Lost Highway (1997) ☆

Lost Highway - Útvesztőben

(David Lynch)

amerikai-francia krimi, thriller

4,1
★★★★☆
507 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2017-07-29 00:09:27 ChrisAdam (5) #76

Aztak***élet. Szerintem még egyetlen film és egyetlen rendező stílusa se volt olyan közel hozzám, mint a Lost Highway és Lynch. Egyelőre most ennyit, még ráz a hideg, aztán összekaparom a gondolataimat...

2014-03-30 00:46:45 Frank Tyrell (5) #75

Az első 20 perc simán elmegy horrornak is. Amikor Fred elkezdi mesélni álmát... aztán a mystery man arca jelenik meg a felesége arcán, még mielőtt egyáltalán találkozva vele...

2014-03-03 23:43:22 Tenebra (5) #74

Szánom-bánom, de még csak ma láttam ezt a filmet először. Pedig itt rohadt a gépemen már mióta. De ma egy filmklub keretein belül megtekintettem. Egyszerűen nem kaptam levegőt tőle, annyira letaglózott! Felzaklató, zavarba ejtő, fura - tökéletes Lynch-film. :D Sokszor nem tudja az ember eldönteni, hogy röhögjön vagy rettegjen. Pl. a "szemöldöktelen" muki felbukkanásakor a party-n.

Hogy mi volt ez? Azt nehéz eldönteni. De az tuti, hogy zseniális, meghatározó élmény. Igazából sokféle értelmezése lehet, szerintem maga Lynch sem tudna rá jó választ adni (már, ha akarna :D). Nekem van egy olyan érzésem, hogy a főhős, az az Fred egyszerűen bekattant, megölte a feleségét, és Pokolra jutott. Miután a börtönben "testet cserél" Pete-tel vagy kivel, azután szerintem a büntetését látjuk. És a büntetése nem az, hogy kinyírják, hanem, hogy állandóan ugyanazokat a borzalmakat kell megélnie és menekülnie kell.

De persze ez csak egy személyes vízió. Igazából lehetne ezt egy bizarr film noirként is értelmezni. Sőt, a film második fele miatt a Quicksand c. film ugrott be. Ott is egy szerelőt csábít el egy szőke femme fatale, aki rossz útra tereli a naiv kis antihőst.

A remek atmoszférán és elgondolkodtató, mindfuck sztorin kívül még meg kell említeni a remek zenei hátteret is. Lynchnél mondjuk ezt megszoktam, de itt különösen jó számok és betétdalok hangzottak el. Pl. mikor Fred az elején szaxofonozik egy bárban, azzal már megvett kilóra a film, nemcsak a képi világ, de a zenei miatt is.

Szóval az egyik kedvenc filmemmé vált ez, na. Amint tudom, újranézem.

2013-12-26 18:04:02 acidphase (5) #73

akkor javitsd az osztályzatodat mer az minden csak nem a 'jó' :)

2013-12-26 18:00:24 Tetovaltlany (3) #72

Még mindig kiráz tőle a hideg,jó film.

2013-03-25 20:41:43 Prüstü (4) #71

A tipikus téma: romlottság, vérlázító hatalmaskodás, sex, drog, belülről rohadt USA stb. .. , már a 3. Lynch filmben köszön vissza (Blue Velvet, Twin Peaks - Tűz jöjj velem, és most ez). Kicsit sok volt belőle, mindhárom filmben van egy olyan szintű deviáns főbűnöző, hogy azok tényleg hozzák a gonosz köztünk jár elméletet, ez legyen előny, mert nagyot alakítanak, viszont kicsit már nekem egysíkú.
Ebben a filmben viszont az első 45 perc brutálisan erős, igazi fojtogató thriller atmoszféra, hozzáteszem, ha ezt a feszültség teljes hangulatot tudta volna tartani, akkor ez lenne minden idők leghátborzongatóbb filmje, és tök mindegy lenne a félrecsúszott történet. (Amúgy Lizardking elemzése, szerintem nagyon jó, érdemes elolvasni).
Annyi fix, hogy dicsérni való és művészi a film, a beállítások, a színek, a zene tényleg üt, habár én nem azért írom ezt, mert szeretem pancsoljunk a vérbe miközben szól a igazi kemény faszagyerek vagyok rock..mert teljesen hallgathatatlan alapvetően számomra, de itt jól időzítették fogalmazzunk úgy. A felemelőbb zenék, amelyek a misztikusságot mélyítik közelebb állnak hozzám.
Összességében egy 4-es nálam, de mint mondtam, benne volt a lehetőség minden idők legjobb thrillerjére, ha tudja tartani azt az idegtépő dark hangulatot a film. A fehér arcú szemöldök nélküli pofa nagyon el lett találva, horrorfaktor a köbön, és persze a lényeg: Bill Pullman-ból ilyen vagány, kemény szerepet nem néztem volna ki, szóval az ő színészi játéka elementáris.

