Reservoir Dogs (1992) ☆ 👁

Kutyaszorítóban

(Quentin Tarantino)

amerikai dráma, krimi, thriller

4,4
★★★★☆
1496 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2024-06-21 09:16:40 qanic (3) #106

Amikor először láttam, már akkor sem tetszett. Most azért néztem újra, mert 0,1-del áll a Ponyvaregény alatt... A "jó dumák" elég rosszul öregedtek, így még annál is gyengébb, mint amire emlékeztem. A színészek miatt közepes. Egyetlen pozitívuma, hogy Tarantino később megcsinálhatta a minőségibb filmjeit.

2024-04-29 15:07:23 manuva (5) #105

"In a way, what Tarantino has done with the French New Wave and with David Lynch is what Pat Boone did with rhythm and blues: He's found (ingeniously) a way to take what is ragged and distinctive and menacing about their work and homogenize it, churn it until it's smooth and cool and hygienic enough for mass consumption. Reservoir Dogs, for example, with its comically banal lunch chatter, creepily otiose code names, and intrusive soundtrack of campy pop from decades past, is a Lynch movie made commercial, i.e., fast, linear, and with what was idiosyncratically surreal now made fashionably (i.e., "hiply") surreal [...] D. Lynch is an exponentially better filmmaker than Q. Tarantino. For, unlike Tarantino, D. Lynch knows that an act of violence in an American film has, through repetition and desensitization, lost the ability to refer to anything but itself. A better way to put what I just tried to say: Quentin Tarantino is interested in watching somebody's ear getting cut off; David Lynch is interested in the ear."
— David Foster Wallace
Mondjuk a lineáris pont nem igaz, de mindegy.

2020-11-13 20:58:22 convar (5) #104

Kivágott jelenetek --> méghozzá az összes, és méghozzá magyar felirattal (ami szintén a DVD-ről van rippelve)! Csak 1xűen indítsátok el hozzá a feliratozás funkciót is, már ha esetleg vkinél a módosított beállítások miatt ez nem indulna el automatikusan:
https://www.youtube.com/watch?v=exSgeNc6fXI

Itt is vannak olyan dumák hogy ihajj. A kedvencem 9:32-nél Mr. White (aka Harvey Kietel): "Nem hívtál te fel senkit! Csak egy k*rvádat, akin sportcipő van."

Meg ahogy mondja. Ezen én tényleg szakadtam :DDDDD

Amúgy itt megint arra jutottam hogy érthetetlen hogy miért kellett ezeket a jeleneteket kivágni, hiszen elvenni úgysem tudtak volna a film értékéből, csak hozzátenni. Az első kettő pl. még sokat hozzá tudott volna tenni Mr. Narancs/Freddy (aka Tim Roth) bandába beépülős hátteréhez. Az azt követő kocsis beszélgetés Mr. Fehér, Eddie és Mr. Pink (aka Steve Buscemi) között meg úgy ahogy van, pont uolyan überkirály sztem mint bármelyik másik amik előtte/utána a garázsban zajlottak le.

És itt még az sem lehet érv mint esetleg a többi Tarantino filmnél, hogy a már amúgy is hosszú filmet még tovább nyújtották volna, hiszen a Kutyaszorítóban - főleg Tarantino későbbi rendezéseinek tükrében - még egészen rövid, még 100 perces sincs, szóval ennél ez a fenti kb. 10 perc aztán tényleg, még igazán belefért volna.

Jó, a legvégén a két füllevágós jelenetre úgy már tényleg nem volt szükség, sztem is jó ill. jobb az a verzió ami végül a filmbe került (ezért is írtam az előbb 10 percet, nem pedig 12-őt).

Amúgy az elején a szőke csajszi is nagyon aranyos eleve ahogy tömi magát :D - apropó, amin még ennek kapcsán elgondolkodtam, hogy Nina Siemaszko-val amúgy mekkora kiszúrás volt már ez. Értitek, ez a film nyilván egy olyan dobása lehetett volna neki is amire aztán bármikor lehetett volna hivatkozni (tehát pl. későbbi szereplőválogatásokon is, hogy "és már szerepeltem egy Tarantino filmben is, a Kutyaszorítóban-ban, én voltam benne a piros bőrkabátos, szőkehajú rendőrcsaj, aki segített Freddynek beépülnie Joe Cabot bandájába"), meg amire amúgy is, nyilván ő is olyan büszke lett volna ha az ő neve is feltűnik a film végi stáblistán. Erre Tarantino mit csinál? Kivágja az összes jelenetét. Nesze neked, Nina :D De tényleg, ez kb. uolyan szívás mint amikor a Ponyvaregényben Mia Wallace-ról meg tudjátok az derül ki hogy volt is színésznő meg nem is, mert bár szerepelt egy pilotban, de ahogy Jules fogalmazott "Van, amelyik pilotból sorozat lesz, van, amelyikből semmi. Ő olyanban játszott, amelyikből nem lett semmi." :D


