Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Jó sztori, jó színészek, izgalmas vonalvezetés, jó film. Mindig halasztgattam, majd megnézem egyszer... Kár volt várni rá, tényleg rendben van.
Elkepesztoen jo film! Vagy 20x megneztem mar. Minden szereplo nagyon jo, foleg Nagy Ervin es Kulka Janos (az utobbi nev garancia arra, h jo filmet fox latni:)) A tortenet fordulatos, izgalmas, szepen kidolgozott es nagy eletbolcsessseg is elhangzanak:) Kulonosen a zaro par mondat, az nagyon nagyon igaz.
Többször olvastam Nagy Ervin interjúkban az utalást, miszerint nagyon összekülönbözött a rendezőnővel és ő mást gondolt erről a karakterről.
Lehet tudni mi volt a vita?
Aztaneki! Sejtettem én mindig, hogy ez egy jó film, de nem gondoltam volna, hogy még a pozitív elvárásaimon felül is kellemes meglepetés lesz. Baromi jó történet, pörgős lendület, remek forgatókönyv, kiváló színészek, a Kaméleon tényleg mindenben jeleskedik. Tulajdonképpen nem is tudom, miért nem adok rá ötöst, talán néha kizökkentettek a logikai bukfencek és a történetbeli túlzások, leginkább az elején. Viszont amiért tényleg megérdemelné az ötöst, az a finálé. Merész és igazán akkor adja meg az igazi aspektusát a filmnek, hogy az összkép még kerekebb legyen. Nagyon jó kis thriller, mintha nem is magyar filmet néztem volna, de ezt a szavajárást egyre kevesebbszer kell használni. :)
80%
ez a film nagyon jó! komolyan, jó a történet, jók a szereplők, fordulatos, komolyan mondom jó.
és igen, noresz02 kérdése, hogy miért nem lehet ilyen minőségű filmeket leforgatni, amikor több pénzből vannak az SOS Szerelem 1-2, Állítsátok meg Terézanyut és ilyen hulladék filmek.
Sokadjára néztem végig, tegnap este RTL2 adta, még a reklámszüneteket is végigszenvedtem. Mindig felmerül bennem a kérdés, mikor nézem ezt a filmet, hogy ha tudjuk ezt a minőséget kompletten produkálni, akkor hasonló költségvetésből miért készülnek amatőrnek tűnő filmek, és itt nem is a történetre gondolok, hanem a technikai kivitelezésre.
Nyugodtan áttehetik a szerkesztők OFF-ba, csak érdekességképp linkeltem be (igen ügyetlenül, otrombán).
előzmény: gomez1000 (#51)
Azért ilyen hatalmas képet nem kellett volna ideszúrni Jeremy Sistoról, és igazából mindegy ki kire hasonlít, a főszereplő karaktere igazán jól el lett találva.
előzmény: Umberto (#50)
Szerintem Jeremy Sistóra jobban hasonlít:
előzmény: Dió (#20)
A magyar filmek között kiemelkedő alkotás. Nagy Ervin tökéletes választás volt, elviszi a hátán az egész filmet. Szinte nem is játszik, ő maga a szélhámos nőcsábász. Nem ő van ott a kamera miatt, hanem a kamera van ott miatta. Hiteles színjátékot kapunk tőle, és van egy olyan érzésem, ha nem ő lenne a főszereplő, akkor nem érne ennyit a film. Ami valóban jóra sikeredett, nem unalmas, nem túl rövid, és nem túl hosszú. Bár nem ért el hatalmas mélységeket, és a katarzis is elmaradt nálam,ettől függetlenül az utóbbi évek egyik legjobb magyar produkciója. A többi színész picit mesterkélten játszott, viszont még nem volt túlzottan színpadias. Néha az volt az érzésem, mintha amerikai filmet látnék. Remek vágás, jó történetvezetés. Ajánlom mindenkinek.
Mit is mondhatnek? A rendezo es Nagy Ervin elott le a kalappal. A film vege pedig hatalmas igazsag!
Kriminél/thrillernél izgalmasabb háttár infók a filmről a Heti Válasz legfrissebb számában!