2011-08-19 20:27:52 Bruce94 (3) #70

Életem első David Lynch filmje és ez alapján a műve alapján azt gondolom nem az én világom. Néhány jelenet iszonyú jól van megcsinálva, főleg amelyikben Robert Loggia szerepel, de az összkép nem igazán tetszett. Lehet, hogy csupán amiatt, mert olvastam az óriási kritikai sikeréről, s többet vártam. Igazából néhány jelenetre 3 napja keresem a választ, s az összefüggésekre, de idáig kb annyit sikerűlt leszűrnöm, hogy Fred és Pete ugyanaz a személy, bár lehet hogy ez sem igaz. :) A színészek nagyon jók Pullman alakítása különössen tetszett, de csak egy közepessel tudom jutalmazni a filmet. Valamikor biztos újranézem, s akkor már tudom mire számítsak.

10/6

2011-05-20 23:04:52 jutas (5) #69

"szórakoztató őrületnek" - ez a legjobb megfogalmazás.
Legalább 5x néztem meg. De már vagy 6-7 éve nem láttam újra, elő kéne vegyem... talán már nem is tetszene annyira.
A hihetetlen kifordult karakterek, Lynch alternatív zenei kötődései (Reznor, Henry Rollins stb.. egyébként valakinek feltűnt, hogy a film vége fele kikkel szerepel Arquette egy fényképen? :D ), a -szinte valamennyi filmjében szereplő- groteszk gnómok, vagy az ahogy a modern és művi kaliforniai tájnak ad természetfeletti mélységet.... ahhh. Akiknek ezek a dolgok nem jönnek be, az hiába akar keresni értelmet a filmben. Ha megtalálja sem fog rajongani érte.

előzmény: ronin07 (#64)

2011-02-16 23:12:57 lizardking (5) #68

Azért az vicces, hogy 348-an látták a filmet (a KT felhasználói közül) és 67 hozzászólóból senki nem tudott, sőt, meg sem próbált (én sem) értelmes magyarázatot adni:) És így kaptunk egy 4,22-es átlagot. Érdekes. Nem semmi film, az biztos. De itt már tényleg felmerül bennem a kérdés, hogy egyáltalán létezik-e logikus magyarázat a film eseményeire?

2011-01-17 00:50:45 paradox (2) #67

utolso lehetoseget adtam lynchnek.idegesitoen eroltetett unalmas volt,ha egy lincset lattal,mind lattad.utaltam!

2011-01-01 17:04:44 csabaga (2) #66

Lynch egy csomó filmje szándékosan értelmetlen,érthetetlen.Szerintem jól szórakozik,mikor a nézők mindenfélét próbálnak belemagyarázni.
Ezt még végignéztem,de a Mulholland Drive-ból hamar elegem lett.
Azóta összehozott még egy érthetetlen filmet.A kritikusok sem értik,de azért a maximális osztályzatot adják rá...