Ja és végül, hamár most úgyis újranéztem a filmet (immáron felirattal): az különben sztem egy kisebb logikai baki hogy a végén Narancs elárulja White-nak, hogy ő a besúgó - vagy legalábbis eléggé érthetetlen, ill. ellentmond a józan észnek. Hiszen ha nem teszi, ő valszeg simán túlélhette volna az egészet, hiszen a legutolsó pillanatokban ugye már ott a rendőrség (+ jó eséllyel a mentők is), és ha White nem tudja meg hogy Narancs kicsoda, akkor nyilván nem is lövi le, hiszen akkor miért is tenné, főleg hamár addig annyiszor megvédte/bevédte, annyira, hogy ugye a végén még egy golyót is bevállalt érte. Merthát tényleg nagyon kedvelte a srácot na, ez végig nagyon érezhető volt. Na, és ezek után akkor mégis mit várt Narancs attól a beismerő vallomástól? Hogy majd White azt mondja neki "oké semmi gond, megértem", vagy hogy "oké, spongyát rá, azért majd remélem néha meglátogatsz a börtönben" ?????? Amikor előtte még a barátait is lelőtte csak azért hogy menthesse Narancsot? Ezek után mégis, tényleg mekkora csalódás lehetett a számára azt hallani, ahogy akit eddig annyira védett és aki miatt mindent ill. mindenkit feladott, az valójában végig a másik csapatnak játszott? Szóval tényleg, még1x, tehát ezek után Narancs mégis várt attól a hirtelen fenenagy őszinteségi rohamtól?


Nameg mégvmi: a megkínzott rendőr meg amúgy hihetetlen bátor és kötelességtudó, sőt, önfeláldozó volt azzal, hogy nem árulta el Narancs kilétét, még akkor sem ugye amikor Mr. Drapp/Mr. Szőke (aka Michael Madsen) már borotvával hadonászott előtte. Hiszen aztán, hogy Drappot Narancs lelövi kiderül hogy igenis tudott Narancs spicliségéről, tehát arról hogy Freddy a beépült ember:

- Figyelj, Marvin, én is zsaru vagyok.
- Igen, tudom.
- Tudod?
- Igen, a neved valami Freddy izé...
- Newendyke... Freddy Newendyke.
- Frankie Frenchetti mutatott be úgy fél évvel ezelőtt.

2019-10-05 00:43:31 convar (5) #103

Úgy gondoltam hogy minden idők egyik legjobb, legőrültebb Tarantino karaktere külön is megér(demel) egy tribute videót:

Kutyaszorítóban - "bestof" Mr. Drapp/Mr. Szőke
https://www.youtube.com/watch?v=2CH31Biui-Y

2018-05-24 11:20:43 mephisto5 (5) #102

FYI, Művész moziban újra vetítik.

2018-02-12 16:11:17 Norbert Simon (5) #101

Zseniális alkotásnak tartom. Imádom mind a mai napig. Véres, erőszakos, élvezetes, izgalmas bűnügyi történet. Nekem személy szerint a karakterek tetszenek leginkább benne. Egyik jobb mint a másik. ( Mr Pink a kedvencem belőle.) Nagyszerű formák. A színészek játéka kiváló. Vicces, humoros, elmés. A dialógusok szintén nagyszerűen megvannak írva. Emlékezetesek.Ez tényleg az Ő filmje ezt még száz év múlva is tudni fogják ,hogy az övé. Hatalmas szórakozás.

2017-06-01 20:55:34 SAF333 (5) #100

Mmm, tényleg. Kössz.

előzmény: BonnyJohnny (#99)

2017-06-01 20:36:23 BonnyJohnny (5) #99

Mr. White. Esés közben lő vissza.

előzmény: SAF333 (#98)

2017-06-01 19:35:43 SAF333 (5) #98

Egy kérdés:
Ki ölte meg Eddie-t?

2016-09-26 12:58:21 Dezsmant (5) #97

Akkor jó köszi! De tölt hosszú perceket aztán mégse jelzi ki, ja a melóhelyi gépről nehéz lett volna mikor a legtöbb alkalmazás le van tiltva róla...

2016-09-23 12:20:26 csabaga (3) #96

Ilyenkor szeretem a kis mobilomat.Azon mindez a tetején van és középen,csak a csillagokat kell kiszámolnom.Az biztos,olyan gyorsan nem tudnék sok filmet leosztályozni,mint régen.

előzmény: Dezsmant (#93)

2016-09-23 11:04:05 ChrisAdam (4) #95


Az üres, második csillagsor felé mész, majd az ötödiket kiválasztod, kattintasz és kész is! :) Neked is így kell megjelennie. Üdv!

előzmény: Dezsmant (#93)

2016-09-23 11:03:31 tomside (4) #94

Bal felső sarok; csillagok.
Welcome! ;)

előzmény: Dezsmant (#93)

2016-09-23 10:58:17 Dezsmant (5) #93

csak most regisztráltam pár napja és próbáltam állítani rajta de nem jeleníti meg nem tudom hol kell beállítani, hogy látszódjon.

2016-09-19 21:53:42 acidphase (5) #92

ok zsír meg minden de maga az osztályzataidat a fizikai valóságában én nem látom.. de azért örülünk vincent.

előzmény: Dezsmant (#91)

2016-09-19 10:51:42 Dezsmant (5) #91

Zseniális. 5-ös.

2016-09-15 23:57:28 The Cortez (5) #90

Tarantino már első menete nyitójelenetében oda*szott a közönségnek, mivel a film a mester szakszerű dalszöveg elemzésével indít. Stílusos kezdés. A sztori itt még a(z akkori) jelenben játszódik, így teljesen hétköznapi ügyek-történések kerülnek kidumálásra. A Reservoir dogs nem más, mint az art és a trash mozik őrült mixe. Ebben az alkotásban megismerjük a rendező későbbi stílusjegyeit, amiket annyian imádnak: túltolt párbeszédek, poénos beszólások, cool karakterek, vér-erőszak, fejezetekre vágott, nem lineáris sztori, váratlan fordulatok, hangulatos soundtrackek stb. Kevés stekszből rohadt nagy filmet hozott össze. Kár, hogy nem lett nagyobb siker annak idején.

