Slumdog Millionaire (2008) ☆ 👁

Gettómilliomos

(Danny Boyle - Loveleen Tandan)

amerikai-angol-francia-indiai-német dráma, szerelmi történet

4,0
★★★★☆
1426 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
  • ...
  • 4
2015-12-22 10:41:45 frogman (5) #360

ha egy elemelt valóságban játszódó filmnek / mesének azt rovod fel, hogy manipulatív, akkor marhára nem jó helyen jársz. és nem tudsz szórakozni. gondolom, az ilyen felfogású emberek szaroznak szuperhősképregényeket is a gyerekességük miatt.

előzmény: Szürke Dorian (#353)

2015-12-22 10:35:12 hhgygy (5) #359

(Egyébként ma az "életszerű" a divatszó, ha már ekézünk.)

előzmény: Szürke Dorian (#353)

2015-12-22 10:06:03 Raul (4) #358

Mindig nagy öröm amikor egy új megmondóemberrel gazdagodik a KT közössége :)

2015-12-22 09:36:51 MicaHiro (4) #357

"Egy végtelenül hazug, manipulatív és olcsó förmedvény a Gettómilliomos."
Hát nem tudom, engem például nem hiszem, hogy manipulált volna. A szándékot sem fedeztem fel benne. Emlékeim szerint semmi új gondolatot nem ültettet el benne, egyszerűen egy felemelő, kellemes filmnek tartom. És igen, az érzelmeinkre akar hatni, de ebben sem különösen kiemelkedő, szóval ebből a szempontból sem manipulatívabb pl. egy Forrest Gump-nál.

"Valószerű nemde?"
Sokkal valószínűtlenebb dolgok is történtek már filmben, ezt szerintem mindketten tudjuk :)

"Szomorú világban élünk, ha egy ilyen minősíthetetlen szemét Oscart nyer."
Abban speciel egyetértek, hogy ennyi Oscart nem érdemelt, sőt talán egyet se igazán. De ettől még nem kell szerintem szomorúnak lenni, történt már nagyobb katasztrófa is, hanem tudomásul kell venni, hogy az Oscar-díj sem garancia semmire. (Nyilván ezt te is tudod, szinte mindenki tudja, aki kicsit is foglalkozik filmekkel és értelmes. Épp ezért kár szerintem keseregni rajta. A díjaknak (szinte mindnek) teljesen más a célja, mint hogy minőséget reprezentáljon, nem is kell elvárni)

előzmény: Szürke Dorian (#353)

2015-12-22 09:33:50 BonnyJohnny (4) #356

Műfajilag dráma (amire némi hatásvadászattal rá is játszik), de narratíváját tekintve mese.

előzmény: Bong (#355)

2015-12-22 09:05:08 Bong (?) #355

Jó, de ez "hivatalosan" dráma, vagy nem? Mondjuk lehet újra kéne néznem...

előzmény: BonnyJohnny (#354)

2015-12-22 08:47:06 BonnyJohnny (4) #354

Egy végtelenül hazug, manipulatív és olcsó förmedvény a Gettómilliomos.
Én mesének mondanám. Így nézve a magyar népmesék is végtelenül hazug, manipulatív és olcsó förmedvények.

előzmény: Szürke Dorian (#353)

2015-12-22 04:31:53 Szürke Dorian (1) #353

Egy végtelenül hazug, manipulatív és olcsó förmedvény a Gettómilliomos.

A történet egy végtelenül műveletlen gyerekről szól, aki megnyeri az indiai Legyen Ön is Milliomos c. vetélkedőt, úgy hogy soha életében egyetlen könyvet sem olvasott, de véletlenül kap 15 kérdést amire tud válaszolni. Valószerű nemde?
A történetben hemzsegnek a valószerűtlen cselekedetek és állítások, végtelenül ostoba döntéseket hoz a főszereplő, általában a fejünket fogjuk, szemhunyorgatva, hogy Sanyeeeeeee, izé.. Salim megőrültél?? Annyi pénzt nyertél már most, amennyid összesen sem volt soha, nyilván Te is tudod, hogy nem vagy egy akadémiai professzor és mégis tovább mész? Meszet ettél?
A mozinézőt már sokszor nézték manipulálhatónak, olyannak akinek a pénztárcáját könnyebb a szíve felől kinyitni, mint a feje felől, de ennyire brutálisan ostobának még sosem nézett egy rendező sem mozilátogatót. A könnymirigyeinkre hajtanak, nem vitás, de nem lehetne szubtilisebben?
A film mottója, vagy munkacíme valószínüleg az lehetett, hogy ,,sírj te kretén!''.
Ha a nyálvadászattól, a történettől és a mondanivalótól eltekintünk (maradt valami?), akkor lehet hogy nézhető. Feltéve, hogy két órát az életedből eltolsz néhány szép képre, vagy zenére.

