötétbarna szarkupacot.. Robert Rodriguez totálisan megőrült. A stílusparódiaként is egyesre vizsgázó filmet a tetszetős színészgárda sem mentheti meg a teljes bukástól, dramaturgiailag egyszerűen értékelhetetlen. Az eltúlzott megoldások, amik működtek mondjuk Tarantino-nál a Kill Bill-ben, az itt egyszerűen kínos, hiába próbálja másolni a mestert, de Niro pedig a szemünk előtt aranybarnára égeti magát, a többieknek meg már sajnos úgyis mindegy. A híres lazaságnak nyoma sincs, inkább hajaz az egész egyfajta fészkelődős, dedós retardáltságra, amit Trejo másfél órán keresztül, képes faarccal levezényelni. A pontot az i-re Seagal teszi fel, mikor a poénosnak szánt amcsi harakirit követi el, életem eddigi legrosszabb fináléjában. Zsé kategória.

2010-09-29 18:34:08 Hannibal Lecter (3) #68

Hát nem tudom, nálam ez egyáltalán nem hatott újdonságként. Aki ismeri/megszokta Rodriguez stílusát, annak szerintem az ilyesmi meg sem kottyan. A Sin City-ben vagy a Terrorbolygóban sem csak úgy pikk-pakk haltak meg a hősök, nem ritka, hogy előtte még tartanak egy nagymonológot, aztán "dőlnek kardjukba." De hát nem is mondta senki, hogy a Rodriguez-filmeket véresen komolyan kell venni. :) Ami meg Seagalt illeti, ő mindig is ilyen változatos színészi eszköztárral dolgozott.

előzmény: JeszKar (#66)

2010-09-29 16:53:13 Olórin (4) #67

Egyedüli bánatom, hogy én többet szerepeltettem volna Rodriguez helyében

Igen. Az nekem is bánatom. Dehát te már csak ilyen vagy:)

előzmény: Ivan/ (#60)

2010-09-29 16:52:12 JeszKar (4) #66

Pont annál a jeletnél nem éreztem semmi ilyesmi, és az hogy
ugyanolyan hangon és ugyanavval az azc kifejezéssel haldoklik, mint amit az egész filmben használ, az elég vicees, bár Seagaltól ezt megszokhattuk

Más: Ami érdekes volt, hogy a kórházban meg az autóműhelyben is több nő dolgozott, mint férfi, és mind úgy néztek ki, mintha a Playboy címlapjáról léptek volna ki :) Mondjuk nem mintha problémán lett volna evvel.

előzmény: Hannibal Lecter (#65)

2010-09-29 16:32:45 Hannibal Lecter (3) #65

Ami Seagalt illeti,

mi az, hogy még haldokolni sem tud? Tényleg van olyan, aki nem érzi a mérhetetlen (ön)iróniát abban a jelenetben?

2010-09-29 15:12:26 JeszKar (4) #64

Meg Eric Roberts mutatott némi szinészi játékot is, a másik két úr nem.

előzmény: The Hungarian (#62)

2010-09-29 15:11:14 Ivan/ (5) #63

"harmadik meg legyen Eric Roberts"

Őt annyira nem szeretem, meg a gyerekorom sokkal inkább szólt egy Pistáról és Lundgrenről, mint egy Eric Robertsről.

2010-09-29 15:06:44 The Hungarian (4) #62

A harmadik meg legyen Eric Roberts, bár ő kilóg a sorból, mert neki legalább van egy amúgy rég elfeledett Oscar-jelölése. :D

A ma megjelent PestiEstben van egy a Machetét hirdető plakát "Hamarosan a mozikban" felkiáltással, igaz, ez még két hónapot jelent. A Budapest Film rájött, mielőtt még mindenki letőti, jelezni kéne, hogy ezt amúgy moziban is meg lehet majd nézni.

előzmény: Ivan/ (#60)

2010-09-29 14:51:50 JeszKar (4) #61

Seagalnak is vapitit, egyre valószínűbbnek tűnik nekem a párhuzamos dimenziók léte.

előzmény: Ivan/ (#60)

2010-09-29 14:24:44 Ivan/ (5) #60

Szerintem Pista remek volt a magas kis egyszerű játékával. Egyedüli bánatom, hogy én többet szerepeltettem volna Rodriguez helyében. Ettől függetlenül csakúgy, mint Dolphi esetében a Vapiti jelölésem mások biztos esélyese se kérdéses a továbbiakban.

előzmény: JeszKar (#59)

2010-09-29 14:13:04 JeszKar (4) #59

Két jelzőt tudnék rögtön ráagatni erre a filmre, eszméletlenül cool és hihetetlenül gagyi. Vérgyenge forgatókönyv, gyenge színészi játék
Seagal még a haldoklót se tudja eljátszani.
Viszont faltól falig gyakás és akció (jah + csöcsök) minden menyiségbe, és még így is talán meg kapná az ötöst, ha a vége nem lenne olyan összecsapott kavalkád.