Véleményem szerint ez a film az utóbbi évek legmeglepőbb produkciója volt. Hiába volt kissé kiszámítható a történet, jár érte az ötös. Méghozzá egy hatalmas ötös.
Végre egy élvezhető, kellemes, ötletes, jól eljátszott magyar film! Ritka, mint a fehér holló...
Kamu kamu hátán, hazugság a köbön, mindenki átver mindenkit... Goda Krisztán már másodszor kell meglepődnöm, nagyon jó a rendezés és ütős a forgatókönyv is. Hogy ez utóbbi mennyire eredeti, erről lehet vitatkozni, hasonló eset tényleg felbukkant már A riviéra vadorzóiban, de a film közben engem egy pillanatig sem emlékeztetett rá. Talán azért, mert az szándékos bohóckodás volt, ez viszont véresen komoly és jóval összetettebb sok mellékszállal. Dráma-thriller kategóriában pedig mindenképp a legjobb magyar filmek egyike.
Goda Krisztina harmadszorra jött, látott és győzött. Nem is tudom láttam-e valaha ilyen jó forgatókönyvvel bíró magyar mozit. Az ötöst megkapja tőlem.
Nagyon jó duplacsavaros film. A fiatal filmesekben azért még van fantázia. Én is féltem a végén hogy hősünk nyakába ugrik hősnőnk, és egy akkora egyest adtam volna erre a halibudi fordulatra,de szerencsére ennyire még nem gyűrűzött be a szenny.Kulka alakítása érdekes, eddig a filmekben az ilyen szerepeket általában körön kívüliek játszották,de ő tudja...Jól mutatja a film a mai magyar társadalmi mobilitást, vagyis ha csórónak születtél, az is maradsz,akár milyen ravasz is vagy, és ne álmodozz a miliomos nőkről.
Jó kis film ez. Goda Kriszta olyan főszereplőt teremtett, akit gerinctelensége ellenére sem gyűlöltem meg jó darabig, sőt ebben a csillagfényes pesti világban és "randi James Bond-ként" abszolút élvezhető Nagy Ervin játéka, Trill Zsolté és Hámori Gabié szintúgy. A felebaráti, testvéri és a romantikus kémia működőképesek, viszont a legnagyobb erénye abban áll, hogy a rendezőnő végül észrevétlenül boritja el a filmet keserűséggel, ami végig ott zakatol a cselekményszövés alatt és alig várod a feltörését.
Nagyon jó, hogy nincs happy end, az elfogadhatatlan lett volna, és lerombolta volna, amit addig felépített. Viszont nekem egy kicsit sántított a vége, de lehet, hogy ha még egyszer megnézem (és meg fogom), világosabb lesz.
A szereplők közül például Csányi játéka tetszett, az, hogy nem hangsúlyozta túl a saját jelentőségét, hogy "nézzétek, én vagyok a Csányi, az ügyeletes sztár", nem zavart, hogy egy nagyon ismert arc, ugyanígy eljátszhatta volna egy névtelen "senki" is (ha tudja).
Több ilyen film kellene, ami nem sorolható be egyértelműen sem a közönségfilmek, sem a rétegfilmek közé.
Nem értem miért kell hozzátenni folyton, hogy ahhoz képest, hogy magyar film. Nekem sem jött be maximálisan, de szerintem nemzetközi porondon is megállná a helyét...se nem jobb, se nem rosszabb, mint más hasonló céllal készült kommersz filmek. Talán még több is van benne.
Igen, de igényes tömegfilmet készítő magyar rendezőkre legalább akkora szükség van, mint Páflikra és Hajdukra...
előzmény: zéel (#37)
Goda Krisztának és csapatának igen jól megy a profizmus. Én azonban többre becsülöm a kísérletező, eredeti tehetségeket (pl. Hajdu Szabolcs, Pálfi)...
Persze GK egy klasszissal fölötte áll az álom.net "igényességű" gagyiknak!
előzmény: deviant (#36)
profi film, több ügyes húzással, de valami hiányzik belőle. az már biztos, hogy goda krisztina jó rendező és jobb író, mint a magyar átlag, ennek ellenére furcsa, hogy a harmadik filmje is csak közepes. nagy ervin és kulka jános szerintem bármelyik filmben megállná a helyét, de a többiek nem annyira jók (trill zsolt például kifejezetten irritáló - és nem csak a karakterére gondolok!).