2016-07-08 23:41:09 tomasso (5) #89

Valóban Tarentino legjobb filmje ez, aztán a Ponyva regény után erős hanyatlásba kezdett. Későbbi filmjeit gyakorlatilag egyáltalán nem jegyzem, bár az Aljas nyolcas talán érdekes lehet, az még inkább hajaz a korai munkáira.

2016-05-19 22:17:35 Ugor (5) #88

...meg még ferdén is fekszik...

előzmény: Havierez (#87)

2016-05-19 22:03:37 Havierez (4) #87

jó vannak benne kínzások hogy fül levágás, meg lekötözés azok se gyengék. Csak nekem tényleg az nagyon erős meg régi emlék amikor hasba lövik a srácot és üldözik a zsaruk a bankrabló főszereplőket. Vérzik a fiatal fiú és nagy fájdalmai vannak életveszélyesen megsebesült + üldözik a rendőrök na ennél kétségbeesettebb helyzet nem tudom van e. Még kórházba se mehet mert akkor meg elkapják.

előzmény: Havierez (#86)

2016-05-19 22:01:25 Havierez (4) #86

Brutális, kíméletlen és még sorolhatnám a durva jelzőket. Kiskoromban láttam először és akkoriban több napig rémálmaim voltak ettől a filmtől.

Az a jelenet a legdurvább szerintem az egész filmben amikor hasba lövik a srácot és a kocsi hátsó ülésén fekszik és próbálják kezelni a lőtt sebét. Uhh nagyon durva alkotás csak erős idegzetűeknek ajánlom!!

2015-07-13 16:18:48 Schumacher (4) #85

Lazább film, mint a Ponyvaregény ami ( amit két részre kell bontani ) A kutyaszorítóban egy jó krimi . izgalmas jelenetekkel.

2015-01-19 10:57:22 tibbbb (5) #84

Tegnap újranéztem(sokadszorra),és azt kell mondjam ez egy zseniális film!Egyszerűen öröm nézni,a dumák csak úgy sziporkáznak,és ez Tarantino erőssége amit már első filmjében tökélyre fejlesztett.:)

2014-12-18 22:38:12 DenDo (5) #83

Szerintem egyszerűen mikor meglátta Mr. Narancsot, rádöbbent arra, hogy már nem kerülheti el a törvénykezét, az élete hátralévő részét meg nem rabságba szerette volna élni+hozzájön a düh amit az idézte elő, h rájött, h Mr. Narancs köpött.

2014-10-16 23:40:03 kwzatz (5) #82

Szerintem ez Tarantino legjobbja, már korábban meg kellett volna néznem. Egy hajszállal talán még a Ponyvaregénytől is jobb. Ez volt az első film tőle, aminél egyszer sem jutott eszembe, hogy "Ez a baromság minek kellett bele?". :) A madonnás fejtegetés az elején... :D

Egy dolgot találtam illogikusnak, de örülök, ha rávilágítotok valamire, ami elkerüli a figyelmem:
Az, hogy Joe Mr. White egyértelmű fenyegetése ellenére gyakorlatilag teljesen fölöslegesen belelő a földön fekvő haldokló rendőrbe, vállalva ezzel a saját 100%-os halálát. Úgy érzem, hogy ennek a tettnek semmi értelme, és lehet mondani, hogy a túlfűtött helyzet, idegesség, stb. okozta, de Joe pont egy olyan ember volt a filmben, aki nem nagyon tesz meggondolatlan dolgokat (emlékezzünk pl. arra, hogy az eligazításnál mennyire alapos). Átbeszélhették volna, megpróbálhattak volna eltűnni onnan, akár úgy is, hogy magukkal viszik Mr. Orange-t, vagy kiszedhették volna belőle az igazságot stb., gyakorlatilag bármilyen megoldás jobb lett volna a saját szempontjából ennél.

2014-07-27 18:10:02 csabaga (3) #81

Számomra ez nem több,mint egy színdarab innen-onnan összeszedegetett dolgokkal.2/3 fölé,éppen csak...

2013-07-22 11:55:53 Hannibal Lecter (5) #80

Múltkor azt írtam a Kill Billről, hogy kissé megkopott a fénye a szememben. Nos, ennek a filmnek viszont cseppet sem ártott az idő, tegnap este ugyanolyan hatást gyakorolt rám, mint annak idején. Zseniális, ahogy Tarantino megbontja, majd újraalkotja a heist film szabályait, dramaturgiáját, az információhiányból, a tudatos kihagyásokból igazi erényt kovácsol, a karakterek pedig egytől-egyik ragyognak - hétpróbás gazemberek ritkán nőnek ennyire a befogadó szívéhez. Valóban: szerintem is ez az egykori fenegyerek legjobb filmje, mely még a Ponyvaregényt is túlszárnyalja. Kulcsmű, hivatkozási pont, korszakos mestermunka.

2013-05-12 15:50:02 Prüstü (5) #79

Nem vagyok oda Tarantino minden filmjéért, nálam ő olyan mint például David Lynch, vagy kajálják, vagy nem. Mindkét rendezőtől vannak jó filmek, és vannak olyanok, amit csak az elvakultabbak imádnak.
Ez a film viszont nálam a Ponyvaregényt is üti, zseniális hangulatú gengszterfilm.

