Transformers: Revenge of the Fallen (2009) ☆ 👁

Transformers: A bukottak bosszúja

(Michael Bay)

amerikai akciófilm, kalandfilm, sci-fi

2,6
★★☆☆☆
728 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2019-03-15 08:45:19 Dangar (1) #144

Az én szótáramban Majoros Péter "zenéje" meg Justin Bieber letolt gatyás ámokfutásai szerepeltek a "botrányos" címszó alatt...

Eddig.

2013-03-17 22:43:13 nejmed (1) #143

Állítólag Spielbergnek Akira Kurosawa volt a példaképe, Michael Baynek pedig Steven Spielberg. Nos ez a film ékes példája annak, hogy két generáció alatt minden mesterségbeli tudás feledésbe merülhet...

2013-01-05 00:09:37 Victor Vance (3) #142

Az első Transformers tökéletes példája lett annak hogy lehet egy látvánnyal, robbanással és óriási robotokkal teli nyári filmet eladni úgy, hogy amúgy annak forgatókönyve buta, klisés, és nem rejt magában semmi olyat, amiért azt jónak, de még átlagosnak is csak jó indulattal lehessen nevezni. De megfelelő hangtechnikával és egy üres két órával tökéletesen kilehetett élvezni Michael Bay moziját, minden butasága ellenére megkérdőjelezhetetlen volt a szórakoztatási faktora.
A folytatást is ugyanaz a stáb hozta tető alá, de sajnos minden rosszul sült el, ami az előző epizódban még nem ütközött ki annyira – gyenge sztori, gagyi poénok, papírízű karakterek – az itt már több mint észrevehető, szinte kiszúrja a néző szemét. A szkript amúgy is erőltetett: piramisok, egy kis töri óra, és olyan párbeszédek, alig hittem el hogy ezeket valóban komoly, tapasztalt írók hozták össze. Bay egyébként sem arról híres, hogy gyakran árnyalná a karaktereket, de amit itt véghezvitt, az kimeríti a gagyi és az erőltetettség fogalmát. A film próbál egyensúlyozni komoly mozi és komolytalan vígjáték között, de humor még csak elvétve sem található benne, nem akarok megsérteni senkit, de a „viccek”, és párbeszédek amik elhangoznak ebben a műben, csak az igazán fiatalok tudják értékelni, egyébként biztos vagyok benne hogy 10 évesen az egyik kedvenc filmem lett volna, és az igaz, popcorn-mozi nem igen igényel komoly forgatókönyvet, de rendelkezett már nyári film nívósabb alapanyaggal is.
Shia már az első epizódban unszimpatikus, hiperaktív pancser volt, de a folytatásban ez csak hatványozódott, Megan Fox pedig megint gyönyörű, de ezt eddig is tudtuk, más nem csinálnak most sem, mint végigfutják az egész játékidőt, de a végére legalább elfáradnak. Néhány karakter visszatért még, csak mindegyik irritálóbb kiadásban, és ez nem a színészek hibája, hanem a gyengén megírt, idióta poénoké, lám van olyan pénz amiért még az olyan komolyabb filmekben feltűnő nagyszerű színészek is leégetik magukat, mint John Torturro, és ehhez még jön egy beszívott anyuka, lábat kefélő minirobot, mintha egy rossz paródiát néznénk, nem az egész szórakoztató Transformers folytatását.
Ennyi negatívum után viszont ki kell jelenteni, egy valamiben mégis remekel a mű. Transformers filmet még nem vádoltak azzal hogy nem látványos, és akciódús, ha mást nem, ezért illik dicsérni. Káprázatos akciókat láthatunk, Bay mindent felrobbant, katonák lövöldöznek, robotok csapnak össze, kocsikat zúznak szét, piramisokat, komplett gyárakat darálnak le, egy szóval minden benne van ami szem-szájnak ingere. A gond ezzel is csak annyi van, néhol már túlzó a rengeteg akciójelenet, a kevesebb minden bizonnyal több lett volna, van egy olyan pont, mikor a néző már beleun hogy 1 órája mást se néz, csak látványorgiát, majd 10 perces szünet, és kezdődik minden elölről. Ettől függetlenül látványban még mindig csúcson van a széria. Bay meg aztán elismerte hogy szar mozit rendezett, de vajon ez érdekli őt és a producereket a majdnem 1 milliárd dolláros bevétel felmarkolása után? Ugye hogy nem.

2011-11-01 21:35:21 caulfield (1) #141

Sajnos ezt a valamit tényleg nem lehet végignézni.

2011-06-25 17:39:18 simijohnny (1) #140

Egyszerűen képtelen vagyok végignézni, mostanában nem igen találkoztam ilyesmivel. Elképesztő.

2011-05-02 07:37:12 JeszKar (2) #139

Már nem emlékszek egész pontosan, de nekem az egyetlen, ami tetszett, amikor a Megan Fox tündi-bündi hangon odaszól annak a kis robotnak, hogyha segít nekik, akkor nem nyomja ki a másik szemét is. Az egy félmosolyt azért az arcomra csalt.

előzmény: Ivan/ (#138)

2011-05-01 23:04:36 Ivan/ (1) #138

Na csak végignéztem, bár az a gáz, hogy az utolsó egy órát sajnos még jobban sikerült rühellnem, mint az elsőt. Komolyan, amikor kis történelmi áttekintést kapunk a robotokról, hogy már több száz ezer éve itt vannak és harcoltak értünk meg hasonlók az után szükségét éreztem egy pohár bor felhörpintésének, mert ez már igen sok volt a jóból. Igaz már előtte is komolyan próbára tette a türelmemet, amikor a morcos repülőgép robot kifejti, hogy ő anno áttért a jó oldalra, mert az álcák mindent el akarnak csak pusztítani. Na és mikor a fővezér újra visszatér, meg az a szerelmi vallomás…


Pedig így kihagyod a film egyetlen jó (izé... jobb) poénját.