Szomorú világban élünk, ha egy ilyen minősíthetetlen szemét Oscart nyer. Azt hiszem ez volt az az év, amikor eldöntöttem, hogy soha többé nem nézem a gálát. Maradok a Cannes-i Filmfesztiválnál, köszi.

2013-12-14 19:28:13 Groenendael (1) #352

A "vetélkedő" egy eseményszál volt a filmben. Ez nem egyenlő a "téma" fogalmával. Viszont témától függetlenül egy egy eléggé hatásvadász film volt, ettől persze akinek a bollywoodi filmek tetszenek, nyilván rajonganak a filmért, ez emberre válogatja. A hatásvadász elemek viszont nagy nagyon lerontották, műfajtól, témától függetlenül.

előzmény: acidphase (#351)

2013-12-13 19:28:17 acidphase (4) #351

ezt a témát? nem emlékszem hogy a isten városában is lett volna ilyen tvs vetélkedö lol

előzmény: Groenendael (#349)

2013-12-12 00:35:06 Ágó (5) #350

366-os bejegyzés. :)
Szerintem.

előzmény: Groenendael (#349)

2013-12-11 23:55:06 Groenendael (1) #349

Sajnos ez egy eléggé nyálbő és hatásvadász filmre sikeredett. Össze sem lehet hasonlítani az Isten városával, ami elképesztő hitelességgel, sablonok és giccsparádé nélkül dolgozta fel ezt a témát.

2013-01-19 14:16:28 Danesz99 (5) #348

Egy tökéletes film, tökéletesen elkúrva a végén. Marad a zseniális, mert az utolsó negyed órát leszámítva briliáns, de az minősíthetetlen. Bosszantó!

2012-01-29 10:48:04 Majvaldo (5) #347

Ez a film szerintem egy csoda.

2012-01-02 11:10:31 gerbence (4) #346

Oké, hogy népmese, de milyen üzenet már az, hogy akkor kapod meg a csajt, ha behúztad a nagy lóvét?
Amúgy tetszett, de másodszorra könnyen lehet, hogy leminősítem közepesre. Rettentően hatásvadász, a vége pedig összecsapott, persze mindkettőre jó takaró, hogy "bollywoodias".
A 127 óra közelébe sem ér, nem értem az Oscaresőt, a díjazás utáni vitákat annál inkább.

Összességében nem nagy szám, valahogy nem áll össze, részleteiben mégis szórakoztató, érdekes kivitelezésű mozi. A nagy hájp nélkül kellemes meglepi lett volna.

2011-11-06 10:41:16 BonnyJohnny (4) #345

Ez egy indiai mese, amiben a szegénylegény a sok szenvedés után elnyeri a pénzt, a nőt és a lelki békét. Szerintem nem lehetett volna jobban érzékeltetni azt a mérhetetlen felszabadultságot és a Happy Endet, mint a bollywoodi stílust idéző össznépi tánccal. Különösen a fantasztikus Jai Ho zenéjére.
Az az igazság, hogy ezt a filmet nem érdemes az Isten városához hasonlítani. Ott rontott volna az élményen.

előzmény: ChrisAdam (#343)

2011-11-06 10:18:22 ChrisAdam (4) #344

Talán azért giccses, mert a készítők közt rengeteg az indiai, és a Bollywoodi filmek nagyon csöpőgősek. De ettől függetlenül kifejezetten jó film. Szép, jó a történet, talán egy kicsit hatásvadász:P. A végén a tánc meg... nagyon nem illett oda.

2011-11-06 10:18:06 ChrisAdam (4) #343

Talán azért giccses, mert a készítők közt rengeteg az indiai, és a Bollywoodi filmek nagyon csöpőgősek. De ettől függetlenül kifejezetten jó film. Szép, jó a történet, talán egy kicsit hatásvadász:P. A végén a tánc meg... nagyon nem illett oda.

2011-10-25 22:52:57 budaik (4) #342

Isten Városába öltött Aladdin :D :D

2011-08-18 17:23:51 yuriko (?) #341

Pontosan! A csillagszemű juhász a Legyen ön is milliomosban.

előzmény: JeszKar (#339)

2011-08-18 17:01:01 csabaga (3) #340

Az utolsó kérdés nekünk könnyű,de ez olyan,mintha nálunk egy indiai népmese lenne a főnyeremény.

előzmény: VMVKWA (#336)

2011-08-18 16:23:01 JeszKar (4) #339

Ez egy modern (nép)mese!

2011-08-18 15:13:43 BonnyJohnny (4) #338

Pedig a film zseniális lehetne, meg valahol talán az is, de a mérhetetlen giccs és hatásvadászat valóban visszahúzza. Pedig én amúgy szeretem (a végén lévő zenés-táncos dolgot is... :)).

2011-08-18 15:11:03 critixx (3) #337

Az egész film nagyon hatásvadász (sőt inkább egy nagy PR-fogás), számomra ettől lesz hiteltelen.

előzmény: VMVKWA (#336)

2011-08-18 14:52:46 VMVKWA (3) #336

Ez egy zseinális film lehetett volna, de sajnos van pár zavaró tényező, ami visszarántja.
Nem olvastam végig az összes hozzászólást, de vki tudna a spoilerben feltett kérdésekre válaszolni?