2013-02-27 23:15:35 Leslie (5) #78

És ehhez vedd hozzá még a nyitójelenet többi részét is:
- Mr. Fehér elveszi Joe könyvét és nem adja vissza, vagyis ellenáll a főnöknek, és Mr. Drapp kérdezi is Joe-t, hogy akarja-e hogy lepuffantsa, aztán összeszólalkoznak.
- Mr. Pink sokat szövegel a szabály ellen, de végül simán tejel, mikor Joe rászól, ergo nem vállal vele konfliktust, csak a szája nagy. Persze általában igaza van.
Ezek a momentumok is hasonlóképpen megismétlődnek később. Kb 20-szor láttam a filmet, úgyhogy én is belelátok ilyeneket. Ezért fontos egy QT-filmben a duma: akármilyen jelentéktelennek is tűnik néha, minden mondata árnyalja a karaktert. És mindennek lesz vmi jelentősége később. Ebben mondjuk a Ponyvaregény a legjobb.

előzmény: Bruce94 (#77)

2013-02-27 22:35:14 Bruce94 (5) #77

Nemrég megnéztem kb. 10-szer is, s még mindig fedezek fel benne valami újat.
Tarantino már az első jelenetben lelövi a poént:
Joe: Ki nem adott borravalót?
Mr Narancs: Rózsaszín
Joe: És mért nem?
Mr : Nem szokása.
Joe: Nem szokása?
Mr Narancs: Nem hisz benne
Narancs már az első jelenetben csicsereg, de ekkor még nem veszik komolyan, Joe csak simán elkussoltatja, aztán a köpés után azonnal ráérez.
Bár lehet, hogy ezt csak én láttam bele.

2012-07-27 00:34:08 vudielen (5) #76

hát srácok, én nagyon döcögök az 5ös és a 4es között.
tetszett, nem éreztem egyáltalán vontatottnak, még ha jó hosszú snitteket is használt, magyarán ennek ellenére is pörgött számomra a film. steve buscemit mint színészt, karaktert imádom.
mégis csak egy jó-t tudok rá mondani.
szívesen várok meggyőző kommenteket.

2012-03-13 20:11:09 ChrisAdam (4) #75

Nos, hát Tarantino. Méghozzá a zsenge, zöld fajtából. Azt szerintem már mindenki letudta magában, hogy Tarantino teljesen elüt a többi rendezőtől. Nem tudja egyszerűen elmondani mondandóját, csak úgy, hogy az ember agyát megcsavarja. Kicsit visszafelé, ugrálgatva az időben... És persze emellett még társul az a fantasztikus forgatókönyv, ami könnyed, laza, nem tartózkodik a beszólásoktól (melyek néha már a falat rengetik a káromkodással és poénos hasonlataival).
De... azért ez a leggyengébb Tarantino film (amit eddig láttam). Jó jelenetek és az izgalmas és szórakoztató forgatókönyv mellett a sztori elég gyenge. Rövid, a másfél óra nem Tarantino játékideje. De a színészek még egy két pluszt rátesznek (Keitel).
Amit mondott Dynast: a cselekmény szempontjából teljesen érdektelen jeleneteket is úgy megrendezzenek, hogy öröm nézni. Ott a pont! Tarantino egy kamerabeállásból úgy meg tudja mozgatni a jelenetet, hogy az maradandó lesz és nem csak egy üres, unalmas jelenet. Ez nagyon működik a Kill Billben - inkább a Vol.2-ben. De a Ponyvaregényt is mondhatnám.
A film megkapja az ötöst - de csak azért, mert Tarantino első filmje és... jó ez első filmként. Ha előtte lenne egy Ponyvaregény, akkor csak négyes. Így is súrolja...
80%

2012-02-21 22:22:09 Dynast Grausherra (5) #74

Amikor néhány éve láttam a Kill Billt, azonnal megállapítottam magamban, hogy Tarantino rendkívüli. Rajta kívül egyetlen rendező van, akire azt mondom, hogy órákig el tudnám nézni a filmjét, és ez Sergio Leone. Vannak más kedvenc rendezőim is, de az ő filmjeiknél nem érzem azt, hogy bárcsak sose érne véget. Tarantino és Leone esetén viszont igen. Mindketten zseniálisan értenek ahhoz, hogy a cselekmény szempontjából teljesen érdektelen jeleneteket is úgy megrendezzenek, hogy öröm nézni. Bár jelentős különbség, hogy míg Leone hősei alig szólnak egy pár szót, Tarantino figuráinak be nem áll a szájuk. De öröm hallgatni ezeket a némileg zagyva beszédeket a Like a virgin mélyebb jelentéséről és a borravaló problematikájáról.

2011-10-01 21:18:23 BonnyJohnny (5) #73

Mikor a gyémántokkal elhagyja a raktárt, a lövésekre odacsődült rendőrökkel tűzharcba keveredik. Ez tisztán hallható a hangkulisszákból. Valószínűleg ő is meghalt, és akkor senki sem élte túl az akciót.

2011-08-07 09:40:17 Tenebra (5) #72

Napokban lestem újra. Mikor először láttam, már akkor nagyon megfogott, pedig alapvetően egy rém egyszerű film. Viszont epizódjaiban jönnek elő a finomságok. Nagyon elgondolkodtatott a beépült zsaru és Mr. White viszonya. Kicsit a Peckinpah-féle barát=ellenség=barát bonyolult felállást hozta, csak itt egészen más szemszögből. Tulajdonképpen azokat kedvelte meg, azokkal azonosult Mr. Orange, akik ellen dolgozott, és ironikusan a munkája áldozata is lett.