Volt egy jobb póén is?:) Mi volt az, mert komolyan nem vágom!

előzmény: JeszKar (#137)

2011-05-01 18:21:43 JeszKar (2) #137

Pedig így kihagyod a film egyetlen jó (izé... jobb) poénját.

előzmény: Ivan/ (#135)

2011-05-01 18:05:10 ronin07 (?) #136

Borzalmas, hogy ez a "szuper" "produkció" jelképezi, miben is áll ma az amerikai mozi.

előzmény: Ivan/ (#135)

2011-05-01 17:57:13 Ivan/ (1) #135

Úristen! Tudtam én, hogy nem volt gond várni a megtekintésével… Eddig 1 órán vagyok, túl, de le kellett állítanom, mert majdnem kicsinált ez a film. Már az első fél óra alatt volt itt minden, ami idegesítő lehet! Tinédzserként viselkedő balfasz szülők, „szerelmi vallomás” és „szakítás” az önérzetes robottal, szar akciók (de feledném a mini robotok lövöldözését a családi házban) és ez nyakon öntve még egy rakat hányingerkeltő dialógussal (kedvencem Optimus vezér és Sam diskurzusa, arról, hogy nem mi választjuk meg mikor szólít meg minket a sors). Komolyan az első rész ezek után már zseniálisnak tűnik, pedig arra is könnyedén rávágtam a karót. Itt pedig egy óra után, tudom nincs az a fordulat (hiába van még előttem több, mint egy óra) aminek köszönhetően én ennek a szarkupacnak 0-nál nagyobb pontot tudnék adni.

0/10

2011-03-07 17:14:36 BonnyJohnny (1) #134

Maga Michael Bay is elismerte, hogy szar a film. Mint anno Joel Schumacher a Batman és Robinról. Ennyit erről a filmről is.

2010-05-20 17:33:25 HejjaX (2) #133

a hírek híre: "Megan Fox: It Was My Decision to Leave Transformers"
és a kérdések kérdése: "Megan Fox not in 'Transformers 3': Good or bad for her career?"

vagy kacsa lenne?
anyhow, ő legalább jól nézett ki, ha már a sorozat ennyire félresiklott a folytatással.

2010-02-04 12:10:22 Tams (4) #132

Igazad van, de itt a látvány, a rengeteg ember irányítása, ezt koordinálni nem kis munka! Szal csak ennyiért 4es, meg azért mert régen szerettem a rajzfilmet, és ez látványos! :)

előzmény: critixx (#112)

2009-11-27 09:15:12 Balint (2) #131

Az, hogy valami élő felvételbe helyeznek, megvilágítás szempontjából nem egy vészes dolog. Az az alap eljárás, hogy kivisznek egy tükörgömböt a helyszínre, ahol a cg modellek lesznek, és lefotózzák úgy, hogy kapnak egy 360 fokos panorámaképet a jelenetről. Ezt több expozícióval megcsinálják, és összeraknak egy hdri panorámát, amit utólag egyszerűen a jelenet köré vonnak, mint egy gömböt, és ezzel megvilágítják a modelleket (meg esetleg pár virtuális fény ha szükséges)
Ezt a megoldást fel tudják használni bevilágításra, felületi tükröződésekre és fénytörésekre is.
Karibot meg azért bőven nem csak stúdióban forgatták, amiket én láttam, azt mind szabadtéren (még a hajós jeleneteket is, azt hiszem valahol a mexikói öböl környékén volt a forgatás, de nem biztos)
karibnál eleve az nehezített a dolgon sokat, hogy először el kellett tüntetni az élő szereplőket a cg-k helyéről. transformersnél ilyesmi nem volt, max 1 rúd mutatta a robotok helyét és méretét.
Renderidő szempontjából a transformers több volt sokkal ha jól tudom, pont a rengeteg apró mütyür miatt. Karibnál másfajta részletességre volt szükség. Adok egy linket, érdemes megnézni:
[link]
Amúgy 1-1 ilyen effektet tényleg képkockánként igazítanak, olyan dolgoktól kezdve, hogy a háttérszereplő legyen kicsit messzebb vagy homályosabb stb...szóval iszonyat meló van egy ilyen jelenet mögött.

2009-11-26 23:46:33 limupei (1) #130

Teljesen mindegy, úgyis kockánként retusálják és tisztogatják a képet...és nem csak természetes fényt használnak.

előzmény: k3pl3r (#129)

2009-11-26 22:07:44 k3pl3r (?) #129

Ez oké, de azért azt se felejtsük el, hogy míg a POTC nagy részét egy stúdióban vették fel (mesterséges(CGI) háttérrel, tárgyakkal, fénnyel), és elég sok jelenet majdnem teljesen CGI, addig a Transformersnél ezek a robotok, fényes nappal természetes fény, por... stb mellett, között közlekedtek. Így sokkal egyszerűbb "lebukni". Azért szerintem ez is sokat számít, nem?

előzmény: Balint (#127)

2009-11-26 21:15:26 yoonder84 (5) #128

Korrekt hsz, üsse kő, meggyőztél :).

előzmény: Balint (#127)

2009-11-26 19:52:08 Balint (2) #127

kérdezz meg bárki szakmabelit, nem kell hinni nekem, de szívesebben csinál bárki egy fotoreál transformers robotot, mint egy fotoreál embert. pont azért, mert transformers robot az csak egy rakat alkatrész (megnézel pár cg oldalt, olyan realisztikus járműveket készítenek már jópár éve, hogy fotóval lehet összekeverni) a transformer robotok végülis átalakított járművek, egyszerűbb a shaderezésük is (anyagjellemzők beállítása).
egy embert pont azért nehéz cgi-jal ábrázolni élethűen, mert minden nap látsz embereket, és rögtön kiszúrod hogy mi nem stimmel (ha nem is konkrétan, de tudat alatt tudod, hogy valami nem 100%os vele)
beuwolf meg szerintem azért olyan amilyen, mert egyszerűen nem a legjobbak dolgoztak rajta (ilm csinálta a karib-tenger és transformers effektjeinek nagy részét)
deathcode hozzászólására: a devastatort nem emlékszem, hogy pár cm-ről mutatták volna, azért a pár méteres távolság megvolt mindig a kamerától, davy jones esetében sokkal aprólékosabb kidolgozás kellett, mert volt jópár közeli snitt róla. rengeteget lehet csalni a távolsággal 1-1 trükknél.
én nem fikázni akarom a transformerst, mert látszik rajta a munka, de most is azt mondom, hogy könnyebb olyan cgi szereplőt csinálni, ami párezer fém alkatrészből áll (arról nem is beszélve, hogy mennyi csalás volt 1-1 átalakulásnál)

előzmény: yoonder84 (#126)

2009-11-26 16:54:14 yoonder84 (5) #126

Ennyi erővel miért készült el a karib tenger kalózai előbb? Nem győztél meg.

előzmény: Balint (#125)

2009-11-26 13:50:27 Balint (2) #125

miért várt cameron ennyi évet az avatarral? azért, mert most van ott a technika (szerinte), hogy teljesen élethű mimikát lehet cg karakterekre rakni. final fantasy és beowulf erre jó példa: nagyon szép cgi, de teljesen élettelen szereplők.
Robotoknál ott sokkal jobban lehet egyszerűsíteni a mimikát, mint egy cg embernél.