Tökéletesen egyetértek Dió véleményével(meg az elemzésével is), kivéve, hogy szerintem Nagy Ervin inkább Matthew McConaughey-re hajaz, mintsem Christian Bale-re :)
Én csak idéztem Dió hozzászólásából (18.), mivel már jártál korábban is a topikban (28.), fura, hogy az övébe nem kötöttél bele de ha én írom le ugyanazt már mindjárt indokolt kötözködni.
előzmény: -senki- (#33)
Nem tudom, pl. a nők is "vérgeci" lennének?
előzmény: Semprini (#32)
"a karakterek mindegyike(!) egytől egyig vérgeci, totál antipatikus ember, akikkel nem is akarok és nem is tudok azonosulni. Az, hogy drukkoljak nekik, vagy egyáltalán érdekeljen, hogy mi lesz a sorsuk"
Tökéletesen igazad van, tényleg ez a legnagyobb baja a filmnek.
Az meg, hogy ezt a filmet nevezik Oscarra, egyenesen röhejes. Annál ez sokkal kommerszebb, laposabb, nem olyan fajsúlyú film, ami eséllyel indulhatna - szerintem.
Mindezzel együtt nézhető filmecske, de nem kell tőle elájulni, nekem a Csak szex és más semmi speciel jobban tetszett.
10/6,5
előzmény: Dió (#18)
A film címe meglepően ötletes, igazi állatra is utal és emellett többértelmű, sugall is. :D AZ Argóra sokan tekintenek ugye szélhámos filmként az is végülis de egy vígjátékkal beoltva, míg ez a film inkább egy drámás/krimis anyaggal beoltott szélhámos film.
Kaméleon:
Oh végre megint egy pozitív meglepetés a magyar filmek között. Goda Kriszta előző filmje enyhén szólva kifektette a biztosítékot nálam Vajnával, Fenyő Iván úrral egyetemben. (Szabadság szerelem) Most úgy látszik visszakaptam amit azzal a filmmel nem sikerült megszereznem. Egy nagyon jó forgatókönyvet, nagyrészt jó színészi játékot. (kívéve Hámori Gabit, nála a hangsúlyozás se megy, nemhogy a hiteles játék, ő az igazi teljes monotonitás szimbóluma, egy testközeli jelenete viszont tetszett :D, igaz dublőrje lehetett). Igazából csak a film eleji hihetetlen dolgok, és vágások illetve a Hámori szál gyenge vonala nem tetszett, Kulka karakterén sokat nevettem, mivel hogy róla eddig nem képzeltem volna el ilyesmit merész és szép dolog volt tőle elvállalni. :)A filmzenéje is tipikusan magyar volt, olyan semmilyen és nem passzolt a filmhez se a stáblistás szám refrénje meg egyenesen fülsértő volt. csányi elsikkadt a karaktere, ami még úgy éreztem, hogy csak bedobtuk hogy ő is benne legyen típusú (mert ő nagy név manapság), aki mindent elhisz, de a végén persze azonnal felvilágosul.
Mindezek ellenére közel áll A Nyomozó minőségéhez nálam szinte súrolja azt, vita nélkül az én esetemben ez a 2 film, 2008 legjobb magyar filmje, megosztva.
74%
Hú, azért van itt pár név akinek filmjei a rémálmaimban jönnek elő :).
előzmény: zéel (#26)
Végre egy jó magyar (közönség)film. Persze nem merül túl nagy mélységekbe, de az utóbbi évek általam ismert magyar termése után ennek is örülök. A cselekmény végig érdekfeszítő és szövevényes, és pár színész egész jól is játszik.
A fényképezés pedig az első képsorokkal levett a lábamról.
Negatívum: A zene az aláfestésnél nem igen mutat túl, a vége pedig kicsit gyenge, láthatóan nehézséget okozott már a befejezés összehozása.