1. Azzal semmi gond, h az élete során került olyan szituációkba, h tud válaszolni a kérdésekre, de az írtó gáz, hogy az életében pont úgy következnek az események egymás után, ahogy a kérdések a játékban. (ill. fordítva)
Ez sajnos kurva nagy hatásvadászat

2. Hogy a francba lehet az, h a legnehezebb kérdés a legkönnyebb? Erre van vmi ésszerű magyarázat?



A szerelmi szál már csak hab a tortán meg az az édes kis tánc a végén.
Azért egy gyenge 3-at megér, mert voltak benne kifejezetten tetszetős részek és szép volt a fényképezés.

2011-08-13 07:43:20 paradox (2) #335

tegnap jutottam el hogy megnézhessem,néhol hajazott Isten városára,vagy csak nekem volt flash back?:),ám az első 1óra lebilincselt(95%),majd szépen ellaposodott a végén a tánc tényleg nem kellett volna,és olykor-olykor hatásvadász halivúdi elemekkel volt felvértezve,sajnos ez nálam sokat rontott az összhatáson:10/7 lenne...de...itt csak stabil 3

2011-07-16 23:54:02 dorothygale (4) #334

Másodszor láttam ezt a filmet. Mikor először láttam a moziban, akkor 5 pontot adtam volna. De most másodjára csak 4 pont. A valóság megrázó, mint mindíg...
De ez a tánc a végén ... Nem kellett volna. Tudom Bollywoodban ez trendi, de szerintem nem passzol egy drámai film végére....
A kb 14éves Salim , s Lattika nagyon tetszett nekem. Szerintem ők voltak a legjobbak / még lesz belőlük '' valaki'' / , Salim gyilkolása volt a csúcspont.

2011-04-09 11:49:49 wayage (5) #333

én köszönöm, a KT mese & happy end nagykövetének figyelmét:)

előzmény: Ágó (#332)

2011-04-08 21:37:50 Ágó (5) #332

Megválasztottam a hónap bejegyzésének! :)
Köszi!

előzmény: wayage (#329)

2011-04-08 21:25:28 wayage (5) #331

Na igen a legutóbbi nyertesre igaz, de ezért nem ennyire látványosan:) Meg ugye az életrajzi film, és mint olyan véget is ér, vagyis közlik a végén az életrajzi tényeket.

előzmény: limupei (#330)

2011-04-08 21:14:11 limupei (4) #330

Hát például a legutóbbi nyertesnek happy end a vége. Igaz, az fele ennyire sem kreatív és ügyes mint ez... de mondjuk ez az egész filmre igaz.

előzmény: wayage (#329)

2011-04-08 21:09:32 wayage (5) #329

6x-orra újra nézve rájöttem, hogy becsülöm is tisztelem ezt a filmet. Akár, hogy nézem ritkaságszámba mennek azon filmek, melyek nyíltan felvállalják ahappy endet. Vagyis az olyan filmek közül, amelyek remek kritikákat kapnak. Végig nézve az éves toplistáimat, azon filmeket melyekért áradozom, általában szomorú, sokkoló véggel érnek véget. Aztán meg nem csak én, mindenki: hu, azta mekkora film volt! Ezt a lezárást! Hogy ezt megmerték tenni!
Most azt mondom az az igazán merész lezárás, amikor bemerik vállalni - furcsa ezt leírnom, de szerintem ez az egyszerű dolog a legmerészebb vég - a a csókot, méghozzá napfényben, s aztán még táncra is perdülnek. S ebbe kivételesen nem buktak bele az alkotók, hanem Oscar-díjat nyertek. S ha jobban megfigyeljük a fődíjas filmeket, mennyi ér véget ilyen lezárással? Főleg az utóbbi harminc évben? Na ezért tartom a Gettó milliomost, a rendezés, a kameravételek, a színészek és a zenei világa mellett, az utóbbi évek legjobb filmjének.

2010-08-07 22:08:17 Gasz András (3) #328

Ejh másodszori nézésre rosszabb lett a film, mivel most már csakis az első harmada tetszett igazán, a nyomornegyedben játszódó rész. Szerencsére a fényképezés tényleg jó és az indiai ihletésű háttérzene is végig elkísér. A színészi játék pocsék nagyrészt, a történet úgy szintén rohadt egyszerű és valótlan pedig ez nem épp fantasy ha jól látom. A szerelmi történet része pedig giccses, nyálas lesz a film végére de nagyon. A táncikák továbbra is idegesítőek.

68%

2010-07-01 13:34:47 critixx (3) #327

Azért szerintem a nézhetetlentől távol áll. Korrekt film, de közel sem az a zseniális remekmű, aminek egyesek kikiáltották.

