Pandorum (2009) ☆ 👁

(Christian Alvart)

amerikai-angol-német akciófilm, horror, sci-fi, thriller

3,3
★★★☆☆
443 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-01-08 14:30:55 Ugor (?) #41

Ok, kidobtuk! ))

előzmény: palevala (#40)

2019-01-08 13:57:18 palevala (4) #40

A spojlerezés döcög . A 39-est törölni akartam, de ezek szerint nem jött össze.

előzmény: palevala (#39)

2019-01-08 13:53:25 palevala (4) #39

a bezártság és a reményvesztésből eredő tudathasadást teljesen jól ábrázolta, a flashek, a villanásszerű emlékképek, a valóságtól elrugaszkodott hallucinációk átadták számomra az érzést. Már rohadtul szabadulni akartam erről a nyomorult helyről. A mutációk az alkalmazkodást segítő szérum miatt és a közel egy ezredév eltelte miatt magyarázatra leltek, noha a lények ábrázolása nem fokozta a film nézhetőségét. ezen a boldog vég némileg enyhített.

2018-03-15 19:28:41 GothMan (2) #38

Anti-sci-fi-fanként néha azért belefutok egy példányba, főleg, ha horror elemekkel kecsegtet. No, megint kár volt.
4/10

2017-03-07 20:51:13 Dangar (3) #37

Háááát...igencsak rezgett a léc, de végül megugrotta a hármast.
A horror nálam csak a legelsõ mutáns-zombi-kannibál-bennszülött-voldemort-madmax (röviden: "mzkbvm") hibridek premier plánjáig mûködött - valami kevésbé humanoid hordától jobban tudtam volna félteni hõseinket (nem mintha sokáig kételkedtem volna benne, végül kik is élik túl az ûrhajós szafarit...). A másik bukta az ordenáré bénán megválasztott kameraszögek, az inkonzisztens világítás/fénytechnika, illetve a helyenként pocsék vágás, amelyeknek hála az amúgy is zavaros sötétben futkározás/akciózás még átláthatatlanabbá vált.
Egyébként okés - sokat nyúl, de legalább fog is, a casting ügyes volt, az arcok jól el lettek találva, a sztori szódával, a látvány egynek, a díszlet itt-ott budget, de a célnak megfelel, happyend is pipa...
Szóval részemrõl egy nézhetõ, hangulatos, középkategóriás sci-fi.

2013-06-20 09:53:39 BonnyJohnny (2) #36

Én is egyetértek. Eredetileg arra gondoltam, hogy az alapötlet, és a film néhány eleme van olyan jó, ami a sablonos, rohangálós akciófilmre butított cselekményen belül is elég egy közepesre, ami a végével együtt lett volna gyenge közepes. De a film kivitelezése valóban gyatra, ha az "eredeti filmekkel" összehasonlítjuk. Pedig kicsit rádolgozva, nem egy ilyen ócska akció sci-fi történettel és nem a film hangulatát teljesen leromboló véggel ez akár erős jó is lehetett volna.
Csalódás, és elszalasztott lehetőség.

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#33)

2011-05-09 11:37:35 jesi (2) #35

Csalódás: közhelyes, semmi újat nem mutat, főleg a vége miatt, az már csak rátett a lapáttal, hogy a menekülésnél meg kellett volna fulladniuk, vagy ha annyira nem ereszt a kabin, akkor miért telt meg vízzel?

2011-02-19 17:42:21 Umberto (2) #34

Abszolút egyetértek. Kár érte, mert tényleg benne rejlett egy nagy film lehetősége.

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#33)

2011-02-19 16:09:24 [: Azuroo andrew :] (2) #33

Zseniális alapsztori, egy ideig nyomasztó hangulat, de vállalhatatlanul gagyi és összeollózott, plagizált, lemásolt lények. A harci jelenetek pedig kb egy közepes videoklip színvonalán mozognak.

Pedig ez egy nagyon jó film lehetett volna...

10/3

2011-01-10 01:12:51 dézi (5) #32

én főleg a vége miatt adtam 5-öst. nagyon erős a sztori szerintem. a megvalósításon, apróságokon még lehetett volna csiszolni, de abszolút pozitív meglepetés volt.