2009-11-26 13:21:16 Olórin (1) #124

Nehezebb egy nagydarab vasat mozgatni, mint hihető, érzelmekkel teli arcjátékot kreálni? Haha.

előzmény: yoonder84 (#123)

2009-11-26 12:45:00 yoonder84 (5) #123

Szerinted könnyebb egy emberi tulajdonságokkal megáldott járművet kreálni és mozgatni, mint egy kagylókkal telepakolt embert polip szakállal?

előzmény: nejmed (#121)

2009-11-26 12:43:05 deathcode (2) #122

Maradjunk annyiban, hogy Davy Jones emberszabású léptékben mocorog, Devastator meg 4-5 emelet magas és távoliból ugyanúgy jut, mint közeliből. Komplexitás.

2009-11-26 12:31:01 nejmed (1) #121

Ez szerintem pont fordítva van!:)

előzmény: yoonder84 (#120)

2009-11-26 12:29:09 yoonder84 (5) #120

Egy emberi szereplőt azért sokkal könnyebb úgy megcsinálni, hogy az valósnak tűnjön mint egy robotot

előzmény: Balint (#117)

2009-11-26 12:25:28 yoonder84 (5) #119

Aki már az első részt leszólta, az minek nézi meg a következőt? Ennyi mazochista van vagy csak sok a divat majom, mert fikázni bármit mostanában nagyon trendi lett. Tudom ajánlani a sok negatív kommentelőnek, h a következő részt ne nézzétek meg, ha már úgyis elpazarolt idő számotokra...

2009-11-26 12:23:27 deathcode (2) #118

Nem hinném, hogy jártasnak kell lenni a szakmában, hogy eldöntsd mi szép és mi nem. Nem arról van szó, hogy a technikusok mennyi vért izzadtak, hanem, hogy melyik látványosabb.

2009-11-26 12:16:21 Balint (2) #117

hasonlítsd össze pl optimust és davi jonest, kiről hiszed el jobban, hogy tényleg ott van a jelenetben? mert én nem optimusról...megsúgom(mert cgijal foglalkozok), hogy nem 20 rohadtnagy robbanást a legnehezebb megcsinálni számítógéppel, hanem egy szereplőt, akiről el kell hitetni, hogy valódi. jó a cgi a transformersben, dolgoztak is vele rendesen, de karibban rengeteg olyan jelenet is van, amikor meg nem mondaná az ember hogy mi a számítógép. de nem akakrok ide offolni:)

előzmény: deathcode (#116)

2009-11-26 12:05:07 deathcode (2) #116

Egy polipfejű kalóz? Vagy a Kraken-re gondolsz? Devastator kettőt teker a nyakán és tenger gyümölcse pizza lesz az egész trilógiából! Haha!

előzmény: Balint (#115)

2009-11-26 11:46:26 Balint (2) #115

pl Karib-tenger kalózai (2-3. rész). Szebben is van fényképezve, davy jonest pedig azóta sem sikerült felülmúlni cgi tekintetben szerintem.

előzmény: deathcode (#114)

2009-11-26 11:34:16 deathcode (2) #114

Említs pár eye candy-t, amik az akciójeleneteket és a CGI-t tekintve ennél jobbak. Sztorira és színészekre való tekintet nélkül. Csak kíváncsi vagyok.

előzmény: JeszKar (#113)

2009-11-26 11:26:27 JeszKar (2) #113

Tényleg nem a legjobb összehasonlítási alap, más látványfilmekhez kéne hasonlítani inkább, bár az eredmény úgyis siralmas lenne.

előzmény: critixx (#112)

2009-11-26 11:22:00 critixx (1) #112

"már a sztorit sem értettem a második óra közepénél"

Ami nincs, azt nehéz érteni... :DD

"De le a kalappal bay előtt, mert ennyi embert irányítani, nem kis munka!"

Ettől függetlenül John Cassavetes egy ötfős stábbal, három színésszel egy lakásban 16mm-re dolgozva filmtörténeti remekműveket alkotott, míg Bay "mester".... Jó, persze, nem lehet ezeket összehasonlítani. Bocsánatot kérek.

2009-11-26 11:19:23 Ágó (4) #111

Maximális az egyetértés! Ismét! :)

előzmény: k3pl3r (#48)

2009-10-22 19:25:57 Tams (4) #110

Sok benne az unalmas rész, meg már a sztorit sem értettem a második óra közepénél, hogy most mivan? ki a kinek a micsodája? De le a kalappal bay előtt, mert ennyi embert irányítani, nem kis munka!

2009-10-06 16:26:39 Magnificat (2) #109

még az első részt is alulmúlta. iszonyat gagyi dialógusok, még rosszabb "poénok", a látvány a CG-hez szokott szememnek egy négyes (a district 9-ban nem is lehetett szinte észrevenni, hogy a lények nem a háttér elemei, itt azért bőven ki lehetett). A kameramozgás számomra kissé emészthetőbb volt az első részhez képest, legalább nem forgott a gyormom a jelenetek után a 10 centiről mutatok minden attitűd miatt (volt az már 20 centi is). És még mindig halálom a fél órán át átalakuló robot esete, pl az elején...
4/10

2009-09-30 20:03:54 whiteman 01 (2) #108

olyan ez a film, mintha saját magát parodizálná ki, és éppen ez benne a jó:).Már az első is ilyen volt, de ez még rátesz egy pár lapáttal.