2010-07-01 12:53:29 bajszom4 (1) #326

akaratomon kívül sikerült újra belefutnom. fájt. továbbra is nézhetetlen.

2010-05-03 14:01:11 acidphase (4) #325

na masodik megnezesre sokkal jobban atjott a film, igy 1-el emelkedett az osztalyzatom:)

2009-12-19 01:21:47 mrszpp (3) #324

sztem sem... :D

előzmény: van zan (#323)

2009-11-26 09:47:10 van zan (4) #323

szép mese, de nekem kicsit sok az a 8 oscar. annyira azért nem jó.

2009-11-05 07:52:12 wayage (5) #322

Én meg megnéztem moziban, s megvettem dvd-n.

előzmény: s.csaba (#321)

2009-11-04 23:58:01 s.csaba (1) #321

Sikerült végignéznem, bár az elején már amikor beugrik a szarba a gyerek majdnem kikapcsoltam.
Ki lehet üldözni a világból azzal, amikor a keleti kultúrákat filmre viszik nyugati rendezők. Tökre megértem az indiaiakat, hogy nem szeretik ezt a filmet. Le is töröltem a picsába.

2009-10-27 04:24:16 whiteman 01 (1) #320

Másodszorra nagyon tetszett, úgyhogy kénytelen vagyok felülírni a februári véleményemet: modern népmese egy kis társadalomkritikával fűszerezve, egy hangulatos helyszíneken játszódó szép szerelmi történet. Nem kell ezt olyan komolyan venni:)

2009-09-17 10:42:55 limupei (4) #319

A tisztánlátás kedvéért: Amerikáról van szó. Ez egy angol film, amit csak odaát szánt DVD-re az ottani forgalmazó. Ezt a kitalpalás részt pedig ugye nem gondoltad komolyan? Az amerikai forgalmazó megvette a film jogait, onnantól kezdve pedig azt csinál vele, amit akar. És mint mondtam, ez nem egyszeri eset. Itt van például az idei Creation. Jelen pillanatban a kutyának sem kell Amerikában, mert tombol a divathülyeség, hogy a darwini tanok helyett a teremtéselmélet az igaz (lásd Sarah Palin). De le merem fogadni, hogy ha nyer valami díjat, abban a pillanatban megveszi valaki.

előzmény: largo (#318)

2009-09-17 10:06:11 largo (4) #318

Nem azért, de ha egy film 8 oscart nyer - meg 100 másik szobrot - , s noha ezt nem tudhatják előre a készítők, de azért annyira meg tudják őrizni a józan ítélőképességüket, hogy megtekintve az alkotásukat, azt mondják; „Baszki, ez ku..a jó lett!” Kizárt, hogy ezek után ne talpalják ki a mozis forgalmazást, már ha valóban DVD-re kezdték gyártani (ami épp úgy lehetséges), mert megint más, hogy mi volt eltervezve, és hogy miképp döntöttek forgatás közben, vagy után.
Az imdb 15 millára becsüli a büdzsét. Ez kicsit sok egy DVD verzióhoz - hona nem ismerem a piaci körülményeket, lehet, hogy Indiában zsákszámra vitték volna – viszont igen sovány ahhoz, hogy jó eséllyel szerepeljen a mozikban. Ahogy történt is…

2009-09-17 09:40:16 Gasz András (3) #317

[link]

Spielberg az idei Golden Globeon az Oscarokról, a Gettómilliomosról, a filmkészítésről, a Sötét lovagról. Ha még nem látta valaki.

2009-09-17 08:17:45 banana (5) #316

Nem érzem a dolgot marketing fogásnak. A Slumdogról nem értem miért mondják sokan, hogy tipikusan Oscarra gyúrt. Amikor először láttam, akármennyire is tetszett, úgy gondoltam az Akadémia nem fog szeretni egy klipszerűen vágott, "indiai diszkózenékkel" telepakolt, csupa indiai főszereplőjű filmet. Pl a Benjamin Buttonra sokkal inkább rálehetne húzni az Oscar számítást.

előzmény: jorgecosta (#312)

2009-09-16 18:58:14 limupei (4) #315

Most komolyan, milyen PR fogásról beszéltek? Úgy volt, hogy DVD-n jelenik meg, csak aztán megnyerte a Torontói Filmfesztivált, a kritikusok imádták, így bemutatták moziban. Idén is van egy rakás film ugyanezen a fesztiválon, aminek még nincs forgalmazója. Most akkor mindegyiknél jó PR fogás, hogy nem nagy stúdió készítette? Ne beszéljetek már hülyeséget.

2009-09-16 18:45:28 critixx (3) #314

Mondom, hogy ügyes PR-fogás...

előzmény: jorgecosta (#312)

2009-09-16 17:23:54 JeszKar (4) #313

Attól még így van.

előzmény: jorgecosta (#312)

2009-09-16 16:47:20 jorgecosta (2) #312

és ezt meg el is hisszük, nem? kackackukac

előzmény: banana (#311)

2009-09-16 16:38:16 banana (5) #311

Úgy tudom eredetileg dvd-re szánták csak a filmet és az utolsó pillanatban döntöttek arról, hogy moziba is kerüljön.

