Friday the 13th (2009) ☆ 👁

Péntek 13.

(Marcus Nispel)

amerikai horror

2,5
★★☆☆☆
253 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-08-27 20:20:50 Benny Bug (3) #54

Nem meglepő, az Öböl Misi volt az egyik producer, ha jól tudom. XD

előzmény: ryood (#53)

2019-08-27 19:28:59 ryood (1) #53

nyomokban (sem) tartalmaz "dzsézönséget" ez a rettenet. ráadásul jason gondolkodik, fogva tart, csilingelős jelzést kap, ha belebotlik valaki a csapdájába. minden felturbózva "májkülbéjesen", úgy vágva, akár egy transofmers. az egész ócska hollywoodi horrorklisékből építkezik, kiszámítható, unalmas, humortalan.
egyszóval katasztrófa.

2017-05-16 22:48:52 Tudomisén (2) #52

Dupla csalódás egyrészt az eredetihez mérve másrészt azért egy Texasi láncfűrészes után mást vár az ember ezen német úriembertől. Az egész film ezt nem tudom jobban megmagyarázni semmilyen, talán a középszerű a legjobb szó de talán még azt a szintet sem üti meg hogy a közép és alsószint között tornázik. Pedig az eredeti hangulata zseniális, na meg persze a texasisié is:D

2016-11-16 13:12:44 Dezsmant (4) #51

Teljesen jó lett, durva kivégzések, mivel az rendezte aki a Texasi Láncfűrészest is, és meglepő, hogy volt Jasonnek egy lakó társa is, tisztelet, hogy nem nyírta ki. Neki is van olyan ember akin megesik a szíve.

2014-07-16 10:56:40 BonnyJohnny (2) #50

Fogalmazzunk úgy, hogy meglepően kevéssé rossz. :)
Mondjuk a Halloween és Elm Street remake-ekhez képest kevésbé rossz.

előzmény: Csende Kristóf (#49)

2014-07-16 10:40:51 Csende Kristóf (4) #49

Meglepően jó remake.

2011-12-24 23:55:43 paradicsom (3) #48

Rossz film, de legalább jók benne a csöcsök.

2010-11-02 09:01:39 slipknot (3) #47

tény hogy a klasszikusok jobbak de nem olyan botrányos ez! nincs meg a hangulat.. tény. Jason sem a régi... tény! de a 7. 8. 9. 10. résznél jobb!

2010-08-14 00:06:47 limupei (1) #46

Igen, az idők során egyre nagyobb fickókat kerestek Jason szerepére. Aztán volt egy kis stagnálás, na de ez már a modern kor. Nagyobb és gyorsabb:)

És jól látod, régebben (pontosabban: nagyon régen) volt némi indíttatása. De ezt már megbeszéltük egyszer az ötödik rész topikjában, szegény táborfelügyelő lányka kapcsán, aki tényleg törődött a gyerekekkel.

előzmény: terika (#45)

2010-08-13 23:49:05 terika (1) #45

Ómár, olyan kis buták voltak ezen rész szereplői, azitték meg lehet ölni J-t. :D
Egyébként ebben a részben kivételesen egy pasi volt a legidegesítőbb karakter számomra, és alig vártam, hogy végre meghaljon Trent.
Amúgy tök gáz ez a rész. A maszk is hogy kerül már elő? Semmi feelingje nincsen. Az eleje meg botrányos (a percenkénti hullák aránya mondjuk ponjó). A péntek 13-i Péntek 13 nézésnek azért van némi átütő ereje, talán ezért nem adok egyest most.
Jaés, Lucy a legjobb "nő". :D

Különben még mindig kiakadok azon, hogy mennyire logikátlanul öl J-bácsi. Jó-jó tudom, nem kéne értelmet keresni, de azért anno még mintha lett volna némi indíttatása vagy nem is tudom. Most is pl. úgy sajnáltam a fekete srácot meg a haverját, legalább becsajozhattak volna. Mondjuk a hosszú fekete hajú srácnak (akinek már nem tom a nevét) jó szövegei voltak, nem kellett volna leölni. Mondjuk az ő halála meg pont tetszett, olyan akkurátus módon szúrta át a torkát azzal a rúddal (vagy mi volt már az).