A kiváló alakítások már csak habok a tortán. Fasza film, a Ponyvaregény után a legkedveltebb Tarantino alkotásai közül.

2011-05-25 12:16:03 manuva (5) #71

Én sem értem, hogy a McDonald's-ban miért nem, egy "rendes" étteremben miért elvárás a borravaló.

2011-04-19 20:56:21 Stone (5) #70

És folyt a vér, 5 gallon, majd 10, de akár 20 is egy emberből. Szegény Tim. Gyönyörű fehér volt a végére, ami az eleje, meg a közepe. Szóval Tarantino végre rendezte saját magát és csinált egy remekbe szabott, vágott, zenélt filmet. A szövegek eszméletlenségek. Gyanítom Tarantinot élőben is órákig lehetne hallgatni egy mukkanás nélkül. Fogalmam sincs kit, hogy győzött meg, hogy szerepeljen, de a szereposztás már lealapozta a jó közérzetem. A dinner jelenet, a Like a virgin, a kínzó jelenet a Stuck in the middle with you, a híres csomagtartóból kamerázás. Nem fogom sorolni. Kedvenc.

2011-03-26 09:09:53 PhilipMorris (?) #69

Csak most sikerült megnéznem a filmet pedig már elég rég óta akarom de valahogy nem jött össze.Én barom!Nem tudtam mit halogatok ... Igazi mestermű ez is . Tarantino ebben a legjobb , hogy dögös gengszterfilmeket csináljon eszméletlen dumákkal . A kill bill is jó volt de tarantino ebben a legjobb. És nagy kár hogy a ponyvaregény után nem csinált még vagy 10 ilyen filmet és bontotta tovább ezt a tarantinos dimenziót . Jó látni ahogy az apróságok összekötik a filmeket ahogy a vega testvérek csak 2 külömböző filmben szerepelnek mégis egy dimenzióban . Ahogy vic felügyelőjével már találkozhattunk a született gyilkosokban amit ugye tarantino írt .Ez egy zseni filmrajongó .Nem is tudom hogy csinálja...

2010-11-28 02:06:39 Hannibal Lecter (5) #68

Hogy őszinte legyek, az utóbbi években az egyébként mindig remek Szersén Gyulánál is kezd előjönni a "Reviczky-effektus": kevés beleéléssel, nyers flegmasággal szinkronizál - mintha köldökszöszmorzsolgatás közepette, egy bárpult mögül olvasná a szövegét. Ezért van az, hogy itt is csak mély, markáns hangját engedi rá a karakterre (azt viszont nagyon), de egyáltalán nem árnyalja. Pedig Harvey Keitelnek mindig is ő volt a leghitelesebb magyar hangja, de itt az eredetiben Barbinek Péter bizony csúnyán kenterbe veri. Az egyébként általában botrányosan jó Dörner Györgynek pedig szerintem túl "machós" a hangja Madsen patologikus figurájához, még ha akarná, sem tudná hihetően eladni a szerepet. Az első változat viszont baromi jó, és nemcsak a szereposztások tekintetében, de a magyar szöveg is természetes, lezser és hihetetlenül szellemes.

előzmény: sartana (#66)

2010-11-27 22:18:02 kezdetektől (?) #67

Remélem a jobbik szinkronnal adja le az m2-n, és remélem olyan jó lesz, mint a Ponyvaregénynél, máig az az egyetlen film, amit CSAK szinkronnal nézek, mert nagyon sokszor a rossz szinkron elront igazán remek filmeket is...:/

2010-11-27 19:15:31 sartana (5) #66

Szerintem is Kaszás Attila volt az egyetlen, aki jól teljesített. Szersénnél azt nem tettszett, hogy nem hozta át Mr. Fehér stílusát. Hiányzott belőle az emberséges, törődő hangnem, ami ennél a figuránál igen fontos volt. Azoknál a jeleneteknél, ahol Tim Roth védelmére kel, az együttérzésnek a legparányibb szikráját sem érzékeltem, olyan félvállról beszélt azoknál a jeleneteknél, mint aki mondjuk azon akadt ki, hogy csak egy 4-est kapott egy dolgozatra 5-ös helyett. Dörner György pedig egyáltalán nem olyan hangot kapott el, mint aki egy pszichopata vadállat lenne, hanem, mint egy hobbiból gyilkoló nagymenő. Hankó Attila az eredeti szinkronban viszont hibátlanul teljesített Michael Madsen hangjaként. Tim Rothnál Mácsai Pál nem is lett volna baj, hisz a Ponyvaregényben is ő volt Roth hangja, de itt az ő játékát is sokszor túljátszottnak éreztem.

előzmény: Hannibal Lecter (#65)

2010-11-27 18:10:06 Hannibal Lecter (5) #65

Egyetértek, engem is zavart a sok, az adott beszédhelyzethez esetenként egyáltalában nem is illő trágárkodás. Ami a karaktereket illeti, Szersénék hangja szerintem baromira megöregedett (főleg az övé), talán Kaszás Attila az egyetlen kivétel, ő hozta a szokásosan remek formáját, és korban is közelebb volt Buscemi-hez, mint a többiek a saját figurájukhoz. Kristóf Tibor zavart még a nagyfőnök szerepében (Kránitz Lajos után nem is véletlen). A Tim Roth-Epres Attila párosítás amúgy az első szinkronban volt, és igen, Epres nagyon eltalálta azt a karaktert.

előzmény: sartana (#63)

2010-11-27 18:04:18 uccse (4) #64

Én azt a verziót láttam, ahol Tim Rothot Epres Attila szinkronizál, de az egy nagyon jól eltalált szinkron volt.