2009-09-29 16:41:15 ali (2) #107

vasárnapi ebéd utáni blődségnek elment. de megbocsáthatatlan gyerekes dolgok vannak benne.

2009-09-29 13:49:12 VVega (1) #106

Hát ez valami rettenetes, időrabló szarság. Gyakorlatilag semmit sem tud felmutatni, ami miatt filmként tekinthetnénk rá. Következetlen, döbbenetesen ostoba zagyvaság. Az akció pedig nagyon de nem segít semmin se. Ehhez a 150 perc szenvedéshez mérten egyrészt nagyon kevés, másrészt pedig egyik zúzós jelenet sem üti meg az első rész szintjét.

2009-09-29 03:58:27 HejjaX (2) #105

a film forgatókönyve egyszerűen katasztrofális, tele értelmetlen, sehova nem vezető vagy félbehagyott jelenetekkel és túl sokat akaró, totális káosszal. annyira zagyva és ostoba, hogy szerintem nem is felnőtt emberek írták, hanem hasbro-t rágcsáló kiskölkök.
a látványvilág persze ötös, de hát önmagában ez édeskevés. sajnos sehol sincs az első részhez képest, pedig az sem sekszpír hamletja volt.
hatalmas baklövés ez a film.

2009-09-27 22:42:31 vadPINGvin (3) #104

Most egy-két napig semmi agymunka, mert ez lecsökkentette vagy 30-40 ponttal az IQ-mat, de ha a történetet, a logikát, a szereplőket, az összes fájdalmas párbeszédet, szóval mindent leszámítok belőle ami nem CGI és /vagy/ akció, akkor ESZMÉLETLEN NAGY BULI VOLT!!! :)

Persze beelférhetett volna 90 percbe...

2009-08-18 09:58:10 Gasz András (1) #103

A Voxban is csak 40%-ot kapott a Transformers 2 egy Transformers figura rajongótól is!!!! Azért ez jelzés értékű...

2009-08-11 18:43:12 DOE (3) #102

Vizuális effektek és megformált robotok 4- es, alapötlet a történettel 2-es , színészek és helyszínek 3-as. Amíg eljut a srác Optimushoz az idegesítöen hosszú,a rengeteg klisének a fele is elég lett volna, de ahhoz képest hogy az elsö részen 3 -szor elaludtam, ezt legalább végignéztem...ezért érdemli meg a 3-ast :)

2009-07-12 21:34:28 Balint (2) #101

2009es ILM és Digital Domain demo reel, több nem. "történet" az nincs, olyan kliséhalmaz hogy csak na.
Bay pedig nem bír elszakadni a tipikus bayes körbeforgatjuk-a-kamerát-közben-átmegy-pár-szűk-helyen jeleneteitől. BadBoys 2ben még látványos volt, aztán elsütötte transformersben, most meg megint. Megan Fox ugyanúgy fekszik a porben és szenvedve, lassítva néz a srácra, mint az első részben (azt hittem először, hogy bevágták ugyanazt a jelenetet:)
spielberg hogy adhatta ehhez a nevét?

2009-07-10 12:49:07 superboo (2) #100

hát hát hát... az első rész után többre számítottam. nekem sajnos nem jött be. nagyon nem. egyértek az előttem szólokkal a kamerarángatás tényleg idegesítő, néha belefájdult a szemem.

2009-07-08 21:55:13 limupei (1) #99

Hát vitasd csak, ettől még ezt írták. Gondolom bíztak Johnny Depp-ben és az ő 100 milliós filmecskéjében.

2009-07-08 21:50:50 The Hungarian (2) #98

"A Jégkorszakot kivétel nélkül mindenki harmadik helyre várta"

Ezt azért vitatnám.

előzmény: limupei (#96)

2009-07-08 21:45:19 limupei (1) #97

Ja, és erre a hétvégére 44-47% esést prognosztizálnak. (BOM: 45%)

2009-07-08 21:37:17 limupei (1) #96

Először is. A legnagyobb esés, amit jósoltak neki, az 55% volt, de például a BOM csak 53%-ot. A Jégkorszakot kivétel nélkül mindenki harmadik helyre várta, úgyhogy ez több mint jó, alig maradt le az első helyről. Másodszor. Az Amerikán kívüli bevételeknek csak 20-30%-a kerül vissza Amerikába, és elfelejtetted beleszámolni a marketingköltséget, ami 70M dolláron felül van. Persze ettől függetlenül nem rossz ez.

előzmény: carmine (#95)

2009-07-08 21:09:33 carmine (4) #95

Nos a második hétvégére a csökkenés 61%-os volt, ami nem mondható kevésnek, ám ekkora első hétvégi bevétel után ez nem meglepő. Így is megőrizte első helyét, megelőzve a Jégkorszak 3-at és a Közellenségek-et. (Bár tény, hogy mindkét film nyitánya kicsit csalódáskeltő, főleg a Jégkorszaknak lett a vártnál jóval kevesebb a bevétele) Jelenleg az USA-ban a film éppen csak, hogy nem éri el a 300 miliót, világviszonylatban viszont már átlépte a 607 millió dollárt is. Tekintve, hogy 200 milliós költséggel készült - és ha hozzávesszük mozik kb 50 %-os nyereségét -, már 207 milliós profitnál tart film. A harmadik hétvégéjén csupán egy igazán erős premierfilmmel kell versenybe szállnia. Ez pedig Sacha Baron Cohen újabb alteregója Brüno.

előzmény: Olórin (#81)

2009-07-06 10:00:12 critixx (1) #94

Azért ilyen hosszú, hogy nagy popcornt és nagy kólát kelljen venni hozzá... :P

előzmény: a1fakher (#93)

2009-07-06 00:39:13 a1fakher (2) #93

Unalmas. Gagyi poénok. Néhol gagyi effektek, bár látszik sok számítógépes munka van benne. De feleslegesen. A sztori nulla. Váratlan, logikátlan, nem oda illő események. A lehető legrosszabb, mikor a hülyeség szorgalommal párosul. És mi a tökömért ilyen hosszú????