2010-10-19 13:36:43 gomez1000 (2) #65

Ebben a filmben a szándékos összevisszaság lett úrrá, és értelmetlen a történet. Miért van az hogy senki sem érti a filmet, és mindenki megpróbál ezt vagy azt belemagyarázni ? Egyszerüen teljesen értelmetlen, nem logikus a cselekmény! (Hiába rendezgetjük az idősikokat, mint a Menmento esetében, ahol legalább érthetö dologra lyukadunk ki) Kér ilyen értelmetlen filmnek értelmet keresni. Néhány különc, egyedi jelenetért azonban értékelem nézhatöre.

2010-05-01 12:43:10 ronin07 (?) #64

Természetesen nem értünk egyet.:) Az a sok ellenfény, a világ demoralizáló ereje az őrültek halmával meg a pszichózisok mindenségével, illetőleg az enigmák tömkelege a kérdőjeles szörnyetegekkel elérik, hogy ezt a filmet "szórakoztató őrületnek" (mindig is imádtam azt) és Lynch legjobbjának tekintsem.

előzmény: simijohnny (#63)

2010-05-01 12:37:50 simijohnny (3) #63

És a nagy folydogálás közben, az unalom egyre testesebb alakot ölt, ezért nem tudom különösebben értékelni.

előzmény: ronin07 (#62)

2010-05-01 12:23:28 ronin07 (?) #62

Ugye, hogy a néző eredendően törekszik az értelem feltárására, még akkor is, ha a film teljesen az érzékeit bombázza?:) Nyugalom, én sem tudom egyébként, de szerintem Lynch úgy csinálta meg ezt is, hogy ezer értelmezésre nyíljon ajtó. Én azok lépek be, hogy Doppelgänger, miegymás, ergo a szellemünk is ide-oda változhat, egymásba folyunk.

előzmény: JeszKar (#58)

2010-04-29 21:06:58 diablo3 (3) #61

sztem irjal e-mailt David Lynch-nek es tedd fel a koltoi kerdesedet....hatha o tud valaszolni ra,de az se 100% :D

előzmény: JeszKar (#60)

2010-04-29 21:03:01 JeszKar (5) #60

Csaknem.

előzmény: diablo3 (#59)

2010-04-29 20:59:01 diablo3 (3) #59

Segitek!Semmirol.... :D

előzmény: JeszKar (#58)

2010-04-29 20:46:17 JeszKar (5) #58

Segítsem valaki! Miről szólt ez a film? A Mulholland Dr. végére nagyjából minden tiszta lett, de itt sokkal zavarosabb minden, és így nem akarok osztályozni.

2010-04-11 18:07:18 diablo3 (3) #57

hat kb olyan 3,50 tudom h tulzas ez a 10/0 sztori,de nekem nagyon nem jott be...kb. mint a brazilnal az atmoszfera ott is 10-es de a sztori nagyon silany sztem :P

előzmény: acidphase (#53)

2010-04-11 12:54:52 JeszKar (5) #56

Jah én néztem el, azt hittem, az is tizes.

előzmény: acidphase (#55)

2010-04-11 12:47:07 acidphase (5) #55

de a sztorira mintha 0 pontot adott volna ha jobban megfigyeled.

előzmény: JeszKar (#54)

2010-04-11 12:38:42 JeszKar (5) #54

3 db 10/10 és egy 10/8-ból 10/9,5 jön ki.

előzmény: acidphase (#53)

2010-04-11 12:35:02 acidphase (5) #53

hát ja mer ha összeadjuk a szamokat akkor pontosan egy 10/7-es átlag jön ki, az meg inkább egy jó szavazat:P

2010-04-11 12:32:10 Kalti (4) #52

Ebből, hogy jött ki a végén egy 3-as ??

előzmény: diablo3 (#51)

2010-04-10 20:45:18 diablo3 (3) #51

atmoszfera:10/10
zene:10/10
szineszek:10/8
sztori:10/0

2009-08-29 20:06:58 bothbenedek (5) #50

persze, a nagyjátékfilmekre értettem

2009-08-29 20:03:06 bothbenedek (5) #49

lynch első két filmje után ez a legjobban eltalált: végre szép színészi játékokat kapunk, a műfaji konvenciókat is szépen megoldja, félelmetes hangulatot ad a film vizuális dizájnja, jók a zenék, és a film ritmusa is rendben van