2010-11-27 17:57:56 sartana (5) #63

Nekem a második szinkron elég ridegnek tűnt. Azzal, hogy minden második mondatban belerakták a "B*szd meg" és a "P*cs*ba" szót az nekem már teljesen öncélúnak tűnt. Az eredeti angolban sem káromkodnak annyit. Ráadásul a szinkronhangok közül sokan egyáltalán nem találták el a karakterükett. Pl: Szersén Gyula, Dörner György, Kristóf Tibor, Stohl Buci.

előzmény: Hannibal Lecter (#62)

2010-11-27 17:52:59 Hannibal Lecter (5) #62

Ami az első változatot illeti, az van olyan jó, igen. A második inkább egy korrekt iparosmunka sok trágársággal és túlkoros magyar hangokkal. (A DVD-n mindkét verzió fent van.)

előzmény: kezdetektől (#61)

2010-11-27 17:39:48 kezdetektől (?) #61

Valaki tudna válaszolni azon kérdésemre, hogy a magyar szinkron itt is olyan jó, mint a Ponyvaregényben?

2010-05-07 16:00:27 acidphase (5) #60

ja jo, ezt nem vettem figyelembe

előzmény: Leslie (#59)

2010-05-07 15:46:01 Leslie (5) #59

Akkor lett először bemutatva a magyar mozikban.

Megjegyzem: én ilyen esetekben (pl még Akira, Ghost in the Shell stb.) kivenném a filmet a toplistából.

előzmény: acidphase (#58)

2010-05-07 15:43:11 acidphase (5) #58

ez a film mit keres az itteni 2005ös toplistakban ? :P

2010-01-10 14:23:05 dido (4) #57

300 -éérr ??? O:
Visszaviszem! :D

2009-12-31 06:34:41 jesi (4) #56

én 300-ért: két amerikai tinifilm közé volt rakva, meg is lepődtem, hogy ennyiért lehet kapni

előzmény: slick (#54)

2009-12-31 00:52:32 Cesare Gonzago (5) #55

Egy megvilágosult pillanat: emlékszem, hogy Madsen magyar hangja, Hankó Attila játszotta a Szomszédokban Makit, a vagyonőrt: kis ideig ő vigyázott a presszóra. Kellemes orgánuma volt, kár érte.

előzmény: JeszKar (#44)

2009-12-30 16:45:03 slick (5) #54

500 HUF
én nyertem!

elképesztő, hogy ilyen filmeket lehet kihalászni a budspencer összes és egyéb gyöngyszemek közül, közben meg megint17 és ehhez hasonló remekművek az áruház TopAkárhányában feszítenek 3-4 rugóért. Vagy pl. a legújabb Terminátor film közel egyárban van a díszdoboz Keresztapa trilógiával.

régi szinkron hanyagolható, kivéve ha fanatikus vagy.

előzmény: dido (#53)

2009-12-27 19:09:35 dido (4) #53

1000-er pénzért vettem! :)
És jó!
Majd még megnézem régi szinkronnal, meg angolul is, hátha jobb lesz. Mer így nekem valami hiányzott...

2009-12-23 23:06:32 Bruce94 (5) #52

Egy másik oldalon négyesre értékeltem !
most tényleg jár az ötös

előzmény: acidphase (#51)

2009-12-23 19:49:52 acidphase (5) #51

járt az ötös csak máshová?:P

előzmény: Bruce94 (#50)

2009-12-23 18:24:08 Bruce94 (5) #50

Első nézésre 4-est adtam most másodszorra már jár az ötös.A dumák nagyon ütnek benne és az első szinkron tökéletes.Amúgy jereváninak igaza van a ponyvaregény nagyon jó angolul és magyarul is.

itt a legjobb jelenet az új szinkronnal:
[link]

Illetve itt egy paródia is:

[link]


2009-12-18 23:17:04 Jereváni Rádió (5) #49

Nekem valahogy mindig így jött össze. A Ponyvaregényt szinkronosan és eredeti nyelven is szeretem, a Jackie Brownt viszont én is csak szinkronosan tudom megnézni. Iszonyat jó lett a szinkronja, a Ponyvaregénnyel egy szinten van.

előzmény: Cesare Gonzago (#48)

2009-12-18 23:11:06 Cesare Gonzago (5) #48

Bevallom, ezt a filmet sosem néztem eredeti nyelven. Valahogy nem vitt rá a lélek, holott aligha vádolhatna bárki is megrögzött szinkronpártisággal. A Jackie Brown-t is csak öt percig bírtam "amerikaiul". :D

előzmény: Jereváni Rádió (#46)

2009-12-18 23:08:40 JeszKar (4) #47

A második verzióba Kaszás Attila adja a hangját.

előzmény: Jereváni Rádió (#46)

2009-12-18 23:07:37 Jereváni Rádió (5) #46

Furcsa volt szinkronosan hallani, konkrétan még soha nem néztem meg szinkronosan, csak feliratosan, eredeti nyelvvel. Szerintem Steve Buscemihez nem illik Csuja Imre, túl mély a hangja Mr. Pink igazi orgánumához.

előzmény: JeszKar (#44)

2009-12-18 23:00:57 Cesare Gonzago (5) #45

Hankó Attila, Kránitz Lajos... Vérzik a szívem!

előzmény: JeszKar (#44)

2009-09-27 20:40:35 myke7 (4) #43

Na végre sikerült megnézni, jobb is, hogy talán korábban nem vettem rá magam, mert kikapcsoltam volna. Láttam már QT filmeket, felismertem a keze nyomát, de keserű szájízt hagyott bennem ez film. A dumák nagyon jók, nincs hiba, a karakterekkel sincs baj, csak inkább a film egészével (egy kicsit). Üresnek érzem. Személy szerint a Kill Bill a keleti világával és a véresen egyszerű jellegével sokkal jobban bejön.