Egyébként észrevettétek, hogy Jason egyre gyorsabban mozog? Komolyan. Csúcsrajár a csávó már nagyon, a fénysebesség kutyafüle hozzá képest. Egyik percben itt van, a másikban meg ott, az meg nem lényeg, hoyg a szereplők órákig mennek. XD

2010-07-30 12:57:36 Norchee (2) #44

Sajnos nem tudok szó nélkül elmenni a film mellett, míg az 1980-as klasszikust minden idők egyik legjobb horrorjának tartom, a Marcus Nispel dirigálta folytatás, egyszerűen botrányos. Teljesen ötlettelen, a végletekig kiszámítható, kliséktől hemzsegő és borzasztóan unalmas. A párbeszédek gyermekiek és fájóan rosszak főleg a:
"Jason, ölj anyádért!!"
no comment...
Szívem szerint már a felénél kikapcsoltam volna de kíváncsi voltam, hogy a rendező miként fejezi be a filmet, természetesen ebben is csalódtam - nagyon gyenge. Csak azért nem nézhetetlen számomra, mert Jason a legjobb slasher karakter de ez a film nem méltó hozzá.

2009-11-07 23:07:12 Rorschach (4) #43

Engem lepett meg a legjobban, de tetszett. Úgy látszik eleget edződtem, hogy szemet hunyjak Jason teleportáló képessége, hihetetlen intelligenciája gyorsasága, extramagas fájdalomküszöbe és jediket szégyenítő reflexei felett. De ahogy ezeket leírtam, megértem azt is ha valaki karót ad rá...

2009-08-23 08:44:10 Balage (1) #42

Hihetetlen, hogy a jenkik ezt a bődületes hülyeségért pénzt adnak. Mindenki rohan, mint állat, de Jason :-) kimért léptekkel utolér mindenkit. Vígjátéknak elmegy, de még tinihorror kategóriában is alulmúl mindent. Szánalmas. Folytatás lesz, izgalommal várom. Addig is beteszem a "Core" című filmet, az azért még ennél is szarabb.

2009-08-05 20:38:28 slipknot (3) #41

összefoglalja az első rész végét + a 2-t és 3-at nagy vonalakban, újabb áldozatokkal, dehát az ember Jasonre kíváncsi! mai horrorhoz? mit értesz ez alatt? a mai horror sehol sincs a 80-as évekbeli klasszikusoktól!

2009-07-31 18:25:59 Ubul (4) #40

mai horrorhoz képest jah,elég szar volt,láttunk már jobbat is...Jasonhöz képest nemtudom eldönteni,nézhető,emészthető film,tipikus véggel,de szerintem ha valahova sorolni kéne a jason filmekhez,akkor a jobbakhoz tenném.Sok helyen én is éreztem,hogy jobban pöröghetett volna,kb 20 perccel rövidebb is lehetett volna,ha nem lettek volna üresjáratok. De látszott az is hogy Padalecki viszi a hátán a filmet...nameg ugye Jason :D

A futásos dolog először fura volt nekem is,de nézzük,ott a Holtak Hajnala remake,megmerték lépni a futó zombikat,szerintem nem lett vele rosszabb,valahogy itt is íygy próbáltam viszonyulni a dolgokhoz,mint akkor ott...
Viszont nemtudom hova tenni a sorozathoz képest ezt a részt,hogy vajon mi után következhetne...

2009-07-25 21:51:36 myke7 (2) #39

unalmas, nagy nulla, Jason bemutatás pedig borzalmas...