2009-06-04 18:44:25 [: Azuroo andrew :] (4) #48

ami azt illeti én is : )

előzmény: jesi (#45)

2009-06-04 17:36:54 jesi (5) #47

Nézd meg még párszor, amikor először láttam már tudtam, hogy ezt még látnom kell párszor: másodszorra láthatsz olyan jelentéseket amelyek elsőre nem

előzmény: a6notes (#46)

2009-06-04 17:33:22 a6notes (2) #46

Ne érts félre, nem könnyű kikapcsolódásra vágytam, és kedvelem is, ha egy film nem addig tart, amíg a moziból kiérek, ha kell kicsit gondolkozni rajta. De azt azért szeretem, ha a gondolkozásnak eredménye is van. Itt ez reménytelen :S
Ami feltűnt, hogy nem sok mindent mondott róla a rendező úr, viszont azt a keveset, mint hogy a film ugyanabban az univerzumban játszódik, mint a Twin Peaks, a legelfogadottabb értelmezések figyelmen kívül hagyják.

előzmény: jesi (#43)

2009-06-04 16:08:53 jesi (5) #45

Előbb láttam a Lost highway-t mint a Mulholland Drive-t, valószínű emiatt

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#44)

2009-06-04 16:03:47 [: Azuroo andrew :] (4) #44

Ez bizony így igaz, kár hogy én a Mulholland Drive lapjára írtam volna; szerintem nekem az MD az ami neked az LH ;)

előzmény: jesi (#43)

2009-06-04 15:57:21 jesi (5) #43

Sajnos sokan nem tudják élvezni, pedig a világ egyik legzseniálisabb filmjével van dolgunk. S ha egy Lynch filmnek állsz neki tudnod kell, hogy a könnyű kikapcsolódás messze el fog kerülni.
A másik: Lynch nem magyarázza meg a filmjeit, ezt a nézőkre hagyja

előzmény: a6notes (#42)

2009-06-04 13:42:28 a6notes (2) #42

Sajnálom megint. Nem tehetek róla, de ez nekem nem kikapcsolódás. Nem tudok élvezni egy filmet, ha nem tudom eldönteni sem közben, sem jóval utána, hogy mit láttam, hogy miről szólt, hogy mi igaz, hogy mi tudatalatti, hogy mi természetfeletti, hogy mi motiváció, hogy mi a képzelet... és sorolhatnám, de talán érthető ennyiből is :)
Utána olvastam, és van ezer teória ezekre, de igazából mindenkinek megvan a sajátja, és senki sem tudhatja biztosan, mi az igaz, mivel Lynch úr nem volt hajlandó nyilatkozni róla.
Pity.

2009-05-04 20:02:30 cser (5) #41

Nem értem hogy pár embernek az jelenti
a jó filmet amire elmegy otthon gondolkodik 10 percet és talál rá legalább egy magyarázatot (nem kell nekik hogy szájba legyen rágva vagy egyáltalán meglegyen mutatva de legyen egy) miért kell magyarázat? hogy le legyen tudva a film hogy
igen ezt is meg oldottam .Szerintem pont ezért nagyszerű film mert ha valaki nem akarja letudni azzal hogy ez egy faszság mert nincs értelme, hanem gondolkodik rajta vagy csak fojtatja vagy kitalál" olyan lehetőségeket ami a valóságban nem lehet (nem a hős emberekre gondolok hogy ketté válik az apró törpe sátán és azért tud két helyen lenni) akkor a film kezdő pillérjéhez tudunk még csomó dolgot tenni a mi kreativitásunkon múlik hogy hogy mit jelent nekünk az egész film. Meg persze azon is múlik hogy egy filmtől mit várunk egy jó storyt ami bevan fejezve vagy akár egy nem befejezett storyt de bejezhető storyt vagy egy akár egy ember érzéseit és nem egy nyitvahagyott történetet hanem egy egész tér és idő játékot mellette egy történettel