2011-01-02 21:12:29 Kuz (3) #31

Először is nem személyeskedésnek szánom! Nekem se tetszett a film, bár ez köszönhető annak, hogy a zombis filmekkel szemben alapból előítéleteim vannak. Azzal egyetértek hogy sok volt a szaladgálós béna akciójelenet. Csupán rá szeretnék mutatni (és tényleg ne vedd sértésnek, csak gondolom nem vetted észre a gombot), hogy a spoiler használathoz van egy külön gombocska (a szövegdoboz felett), valamint a lézerkard szerű lámpa valóban létező dolog, és nem értem mi a baj vele:[link] vagy [link] (Lásd még pietro hozzászólását alattam).
Amúgy meg BUÉK mindenkinek!!!

előzmény: Valér (#27)

2010-09-11 11:26:45 pietro (3) #30

Az a lézerkardszerű "lámpa" tényleg létezik. A nevét nem tudom, de régebben biztos hozzá lehetett jutni a piacokon (csak kisebb volt mint a filmben látható). Kétféle anyag van benne, ha a csövet középen megtörjük, reakcióba lépnek és akkor világítani kezd, tehát kapcsolgatni meg ilyenek, nem lehet (egyszer használatos afféle túlélő cucc). Csak úgy mellékesen, ha ezt a momentumot hiteltelennek gondolnád. :)

Amúgy a film tényleg remek, valószínűleg én is ki voltam már éhezve egy ilyen alkotásra. :)

előzmény: Valér (#27)

2010-04-22 00:02:06 gellert01 (4) #29

Én az előzetes és a képek alapján sokkal többet vártam, de így sem csalódtam. Meg fogom nézni még egy szer-kétszer, de annyira tényleg nem sikerült olyan jól, hogy beírja magát a sci-fi birodalom nagyjai közé. A szavazásokat illetőleg pedig nagyon nem mindegy, hogy sok 5-ös és sok 1-es adja ki a 3-as átlagot, vagy pedig mindenki közepesnek(3) ítéli meg a filmet. Matematikailag ugyanaz, de mégis más. érdekes.

2010-04-02 18:48:53 Ubul (5) #28

tetszik ez a hozzáállás...ha valami nem tetszik,mást nem kell arra biztatni hogy ne nézze meg...de ahogy látom ,ez is egy oylan film,hogy valakinek vagy tetszik,vagy nem,köztes állapot nagyon nincs(mégha az eredmény ezt így mutatja itt K.T.-n)

2010-04-01 00:34:09 Valér (?) #27

Valér: A napokban megérkezett a 40 millió dollárból készült sci-fi horror, Christian Alvart rendezésében, aki eddig két noname filmmel büszkélkedhet. Az a szomorú, hogy ez a B film is egy ismeretlen alkotás, és annak is tervezték. Mindössze 200 ezer dollárt akartak rászánni, de ekkor a stáb legnagyobb meglepetésére lecsapott egy stúdió az alkotásra. Ez azonban nem jött jól, hiszen így a rezsi negyedét sem termelték vissza moziban.

Két ember elveszve: A történet szerint két ember felébred egy űrhajón (SPOILER: ami mondjuk nem is az űrben van, de ez egy jó megoldás) és fogalmuk sincs hova tűntek, valamint, hogy hogyan. Na és akkor elindul a bonyodalom, ahogy másokkal is találkoznak. Ez egy jó sztori, de a rendező és a forgatókönyvíró nem tudtak arra odafigyelni, hogy a néző figyelmét a vászonra szögezzék, márpedig így hiába a jó történet, ha nem tud lekötni. És bekövetkezett, ami nagyon szomorú: Vártam a film végét...

Középszerű stáb: Az alakítások közepesek, elég gyengusok, de meglepő, hogy két híresebb névtől kaptuk ezt: Ben Fostertől (X-Men, Alpha Dog) valamint Dennis Quaid-től (G.I.Joe, Légió), és ez nagyon kevés. A rendezés szintén egy nagy nulla. Az operatőr csak rángatni tudta a kamerát, akkor amikor nem kéne. A forgatókönyvírő pedig sz'rt a közönségre.

A zöld lámpa: Az anyagi szempontból minden tekintetben megbukó filmnek a befejezése is elég gyenge, de legalább van egy jó fordulat, és ez az egészet tűrhetővé teszi, azonban minden ami ebből a maszlagból megmaradt, az a lézerkard-szerű lámpa!

Összességében a Pandorum egy unalmas sci-fi horror, amit nem hogy kétszer, még egyszer sem szabad megnézni. Azonban, ha valaki eddig kevés filmet látott, és pont ezt játsszák amikor odavetődik valamelyik multiplexbe: Hát Istenem, nézze meg, kikapcsolódásnak nem rossz...

10/5

2010-03-28 00:00:08 dmikee (2) #26

A szívem szakad meg, ha arra gondolok, hogy ezt a lehengerlő alapötletet ilyen rémesen gyengén sikerült kivitelezni. Ebből lehetett volna egy zseniális sci-fi, de maradt egy rossz próbálkozás.