2009-06-12 18:08:32 slipknot (3) #38

szerintem egy négyest megérdemel a film! bár kicsit erőltetett hogy Jason fut meg ilyenek de a rengeteg hulla és a Jason arcára kerülő hokimaszkos jelenet mindenért kárpótol! Jason még mindig a horrorfilmek legnagyobb alakja! respect Jasonnek, ő az atyaúristen!!!! :D mindörökkön örökké, Ámen!

2009-06-09 21:16:53 robynballantyne (3) #37

Ezt a filmet eredeti nyelven érdemes megnézni, csak úgy röpködtek a "fuck"-ok meg a "shit"-ek...

2009-03-10 15:35:00 simijohnny (1) #36

Nos csak annyit mondanék, hogy aki ezért fizet, az meg is érdemli. Nincs, ismétlem nincs olyan karakter a filmben, akinek ne akartam volna a mielőbbi halálát látni. Elfáradtam...

2009-02-27 09:17:07 simijohnny (1) #35

Egyetlen fájó szépséghibája hogy az első lemezen nincs felirat. :S

Szép ez a rémálom pakk...

előzmény: limupei (#33)

2009-02-26 22:10:27 GothMan (3) #34

Igen, az első rész végén szerintem mindenki ledöbbent a megoldáson, de nekem a második a személyes kedvencem. Egyrészt gondolom azért, mert azt láttam először (és a legtöbbször is), másrészt meg abban a részben még nem az az idétlen hokis maszk volt Jason fején, ami ugye a védjegyévé vált később, hanem csupán egy koszos zsák, ami szerintem sokkal hatásosabb és durvább megoldás. Na és kérem, az az álomjelenet a film végén... gyönyörű! ;)

előzmény: Cesare Gonzago (#32)

2009-02-26 22:08:46 limupei (1) #33

Az a gyűjtemény nekem is megvan már:-) Nagyon fasza, bár a Rémálom díszdoboz legalább öt kört ver rá. egyik és a másik

előzmény: simijohnny (#28)

2009-02-26 21:39:29 Cesare Gonzago (?) #32

Az első rész végét azért tartom botrányosnak, mert nyitva hagyja a történetet, túl sokat ígér, holott Jason anyja ölt, ám ezt olyan jól titkolták az alkotók, hogy nem jöttem rá, noha általában jó érzékkel tapintok rá a gyenge pontokra.

előzmény: simijohnny (#31)

2009-02-26 21:36:01 simijohnny (1) #31

Láttam az "így készült" összeállítást, tulajdonképpen semmi extra, csak 2009-es. Nekem mindegyik film 3-as, de imádom mindet. Jason jön, lát és mindenkit kinyír. End.

előzmény: Cesare Gonzago (#30)

2009-02-26 21:31:44 Cesare Gonzago (?) #30

A képek nem ígérnek túl sokat, ezért a várakozásaim is szerények.

2009-02-26 21:30:48 Cesare Gonzago (?) #29

Rajta, kellemes borzongást!

előzmény: simijohnny (#28)

2009-02-26 21:30:08 simijohnny (1) #28

Felőlem jöhet, úgyis megveszem DVD-n, most érkezett meg pont a díszdobozos gyűjtői kiadás, neki is állok szerintem este... uh már este van. :D

2009-02-26 21:29:54 Cesare Gonzago (?) #27

Az első nagyon tetszett, féltem is rendesen. A többit - ha láttam egyáltalán egyet-kettőt a "sorozatból" - fel sem tudom idézni. Azért erre nagyon kíváncsi vagyok! :D

előzmény: limupei (#26)

2009-02-26 21:28:24 limupei (1) #26

Miféle történet? Jason jön, Jason legyak mindenkit és termeli a sok tízmilliót. Ennyi, és milyen jó:)

előzmény: Cesare Gonzago (#25)

2009-02-26 21:24:17 Cesare Gonzago (?) #25

Hány bőrt fognak még lehúzni erről a történetről?

2009-02-26 21:16:41 simijohnny (1) #24

Béke van...