Láttam és jó volt, de a végén elég hülyén megkavarták a pszichológus és Hanna kapcsolatának esetét. A pszichológus engedte volna a "menyasszonyának", hogy mással enyelegjen?! Kicsit túlbonyolították a végét!
Vagy csak én nem értettem? Egyébként tényleg érdekes film volt.
A Civil Rádióban, nemrégiben hallottam egy beszélgetést Goda Krisztával. Ebben a beszélgetésben kitértek arra, hogy mely irodalmi alkotások szolgálhattak alapul vagy hozhatók összefüggésbe a Kaméleonnal. Hát, szóba jött pl. Musil Tulajdonságok nélküli embere, meg több más mű, amivel analógiát keresett a riporter. Egy könyv azonban, ami abszolút hasonló témájú, nem jött szóba. És az Thomas Mann Egy szélhámos vallomásai. Ez egy zseniális töredéke az írónak és úgy összecseng ezzel a filmmel! Goda Kriszta talán olvasta is! :)
Aki az utóbbi években valamilyen nehezen megmagyarázható oknál fogva hűen kitartott a jelenkori magyar filmgyártás mellett...
Azért ez "erős" kezdés! Pláne egy elemzéstől! Pláne egy magyar mozi-rajongótól!
Goda Krisztina...ugyanis már zsinórban a harmadik, a mai magyar filmek táborából messze kiemelkedő alkotását teszi le az asztalra, még ha véleményem szerint az eddigi dobásai közül ez sikerült a legkevésbé élvezhetőre is.
És Hajdu Szabolcs? Pálfi György? Mundruczó? Faur? Török Ferenc? Fliegauf? Vagy az idei filmszemle elsőfilmes (díjnyertes) rendezői?
Meg hát, úgy látom, azért TE sem vagy annyira elragadtatva ettől a filmtől!
Tegnap láttam, rendszerváltás utáni magyar filmnek mindenképpen megérdemel egy gyenge ötöst, azaz 9/10-et. Végig ébren tartotta a figyelmemet és nem fárasztott olcsó flaszterviccekkel, kivéve azt az egyet, amelyiket beidéztem, de azt is azért, mert őspesti révén ezt még nem hallottam.
ja amaz jutott eszembe h a végén vártam h magenheim doki elmondja a tanulságot egy mondatban, mint a szomszédokban :D
határozottan NEM! :)
előzmény: Dió (#21)
kulkáért érdemes volt megnézi, de többször énse nézném, nem a csavar miatt, hanem mert nem tesz hozzá sokat semmihez. a közepes felső kategóriája, magyar viszonylatban egész jó, csak a sablontanulságok és a zene készített ki. sztem bale-nek am köze sincs nagy ervinhez de ezt inkább off :D mmint kinézetre sem ugrott be, de lehet tévedek, szubjektív. 6,5/10
Most nem? :)
Amúgy nekem még az elején ette bele magát a hasonlóság a filmbe, onnantól mintha Bale-t láttam volna...
előzmény: Hannibal Lecter (#19)
"A Christian Bale hasonmás Nagy Ervin"
Jól olvasom? :-)
Számomra Goda Kriszta kevésbé élvezhető munkái közé fog tartozni a Kaméleon, és nem azzal van a baj, hogy ne lenne tisztességesen összerakva, mert össze van: egymást átfedő, elmés krimiszálak, egy korrekt (bár kiszámítható) fordulat és egy még korrektebb befejezés. A két gondom csak az, hogy egyrészt a karakterek mindegyike(!) egytől egyig vérgeci, totál antipatikus ember, akikkel nem is akarok és nem is tudok azonosulni. Az, hogy drukkoljak nekik, vagy egyáltalán érdekeljen, hogy mi lesz a sorsuk, innentől lehetetlen, így pedig a film egy elég esszenciális elemétől foszt meg a forgatókönyv. A másik, hogy szegény főhős már az ötvenedik perc környékén is szarban van, onnantól pedig úgy elnyúlik a kálváriája, hogy az a vége felé már a néző számára is szenvedéssel jár (bár ez lehet, hogy az előbbi problémámból is fakad). Poénok egyébként meglepő módon vannak benne (és nem is akármilyenek), A Christian Bale hasonmás Nagy Ervin többnyire jó, Kulka remek, a többi szereplő viszont 1-2 kivétellel számomra megint csak azt mutatja, hogy a magyarok színészek a vásznon képtelenek elragugaszkodni a színpadiasságtól, és zavaró a játékuk. Összességében nem rossz, de én képtelen lennék még egyszer nekiállni.