2009-07-02 23:55:27 morcosmedve (3) #92

A mai rohanó világban már nincs idő filmet nézni. Ezt oldják meg neked zseniálisan a kamerarángatással.

már nem is tudom felidézni, mi a palace-szlogen, valami "szórakozás-haverok-kóla". egy biztos, nincs köze a színvonalas filmek műértő megtekintéséhez, sőt, eljöhet az idő, h a mozihoz filmre sem lesz szükség. majd a menedzserek megoldják valahogy ezt is...

2009-07-02 11:30:57 critixx (1) #91

Miért kell rángatni a kamerát? Én minden mai hollywoodi alkotást nézve ezt gondolom! Úgy tűnik odaát azt hiszik, ha a másodperc egy apró kis töredékére is valami statikus van a képen, akkor attól a degenerált plázaközönség már elunja magát.

előzmény: kery (#84)

2009-07-02 10:04:19 [: Azuroo andrew :] (3) #90

de ha rám hallgat Mr. Bay

:)

2009-07-02 09:40:48 "L" (2) #89

2 és fél óra tömény akció, amit kb. 85 percben is el lehetett volna "durrogtatni". A film első fele és Megan Fox megmenti a filmet, de ha rám hallgat Mr. Bay, az ilyen "történet nélküli" agymenésre a másfél órás játékidő is bőven megteszi legközelebb.

2009-07-01 20:17:20 Rorschach (1) #88

Nem is attól lett hármas a film, csak érdekességnek említettem meg. Azért nem rossz a vén trotty Röptűztől, nem? :D

2009-07-01 14:48:35 TaZaR (?) #87

Én mondjuk még nem láttam a filmet, de:
az említett dolgot "curb stomp"nak hívják, és semmiképp sem az Amerikai Históriából eredeztethető.

előzmény: Rorschach (#85)

2009-07-01 11:22:23 deathcode (2) #86

Wow, észre sem vettem!

előzmény: Rorschach (#85)

2009-07-01 11:08:40 Rorschach (1) #85

Senkinek nem tűnt fel, hogy egy jelenetben koppintják az Amerikai História X-et? Konkrétan arra gondolok,amikor Röptűz (a szakállas robot...) a végső, sivatagi harcjelenetnél hasonló módon szabadít meg a fejétől egy álcát, mint ahogy azt Derek Vinyard tette 10 évvel ezelőtt egy afroamerikai úriemberrel.

2009-07-01 10:32:52 kery (2) #84

miért csináltak vígjátékot egy scifi-ből?
miért kell telerakni felesleges és lényegtelen jelenetekkel (pl.: egyetem, anya parádé)
miért kell ennyire közelről mutatni a robotok harcát?
miért kell rángatni a kamerát?
csalódás
néhány jó jelenet azért akad

2009-06-30 18:04:20 carmine (4) #83

Kicsit fura a helyzet, hiszen a filmnek van hibája. Nem is egy. Túl sok robot; túl közeli felvételek a harcoknál és ezért időnként alig látható, hogy mi történik; a poénok egy része izzadságszagú és talán túl sok volt a klisékből is. Ám ennek ellenére összességében tetszett a film. Egyszer sem éreztem unalmasnak. Az akciók nagy része tetszett nekem és a poénok közt is akadtak jók. Technikailag meg tökéletes volt. Szeretem az ilyen nyáresti zúzást a mozivásznon. John Turturro-t meg mindig öröm látni egy filmben. Mivel direkt nem olvastam semmit a filmről előzetesen, így csak reménykedtem, hogy benne lesz a filmben.
Az első résznél gyengébb ugyan, de hogy valamihez hasonlítsam a nagyon közelmúltból: a Terminator 4-nél nekem sokkal jobban tetszett.

A bevételekre én is kíváncsi leszek, hiszen a héten nem kisebb filmekkel csap össze, mint a Jégkorszak 3 (3D) illetve a Közellenségek. Én mindhárom filmnek drukkolok. Rajtam nem fog múlni a nemzetközi bevétel: mindegyik filmet muszáj moziban látnom.

2009-06-30 11:43:37 Daemiaen (3) #82

Inkább a harmadik lesz érdekes.

előzmény: Olórin (#81)

2009-06-30 11:34:21 Olórin (1) #81

Az egy dolog, de ezzel a résszel a rajongók sem igazán elégedettek. Kíváncsi leszek a második hétvégére.

előzmény: k3pl3r (#80)

2009-06-30 11:18:25 k3pl3r (?) #80

Ne hogy azt hidd, hogy a kritikusokra sokan figyelnek. Főleg nem a Transformers célközönsége. Már a premier előtt is lenullázták a filmet. Ja és az USA-n kívül is 190 milliót hozott, ha jól emlékszem a TDK nem remekelt annyira külföldön (vagy csak késöbb mutatták be? nem emlékszem).

előzmény: Gasz András (#79)

2009-06-30 11:11:15 Gasz András (1) #79

Higgyétek el, szépen fog most majd esni a 2. hétvégére kap 1-2 nagy ellenfelet, plusz a kritikák se olyan pezsdítőek, mint az említett filmnél amely utána ezek miatt is még szárnyalt további hétvégéken.

2009-06-30 11:04:16 Semprini (4) #78

Azért én nem vagyok meglepve egyáltalán.

előzmény: k3pl3r (#77)

2009-06-30 11:00:35 k3pl3r (?) #77

Öt nap után meg 200 millió dollár. Csak 4-el marad el a TDK kezdő öt napjától. Azért ilyen sikerre nem nagyon számított senki.

előzmény: Daemiaen (#56)

2009-06-29 12:02:20 Gasz András (1) #76

Nálam is max egy 2-es a 10ből, a bizonyos helyeken meglévő látvány miatt.