2009-02-26 12:33:46 Daemiaen (4) #23

A mozi már meg is volt. :)

előzmény: "L" (#19)

2009-02-26 12:33:36 Daemiaen (4) #22

Nem azért kell bocsánatot kérni, amiért gondolod, de nem csoda, ha itt sokaknak már unalmas a téma.

előzmény: "L" (#19)

2009-02-26 12:19:06 limupei (1) #21

A trailer jó is meg nem is. Jó ötlet ez a 13 áldozat dolog, legalábbis szerintem poén:) Viszont, honnan a büdös francból vették, hogy ez Jason születésnapja. Emlékeim szerint ekkor halt meg.

2009-02-26 08:37:52 [: Azuroo andrew :] (?) #20

Bocsánat fiúk, mi van azokkal akik olyan bénák (én is közéjük tartozom) hogy még "torrentezni" sem tudnak ? ;)

2009-02-26 08:20:36 "L" (3) #19

Azért nehogy már mi kérjünk elnézést... na mind1, nonszensz... Egyébként neked nem a moziban kellene ilyenkor lenned? ;)

előzmény: Daemiaen (#18)

2009-02-26 08:07:55 Daemiaen (4) #18

Tudom, és sajnálom is, hogy igazából miattam került ismét felszínre, próbálok a jövőben nem reagálni egy olyan dologra, ami - mint azt már korábban is írtam - mindenkinek szíve joga.

előzmény: Olórin (#16)

2009-02-25 19:42:26 simijohnny (1) #17

Ezekért a beszélgetésekért imádom annyira a South Park-ot. Mindig annyira igazuk van.

A meddő vitáról annyit, hogy ha valaki beszól az egyik oldalon, akkor nyilván vissza fogok szólni én is. Egy szó: Undorító. Persze nem lepődöm meg most sem hogy kik szálltak be most a szent küldetésbe... *clap clap*

2009-02-25 17:47:39 Olórin (2) #16

Jajj, de jó, hogy előkerült ez a téma, elvégre nem volt terítéken már legalább... két hete:)

2009-02-25 17:43:17 cucu (?) #15

Az Ádám almáit összesen 6-an osztályozták a magyarországi mozibemutató előtt. Nem túl jó példa. :-)

előzmény: simijohnny (#6)

2009-02-25 17:32:38 "L" (3) #14

Gyerekek, ez egy meddő vita, egy letöltőt sosem fog-tok/unk meggyőzni arról, hogy amit tesz nem helyes, mindig lesz magyarázat, ebbe sajnos bele kell törődni. Én mozizom, DVD-zek, s előbb utóbb "bekékülök", ha ez sznob, akkor az vagyok, de akkor nekem is engedtessék meg, hogy kiröhögjem a sok "kritikust", aki már hónapokkal a bemutató előtt agyba főbe dicséri a mesterműveket, illetve pocskondiázza a fércműveket. Szerintem a letöltés a ciki és a gáz, én meg sznob vagyok. Ennyi...

2009-02-25 16:39:31 simijohnny (1) #13

Büszke is vagyok, de legalább nem álszent vagy sznob. ;)

előzmény: Zalaba Ferenc (#12)

2009-02-25 16:38:24 Zalaba Ferenc (2) #12

igazán büszke lehetsz magadra.

előzmény: simijohnny (#11)

2009-02-25 16:37:19 simijohnny (1) #11

Kaparom is és kaparja még velem együtt több tízezer hozzám hasonló szégyentelen tolvaj. Megszakad a szívem is egyúttal...

jakamura: Értem a hasonlatot, de nem a csokiról van szó. Ha fárasztani akartok csak rajta...
Elmondtam a véleményemet, mást nem kívánok hozzátenni.

előzmény: Daemiaen (#9)

2009-02-25 16:29:34 Zalaba Ferenc (2) #10

igaz, a letöltés magyarországon leginkább erkölcsi kérdés, P2P esetében viszont törvényszegés, de mondhatnám azt, hogy én sem engedhetem meg magamnak, hogy a sparban kapható összes nekem tetsző csokit megegyem, mégsem lopkodom el őket a polcokról.