2010-09-27 14:13:11 BonnyJohnny (3) #58

Egyikük sem áll rokonságban (legalábbis nem közvetlenül) a másikkal.
Egyébként Freddy még csak nem is névrokon, mivel ő hosszú í-vel írja a nevét.

2010-09-27 13:42:41 lizardking (4) #57

Amúgy a 3 Rodriguez,Robert,Freddy (aki többek közt a Terrorbolygóban és a Sírhant művekben villantott) és Michelle rokonságban állnak egymással,vagy csak túl gyakori ez a név a latin-amerikaiak esetében?Megnézhetném neten is,de valaki majd biztos felhomályosít:)

2010-09-26 23:39:44 Magnificat (4) #56

egy picit jobbat vártam, de nagyjából hozta amit akartam... B film, ledarált emberekkel és kemény hősökkel :D
8/10

2010-09-25 23:12:55 Hannibal Lecter (3) #55

Bár én jobban örültem volna egy Sin City 2-nek, a maga módján a Machete is szórakoztató műfajkoktél: szellemes, hatalmas robbantásokkal és vériszamós leszámolásokkal kísért, nosztalgikus akciómaraton erőteljes "feel good" beütéssel, és nagyszerű színészgárdával. Nem mondom, hogy Rodriguez nem volt már sokkal jobb formában is, de a gránitarcú mexikói exploitation-nosztalgiával átitatott történetéért sem kell szégyenkeznie. Remek volt,

ahogy a végén De Niro átpártolt a mexikói bevándorlókból verbuválódott gerillahadhoz - rögtön eszembe jutott Hans Landa a Brigantyk-ból.

2010-09-24 15:38:41 BonnyJohnny (3) #54

Az abszolút B Movie. Minden ZS kategóriás karakter, történet és fordulat megtalálható benne. Nem tudom, hogy Rodrigueznek mennyi baaad movie-t kellett megnéznie, hogy ez a förmedvény összeállhasson a beteg elméjében, de megszületett. Igazából nem tudok mit hozzátenni. Ez minden idők egyik legrosszabb filmje. ZSeniális.
A színészek is telitalálat. Esküszöm még Lindsey Lohan is. Mindenki a helyén, mindenki tökéletesen teszi a dolgát. Steven Segal pedig borzalmas főgonosz... pont olyan, mint főhősnek volt. De itt olyannak kell lennie.
A film eleje és vége ZSeniális. A közepén egy kicsit leül a story, de ott is olyan baromZSágok történnek, hogy őrület. Antal Nimród cameoja óriási. Ha Hollywood teljesen sötétbe taszítja tehetségét, RR oldalvizén még elevickélhet bérrendezéssel és cameokkal.
Véleményem szerint ez ugyan abban a stílusban készült, akárcsak a Terrorbolygó, de talán annál azért egy kicsivel jobb. Mindenesetre szerintem akinek az nem tetszett, annak ez sem fog. Nekem az is tetszett, meg ez is. A Zs kategória büszke emlékművei.

2010-09-19 16:08:10 gellert01 (5) #53

Szerintem az eredeti fake trailernek nem volt rossz a szinkronja, persze attól még az egész filmet el lehet szarni. Szerintem se fontos a szinkron, nekem is felirattal van meg, így már nem is érdekel szinkronnal.

2010-09-13 20:53:30 gomez1000 (3) #52

Érdekes volna, ha ezt leszinkronizálnák. Kiváncsi lennék rá, hogy oldanák meg
Antal Nimród bizonyos mondatát, amikor beszól magyarul, hogy :
Mit szólsz ahhoz, ha megölnélek te kis majom ? :D :D

2010-09-09 12:00:12 aero2zero (?) #51

Ezért kezdtem úgy a mondatot, hogy 'meglehet', mivel nem bizonyos.

előzmény: carmine (#48)

2010-09-08 23:50:23 BonnyJohnny (3) #50

Szinkronosan meg sem nézném... :P

előzmény: metal_face (#49)

2010-09-08 23:16:17 metal_face (5) #49

nem lesz szinkronizált.