Vígjáték? Baromság. Ki is vettem a kulcsszavak közül. Egyébként kifejezetten jól sikerült átverős film, még ha vannak is benne hiteltelen momentumok és túlzások - de a második fele, amiben dőlni kezdenek a dominók, azokért is kárpótol, a befejezés pedig egészen kiváló - szerencsére nem lett happy end, az totálisan elkúrta volna az egészet.
hűha, ilyen se volt még eddig. majdnem kijöttem a moziból.
Nem azt mondom, hogy mindenkié. De olvastam valahol, hogy a 2 főszereplőé rideg... Így erre most figyeltem. S sajnos volt benne valami. Ez kegyelem ötös. Mert bár láttam sok jobb filmet, de ahhoz képest, hogy magyar film, nagyon jó volt... Ennyi :D
előzmény: Kremy (#14)
Miért gondolod,hogy gyenge a színészi játék?
És ha az akkor miért 5?
Vagy ironikus vagy vagy én vagyok hülye:)
előzmény: budaik (#13)
Igazából megérdemli az ötöst tőlem, mert magyar és mert jól göngyölít végig. Tényleg gyenge a színészi játék... de most kegyelemből ötös :D
egész jól másolja a tehetséges mr. ripley-t és a riviéra vadorzóit...
Tegnap egy hirtelen ötlettől vezérelve beültem megnézni.Pont ez ment,hát akkor hajrá.Kicsit féltem tőle,mert számomra nem volt egyértelmű a műfaj.Inkább volt ilyen romantikus akárminek beharangozva,mint komoly hangvételű filmnek.Aztán egyik nap elolvastam egy Nagy Ervinnel készült interjút,és ott már tisztább volt a kép.
A Csak szex és más semminél is úgy gondoltam,hogy Goda Krisztinába szorult tehetség.Aztán jött a Szabadság és szerelem,ami nekem személy szerint nem tetszett,de ezt sem Goda számlájára írnám 100%-ig. És most itt a Kaméleon,és ez tetszik leginkább a 3 alkotása közül. (Azaz 4,de a Játékidőt nem láttam) Nagy Ervin szerintem brilliáns minden jelenetben,Csányi is hozza a formáját,és meglepő,de ez az első film,amiben Hámori Gabriella nem irritál.Természetesebb volt,mint az előző alakításaiban,szerintem.Kulka pedig meglepetés,mert filmen nem láttam még komoly szerepben.
A szeretkezős jelenetekhez Goda K. nagyon ért,ezt már az előzőek során is láthattuk,meg itt is.Nem voltak közönségesek,sokkal inkább szépek a jelenetek. (A Kulka-Nagy Ervin csók meg teljesítmény a javából..)
Tehát összegezve 10/7-8 ,ami nálam 4-es. Egyszer mindenképp nézze meg mindenki.Főleg aki azt vallja,hogy ma már nincs jó magyar film...(badarság..)
Csatlakozom az előttem szólóhoz, a Kaméleon egy könnyed thriller, a többnyire feszült jeleneteket gyakran váltják ugyan humoros és romantikus részek, de kétségtelenül a feszültség a jellemző. Magam is megnéznék egy akciófilmet Goda Krisztina rendezésében, talán úgy el tudnánk felejteni az Európa Expresszt és Stohl Bucit... És ami a legfontosabb, Fenyő Ivánt felejtsük el, Csányi Sándor egy picit szorítsuk háttérbe és Nagy Ervint mindenhova. Zseniális színész.
Első osztályú magyar film, ha engem kérdeztek a műfaj thriller, de persze lehet vitatkozni. Még több Goda Krisztina filmet kérünk, más más műfajban, az én tippem egy tökös akciófilm lenne, izgalmas tanulámy lenne... de addig is gyerünk a moziba be, 2 hét múlva pedig valami...