2009-02-25 16:26:53 Daemiaen (4) #9

OFF
Ha valakinek nincs pénze valamire, elveszi?

Valahogy mindig ugyanaz a téma, hogy én lássam be, hogy sznob vagyok, mert akkor sem töltök le, ha nem kerül mozikba, akkor sem, ha nincs rá pénzem, és különben is én vagyok a hülye, mert Magyarországon a letöltés nem bűn, ebből következően mást megkárosítani sem.

Kaparhatod a tapétát.

előzmény: simijohnny (#8)

2009-02-25 16:06:03 simijohnny (1) #8

Igen. Ha viszont tényleg van ilyen és nyilvánvalóan Te ilyen vagy, akkor meg nem kellene megjegyzéseket tenni, mert a sznobizmustól lekaparom a tapétát. Azért mert Te megteheted hogy megveszed az összes filmet, illetve moziban nézed, attól még nem kell lenézni azt aki nem teheti meg, vagy adott esetben nem olyan hülye hogy erre dobjon ki feleslegesen pénzt. Én is veszek DVD-ket, de csak a kedvenceimet. Bocs ha most megsértettelek, de az ilyesmit nem komálom. Ítéld el a letöltést oké, de nem mindenki vehet meg mindent, illetve valakinek megfelel a gagyi agyontömörített RIP is. Én úgy középen állok most, de teszek arra ha valaki csak letölt. Örülj neki hogy nem kell letöltened!

előzmény: Daemiaen (#7)

2009-02-25 15:28:31 Daemiaen (4) #7

Ilyen nehéz elhinni, hogy valaki nem tölt le? Nem semmi előítélet.

előzmény: simijohnny (#6)

2009-02-25 15:26:00 simijohnny (1) #6

Álszenteskedni nem kell gyerekek... de most komolyan. Pl. az Ádám Almáit is biztos sokan látták moziban pár éve Dániában...aha. Aki meg azt mondja hogy filmet nem tölt le soha, az hazudik. Az más dolog hogy ezt nem reklámozza senki sem. Off vége.

2009-02-25 08:59:59 carmine (2) #5

Tény, hogy sokan "egyéb" úton jutnak hozzá filmekhez. De az is igaz, hogy ha minden filmet csak moziban néznének meg az emberek, beleőszülnének a várakozásba, mire a hazai forgalmazók behozzák a mozikba. (Bocs ha nagyon OFF lenne)

előzmény: Daemiaen (#4)

2009-02-25 08:51:59 Daemiaen (4) #4

A hazai bemutató egyelőre május 28. Addig pedig szépen összejön majd 137 szavazat, mert sokan járnak külföldön moziba. Vagy nem.

2009-02-25 01:23:33 GothMan (3) #3

A trailerek alapján nekem bejön ez a "modernre vett", energikus Jason karakter. Bár nem árt óvatosan kíváncsiskodni, ugyanis az egyik hivatalos előzetesben van egy komplett body count, ahol zanzásítva megtekinthetjük az összes(?) gyilkosságot.
De nem lesz ez rossz, úgy érzem.

2009-02-25 00:27:50 limupei (1) #2

Ez nem remake, hanem folytatás. Az azonos című 1980-as filmben nem Jason, hanem Jason anyja a gyilkos, míg ebben Jason gyilkolászik, ez kiderül az előzetesből, a plakátból és az ismertetőből. Szóval ez nem más, mint egy folytatás, ami most visszatér az eredeti helyszínre.

előzmény: simijohnny (#1)

2009-02-25 00:15:49 simijohnny (1) #1

Na emberek, vélemények? Hazai bemutatónak esetleg van már időpontja? Készül a második remake is...