2009-08-25 13:28:11 critixx (3) #310

Bocsi, ezt nem tudtam. Mindenesetre ügyes PR fogás... Ettől függetlenül még rendkívül kiszámított film.

előzmény: Leslie (#309)

2009-08-25 12:23:29 Leslie (5) #309

Ez az elmélet már ott megbukik, hogy ezt a filmet nem is moziba szánták. Ráadásul erőltetett is a gondolat, mert ennyi erővel bárki tudna Oscart nyerni, ha betartja a receptet.

szerk.: Nem wayage-nak, hanem critixx-nek válasz.

előzmény: wayage (#307)

2009-08-25 12:21:59 Gasz András (3) #308

Jól mondod jó témát választott jó időben jókor és jól reklámozva azzal a kevéske pénzzel is. :) Sean Pennéket is azért emiatt meg kell dicsérni. :)

2009-08-25 12:16:26 wayage (5) #307

Nem tudom elképzelni, hogy Danny Boyle vagy bárki is tudta/sejtette volna a forgatás alatt, hogy ez a film ilyen díjesős, pénzesős utat fog bejárni. Máskülönben ha tényleg rendelkezik ilyen képességgel, akkor minden filmjével Oscart fog nyerni:) Szerintem egyszerűen jókor volt, jó helyen, jó időben.

2009-08-25 11:55:37 critixx (3) #306

Ezúttal egyetértek Cesare úrral. Kiszámított, szándékoltan "meghatóra" eszkábált konfekciófilm, amit valószínűleg egy "Hogyan írjunk megható Oscar-gyanús filmet?" tankönyv betűre pontos betartásával csináltak. Danny Boyle valószínűleg minden egyes snittet úgy tervezett meg, hogy egy füzetlapon számolta, az Akadémia hány tagja arcán jelenik meg hány könnycsepp megtekintésükkor. Sajnos nekem sohase jöttek be az efféle kiszámított művek (pl. Spielberget is részben ezért nem szeretem).

2009-08-05 14:13:45 banana (5) #305

Így van. A másik 62 díj ismeretében talán nem mentek annyira mellé a slumdog díjai. Megnéztem most gyors pár címet, kizárólag ezen oldal adatait vettem figyelembe. Díak számában ami legtöbbet találtam az a Dark Knight lett 32-vel. Ez még mindig fele sem a 70-nek. S ezek különböző díjak, más országok, más emberek, igaz lehet bennük átfedés. A lényeg, hogy szerintem nem lehet leszűkíteni, hogy csak az Oscaron tarolt, hanem tarolt szinte mindenhol. S nem azért jó film, mert sok díjat kapott, hanem fordítva. :)

előzmény: JeszKar (#303)

2009-07-31 08:32:04 limupei (4) #304

Az Oscaron van a legtöbb kategória, naná, hogy abból kap a legtöbbet. Amúgy nyert 7 BAFTA díjat is, pedig ott 3-4 díjat szokott kapni egy film. Ráadásul megkapta az összes nagy amerikai szakmai szakszervezet díját, amivel szintén rekorder. Semmi meglepetés nem volt abban a 8 Oscarban. Toronto óta megállíthatatlan volt a SM.

2009-07-31 08:21:20 JeszKar (4) #303

Na, álljunk csak meg, most te azt mondod, hogy az 8 Oscar nem is sok, mivel kapott 62-t, ami nem Oscar? Ilyen alapon semelyik film nem kap se sokat, se keveset. Ilyenkor talán azt kéne nézni, hogy az egyes díjakból mennyit kapott, és bizony az Oscarból a legtöbbet.

előzmény: banana (#301)

2009-07-31 08:17:44 Gasz András (3) #302

A 8 Oscar fájó hisz 3 film is jobb volt In Bruges, A Pankrátor, A sötét lovag pl. de fájdalmas az is ha csak ez alapján osztályoz valaki. Egyedüli döntésképtelenséget vélhetünk ott felfedezni. Saját vélemény hiányát, a befolyásolás hatalmas erejét.

2009-07-31 08:10:54 banana (5) #301

Számomra különösen az érdekes, hogy sokan a 8 Oscartól vannak kiakadva. S ez alapján állnak hozzá negatívan. Túl soknak tartják. Ha megnézzük itt a díjak bejegyzésnél 70 adat szerepel. Az Oscar díjak száma ennek alig több, mint 10%-a.