2009-03-15 21:30:23 jesi (5) #40

vagy csak érzésekkel kell helyetesíteni a jeleneteket

2009-03-15 19:15:43 Beka (5) #39

Szerintem, ami a storyt illeti, Lynch tudatosan blöfföl. "Nesztek, okostojások, ezen rágódjatok" mondja, és élvezi... Bocs, Linch rajongók, ezzel nem azt akarom mondani, hogy értéktelen, amit csinál. Hanem azt mondja: "Veszett a világ". És valóban: ebben a szekularizált világban vajon mi az, aminek valóban értelme van? Szerintem ez a film is csak annyira zavaros és megmagyarázhatatlan, mint a világ, amelyben élünk.

2009-03-15 17:37:08 budaik (3) #38

Én is beálltam az értetlenkedők sorába...

2009-03-08 21:48:01 deviant (5) #37

még mindig hátborzongató. zeneileg meg talán a legösszeszedettebb filmje lynchnek. (pedig aztán a többi filmjénél sem hibázik)

2009-01-11 18:59:11 Kalozbeni (?) #36

Ha a cél az volt, hogy ebben az útvesztőben eltévedjek, akkor magas ötös, sikerült neki, telyesen eltévedtem, annyira, hogy még osztályzatot sem találok :); a zene meg a képhatás is magas ötös. A film végén tátott szájjal álltam fel, ott tartottam mint az elején. Egyébként ami a legérdekesebb és legfurább számomra, hogy az itt leírtakkal, kivétel nélkül mindenkivel egyet tudok érteni, és egyet is értek. :)

2008-12-29 00:09:33 Hannibal Lecter (3) #35

Huhh... markáns atmoszférájú, kísérleti jellegű, riasztóan furcsa film ez, amelyben Robert Loggia szemétládaságát hamisítatlan bűnös élvezet nézni :) A történet viszont szinte már kellemesen zavaros. Nem tudom, valahogy egy összeszedettebb, kevésbé talányos thriller élt az emlékezetemben, de úgy látszik, marha régen láttam már.

2008-11-27 18:31:19 czeppelin (?) #34

[link]

előzmény: zéel (#33)

2008-11-27 12:15:25 zéel (4) #33

I PUT ON SPELL ON YOU
Ismereteim szerint, a Florida, a paradicsom c. Jarmusch filmben hallható először, méghozzá a Szerző, Screamin' Jay Hawkins előadásában! (Aki viszont a Mystery Train-ben, főportásként, láthatói is. Ott viszont nem énekel!:)
Továbbá: a Deus ex machina c. film egyik kulcsjelenetében az, angol-egyiptomi Natacha Atlas előadásában hallható. Szenzációs, úgy szintén!


2008-11-26 15:38:20 zéel (4) #32

2 in 1 ? Bónusz videóklippekkel?
(Nekem is az I put on spell on you a kedvencem!)

2008-07-02 23:00:20 zsyraf (4) #31

rég láttam már, akkor padlóra küldött, de még mindig feltűnik a rémálmaimban.

2008-03-23 20:55:29 Suhok (4) #30

A film zenéje tökéletes és rohadtul eltalálja a hangulatot, amitől libabőrös vagyok, ahányszor csak hallom, az Marilyn Manson: I Put A Spell On You.

2008-03-22 09:11:44 jesi (5) #29

Nagyszerű film, vagyis inkább zseniális. Többféle értelmezés gondolkodtató: sok filmet megnéz az ember és 20 perc után már nem is emlékszik semmire. A Lost Highway még évek múlva is hatással van az emberre. Lehet azon vitázni mennyire érthető, de aki Lynch filmtől 2 óra könnyed mozit vár az még a legjobb indulattal is vicces.
A Lost Highway talán az egyik kedvencem, mitől is...

2008-02-12 14:39:45 jorgecosta (5) #28

"Soha sem értettem, hogy lehet rajongani egy olyan filmért, ami értelmes sztorival nem rendelkezik. Ez olyan, mintha láb nélkül beneveznék egy futóversenyre."
en.wikipedia.org/wiki/Oscar_Pistorius
Most akkor mégis működik?