Magyar közönségfilm? Az meg mi?
Bizony hogy elmenne egy jó amcsi filmként is - végig olyan érzésem volt mintha egy amerikai filmet néznék a minőségibb fajtából. Továbbá kicsit Dark Knight-feeling volt, abból a szempontból hogy 1 perc üresjárat nem volt és kerek szemmel s nyitott szájjal követtem az eseményeket. Nagyon jó film, dvdként beiktatandó ;)
szerintem is nagyon kellemes film volt, bárcsak minden magyar film ennyire lekötné a néző figyelmét. Az idő előrehaladtával komorodik a hangulat, főszereplő belegabalyodik saját hagzugságaiba és mélyül az erkölcsi fertő egyre mélyedő bugyraiba. Végén fordulatok sokasága. Simán elmenne 1 jó amcsi filmként is.
Nem kifejezetten vagyok a magyar közönségfilmek rajongója, de kellemesen csalódtam.
A könnyed kezdés - nők átverése, pénzszerzés - után folyamatosan sötétebb tónusokat kap a film. Ugyanakkor az eleje is ül, a humor szellemes, nem primitív.
Ahogy a főhős egyre nagyobb slamasztikába kerül, úgy válik egyre izgalmasabbá a film, a rendező nagyon adagolja a feszültséget és a végén még egy meglepő csavart belerak, ami az egész sztorit új megvilágításba helyezi.Tök jó kis hollywoodi dramaturgia, végig izgultam, sikerült fenntartani az érdeklődést.
A karakterek is rendben voltak, mindenki kellő súllyal jelent meg, hiteles volt. Nekem Csányi különösen tetszett a suttyó magyar sorozatsztár szerepében.
Külön jó pont, hogy sikerült a filmbe egy jó adag társadalomkritikát csempészni, ami egész végig működik, de főleg a végén szembesülünk vele.
Szóval 8 és 9 között, 8,5. Mindenkinek ajánlom, nem fog csalódni.
Üdv a fórumon!
Nekem is iszonyatosan kellemes meglepetés volt a film, 8-9 pont között vacillálok. A Kaméleon főszereplőjéhez hasonlóan elég nehezen bekategorizálható, bár vannak benne jó poénok, de azért vígjátéknak nem mondanám. Egy ügyes szélhámosfilm remek hangulattal, jó színészekkel, fordulatos forgatókönyvvel és erős rendezéssel, mindenképp újranézős még ebben a hónapban.
előzmény: Killjoy (#3)
Most értünk haza Goda Krisztina legújabb filmjének, a Kaméleonnak a közönségbemutatójáról. Egyik ismerőst kellett elvinnünk késő délután Veszprémbe, és ha már ott jártunk, akkor gondoltuk beugrunk moziba is. Választhattunk. Feliratos filmek közül a Hazugságok hálója és az Alkonyat, szinkronosból meg az új Bond film ment. Egyik sem hozta igazán lázba az egész családot, de ez a Kaméleon a rövid leírás alapján érdekesnek tűnt, és mivel az égegyadta világon semmit sem tudtunk róla, így minden prekoncepciótól mentesen ültünk be a filmre. Az első negyedórában eltettem a filmet egy skatulyába, a "habkönnyű, átveréses, nőmegkopasztós, a végén majd beleszeretős, a csaj rájön, jól összeveszős, de legvégül majd élünk, amíg meg nem halunk" feliratúba. De azután valami történt. Még mindig mentünk ebben a skatulyában, de kezdett itt-ott kilógni a film a megszokott kerékvágásból. Jöttek az egyre meglepőbb fordulatok, és most nem az olyan kisebb meglepetésekről beszélek, mint az, hogy Csányi Sándor, a szívtipró, az igazi macsó, akitől nők százainak nedvesedik a bugyija egy olyan balféket játszik mellékszereplőként, hogy az ember sírni tudna rajta. Vagy az a Kulka János, akinek fotója mentős medikák százainak öltözőszekrényét díszítette, egy olyan karaktert alakít, amire szerintem nem sokan számítanak első körben... (És most nem arra gondolok, hogy hogy-hogynem ebben a filmben is orvos lett :) Ha egy mondatban akarnám frappánsan összefoglalni, akkor azt mondanám, hogy egy olyan Csak szex és más semmi lett ez a film, ami úgy gyomron vág, mint a Szabadság szerelem. Egyszerűen nem tudok belekötni. Nem egy Oscar díjas alkotás (bár sok sokkal-sokkal pocsékabb film kapott már Oscart, így még ezt sem merném biztosan kijelenteni, különösen, hogy a Kaméleon NAGYON JÓ lett...), de mindenképpen üde színfoltja a mai magyar filmgyártás populárisabb vonalának, olyan forgatókönyvi megoldásokkal, hogy a végén tátott szájjal ültem a nézőtéren, és csak annyit tudtam kinyögni, hogy "Nem hiszem el, hogy ezt mind meg merték csinálni."