2009-08-20 13:12:48 bothbenedek (5) #42

minél többször látom, annál jobb

2009-07-14 15:44:16 acidphase (5) #41

ja csak eppen talan a legnagyobb 'csacsogasok' vannak ebben a filmben, talan csak a bloff vetekedhet vele:)

előzmény: Karin (#23)

2009-05-29 22:54:17 gringo (5) #40

engem is, de ez és a következő tényleg jók.

előzmény: jesi (#33)

2009-05-29 22:53:28 gringo (5) #39

aha!

2009-05-29 22:52:52 limupei (5) #38

Mert nálunk akkor került a mozikba.

2009-05-29 22:52:02 gringo (5) #37

ez vajon miért szerepel a legjobb 2005-ös filmek között?

2009-05-17 11:32:53 Horváth Zoltán (5) #36

Kedvencem!

2009-04-13 13:59:34 carmine (5) #35

Sokadszorra megnézve is zseniális a film. Pláne úgy nézve, hogy olvastam QT életéről a könyvet, amiben részletesen benne van, hogy milyen körülmények között készült el végül a film. (A könyv egyébként nagyon jó, csak ajánlani tudom mindenkinek.)
A másik ami a filmmel kapcsolatos és Magyarországon ritka az ilyen, az a dvd. Ugyanis a lemezen megtalálható az eredeti szinkron 2.0-ban a régi rajongóknak és van egy új 5.1-es lightosabb szinkron, azoknak akik még nem látták a filmet és inkább térhatásban néznék (még ha nincs tele mélynyomót szaggató hanghatásokkal). Több klasszikus filmet is kiadhatnának ezzel az eljárással.

2009-03-17 22:03:32 Karin (3) #34

Whitman, ha egy film "nem túl jó", egy még "nem túl jobb" filmmel akkor sem érdemes összehasomlítani. Nem lesz értékesebb tőle.

Egyébként nézem a ments meg-rescue me sorozatot. A negyedik évad végén vagyok, és hidd el, ott is sok a pasi duma, és az események is egyre inkább hasonlítanak a Sunset Beachre, mégis.
Valahogy ott sokkal férfiasabban jön le az egész. (Női szemmel.) Bankrablóktól kicsit erősebb villogást várnék el, mint tűzoltóktól.
Elég nagy lúzerek. Nem is értenek semmihez, csak a csacsogáshoz, meg a nyávogáshoz.

2009-03-10 17:03:47 jesi (4) #33

a sok vér mellett van mondanivalója is, bár nálam Tarantinonál mindig zavar valami

2009-02-14 18:14:52 madcows (5) #32

legelso Tarantino film, es nekem is ez volt az elso a mestertol, en meg bizok, h majd egyszer meg csinal gengszteres filmet (amugy meg szerintem ferhetett volna a filmbe egy picit tobb csacsogas :D)

2009-01-31 18:51:36 whiteman 01 (5) #31

És aki szerint sok ebben a "felesleges csacsogás", annak ajánlom a Shop-stop című filmet.

2009-01-30 06:07:35 whiteman 01 (5) #30

Nincs mese, Tarantino nem tud hibázni. Csillagos ötös!

2009-01-21 22:21:55 Karin (3) #29

Éppen azért írtam csacsogást, mert nem dumának tartom(én), amiket lenyomnak, hanem csacsogásnak.
Azért adtam hármast, mert ha sikerül elfelejteni, h ezek elvileg maffiózók, és azt képzelem, hogy pékek, vagy pultosok, akkor a helyérekerülnek a dolgok, és a film se olyan rossz.

Ez is csak engem igazol Bengeeno. Két kezemen meg tudom számolni, hogy azok a nők mennyit beszélnek. Az "Áááá"-t is beleértve.

2009-01-20 18:11:11 bengeeno (5) #28

-nem, ugyanis

2009-01-20 18:10:49 bengeeno (5) #27

Ezzel en teljesen értek egyet, uganis 1. Mr. Orange-t egy nő lőtte hasba. 2. Mr. Pinkegy nőt rángatott ki a kocsijából.

előzmény: Karin (#23)

2009-01-20 17:59:52 ThomYerk (5) #26

hmm nem kötözködésből, de az érdekességeknél a konfettiöltöny nem konfekció akart lenni?

2009-01-20 17:57:23 Hannibal Lecter (5) #25

Csacsogás? Ez olyan feminin kicsengésű fogalom, pedig te is megjegyzed, hogy ebben a filmben csak pasasok szerepelnek...:) Érdekes hozzászólás, annyi szent.

2009-01-20 17:12:08 Paul Ricard (5) #24

Csacsogás nincs, csak nagy dumák.

előzmény: Karin (#23)

2009-01-20 17:03:57 Karin (3) #23

Na, azért tényleg fura, hogy még a Halálbiztosban is kevesebb a csacsogás, mint ebben. Pedig itt csak pasik vannak.