2009-07-30 20:40:34 ronin07 (?) #300

Igen, igen, meg tudom érteni, de a felsorolt cselekménymodellekkel rendelkező történeteknek elengedhetetlen eleme a pátosz, nem igazán lepődünk meg szerintem, ha ilyeneket nézünk. Jó, vannak ezek közt filmek, amelyek átlépik a giccshatárt és sok bennük a tömjén (A boldogság nyomában), de van olyan is, ahol a stilizált látványvilág, a jól ismert archetípusok, helyzetek passzolnak úgy a közeghez, hogy a film és a benne ábrázolt világ nemesedjen általuk, hogy a hatáskeltő elemek köszönőviszonyban legyenek a film világával. Én a Gettómilliomos-t ilyennek tartom. Vannak benne találékony figurák (gyerek Salim a Taj Mahal-nál), egy abszurd, sőt gusztustalan, de egy indiai gettóhoz mérten még hiteles szitu, a szaros-autogramos, plusz azért van távolság a mesei karrier és az India-kép között is, például hiába szánja el magát Jamal a játékra, csakhogy új életet kezdhessen Latikával, korábban látjuk, ahogy egy stilizált, de fájdalmas képsorban a srác anyja peremvilág káoszának áldozatává válik vagy ahogy a fényűző villa gengszter tulaja galádul bánik a kitartottjával. Sorolnám még az "üstököshányós" képeket (a'lá Isten városa, amiből Kiskocka fellépését szinte egy az egyben lemásolják itt), mert egyrészt visszaadják a forrongást és a kitörést is, plusz még a keménykedő arcokhoz is illik ez a lüktetés. A figurák is illeszkednek ebbe a modellszerűségbe, élettörténetük ismertetésében nem találtam semmi túlírtat, kidolgozatlant, nevetségest...

2009-07-29 16:10:49 Gasz András (3) #299

Szerintem sokan a reális világ miatt kérik számon, hisz valóságos helyszínen, valósnak vélt karakterekkel történnek mesés dolgok, orbitális szerencsés helyzetek közt.

2009-07-29 16:04:53 ronin07 (?) #298

Minden elbeszélés egy mese. Egy Koldusból királyfi vagy ha tetszik, Szép remények dramaturgiájú történetben viszont általában tényleg jóval több a pátosz, úgyhogy engem is zavar kicsit, hogy számon kérik a vaskosabb realitást.

2009-07-29 16:00:20 Golyo (5) #297

Átfutottam a hozzászólásokat. Csak számomra meglepő, hogy mennyien kérik számon a realitást egy mesén?

2009-07-27 17:41:00 Darwin (4) #296

azt a 8 oscart azzal együtt kell nézni, hogy a másik felkapott film meg 3-at kapott :)

előzmény: superboo (#293)

2009-07-21 08:31:57 goromba (5) #295

No, igen.Sok volt az az Oscar, de azért semmiképpen nem rossz film.Tulajdonképpen a helyszín lehetett volna bármi más is, mindenhol találhatóak hasonló sorsok.Talán Indiára azért esett a választás, mert így kontrasztosabb.Számomra a történetvezetés kifejezetten logikus volt, mint ahogy a szereplők reakciói is, és ez ma szerintem igen nagy erény.
Nyilvánvalóan nekünk teljesen mást jelent egyes pontjain a film, mint pl. az USA-ban, Angliában(most ide semmi magyarázatot nem tennék, elkerülve bármilyen politikai vita kibontakozását-értse mindenki, ahogy akarja).
Ezért viszont tűnhet kissé giccsesnek a film.
Szerintem viszont ha a helyszínt szereplőket,meg az összes többit is metaforának tekintjük, akkor mindenki behelyettesítheti az ő adott környezetébe, világnézetébe.
És ez pedig kétségkívül nagy erénye a filmnek.
A végén pedig a tánc-számomra-igenis helyénvalónak tűnt.Egyrészt az indiai filmekre való utalás miatt, másrészt(és inkább ezért volt az ott szerintem)tulajdonképpen egy afféle jeges vödör víz a nyakunkba.

2009-07-20 23:02:54 inigo (2) #294

hát, ez egy sima közepes film volt. aranyos, de semmi különös, teljesen felejthető. fura, hogy Oscart kapott. bár a tégla is kapott, meg a crush is. tök közepes filmek kapják az oscart. lehet jövőre már meg sem nézem a győztes filmet sem.

2009-07-11 13:57:45 superboo (4) #293

nekem bejött. szép kis szerelmi történet, néhol abszolút hihetetlen és csodaszagú részekkel. éppen ezért nem lehet 5ös csak 4es. a 8 oscar kicsit sok érte, annyira nem nagy szám.

2009-07-03 12:25:02 banana (5) #292

Volt szerencsém azóta moziban is látni. Szerencsére sikerült egy nagyon hálás közönséget kifogni, s érezhető volt, hogy a nézők együtt lélegeznek a filmmel. Számomra az év egyik legjobb moziélménye, amit a nyár pixelparádéi (TF2, T4) szinte meg sem közelítettek. Belátom sok lett a 8 Oscar, elég lett volna a fele is, de csak azért, hogy kisebb legyen az ellenszenv. A sokat szidott tánc engem egy cseppet sem zavart, kiváltképp, hogy tudom már az okát. De akár tekinthető hasonlónak a színházi előadások végéhez, amikor a közönség megtapsolja a színészeket.