2009-06-29 12:01:06 Gasz András (1) #75

Beletekintettem a TS változatba elég is volt az első 20 perc, + megnéztem a hivatalos 10-15 perces kiadott anyagokat. :) Így bekerült azon ritka filmek közé a Transformers 2 nálam, mely a nézhetetlen kategória nagy részese lehet. :)

2009-06-29 11:36:27 Tom85 (3) #74

Sajna nem tetszett! :( Az első részt imádom, akárhányszor megnézem, de a Bukottak bosszúja nekem csalódás volt. A 2 idióta robot marhára nem kellett volna bele, meg az egész filmet kár volt ennyire poénossá csinálni. Optimus új szinkronja sem az igazi, a régi jobb volt. Ami változatlanul jó az Megan Fox szépsége, a film zenéje és a Camaro. :)

2009-06-29 11:00:42 Rorschach (1) #73

Szerintem azért vannak jó filmjei. A Bukottak bosszúja pedig egyértelműen csalódás. Fasza látvány mellet is talán három robotharc volt az egész filmben amire úgy azt mondom, hogy ez már aztán nem volt semmi. Konkrétan a japán harcra gondolok, amikor hosszában vágják ketté az Audit, aztán jó még, mikor Optimus a túlerővel száll szembe az erdőben - egyébként ennek a harcnak is el van cseszve a vége - és azon is nagyot néztem, mikor Űrdongó a gépmacskát lenyúzza a saját gerincéről, miközben egy nála 5 méterrel magasabb Álcával harcol.
És ennyi, a többi robotharc nem volt elég cool, hogy elfeledtesse velem, hogy a filmnek megint nincs története, megint tök felületes az egész cuccos. Aztán van még elvétve néhány humoros beszólás az erőltetett és gáz "poénok" közt. Meg Wheelie karaktere volt jó, egészen amíg el nem kezdett Megan Fox lábával... khm, nemi életet élni, fogtam a fejem rendesen.

2009-06-29 07:53:31 goromba (2) #72

Pozitívumként említhetném az effekteket, meg a pörgést.Kész, ennyi.A többi-történet, színészek, rohadt cikis beszólások, erőltetett kúlpoénok,szentimentális robotok-szánalmas.Érdekes volt, hogy tele van zúzással, de néha-néha bealudtam rajta.Shia meg-édes istenem!-mi a fasznak ez a gyerek a filmvilágba?!

2009-06-28 08:54:22 wayage (2) #71

Sajnos nem csaltak az érzéseim. Egész film CGI effektekről és akcióról szól. Mondjuk ez nem lenne baj egy Bay filmél, csak most nem dobtam hátast a trükköktől. Az előzetesekben ismét lelőttek mindent, a harci jelenetekben úgy mozgott kamera, hogy szinte semmit sem láttam, meg nem volt semmi rendkívüli. Talán csak a Terminátorból kölcsönvett női roboton, amikor ki jön a robotnyelve. Utoljára Emmerich Holnaputánján figyeltem tátott szájjal az effekteket. Így jobban szerettem azokat a jeleneteket, amelyekben élő szereplők beszélgettek, köszönhetően a remekül megírt párbeszédeknek...vagyis nem annak:), mert az nem volt. Inkább pl. Megan Fox-nak , John Torturro meg néha vicces volt. Ja a vicc, azért rengeteg erőltetett robotos poén is akadt.
A végén meg sokat mosolyogtam, Egyiptom fontosabb történelmi helyszíneinek földrajzi elhelyezkedésén. Vagyis, hogy A Gízai piramisok és Luxor (Karnak) egymás mellett vannak:) Na meg Petra is hiphopp a szomszédban volt.
Mindent összevetve, ha összehasonlítanám Mcg Terminátorjával, akkor most Mcg megkapta az első plussz pontját:)

2009-06-28 01:24:19 opposition (3) #70

Kár, hogy nem volt története...

2009-06-27 09:30:34 Adam Taylor (3) #69

Igen, tényleg, azoknak is biztos rossz lehet, akiknek ez A film, a legjobb, a tökéletes, az elgondolkodtató mestermű.
Fasza szórakozás? Ha kicsit túlozva is, de igen, ez valóban jó szórakozás.

előzmény: limupei (#66)

2009-06-26 23:34:05 k3pl3r (?) #68

Basszus! SPOILER! Bocsánat.

előzmény: k3pl3r (#67)

2009-06-26 23:32:36 k3pl3r (?) #67

A második bekezdéssel nagyon egyet tudok érteni! Amikor az első résznél történt valami akció/átváltozás akkor az ember lélegzete is elált. Itt viszont ez elmarad. Ezért is mondtam, hogy teljesen más a két film. Ami még egyébként nem tetszett, hogy a Decepticonsok mintha elgyengültek volna. Amikor az első részben jött Starscream a végén, mindenki félt tőle, fedezégbe vonultak... stb. Itt viszont gyakorlatilag már semmire nem jó. Ez igaz Megatronra is. Az első részben Optimus egymaga nem bírta elverni, itt meg 3-an alig tudják Optimust (erdős harc). Na meg a sok robot miatt, a régiekre se jut idő. Egy picit talán túl nagyot akart Bay ezzel dobni. Azért jó film ez is, csak máshogy mint az első.

előzmény: Adam Taylor (#65)

2009-06-26 22:47:24 limupei (1) #66

Most én is részvétet kívánjak azok irányába, akiknek ez a nagybetűs film meg a fasza szórakozás? Hát nem teszem, mert itt a filmekről beszélünk és nem egymásról. Lásd a Kritikus tömeg szabályai menüpont alatt.

előzmény: Adam Taylor (#65)