2010-09-08 22:56:48 carmine (5) #48

A szinkron nem kifogás. Például az Eredet az amerikai premier után csak egy héttel került a magyar mozikba szinkronizáltan. A Toy Story 3 meg egy időben. Sőt az egy nappal korábban is, mert kint pénteken van műsorváltás. Nem tudom mi az oka, hogy ennyivel később kerül hozzánk, de ha a szinkronra fogják, akkor kamu az egész.

előzmény: aero2zero (#47)

2010-09-08 22:52:23 aero2zero (?) #47

Meglehet, hogy a felsorolt helyeken nem kap szinkront, feliratozzák csupán.

előzmény: oscarmániás (#45)

2010-09-08 19:38:36 Gabesz (?) #46

Hát, ... csodálkozva olvasom a hozzászólásokat hogy ennyire várjátok, nekem a bemutatója alatt ilyen régi "szív tv" s meg TV plusz os Z kategória ugrik be. Sok affinitást nem érzek hogy megnézzem. Esetleg haveri társaságban megfelelő mennyiségű alkohollal. Tulajdonképpen egy felturbózott kliséhalmaz, önmaga paródiája ...

2010-09-06 16:51:54 oscarmániás (5) #45

Arra tud valaki magyarázatot adni,miért megy szept.3-tól már a román mozikban,míg hozzánk csak november végére jut el,és miért sikerült már augusztus 18-án bemutatni Kazahsztánban,míg az Usában is 3-tól vetítik?
Köszi előre is a választ

2010-09-06 15:19:22 aero2zero (?) #44

Ütős volt a fake trailer a Terror bolygó elején, örültem is a hír hallatán, miszerint mégis lesz belőle film, és milyen szereposztással! Ez a film totál odab*sz majd! QT és RR, az akciófilm genre tartalommal megtöltői, megújítói, ezt bátran ki lehet jelenteni eddigi munkásságuk fényében.

2010-08-29 19:40:19 Cesare Gonzago (?) #43

Beszédes adat, bár hosszú távú következtetést nem érdemes levonni belőle. gabonaaa-val együtt magam is aligváárom! :)

2010-08-16 16:47:11 gabonaaa (5) #42

aligváárom!

2010-08-10 20:19:21 GabN (2) #41

Hát erre a filmre valóban lehetetlen lesz 3 hónapot várni...
nem értem az egészet! Képtelenség ennyit várni pont erre a filmre!

előzmény: VVega (#36)

2010-07-29 23:03:35 Il Matto (4) #40

Elolvastam a stáblistát, megnéztem a képeket. Valami azt súgja, hogy imádni fogom ezt a filmet.

2010-07-29 21:24:41 simijohnny (1) #39

Valószínűleg csak egy rakás fogyatékos idióta.

előzmény: kecske (#38)

2010-07-29 21:09:34 kecske (?) #38

Egy újabb bosszúfilm? Lindsay Lohan apácaként? Úristen, ki fogja ezt megnézni?

2010-07-29 19:43:56 Zalaba Ferenc (3) #37

Valószínűleg nem jókedvükben tolták el a bemutatót. :(

2010-07-29 19:41:26 VVega (4) #36

Ugyan nem értek hozzá, de nem ostobaság egy ilyen szűkebb réteget becélzó filmet ennyire eltolni? Kétlem, hogy sokan várnának vele 3 hónapot...

előzmény: Zalaba Ferenc (#35)

2010-07-29 18:55:26 Zalaba Ferenc (3) #35

Új bemutatódátum: november 25.

2010-07-26 22:37:50 simijohnny (1) #34

"I Absolve youof all your sins now get the fuck out" - Ez nagy!

Rengeteg nagyszerű színész, de mégis, Jeff Fahey is itt van... basszus imádom ezt az embert! És persze ne felejtsük el "Steven Seagal as Torrez, a druglord".

Amitől ez a film jó lesz: gore, a szövegek, akció, picsák. Nagyon várjuk!

2010-07-26 22:25:22 Jereváni Rádió (2) #33

Itt az új trailer.

Érzem, új kedvencet fogok avatni. Über-megabrutál lesz! :)

2010-06-03 14:03:53 carmine (5) #32

Azért nem hinném, hogy gyerekfilmet sugalló plakátja lesz a filmnek. :) Ha máshonnan nem is, onnan azért rá kéne majd jönni, hogy milyen kategória. :)

előzmény: lizardking (#31)

2010-06-03 13:48:07 lizardking (4) #31

Nem baj,csak had reklámozzák úgy!Aki érti a témát,azt nem fogja érdekelni.A vicces az lesz,mikor a sok suttyó bemegy a "Kémkölykök meg a Lávalány és Cápasrác rendezőjének új filmjére":)Ó,az arcok amiket ezeken a fejeken látni fogok a film vége után...Az jó móka lesz:)Az ilyen embereket leszíjaznám egy non stop Terrorbolygó és Crank 1-2. vetítésre pár napra...:D

előzmény: gerbence (#26)

2010-05-25 20:10:28 Cesare Gonzago (?) #30

Te jó ég! Kiköpött Denáldó atya! :D

  • 1
  • 2