2009-06-26 22:54:34 Rituska (3) #291

Vannak szimplán szar filmek, de ez nem az. Egyszerűen nem értek benne dolgokat, ezért gondolom, hogy talán valami összeesküvés áldozatai vagyunk. Boyle és a többiek jól félrevezettek minket:)
Egyébként átjavítottam. Már nem 4, csak 3.

előzmény: -senki- (#273)

2009-06-26 22:52:49 Rituska (3) #290

Nem is a Te kifinomult ízlésvilágodnak való, az biztos.:) (ez most bók volt)

előzmény: zéel (#272)

2009-06-25 17:12:30 puttancsospeti (?) #289

És hallhatatlan! :D

előzmény: acidphase (#288)

2009-06-25 17:09:20 acidphase (4) #288

egyedul rad adnek 1es osztalyzatot.. ecceruen nezhetetlen vagy :D

előzmény: puttancsospeti (#287)

2009-06-25 17:06:19 puttancsospeti (?) #287

"joindulatu vaok:)"

Csak engem közösítenél ki, ugye?;-)

előzmény: acidphase (#286)

2009-06-25 17:05:30 acidphase (4) #286

neeem 1-es osztalyzatokat egyetlen filmre sem adok.. söt még 2-est sem adtam egyre sem:) ezzel a 3-assal is most szigoru voltam ! en szeretek 5-4eseket osztogatni, joindulatu vaok:)

2009-06-25 16:48:02 k3pl3r (?) #285

Jajj ne már. Mi az hogy veled van a baj? Ezt sosem értettem. Most vagy tetszett, vagy nem. Ha tetszett ötös, ha nem tetszett egyes. Ilyen egyszerű.
Addig nem hagylak békén amíg le nem osztályzod!:-)

előzmény: acidphase (#284)

2009-06-25 16:35:20 acidphase (4) #284

en nem osztalyoztam le mer azt hittem velem van a baj h nem tetszett ez az agyonhypolt alkotas:P mondhatni untam.

2009-06-25 16:18:38 puttancsospeti (?) #283

"Színes, mocskos, ragacsos műanyag."

Ez volt Cesare nézete. Most ebből mire asszociáljak? :-)

Majd megnézem, ne félj! ;-)

előzmény: k3pl3r (#282)

2009-06-25 16:15:17 k3pl3r (?) #282

Inkább nézd meg! Ahelyett, hogy hülyeségeket beszélsz.:)

előzmény: puttancsospeti (#281)

2009-06-25 16:06:40 puttancsospeti (?) #281

Műgettó, műnyomor?

előzmény: Cesare Gonzago (#280)

2009-06-25 15:54:35 Cesare Gonzago (2) #280

Ennyire. Műanyag. Színes, mocskos, ragacsos műanyag.

előzmény: puttancsospeti (#277)

2009-06-25 15:53:59 Cesare Gonzago (2) #279

Pontosan.

előzmény: Hannibal Lecter (#278)

2009-06-25 15:40:57 Hannibal Lecter (4) #278

Egy szóval sem mondtam, hogy kár érte. Lesz mivel megtölteni a férfimagazinokat. :-)

előzmény: Cesare Gonzago (#276)

2009-06-25 15:33:22 puttancsospeti (?) #277

Ennyire rossz, Bogart úr? :-)

előzmény: Cesare Gonzago (#276)

2009-06-25 15:31:29 Cesare Gonzago (2) #276

Túlértékelt alkotás, de Freida "felfedezéséért" nem kár. :)

előzmény: Hannibal Lecter (#275)

2009-06-25 15:20:31 Hannibal Lecter (4) #275

Annyit szerintem azért nem szerepel benne, hogy "megmentse" - bár rég rossz lenne a film, ha sikere rajta állna, vagy bukna :) Színésznőként amúgy nem egy nagy szám a csaj, de egy ilyen közönségkedvenc mamutfilm után kegyetlenül fel lesz fedezve, legközelebb többek között Woody Allennel forgat Josh Brolin, Naomi Watts, valamint a "két Zorro", Antonio Banderas és Anthony Hopkins társaságában.

előzmény: Cesare Gonzago (#274)

2009-06-25 15:19:39 Cesare Gonzago (2) #274

Kizárólag az indiai üdvöske, Freida Pinto menti meg a nézhetetlentől. Persze nem a tehetsége, hanem a külleme miatt.

előzmény: -senki- (#273)

2009-06-25 15:12:10 -senki- (1) #273

Nem kell elméleteket gyártani, úgy rossz a film ahogy van :D.

előzmény: Rituska (#271)

2009-06-25 15:06:13 zéel (?) #272

Én szívesen hozzá(d)szólnék, de nem láttam a filmet. (Nem véletlenül!) És TE sem csináltál túl nagy kedvet hozzá! Úgyhogy, Oscar ide, Oscar oda - inkább nem nézem meg!