2009-06-26 22:41:28 Adam Taylor (3) #65

Az első rész egy remek nyári akciómozi volt és pont. Tinirománc, sokszor idétlen, "menő" párbeszédek, baromi sok robbantás és hasonlók. Ez kell egy hasonszőrű moziba. Az egyik legélvezhetőbb film ugyanis a Trasformers, jó párszor újranéztem én is.
Ennek tükrében a második rész csalódás. Eleve sajnos a legtöbb helyen csak szinkronizáltan nézhető, ami ugye egyeseknek nézőbarátabb mintha feliratos lenne, de én az utóbbit jobban díjaztam volna. Ami először eszembe jutott a filmről (és nem is kellett a végéig várni): Pókember 3 & Karib-tenger kalózai-betegség. Van egy remek film, ami ötletes, látványos, szórakoztató, megvan a maga bája, és baromi nagy siker lesz. Persze, jöjjön a folytatás, aminél nem elég az akciókat, szereplőket stb. megkettőzni, még ki is tágítjuk az egész hozzá kapcsolódó univerzumot, kiderül, hogy az első film csak valami nagyonnagy dolognak a kezdete, vagy méginkább a közepe vot, mert már előtte is rengeteg dolog történt. WRONG! Utálom az ilyet, mikor a forgatókönyvírók nem képesek a már meglévő, kialakult szereplőkkel, világgal stb.-vel dolgozni, max néhány plusz dolgot hozzáadni. Inkább kitalálnak egy csomó baromságot, hátha úgy jobban megy minden. Gondolok itt a Bukottra meg az egész őstörténetre és társaira.
Az akciók néhány helyen tényleg túl lettek bonyolítva, a kamera pedig a 2 és fél óra alatt egy pillanatig nem állt egy helyben. Még a legegyszerűbb, párbeszédes jeleneteknél is pörög-forog, ami nem dinamikus, hanem idegesítő.
Szintén feleslegesek voltak olyan részek, mint pölö az Ikrek, és akadtak elég erőltetett dolgok is. Persze bele lehet kötni a marihuána-kalandba, Sam kolesztársának jelenlétébe, John Turturróba, de szerintem felesleges mert ha más nem, legalább átlagot vonva belőlük viccesek voltak.
Szóval van hiba bőven, de végülis a popcorn-kóla elfogyott, a játékidő elég hamar elment, és remekül szórakoztam, még ha a már említett dolgok bosszantottak is. Az erre és ilyen filmekre nézhetetlent adókat pedig rettentően sajnálom, de tényleg, úgy a szívem mélyéről. Oké, persze, lehet hogy nem jön be a film, ami ennél főleg, de az első résznél is érthető. De nézhetetlen? Tényleg részvétem ha egyeseknek ez a film nézhetetlen...

2009-06-26 12:57:49 limupei (1) #64

A nézhetetlen nem feltétlenül a "képtelenség végignézni", a zseniális meg nem feltétlenül a "filmművészet csúcsa".
Nálam:
1-2/10 = nézhetetlen, és ez pedig bizony ebbe a kategóriába tartozik.

2009-06-26 12:03:41 valis (3) #63

Szép, meg jó, hogy nem tetszik a film nektek (én még nem láttam, úgyhogy nem nyilatkozom), de az szinte biztos, hogy végignéztétek, ergo nem nézhetetlen. Adjatok rá rosszat, ha tényleg fos, de ha nem annyira szar, hogy elaludtatok rajta kimentetek, vagy undorodtatok tőle, akkor mi a francért kell egyest adni a filmekre? Van olyan filma mi megérdemli, sőt az is lehet, hogy ez is olyan, csak én ezt eléggé kétlem.Bocs az offért

2009-06-26 11:50:36 Mifi (1) #62

Úristen, ez valami borzalom volt. Amúgy iszonytatóan hosszú is, tele felesleges jelenetekkel. A rengeteg jópofa, vagyis inkább annak szánt jelenetek pedig inkább voltak kínosak, mint viccesek. Sajnos engem az akciójelenetek többsége sem tudott megfogni, az erdős rész pedig kifejezetten kiakasztó volt.

2009-06-26 09:57:02 Zalaba Ferenc (2) #61

ráadásul a legtöbben már akkor leadták a szavazatukat, amikor még csak nem is láthatták eme remekművet. :)

előzmény: Olórin (#58)

2009-06-26 09:40:34 Daemiaen (3) #60

Olyan nagy esés nem lesz, mivel jövő héten ott a július 4-i hétvége. Majd utána, de akkorra már bőven a 300 millió környékén lesz a film.

előzmény: Olórin (#58)

2009-06-26 09:38:28 limupei (1) #59

Ha jól hallottam, reklámköltségben is csak a TDK előzi meg. 2:0:-)

előzmény: Daemiaen (#56)

2009-06-26 09:33:35 Olórin (1) #58

Hát, ennek nem lesz hosszú kifutása, az biztos. Úgy néz ki, hogy a nézők sem túl elégedettek, pl. a 7.0 az imdb-n gyalázatosan szar az első rész akkori eredményeihez képest.

2009-06-26 09:28:35 Gasz András (1) #57

Jövő héten is rekordja lesz szerintem a legnagyobb esés ennyi csodás kritika láttán. :D

Lásd Watchmen-Terminator4-X-men Kezdetek 'hatás'.

2009-06-26 09:00:32 Daemiaen (3) #56

60 millió dollár bevétel Amerikában egy nap alatt. A sötét lovagtól ugyan elmarad (67), de sokat nem kell hozzáfűzni.

2009-06-26 07:54:01 Gasz András (1) #55

A T4 tényleg ezerszer jobb lett mint ez a gány szar film. Az első rész is nehezen ment le a tokromon ez már a kritikák alapján (Rotten 22%, IMDb kezdés is röhej, blogok) meg se kell néznem. A T4 már asszem 322 fele kullog összbevételben nem lesz gondja. Lassan az USA-n kívüli bevételekkel eléri majd a Night at the museum2t is ami szintén ritkán szarabb az egyébként is átlagközépszer első részénél. Hol van már az említett Sötét lovagi minőségi folytatás szint?

Már csak a nyáron Harry varázslóban bízok vicces, ironikus módon kinőtte ezeket a féle filmeket is nálam. (pl. Transformersek, Pókember1-3 stb és ahogy ívelt számomra legalábbis felfele a 3. résztől a sorozat).