A filmről az nem sokat árul el, hogy én élveztem, mert az csak egy dolog. De együtt néztem a feleségemmel és a 11 éves lányommal, és a film után MIND A KETTEN(!) azt mondták, hogy tetszett nekik.
A film után volt egy kis közönségtalálkozós beszélgetés Goda Krisztinával, Kulka Jánossal és Kálomista Gáborral, ahol sok érdekes apróságot mondtak el a filmmel kapcsolatban, és a bent maradt közönség (összesen négy ember - két fiatal pár - ment ki film közben, gondolom, ők egy Szex és más semmi 2-t vártak :) illetve a film végén elment a közönség kb. 20%-a, akik nem akartak már a beszélgetésben részt venni) gyakorlatilag egyöntetű véleménye az volt, hogy egy nagyon jó és nagyon bátor filmet láttunk.
Furcsa volt, mikor az új etyeki stúdióról kérdezték őket (ez volt az első magyar film, ami ott készült!), hogy elmesélték, hogy mennyire nem volt nekik megszokva az, hogy bementek felépített díszletek közé, és egy folyosóról eszébe jutott Goda Krisztának, hogy ez tök jó lenne kórházfolyosónak, csak pár dolgot át kellene rendezni, és persze át kellene festeni, mire az volt a válasz, hogy "természetesen megoldható". Beszéltek az utószinkronról is, hogy egy részről mennyire más az a munka, tízszer-tizenötször felvenni azt pl. hogy "Jó reggelt!" és hogy erre igazán azért van szükség, mert a költségvetés nem engedi meg, hogy mint egy amerikai filmnél, leszigeteljenek úgy egy lakást, hogy az ott felvett hangot tökéletesen használhassák majd a végleges filmnél is.
Szóval tök véletlenül keveredtünk be a filmre (Amire INGYEN! adták a jegyet a bejáratnál! Na ekkor kezdtem el először félni, hogy "Te jó isten! Annyi ember sem jött el talán, hogy megérje levetíteni, így a statisztika javításáért ingyen beengednek bennünket?") és olyan szinten pozitívan csalódtam, hogy ki merem jelenteni: az a fajta populáris magyar film él és virul, ami mentes a sablonoktól(pontosabban sablonos, de minden sablon valahogy máshogy van összerakva), bátran nyúl témákhoz és szereplőkhöz egyaránt, és be mer vállalni olyan dolgokat, amik 95%-át egy halivúdi álomgyárban készült mozinál kihúztak volna a forgatókönyvből, mondván, az egyszeri mozinéző "színes vattacukrot és cukrostaknyot akar".
Le a kalappal a készítők előtt, mert nagyon ingoványos talajra merészkedtek ezzel a filmmel, ugyanis nagyban függ majd a fogadtatása attól, hogy mennyire lesz vevő az álomgyár cukrostaknyán edződött magyar közönség erre a fajta, (nyugodtan ki merem jelenteni) IGÉNYES szórakozásra.
Nálam Goda Kriszta új filmje 9/10-et kap, erősen ingadozva a 10-es felé, és mindenkinek csak jó szívvel ajánlani tudom, hogy a december 4-től moziba kerülő filmet nézze meg.