előzmény: Rituska (#271)

2009-06-24 10:17:23 Rituska (3) #271

Vegyes érzéssel írok erről a maga nemében mindenképpen megérdemelten sikerfilmnek titulált műről. Klassz operatőri megoldások, szép színek, erős társadalomkritika, - néhol ez nekem hatásvadásznak is tűnt, de sebaj.
Az oscar-esőt abszolút nem tartom "jogosnak", bár ez az én személyes véleményem, hozzáteszem, hogy ez nem az első eset.
Én nem tudom, hogy Ti hogy vagytok vele, de engem a végén a már többektől említett táncjelenet totál összezavart. Nekem olyan érzésem támadt, mintha Boyle a végén gúnyt űzne az egész felépített sztoriból. Szóval annyira oda nem illő az egész, hogy elgondolkoztatott. Az utolsó jelenet is nagyon erősen nyálasra sikerült. Lehet, hogy tulajdonképpen - sőt szerintem biztos - az egész dráma egy kemény szatíra. A párom szerint semmi jelentősége az egésznek, mert az indiai filmeket így szokás befejezni. (hozzáteszem, hogy nem különösebben kötötte le a 8 oscar díjas alkotás, mert közben megnézte az indycar összefoglalót). De ez nem egy indiai film. A rendezője pedig Danny Boyle. Olyan érzésem támadt a végén, mintha az egész egy átverés lett volna. Minta végig az orrunknál fogva vezetett volna bennünket. Az igazi dráma tulajdonképpen maga india, és az ottani brazil-szappanopera szerű filmipar. A mesébe illő történet csak egy cseles fedőmaszlag, ami mögött keményebb és mélyebb mondanivaló rejlik. No ha ezen a vonalon megyek tovább - azt hiszem fogok én még ezen agyalgatni - akkor Boyle egy zseni.
Kíváncsi vagyok, ki hogy látja a filmet ebből a megközelítésből.

2009-06-22 18:10:15 vita (4) #270

Egyet értek Semprini-vel. Nem rossz, de Oscart talán nem ért volna. ÉS minek a végére tánc?? Giccse, elrugaszkodik a valóságtól....nem jött be, de ennek ellenére megajánlom a négyest

2009-06-12 17:35:13 Livcsy (?) #269

látnomkell látnomkell látnomkell!!!!!

2009-05-30 13:11:00 Semprini (4) #268

Na végre megnéztem ezt is, az Oscar-gála idei nagy nyertesét, nos, megadom rá a Jó osztályzatot, de a nagy díjesőt nem egészen értem. Ahhoz ez eléggé limonádé, vagy ha jobban tetszik giccses film. 2009-et írunk, nem a múlt század első felében vagyunk, na de ők tudják... A film szerkezete érdekes, de a sztori nagyon elrugaszkodik a realitástól, túlságosan meseszerű és túlmisztifikált lesz, ami nem válik előnyére, de végülis bejött nekik, hiszen Oscar bácsi bólogatott szépen...
Egyetértek azzal, aki azt írta, hogy a gyerekszereplők jobbak mint a felnőttek, de egyvalakit azért kiemelnék: Freida Pinto már puszta megjelenésével is bearanyozza a filmet, és amennyire ebből a (sajnos) rövid szerepből megállapítható, tehetségesnek is tűnik, csodálkoznék, ha nem csapnának le rá a hollywoodi filmesek néhány jó kis szerepajánlattal...
A táncjelenet engem is zavart kicsit a végén, bár tudom, hogy ez így szokás, de ettől még nem tetszett.
10/7,5

2009-05-12 23:53:39 gringo (3) #267

Lecter, köszönjük :D

2009-05-10 14:17:04 Hannibal Lecter (4) #266

Jaj, hát ezen a Transzfilmániás Slumdog-kritikán betegre röhögöm magam... egyébként vannak benne igen találó észrevételek.

2009-05-10 14:09:22 mchn (4) #265

Azt irta, h nem illett a vegere. Pedig illett. En se szeretem az inidiai filmeket, ettol meg odaillo volt az a tanc, felreertettel.

2009-05-09 17:13:54 Andi0113 (4) #264

Oké, majd nézek.

előzmény: mchn (#261)

2009-05-09 15:35:57 Leslie (5) #263

Nem, csak ne a Slumdog készítőit nézze hülyének a táncért, mikor az a Bollywood-i filmek egyik jellegzetes kelléke.

előzmény: -senki- (#262)

2009-05-09 15:22:50 -senki- (1) #262

És ha valaki nem szereti az indiai filmeket akkor hülye? :)

előzmény: mchn (#261)

2009-05-09 13:50:11 mchn (4) #261

Ha nem erted a tancos reszt, nezz meg egy indiai filmet, rajossz, h mit keres az ott, es hogy mennyire a helyen van.

  • 1
  • 2
  • ...
  • 4