2008-01-23 08:19:33 tomeew (4) #27

Szerintem az a zene olyan akkor abban a jelenetben, mint valami kiszálló. Azt is lehetne hinni, hogy ott vége a filmnek.
De azzal egyetértek, hogy feloldozó az első 30 perc kemény feszültsége után.

2007-09-23 23:47:21 birkassy (5) #26

A zene sokat dob a hangulaton. Amikor a srác a kertben a nyugágyon pihen, az egyik legmegnyugtatóbb jelenet, amit eddig filmen láttam. De végülis a mai napig nem tudom, hogy miről szól pontosan.

2007-03-19 15:38:18 Olórin (3) #25

értem én, csak a zacskós leveses példa azért sántít, mert ott erős minőségbeli különbség is van, míg a "készen kapott" és az "agyalós" filmek közt nem olyan biztos:)

2007-03-19 14:49:58 limupei (5) #24

A példát úgy értettem, hogy a zacskós levesnél készen kapod a kaját, nem kell érte tenni szinte semmit, míg az igazi levesnél dolgozni is kell érte.

Lynch ilyen rendező, megdolgoztatja a nézőit, míg sok rendező filmjeivel csak annyi munka van, hogy el kell menni rá, aztán megmagyaráz mindent.

2007-03-19 14:34:22 Dió (3) #23

Hát, ha engem kérdezel, nálam ez konkrétan a trágya és a rántott marhahús példája :DD
Elgondolkodtam, és kerestem választ, ami az volt, hogy nincs válasz, mert ez egy nagy nonszensz. De ha ti találtatok, annál jobb, mert akkor értem, hogy nektek miért tetszett, én részemről nem értettem egy mukkot sem:)

előzmény: limupei (#21)

2007-03-19 14:04:28 Olórin (3) #22

hát ezt a példát követve akkor ez egy olyan igazi leves, amiben a sok összetevő kioltja egymást, és a végére nem marad íz:D

deviant: kíváncsi vagyok, bár jó rég láttam, úgyhogy aligha fogok tudni hozzányögni valamit. De lehet, hogy majd újranézem a filmet...

előzmény: limupei (#21)

2007-03-19 09:22:49 limupei (5) #21

Ilyenkor szokás elgondolkodni, és megpróbálni választ keresni:-) A zacskósleves vs igazi leves tipikus példája:Đ

előzmény: Dió (#20)

2007-03-19 08:29:26 Dió (3) #20

Na, ne legyen már szókiforgatás belőle a végére. Egy szóval sem mondtam, hogy csak az egyértelmű filmek kellenek, de a lost highway pont a másik véglet, Olórin már kb el is mondta előttem, semmi értelme az egész filmnek. Úgy álltam fel a film végén, hogy 90 percig jelenetek olyan szintű egymás mellé rakosgatását láttam, hogy azoknak külön-külön még talán volt, de együtt abszolúte nem volt értelmük.

előzmény: limupei (#17)

2007-03-19 08:15:50 deviant (5) #19

hát, akkor a hétvégén leírom a saját értelmezésem. :)

előzmény: Olórin (#18)

2007-03-19 06:13:09 Olórin (3) #18

nem vettem én semmit sértésnek, csak rámutattam a kettő közti különbségre, ami, akárhogy nézzük is, igaz. És megintcsak rosszul közelíted a dolgot: nem az a bajom, hogy nem ad egyértelmű magyarázatot, hogy nem rág szájba, sok film van, aminek több értelmezése is lehetséges, és többek közt épp azért szeretem őket. Erre viszont, amennyire emlékszem, nemhogy több, hanem egyetlen értelmezés sem igazán adható, ami azért egészen más. De innen nézve én is mondhatnám, hogy Te meg azon akadsz fenn, hogy valaki nem fogadja el az egyik kedvenced "zsenialitását", vagy nem úgy áll hozzá, hogy "nem értem, tehát biztos marhanagy művészet, adok rá egy ötöst"?

előzmény: deviant (#16)