2010-03-17 10:42:14 Dió (4) #25

Mivel úgy ki vagyok már éhezve egy ilyen történetre, hogy egy etióp hadsereg elbújhatna mögöttem, a sztori láttán seperc alatt csúnyán az egekbe szöktek az elvárásaim. Más kérdés, hogy ebből a párját ritkító alapötletből mit hozott ki a film, de ha az elvárásokat félreteszem, engem egész pompásan elszórakoztatott.
Azok után, hogy az első két percet gyorsan összelopkodja az Alienből és a Csillagemberből, és megteremt valami minimális hangulatot (lehetne erősebbet is, de nem rossz), elkezdi kibontani a sztorit. Bár eléggé le vannak osztva a lapok (ki hal meg és ki nem), sajnos valóban sok a kivehetetlen, idiótán vágott és világított jelenet is, illetve lehetne stabilabb a sztorivezetés, az érdeklődést azért fenntartja, és nem nélkülözi az izgalmakat sem. Ez utóbbi egy-két jelenet erejéig különösen kicsúcsosodik, pl szépen felszisszentem, amikor menekülnek a "vadászmezőn", és kinyílik az egyik hibernáló-tartály, amely "utasát" szépen számítóan fel is osztják egymás között a habzó szájú dögök még azelőtt, hogy egyáltalán rájönne, mi a péló folyik itt, és hogy került ide.
A végén jön még egy kellemes, apró kis fordulat, majd a befejezés olyan, amilyen, de én bekajáltam...
Más kérdés, hogy miután rányomtam a négyest, elolvastam az itteni hozzászólók spoileres okosságait, amelyek előtt fejet kell hajtanom; tényleg olyan logikai lyukak vannak a sztoriban, mint a Mariana-árok, úgyhogy megpróbálom nem újranézni, addig is nálam okés a film, még ha az Alientől fényéveknél is távolabbra áll.

2010-03-16 11:21:43 Mikkey (1) #24

ok, lehet hogy nem a legjobb hasonlítási alapot vettem. igazából Olórin #6-os kommentjével tudnék azonosulni. nekem egy iszonyat gagyi b film képét keltette mindenesetre és ennyi! ettől még másnak tetszhet..

előzmény: Ubul (#21)

2010-03-16 11:09:20 Daemiaen (4) #23

Nem volt elég pénz megfizetni a Stan Winston Studiost. :)

előzmény: Zalaba Ferenc (#22)

2010-03-16 10:33:28 Zalaba Ferenc (3) #22

Van némi Twohy-fílingje, nem vitás, de a mumusok hihetetlenül gagyik.

előzmény: Daemiaen (#18)

2010-03-16 10:21:21 Ubul (5) #21

hát én már láttam jópár Uwe Boll által rendezett filmet,szóval nem értem hogy lehet ezt hozzáhasonlítani,dehát ha nem tetszik valakinek...csak tudnám,hogy mi volt a szar - uwe boll átlagot elérő szint benne Mikkey szerint

2010-03-14 20:58:36 hogen (4) #20

Nem vagyok nagyon sci-fi fan de számomra izgalmas és érdekes volt.Semmi köze az Uwe Bollos F*sok hoz!!

2010-03-14 18:26:10 metal_face (2) #19

nem is mondta, hogy másnak nem tetszhet.

előzmény: remington827 (#17)

2010-03-14 18:22:41 Daemiaen (4) #18

Mint egy falat kenyér... Imádom a sci-fi-horrort, ez sem okoz csalódást. Vagy elfogult vagyok. Esetleg mindkettő.

2010-03-14 13:32:08 remington827 (4) #17

Arra a nagyon valószínűtlen, mondhatni extrém esetre gondoltál, hogy míg neked nem, másnak esetleg tetszik?

előzmény: Mikkey (#16)

2010-03-11 14:54:38 Mikkey (1) #16

mintha 1 film+-os uwe boll rettenetet néztem volna..
el nem tudom képzelni a mozivetítés és a viszonylag magas érdeklődés/ pozitív átlag okát.

2010-03-04 23:45:26 gellert01 (4) #15

Tényleg zavarosnak tűnik elsőre, és rengeteg gondolkodási alapot nyújt, viszont végre láttam egy igazi sci-fit. Ez már nagyon hiányzott. Ráadásul a kivitelezés is meg állja a helyét. Színészi játékkal van némi gondom, de még így is simán négyes.

2010-02-10 22:20:54 remington827 (4) #14

Így van, nincs itt semmi titokzatos / kidolgozatlan dolog. A hadnagy, miután "kiuralkodta" magát, jókedvében (őrületében) visszafeküdt, aztán jegelték a témát 800 évig. Ezalatt a hajó élővilágs alkalmazkodott, a vége pedig a filmben szerepel.

előzmény: kery (#12)

2010-01-14 23:16:32 Ubul (5) #13

akarják folytatni,szal majd kiderül

2010-01-11 11:48:30 kery (5) #12

A mutációt az összes utasnak beadott alkalmazkodást megkönnyítő enzim okozta sok száz év alatt, több generáción át. Én úgy értelmeztem, hogy Payton ámokfutása és újrahibernálása után nagyon sok idő (mondjuk 800 év) telt el. Időközben az űrhajó automatikus vezérléssel a Tanis-ra érkezett és leszállt/lezuhant. Sok kérdés felmerül még itt is de az nem is baj.Tessék fantáziálni.

