Todo sobre mi madre (1999) ☆

Mindent anyámról
All About My Mother

(Pedro Almodóvar)

francia-spanyol dráma

4,2
★★★★☆
463 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-08-09 21:06:42 Prüstü (4) #11

Nehéz megfogalmazni pontosan, de van ebben a filmben egy olyan egyedi eklektikusság ami miatt nagyon megkedveltem, nagyon jók a zenék, a színek, a színészek is igazán karizmatikusak, és mindezek által tényleg mélyen érintő jelenetekkel is elő tud rukkolni a rendező, néha szinte a semmiből. Valahogy a túlírt és elborult cselekményt olykor felülírja ez az érzés, és engedi hogy átéld a színtiszta drámát.
A legjobb amit eddig Almodóvartól láttam.

2017-07-31 08:47:38 somogyireka (3) #10

Ejha, jó kis agytorna így hétfő reggelre..na mert itt van e meglehetősen bonyolult történetszerkezet, a több ponton való utalás más alkotásokra, a finom összemosódás az 1950-es All about Eve című filmmel, s ahogy A vágy villamosa is folyton be-bekúszik. Szóval kell egy csavaros agy ahhoz, hogy e koncentrikus, egymásba úszó köröket átlássa. Ám én akkor nyugodtam végre meg, amikor e sok körből egy lett, vagy inkább „szív”.

Amúgy meg bőven lehetne egy legújabbkori Jézus magyarázat is, nesze nektek csak nyitott szemmel élők, a jelenségek szintjén elveszők, a látvány után ítélők, nesze nektek szívetekben vakok.
És persze Szűz Mária.. akiről Almodóvar egy laza mozdulattal lefújja a port, és a képünkbe nyomja, lássátok ilyen az isteni Anya. Nem kék ruhában, felhőn álló, liliomosan tiszta. Testében akár egy hadsereget is kiszolgált, de szívében szűz maradt, azt egyedül csak urának adja. És jó hír, a legjobb, hogy még férfiként is lehet Máriává válni..
Anyukám, anyukám találd ki, hogy az én nagy kincsem ugyan ki, ki más is lehetne ha nem te, ültess hát gyorsan az öledbe!

2017-02-05 21:22:27 ryood (4) #9

senki más nem tud ilyen film csinálni nőkről..

2016-01-13 07:46:31 Jereváni Rádió (3) #8

Érdekes ez a film. Érdekes a sztori, a szereplők, olyan nagyon finom stílusban készült, de ahogy a többiek is írták alant, nem tudja megfogni az embert, igazából nem is tudom, hogy miért.

Két dolog, ami viszont rettenetesen zavart:

1. Az, hogy mindenki olyan jóságos benne, maximum csak szerencsétlen. pl. Rosa anyja simán fogadja Manuelát azok után, hogy szó nélkül lelépett az unokájával két évre. Komolyan, kis túlzással olyan mintha a Szomszédoknak egy transzvesztita verzióját látnám, nem hiszem el, hogy ennyi szereplő közül egyetlen egyben sincs egy csöppnyi rosszindulat vagy gonoszság. Manuela lazán szárnyai alá veszi Rosát, segít a színésznőn, ő azért szerencsétlen, mert meghalt a fia, Rosa egy jót tenni akaró nővér, aki azért szerencsétlen, mert HIV+ vírust kapott Lolától, akitől terhes lesz, Lola egy csábító, mert Manuélának és Rosának is gyereket okozott, de őt csak a szerencsétlen vágya hajtja, szegény drogos és AIDS-es, Huma is jólelkű, csak az a szerencsétlensége, hogy a drogfüggő Ninába szerelmes stb., stb., mind valahogy így van beállítva a filmben. Ez túlságosan hihetetlen, hogy ez így legyen.
2. Akkor ha jól értettem a sztorit: Manuela a transzvesztita Lolától lett terhes, otthagyja őt, felneveli egyedül a fiát. A fia a szeme láttára hal meg, mert futott Huma után a színházi előadást követően. Ezt követően visszatér Barcelonába, hogy elmondja Lolának, hogy a fiuk meghalt, de a transzvesztita Agradotól megtudja, hogy Lola AIDS-es és haldoklik. Időközben megismerkedik Rosával, akiről kiderül, hogy terhes Lolától, és ő is HIV pozitív, elhelyezkedik a színházba pont Humához, aki viszont Ninába szerelmes, aki meg drogos. Rosa végül megszüli a babát, majd meghal, Lola feltűnik a színen, megtudja, hogy volt egy fia, illetve láthatja egyszer a másik fiát, majd meghal. Manuela meg simán lelép a babával, és két év után tér vissza, mert szerencsére a kis Esteban legyőzte a vírust. Basszus, ez még talán Ingmar Bergmannak is sok lett volna! De mindezt olyan természetességgel, mondhatni játszi könnyedséggel adja elő Almodóvar, hogy csak nézek. Azért ezek olyan tragédiák így külön-külön is, amikbe lazán bele szoktak rokkanni emberek.

2012-10-03 06:48:12 ChrisAdam (3) #7

Nagyszerű karakterek, nagyszerű történet, nagyszerű színészek, viszont mégsem éreztem azt a pluszt, amitől olyan nagyszerűnek találnám magát a filmet is. Almondóvár rendezésében sem találok nagyszerűséget, drámaisága néhol elveszik, humora pedig gyenge. Néhol egész jó és meglepő fordulatokat vesz, de legtöbbször kiszámítható és klisés.
65%

2012-09-10 08:33:49 terika (4) #6

Érdekes film volt.
Azonban úgy éreztem volna, mintha kapkodtak volna vagy siettünk volna film közben valahová.
Furcsa volt, hogy mondhatni boldog véget ért a történet, bár a sok szenvedés után kell az öröm is.
Valami miatt mégsem taglózott le a film, pedig tragédia és dráma volt benne rendesen, de mégsem hatottak úgy, ahogyan kellett volna.

2012-03-19 13:16:25 BonnyJohnny (5) #5

Megismerkedésem Pedro Almodóvarral egész jól sikerült. Melodráma és komédia nagyszerű elegye, érdekes karakterekkel, jó szövegekkel, mélyen érintő jelenetekkel. És valahogy hangulatos, szép film.

2012-02-25 14:13:02 paradicsom (4) #4

Nem tartom kiemelkedőnek, egyszer jó volt megnézni. Az biztos, hogy Penélope Cruz játéka dobott a végleges értékelésemen, nélküle valószínűleg hamar elfelejteném a filmet.

2010-09-23 22:41:47 yuriko (?) #3

Írj egy szerinted megfelelőt és küldd be a szerkesztőségnek, hidd el ki fogják tenni.

előzmény: Caararuuku (#2)

2010-09-23 22:39:26 Caararuuku (5) #2

Vérlázítóan pocsék leírás van a főoldalon erről az egyébként egetverően jó filmről.

2008-02-08 17:03:38 sapgabor (5) #1

Ha voltál már Barcelonában akkor a film nézése közben érzed majd újra a várost - ha a film után mennél akkor ott meg ott érzed, hogy a filmben jársz.

Ha oda készülsz nézdd meg előtte és ha visszajöttél nézdd meg újra itthon !