2007-03-19 00:31:45 limupei (5) #17

Hát ez egy érdekes hozzáállás, hogy azért nem jó, mert nem egyértelmű és sok értelmezése lehetséges. Ezek szerint Courbet jó festő, Dali és Picasso pedig nem. Szabolcska Mihály jó költő, Verlaine és Baudelaire pedig nem.

előzmény: Dió (#14)

2007-03-19 00:15:12 deviant (5) #16

látjátak az a különbség köztünk, hogy ti már rögtön sértésnek, a film elleni kirohanásnak veszitek, hogy az mertem mondani: tarantino a ponyvaregényben nem írt épkézláb történetet. az egészben az a paradox, hogy a ponyvaregény pont ezért jó film, pont ezért működik. ti fennakadtatok azon, hogy nem találtok mindenre egyértelmű magyarázatot, de így nem is fogjátok megszeretni lynchet. elismerem, a lost highway talán a legzavarosabb filmje a mesternek, de pont ettől a a legjobb is. (van-e rossz filmje a dűnén kívül?)

2007-03-18 23:34:08 azazell0 (5) #15

Szerintem a Dűne és az Elefántember sem túl komplikált.

Elképzelésem sincs, ezek miért nem jutottak eszembe. :-) (nincs irónia)

2007-03-18 22:54:10 Dió (3) #14

Megint csak azt kell mondjam, hogy nem értem az összehasonlítást, a ponyvaregény sztorija ennél hatszázszor értelmesebb és összerakottabb.
A lost highway kapcsán az a bajom, hogyha most mindenkivel leíratnám az értelmezését, akkor annyi értelmezés születne, ahányan hozzászólnak, és akár még ilyen "a zsúrkocsis volt a gyilkos" is helyet kapna közöttük szerintem... és ez azért van, mert Lynch olyan minimális szintű, értelmes magyarázatra utaló konkrét fogódzkodót ad csak, hogy azokból a filmet erősítő magyarázat nem igazán építhető fel.

előzmény: deviant (#11)

2007-03-18 22:48:34 limupei (5) #13

Jó reggelt kívánok, a Straight Story kivételével ez minden Lynch-filmre igaz.

Szerintem a Dűne és az Elefántember sem túl komplikált.

3-as pontszámom ennek megfelelően nem az "oké/elmegy", hanem a "nem tudom" kategória.

Van külön "nem tudom" kategória is:-)

Mellesleg ez egyike azon kevés filmnek, amit többször is láttam. Egyszerűen működik, akár érthető, akár nem.

2007-03-18 22:40:17 Olórin (3) #12

Azért ne keverjük a szezont a fazonnal. A Ponyvaregénynek úgy nincs értelmes története (bár megjegyzem, ez sem igaz, mert jópár film van, ami bizony nem rendelkezik több sztorival, mint a Tarantino-film egy tetszőleges szegmense), hogy minden esemény világos és érthető, míg a Lost Highway úgy nincs, hogy nagy kulimász az egész, amivel kapcsolatban azt is kétlem, hogy Lynch maga tudna adni rá magyarázatot.

2007-03-18 22:22:50 deviant (5) #11

korántsem értelmetlen, csak éppen nincs túlmagyarázva. az absztrakció nem műfaj, hanem lynch néha tényleg elvont. azt szeretem benne, hogy egyszerre elvont és jellegzetesen amerikai. érdekes, az soha nem zavart senki, hogy ponyvaregénynek nincs értelemes története.

előzmény: Dió (#9)

2007-03-18 22:18:47 deviant (5) #10

1. kubrick
2. lynch
3. spielberg

2007-03-18 22:17:41 Dió (3) #9

nem is azt írtam, h "története nincs", hanem hogy "értelmes sztorival nem rendelkezik":)
Az "absztakt művészeti" besorolást én személy szerint nem értem, ha jól veszem ki a szavaidból, ez vmi olyan műfaji ágazat, ahol megengedett full értelmetlen filmeket készíteni, mondom, én még nem hallottam ilyenről, de ha van, akkor ám legyen.