Megnéztem én is a trailert. Igazad van. Én sem jöttem volna rá.
előzmény: deviant (#1)
de durva! most nézem, hogy ennek vígjáték a műfaja. az előzetesből nagyon nem ez jött le.
Ez egy igazi geci film, így kiírva, nem szépítve. Először is a történet már maga a gusztustalanság csimborasszója, persze, persze jók a színészek, ahogy kell, felvonul szinte az egész magyar, illusztris művésztársadalom, mondjuk Hámori Gabriellába nem lennék szerelmes, de nem is vagyok Nagy Ervin. Na ja. De ami igazán felcsesz, hogy totál megkavarja nézőt és abba a kellemtelen, zavarosba térbe dobja, hogy tényleg nem tudja eldönteni, ki is bassza át igazán e film kapcsán.
Ugye aki elkezdi nézni, annak nem árt tudnia, hogy e film nagy port kavar Portik-ügy állítólagos adaptációja, alaposan tanulmányozva Portik életét, élettársa Halmos-Riskó Alma anyjával készült interjúkat hallgatva, végigolvasva sok-sok blogbejegyzést, személyes naplót bizony erősen hajlok én is afelé, hogy Riskó Juditnak igaza van, abban azért nem értenék vele egyet, hogy Portik rendelte volna meg a filmet. Ha így lenne, afféle bűnbánó film lenne, ahol visszakapja szerelmétől mindazt a gonoszságot, amit ő követett el rajta.
Viszont a rendezőnő Goda Krisztina mereven elhatárolódik attól, hogy Portiknak a filmhez bármi köze lenne, s a filmvégi köszönetnyilvánításban is állítólag csak azért van felsorolva a neve, mert az egyik éttermében forgattak. Ám annyi de annyi véletlen hasonlóság van a filmbéli Kaméleon és a valós Portik között, hogy bizony ennyi már gyanús. Ez az elhatárolódás meg enyhén fura, sőt...igazából érdektelenné teszi magát a filmet, mert a néző(én) végig az igazságon töri a fejét, vagyis azon, most akkor ki is veri át igazán..
Talán arra volt jó hosszú órákon át az említett témában kutatni - gyerekkorából ismerem Almát és a szüleit és rendesen fáj, ami velük megesett és noha mélységes az együttérzésem, de a tehetetlenségem még nagyobb, - hogy egy újabb adalékom legyen arról, melyben viszont a film alapjaiban megerősít, itt mindenki valamilyen lelki sérülés, szerelmi trauma, szakítás, szeretethiány miatt válik nyomorulttá, és az ő sebeik és bosszúik miatt vérzik a föld. Van egy pont, amikor a sebesült érzéketlenné lesz a sebeire, talán csak az életösztön az, mely úgy dönt, hogy akkor holnaptól csak vegetálok, csak túlélek, de nem érzek...és mi érzők szívjuk meg az ő érzéketlenségük. Az ő bosszújuk a sok háború, leszámolás, pénzzel való szeretetkompenzálás.
(jegyzet a film mellé: Alma, Portik élettársa, négy gyerekük anyja három évvel alattam járt általánosban, mi voltunk a segítőosztálya a kicsiknek, és én Alma legjobb barátnőjére vigyáztam, az én legjobb barátnőm meg Almára, a szüleit is ismerem kb..mindig is különleges, nem idevaló embereknek láttam őket, a legjobb értelemben, Észak-Németországban voltak hasonló ismerőseink, afféle Aussteigerek...Aki szintén, mert budakeszis ismeri az érintetteket azoknak ajánlom e témában a mélyebb kutatást, és elsősorban azért, hogy nyilvánvaló legyen, nem biztos, hogy minden igaz, amit egy rendezőnő mond, de az sem biztos, hogy igaz, amit egy sérült, lányától évtized óta elválasztott anya...olyan időket élünk, ahol hát hogy is mondjam eléggé elkél az intelligens diszkriminációs képesség.Ez a film még engem is próba tett, hogy kihámozzam, mi a f.sz is van? (mi a fasz is van) itt ezt nem túlzás kiírni.)