2008-12-30 21:00:57 Jill (5) #22

Jóatyámnak "nem jött át" a duma. Mondjuk ő reménytelen eset, a Brian életét öt percig bírta. Nem tudja, mi a jó. :D

Imádom a tarantinós szövegeket. Ez a természetes, a gengszter is csak ugyanolyan marhaságokról dumál, mint az átlagember, nem pedig jelentőségteljes sablonmondatokban társalog...

2008-08-10 21:18:30 Jugendlich (?) #21

Remekmű

2008-08-03 18:24:34 zsyraf (5) #20

utálom ezt a pasit, mert túl erőszakos, de ez még tényleg jó volt.

2008-06-24 00:43:44 Darrokh (5) #19

Szerintem egyszerűen zseniális:) imádom tarantinowal együtt...szerintem nagyon jólett:) én kb minden hónapban megnézem egyszer mert imádom:)

2008-03-24 10:47:19 mari-nuni bella muchacha delgado (3) #18

hát igen, ezt szeretjük tarantinoban.megosztja a népeket.:)szerintem ha valaki tarantino igazi arcát akarja az kezdje inkább a kill billel vagy a ponyvaregénnyel.(ez a kettő mondjuk magasan túlszárnyalja a kutyaszorítóbant). de mindenképp én is felhívnám a figyelmet a betétdalokra. az elején little green bag és a végén coconut.örökkedvanc.

2008-03-23 23:01:35 Jereváni Rádió (5) #17

Megsúgom neked, hogy a Reservoir dogsban van a legkevesebb locsi-fecsi (jó, talán a Kill Billben még kevesebb van), a Ponyvaregényben, a Jackie Brownban meg a Halálbizotsban sokkal többet szövegelnek. Az hogy mennyi értelme van a filmjeinek azt lehet vitatni, mert tény, hogy pár mondatban össze lehet foglalni mindegyik filmjét (a Kill Billt mondjuk két mondatban). De Tarantinot nem is ezért szeretjük, hanem miért is? Karakterek, jó zene, eszméletlen dumák, dramaturgia, stílus, stb.

előzmény: sucre (#16)

2008-03-23 20:55:55 sucre (2) #16

ja bocs az elejét (mien genszter) nem akartam leirni:))))))))))))))

2008-03-23 20:55:20 sucre (2) #15

mien gengszter ha vki ilyen filmet akar csinálni, akkor az ne hosszú uncsi párpeszédekkel legyen tele, könyörgöm.én ezt értékelem, de többszöri megnézésre sem tudtam sok értelmet leszűrni az egészből.ennyi.

2008-03-23 20:41:44 Jereváni Rádió (5) #14

Melyik karakter a "tisztespolgárlenniakaró gengszter", áruld már el, mondjuk Michael Madsen vagy Chris Penn, estleg Steve Buscemi?

előzmény: sucre (#13)

2008-03-23 20:36:05 sucre (2) #13

ja csak NÉHÁNY apró dolog hiányzik ebből..1,néhány eredeti karakter(nem a keménykedő pisztollyalhadonászó-deazért tisztespolgárlenniakaró gengszter,kössz nem)
2,--ja bocs.alaphangulat az tényleg van..számomra a totális bealvás.
és nem haragszom, ez a véleményem.(pedig azért nem mondhatom, h rossz az izlésem filmek szempontjából)

2008-03-23 20:11:34 Jereváni Rádió (5) #12

a filmek első félóráját dugással töltik az autósmozikban, ennek ellenére nem ártott volna beinditani vmikor a sztorit!!(uncsiiiiiii)(és nem QT-s)

Már ne is haragudj, de miről beszélsz? Az autósmoziban való dugás a Grindhouse-topikban jött elő, hogy ezekben a régi hulladék filmekben azért volt az elején ilyen sok hülye és unalmas duma, mert tökmindegy volt amig keféltek egyet az emberek a mozikban. Na mármost ez a Reservoir dogsra abszolút nem igaz, az elején a Like a virgin c. sláger taglalásánál megad egy olyan alaphangulatot, hogy az ember rögtön hátast dob tőle. És mi az, hogy nem tarantinós? Ebben már benne van minden amit a Ponyvaregényben megszokhattál.

előzmény: sucre (#11)

2008-03-23 17:17:28 sucre (2) #11

amugy tarantinoban azt szeretem, h bár a stilusa "összelopkodott", mégis eredeti. és oké, hogy a filmek első félóráját dugással töltik az autósmozikban, ennek ellenére nem ártott volna beinditani vmikor a sztorit!!(uncsiiiiiii)(és nem QT-s)

2008-03-23 17:15:26 sucre (2) #10

ha az argot tarantino rendezte volna akkor azt védenéd!!

2008-03-21 08:54:35 imhouse (5) #9

Mi pedig mind dilettáns amatőrök vagyunk. Művérrel és alacsony költségvetéssel.
Sajnálom, hogy ez a véleményed. Szerintem te nem is akarod, hogy neked tetsszen ez a film.

Úgy őszintén? Neked mitől nem "sz*r" egy film?
És az Argo mondjuk miért zseniális?

2008-03-21 08:33:14 mohás eszter (2) #8

szerintem ez a film nem más mint egy alacsonyköltségvetésű, kb három helyszínen játszódó ostoba párbeszédekkel teli és rengeteg művérrel átitatott sz*r.

2008-03-14 19:16:59 Hannibal Lecter (5) #7

Ez volt az első, amit láthattál... :)

előzmény: Jill (#6)

  • 1
  • 2