előzmény: deviant (#6)

2007-03-18 22:15:42 Dió (3) #8

Na, azért ez egy elég elvont összehasonlítás:), Uwe Bollt azért "bírják" sokan, mert borzasztóan szar filmeket csinál, amik már olyan szarok, hogy jók, Lynchet illetőleg viszont állíthatom, hogy bármikor találnék nem is egy olyan rajongót, aki Spielberghez és hasonló nagyságokhoz hasonlítaná a művészetét. És ennek nem értem az okát. Persze a mulhollandot még nem láttam (sajnos), úgyhogy most inkább csak a körülötte lévő hypre-ra célzok.

2007-03-18 22:07:43 Ivan/ (?) #7

"Soha sem értettem, hogy lehet rajongani egy olyan filmért, ami értelmes sztorival nem rendelkezik."

Ha nem is lehet rajongani, de néha tudnak ám szórakoztatóak lenni az ilyen filmek is:)
Pl. Uwe Boll filmet láttál már? Ott se mindig tudnám felvázolni mi miért történik és mi az értelme a filmnek:)

2007-03-18 21:59:01 deviant (5) #6

félreértés, hogy a lost highwaynek nincs története van. van, csak éppen nem értelmes. de hát ez elég erős és vicces elvárás volna egy absztrak kísérleti filmtől, nem? nekem van egy magyarázatom a történtekre, de nincs már nincs kedvem megosztani senkivel.

2007-03-18 21:40:34 Dió (3) #5

Én spec nem kedvelem ezeket a "kifordult világokat".
Soha sem értettem, hogy lehet rajongani egy olyan filmért, ami értelmes sztorival nem rendelkezik. Ez olyan, mintha láb nélkül beneveznék egy futóversenyre. Az erős atmoszférája azért valóban felemel majdnem egészen a négyesig.

2007-03-18 09:26:43 deviant (5) #4

amikor azt hiszed, hogy két szál végre összeér, hirtelen kifurdul az egész környező világ.

2007-03-17 23:05:57 Olórin (3) #3

Már egyik filmre sem emlékszem igazán, de úgy rémlik, mintha ebből többet ki lehetett volna bogozni, mint a Mullholland Drive-ból... Persze az a több sem igazán sok:)
Atmoszférája tényleg van a filmnek...

2007-03-17 22:02:40 azazell0 (5) #2

Szerintem ember nem tudja megmondani, hogy konkrétan miről szól, nem tud 100 %-os magyarázatot adni a film sztorijára.

Jó reggelt kívánok, a Straight Story kivételével ez minden Lynch-filmre igaz. A különbség csak annyi, hogy - ha már százalékokról esik szó - a többi filmjére azért adható egy olyan 80%-os értelmezés. Ennél a filmnél max 60%-ról beszélhetünk :-)

Egyébként - más Lynch filmekkel szemben - én még csak meg sem próbáltam összerakni a fabulát, annyira nyilvánvaló a feladat lehetetlensége.

előzmény: Jereváni Rádió (#1)

2007-03-17 20:10:23 Jereváni Rádió (3) #1

Különös film, furcsa. Szerintem ember nem tudja megmondani, hogy konkrétan miről szól, nem tud 100 %-os magyarázatot adni a film sztorijára. 3-as pontszámom ennek megfelelően nem az "oké/elmegy", hanem a "nem tudom" kategória. Egy biztos: hihetetlenül nyomasztó egy alkotás, amely felpiszkálja az ember agyát. A soundtrack és a zenei effektek viszont döbbenetesek, lenyűgözőek, zseniálisak. A képekhez tökéletesen passzoló betétdalok (Badalamenti, Smashing Pumpkins, Trent Reznor, Rammstein, stb.), plusz olyan zenei aláfestések, hanghatások, zajok, amely pont akkor és pont a legmegfelelőbb helyen csendülnek fel, melynek eredményeként a mai horror/thriller-filmek zenei aláfestése sehol sincs a lost highway hangulatteremtő (!) audiovizuális impériumához képest.