2010-01-08 11:25:39 A. B. Normal (4) #11

Elsőre nekem sem világos minden, de ettől még élvezem :D
A mutációs rész a leggyengébb kétségtelenül, külön vigyázok, hogy ezen ne gondolkodjam. A többi szerintem könnyen összeáll. Az évek is érdekesek, a végén kilencszáz-valamennyi hangzik el. Komoly a balhé. Mivel most mindenki az Avatarral van elfoglalva, csak utalok rá, milyen szép, hogy a kolonizáció érdekében itten cipelik magukkal a fél földi állat- és növényvilágot, szarnak bele, hogyan fogja az a bolygó meglévő (és állítólag nem ismert) élővilágát fölborítani, DE a végén az egész cucc a tenger fenekén pusztul. Igaz, a reaktor is XD

előzmény: taxilovearsenal (#9)

2010-01-08 11:20:59 A. B. Normal (4) #10

Megint kisebbségi vélemény: nagyon jó film, minden sikerül neki, ami a sunshine-nak nem. Tapssal üdvözöljük a hepiendet. Ilyet! megmenekül az emberiség!!! LOL
Alien- meg másfajta nyúlásra panaszkodni kár: akkor a Shaun is kettest érdemel, mennyit lopott Romerotól meg Jacksontól.
Az obligát nedvespóló / pushupos baltaarcú nő miatt négyes.

2009-12-25 09:07:23 taxilovearsenal (4) #9

Elég nehezen rakom össze a filmnek néhány részletét.
Az stimmel, hogy elindultak a Földről Taniszra kb. 60 ezer emberrel, és hogy 120 évig utaztak kb. Az is stim hogy amikor Gallo tizedes csapata volt a soros, megjött a hír, hogy a Föld felrobbant. Ezek után Ő pandorumba esett, kinyírta a többieket. De után hogy a fenébe kerültek Taniszra, a tenger fenekére, egyedül elvezette a gépet? Majd miután elvezette, elbohóckodott vagy 30 évet, megöregedett és Payton hadnagy hibernálójába bement? Nem értem a motivációkat. A lények meg a mutáció miatt jöttek létre, ahogy a nő mondja a film közepén? Sok bennem a kérdőjel, de annyira nem fogott meg a film hogy az elejéről újranézzem.

2009-12-05 22:23:29 VVega (1) #8

Szerintem még annál is rosszabb, de elenyésző kisebbségben vagyok :)

előzmény: JeszKar (#7)

2009-12-05 21:41:38 JeszKar (?) #7

Tényleg ennyire rossz? Mert már reménykedtem, hogy a Halálhajó után végre lesz egy új jó sci-fi/horror.

2009-12-05 21:35:46 Olórin (2) #6

Sok fárasztó, unalmas, fantáziátlan és szarrá vágott, villódzó fényekkel kísért rohangálás a sötétben. Ostoba Halálhajó-Barlang zagyvalék.

2009-11-20 10:29:14 Ubul (5) #5

jah,jó,tegnap este más oldalnál is néztem róla hsz-eket,és ott volt a Moon-Pandorum összehasonlítás,nem itt :D

2009-11-20 10:25:38 Ubul (5) #4

Szerintem jó volt,egyszer-kétszer nézhetős,de nem elhanyagolható,Dead Space feelingje nekem is megvolt néhol...Moon mellé meg nem hasonlítanám,azért az inkább dráma,ez meg horror,persze a közös vonal a scifi de mindkettő másért jó

2009-11-16 22:32:32 B-side (4) #3

Végre egy hangulatos sci-horror. Már nagyon vártam egy ilyet. Ugyan eszembe jutott több film is a nézése közben, a Halálhajó, Alien, Barlang... de azért vannak benne eredeti ötletek is. Érdemes megnézni szerintem, főleg annak, akinek tetszettek az említett művek.

Nálam 9 pont a 10-ből.

2009-11-10 19:20:54 VVega (1) #2

Ebben az igen erős sci-fi évben már csak a nagy(obb) számok törvénye alapján is el kellett jönnie egy majdhogynem értékelhetetlen, ostoba, mind színészileg és technikailag dupla nullás, halálosan unalmas lufinak. Ez lenne a Pandorum.

2009-10-14 15:21:15 deathcode (4) #1

Úgy hallottam, hogy a "Halálhajó nyomában" lesz a magyar címe. Ugye nem? UGYE NEM?!?!?!