Ha pozitívan nézem spóroltam 900ft-ot. :)

2009-06-25 13:30:25 k3pl3r (?) #54

:DD
ez a SP-os videó elég vicces!:)

2009-06-25 12:01:05 Olórin (1) #53

"Akció ugyan több van, de inkább a zúzáson van a hangsúly mint sem az ötleten"
mondtam én múltkor is, hogy Baynél az ötletesség fordítottan arányos a robbanások számával:)
azt hiszem, ez ide kívánkozik:
[link]

előzmény: k3pl3r (#48)

2009-06-25 10:44:49 deathcode (2) #52

Hájfájv brada! xD

előzmény: yoonder84 (#51)

2009-06-25 10:41:11 yoonder84 (5) #51

Ezaz! Védjük meg :D

előzmény: deathcode (#46)

2009-06-25 01:04:03 Semprini (4) #50

Nagyjából egyetértek az előttem szólóval, azzal a különbséggel, hogy én pont ilyen filmre számítottam, nem kaptam mást, mint amit vártam: két és fél órányi agykikapcsolós, zúzós akciómókát, néhány jópofa beszólással. Ebben a filmben természetesen nem a párbeszédeken és a színészi játékon van a hangsúly, (bár egyik sem olyan pocsék, hogy emiatt egyest érdemelne), hanem a látványos akciókon, amire szerintem nem lehet panasz. Gyönyörű, részletgazdag az animáció, a robbanások, hangok, minden a helyén van. Aki látta az elsőt, az most is ugyanazt kapja, csak még hosszabb, még több robottal, még változatosabb formában. Nagyon tetszett a nagymacska-robot, na meg az ikrek illetve Röptűz beszólásai, Megan Fox továbbra is jól funkcionál mint látványelem, bár ezúttal mintha kevesebb szerepe lenne, mint az első részben. Shia LaBeouf továbbra sem lopta a szívembe magát, de biztosan lesz akiknek tetszeni fog.
Tény, hogy voltak benne logikai bakik pl. végig azt vártam, hogy majd a kocka darabjával fogják újra feléleszteni Optimust, ahogy tették azt Röptűzzel vagy az első részben Megatronnal, de nem. Az, hogy a srác félig meghalva ott beszélget a már szintén "halott" vezérekkel, az nekem se tetszett, és nem kellett volna bele az a jelenet sem, amikor Sam anyja betép a füves sütitől és elkezdi égetni a fiacskáját mindenki előtt.
mindent összevetve jól szórakoztam, meg fogom még nézni párszor majd DVD-n is, de azért így moziban volt az igazi.
10/8,5

2009-06-24 23:38:13 k3pl3r (?) #49

Jajj de hülye vagyok, az utolsó jelenetnél természetesen nem Ratchet, hanem Jetfire!

előzmény: k3pl3r (#48)

2009-06-24 23:20:42 k3pl3r (?) #48

Én teljesen más filmre számítottam. Azt gondoltam, kb. ugyan olyan lesz mint az első, csak több robottal és több akcióval. Akció ugyan több van, de inkább a zúzáson van a hangsúly mint sem az ötleten (azért az is akad néha), ami szerintem az első rész akcióit nagyban jellemezte. A Bukottak Bosszújában sokkal több minden történik mint az elődjében. Sokkal pörgősebb és gördülékenyebb az egész. Az első filmnél néha olyan érzésem volt, mintha részekre lenne osztva az egész. Amin a legjobban meglepődtem, hogy a poénok nem voltak mind szarok. Többször is nevettem, de azért a nagy része még így is kimaradhatott volna. A látvány természetesen csillagos ötös, de a legjobban mégis a hangok tetszettek. Ezekre meg is kapja az Oscar jelölést, szinte biztos vagyok benne. A film zenéje a zseniálisról átlagosra esett vissza (természetesen ami megmaradt az még mindig frankó, csak az új muzsika marad el tőle). A forgatókönyv a film alapján valami félelmetesen szar lehet. Ezen, mint már mondtam hamar túl is tenném magam, de az olyan jenetek miatt, mint ami a végén volt (, amiben Sam a túlvilág szélén (vagy hol), beszélget a robotokkal, TEATYAVILÁG, ezt kimondani is durva! Majd ezután visszaküldik... ezt inkább nem is folytatom!), simán rá lehetne adni egy karót. E mellett a film legnagyobb hibája, hogy Bay túlságosan sok robotot pakolt bele, és így tényleg egyikre sincs elég idő, mint ahogy azt már mások is írták. PL:a Constructiconok nem is szerepelnek. Amint feltűnnek a vásznon átváltoznak Devastatorrá. Ráadásúl úgy is csak annyit szerepelnek, mint a trailerben. Ez számomra nagyon nagy csalódás volt.:( Szoval nem egy tökéletes mozi, de mégis baromi jó volt! Mire is a négyes? Erre csak megint azt tudom mondani amit annó az első résznél: Michael Bay egy állat!:-) Ha lenne több ilyen rendező mint Bay, akkor énse lennék ilyen jószívű, de egyenlőre csak tőle kapok ilyen zúzást, akciót, látványt! a 150 perc úgy elrepült hogy csak na. Az akció jelenetek annak ellenére, hogy nem olyan ötletesek, mint az első részben még így is baromi jók. Egyedül az erdős harc az, amint bénán vágtak. A hangulata egyébként szintén nagyon jó! Na meg az utolsó jelenet, amikor Ratchet és Optimus összemennek, és a piramis felé indul(nak), az valami elképesztően faxa jelenet! Kár, hogy nem lehetett visszapörgetni.:) Úgyhogy nem kell félni, akinek tetszett az első, szerintem ez is fog, mégha nem is ugyanolyan a két film. (az első azért jobb volt)

2009-06-24 19:43:36 slozi (1) #47

Az első részen aránylag jól elvoltam, de ez már tényleg nem egyéb, mint egy két órás tech demo, amiben sajnos a vizuális érdemein túlmenően semmi értéket nem tudtam találni. Pedig istenemre mondom, hogy próbáltam, mert hát Bay-t mindig bírtam, sőt nem rég még a legjobb akciórendezők közé soroltam, erre a Transformers 2-ben számomra pont az a legnagyobb csalódás, hogy még az akciókban sem tud semmi emlékezeteset mutatni. Mutat persze sok szép nagy, gigászi monstrumot, és el kell ismerni, hogy Bay tisztességes romboldát visz vászonra, de mindezt fikarcnyi ötlet, vagy lélek nélkül. Sőt, szomorúan ismerem be, hogy ilyen érdektelen harcokat utoljára az AVP2-ben láttam. :(

2009-06-24 09:19:55 deathcode (2) #46

CGI-on kívül ne várjon senki semmit. Abban viszont nagyon faja.

2009-06-24 08:57:30 wayage (2) #45

Értem:) Akkor itt valószínűleg Esmeralda effektus állhatott fenn, vagyis lehet rosszul látott.

  • 1
  • 2